Andreas Kuettel tak polubił Polskę, że postanowił poszukać u nas sponsora. "W Szwajcarii trudno pozyskać kogoś, kto mógłby nas finansować, bo większą wagę przywiązuje się do innych dyscyplin. Dlatego chciałbym znaleźć sponsora w Polsce. Odwiedziłem wasz kraj wiele razy i wiem, że jest tu mnóstwo ludzi zainteresowanych skokami" – powiedział nam 26-letni skoczek.
Logo firmy, która zdecydowałaby się na zainwestowanie w Szwajcara widniałoby na kombinezonie narciarskim skoczka (20 cm2) oraz na prawym rękawie kurtki (30 cm2). Prócz tego, poprzez udział w promocjach i konkursach firmy, zawodnik na całym świecie promowałby jej pozytywny wizerunek.

Minimalna kwota jaką zobowiązany jest ponieść sponsor to 10 tysięcy franków szwajcarskich (ponad 6 tysięcy euro). Suma ta ustalona została przez Szwajcarski Związek Narciarski, do którego odprowadzana jest część pieniędzy. Co firma może otrzymać w zamian? Reklamę w mediach. Jeśli Kuettel regularnie będzie kwalifikować się do pierwszej trzydziestki, jak czynił w zeszłym sezonie, to w telewizji znajdzie się przynajmniej przez dwie minuty dwa razy w tygodniu.

Problemy ze znalezieniem sponsora nie dotyczą jedynie Andreasa Kuettela. Pozostali Szwajcarzy również zabiegają o finansowe wsparcie. "Jedynie Michael Moellinger nie ma już miejsca na kombinezonie. Simon Ammann, Guido Landert i ja nadal szukamy sponsorów. Mam nadzieję, że ktoś wesprze nas w trakcie sezonu" – powiedział Kuettel. Sami skoczkowie nie otrzymują żadnego wynagrodzenia za reklamy umieszczane na kombinezonach, w których występują. Niewielką kwotę przesyła na ich konto tylko sponsor tytularny – Swisscom.

Kuettel na pewno nie wybrał Polski przypadkiem. W Stanach Zjednoczonych aż 65 procent wszystkich nakładów finansowych przeznaczonych na sponsoring trafia do sportu, w Niemczech ponad 50 procent, a w Polsce około 60. Ogromne zainteresowanie skokami w naszym kraju przekłada się na miliony telewidzów co tydzień oglądających relacje z konkursów. I dlatego tu chętniej niż gdziekolwiek indziej sponsorzy decydują się wesprzeć skoczków. Prócz kadry narodowej sponsoringiem w Polsce objęty jest także Fin Veli-Matti Lindstroem, nad którym patronat objęło "Doskonałe Mleko".

Andreas Küttel (ur. 25 kwietnia 1979) rozpoczął skakanie w wieku siedmiu lat. W 1995 roku w Engelbergu zadebiutował w Pucharze Świata, a w tym samym roku, w Lillehammer, zdobył pierwsze punkty. Rok później został Mistrzem Świata juniorów. Na olimpiadzie w Salt Lake City zajął szóste miejsce. Obecnie jest liderem szwajcarskiej ekipy. Wygrał tegoroczny konkurs w Bischofshofen w ramach LGP, w pozostałych zaś lokował się w ścisłej czołówce.

Więcej informacji na temat sponsoringu pod adresem: info@andreas-kuettel.ch