Skład Norwegów na Olimpiadę
Opublikowano: 30 stycznia 2006, 13:59
28 komentarzy - dołącz do dyskusji »
Do Turynu pojadą Roar Ljoekelsoey (będzie to jego czwarta olimpiada), Bjoern Einar Romoeren (pierwsza Olimpiada), Lars Bystoel (druga Olimpiada), Tommy Ingebrigtsen (druga Olimpiada) oraz Sigurd Pettersen (debiut).
Ljoekelsoey, Bystoel i Romoeren już przed konkursem w Zakopanem byli pewniakami w nominacji do drużyny, Ingebrigtsen zaś po dobrych występach podczas MŚ w lotach w Bad Mitterndorf oraz Mistrzostw Norwegii potwierdził dobrą dyspozycję i zapewnił sobie miejsce w ekipie, która pojedzie na Igrzyska.
Dość nieoczikawana jest natomiast nominacja Pettersena, a nie Stensruda, który z wszystkich pozostałych kandydatów na miejsce w reprezentacji prezentował się ostatnio najlepiej. Przypomnijmy, że o ostatnie miejsce walczyli Anders Bardal, Henning Stensrud, Sigurd Pettersen oraz Daniel Forfang.
Podczas konkursów Pucharu Świata w Zakopanem ani Bardal ani Pettersen nie zdołali zakwalifikować się do finałowej trzydziestki. Stensrud natomiast swoją 19 i 17 lokatą potwierdził, że w chwili obecnej ma bardziej stabilną formę. Mimo tego, wybór padł na Pettersena.
"Sigurd już wcześniej potwierdzał, że należy do czołówki - jeśli jest w formie. Wygrał Turneij Czterech Skoczni oraz wiele konkursów Pucharu Świata. Sądzimy, że ma potencjał, aby powalczyć o medale w Turynie - przede wszystkim, gdy odnajdzie formę" - argumentuje szef sportu.
Brathen dodał, iż Stensrud nie powinnien być zawiedziony: "To jest tylko kolejnym potwierdzeniem, że sport jest czasami niesprawiedliwy. Podczas konkursu w Zakopanem zdołał wywalczyć lepszą lokatę niż Bardal i Pettersen, ale tymi skokami też pokazał na co go stać jako skoczka".
Autor: Sonja Kołaczkowska
Źródło: wiadomość na podstawie skiskpringen-norwegen.de
Zaloguj się, aby komentować
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usunięcia bądź zmodyfikowania komentarzy nie związanych z komentowaną treścią (artykułem, tekstem na blogu, zdjęciami, relacją LIVE itd.), a także obrażających skoczków, członków redakcji i innych użytkowników portalu oraz zawierających wulgaryzmy. Również "czaty" prowadzone w komentarzach nie są mile widziane.
- Zabronione jest zamieszczanie w komentarzach jakichkolwiek reklam, w tym odnośników do stron internetowych.
- Zabronione jest wielokrotne wysyłanie komentarza o tej samej treści.
- Redakcja pragnie również zaznaczyć, że niekoniecznie odpowiada na typowe prowokacje (dotyczące np. tematyki artykułu, która nie odpowiada indywidualnemu użytkownikowi).
- Wszelkie opinie krytyczne pod adresem redakcji prosimy kierować na adres e-mail redakcji - te zamieszczone w komentarzach będą ignorowane, aby uniknąć zejścia z tematu.
- W komentarzach zamieszczanych w reklacji LIVE zabronione jest zamieszczanie informacji zawierających jedynie wynik zawodnika (odległość, miejsce).
- Za nagminne łamanie reguł wymienionych w regulaminie, ogólnie pojętych zasad dobrego wychowania oraz netykiety na dany adres IP może zostać nałożona czasowa blokada adresu IP.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- Redakcja informuje, że podczas dodawania komentarza zbierane są informacje o adresie IP komputera, z którego komentarz jest dodawany. Informacje te w razie potrzeby mogą zostać udostępnione organom ścigania w celu pociągnięcia autora komentarza do odpowiedzialności karnej lub cywilnej.
- Redakcja gorąco zachęca do rozwagi i zachowania zdrowego rozsądku podczas umieszczania komentarzy.
- Wysyłanie komentarza jest jednoznaczne z akceptacją powyższych zasad.
Komentarze (28)
kategorie użytkowników:
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
fan skoków
31.01.2006, 23:11
@andbal
Ale my zarówno do Nagano jak i do Salt Lake City wzięliśmy 6. Pewnie będzie z Żyłą jak z Bachledą 4 lata temu.
@_An_
Jeśli w drużynówce nie zawiódł nigdy to to jest rzadki przypadek.
@Wish
Zgadzam się z tobą.
@Magda
Jasne.
@Aneli Dobre porównanie.
Widać nie tylko w Polsce liczą się układy i sympatie. A tłumaczenie Brathena w stylu polityków z: PO, SLD i naszego byłego prezydenta. Chyba już wszyscy zapomnieli 65,5 metra Pettersena z Oberstdorfu będąc w miarę w formie. Norwegowie pozostali bez dublera, jak coś się (odpukać) stanie to mogą pożegnać się ponownie z medalem. Jest taka polska komedia "Vabank" w której jest piosenka pewna, oto tej fragment: "kto nie naraża się na szwank ten głównej stawki nie wygrywa", najwyraźniej Kojonkowski wziął to do siebie. A tak w ogóle Ingebrigtsen jako złoty z Kulm też miał zagwarantowany start na ZIO.
pozdrowienia
Ale my zarówno do Nagano jak i do Salt Lake City wzięliśmy 6. Pewnie będzie z Żyłą jak z Bachledą 4 lata temu.
@_An_
Jeśli w drużynówce nie zawiódł nigdy to to jest rzadki przypadek.
@Wish
Zgadzam się z tobą.
@Magda
Jasne.
@Aneli Dobre porównanie.
Widać nie tylko w Polsce liczą się układy i sympatie. A tłumaczenie Brathena w stylu polityków z: PO, SLD i naszego byłego prezydenta. Chyba już wszyscy zapomnieli 65,5 metra Pettersena z Oberstdorfu będąc w miarę w formie. Norwegowie pozostali bez dublera, jak coś się (odpukać) stanie to mogą pożegnać się ponownie z medalem. Jest taka polska komedia "Vabank" w której jest piosenka pewna, oto tej fragment: "kto nie naraża się na szwank ten głównej stawki nie wygrywa", najwyraźniej Kojonkowski wziął to do siebie. A tak w ogóle Ingebrigtsen jako złoty z Kulm też miał zagwarantowany start na ZIO.
pozdrowienia
daf
31.01.2006, 09:15
@Aneli
Swietne porownanie :)))
Swietne porownanie :)))
ślązek92
31.01.2006, 08:48
dlaczego oni biorą tylko 5 zawodników ;| ??
xxx
31.01.2006, 08:46
Braathen to jak krowa w Indiach i Szaranowicz na stanowisku komentatorskim...
Dobre :)))))))
Dobre :)))))))
Aneli
30.01.2006, 22:19
@Jesli juz chcesz po norwesku pisac : Jeg elsker du...
@wesoly romek : juz Cie lubie :) tez mysle ze niec nie wiadomo ale wiem ze napewno byloby lepiej z Czarnym Koniem niz z Petersenem;) Wypowiedz Braathena w jednej z norweskich gazet : Hening ma potencjal ale jego przygotowanie jest powierzchowne a z Sigurdem w druzynie widzimy szanse na zloto w Turynie;/ dla mnie to paranoja!!! Co to za koles ;/ przeczuwam ze pewnie i Mika nie ma za wiele do powiedzenia bo Braathen to jak krowa w Indiach i Szaranowicz na stanowisku komentatorskim...
@wesoly romek : juz Cie lubie :) tez mysle ze niec nie wiadomo ale wiem ze napewno byloby lepiej z Czarnym Koniem niz z Petersenem;) Wypowiedz Braathena w jednej z norweskich gazet : Hening ma potencjal ale jego przygotowanie jest powierzchowne a z Sigurdem w druzynie widzimy szanse na zloto w Turynie;/ dla mnie to paranoja!!! Co to za koles ;/ przeczuwam ze pewnie i Mika nie ma za wiele do powiedzenia bo Braathen to jak krowa w Indiach i Szaranowicz na stanowisku komentatorskim...
Limfa
30.01.2006, 21:54
Heia Sigurd!!! Jeg elsker deg!!! ;D;D;D;D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Magda
30.01.2006, 20:21
Mika wie co robi
spiderman
30.01.2006, 20:10
To jest po prostu banda! Jak mogą dawać szansę Pettersenowi?! Chyba wiadomo, że trzy razy lepszy jest Stensrud!!!
wesoły romek
30.01.2006, 19:03
Petersen opluje skocznię i poleci na bulę...hehehe a może jeszcze Mika wyciągnie swojego czarnego konia Forfanga..hehe nic nie wiadomo.
Majki
30.01.2006, 18:57
Dziwaki czego wystawiaja tego badziewnego Pettersena?
Squeal
30.01.2006, 17:12
Cóż. Jak widać kretyni we władzach związku to nie jest specyficznie polski problem.
indor
30.01.2006, 17:09
Taaak, suuuper, Pettersen, buehehehe
A miała decydować forma, a nie osobista sympatia Kojona
Ale są równi i równiejsi.....
A miała decydować forma, a nie osobista sympatia Kojona
Ale są równi i równiejsi.....
sabcia
30.01.2006, 17:04
tylko tyle.. beda zalowac ze wzieli pettersena:/
przeciez on mial problemy z wejsciem do konkursu...
przeciez on mial problemy z wejsciem do konkursu...
Romper Stomper
30.01.2006, 16:20
Po co w ogóle było wciskać chłopakom kit, że jest jeszcze jakaś szansa załapania sie do drużyny skoro i tak było wiadomo, że Pettrsen pojedzie. Po co było dawać nadzieje i robić wode z mózgu. Skaczcie chłopcy skaczcie... Skaczcie teraz, bo na olimpiadzie se nie poskaczecie.
Wish
30.01.2006, 16:05
Na olimpiadę nie jedzie się za byłe zasługi ani profesjonalne podejście do sportu tylko po to, żeby zdobyć medal - i to nie tylko dla siebie, ale i dla kraju. Lubię Sigurda i doceniam to, co zrobił w TCS ale formy to on kompletnie nie ma i nic nie wskazuje na to, że w Pragelato nagle się odrodzi. Henning natomiast pokazał że jest w stanie skoczyć na odpowiednim poziomie, oddać dwa dobre skoki i że jest dobrym zawodnikiem do konkursu drużnowego. I tym właśnie Brathen powienien się kierować!!!
super fan skoków
30.01.2006, 16:04
Pettersen na olimpiadzie!!!Oh!No!By Mika wziął Bardala, Stensruda lub Solema!!!.................A nie takiego cieniasa który w tych czasach uwarza że cud, to dlaniego awansowanie do konkursu glównego!!!
_An_
30.01.2006, 16:01
@M
Gdyby najważniejsze było podejście to w kadrze nie byłoby pewnie ani Romoerena, ani Larsa Bystoela - ci to dopiero mają różnego rodzaju wyskoki na sumieniu. Bo mówiąc prawdę nie słyszałam, żeby Stensrud wylądował po pijackiej awanturze żuchwą w fiordzie, ani żeby startował po pijaku w Mistrzostwach Norwegii.
Podejście do sportu - owszem, jest ważne. Ale na IO nie wygra ten, kto jest najkulturalniejszy czy najspokojniejszy. Wygra ten zawodnik, który ma aktualnie najlepszą formę. A tej Sigurdowi brakuje. Ja nie kwestionuje jego wielkiej klasy jako zawodnika, ale po prostu nie zasłużył sobie na ten wyjazd.
Gdyby najważniejsze było podejście to w kadrze nie byłoby pewnie ani Romoerena, ani Larsa Bystoela - ci to dopiero mają różnego rodzaju wyskoki na sumieniu. Bo mówiąc prawdę nie słyszałam, żeby Stensrud wylądował po pijackiej awanturze żuchwą w fiordzie, ani żeby startował po pijaku w Mistrzostwach Norwegii.
Podejście do sportu - owszem, jest ważne. Ale na IO nie wygra ten, kto jest najkulturalniejszy czy najspokojniejszy. Wygra ten zawodnik, który ma aktualnie najlepszą formę. A tej Sigurdowi brakuje. Ja nie kwestionuje jego wielkiej klasy jako zawodnika, ale po prostu nie zasłużył sobie na ten wyjazd.
_An_
30.01.2006, 15:57
Jak widać - układziki są wszędzie. Bardzo ładnie Stensruda podsumował wczoraj Bodzio Chruścicki - "Ten zawodnik nigdy nie zawodzi. Może skakać słabiej, ale nigdy nie zawali tak jak Ingebrigsten czy Pettersen". Mimo całej mojej sympatii do Sigurda - nie zasłużył sobie na miejsce w kadrze Norwegii na IO. Co do Brathena -gratuluje świetnego podejścia! Od kiedy to miejsce w kadrze dostaje się za to, co działo się dwa lata temu? Liczy się chyba aktualna forma. A ta u Sigurda jest słabiutka.
M
30.01.2006, 15:54
@Wish - a nie pomyslalas o tym, ze Brathen zna Sigurda lepiej od Ciebie? Byc moze jego postawa jest bardziej odpowiednia na Olimpiade niz Stensruda. Tak jak wypowiadal sie Mika - Sigurd jest jednym z najbardziej profesjonalnych sportowcow, podchodzi do tego bardzo powaznie. Z tego, co sie orientuje (chociaz nie jestem idealnie zorientowana), Henning ma troche inne podejscie. Nie zawsze liczy sie obecna forma skoczka - wazne jest tez to, jakim jest sportowcem i czy ZASLUGUJE na takie wyroznienie jak Olimpiada. Dla Sigurda bedzie to pierwsza Olimpiada i wg trenerow i Brathena widocznie jego postawa jest warta takiego wynagrodzenia. W koncu zaszczytem dla sportowca (kazdego) jest wyjazd na Olimpiade.
wielki fan skoków
30.01.2006, 15:51
Owszem Sigurd wygrał TCS ale to było 2 lata temu. Teraz ma problemy z awansem do konkursu.
mmm_krakow
30.01.2006, 15:06
No, to jeszcze niech Mika wystawi Pettersena do drużynówki i... zapomni o złocie, hłe hłe hłe
daf
30.01.2006, 14:52
Tez uwazam, ze na ten moment to wlasciwie mamy tylko czterech dobrych skoczkow, bo i nawet Sliz nie zachwycil (ani na PS w Sapporo, ani w Zakopanem). Wiec szukanie na sile szostego skoczka jest bez sensu, lepiej niech poskacze w PK.
andbal
30.01.2006, 14:48
@prosiak
Nie wiem czy zauważyłeś wszyscy wysyłają po 5 ciu zawodników, więc decyzja, że naszych też 5 ciu jest ok. A czymże to Żyła zachwycił, że miałby jechać ? Niech spróbuje wygrać PK w Zakopanym to będzie Twoja racja. Masz jak w banku, że Ci ją przyznam.
Nie wiem czy zauważyłeś wszyscy wysyłają po 5 ciu zawodników, więc decyzja, że naszych też 5 ciu jest ok. A czymże to Żyła zachwycił, że miałby jechać ? Niech spróbuje wygrać PK w Zakopanym to będzie Twoja racja. Masz jak w banku, że Ci ją przyznam.
daf
30.01.2006, 14:33
"To jest tylko kolejnym potwierdzeniem, że sport jest czasami niesprawiedliwy. Podczas konkursu w Zakopanem zdołał wywalczyć lepszą lokatę niż Bardal i Pettersen, ale tymi skokami też pokazał na co go stać jako skoczka" - ano, chyba na nieco wiecej niz Pettersena i Bardala. Tym bardziej niezrozumiala decyzja.
A ja wlasnie sadzilem, ze kiepskie wystepy w Zakopanem definitywnie pogrzebaly szanse Pettersena na ZIO...
A ja wlasnie sadzilem, ze kiepskie wystepy w Zakopanem definitywnie pogrzebaly szanse Pettersena na ZIO...
Wish
30.01.2006, 14:22
Brathen też jest przykładem niesprawiedliwości. Niesprawiedliwości i jakichś chorych układów. Jak człowiek z takimi poglądami może być szefem czy kimś tam innym od skoków w norweskiej drużynie??? Widać nie bardzo zależy mu na medalu, skoro tak stanowczo optuje za Sigurdem. Ja do Pettersena nic nie mam, ale to Henning swoimi startami udowodnił, że jest najlepszym kandydatem do drużyny na IO. A Siegen rzeczywiście potwierdził juz kiedyś, jak bardzo się stara i jakie ma doświedczenie - było to widac na zeszłorocznych mistrzostwach świata w Oberstdorfie. Czy Mika nie boi sie kolejnej wpadki??? Przecież to igrzyska!!! Skoro człowiek (mam na myśli Brathena), który ma wpływ na tak ważne decyzje w taki sposób dba o sprawiedliwość to... Lipa totalna. Myślałam, że gdzie jak gdzie, ale w Norwegii liczą się inne rzeczy. Chyba nie tylko ja jestem zawiedziona tą decyzją. Mimo wszystko życzę Norom, żeby to Brathen miał rację tzn. żeby zdobyli złoto, w składzie z Tommym i żeby nie musieli korzystać z rezerwowego Sigurda.
prosiak
30.01.2006, 14:21
a kruczek na przedskoczka:P:P:P:P:P:P:P:P:P :P:P:P:P:P:P:P:
PROSIAK
30.01.2006, 14:20
acha... kutin musi odejsc!!!
PROSIAK
30.01.2006, 14:17
wiem czemu nie wzieli żyły na olimpiade... bo im hajsu szkoda na 6-go zawodnika,a to przciez jest straszne. jakby sie cos nie daj bóg stało to kto bedzie walczył za Polske. PZN,