Adam Małysz, skoki narciarskie, Zakopane – te hasła pojawiały się najczęściej podczas Dni Marketingu Sportowego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, które odbyły się w dniach 24-26.listopada 2004r. Trzydniowa konferencja naukowa odbyła się po raz trzeci. Impreza ta cieszy się dużym zainteresowaniem wśród ludzi nie tylko polskiego sportu.
Jak wiadomo, naszym najbardziej rozpoznawalnym produktem medialnym jest obecnie Adam Małysz. To on przyciąga sponsorów, to powierzchnia jego kasku, kombinezonu i nart jest jednym z najdroższych miejsc reklamowych. W czym tkwi siła marketingu w sporcie i jak najlepiej promować sportowców opowiadali zaproszeni do Poznania goście.

O tym jak ogromną siłę mają skoki narciarskie w Polsce wiedzą wszyscy. Co, a raczej kto wpłynął na taką popularność tej dyscypliny też wiedzą wszyscy. Jak zatem wykorzystać skoki do wypromowania się? Badania wykazały, że najchętniej oglądanym programem tego roku była styczniowa transmisja konkursów Pucharu Świata w Zakopanem. Zwykły widz siedzący przed telewizorem nie zdaje sobie sprawy jak istotna rolę mają wszelkie reklamy pojawiające się przed, po i w przerwie programu. Przygotowanie do transmisji, odpowiednie ustawienie kamer w stosunku do rozmieszczonych na skoczni reklam ma ogromny wpływ na całą organizację zawodów.

Jednym z gości konferencji był Matthias Pietza - wiceprezes i dyrektor generalny firmy IMG w Niemczech, która jest organizatorem Turnnieju Czterech Skoczni i konkursów Pucharu Świata w Niemczech. Matthias Pietza opowiadał o przygotowaniach do zbliżających się Mistrzostw Świata w Narciarstwie Klasycznym w Oberstdorfie, których również jest organizatorem. Przedstawiając projekt marketingowej organizacji mistrzostw, Matthias Pietza starał się udowodnić, że reklamy są jednym z najważniejszych elementów widowiska sportowego. Ogromną rolę odgrywają loga pojawiające się na czapkach czy opaskach. Wszyscy kojarzą Adama Małysza czy Apoloniusza Tajnera w czapce z logiem sponsora. O tym, że taka reklama ma siłę przebicia na rynku marketingowym przekonywał podczas swojej prelekcji Matthias Pietza.

Marketing sportowy, którego nie brakuje w skokach narciarskich jest coraz ważniejszy w sporcie. W obecnych czasach rola sponsora i mediów w promowaniu sportu odgrywa nadrzędną rolę. Nie bez powodu organizatorzy Dni Marketingu Sportowego wyróżnili Puchar Świata w Zakopanem jako jedną z najbardziej medialnych i marketingowych imprez roku 2004. Dzięki odpowiedniemu marketingowi można bardzo dobrze wypromować sportowca, kraj z którego pochodzi i firmy które go sponsorują. To czy zamierzony efekt udało się osiągnąć pokazuje czas. Przykład Adama Małysza i współpracujących z nim firm pokazał, że można odnieść marketingowy sukces, trzeba tylko wiedzieć w kogo i jak zainwestować, a korzyści odnoszą sponsorzy i sponsorowani.