Jak sprzedać Małysza
Opublikowano: 27 listopada 2004, 01:54
Adam Małysz, skoki narciarskie, Zakopane – te hasła pojawiały się najczęściej podczas Dni Marketingu Sportowego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, które odbyły się w dniach 24-26.listopada 2004r. Trzydniowa konferencja naukowa odbyła się po raz trzeci. Impreza ta cieszy się dużym zainteresowaniem wśród ludzi nie tylko polskiego sportu.
Jak wiadomo, naszym najbardziej rozpoznawalnym produktem medialnym jest obecnie Adam Małysz. To on przyciąga sponsorów, to powierzchnia jego kasku, kombinezonu i nart jest jednym z najdroższych miejsc reklamowych. W czym tkwi siła marketingu w sporcie i jak najlepiej promować sportowców opowiadali zaproszeni do Poznania goście.
O tym jak ogromną siłę mają skoki narciarskie w Polsce wiedzą wszyscy. Co, a raczej kto wpłynął na taką popularność tej dyscypliny też wiedzą wszyscy. Jak zatem wykorzystać skoki do wypromowania się? Badania wykazały, że najchętniej oglądanym programem tego roku była styczniowa transmisja konkursów Pucharu Świata w Zakopanem. Zwykły widz siedzący przed telewizorem nie zdaje sobie sprawy jak istotna rolę mają wszelkie reklamy pojawiające się przed, po i w przerwie programu. Przygotowanie do transmisji, odpowiednie ustawienie kamer w stosunku do rozmieszczonych na skoczni reklam ma ogromny wpływ na całą organizację zawodów.
Jednym z gości konferencji był Matthias Pietza - wiceprezes i dyrektor generalny firmy IMG w Niemczech, która jest organizatorem Turnnieju Czterech Skoczni i konkursów Pucharu Świata w Niemczech. Matthias Pietza opowiadał o przygotowaniach do zbliżających się Mistrzostw Świata w Narciarstwie Klasycznym w Oberstdorfie, których również jest organizatorem. Przedstawiając projekt marketingowej organizacji mistrzostw, Matthias Pietza starał się udowodnić, że reklamy są jednym z najważniejszych elementów widowiska sportowego. Ogromną rolę odgrywają loga pojawiające się na czapkach czy opaskach. Wszyscy kojarzą Adama Małysza czy Apoloniusza Tajnera w czapce z logiem sponsora. O tym, że taka reklama ma siłę przebicia na rynku marketingowym przekonywał podczas swojej prelekcji Matthias Pietza.
Marketing sportowy, którego nie brakuje w skokach narciarskich jest coraz ważniejszy w sporcie. W obecnych czasach rola sponsora i mediów w promowaniu sportu odgrywa nadrzędną rolę. Nie bez powodu organizatorzy Dni Marketingu Sportowego wyróżnili Puchar Świata w Zakopanem jako jedną z najbardziej medialnych i marketingowych imprez roku 2004. Dzięki odpowiedniemu marketingowi można bardzo dobrze wypromować sportowca, kraj z którego pochodzi i firmy które go sponsorują. To czy zamierzony efekt udało się osiągnąć pokazuje czas. Przykład Adama Małysza i współpracujących z nim firm pokazał, że można odnieść marketingowy sukces, trzeba tylko wiedzieć w kogo i jak zainwestować, a korzyści odnoszą sponsorzy i sponsorowani.
Autor: Patrycja Przybylska
Źródło: wiadomość własna
Zaloguj się, aby komentować
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usunięcia bądź zmodyfikowania komentarzy nie związanych z komentowaną treścią (artykułem, tekstem na blogu, zdjęciami, relacją LIVE itd.), a także obrażających skoczków, członków redakcji i innych użytkowników portalu oraz zawierających wulgaryzmy. Również "czaty" prowadzone w komentarzach nie są mile widziane.
- Zabronione jest zamieszczanie w komentarzach jakichkolwiek reklam, w tym odnośników do stron internetowych.
- Zabronione jest wielokrotne wysyłanie komentarza o tej samej treści.
- Redakcja pragnie również zaznaczyć, że niekoniecznie odpowiada na typowe prowokacje (dotyczące np. tematyki artykułu, która nie odpowiada indywidualnemu użytkownikowi).
- Wszelkie opinie krytyczne pod adresem redakcji prosimy kierować na adres e-mail redakcji - te zamieszczone w komentarzach będą ignorowane, aby uniknąć zejścia z tematu.
- W komentarzach zamieszczanych w reklacji LIVE zabronione jest zamieszczanie informacji zawierających jedynie wynik zawodnika (odległość, miejsce).
- Za nagminne łamanie reguł wymienionych w regulaminie, ogólnie pojętych zasad dobrego wychowania oraz netykiety na dany adres IP może zostać nałożona czasowa blokada adresu IP.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- Redakcja informuje, że podczas dodawania komentarza zbierane są informacje o adresie IP komputera, z którego komentarz jest dodawany. Informacje te w razie potrzeby mogą zostać udostępnione organom ścigania w celu pociągnięcia autora komentarza do odpowiedzialności karnej lub cywilnej.
- Redakcja gorąco zachęca do rozwagi i zachowania zdrowego rozsądku podczas umieszczania komentarzy.
- Wysyłanie komentarza jest jednoznaczne z akceptacją powyższych zasad.
Komentarze (4)
kategorie użytkowników:
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
MAŁYSZ TO MISTRZ
27.11.2004, 13:27
MAŁYSZ TO MISTRZ
Giem
27.11.2004, 11:01
@Dora... może miał pokazać, że marketing sportowy zaczyna się rozwijać również w Polsce? Co prawda "gwiazd międzynarodowych" mamy dość mało, ale wreszcie coś zaczyna się dziać w tym segmencie... poza tym generalnie w Polsce sport jest dość skromnie "reklamowany" więc nie ma się co dziwić, że oprócz kilku WIELKICH nazwisk (a przede wszystkim właśnie Małysza), w swoich strategiach marketingowych firmy nie uwzględniają "oddziaływania przez sport" (nie mówiąc już o posiłkowaniu się gwiazdami sportowymi w kampaniach reklamowych). Takie konferencje jak ta w Poznaniu są potrzebne, raczkujemy jeszcze w tej sferze marketingu, a warto to zmienić... Nie ma wielkiego sportu bez wielkiego marketingu sportowego (vide: futbol, piłka nożna, tenis etc etc etc)
Ewka
27.11.2004, 10:51
Ja akurat jestem wdzięczna za ten artykuł, bo gdyby nie on, nie dowiedziałabym się, że owa konferencja się odbyła.
Pozdrowienia dla redakcji.
Dora
27.11.2004, 10:40
no właśnie, nie wiem co miał wnieść ten artykuł, żadnych konkretów...