Rekordy życiowe skoczków z listy startowej | |
skoczek i kraj | rekord |
Björn Einar Romören
(Norwegia) Matti Hautamäki (Finlandia) Janne Ahonen (Finlandia) Andreas Widhölzl (Austria) Tommy Ingebrigtsen (Norwegia) Roar Ljoekelsoey (Norwegia) Dmitry Vassiliev (Rosja) Michael Neumayer (Niemcy) Michael Uhrmann (Niemcy) Henning Stensrud (Norwegia) Rok Benkovic (Słowenia) Thomas Morgenstern (Austria) Veli-Matti Lindstroem (Finlandia) Georg Späth (Niemcy) Adam Małysz (Polska) Risto Jussilainen (Finlandia) Martin Schmitt (Niemcy) Robert Kranjec (Słowenia) Daiki Ito (Japonia) Tami Kiuru (Finlandia) Alan Alborn (USA) Martin Koch (Austria) Anders Bardal (Norwegia) Denis Kornilov (Rosja) Simon Ammann (Szwajcaria) Balthasar Schneider (Austria) Lars Bystoel (Norwegia) Noriaki Kasai (Japonia) Jernej Damjan (Słowenia) Akira Higashi (Japonia) Primoz Peterka (Słowenia) Andreas Küttel (Szwajcaria) Jakub Janda (Czechy) Emmanuel Chedal (Francja) Takanobu Okabe (Japonia) Jan Matura (Czechy) Andreas Kofler (Austria) Janne Happonen (Finlandia) Johan Erikson (Szwecja) Jure Bogataj (Słowenia) David Lazzaroni (Francja) Martin Mesik (Słowacja) Daniel Lackner (Austria) Jens Salumäe (Estonia) Dimitri Ipatov (Rosja) Jure Sinkovec (Słowenia) Rok Urbanc (Słowenia) Kamil Stoch (Polska) Bine Zupan (Słowenia) Primoz Pikl (Słowenia) Tom Hilde (Norwegia) Robert Hrgota (Słowenia) Lukas Hlava (Czechy) Erik Simon (Niemcy) Manuel Fettner (Austria) Ildar Fatchullin (Rosja) Stefan Read (Kanada) Stefan Hula (Polska) Borek Sedlak (Czechy) Primoz Zupan (Słowenia) Tsuyoshi Ichinohe (Japonia) Andreas Aren (Szwecja) Matevz Sparovec (Słowenia) Vincent Descombes (Francja) Piotr Żyła (Polska) Julian Musiol (Niemcy) Ivan Karaulov (Kazachstan) Radik Zhaparov (Kazachstan) |
239,0 235,5 233,5 231,0 231,0 230,5 228,0 227,5 226,5 226,5 226,0 225,5 225,5 225,0 225,0 224,5 224,0 223,0 222,5 221,5 221,5 219,5 219,5 218,5 218,0 216,5 216,5 215,0 214,5 212,5 212,0 211,0 209,0 207,0 207,0 205,5 204,0 203,5 202,0 199,5 195,5 195,5 195,5 195,0 194,5 193,5 192,0 191,5 191,5 191,0 189,0 186,5 185,0 185,0 184,5 182,0 182,0 181,5 180,5 180,0 179,0 179,0 179,0 174,5 170,5 167,0 162,5 156,0 |
Rekordy życiowe zawodników
Opublikowano: 16 marca 2006, 14:01
36 komentarzy - dołącz do dyskusji »
Autor: Paweł Stawowczyk
Źródło: wiadomość własna
Zaloguj się, aby komentować
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usunięcia bądź zmodyfikowania komentarzy nie związanych z komentowaną treścią (artykułem, tekstem na blogu, zdjęciami, relacją LIVE itd.), a także obrażających skoczków, członków redakcji i innych użytkowników portalu oraz zawierających wulgaryzmy. Również "czaty" prowadzone w komentarzach nie są mile widziane.
- Zabronione jest zamieszczanie w komentarzach jakichkolwiek reklam, w tym odnośników do stron internetowych.
- Zabronione jest wielokrotne wysyłanie komentarza o tej samej treści.
- Redakcja pragnie również zaznaczyć, że niekoniecznie odpowiada na typowe prowokacje (dotyczące np. tematyki artykułu, która nie odpowiada indywidualnemu użytkownikowi).
- Wszelkie opinie krytyczne pod adresem redakcji prosimy kierować na adres e-mail redakcji - te zamieszczone w komentarzach będą ignorowane, aby uniknąć zejścia z tematu.
- W komentarzach zamieszczanych w reklacji LIVE zabronione jest zamieszczanie informacji zawierających jedynie wynik zawodnika (odległość, miejsce).
- Za nagminne łamanie reguł wymienionych w regulaminie, ogólnie pojętych zasad dobrego wychowania oraz netykiety na dany adres IP może zostać nałożona czasowa blokada adresu IP.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- Redakcja informuje, że podczas dodawania komentarza zbierane są informacje o adresie IP komputera, z którego komentarz jest dodawany. Informacje te w razie potrzeby mogą zostać udostępnione organom ścigania w celu pociągnięcia autora komentarza do odpowiedzialności karnej lub cywilnej.
- Redakcja gorąco zachęca do rozwagi i zachowania zdrowego rozsądku podczas umieszczania komentarzy.
- Wysyłanie komentarza jest jednoznaczne z akceptacją powyższych zasad.
Komentarze (36)
kategorie użytkowników:
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
macko
17.03.2006, 21:14
PROSIOMY O ZMIANY RANGINGU I DODANIE MATEI I RUTKOWSKIEGO!!!
spiderman
17.03.2006, 17:32
W tabelce są uwzględniane tylko rekordy skoczków startujących w PŚ w Planicy...
Mateja i Rutkowski nie startują więc ich rekordów nie ma na liście...
@redakcja
Może podacie zaaktualizowaną listę rekordów życiowych zawodników pod dzisiejszym dniu?
Dzisiaj padło wiele rekordów życiowych także przydało by się zrobić zaaktualizowaną listę.
Mateja i Rutkowski nie startują więc ich rekordów nie ma na liście...
@redakcja
Może podacie zaaktualizowaną listę rekordów życiowych zawodników pod dzisiejszym dniu?
Dzisiaj padło wiele rekordów życiowych także przydało by się zrobić zaaktualizowaną listę.
Radek
17.03.2006, 14:01
No i dzis Hula 2ktrotnie skoczył 182 więc poprawił swój rekord o 0,5m
Tuuvonen
17.03.2006, 13:08
A rekordy Matei i Rutkowskiego ponad 200 m to co ??!
Andrzej
17.03.2006, 10:19
Zmienili nazwę bo Velikanka to jest duża skocznia K130.
Pamietacie rekord Świata Tommego Ingebritsenia z 1999r i wynosił on 219,5m.Dorpiero dwóch austraków pobiło norwegowi WR-219,5m.Narpiew Andreas Horl skoczył 224,5m,dzień pózniej Andreas Goldberger 225m.Ten WR utzrymałsię przez 3-lata.
Adaś wyrówniał Rekord Świata Golbergerowi 225m i potem Matti Hautamaeki skoczył pokolei 227,5m,228,5m i w konkursie 231m. A w 2005r Romoren skoczył 234,5m i odebrał Rekord Finowi potem Fin odebrał norwegowi i znowu norweg odebrał Finowi Rekord Świata 235,5m na Bjorn-Einar Romoren 2 3 9 m!@!
Janne Ahonen nie mógł dalej skoczył niż 240m to mółby zmałać kręgosłup.
Pamietacie rekord Świata Tommego Ingebritsenia z 1999r i wynosił on 219,5m.Dorpiero dwóch austraków pobiło norwegowi WR-219,5m.Narpiew Andreas Horl skoczył 224,5m,dzień pózniej Andreas Goldberger 225m.Ten WR utzrymałsię przez 3-lata.
Adaś wyrówniał Rekord Świata Golbergerowi 225m i potem Matti Hautamaeki skoczył pokolei 227,5m,228,5m i w konkursie 231m. A w 2005r Romoren skoczył 234,5m i odebrał Rekord Finowi potem Fin odebrał norwegowi i znowu norweg odebrał Finowi Rekord Świata 235,5m na Bjorn-Einar Romoren 2 3 9 m!@!
Janne Ahonen nie mógł dalej skoczył niż 240m to mółby zmałać kręgosłup.
Quavertone
17.03.2006, 10:00
W ogóle dziwi mnie, czemu Finowie nie startowali w treningach, bali się, że się pozabijają spadając na bulę, czy co? :P
ogarek
17.03.2006, 09:54
@daf
Jeżeli chodzi o Finów, to chyba widać, że na mamucie żaden nie będzie liczył się w czołówce (uwierzcie, w samym konkursie nawet Hautamaeki się nie obudzi...), więc nie ma co bać się pisać prawdy!!! Owszem, mogą zająć dobre lokaty, ale na palcach dwóch rąk brakłoby mi palców, gdybym chciał wymienić zawodników lepiej od nich skaczących... Co do Bystoela masz rację, jeśli chodzi o Kocha to bym się nie rozpędzał.
Jeżeli chodzi o Finów, to chyba widać, że na mamucie żaden nie będzie liczył się w czołówce (uwierzcie, w samym konkursie nawet Hautamaeki się nie obudzi...), więc nie ma co bać się pisać prawdy!!! Owszem, mogą zająć dobre lokaty, ale na palcach dwóch rąk brakłoby mi palców, gdybym chciał wymienić zawodników lepiej od nich skaczących... Co do Bystoela masz rację, jeśli chodzi o Kocha to bym się nie rozpędzał.
Quavertone
17.03.2006, 09:53
Ingebrigtsen też się powinien liczyć :]
Quavertone
17.03.2006, 09:52
No cóż... ja stawiam na kogoś z pary Koch i Kranjec - najbardziej będę się cieszył z wygranej któregoś z nich. Fajnie by było zobaczyć Ahonena na najwyższym stopniu podium, ale to mało prawdopodobne. Adam Małysz powinien za to na nie wskoczyć - ma na to ogromne szanse w obu konkursach :)
A Norwegowie - hmmm... Wolałbym żeby lepiej zaprezentował się Ljoekelsoey...
A Norwegowie - hmmm... Wolałbym żeby lepiej zaprezentował się Ljoekelsoey...
daf
17.03.2006, 09:26
Acha, pomieszac moze tez Koch (dobre starty na MS w lotach i ostatni konkurs w Oslo). No i na treningach pokazal, ze stac go na wiele.
daf
17.03.2006, 09:25
@Ogarek
Nie boisz sie wypisywac tu takich rzeczy (zwlaszcza to o Finach)?
Tym niemniej zgadzam sie z kazdym slowem. Norwegowie (ale nie Bystoel), Widhoelzl i na dokladke Malysz - oni pewnie powalcza o "pudlo". Wysoko moze byc tez Kranjec, ktory pomimo kiepskiej formy ostatnio, w Planicy zawsze lata daleko (no i zwyciestwo w ostatnim PK tez pewnie poprawilo mu morale).
Nie boisz sie wypisywac tu takich rzeczy (zwlaszcza to o Finach)?
Tym niemniej zgadzam sie z kazdym slowem. Norwegowie (ale nie Bystoel), Widhoelzl i na dokladke Malysz - oni pewnie powalcza o "pudlo". Wysoko moze byc tez Kranjec, ktory pomimo kiepskiej formy ostatnio, w Planicy zawsze lata daleko (no i zwyciestwo w ostatnim PK tez pewnie poprawilo mu morale).
Ogarek
17.03.2006, 07:33
Austriacy - tu sprawa jest już prosta. Ani Morgi ani Kofler nie będą szokować odległością. Owszem, ich skoki prawdopodobnie będą równe i dalekie, jednak jeżeli Widelec nie zepsuje któregoś ze skoków, to na mamucie nie będzie miał równych w swojej ekipie.
Ogarek
17.03.2006, 07:29
Podobna sytuacja jest w zespole Norwegów - Romoeren i Ljoekelsoey powinni być nie do przejścia dla reszty ekipy, ale jest jeszcze Ingebrigtsen - ten to dopiero potrafi namieszać na mamutach...
Ogarek
17.03.2006, 07:25
Zastanawiam się, co pokażą Finowie? Przyznam szczerze, że wcale bym na nich nie liczył. Myślę, że dojdzie do niespodzianki (jeżeli wogóle w tej sytuacji można nazwać to niespodzianką) i najlepszym z Finów okaże się... Kiuru.
spiderman
16.03.2006, 23:26
I jeszcze jeden błąd:
Rekord życiowy Primoza Zupana ze Słowenii to 179,5 m z Planicy 2005 r., nie 180 m jak jest podane. Bardzo proszę o poprawki.
Rekord życiowy Primoza Zupana ze Słowenii to 179,5 m z Planicy 2005 r., nie 180 m jak jest podane. Bardzo proszę o poprawki.
spiderman
16.03.2006, 23:21
Rekord życiowy Lukasa Hlavy (CZE) - 186,5 m - Planica 2005! Proszę o poprawkę.
spiderman
16.03.2006, 23:06
Wykryłem jeszcze jeden błąd - rekord życiowy Lukasa Hlavy z Czech to 186,5 m, a nie 185,0 m!
smith
16.03.2006, 19:23
zabawmy sie w obstawianie, jak obstawiacie piszcie!
Moje typy:
1. Romoren
2. Malysz
3. Widholzl
Moje typy:
1. Romoren
2. Malysz
3. Widholzl
Luk
16.03.2006, 17:25
@piotr
Małysz 224.5m, v= 98.3 km/h !!! rok 2003
---
Fakt, wtedy w konkursie były niskie prędkości.- Hautamaeki miał około 100.5 km/h!!!
Małysz 224.5m, v= 98.3 km/h !!! rok 2003
---
Fakt, wtedy w konkursie były niskie prędkości.- Hautamaeki miał około 100.5 km/h!!!
piotr
16.03.2006, 17:20
co do rekordów, to podaję dodatkowo prędkości:
Ahonen 240 m, prędkośc na progu 103.8 km/h
Romoren 239 m, v=104 km/h
Rutkowski 201 m, v=105.7 km/h
Małysz 224.5m, v= 98.3 km/h !!! rok 2003
Ahonen 240 m, prędkośc na progu 103.8 km/h
Romoren 239 m, v=104 km/h
Rutkowski 201 m, v=105.7 km/h
Małysz 224.5m, v= 98.3 km/h !!! rok 2003
Milos
16.03.2006, 17:11
Dzięki wszykim. Sorry , ale architekturą i innymi informacjami o skoczniach narciarskich niezbyt się interesuję. A szczerze mówiąc ( znaczy pisząc ) , to myślałem , że Fettner ma lepszy rekord. Jeśli mu wystarczy dolecieć do K - pointu skoczni , to sądzę , że prawdpopodobnie Letalnicę opuści z rekordem życiowym. Żyła ma to chyba największe szanse z Polaków. No , może pozostali też ale Żyła najbardziej. No ........ i Morgenstern oraz SZCZEGÓLNIE Kofler. A Zhaparov to już na pewno.
piotr
16.03.2006, 15:54
Z życiorysu Japończyka Akiry Higashi dowiadujemy się, że pełni rolę swojego własnego trenera :) może to sposób na sukces?
W Polsce natomiast są skocznie, ale przeważnie są zamknięte i nie wiem, gdzie trenują polscy zawodnicy. W Szczyrku jest Skalite K90, jeszcze nie widziałem na żywo, by ktoś tam skakał, chociaż są ślady na zeskoku, a skocznia zamknięta i pewnie co jakiś czas klubowicze przychodzą, choc wątpię, by codziennie. Inne skocznie w Biłej i Salmopolu, a takze Malinka w Wiśle wychodzą na drogę i jeszcze trudniej cos na nich zorganizowac. Potem nie ma sukcesów.
Uważam, że powinno wybudowac z 10 skoczni K30 w całej Polsce, w ogólnodostępnych miejscach, z dala od ulicy i nie barykadowac ich, by młodzi mogli sobie sami trenowac. Problemy mogą byc z dzieciakami, które zjeżdżają na plastikach albo sankach ze skoczni i niszczą, ale takich to w większosci odstraszyłaby tabliczka "zjeżdżanie na sankach - kara 200 zł" czy podobna. Jak będzie, gdzie trenowac, to sukcesy same przyjdą.
W Polsce natomiast są skocznie, ale przeważnie są zamknięte i nie wiem, gdzie trenują polscy zawodnicy. W Szczyrku jest Skalite K90, jeszcze nie widziałem na żywo, by ktoś tam skakał, chociaż są ślady na zeskoku, a skocznia zamknięta i pewnie co jakiś czas klubowicze przychodzą, choc wątpię, by codziennie. Inne skocznie w Biłej i Salmopolu, a takze Malinka w Wiśle wychodzą na drogę i jeszcze trudniej cos na nich zorganizowac. Potem nie ma sukcesów.
Uważam, że powinno wybudowac z 10 skoczni K30 w całej Polsce, w ogólnodostępnych miejscach, z dala od ulicy i nie barykadowac ich, by młodzi mogli sobie sami trenowac. Problemy mogą byc z dzieciakami, które zjeżdżają na plastikach albo sankach ze skoczni i niszczą, ale takich to w większosci odstraszyłaby tabliczka "zjeżdżanie na sankach - kara 200 zł" czy podobna. Jak będzie, gdzie trenowac, to sukcesy same przyjdą.
bartek
16.03.2006, 15:54
dawno nie było lotów w harrachovie :(
:))
16.03.2006, 15:53
HA! A Rutkowskiego tutaj nie ma!! Jego rekord to jak dobrze pamietam 202m z MSS w lotach z druzynowego konkursu
spiderman
16.03.2006, 15:48
Na razie w tabelce rekordów życiowych wykryłem jeden błąd. Z tego co ja wiem to rekord życiowy jest zaliczany tylko wtedy gdy skoczek go usta. Andreas Widhoelzl ma rekord życiowy 231 m, a nie jak pisze 234,5 m. Skok na tę drugą odległość Austriak nie ustał!! Proszę o poprawkę.
piotr
16.03.2006, 15:39
A co do konkursu, to wygra Ahonen ;-)
Wehrmacht
16.03.2006, 15:38
@piotr
To nie chodzi tylko o mamuty. Bo skocznie o K -120 my w Polsce też mamy, a naszym to i tak nie pomaga, więc nawet gdyby w Polsce było 10 mamutów, to polskie cieniasy dalej skakałyby jak skaczą !!
To nie chodzi tylko o mamuty. Bo skocznie o K -120 my w Polsce też mamy, a naszym to i tak nie pomaga, więc nawet gdyby w Polsce było 10 mamutów, to polskie cieniasy dalej skakałyby jak skaczą !!
piotr
16.03.2006, 15:34
Ludzie dajcie spokój narazie polskim zawodnikom. Wszyscy oprócz Małysza są co najwyżej początkujący. Skoczkowie z innych krajów mają mamuty u siebie w domu i mogą sobie trenowac, kiedy tylko zechcą. Natomiast, co do zabierania na zawody starszych nierozwojowych zawodników jak Robert Mateja czy Wojtek Skupień, to jest to działanie bez sensu, ponieważ oni prawie na pewno nie dostaną się więcej do pierwszej 15 w jakimkolwiek konkursie. A Żyła czy Hula mają na sukcesy jeszcze po co najmniej 10 lat, więc jak nie ma lepszych pośród młodych, to niech przynajmniej zbierają doswiadczenie.
Luk
16.03.2006, 15:30
A już miałem nadzieję że będzie skakać Sigurd :D Szkoda
Andrzej
16.03.2006, 15:15
Romoren na początku lotu trzyma wąsko narty - dzięki temu ma większą szybkość. Dopiero w drugiej fazie lotu rozwija narty w kształt "V" i dzięki temu leci na najdalszą odległość.
Podobnie próbowali skakać Ljokelsoey i Finowie.
Podobnie próbowali skakać Ljokelsoey i Finowie.
Wehrmacht
16.03.2006, 14:46
To Hilde ma nawet wiekszy rekord niż Hula i Żyła. Polacy jak zwykle się skompromitują - oczywiście nie patrząc na Adama !! - i nie wiem co oni robią na tej liście. Jak zawsze bedą kryli tyły...
uskotko
16.03.2006, 14:19
ja Ci dam, Stawy, nadzieje...!
Z roku na rok te loty sa chyba coraz bardziej niebezpieczne... :/ Wbrew temu, co twierdza organizatorzy, ech... :(
Bedzie, co ma byc.
Z roku na rok te loty sa chyba coraz bardziej niebezpieczne... :/ Wbrew temu, co twierdza organizatorzy, ech... :(
Bedzie, co ma byc.
Stawy
16.03.2006, 14:15
@Milos: nazwę skoczni zmienino już w zeszłym roku
@Luk: no nie skacze, mój błąd
@Luk: no nie skacze, mój błąd
Marcel
16.03.2006, 14:14
29 skoczków ma rekordy życiowe powyżej 215 metrów...jeszcze 2-3 lata temu taki dystans osiagali nieliczni. Cóż, najwyraźniej wyznacznik dobrego skoku na mamucie przesunął się na ok.225 metr. Swoją drogą pokazuje to także, jak bardzo Planica wyprzedza pod tym względem inne mamuty. Chyba trzeba powoli myślec o przebudowaniu Oberstdorfu, Harrachova czy Kulm.
@Milos
Wcześniej była Velikanka, teraz jest Letalnica. :)
Tak czy siak chodzi o Planicę.
@Milos
Wcześniej była Velikanka, teraz jest Letalnica. :)
Tak czy siak chodzi o Planicę.
Luk
16.03.2006, 14:11
A dlaczego Pettersen jest na tej liście, miał chyba nie skakać?!
Milos
16.03.2006, 14:07
Przepraszam , mam pytanie. Tu piszą , że skoki odbywają się na Letalnicy. A co z Velicancą. Zmienili nazwę , to inna skocznia , czy to i to to samo ?