Dziś w Warszawie odbyła się konferencja prasowa dotycząca organizacji Pucharu Świata w skokach narciarskich w Zakopanem (29-30 stycznia 2005). Komitet organizacyjny przedstawił prasie bliższe informacje na temat zawodów i ich kulisów. W spotkaniu w "Kuźni Smaków" wzięło udział aż kilkudziesięciu dziennikarzy, a przy stole organizatorów siedzieli m.in.: prezes PZN i jednocześnie przewodniczący komitetu organizacyjnego - Paweł Włodarczyk, dyrektor komitetu organizacyjnego - Lech Nadarkiewicz, dyrektor COS Zakopane - Andrzej Kozak oraz szef biura prasowego - Tomasz Rachwał.
Na początek Paweł Włodarczyk wymienił liczne grono gości specjalnych, którzy w tym roku zaszczycą swoją obecnością Puchar Świata pod Tatrami. W Zakopanem na trybunach zasiądzie aż 80 parlamentarzystów RP, kilku ambasadorów, kilkunastu najważniejszych przedstawicieli FIS oraz szefowie komitetów organizacyjnych z innych krajów. Będą obecni także przedstawiciele premiera i prezydenta RP. Swój udział zapowiedziała v-ce premier - Pani Jaruga-Nowacka. Zabraknie Aleksandra Kwaśniewskiego, który w tym samym czasie ma spotkania reprezentujące nasz kraj m.in. na rocznicowych obchodach wyzwolenia Oświęcimia.

W tym roku organizatorzy mają spore obciążenie finansowe. Na specjalnych prawach gości oraz VIP-ów do Zakopanego przybędzie ponad 1.000 osób!!!

Oprócz nich PŚ na żywo będzie mogło obejrzeć 29.000 kibiców. To o 3 tysiące mniej miejsc niż w zeszłym roku. Wszystko to, aby zapewnić pełny komfort oglądającym oraz większe bezpieczeństwo.
Do bezpieczeństwa i sprawniejszego poruszania się po terenie obiektu w tym roku na biletach wprowadzono specjalne kody kreskowe. Dzięki ręcznym czytnikom przy bramkach (4 wejścia) ochrona będzie mogła sprawnie selekcjonować kibiców z biletami i tych co chcą wejść na przysłowiową "gapę".

Jeśli chodzi o sam obiekt, to na ten sezon powiększono prawą trybunę i dobudowano miejsca siedzące, górujące nad stojącymi o jakieś 1,5 metra. Powiększono także ilość szatni dla zawodników do 19. Ustawiono także 2 duże telebimy (25 m2) oraz kilka świetlnych tablic informacyjnych dla kibiców.

W tej chwili sprzedano już 28.000 biletów na oba konkursy. Zostało zatem zaledwie 1000 miejsc.

Organizatorzy poinformowali także, że ostatni kibice będą mogli wejść pod skocznie najpóźniej przed rozpoczęciem serii próbnej. Informacja taka zamieszczona jest także na bilecie wstępu. Wszystkie wejścia zostaną zamknięte wraz z pierwszym skokiem serii próbnej.
Trochę zaskakuje ta dyspozycja, gdyż nigdzie na świecie nie ma tak restrykcyjnych ograniczeń.

Jeśli chodzi o organizację ruchu kołowego, to nic się nie zmieniło od zeszłej zimy. Podobnie jak rok temu kibice jadący samochodami na zawody powinni mieć w widocznym miejscu białą kartkę formatu A4. Wtedy będą kierowani na specjalnie wyznaczone parkingi.

W tym roku głównym sponsorem Pucharu Świata jest firma Carlsberg, która promuje w ten sposób swoją markę piwa - Harnaś. Innym sponsorami są m.in. Grupa Lotos, Milka, Sokołów, Tymbark, Canon, Coca-Cola (Powerade) i wielu innych. W sumie pieniądze na zawody wyłożyło ponad 30 firm.

Mam nadzieję, że zabiegi komitetu organizacyjnego będą równie perfekcyjne jak rok temu i tym razem dostaną nagrodę "Imprezy Roku".

zobacz więcej o PŚ w Zakopanem >>