kibic ski
05.02.2018, 10:57
a drużynówka par by stała napewno na wyższym poziomie jeśli chodzi o walke o medale. Włączyli by się Japończycy a nawet Szwajcarzy
kibic ski
05.02.2018, 10:55
Ja nie mówię o lotach na igrzyskach ale można było drużynówke na k-90 albo np. drużynówke par. Bo w innych dyscyplinach jakoś odważniej wprowadzane są nowosci np. w biathlonie
Fanka
05.02.2018, 09:53
I mniej więcej wiadomo, jaki jest układ sił przed IO. Oczywiście nie wiemy, w jakiej dyspozycji będą Austriacy po treningu w Planicy i Japończycy oraz S. Ammann po treningach w Sapporo.
Konkursy ciekawe, nowy Turniej "Willingen 5" - też emocjonujący, bo do końca nie wiadomo, kto w nim zwycięży. Może tylko trochę szkoda, że (w odróżnieniu od Raw Air) nagroda pieniężna jest tylko dla zwycięzcy. Chociaż po takim rozstrzygnięciu... Brawo Kamil, a ja muszę zwrócić honor tej gazecie, na którą "zezłościłam się" w piątek, bo napisała "100 000 złotych czeka na Kamila Stocha", zanim Turniej w ogóle się rozpoczął ;-).
Oczywiście szkoda R. Freitaga (wiemy, co potrafi spowodować niekorzystny wiatr, o czym niektórzy zawodnicy boleśnie przekonali się ostatnio w Zakopanem) - kolejny raz traci prowadzenie w PŚ, niezupełnie z własnej winy. Upadek w Innsbrucku i wycofanie się konkursu Bischofshofen (niektórzy twierdzili, że upadek był spowodowany błędem zawodnika - ale mimo wszystko szkoda) i wczoraj te skoki dwa razy w bardzo złych warunkach. Ale dzięki temu rywalizacja będzie do końca sezonu (mam nadzieję) ciekawa.
Horus
05.02.2018, 01:10
Lepiej mieć pozytywny ból głowy, niż negatywny :)
Zresztą w tym roku na ZIO jest dość korzystny układ, bo najpierw będą zawody indywidualne, a drużynówka na sam koniec. Więc wszyscy będą mogli się zaprezentować przed dokonaniem wyboru. Na dziś wydaje się, że powinni startować Stoch, Kubacki, Hula i Żyła. Ale kto wie co będzie za dwa tygodnie...
Skoczek ze średniej skoczni
05.02.2018, 00:46
Muszę przyznać że trener naszej kadry ma pozytywny ból głowy po tym konkursie, bo jednemu panu będzie musiał podziękować przed drużynówką. Wiadomo że jeszcze są konkursy na IO ale i tak czuję że to będzie wyliczanka kogo wywalić, bo widać nasi łapią formę.
Co do Ryśka F...
No proszę was, jakby Kazacha puścił w takich warunkach to ktoś by płakał? Startowali dziś jak startowali i co, a ile to naszych wysłali z huraganem w plecy i jakoś to było. Najlepiej zgonić na kogoś. Ja ich mogę jedynie krytykować że belki zmieniają zawsze w konkursie i wypaczają wyniki, ale te alibi typu 'bo to przez to że go puścił w taki wiatr' to można sobie włożyć nie powiem gdzie.
marmi
04.02.2018, 23:49
Przepraszam za powtórki w komentarzach, miał być jeden ale było jakieś niedozwolone słowo i zacząłem dzielić, a potem przeszedł też niepodzielony czy jakoś tak :)
Artykuł widziałem i jest dla mnie zdumiewający. Nigdy o tym nie słyszałem, tamtej strony co prawda nie śledzę na bieżąco, ale gdyby takie przepisy rzeczywiście weszły to kojarzyłbym ich użycie a nie pamiętam takiego przypadku. To co sobie ustalili trenerzy i kapitanowie drużyn, nawet przy przedstawicielach FIS to nie są przepisy. Jak trener miałby wyłączać to zielone światło, ktoś widział jakiś guzik w ich zasięgu czy coś? Może się zgodzili ustnie i chwilowo na to, bo wtedy afera była ze źle działającą aparaturą, w to prędzej bym uwierzył...
Byłby też tutaj artykuł na ten temat bo przecież ważna zmiana przepisów a jestem przekonany, że nie było bo od dawna (jak nie od początku :) czytam wszystkie.
Wracając do Freitaga to cały zeskok świecił się na czerwono przed zapaleniem zielonego światła, następnie wyłączyli ten podgląd, potem zaczął najazd a w momencie odbicia to już miał prawdopodobnie inne warunki. Niewątpliwie należało go przytrzymać bo się zmieniały, najprawdopodobniej też lądował awaryjnie ze względu na nie, ale jakie gdzie były to wie pewnie parę zainteresowanych osób, które tam były..
@kzez1986
04.02.2018, 22:24
@marmi Nie da sięwstawić adresu bezpośrednio, ale wpisz w google Nowe zasady startowania zawodników
i masz o tej zasadzie.
Tak. Mówię o tym samym konkursie. Pamiętam, że małysz wybił sięponad osłony, owszem, ale w niejednym konkursie sięmocno wybijał, znany był z tego wybicia i pokazuje to, że do końca wszystkiego nie da się przwidzieć i praktyka jest inna niż to co widzimy na ekranie, a u Freitaga jużprzy starcie na ekranie było źle.
marmi
04.02.2018, 22:03
Jeśli chodzi o Małysza to o ile mówimy o tym samym konkursie wyleciał jako jedyny ponad osłony przeciwwiatrowe. W tym momencie dostał podmuch i musiał ratować się przed upadkiem. Gdyby nie to bez wątpienia wygrałby i miałby zdecydowanie najdłuższą serię wygranych z rzędu w PŚ (o ile dobrze pamiętam)...
marmi
04.02.2018, 21:58
@krzez1986
Ja takiego przepisu nie pamiętam a daleko sięgam pamięcią, mniej więcej tyle co Kasai :)
Powiedziałbym, że nigdy takiego w historii PŚ nie było, a jeśli był to znajdź jakieś info na ten temat.
Na pewno nie ma takiego przepisu od co najmniej kilku lat, jeśli zawodnik nie rozpocznie najazdu w ciągu 10s od zapalenia zielonego światła to jest dyskwalifikacja. To co robi trener w tym czasie wedle przepisów nie ma żadnego znaczenia. Skoczkowie owszem patrzą na nich i rozpoczynają kiedy im pokażą, ale to dlatego, że trenerzy widzą wskaźniki i mogą opóźnić najazd w ramach tych 10s. Jeśli każą zejść skoczkowi pomimo zielonego to będzie DSQ, pamiętam bodajże raz taką sytuację.
Gdyby taki przepis istniał to trenerzy wykorzystywaliby go nagminnie i konkurs przeciągałby się ponad rozsądną telewizyjną miarę że tak powiem...
Jeśli chodzi o Małysza to o ile mówimy o tym samym konkursie to on odbił się z progu tak mocno, że jako jedyny wyleciał ponad osłony przeciwwiatrowe, a wiało znacznie tego dnia. W tym momencie dostał taki podmuch, że musiał się ratować przed upadkiem. Gdyby nie to, to wygrałby i miałby zdecydowanie najdłuższą serię zwycięstw w PŚ (jeśli dobrze pamiętam).
Aga
04.02.2018, 21:43
No to na średniej skoczni Norwegów i Slowencow pod uwagę nie bierzemy. Oni tylko na dużych są kozakami i to przy wietrze z przodu. Medale na mniejszej skoczni dla naszych. Przynajmniej dwa. Duża skocznia to w zależności od warunków wietrznych będzie trochę loteria . Druzynowo złoto w zasięgu Naszych. Będą się o nie bić z Norwegami. Niemcy z Gaigerem i leye to o brąz ze slowencami powalczą.
kzez1986
04.02.2018, 21:25
@kibic ski Przyjąłbym z wielką radością gdyby na IO była drużynówka i na średniej i dużej skoczni. I mamut byłby super na IO, ale wiele krajów (PyeongChang także) miałoby problemów z budową mamuta), ale loty są niezwykle efektowne.
kibic ski
04.02.2018, 21:00
a mnie denerwuje że w biegach narc. jest więcej konkurencji. Dlaczego jest sprint drużynowy i sztafeta w biegach a w skokach tylko jedna drużynowa na igrzyskach ??? Nie ma sprawiedliwości trzeba dać Norwegom jak najwięcej konkurencji pod nich.
kzez1986
04.02.2018, 20:53
Kiedyś pamiętam, że był taki przepis, że jak trener widzi, że warunki są złe to może wyłączyć zielone światełko dla skoczka. Jeśli ten przepis dalej istnieje to Freitag może mieć największe pretensje do trenera, że tak nie zrobił. W końcu grafika pokazywała, że cała skocznia świeciła się na czerwono w chwili odbicia z belki, a uśredniony kierunek wiatru się co chwilę zmieniał. Prawdopodobnie Freitag w 2 serii dostał silne podmuchy z różnych kierunków, a wiatr z różnych kierunków nawet słabszy jest groźniejszy niż nawet dużo silniejszy, ale taki sam na całej długości. Było wiele bezpiecznych skoków nawet przy 5 m/s, tyle że na całej długości skoczni. Przypomina mi się tutaj awaryjne lądowanie Małysza w Oslo. Też niby wiatr mieścił się w dopuszczalnych normach, ale od razu na grafice widać było, że na progu wieje z przeciwnego kierunku niż w dole.
Ogólnie duże brawa dla Polaków za Willingen. Na rozdawanie medali jeszcze za wcześnie, bo widzimy, co się dzieje. Wystarczy taki losowy konkurs i wyniki mogą być bardzo dziwne. Układ sił w poszczególnych częściach sezonu też potrafi się zmienić. W 1 periodzie Stoch nie wygrał nic, a Freitag prawie wszystko, a potem na TCS role się odwróciły. Do końca też nie wiadomo co pokażą ci, którzy odpuścili sobie Willingen. Pamiętacie sezon 2002/2003 z MŚ w Predazzo? Do MŚ Małysz nie wygrał nic. Kręcił sięw okolicach czołówki, ale byli lepsi. Potem odpuścił sobie Willingen i co było na MŚ i w ostatnim periodzie chyba każdy pamięta. Teraz też nie jest powiedziane, że ktoś nie wyskoczy nagle z formą. Nawet Amman może się zmobilizować na 1 konkurs. Stał przecież w tym sezonie na podium. Zapowiadają się naprawdę ciekawe zawody. Poziom jest wyrównany i oby worek medali dla Polaków, na co widać, że ich stać.
Eve
04.02.2018, 20:02
@solspiegel
Zgoda. Tylko szkoda że p. Szaranowicz żyje - cały czas - tym co było kiedyś. A chyba ważniejsze jest tu i teraz. Dla mnie jest niewybaczalne że p. Szaranowicz zamiast poświęcić uwagę zawodnikom, skupia się na wygrzebywaniu "ciekawostek" z przeszłości (niedawno była taka sytuacja gdy jeden z zawodników się przewrócił a ten nawet nie raczył przerwać swego monologu)
Eve
04.02.2018, 19:45
@Maqur
Zgadzam się z w 100%
Nick
04.02.2018, 18:50
Przeszkadzają mi tylko tacy jak ty, Snopka nazywasz smętnym, a Szaranowicz nie pozwalasz skrytykować? Poczytaj sobie (ze zrozumieniem) komentarze ludzi, nie tylko moim zdaniem Szaranowicz jest kiepski w komentowaniu tej dyscypliny, ale ty się zachwycasz panem kuntakinte jednocześnie dając upust frustracji i obrażając innego komentatora. Zaprzeczasz sam sobie. Ogarnij się
Solspiegel
04.02.2018, 18:43
A jaki ty prezentujesz poziom wypowiedzi ? Co ci przeszkadzają ludzie, którzy wolą Szaranowicza niż smętnego Snopka ?
Nick
04.02.2018, 18:42
Nie odróżniasz określeń od wyzwisk, ale z ciebie zwykły seba jest sądząc po poziomie wypowiedzi
Solspiegel
04.02.2018, 18:40
Aha, czyli internetowi ujadacze mogą sobie do woli wyzywać i jeszcze uznają to za coś normalnego...
???
04.02.2018, 18:38
To jest człowieku takie określenie, jeśli cie to uraża to znaczy że się z nim identyfikujesz, jak się w stół uderzy to się nożyce odzywają
Solspiegel
04.02.2018, 18:36
Ja obrażam ? A kto zaczął wyzywać od januszy ludzi, którzy wolą komentatorów, którzy reagują emocjami ?
Nick
04.02.2018, 18:34
@solszpieg czy inny pajac
Pokazałeś własnie klasę i zaliczyłeś się do tych których tak nieudolnie obrażasz :):):)):) a twój teks o moim wieku pokazuje ze skończyłeś gimbaze z wyróżnieniem.
Solspiegel
04.02.2018, 18:23
Największymi januszami, to są właśnie internetowi ujadacze, tacy jak ty, panie Nick
Solspiegel
04.02.2018, 18:20
a co panie Grażyna, masz problem z ludźmi którzy wolą komentatorów, którzy pokazują emocje, od jakiegoś smętnego gadania ?
Pewnie masz 10 lat...
hmm
04.02.2018, 17:14
Dzisiaj odziwo musialem przelaczyc eurospor (nie dalo sie sluchac) na tvp zazwyczaj jest na odwrot :D
tommm
04.02.2018, 16:58
Racja, w ten weekend wyjątkowo dobrze oglądało się TVP z komentarzem p. Snopka. Merytorycznie dobry, nawet potrafi coś na szybko w głowie obliczyć, ogarnia przeliczniki za wiatr, prawa fizyki itp.
Pamiętam, że to właśnie Snopek komentował legendarny skok Małysza na 151,5m w 2001 roku. Przynosi naszym dobre wyniki w Willingen
Nick
04.02.2018, 16:10
@solspiegel
Uderz w stół...
CinyCH2
04.02.2018, 16:09
Pamiętam zawody w Zakopanem i komentarz Szaranowicza jak skoczył przedskoczek, a Szaran myślał że to Małysz, nie skojarzę już w którym to było roku, ale padałem ze śmiechu słuchając lamentów pana komentatora, pół minuty niesamowitych emocji :D
mmmmm
04.02.2018, 16:05
Ciekawie sie zapowiada walka na normalnej skoczni
Stoch
Kub acki
Fraitag
Hula
Kraft
Kot
tak to widze :D
CinyCH2
04.02.2018, 16:05
@Nick
Trafiłeś w sedno :)
Maqur
04.02.2018, 15:46
@solspiegel
Czuje się bardzo dobrze i dziękuje że pytasz.
solspiegel
04.02.2018, 15:38
To co robił, traci na znaczeniu, bo teraz jest w słabej formie komentowania ? Dobrze się czujesz ? Szkoda mi takich ludzi... Tak samo jak tych co na Ahonena najeżdżają, bo "kwii hurr durr rozdrabnia swojom kariere, to jósz nie to samo kwii"...
Każdy normalny fan skoków będzie pamiętał najlepsze czasy Szaranowicza, Ahonena itp, a to co teraz się z nimi dzieje tego nie zmieni.
Nick
04.02.2018, 15:31
Eurosportu nie oglądam przez to opóźnienie, nie może być tak że sąsiad za ścianą się już wydziera z radości a ja nie wiem o co chodzi bo u mnie na Eurosporcie skoczek jeszcze nie wystartował.
Sweet
04.02.2018, 15:14
Eurosport super komentarz pan od boksu dobrze sie zna na skokach a pan od kombinacji to wiadomo , bo igor i marek leca do korei.
TVP
04.02.2018, 15:10
Powinna być możliwość wyboru komentatora podczas transmisji. Snopek z Kotem dla koneserów, Babiarz z Szaranem dla gawiedzi :)
Maqur
04.02.2018, 15:08
a co do komentatorów na TVP to Snopek jest milion razy lepszy od Szarana. Komentator opisuje to co sie obecnie dzieje na zawodach, przedstawia sylwetki kazdego zawodnika jakie sa caly czas wyniki itp. A Szaranowicz obecnie cale zawody mówi o tym jak to Malysz wygral w XXXX roku na XXX skoczni z taką przewąga a potem Kamil to powtórzył itp. Do Babiarza nic nie mam, on ze Snopkiem by się szybko nauczył jak to powinno wyglądać a przy Szaranowiczu niestety tego nei zrobi... i wielka szkoda ze Szaranowicz obecnie tak marnuje swoją wielką kariere, bo był ona kiedys najlepszy a teraz nei da sie go sluchac i wszystko to co robil wczesniej traci na znaczeniu.
Nick
04.02.2018, 15:08
Szkolnikowski wyszedł z założenia że lepiej niech komentują populiści, strzelający gafy Szaranowicz, Babiarz i Szczęsny niż merytoryczny bezbłędny Snopek. W końcu więcej Januszy ogląda skoki niż fachowców.
Janek
04.02.2018, 15:02
Ja wolę wyważonego i spokojnego Snopka, od drących japę i popełniających błąd na błędzie Szarana z Babiarzem.
TVP
04.02.2018, 15:00
Może jeszcze mogliby w TVP zamianę zrobić i wysłać na IO Snopka z Kotem, a Babiarza z Szaranowiczem w domu zostawić. Bo inaczej na IO to będzie jakaś masakra z komentarzem.
kibic (fan Zografskiego)
04.02.2018, 14:57
Snopek jest poprawny i nie popełnia denerwujących gaf ale komentuje bez emocji.
???
04.02.2018, 14:51
Snopka się naprawdę dobrze słucha.Nie myli się co sekundę,podaje ciekawostki,komentuje w spokojny i wyważony sposób.
A za chwilę wróci pajac Babiarz...
Mam nadzieję,że dadzą Snopkowi chociaż Lahti skomentować.Może gwiazdy TVP będą po IO odpoczywać...
marmi
04.02.2018, 14:35
Czesi oczywiście beznadzieja. Z tego co mówili to oprócz tego co widać na skoczni to jest tam jeszcze kryzys taki, że 2 z kadry olimpijskiej trenuje z jednym trenerem i tu byli a 3 z innym i tych w Willingen nie było. Także tam potężny kryzys trenerski jest, miejmy nadzieję, że na następny sezon to ogarną, bo szkoda tak dobrego skoczka jak Koudelka na przykład! Coś u nich po odejściu Matury i Jandy wyraźnie pękło ale trzymam za nich kciuki na przyszłość :)
K2
04.02.2018, 14:32
Finowie,Czechy, Szwajcarzy, Japończycy, Austriacy zjeżdżają po równi pochyłej, właściwie na poziomie są tylko Polska, Norwegia, Niemcy i Słowenia.
Florczak
04.02.2018, 14:16
Jak oceniacie postawę Czechów? Moim zdaniem sięgnęli DNA !
CinyCH2
04.02.2018, 14:13
Świetny występ Polaków, brawa im za to. Kto pamięta czasy Małysza, to pamięta też, że wtedy sukcesem było dwóch Polaków w 30-tce, więc tym bardziej trzeba docenić 5-ciu w 12-tce. BRAWO
summo14
04.02.2018, 14:12
@marmi
Bardzo trafny komentarz. Cos takiego jak korytarz wiatruna ktorym tak wiele sie opiera powinie byc dostepny dla kibica. Przydaly by sie tez formularze oceny stylu skoczka bo polowa ocen jest z kosmosu i nijak nie odnosza sie do stylu jaki skoczek prezentuje. Dla przykladu jak Johanson i Stoch moga miec zblizone noty? Stoch ktorego styl jest kanonem poprawnosci. Jest dokladnie tym co opisane jest w zasadach ceniania jako skok idealny, a wymachujący rekami wąsacz...
Ogarnij
04.02.2018, 14:09
@vróżbin
Na IO nie ma zawodów na małej skoczni
Florczak
04.02.2018, 14:09
Mnie osobiście zawiódł Wolny !
Jaaaa
04.02.2018, 14:08
Wszyscy nad pechem Freitaga ale zapominają że HULA w pierwszej serii też skakał w równie beznadziejnych warunkach i też mógłby powiedzieć że gdyby nie pech w 1 serii to byłby w 5 zawodów co potwierdził w drugim skoku. Po prostu tak to czasami jest suma szczęścia do warunków wychodzi na zero raz wiatr pomoże innym razem przeszkodzi.
dziwny seson
04.02.2018, 14:05
dziwny sezone mamy, to już 10 zwycięzca w tym sesonie
Normalny
04.02.2018, 13:56
@jadebowczyk
Współczuję ci biedny czlowieczku. Jesteś pełnym zawiści nikim. Zwykłym ksenofobem
marmi
04.02.2018, 13:53
@summo14
Tak, wielu ludzi tutaj wie jak to się odbywa bo w końcu to portal tematyczny :)
Owszem, jest ustalany korytarz powietrzny przed konkursem i to komputer wyznacza czy też nawet zapala żółte światło jeśli się średni wiatr w tym korytarzu mieści. Zielone jednak zapala Sedlak (wcześniej Tepes) i MOŻE to zrobić jeśli oczywiście wiatr się w korytarzu mieści ale nie MUSI.
Rolą Sedlaka jest właśnie obserwacja stabilizacji warunków i tendencji tak, aby przewidzieć jak najlepiej co się będzie działo kiedy już będzie w powietrzu (czyli za jakieś 10s od zapalenia zielonego). Dzięki wprowadzonym przelicznikom ten korytarz jest dość szeroki co z kolei umożliwia w ogóle rozegranie niektórych konkursów, ale jak wiadomo nie oddają one w pełni roli wiatru (i może dobrze bo wyniki byłyby jeszcze dziwniejsze w porównaniu do odległości czasami).
Nie wiem jaki był tutaj korytarz (a szkoda, powinni to podawać przy rozpoczęciu konkursu) ale mógł być od 0 do 2 m/s pod narty. W pierwszej serii miał Freitag zatem warunki, które się mieściły ale były na granicy, więc powinien poczekać z jego puszczeniem (mogły się przecież pogorszyć jeszcze przez te 10s) a gdyby się nie polepszyły na tyle aby być porównywalne z innymi to go zdjąć. W drugiej serii to wygląda na to, że z kolei w niektórych partiach miał za dużo pod narty, tak jakby chcieli mu wynagrodzić krzywdę z pierwszej, ale okazało się to niedźwiedzią przysługą. Warunki w locie miał bez wątpienia inne niż były przy zapalaniu zielonego światła, widać też było że Freitag lądował awaryjnie, coś nie tak było tam z wiatrem a przelicznik miał w sumie taki sobie. Myślę, że miał dużo pod narty na progu, co wyhamowało go tam a na dole z kolei nic co wymusiło lądowanie. Trudno tutaj winić Sedlaka, miał tu pecha do warunków. W pierwszej serii zapewne mógł skoczyć trochę lepiej, ale to było przy braku wiatru bardzo trudne, wymagało tak perfekcyjnego skoku jak Stocha w 2. serii, przy każdym odstępstwie od ideału skutkowało znacznym skróceniem skoku co się właśnie stało. Choć oczywiście Stoch mógł mieć odwrotnie, czyli nic pod narty na progu a chociaż trochę na dole... Taka moja ocena laika skoków i warunków Freitaga, byłoby oczywiście dużo łatwiej gdyby w protokole były dostępne wskaźniki z wszystkich punktów pomiarowych wiatru...
Natomiast Freitag wbrew temu co niektórzy piszą reagował na to bardzo spokojnie, moim zdaniem szacunek za to dla niego. Przypomnijmy sobie na przykład co potrafił wyprawiać Schlierenzauer...
@Zimosport
04.02.2018, 13:39
Stoch tym bardziej nie zasłużył dziś na wygraną.
Janek
04.02.2018, 13:34
Pjongczang średnia:
1.Stoch
2.Ku backi
3.H ula
duża
1.Stoch
2.Tande
3. Żyła
druż.
1.Polska
2.Norwegia
3.Słowenia
Janek
04.02.2018, 13:30
Ja obstawiam worek medali dla Polaków na IO są w świetnej formie, 3 złote będzie miał Kamil, może na średniej skoczni zajmiemy całe podium :)
vróżbin
04.02.2018, 13:30
Pjonczang skocznia mała:
1.Qbacky
2.Stoch
3.Tande
Skoc znia duża:
1.Stoch
2.Freit ag
3.Żyła
marmi
04.02.2018, 13:30
Dzisiaj widzę, że wszyscy tak się podniecili tym co z przodu się działo, że nikt nie wspomniał o Buloklepelence! Dziś mu niestety nie poszło, jeśli nie liczyć odstającego od reszty Naito i Koudelki, który miał upadek to zabrakło mu 20m aby nie być ostatnim, a w kwalach tylko 10m :D
Dobrze że chociaż notę dodatnią zgarnął :-)
summo14
04.02.2018, 13:28
Summo
Co wy macie do tego Borka? Myslicie ze to taki chlop co se siedzi na stołku patrzy przez okno i mowi tego puscimy tego nie?? Kibicujecie skoczkom a nawet nie wiecie jak to sie wszystko odbywa.
Borek ma komputer ktory mu pokazuje korytarz wiatru. Jak sie wiatr miesci w korytarzu to borek ma chyba(pewien nie jestem do czasu) 15s na zaswiecenie zielonego swiatelka. Jak widzial jakie warunki mial Freund to jedyne co mogl zrobic to poczekac te pare sekund i jesli wiatr wyszedl by poza korytarz nacisnac czerwone. Ale w przypadku Freunda nie mozemy mowic jedynie o pechu. Jego skoki do fantastycznych dzis nie nalezaly.
Natomiast nasi pokazali jak potrafia sobie radzic w gorszych warunkach. Stoch mial teoretycznie gorsze warunki od Rycha w drugim skoku. Oczywiscie tylko teoretycznie ale Freitag na pewno nie mial jakiejs tragedi w powietrzu
change
04.02.2018, 13:27
Kadra Japonii na IO powinna być z Sato!!
alucard
04.02.2018, 13:23
Sedlak pozbawił Freitaga szans na zwycięstwo tak samo jak Stocha w Zakopanem. Bez odbioru.
Tomasz
04.02.2018, 13:23
Świetny konkurs w wykonaniu Polaków !!! Kamil zasłużył dziś na wygraną w konkursie , ale Forfang lepszy.Pietrek zaskoczył i nikt się nie spodziewał ze dziś będzie podium.Dawid też skacze świetnie chociaż ten drugi skok był gorszy . Maciek dużo lepiej niż wczoraj..Stefanek w drugiej serii fantastyczny skok i te noty 4x 19,5 1x 19 , ale w pierwszej serii zbytnio wiatr nie pomógł ... Rysiek poległ dziś , warunki mi nie sprzyjały ...
marmi
04.02.2018, 13:22
Słyszeliście co Żyła powiedział po konkursie? Jak go dziennikarz ciągnął za język to powiedział, że wszystko zmienił, w końcu że zmienił najazd, zaczął jeździć tak jak inni zawodnicy w Willingen dopiero... To tak jakby jego stary błąd na najeździe w tym sezonie do tej pory mu przeszkadzał. No jeśli to prawda to może się okazać drugim po Stochu naszym skoczkiem na igrzyskach!
Zimosport
04.02.2018, 13:13
Ja analizowałem skoki, robilem nawet działania matematyczne i z wyliczen wyszło że Forfang absolutnie na wygraną nie zasłużył. I tak by było gdyby nie warunki. Liczby nie kłamią, Freitag też nic tu nie robił wielkiego a dziś zasłużenie poległ. Zaraz coś o Sedlaku, czemu Niemce mają być zli? Jak Stocha puszczono w skandalicznych warunkach w Zakopanem to nikt na Sedlaka nie narzekał. Trzeba porażkę z pokorą ponieśc, ale trzeba mieć do tego klasę też. Freitag jej nie ma. I jnie będzie miał na igrzyskach.
???
04.02.2018, 13:11
Insam i Bickner idą łeb w łeb.Obydwaj w ciągu tego weekendu raz zameldowali się w "30".Było to miejsce 25..
Łącznie zgromadzili aż 12 oczek!
Brawo chłopaki,jesteście mega utalentowani!
Czyteln icy skokinarciarskie.pl są z was dumni!
Zimosport
04.02.2018, 13:11
Szkoda tylko że ten cały Forfang wygrał, nie należała mu się wygrana bo Stoch jest lepszy.. ale już na Igrzyskach farta nie bedzie i Forfang wróci na swoje miejsce czyli za Stocha
Five
04.02.2018, 13:09
@marco- zastanawiam się co ci zawinił Stoch, że tak po nim jeździsz, "frajer, pała, pazerny na pieniądze"? Masz kompleks " małego ptaszka" czy coś innego ci doskwiera?
Zimosport
04.02.2018, 13:08
I oby tak na Igrzyskach ! Dobrze tak temu Freitagowi który jest pyszałkiem życzącym innym rywalom potknięcia!! Stoch obejmuje prowadzenie i tak juz zostanie a Freitag niech rozkłada ręce w swoim stylu. Miejmy nadzieję że Freitag powtórzy podobny numer na Igrzyskach a Stoch zdobędzie złoto.
kibic skoków
04.02.2018, 13:07
Wystarczą trzy medale dla polskich skoczkóww Korei w tym jeden złoty a jeśli więcej to chwała im za to.
gonsior1991
04.02.2018, 13:04
@Maqur:wlasnie mysle ze zyla bedzie mocniejszy na sredniej skoczni ze swoim swietnym wybiciem..najważniejsze ze jest z kogo wybierac :)
Prprprprpr
04.02.2018, 12:49
@aaa dziękuje i pozdrawiam
jadebowczyk
04.02.2018, 12:48
BARDZO DOBRZE SEDLAK ŻE FREITAGA W TYCH WARUNKACH PUŚCIŁEŚ!
DOBRZE CI RYSZARDZIE PO TYM ZEPSUTYM SKOKU! NIGDY NIE OSIĄGNIESZ TEGO CO STOCH!
A poza tym brawa dla Polaków, Stoch, Żyła, Kubacki, Kot, Hula brawo panowie, jest moc przed IO, szkoda że Stefan nie miał takich warunków w 1 serii, bo by wtedy wygrał.
marmi
04.02.2018, 12:47
Gdybym był niemieckim kibicem to powiedziałbym, że Sedlak pozbawił realnej szansy Freitaga na 25k Euro i byłby to wyważony komentarz...
Mam nadzieję, że to co się stało ukróci różne teorie spiskowe.
Na szczęście to nie nasze zmartwienie i możemy cieszyć się znakomitymi wynikami Polaków (no pech tylko Wolnego, te 0,5pkt. do 30. zabrakło). Pięciu w czołowej 12., 230pkt. drużynowo (o 3 więcej od Norwegów :) to nie wiem czy kiedyś tyle w konkursie indywidualnym było :)
Stoch musi dziś wystawną kolację postawić reszcie jak mówili w TVP, nawet miło się słucha komentatorów, którzy nie mylą się co chwila i obserwują co się aktualnie na skoczni dzieje. Szkoda, że to nie oni będą komentować igrzyska...
Gratulacje dla Forfanga, 2 znakomite skoki, ja tak jak i Kot nie wierzyłem, że uda mu się Stocha pokonać. Co prawda w drugim skoku z nim przegrał ale przewaga po 1. serii wystarczyła... Akurat Forfanga wstawiłem do 5. w typerze, ale wczoraj :)
@Redakcja
Taka ciekawostka: próba wstawienia w treść komentarza znaku Euro powoduje komunikat "Wpisz treść komentarza" i nie można go wstawić... Może dało by się ten znak dopuścić?
marco
04.02.2018, 12:47
Stoch frajer w 1 seri 1m/s pod narty a freitag 0.04 m/s i niby jak przy takim wietrze miał odleciec
Jaro
04.02.2018, 12:46
Szkoda, że zawsze jakiś Forfang czy inny dziwoląg zepsuje pełne święto, ale i tak jest bardzo dobrze.
aaa
04.02.2018, 12:45
@Prprprpr
zobacz sobie dział Rekordy i Statystyki na tej stronie (w menu)
cedryk
04.02.2018, 12:44
@Martyn
Tak to pierwszy taki przypadek o czym mówiłem już wcześniej
Maqur
04.02.2018, 12:39
Freitag miał takie same warunki w pierwszzej jak Stoch w drugiej, możecie zobaczyć kto skoczył lepiej i ile mozną było skoczyć w tych warunkach, zwalanie wszystkiego na wiatr jest żałosne, zreszta Kamil miał taka sama sytuacje w Zakopanym i przyznał sie do błedu i tyle.
Polacy są mega mocni, wczoraj Kubacki, dzisiaj Zyła, fenomenalny skok Huli, bardzo dobrze Kot. Mysle ze na małej skoczni zobaczymy Kota Hule Kubackiego i Stocha, a na dużej bedzie Zyła a Kota. Kazdy z tych zawodnikow moze przywiezc medal i nawet nie bedzie to niespodzianka.
I jeszcze fatalna postawa Niemcow. Zrezygnowany Freitag, Wellinger dobrze ale nie wydaje sie by byl w formie na medale, Eisenbichler strasznie nie równy a 4 wg nie maja...
M.
04.02.2018, 12:31
@gonsior1991: ja myślę, że Maciek nie będzie odstawał, bo go w ogóle nie zobaczymy. Stoch, Kubacki, Hula wydają się być pewniakami. Hula w drugiej serii miał trzeci wynik. Tylko Stoch i Forfang byli od niego lepsi. Chociaż może się okazać, że Żyła wcale nie złapał super formy, tylko ta skocznia mu po prostu leży. Przekonamy się już niedługo.
Prprprprprpr
04.02.2018, 12:30
Orientuje się ktoś który zawodnik ma najwięcej złotych krążków na igrzyskach? Licząc drózynowe.
gonsior1991
04.02.2018, 12:29
Chociaz Kot Lubi ta skocznie w Koreii..
J.A.Forfang
04.02.2018, 12:28
Ale TOP 3 dziś było.
gonsior1991
04.02.2018, 12:27
Co do IO to mysle ze kazdy z naszych ma szanse na medal na sredniej skoczni,natomiast na duzej mysle ze Maciek bedzie odstawal troche.Oczywiscie w druzynie to licze na zloto!
...
04.02.2018, 12:27
Jak załatwić zawodnika, no cóż czasem co Ci sędziowie odwalają to nie mam pytań
marco
04.02.2018, 12:26
Brawo dla zyly szkoda kubackiego a stoch to jest pazerny na pieniadze i tyle
marco
04.02.2018, 12:26
stocha naciagli w drugiej seri na wietrze przy takim wietrze skoczyl 140 m wierzycie w to
a sedlaka pow9inni wywalic za to jakich warunkach freitaga puscilw 2 seriach
???
04.02.2018, 12:26
Insam 120.5 metra!On jest szalony!
Podsumowanie
04.02.2018, 12:25
Forfang skoczek , który umie skakać tylko z huraganem pod narty , w tym sezonie w słabych warunkach się kompromitował . Plusy dla Stocha , Żyły i Snopka Minusy Borek Sedlak , Freitag , Prevc
Martyn
04.02.2018, 12:24
Czy to nie jest pierwszy przypadek że mamy dwóch skoczków na podium ale nie na pierwszym miejscu?
CinyCH2
04.02.2018, 12:24
@abs
Równie dobrze można by powiedzieć, że np Sokolenki by wygrał jakby inni przegrali, ska taka logika u Ciebie to nie wiem
Mały Patyczek
04.02.2018, 12:22
A wolny się nie zakwalifikowal:(
Sweet
04.02.2018, 12:21
A pozostali, wczoraj 3 nowych punktujacych dzis kolejnych 3 super Sato widac nowy mlody, Nakamura tak samo, Alex wreszcie punkty, Mackenzie dzisiaj juz 8 super!
Lukash999
04.02.2018, 12:21
Zwycięstwa w konkursach indywidualnych wg. krajów:
POL 4
GER 4
NOR 4
SLO 2
JPN 1
abs
04.02.2018, 12:21
Stoch wygrały dzisiejszy konkurs, gdyby Forfang nie miał takich dobrych warunków. Ale odbije to sobie na IO. Generalnie ta Norwegia zaczyna mnie już wkurzać, śmierdzi austriacką "myślą szkoleniową" - kombinezony, pewnie jakieś "prochy na astmę". Niedługo zobaczymy zdjęcia norweskich skoczków z obwodem bicepsa 50 cm... To taka refleksja z mojej strony.
Sweet
04.02.2018, 12:20
PIOTREK FANTASTYCZNIE!!! ZNOWU PO CICHU NA PODIUM !
Piotrek ma twarda psychike, w najwazniejszym skoku umie wytrzymac emocje, to on wedlug mnie na IO ma szanse na medal po Kamilu, tak jak w Lahti.
Sebek99pl
04.02.2018, 12:19
Sato bardzo ładnie
bagans
04.02.2018, 12:19
BRAWO BRAWO FORFANG ZASLUZYLES NA ZWYCIĘSTWO. A STOCH TO PALA HAHA
Sweet
04.02.2018, 12:19
FANTASTYCZNIE!
KAMIL MA WSZYSTKO!
LIDERA , TURNIEJ I 50 NUMER NA IO!
A to byla zemsta Borka za Zakopane, tam puscil Kamila w trudnych warunkach a teraz Freitaga hehehe Borek jest kwita dla nas!!
troolol
04.02.2018, 12:17
Brawo Stoch i żyła! Grarulacje Forfang. Brawo Hula,Kot,Kubacki(dont worry) Insam też dobrze.
cedryk
04.02.2018, 12:16
Po raz pierwszy w historii mamy sytuację że dwóch Polaków stoi na podium a żaden nie wygrywa
troolol
04.02.2018, 12:16
Co że sedlaka wywalić? Inny mieli gorsze warunki jakoś sobie radzili
aaa
04.02.2018, 12:14
Sory, 19.0 za lądowanie Forfanga to przesada...
Soochy71
04.02.2018, 12:04
Sedlaka powinni wywalić na zbity pysk.
Ivraas
04.02.2018, 11:55
No ładnie... co ten Sedlak? Słaby wiatr ani zbyt mocny nie jest korzystny, zwiało mu z boku i go strąciło. Niestety smutek...
exciter
04.02.2018, 11:53
Jak można puszczac Freitaga w momencie, keidy cały zeskok jest na czerwono?!!!
CinyCH2
04.02.2018, 11:53
O Richardzie nie można niestety powiedzieć tego samego
CinyCH2
04.02.2018, 11:43
Stefan nareszcie trafił na dobre warunki
PIETRO
04.02.2018, 11:35
No to Freitagowi zrobili to samo co Stochowi w Zakopanem...
Jak już mają przeliczniki za wiatr, to albo niech je zrobią dużo lepiej, albo niech przynajmniej czołówkę puszczają we w miarę równych warunkach, tak jak to było robione kiedyś. Bo w tym momencie to jest większa loteria, niż...
jadebowczyk
04.02.2018, 11:35
Jest świetnie po 1 serii, Stoch już ma Willingen Five, fajnie że Freitag i Tande zawalili.
alucard
04.02.2018, 11:35
Ryśka uwalili jak innych skoczków w Zakopanem. Oliwa.
TVP
04.02.2018, 11:34
Komentarz na TVP znowu w porządku w porównaniu z Szaranowiczem i Babiarzem przepaść na korzyść Snopka i Kota.
M.
04.02.2018, 11:34
Ech, nie powinni puszczać Ryśka w takich warunkach. To trochę wypacza wyniki rywalizacji. Forfangowi zostało 6 pkt straty. Jeśli odpali petardę, a Stochowi powieje tak jak Freitagowi w pierwszej serii, to może być ciekawie.
gregory_1975
04.02.2018, 11:34
Sweet chodzi o to że Kamil może zostać liderem PŚ i skakać wtedy jako ostatni na IO
troolol
04.02.2018, 11:33
Na złość chciał niemcom zrobić
Jaro
04.02.2018, 11:32
Nie lubi ten Sedlak Ryśka :)
gosc
04.02.2018, 11:30
@sweet: a niby dlaczego to jest BARDZO wazne? psychologicznie lepiej jest chyby skoczyc swoje i czekac, a nie miec presji bycia ostatnim
Nick
04.02.2018, 11:29
Ryśka trochę uwalili, ale nasi ładnie. Obstawiam pięć medali na Igrzyskach w tym 3 złote.
troolol
04.02.2018, 11:26
@ sweet
hę
seba200021
04.02.2018, 11:26
Sweet jak to bycia ostatnim
Sweet
04.02.2018, 11:23
80-17 to jest 63 pkt
63-34 to jest 29 pkt
Kamil blisko bycia ostatnim na IO co jest bardzo wazne