skokomaniak
29.12.2017, 14:24
bo cóz komu przeszkadza z 4 - 5 państw po 2 skoczków to zaledwie 10 skoków w kwalifikacjach więcej wieć kwalifikacje trwają 15 min dłużej - jest też wtedy sens dla tych słabszych trenować i jezdzic po swiecie
skokomaniak
29.12.2017, 14:23
skoro są kwalifikacje w każdym konkursie to nie powinno być limitu 2 skoczków dla słabszychg krajów - najniższa kwota powinna wynosić 4 osoby z każdego kraju przy tych limitach dla najlepszych które teraz są. a tak poziom jest wyższy nieco ale skoki ograniczają się powoli w państwach mniej znaczących
M.
29.12.2017, 13:55
@Mati970: nie.
Mati970
29.12.2017, 13:40
Może mi ktoś powiedzieć czy Polacy będą mogli wystawić 5 zawodników na IO ze względu na to że Kamil Stoch broni tytułu.
formoor
29.12.2017, 13:22
a liczne na niespodzianke w tcs
kubacki
29.12.2017, 13:12
@janne pewnie tak kwalifikacje to samo
Fanka
29.12.2017, 13:10
Napięcie rośnie :-).
Swoją drogą - nie miałabym nic przeciwko temu, by podczas TCS doszło do jakiejś niespodzianki, jeśli chodzi o wynik. Np. takiej, o jakiej powiedział były wybitny skoczek (w przeszłości też triumfator Turnieju) dla jednego z portali internetowych. Miłych wrażeń i mnóstwa emocji życzę!
janne
29.12.2017, 13:06
za niedlugo trening stawiam ze kubacki wygra
klb
29.12.2017, 12:09
@sd
zgaduję że kontrakty sponsorów odgrywają w tym pewną rolę, tak samo z Nomme. Ale mogę się mylić.
KeyzerSKI
29.12.2017, 12:07
Wiadomo, że większość tylko klepie bule ale taki Zhaparov w tamtym sezonie kilka razy zakwalifikował się do konkursu (Lillehammer, Wisła, Zakopane) w Wiśle był 44. i skoczył 113m to raczej nie jest klepanie byli. Też bardzo fajnie rozwija się Tkachenko, który ma potencjał żeby w przyszłości regularnie punktować w PŚ. Nie raz pokazał się z dobrej strony w PK. A w poprzednim w PŚ nie raz był najlepszy w drużynie w konkursach drużynowych. Więc to nie do końca tak jak mówisz. Ostatnio przecież do konkursu zakwalifikowali się dwaj estończycy - Nomme i Aigro.
sd
29.12.2017, 11:58
Pytanie po co wysyłać takich zawodników jak Kazachowie na każde prawie zawody PŚ, jeżeli wiadomo, że każdy klepnie bule. Nie lepiej ich wysłać do PK albo FiS Cupu, zeby może cokolwiek tam osiągnąć?
KeyzerSKI
29.12.2017, 11:43
Dla mnie to czysta frajda i przyjemność oglądać na żywo outsaiderów w konkursach PŚ. To samo z skoczkami egzotycznymi. Mnie to zawsze cieszy, że taki np. Marat Zhaparov regularnie jeździ po PŚ i "skacze" dla przyjemności i on nadal ma nadzieję, że skoczy na tyle przyzwoicie, że zakwalifikuje się do konkursu a potem może nawet do I serii. W Polsce takiego czegoś nie ma bo przy słabej formie i zaawansowanym wieku skoczkowie rezygnują ze skakania na arenie międzynarodowej i odstawiają narty na bok. Gdyby w PŚ skakali tylko skoczkowie z Europy + wiadomo Japonia itp. to konkursy być może byłyby na większym poziomie sportowym ale mnie by nudziły. W końcu zawody mają nazwę Puchar ŚWIATA nie Europy.
M.
29.12.2017, 11:40
Uważam, że mniej zawodników oznacza, że poziom rośnie i w skokach następuje profesjonalizacja. Teraz słabsze kraje nie wysyłają tak chętnie zawodników, bo naprawdę szkoda czasu i pieniędzy. Kiedyś była większa szansa na niespodzianki.
Swoją drogą, z konkurencyjnego potralu dowiedziałem się, że Amerykanie mają eliminacje do Igrzysk w tym czasie, a Kazachowie jakąś imprezę u siebie w kraju.
Jaro
29.12.2017, 11:19
Mnie też zawsze zastanawiało to podniecanie się outsiderami. Jak to wygląda w praktyce? "Oooo Kazach skoczył 93 metry na mamucie! To chyba jego nowy rekord! Ale cicho, bo teraz leci ten Turek... ajjj, trochę gorzej... 65 metrów to jednak poniżej oczekiwań. No dobra, można wyłączyć telewizor, bo już nikt fajny nie startuje".
zzz
29.12.2017, 08:48
Jest Aigro ale fajnie,lepszy niż Nomme :D
Fanka
29.12.2017, 08:32
@ M. (28.12.2017, 19:43)
Tak, Daiki Ito jest nadal kontuzjowany po tym upadku w Wiśle :-(. Ma uraz barku. Planowano, że wystąpi na TCS, ale niestety - nie dał rady. Na jego miejsce w ostatniej chwili powołano K. Sakuyamę.
marmi
28.12.2017, 23:57
@sqt
Ja rozumiem tyle, że podniecasz się skokami outsiderów. Mnie interesuje rywalizacja czołówki, lubię też niespodzianki takie jak Kobayashi w tym sezonie. Jednak skoki zawodników z krajów takich jak Kazachstan, Rumunia, Węgry, Chiny, Turcja itd. wyglądają dla mnie żałośnie, co nie znaczy że mam coś przeciwko ich występom.
kapuo
28.12.2017, 23:50
Była taka sytuacja, jak Duńczyk chciał wystąpić na igrzyskach w 2002 roku. Duński komitet olimpijski oczekiwał od niego zajęcia 2 razy miejsca w top 10 w konkursie pucharu świata najpóźniej do stycznia 2002 roku xD
troolol
28.12.2017, 23:29
Z powodów zdrowotnych zakończył kariere raczej wątpie że wznowi
szkoda
fegv
28.12.2017, 22:45
Olimpiada powinna być dla każdego bo taki jest jej główne przesłanie także dla:
Nezborts (LAT)
Kelemen (HUN)
Akchabadze (GEO)
Chao Li (CHN)
J.Lock (GBR)
Kalinichenko (UKR)
Torok (ROM)
Pitea (ROM)
Ipcioglu (TUR)
Naprawde robienie komuś przeszkod to jest draństwo
KeyzerSKI
28.12.2017, 22:36
Nurmsalu definitywnie zakończył karierę. No chyba, że znów zmieni zdanie i wróci.
jadebowczyk
28.12.2017, 22:20
Niby Domen ma Tepesa zastąpić, ale co by np. było gdyby Tepes wygrał w Oberstdorfie, albo był w TOP 10, czy TOP 15?
Panpikus
28.12.2017, 22:05
@troolol
Kaarel Nurmsalu to było wyjątkowy talent jak na estońskie skoki ale niestety nigdy nie otrzymał należytego poparcia, głównie finansowego. Gdyby był n.p. Finem to dawno był by już liderem ich reprezentacji
miseo_anthropos
28.12.2017, 21:30
@TzB
Domen zastąpi Tepesa w Ga-Pa
troolol
28.12.2017, 21:30
ja najlepij wspominam jak kaarel nurmsallu zaskoczył świat i zajął 6 miejsce w Oslo
jadebowczyk
28.12.2017, 21:27
Ciekawe dlaczego brakuje Seou Choia, który pokazywał w PK w Engelbergu, że przed IO jego forma powoli idzie do góry, szkoda bo Seou z taką formą jaką dziś prezentował, spokojnie awansowałby do 50.
sqt
28.12.2017, 21:17
to jest dno takie kwali, własnie tu powinno być 80 zawodników bo to ma byc sport napewno paru z nich przypadkiem dostało by się do 50tki np. kosztem takiego Wolnego, ci słabi są po to by pojedynczymi skokami straszyc lepszych to atrakcja tego sportu własnie ci słabi skoczkowie.
Pamiętacie jak Zhandon Tian i Wang Li przynosili chwałe tak dziadowskiemu krajowi w skokach jak Chiny skacząć w 50-tce TCS w GaPa, a pamiętacie Antonissena w 50-tce w Oslo??
To jest własnie atrakcja tego sportu dzięki temu ze słabszemu wyjdzie kilku lepszych odpadnie w kwali!!!
Rozumiecie już???
Labrador_Retriever
28.12.2017, 21:15
@IchbinDa - czy to świadczy o tym, że reszta jest słabsza? No nie wiem, po prostu zdaje się, że przeliczniki wyeliminowały wiele sytuacji, gdy ktoś słabszy mógł zdobywać punkty. Trzeba też jeszcze więcej pokazywać, by do tej trzydziestki wejść.
krycha1010
28.12.2017, 20:58
Mi najbardziej brakuje Amerykanów, a szczególnie Wiliama Rhoadsa ktury fajnie skakał od początku sezonu i Michael Glasder ktury dobrze pokazał sie w Engelbergu , a dziwne jest to ze słabo ostatnio wystempujący Mackenzie Boyd-Clowes sie pokazał a co wiecej S Choi zeczywiscie mógł sie pokazac bo widac po Engelbergu jego forma idzie do góry )
IchbinDa
28.12.2017, 20:55
@M.
Poziom czołówki raczej nie spada, ale poziom pozostałych-już tak, przynajmniej względem najlepszych. Liczba punktujących wyraźnie się zmniejsza, sezony 2015/16 i 2016/17 były pod tym względem odpowiednio trzecim i drugim najgorszym w historii obecnej punktacji (na pierwszym miejscu również niedawny sezon 2011/12).
Labrador_Retriever
28.12.2017, 20:51
@argon - a nie, już mam. Baer skakał i odpadł w kwalifikacjach, ale to było LGP, nie PŚ.
Labrador_Retriever
28.12.2017, 20:50
@TzB - no w miarę nowy, choć nie debiutant. Wywalczył dodatkowe miejsce dla Słoweńców, więc dostał nagrodę i tu jest. No i ważne - Słoweńców właśnie, nie Słowaków.
Labrador_Retriever
28.12.2017, 20:49
@argon - chyba kogoś z nim pomyliłeś.
TzB
28.12.2017, 20:47
Kim jest Ziga Jelar? Nowa twarz i Słowaków? I ciekawe co Tepes pokaże? A... Domen dalej szykuje formę?
troolol
28.12.2017, 20:33
Szkoda że koreańczyków nie ma(wiem że Choi był w engelbergu ale ktoś inny mógł by być)
M jak ty komentujesz będąc zalogowanym
M.
28.12.2017, 20:25
@IchBinDa: Twoje uzasadnienie jest jedynym sensownym jakie tu widziałem. Większość komentarzy jest raczej w tonie: "Poziom spada, coraz mniej zawodników", co jest dla mnie absurdalne.
IchBinDa
28.12.2017, 20:12
@M.
Na co na oni? A na to, że lubimy ich oglądać. Lubimy, gdy w kwalifikacjach startuje dużo skoczków, a nie lubimy, gdy jest ich mało. Nie wiem, po co Ci inne uzasadnienia.
jadebowczyk
28.12.2017, 19:47
Właśnie co z Ito?? miał już w Titisee startować, a tu TCS i dalej go nie ma, szkoda że Iwasa szansy nie dostał, który dziś bardzo dobrze w PK skakał, tylko dalej wożą tego słabeusza Sakuyamę.
jadebowczyk
28.12.2017, 19:44
@argon
Ale to było LGP, a to jest PŚ.
M.
28.12.2017, 19:43
I co się dzieje z Ito? Wiem, że miał upadek. Czy jego kontuzja jest bardzo poważna?
M.
28.12.2017, 19:42
Kompletnie nie rozumiem tego narzekania na małą liczbę zawodników. Kogo wam brakuje? (pomijając oczywiste naziwsko), po co ci Kazachowie, Rumuni, na co wam oni? tak szczerze pytam.
Ktoś wie, dlaczego jest Mackenzie, ale nie ma Amerykanów?
Kacper
28.12.2017, 19:36
Nie prawda tchachenko przeszedłby przez kwalifikacje także jak Koreańczyk Seou Choi
do fgg
28.12.2017, 19:25
a co to zmienia skoro oni i tak zajmują ostatnie miejsca w kwalifikacjach? zaden z kaz kor rum nie wejdzie i tak do 50 szkoda dla nich czasu i pieniedzy
argon
28.12.2017, 18:52
Moritz Baer wcale nie absolutny debiut bo startował w quali w Klingenthal ..
Szymon
28.12.2017, 18:51
Jak Zografski i Learoyd startują mimo że byli w Engelbergu, to czemu Pilch nie może?
Sebek99pl
28.12.2017, 18:42
Trochę mało tych skoczków.
xcb
28.12.2017, 18:41
6 to "sporo"???
To brzmi jak tania reklama nieatrakcyjnych kwalifikacji XD
fgg
28.12.2017, 18:40
Muminek jest 2x gorszy niż Tkachenko i M.Zhaparov
fgg
28.12.2017, 18:39
olewka ze strony Kazachów, Koreańczyków, Rumunów tego szkoda najbardziej
fgg
28.12.2017, 18:38
słabo