Prostota i grywalność - te dwie cechy stanowiły o sile, popularności i zainteresowaniu dwoma poprzednimi częściami serii gier o tematyce skoków narciarskich autorstwa polskich programistów firmy "Break Point". U progu nowego sezonu - 2004/2005 wydany został sequel "Skoków" i "Skoków 2", który jak sam tytuł wskazuje osadzony zostanie w pełni trójwymiarowym środowisku. Czy wprowadzone zmiany wyjdą grze na dobre? Czy nie zostanie tym samym zachwiana jej prostota świadcząca o dużej popularności poprzedników?
Po uruchomieniu programu, na początku rozgrywki autorzy stawiają nam za główny cel zdobycie Pucharu Świata. Aby tego dokonać gracz musi wygrać w klasyfikacji turnieju rozgrywanego na wszystkich dziewięciu skoczniach dostępnych w grze. Dodajmy, iż obiekty - miejsca rywalizacji z blisko 30 skoczkami (o imionach prawdziwych zawodników) - są bardzo zróżnicowane. Przyjdzie nam skakać na skoczniach o punktach konstrukcyjnych od K-85 (Karpacz) przez (standardowe) K-120 w Titisee-Neustadt, a skończywszy na mamutach w Hakubie K-185 czy futurystycznym obiekcie K-300 Mont Everest. Co ciekawe skocznie nie różnią od siebie jedynie usytuowaniem punku K, ale również profilem rozbiegu czy zeskoku, co przekłada się na trudność oddawania skoków na niektórych obiektach i dłuższy czas potrzebny na opanowanie techniki skoków we wszystkich etapach Pucharu Świata.

Podobnie jak w poprzedniej części zachowano tryb zapisywania rekordów graczy - zarówno lokalnie - w telefonie, jak i online - na serwerze autorów. Dzięki temu staje się możliwa rywalizacja nie tylko z kolegami znajdującymi tuż obok nas, ale i z graczami z całego świata. Lista rekordów na poszczególnych skoczniach prezentowana jest na stronie autorów. Opcja ta dodaje dodatkowego smaczku zabawie, wszak nie każda gra posiada wyżej opisany tryb.

Każde zawody składają się nie tylko z dwóch rund konkursowych - dodatkowo przyjdzie nam startować w eliminacjach do każdego z konkursów, których nie należy lekceważyć - mała wpadka na tym etapie rozgrywki może być równoznaczna z pożegnaniem się z dalszą rywalizacją. Swoje umiejętności każdy może ponadto szlifować w trybie treningu, gdzie - co warto zaznaczyć - również notowane są rekordy skoczni.

Od strony graficznej gra zachowuje stylistykę poprzednich części, choć, co zaznaczone zostało już na wstępie, najnowsza część "Skoków" osadzona został w trójwymiarowym środowisku, a kamera umieszczona jest za plecami skoczka - nie z profilu skoczni, jak to było w pierwowzorze "Skoków 3D". Czytelność wskaźników i pozostałych elementów odprawy wizualnej (jak na przykład cień skoczka na zeskoku pozwalający łatwo kontrolować pozycję w locie) należy odnotować jak najbardziej za duży plus. Jedyne zastrzeżenie można mieć do, czasem sztucznie wyglądającej, animacji przy lądowaniu, kiedy to skoczek momentalnie wytrąca pozycję po wciśnięciu przycisku odpowiedzialnego z ten etap skoku.

Najnowsza część serii pokazała, iż można zaimplementować jeszcze wiele nowości, nie czyniąc tym samym kontynuacji nudną i powieleniem poprzedniej części. Czy jednak tworząc "Skoki 3D" autorzy zdołali pokonać poprzeczkę jak sami sobie postawili pisząc dwie poprzednie części gry? Nie sposób zauważyć, iż zasadnicza różnica między "Skokami 3D" a "Skokami 2" to zmiana środowiska na trójwymiarowe - czy wyszło to grze na dobre? Według mnie tak, choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby wracać do poprzedniej - równie dobrej części. Teraz jednak pozostawiam Was sam na sam przed wyświetlaczem swojej komórki, abyście mogli poznać tajniki "Skoków 3D" i pobić rekordy świata. Powodzenia - dalekich lotów!



Sterowanie
Wciśnij 5, aby rozpocząć skok. Zawodnik zacznie zjeżdżać po rozbiegu. Przygotuj się do wybicia, które należy rozpocząć kilka chwil przed końcem rozbiegu. Odpowiedni moment początku wybicia zależy od skoczni i najlepiej go poznać metodą prób i błędów. Gdy uznasz moment wybicia za odpowiedni wciśnij klawisz 5 i przytrzymaj go aż do momentu kiedy zawodnik najedzie na próg. Optymalne wybicie nastąpi, gdy w tym momencie pasek wybicia (po lewej stronie wyświetlacza) przybierze maksymalną wartość. W powietrzu kontroluj pozycję skoczka klawiszami 2 i 8. Obserwuj cień na zeskoku, aby ocenić czy aktualna pozycja jest optymalna i skoczek nie traci nadmiernie wysokości. W razie potrzeby koryguj pozycję skoczka w locie. Gdy zawodnik zbliży się do zeskoku, a cień będzie dokładnie widoczny wciśnij ponownie klawisz 5, aby wylądować i zakończyć skok.

ściągnij grę "Skoki 3D" >>

ściągnij grę "Skoki 2" >>


opisy gier o skokach na www.gry.skokinarciarskie.com >>

więcej gier na komórkę na www.sms.skokinarciarskie.com >>