Skoki 3D - recenzja gry
Opublikowano: 7 kwietnia 2005, 22:42
Prostota i grywalność - te dwie cechy stanowiły o sile, popularności i zainteresowaniu dwoma poprzednimi częściami serii gier o tematyce skoków narciarskich autorstwa polskich programistów firmy "Break Point". U progu nowego sezonu - 2004/2005 wydany został sequel "Skoków" i "Skoków 2", który jak sam tytuł wskazuje osadzony zostanie w pełni trójwymiarowym środowisku. Czy wprowadzone zmiany wyjdą grze na dobre? Czy nie zostanie tym samym zachwiana jej prostota świadcząca o dużej popularności poprzedników?
Po uruchomieniu programu, na początku rozgrywki autorzy stawiają nam za główny cel zdobycie Pucharu Świata. Aby tego dokonać gracz musi wygrać w klasyfikacji turnieju rozgrywanego na wszystkich dziewięciu skoczniach dostępnych w grze. Dodajmy, iż obiekty - miejsca rywalizacji z blisko 30 skoczkami (o imionach prawdziwych zawodników) - są bardzo zróżnicowane. Przyjdzie nam skakać na skoczniach o punktach konstrukcyjnych od K-85 (Karpacz) przez (standardowe) K-120 w Titisee-Neustadt, a skończywszy na mamutach w Hakubie K-185 czy futurystycznym obiekcie K-300 Mont Everest. Co ciekawe skocznie nie różnią od siebie jedynie usytuowaniem punku K, ale również profilem rozbiegu czy zeskoku, co przekłada się na trudność oddawania skoków na niektórych obiektach i dłuższy czas potrzebny na opanowanie techniki skoków we wszystkich etapach Pucharu Świata.
Podobnie jak w poprzedniej części zachowano tryb zapisywania rekordów graczy - zarówno lokalnie - w telefonie, jak i online - na serwerze autorów. Dzięki temu staje się możliwa rywalizacja nie tylko z kolegami znajdującymi tuż obok nas, ale i z graczami z całego świata. Lista rekordów na poszczególnych skoczniach prezentowana jest na stronie autorów. Opcja ta dodaje dodatkowego smaczku zabawie, wszak nie każda gra posiada wyżej opisany tryb.
Każde zawody składają się nie tylko z dwóch rund konkursowych - dodatkowo przyjdzie nam startować w eliminacjach do każdego z konkursów, których nie należy lekceważyć - mała wpadka na tym etapie rozgrywki może być równoznaczna z pożegnaniem się z dalszą rywalizacją. Swoje umiejętności każdy może ponadto szlifować w trybie treningu, gdzie - co warto zaznaczyć - również notowane są rekordy skoczni.
Od strony graficznej gra zachowuje stylistykę poprzednich części, choć, co zaznaczone zostało już na wstępie, najnowsza część "Skoków" osadzona został w trójwymiarowym środowisku, a kamera umieszczona jest za plecami skoczka - nie z profilu skoczni, jak to było w pierwowzorze "Skoków 3D". Czytelność wskaźników i pozostałych elementów odprawy wizualnej (jak na przykład cień skoczka na zeskoku pozwalający łatwo kontrolować pozycję w locie) należy odnotować jak najbardziej za duży plus. Jedyne zastrzeżenie można mieć do, czasem sztucznie wyglądającej, animacji przy lądowaniu, kiedy to skoczek momentalnie wytrąca pozycję po wciśnięciu przycisku odpowiedzialnego z ten etap skoku.
Najnowsza część serii pokazała, iż można zaimplementować jeszcze wiele nowości, nie czyniąc tym samym kontynuacji nudną i powieleniem poprzedniej części. Czy jednak tworząc "Skoki 3D" autorzy zdołali pokonać poprzeczkę jak sami sobie postawili pisząc dwie poprzednie części gry? Nie sposób zauważyć, iż zasadnicza różnica między "Skokami 3D" a "Skokami 2" to zmiana środowiska na trójwymiarowe - czy wyszło to grze na dobre? Według mnie tak, choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby wracać do poprzedniej - równie dobrej części. Teraz jednak pozostawiam Was sam na sam przed wyświetlaczem swojej komórki, abyście mogli poznać tajniki "Skoków 3D" i pobić rekordy świata. Powodzenia - dalekich lotów!
Sterowanie
Wciśnij 5, aby rozpocząć skok. Zawodnik zacznie zjeżdżać po rozbiegu. Przygotuj się do wybicia, które należy rozpocząć kilka chwil przed końcem rozbiegu. Odpowiedni moment początku wybicia zależy od skoczni i najlepiej go poznać metodą prób i błędów. Gdy uznasz moment wybicia za odpowiedni wciśnij klawisz 5 i przytrzymaj go aż do momentu kiedy zawodnik najedzie na próg. Optymalne wybicie nastąpi, gdy w tym momencie pasek wybicia (po lewej stronie wyświetlacza) przybierze maksymalną wartość. W powietrzu kontroluj pozycję skoczka klawiszami 2 i 8. Obserwuj cień na zeskoku, aby ocenić czy aktualna pozycja jest optymalna i skoczek nie traci nadmiernie wysokości. W razie potrzeby koryguj pozycję skoczka w locie. Gdy zawodnik zbliży się do zeskoku, a cień będzie dokładnie widoczny wciśnij ponownie klawisz 5, aby wylądować i zakończyć skok.
ściągnij grę "Skoki 3D" >>
ściągnij grę "Skoki 2" >>
opisy gier o skokach na www.gry.skokinarciarskie.com >>
więcej gier na komórkę na www.sms.skokinarciarskie.com >>
Autor: Paweł Wagner
Źródło: wiadomość własna
Zaloguj się, aby komentować
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usunięcia bądź zmodyfikowania komentarzy nie związanych z komentowaną treścią (artykułem, tekstem na blogu, zdjęciami, relacją LIVE itd.), a także obrażających skoczków, członków redakcji i innych użytkowników portalu oraz zawierających wulgaryzmy. Również "czaty" prowadzone w komentarzach nie są mile widziane.
- Zabronione jest zamieszczanie w komentarzach jakichkolwiek reklam, w tym odnośników do stron internetowych.
- Zabronione jest wielokrotne wysyłanie komentarza o tej samej treści.
- Redakcja pragnie również zaznaczyć, że niekoniecznie odpowiada na typowe prowokacje (dotyczące np. tematyki artykułu, która nie odpowiada indywidualnemu użytkownikowi).
- Wszelkie opinie krytyczne pod adresem redakcji prosimy kierować na adres e-mail redakcji - te zamieszczone w komentarzach będą ignorowane, aby uniknąć zejścia z tematu.
- W komentarzach zamieszczanych w reklacji LIVE zabronione jest zamieszczanie informacji zawierających jedynie wynik zawodnika (odległość, miejsce).
- Za nagminne łamanie reguł wymienionych w regulaminie, ogólnie pojętych zasad dobrego wychowania oraz netykiety na dany adres IP może zostać nałożona czasowa blokada adresu IP.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- Redakcja informuje, że podczas dodawania komentarza zbierane są informacje o adresie IP komputera, z którego komentarz jest dodawany. Informacje te w razie potrzeby mogą zostać udostępnione organom ścigania w celu pociągnięcia autora komentarza do odpowiedzialności karnej lub cywilnej.
- Redakcja gorąco zachęca do rozwagi i zachowania zdrowego rozsądku podczas umieszczania komentarzy.
- Wysyłanie komentarza jest jednoznaczne z akceptacją powyższych zasad.
Komentarze (15)
kategorie użytkowników:
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
spiderman
10.04.2005, 14:40
Nie mam pojęcia dlaczego, ale to teraz już nie jest istotne. Teraz się cieszę że mogę z wami dyskutować :---)
Nowy
09.04.2005, 12:43
Ta gra jest OK (nie probowalem jeszcze) !!!
*13*
09.04.2005, 11:55
@spiderman
witam w świecie "żywych" :). właśnie się zastanawiałam, gdzie się podziałeś :P. dobrze, że cię już odblokowali, tylko czemu zablokowywali?
Darth Rafal
09.04.2005, 08:27
Moja pierwsza gra to był chyba Quake
Luk
08.04.2005, 22:20
Nawet jak na komórasa grafa jest brzydka
Luk
08.04.2005, 22:19
@spiderman
Też miałem ten problem, ale na innej stronie o skokach...
spiderman
08.04.2005, 21:01
Bardzo dziękuję redakcji za odblokowanie mojego IP. Teraz wreszcie mogę pisać komentarze. Przez ten długi okres kiedy nie mogłem ich pisać naprawdę byłem smutny bo straciłem dużo czasu nie pisząc nic.
Norbert
08.04.2005, 17:42
Cienka się gra zrobiła i nawet zryta grafa
Mariusz
08.04.2005, 13:58
A ja sobie właśnie przypomniałem pierwszą grę jaką w życiu przeszedłem.. było to daaawno temu... lekko licząc ponad 10 lat temu, jak nie z 15... gra zwała się Prince of Persia 1 i graficznie była wtedy oszałamiająca, choć wyglądała podobnie do tego tu "badziewia". Swoją drogą mam pytanie. Czy w gry na telefon można pograć na komputerku?? Jest jakiś emulator??
Arczyn / ArCrack
08.04.2005, 13:25
Cieeeeeńkie to. By zrobili SJ3 na komórkę to by było coś...
kibic z Augustowa
08.04.2005, 13:12
Nie chce obrazic ale co nie schodzą gry to trzeba reklamowac??
Bedus
08.04.2005, 08:59
Niezbyt fajna ta gra!!!Zryta grafa!!!Popieram Luk
kuba
07.04.2005, 22:55
Jak jest taka grafika to nie polecam i nie da sie skakac nie widac gdzie ląduje tylko jest lot i jedzie
kuba
07.04.2005, 22:54
Czy na komórce to widać tak jak tutaj???
Luk
07.04.2005, 22:53
Skoki z brzydką grafą itd...