02.01.2018, 17:52
W jeszcze kolejnym sezonie Prevc będzie skakał słabo, choć z niewielkimi przebłyskami, a Freund nie będzie skakał z powodu kontuzji. Polacy będą skakać bardzo dobrze, zdobędą złoty medal MŚ w drużynie i Puchar Narodów,. Kamil Stoch wygra TCS i będzie walczył (choć przegra) o KK z Stefanem Kraftem.
20.03.2016, 19:46
W przyszłym sezonie Prevc wszystko wygra, a Freund wyraźnie przegra PŚ. Świetnie wypadnie też brat Słoweńca Domen, Norwegowie zdominują drużynowo mimo fatalnej formy Velty, a Polacy wypadną fatalnie choć będzie nas ratował. . . Stefan Hula.
fan skoków85
23.03.2015, 03:48
Pierwsza "3" PŚ:
3.Stefan Kraft:
Wygrana w TCS, medal z Falun i podium PŚ, może i zaskakujące wyniki, ale w pełni zasłużone. Brawo.
2.Peter Prevc:
Pechowy i nie do końca udany sezon. Kryształowa Kula przegrana w pechowy sposób. Brak medalu MŚ. Szkoda go za ten Puchar Świata, ale taki jest sport. Życzę powodzenia w przyszłym sezonie.
1.Severin Freund:
3 medale MŚ i kryształowa kula choć odrobinkę szczęśliwa. Nie będę pisał czy zasłużona, czy nie. Obaj z Prevcem zasłużyli. Napewno bohater sezonu.
fan skoków85
23.03.2015, 03:41
Polacy:
Jalub Wolny:
Szkoda jego kontuzji, miejmy nadzieję, że wróci mocny.
Bartłomiej Kłusek:
W czasie TCS w trakcie COC pojawiło się iskierka nadziei, ale szybko zgasła. Raczej nie przekonuje, że może być z niego talent.
78.Stefan Hula:
W drużynówce w Kligenthal jako jedyny obok Żyły utrzymał jakiś poziom, co dawało pewną nadzieję, ale ogólnie mizeria, od czasu życiowego sezonu 2010/2011 niestety zanotowuje regres.
65.Maciej Kot:
Lepiej byłoby przemilczeć, kompletna porażka. Plus brzydkie wypowiedzi przed MŚ o szansach drużyny. Więc też styl porażki niefajny.
53.Dawid Kubacki:
Niestety regres. W okolicach TCS numer 3/4 wraz ze Zniszczołem, a potem już było gorzej. Szkoda mi go, mam nadzieję że w przyszłym sezonie wróci do formy z przed 2 lat. Zasłużony start na MŚ i nienajgorszy występ na dużej skoczni.
50.Jan Ziobro:
Sezon na minus, ale brawa za Falun, a przynajmniej jeśli chodzi o występy na skoczni, bo jeśli chodzi o występy poza nią, to fatalnie. No i to przekonanie, że za to 8. miejsce nie wiadomo co mu się należy. Więc niech nie tylko poziom sportowy poprawi.
48.Aleksander Zniszczoł:
Rozkręcał się w sezonie osiągając niezły poziom w jego środku, ale od powrotu z Vikersund słabo, a występ w Falun lepiej przemilczeć.
42.Klemens Murańka:
Brawa za MŚ i końcówkę sezonu. Oceniając sezon warto zwrócić uwagę na jego perypetie zdrowotne. Szkoda mi go ze względu na ojca zachowanie. Rozumiem, że w końcu pogodził się z Kruczkiem.
19.Piotr Żyła:
Równy, dobry sezon, tylko szkoda że rzadko w konkursach zdarzały mu się 2 równe skoki, musi coś z tym zrobić.
9.Kamil Stoch:
Nie miał szczęścia: kontuzja najpierw, a potem choroba. Mimo to w "10" w PŚ. Brawo. Czy sezon stracony. Napewno medal zdobyty w Falun zrekompensował mu w pewnym stopniu (raczej w dużym) ten ciężki sezon.
fan skoków85
23.03.2015, 03:21
7.Czechy:
Świetny Koudelka, resztę najlepiej byłoby przemilczeć. No, ale jednak napiszę: Matura 114 pkt, a reszta niemal dokładnie połowę tych punktów zdobyła. Jeśli Janda, Matura i Hlava pójdą na emeryturę, to czeskie skoki mógą wejść w olbrzymią zapaść.
6.POLSKA:
Ud ane MŚ, nieudany PŚ. To tak w skrócie. Co ciekawe LGP nie była już zbyt udana. Kadra z kontuzjami Stocha i Wolnego. A reszta zdecydowanie poniżej oczekiwań. Na szczęście forma przypadła na MŚ, gdzie do szczęścia zabrakło tylko medalu indywidualnego. Szkoda, że tak niewiele zabrakło do medalu w drużynie.
5.Japonia:
Wydaje się, że pewien poziom trzymają od lat i nie potrafią się wybić nic ponad to, czyli mocna drużyna głównie na wielkiej imprezie, ale indywidualnie "10" z pojedynczymi podiami.
4.Słowenia:
Kiepskie MŚ. PŚ dosyć udany, ale to głównie za spraą Prevca i konkursów w lotach. Czuć było drobny regres. Myślałem, że skoro nie są tacy mocni w drużynówkach w PŚ jak w poprzednich latach, tzn że wreszcie szczyt formy przypadnie na MŚ i będzie medal w drużynie, a było słabo.
3.Austria:
Jes t regres. Brawa dla Hayboecka i Krafta. Schlierenzauer jak w zeszłym sezonie, a nawet gorzej. Udane pojedyncze skoki i 2 takie skoki przypadły na konkurs na dużej skoczni w Falun. Medal w pełni zasłużony, ale troszkę szczęsliwy, bo nie wynikał z ogólnej formy tylko z lepszego dnia. Reszta dużo poniżej oczekiwań. Duża niespodzianka to Poppinger i jego drugi skok w Falun w drużynie.
2.Norwegia:
Stoeckl mnie zaskoczył, bo wreszcie dobrze przygotował zespół do MŚ i ogólnie do sezonu, a nie wszystko było na barkach Bardala. Głównie brawa dla Fannemela i Velty- ten drugi niespodziewanie bohater z Falun. Pojawiło się też kilku młodych.
1.Niemcy:
2 gwiazdy: Freund i Freitag oraz kilku na dobrym, ale niestabilnym poziomie: Kraus, Neumayer, czy Eisenbichler+ 1 przez pół sezonu z kontuzją Wellinger. PN wygrany (choć ledwo), ale duży minus za drużynówkę w Falun i brak medalu.
fan skoków85
23.03.2015, 02:59
Moje podsumowanie drużyn:
Szwecja:
Wspo mnę o nich tylko ze względu na MŚ. Poziom tragiczny. Na treningach walczyli o to, żeby mieć więcej niż 0,0 pkt. A w drużynówce to już po drugim skoku byli na przedostatnim miejscu, mimo że reszta miała tylko 1 skok. Dziwna historia z powrotem Eriksona.
Holandia:
Na piszę tylko tyle, że: brawa dla Antoissena za awans do konkursu w Oslo.
Rumunia:
Pitea i Torok latem wywalczyli dożywotnie prawo startu w PŚ i LGP i za to brawo dla nich, ale do tego żeby punktować w konkursach o normalnej obsadzie to niestety bardzooooooooo długa droga.
Kazachstan:
Mim o nowoczesnej skoczni w Ałmatach to z ich skokami jest źle. Niestety kiedyś potrafili punktować R.Zhaparov, Korolev, N.Karpenko, czy Karaulov, a teraz to problem z wejściem do konkursu.
15.Korea Południowa:
Żelazna 4 od 15 lat, nawet w tym sezonie w paru konkursach drużynowych wystąpili. No i niespodziewane punkty Seou Choia. Czas zacząć szukać następców.
14.USA:
C hyba najbardziej pechowa drużyna, nie dość że dobrych skoków jak na lekarstwo, to w dodatku kontuzje Fairalla i Alexandra. Ciekawe czy kiedyś doczekają się skoczków na miarę Jonesa i Alborna.
13.Bułgaria:
Bułgarzy stoją jednym skoczkiem- Zografskim. Niestety dobrze zapowiadający się skoczek od czasu odejścia Winterlicha i przyjścia jego ojca skacze wręcz dramatycznie słabo. A przecież był już mistrzem świata juniorów. A przecież swego czasu wysokie miejsce w TCS zabrała mu dyskwalifikacja w Innsbrucku. Szkoda go.
12.Włochy:
1 Bresadola prezentujący jako taki poziom, ale reszta słabo. Co się stało z Morassim i Colloredo?? A przecież się tak dobrze zapowiadali.
11.Francja:
Sezon na plus Descombesa Sevoia i Lamy Chappuisa, ale brakuje im dobrych skoczków. Nawet nie wystawiają drużyny. Muszą coś z tym zrobić.
10.Rosja:
Poc zątek sezonu bardzo obiecujący, ale od TCS coś się zepsuło. A Vassiliev od upadku w Vikersund stracił formę. Niestety jak to mówią zaczęli jak nigdy skończyli jak zawsze. Na plus konkursy drużynowe. I mimo wszystko widać światełko w tunelu. Dobrze, że zatrudnili Zupana.
9.Finlandia:
S ezon przypominał sezon Rosjan. Dobry początek, ale czym dalej tym gorzej. Na MŚ indywidualnie uratował im twarz Ahonen pokonując kilku starych mistrzów. Ale ten sam Ahonen tragicznie skakał w drużynie. Warto zauważyć, że Ahonen pół sezonu nie startował nie mając kontaktu z Klingą (widać na jego szczęście). Powrót do kadry Olliego, ale to tylko i wyłącznie zasługa ogólnej mizerri, bo jego postawa zdecydowanie na minus.
8.Szwajcaria:
A mmann kolejny pechowiec, Deschwanden fatalny początek, ale potem się rozkręcił. Zaskoczył Peier. Reszta w normie.
Yokichi
22.03.2015, 21:37
@pyton: nie, staram się nie narzekać i patrzeć trochę z optymizmem. W latach 90 mało kto punktował, pamiętam te czasy, więc dzisiaj, w obecnej sytuacji? Raj na ziemi jak dla mnie, polskiego kibica :)
Yokichi
22.03.2015, 21:36
I ktoś tam pytał czemu Adaśko nie trenuje: wg mojej wiedzy ma inne, ciekawsze rzeczy do roboty, jest młody, ma czas na swoje pasje, rodzinę, w skoki włożył i tak kupę swojego życia. Może kiedyś, może kiedyś, ale patrząc na niego: nie dzisiaj :)
pyton
22.03.2015, 21:30
@Yokichi a ty jesteś ze struktur PZN i jeśli jesteś, to ile ci płacą w PZN?
Yokichi
22.03.2015, 21:25
Kto by się spodziewał takiego zakończenia, ale dobrze, że wygrał Freund (lepiej się prezentował w tym sezonie i był lepszy). Oczywiście szkoda Prevca, ale taki jest sport. Graty dla Polaków za walkę (chociaż nie wszyscy, bo Hula to mało co się postarał, tak samo Kubacki). I oby Kruczek miał receptę na sukces, bo on jest w zasięgu naszych skoczków. Stoch jest mistrzem nad mistrzem, pełnym geniuszem. Żyła to bardzo dobry zawodnik, w formie, z dobrze pracującą głową jest w stanie skakać w czołówce. Olek też, wielki talent i jeśli będzie dobrze prowadzony, to... wiadomo, sukces :) I czwarty: Murańka albo Ziobro. Obaj talenciaki, jeden z drugim mogą dużo osiągać, oby byli dobrze prowadzeni. I tutaj rola trenerów, psychologów, fizjoterapeutów żeby było dobrze. Sądzę, że materiał na mistrzów mamy porównywalny z Niemcami, Austriakami, Norwegiami i Słowęńcami. Możemy wszystko. ps I zostaje Jakub Wolny :D A to dopiero talent, taki sam jak Kamil albo i większy. Oby wrócił i niszczył sportowo wszystkich. Nie jest źle, sezon fajny, szkoda, że Kamil i właśnie Jakub złapali kontuzje... Jednak myślę, że może być tylko lepiej. Cieszmy się, przyszłość polskich skoków nie wygląda źle, oby tylko sztab działał i zawodnikom się chciało :)
kzez1986
22.03.2015, 20:08
Sezon (mówiąc ogólnie) bardzo ciekawy. Przekroczona magiczna granica 250 m, wielu zwycięzców, niesamowity finał, na kilku skoczniach rekordy. Dużo się działo.
Drabi
22.03.2015, 18:56
Ale mnie wkurza ten szaranowicz z tym narzekaniem na jury, stoch kijowo wylądował a ten się dziwi czemu tylko 18,5 noty
cedryk
22.03.2015, 15:03
Ja ten sezon oceniam nie najgorzej.
Kamil- wielki sukces,9 w PS mimo choroby i kontuzji,rekord życiowy 238
Piotr- najstabilniejszy z wszystkich sezonów ,od Klingenthal do Planicy mniej więcej ten sam poziom.Zabrakło podium
Aleksander- jest progres ,to jedna z naszych nadziei.Szkoda tylko końcówki sezonu i dyskwalifikacji w Sapporo
Klemens- początek sezonu nie najlepiej ,ale od Falun prezentował dobra forme.Sezon nie wiele gorszy od poprzedniego
Dawid- no cóż...53 miejsce w PS to nadal niezluy wynik,ale jest regres
Jan- jest gorzej.Dobry wynik to 8 miejsce na MS i brąz w drużynie.
Szczerze to w sezonie 2013-14 poza Engelbergiem,Klingenthal i Wisła niewiele lepiej było w PS
Maciej- cóż mówić,slabiutenko
Jeśli o innych skoczków chodzi to objawoeniem byli Eisenbichler i Forfgang.
Duży regres zanotowali Schimizu,Kornilow ,Romaszow
Jeśli o reprezentacje to dobrze poszło poza elitarną 6 Szwajcarom,Rosjanom i Francuzom.
Słabiej Czesi.
Nie za dobrze poszło Finom,a wydawało się ze powoli się odradzaja
karabin
22.03.2015, 15:01
zwycięstwo Freunda z racji tego, że miał więcej zwycięstw jest jak najbardziej sprawiedliwe, bo odzwierciedla to, że Niemiec mimo, że brał udział w mniejszej ilości konkursów przez co zdobył mniej punktów, to w tych konkursach, w których udział brał, absolutnie dominował. Więc należało mu się KK.
cedryk
22.03.2015, 14:49
@Mar81
Chyba miejsca na podium
mc15011
22.03.2015, 14:33
Na koniec najlepsza 3 PŚ:
1. Severin Freund - wielkie gratulacje. Pamiętajmy też o tym, że Niemiec nie startował we wszystkich konkursach. Do tego doszło jeszcze DSQ... ale te 100g na szczęście dla niego nie miało konsekwencji bo wygrał najwięcej konkursów w sezonie. Do tego został mistrzem świata na dużej skoczni. Wygrał zasłużenie.
2. Peter Prevc - jestem ciekawy tylko jaka będzie atmosfera w kadrze słoweńskiej... ta złość, zażenowanie w stosunku do Jurija... Miał oczywiście do tego prawo ale z drugiej strony Prevc jest sam sobie winien. Zawalił przede wszystkim drugi konkurs w Vikersund gdzie w drugiej serii spadł z progu... ale pokazał charakter wojownika bo odrobił niemalże całą stratę ale akurat tego jednego punktu więcej zabrakło...
3. Stefan Kraft - niesamowity sezon okraszony (kolejnym austriackim) zwycięstwem w TCS i medalami na MŚ. Ale gdyby nie sprzęt, który mu nawalił podczas konkursu w Trondheim to liczyłby się do końca o KK.
Andy007
22.03.2015, 14:31
Widzę tutaj żale za noty 20 punktowe, ale za co mają je sędziowie dawać? Za lądowanie telemarkiem na trybunach? Nie wiem do czego można było się przyczepić do skoku 244 metrowego Tepesa. Piękny, płynny lot z perfekcyjnym lądowaniem, zasłużone 20.
fan skoków85
22.03.2015, 14:27
Tak powinien wyglądać każdy sezon. A niestety podobnie dramatyczne zakończenie sezonu było w sezonie... 1997/1998 :-( Tak szczerze po I skoku, to patrząc na Freunda, to patrzyłem jak na kogoś dla którego szans nie widziałem, ale sport potrafi zaskoczyć. Gratulacje dla Freunda, choć chciałem, żeby wygrał Prevc, ale taki już jest ten sport.
Jaro
22.03.2015, 14:24
W sumie jest to wyjątkowo niesprawiedliwe. Po to zbiera się PUNKTY, aby to właśnie punkty decydowały. Skoro mogą być miejsca ex aequo w poszczególnych konkursach, a nawet w T4S, to i w klasyfikacji generalnej powinno tak być.
A na marginesie - sędziowie wyjątkowo sobie folgowali z tymi notami po 20. Cały system oceniania powinien iść do kosza. Sędziowie patrzą na narodowość, odległość, a dopiero w trzeciej kolejności na styl. A tu jeszcze dawali +2 za koniec sezonu (żeby nie było smutno). To już było wręcz żałosne...
Maqur
22.03.2015, 14:20
Jak tak teraz patrze to jednak Prevc przegrał tą rywalizacje 1 konkursem w Oslo, tam skakał najdalej i najladniej, Freund dastawał noty z kosmosu i wygrał o 0.3, taki jest sport, jednak z całą sympatią i szacunkiem do Freunda, skacze pieknie ale dostaje zawyżone noty, inni zawodnicy żeby dostać 19 czy 19.5 ( o 20 juz nie wspomne) muszą skoczyć bardzo daleko i wylądować telemarkiem, Niemiec zawsze dostaje takie noty, nie ważne czy skok jest dlugi czy krótki i to troszke mnie przynamniej frustruje.
mc15011
22.03.2015, 14:19
Teraz pozostali polscy skoczkowie:
Olek Zniszczoł - zaliczył najlepszy sezon w karierze. Olek też pokazał klasę podczas Quali w Bisofschofen gdzie przy perypetiach na rozbiegu zdołał zakwalifikować się do konkursu głównego - jako ostatni skoczek. Mógł mieć więcej punktów (niż 75) ale niepotrzebnie pojechał na loty do Vikersund. To spowodowało, że potem nie miał formy i został odesłany na CoC.
Maciej Kot - sezon koszmarny. Nie wiadomo co się z nim stało. Bo zaliczył jeszcze większy regres niż Janek Ziobro (17 pkt obecnie - 398 poprzednio)....
Dawid Kubacki - tu może nie będę tego komentował. Wolę poczekać na Kubę Wolnego czy też Andrzeja Stękałę (nie wiem czy będzie tak skakał jak tej zimy)... bo Dawid na pewno nie osiągnie lepszego poziomu. Taka prawda.
Stefan Hula - jego miejsce jest w CoC i to się na pewno nie zmieni. A jeśli chodzi o PŚ to ma szansę tylko na konkursy w Polsce.
realista
22.03.2015, 14:13
Takiego scenariusza nawet chyba Hitchock by nie wymyslił, od samego początku było widac ze Słoweńcy bedą grać pierwsze skrzypce u siebie i choc wydawac by się mogło ze w ogólnym rozrachunku ta rywalizacja Freunda z Prevcem bedzie bezpośrednia to jednak ktoś inny strącił Petera z 1 miejsca klasyfikacji generalnej.
Myśle zę Freund sam wiedział zę KK mu ucieka biorąc pod uwage ze bedzie odstawać od Prevca w Planicy i ze po prostu skakał słabo do tego doszło paru zawodników - lotników którzy sukcesywnie spychac go bedą na dalsze miejsca skutecznie pozwalając działac matematyce.
Wszystko szło dobrze gdyby nie fantastyczny skok Tepesa w drugiej serii II konkursu indywidualnego, teraz jednak pytanie nie o to że Tepes tyle skoczyl bo nieraz pokazywał ze lotnikiem jest wybornym ale pytanie czy w pełni zasłużył na note marzeń która finalnie przeszkodziła Prevcowi w osiągnięciu tego czego chciał.
Konkurs fantastyczny, emocje niebywałe i jak tu nie kochac skoków narciarskich ;)
...
22.03.2015, 14:11
w sezonie 2015/16 ma powrócic Fis Team Tour, zawody w Harrachovie na mamucie tuż przed mśwl oraz dodatkowe w PŚ debiutują Czajkovski i Ałmaty
mc15011
22.03.2015, 14:07
Podsumowując sezon to powiem najpierw o polskich skoczkach, którzy zdobyli medal na MŚ w drużynie:
Kamil Stoch - pokazał w tym sezonie wielką klasę. Zająć 9 miejsce na koniec sezonu opuszczając łącznie aż 13 konkursów indywidualnych z powodu kontuzji i choroby... to robi wrażenie. Coś podobnego zrobił kiedyś Schilerenzauer w sezonie 2010/2011.
Piotr Żyła - pomimo tego że był przez większość sezonu zawodnikiem jednego skoku sezon powinien zaliczyć do udanych. Przede wszystkim dlatego, że nie punktował tylko w 3 konkursach w których startował.
Klemens Murańka - pierwsza część sezonu fatalna (Gdyby nie to na pewno by wystąpił w tym finałowym konkursie - i zająłby miejsce w 2 dziesiątce...). Potem zaczął się niesamowicie rozkręcać - też dzięki niemu Polacy wywalczyli medal na MŚ w konkursie drużynowym. To pozwoliło mu uwierzyć w siebie. Punktowo też ostatecznie dobrze zakończył, bo uzyskał niewiele mniej punktów niż w poprzednim sezonie (102 pkt obecnie - 132 pkt poprzednio).
Jan Ziobro - ten sezon kompletnie nieudany. Zaliczył duży regres w PŚ w stosunku do poprzedniego sezonu (55 pkt. obecnie - 312 pkt. poprzednio). Ten sezon nieco uratował miejscem ósmym indywidualnie na MŚ oraz oczywiście medalem w konkursie drużynowym.
Mar81
22.03.2015, 14:01
A propos dzisiejszego konkursu - co byłoby gdyby Prevc i Freund mieli także taką samą ilość zwycięstw. Decydowałyby miejsca na podium, czy obydwaj zgarnęliby KK?
Mar81
22.03.2015, 13:58
Do OtokoNoHito: zgadzam się w 100%. Mamy kilku młodych zdolnych z których w przyszłości powinniśmy mieć pociechę. Po tym sezonie szkoda najbardziej Kota, tak wielki talent nie radził sobie pod koniec nawet w PK. Maćkowi brak chyba tej swobody, luzu, rzuca się na progu.
janko123
22.03.2015, 13:51
1 Severin Freund 1782
2 Peter Prevc 1729
3 Stefan Kraft 1614
4 Roman Koudelka 1293
5 Michael Hayboeck 1217
6 Anders Fannemel 1161
7 Noriaki Kasai 1147
8 Rune Velta 908
9 Gregor Schlierenzauer 851
10 Kamil Stoch 846
11 Jernej Damjan 778
12 Richard Freitag 772
13 Simon Ammann 646
14 Jurij Tepes 582
15 Taku Takeuchi 579
16 Anders Bardal 554
17 Markus Eisenbichler 539
18 Piotr Żyła 534
19 Daiki Ito 513
20 Anders Jacobsen 511
21 Marinus Kraus 365
22 Michael Neumayer 354
23 Johann Andre Forfang 325
24 Matjaz Pungertar 285
25 Gregor Deschwanden 269
26 Nejc Dezman 258
27 Phillip Sjoeen 244
28 Robert Kranjec 230
29 Junshiro Kobayashi 196
30 Vincent Descombes Sevoie 195
31 Vladislav Boyarintsev 187
32 Lauri Asikainen 186
33 Andreas Kofler 173
34 Jan Matura 154
35 Andreas Wellinger 153
36 Jarkko Määttä 151
37 Manuel Fettner 146
38 Dimitry Vassiliev 145
39 Andreas Stjernen 144
40 Kento Sakuyama 138
41 Tom Hilde 136
42 Thomas Diethart 134
43 Davide Bresadola 132
44 Manuel Poppinger 128
45 Shohei Tochimoto 121
45 Reruhi Shimizu 121
47 Stephan Leyhe 120
48 Kenneth Gangnes 113
49 Klemens Murańka 102
50 Mikhail Maksimochkin 100
51 Daniel-Andre Tande 81
52 Aleksander Zniszczoł 75
53 Ilmir Hazetdinov 72
54 Jakub Janda 63
55 Andreas Wank 57
56 Jan Ziobro 55
57 Cene Prevc 54
58 Dawid Kubacki 44
59 Antonin Hajek 42
60 Maciej Kot 41
61 Tomaz Naglic 35
61 Ville Larinto 35
61 Anze Semenic 35
64 Yuta Watase 31
65 Killian Peier 29
65 Janne Ahonen 29
67 Daniel Wenig 26
68 Lukas Hlava 23
68 Joachim Hauer 23
68 Anze Lanisek 23
71 Sami Niemi 21
72 Konstantin Sokolenko 19
73 Anssi Koivuranta 18
73 Martin Cikl 18
73 Cestmir Kozisek 18
76 Karl Geiger 17
77 Jakub Wolny 16
77 Denis Kornilov 16
79 Ulrich Wohlgenannt 14
80 Sebastian Bradatsch 13
80 Ronan Lamy Chappuis 13
82 Vladimir Zografski 11
83 Luca Egloff 9
83 Jure Sinkovec 9
83 Paul Winter 9
86 Wolfgang Loitzl 8
87 Sebastian Colloredo 6
88 Nicholas Alexander 5
88 Robert Johansson 5
88 Rok Justin 5
91 Stefan Hula 4
91 Ole Marius Ingvaldsen 4
93 Pius Paschke 3
94 Kenshiro Ito 2
94 Seou Choi 2
94 Nicholas Fairall 2
94 Sorin Iulian Pitea 2
94 Eduard Torok 2
99 Simon Greiderer 1
99 Marat Zhaparov 1
99 Andrea Morassi 1
99 Harri Olli 1
99 Alexey Romashov 1
ms.
22.03.2015, 13:38
bo freund miał więcej zwycięstw w sezonie
Andy007
22.03.2015, 13:38
Ponieważ ma więcej zwycięstw w sezonie.
Lolz
22.03.2015, 13:32
Czemu wygrywa Freund, skoro mają tyle samo punktów?
Kibicskoków
22.03.2015, 13:27
Bardzo dobrze, że wygrał Freund, jemu należało się bardziej, był dużo lepszy w ciągu całego sezonu. 300 punktów stracił na dwóch konkursach w Sapporo i tej nieszczęsnej dyskwalifikacji w Tittise. Z drugiej strony jednak szkoda mi Prevca, bo to świetny także skoczek i jak słusznie zauważył i powiedział Rafał Kot, ciągle jest drugi. Ostatecznie uważam, że scenariusz ułożył się sprawiedliwie. Prevc zdobył puchar świata w lotach a puchar świata w skokach Freund. Dobrze, że tak się stało jak się stało dzisiaj.
Bartek
22.03.2015, 13:27
regres zaliczył K.Miętus
Bartek
22.03.2015, 13:26
Ten sezon dla Polaków:
Kamil-utrzymany poziom,szkoda kontuzji na początku sezonu.
Piotrek-delikatny progres,musi oddawać po dwa dobre skoki w konkursie,jak się to ustabilizuje regularnie będzie w 10 PŚ
Klimek-progres,bardzo dobre MŚ i końcówka sezonu.Nie jest wielki progres ale mam nadzieję że będzie jeszcze lepiej w następnym sezonie.
Olek-duży progres,szkoda nieudanych MŚ.Cały sezon dla Olka bardzo udany.Zasłużył podobnie jak Klimek na kadrę A
Maciek-olbrzymi regres,bardzo słaby sezon.No cóż każdy musi mieć słaby sezon,także oby następny sezon był dużo lepszy
Jan-regres,podobnie jak Kot(nie liczę MŚ na których skakał bardzo dobrze),oby w następnym sezonie
Kubacki-to drewno więc nie wiadomo czy to regres czy progres
Największy progres zaliczył w tym sezonie Stękała,a największy poza Kotem K.Miętus
Fileep86
22.03.2015, 13:19
Generalnie to jest tak: mamy dwóch zwycięzców Pucharu Świata i jednego zdobywcę Kryształowej Kuli
marmi
22.03.2015, 13:14
@vf, hyggygy: kto i gdzie tak mówił, potrafisz wskazać? Jeśli ktoś tak mówił to był po prostu w błędzie, zajrzyj do klasyfikacji po przedostatnim konkursie, do punktacji za poszczególne miejsca i policz sobie sam. Mam nadzieję, że potrafisz?
@tommm: chodzi o to, że Prevc skoczył tak samo a dostał od każdego sędziego ok. 1 pkt więcej. Ja bym się nawet z tym zgodził, że jego skok był na 18,5-19, ale oceny co najmniej kilku innych były zawyżone. Takiego festiwalu 20tek jak w Planicy to nie było od lat...
Lolz
22.03.2015, 13:12
No właśnie, w klasyfikacji mają tyle samo punktów.
vf
22.03.2015, 13:07
jak prevc miał wygrać , to jak był 1 to frojnd miał być 4 , a jak 2 to frojnd 6 i poniżej . To jakim cudem freund wygrał ???!
tommm
22.03.2015, 13:05
Stoch dostał zasłużone noty 18,5 w pierwszym skoku. Poważnie zachwiał się na odjeździe, było to przed linią, więc sędziowie nie mieli prawa dać 19 albo więcej. Ale oczywiście Szaranowicz szuka teorii spiskowych bo to bo tamto, bo kto inny dostał a czemu nie nasz. Cebula w tv.
hyggygy
22.03.2015, 13:04
Przecież mówili , że jak Prevc będzie pierwszy to frojnd ma być 4 , żeby peter wygrał , a jakby był drugi to frojnd 6 . To powiedzcie mi jakim cudem on wygrał ???!
Jaro
22.03.2015, 13:02
Planica jak zawsze dostarcza emocji. Kiedyś bito to seryjnie rekordy (2003, 2005), potem była słynna zmiana warty w polskiej kadrze (2011), a teraz ten niecodzienny remis. Trudno sobie wyobrazić, aby koniec sezonu był w innym miejscu.
HHG
22.03.2015, 13:01
Widać było jak Freund wygrał .
Był już pezrgrany i sam o tym wiedział.
OtokoNoHito
22.03.2015, 13:00
Mamy w tej chwili w kadrze 3 generacje:
87 - Stoch, Żyła. -> Liderzy.
91 - Kot, Ziobro -> mieli gonić liderów, sezon temu pewniacy do składu, ponad 300 pkt. Ten sezon jak kulą w płot.
94 - Murańka, Zniszczoł - > Młode wilki. Ale już nie juniorzy, a w seniorskich skokach nawet do szerokiej czołówki ciągle im daleko.
Kto poza tym?
Kubacki, Hula, Kłusek -> poziom PK. Biegun - potencjał większy, ale przebić się do kadry A będzie mu trudno.
Wolny - niewiadoma, wszedł przebojem, sezon zniszczyła mu kontuzja. Oby wrócił jeszcze mocniejszy.
kto więcej?
Pogromcy FISu - Stękała, Leja, Kantyka, Podżorski. Roczniki 96. Ten sam co taki Cene Prevc. Na co ich stać, nie wiadomo. Ale do tych z 94 nie mają nawet startu.
Młodsi? Na dziś Jarząbek, rocznik 99 wybija się, ale tutaj wszystko się może jeszcze kilka razy zmienić i odwrócić.
Wnioski? Trzeba chuchać i dmuchać na to co mamy. Parę talentów jest, ale trzeba je w pełni wykorzystać.
marmi
22.03.2015, 12:58
@Krzaczus: jeśli komentarze innych tak bardzo Cię rażą to jest na to sposób: NIE CZYTAĆ.
Jeśli się nie mylę to u konkurencji jest z tym gorzej więc nie ma co tak narzekać...
em em
22.03.2015, 12:56
Szkoda powinny byc dwie kule nalezalo sie i freundowi i prevcowi
Andrzej1985
22.03.2015, 12:54
Super konkurs. Szkoda, ze nie dają 2 kul
maxer
22.03.2015, 12:53
Koniec sezonu fenomenalna walka Prevca i Freunda ale dobrze powiedzieli komentatorzy TVP w skokach się nie kalkuluje pierwszy raz taka sytuacja że dwóch skoczków ma taką samą liczbę punktów a co do Polaków sezon bardzo średni słaby Kot i Kubacki nieźle Olek i Klimek Kamilowi kontuzja przeszkodziła ale miejsce w 10 jak najbardziej na plus
Ada
22.03.2015, 12:53
Brawa dla Freunda
Glon
22.03.2015, 12:52
Niesamowity konkurs, niesamowity układ w PŚ.
Matthew94
22.03.2015, 12:52
@eveline
Jest sprawiedliwość Freund ma wiecej zwycięstw. I to jemu sie nalezała KK
marmi
22.03.2015, 12:51
Niesamowite, sam Hitchcock by tego nie wymyślił :) Ileż tam zwrotów akcji po drodze było jak choćby te 0,2pkt. straty do Hayboecka po skoku Freunda itd.
Takie zakończenie PŚ już się raczej nie powtórzy, niektórzy kibice niemieccy i słoweńscy pewnie byli blisko zawału :)
Matthew94
22.03.2015, 12:50
@xyz
KIedy Freund zachował sie paskudnie? Nie przypominam sobie. Zawsze gratuluje rywalom
eveline
22.03.2015, 12:49
KUPIĆ DRUGĄ KULE I JESZCZE DZIS DAC PREVCOWI! To jest nie do pomyślenia, dwóch zawodników z IDENTYCZNĄ liczbą punktów, a potraktowani zupełnie inaczej. Freund na najwyższym stopniu podium i z kulą, a Prevc bez niczego i na drugim miejscu.To ogromna niesprawiedliwosc, która musi być sprostowana jak najszybciej!!!
kibicskoki
22.03.2015, 12:49
Troche szkoda Prevca, ale on to i tak najlepszy Słoweński skoczek w historii i szacun się należy
Matthew94
22.03.2015, 12:47
@betat
Freund ma wiecej zwycięstw i jemu sie nalezy KK a nie Prevcowi. Przykro ci ze to nie Prevc zgarnął KK
146,5
22.03.2015, 12:45
prawda taka, że jak mnie ktoś zapyta o zdobywcę KK to pamiętam 2004, 2005 i 2015 na długo zapamiętam..no i 2008 ;)
tytuły gregora/thomasa - musiałbym googlać..
146,5
22.03.2015, 12:41
ale numer...
sezon - klasyk, dyscyplina upadająca przez kombinatorykę w przepisach, a tu powtórka z F1 (sezon 2008) - końcowy remis i rozstrzygnięcie przez liczbę wygranych konkursów..
prz egrać w ten sposób to musi być gorzka piguła, Ljoekelsoey przegrał z Ahonenem minimalnie, ale to?
nie wierzę, że są fani skoków, których Prevc do siebie nie przekonał w tym sezonie.
i fajnie, że Kranjec "dał radę" na koniec sezonu, może jeszcze powalczy w przyszłym sezonie, choć wątpię - mają szeroką kadrę, a on tak jakby cały rok tylko na tę Planicę czekał... czuję, że lada moment się pożegna..
betat
22.03.2015, 12:41
Kto układa taki regulamin?Przy tej samej liczbie punktów powinny być dwie kule!To niesprawiedliwość, dać kule, tylko jednemu zawodnikowi, podczas gdy drugi ma identyczną liczbę punktów. Prevc znowu oszukany, to jest oburzające, niesprawiedliwe i bardzo krzywdzace!
Kupcie drugą kulę i dajcie jeszcze dziś najlepszemu zawodnikowi!
Krzaczus
22.03.2015, 12:39
Koniec sezonu i to chyba moj ostatni wpis na tym portalu .Bo delikatnie mowiac mam juz dosc czytania tych zlosliwych komentarzy pod adresem skoczkow (oczywiscie nie wszystkich).Po pierwszej serii obrazanie Prevca ,po drugiej Freunda i jeszcze pod adresem Kamila też .A w ciagu sezonu obrazaliscie miedzy innymi Krafta .Nie wazne kto prowadzi w PS tak mu sie tutaj obrywa ,non stop komus cos nie pasuje .Od czytania tego wszystkiego tylko glowa boli
kzez1986
22.03.2015, 12:39
Z notami w Planicy to był cyrk. Zupełnie została zdewaulowana wartość noty. Za ile lepszych skoków nie było takich not. Oglądam skoki od sukcesów Adama Małysza 2000/2001 i nie było ani jednego konkursu żeby było tyle 20. W Willingen kiedyś Hannavald dostał za 2 skoki 9 20, to było coś niewiarygodnego i zdarzyło się tylko 1 raz w tym czasie.
Freund może też podziękować Schlierenzauerowi za zepsuty 2 skok, bo tak to były 8. Ciężko nie uznać, że Freund nie zasłużył na tę kulę. Jednak 9 zwycięstw w sezonie. A Prevc? Miał pełną jasność sytuacji, wiedział wszystko, wszystko zależało od niego beż żadnej matematyki i nie wykorzystał szansy. Wystarczyłoby 236 m aby był 1 ex aquo z Tepesem. Wcale nie potrzebował aż tak szalenie dużo.
Ogólnie sezon w wykonaniu Polaków jaki sobie. Podobnie jak w wielu poprzednich sezonach, najlepsze wyniki był dopiero wtedy, kiedy wszystko się już kończyło. Czas aby sztab szkoleniowy pomyślał co z tym zrobić. Naprawdę w ostatnim periodzie mieliśmy dużo miejsc w pierwszej 10. Takich błędów jak DSQ w drużynówce nie powinno się popełniać. W PN słabe 6 miejsce. Mamy potencjał na więcej.Cieszy życiówka Kamila, 2 zwycięstwa. Straciliśmy kwotę startową 7 zawodników. Murańka dopiero coś pokazał w ostatnim periodzie. Wcześniej nie był nawet w 20. Kubackiemu, Ziobrze i Zniszczołowi raz na ileś skoków coś się udało. Żyła psuł zdecydowanie za dużo. Spokojnie mógły być w PŚ w 10, a kilka konkursów mógł zakończyć na podium.
Na pewno dużym sukcesem jest drużynowy brąz na MŚ, ale z drugiej strony słabieńki ystęp indywidualny - nikt nawet nie walczył o medal.
Ogólnie moja ocena sezonu PŚ: 3-, a MŚ: 4-. Moja ocena sezonu: 3+. Jest co robić.
OtokoNoHito
22.03.2015, 12:38
Krótko wstępnie podsumowując zeson w wykonaniu naszych ( 1 -> progres, 0 -> utrzymanie poziomu, -1 -> regres):
Stoch= -0.5. Oczywiście sezon słabszy niż poprzedni, ale po pierwsze nie można co sezon wygrywać KK i zostawać mistrzem olimpijskim, po drugie kontuzja wypacza jego obraz. i to podwójnie, raz przez dużo mniejszą liczbę startów, dwa przez gorsze przygotowanie. Średnio 45 pkt na start, jakby wystartował w 29 konkursach (jak większość czołówki) to miałby około 1300 pkt i 4te miejsce. Przy nieco tylko lepszej formie powalczyłby z Kraftem o 3cie. I byłoby to jak najbardziej satysfakcjonujące, ale minus 0.5 pkt za nieudane MŚ, choć na upartego, zważywszy, ze był najsilniejszy w drużynie i wywalczył medal można by przyznać mu 0.
Żyła = +0.5. Zabrakło wisienki na torcie jaką byłoby jakieś zwycięstwo czy chociaż podium. Zabrakło także 12 pkt by poprawić najlepszy dorobek w ciągu sezonu. Wówczas moznaby mówić o najlepszym sezonie w karierze. Zabrakło jednak mocniejszego akcentu, chimeryczny w PŚ, zawalony konkurs na MŚ. Tym niemniej ponad 130 pkt więcej niż sezon temu więc mały plusik sie należy.
Murańka = 0. Pod względem dorobku punktowego nieco słabiej niż sezon temu, ale przyzwoite MŚ, a zwłaszcza medal w drużynie. Nie jest to progres jakiego można było oczekiwać, ale także nie regres.
Zniszczoł= + 0.5. Jedyny z naszych który zaliczył najlepszy sezon w karierze. Ale pułap miał ustalony wyjątkowo nisko. Po 2 sezonach gdy w PŚ praktycznie nie istniał, 75 pkt cieszy, ale mogło być znacznie lepiej. Nieudane MŚ i końca PŚ zdecydowanie obniżają ocenę i ogólny obraz.
Do tego momentu jakoś to wygląda, trener moze się jakoś bronić. Ale teraz 3 wtopy, a jedna większa od drugiej.
Kubacki = -1. 3ci z rzędu sezon słabszy od poprzedniego. Kolejno 142, 87 i 35 pkt. Liczne starty zawdzięcza tylko ogólnej mizerii, ale 4 konkursy punktowane dla etatowego uczestnika PŚ wołają o pomstę do nieba. Jak zwykle mocny na treningach, kwalifikacjach, w PK, a gdy przychodzi prawdziwa chwila próby - wtopa.
Ziobro = -1. Broni go wyłącznie MŚ, 8me miejsce indywidualnie i medal z drużyną. Poza tym straszny spadek, po poprzednim sezonie ledwie 55 pkt to wynik dużo więcej niż rozczarowujący.
Kot = -1. Dramat. Nasz drugi zawodnik poprzedniego sezonu po prostu wypadł z karuzeli. 10 startów, 5 punktowań, 17 punktów. Po 3 coraz lepszych sezonach przychodzi bolesne załamanie.
Podsumowu jąc indywidualne dokonania zawodników, sezon dużo słabszy od poprzedniego. -2.5. Tylko Stoch i Żyła faktycznie przynależeli do światowej czołówki. Murańka i Zniszczoł pomiędzy stagnacją a minimalnym rozwojem, ale wciąż na dobre nie wystrzelili. Prawdziwą rysą na obrazie sezonu i na Kruczku jest jednak Kot i Ziobro, 2óch z 4ech najlepszych naszych w zeszłym sezonie, zawodnicy którzy zdobyli wówczas ponad 300 pkt. Ich powrót do skakania na poziomie jest kluczowy dla przyszłości polskich skoków i stworzenia szerokiej, mocnej kadry. Kruczka broni wyłącznie medal w drużynie, ale nie powinien on przysłonić realnych problemów. Coś się wypaliło, potrzeba zmian. Jeśli nie trenera głównego (na to nie ma co liczyć) to poważnych zmian w sztabie - psycholog, ściślejsza współpraca z trenerami klubowymi, może nowy asystent - coś trzeba zmienić.
Niemiec
22.03.2015, 12:38
Tak Tak Wygralismy!!! Freund najlepszy na swiecie .To jest cos wspanialego.Tylko jemu to sie nalezalo!!!.Gratulacje!!!
...
22.03.2015, 12:36
Stoch w przyszłym sezonie musi wygrac T4S i zobyc medal mśwl ale z tym ostatnim to mysle że wieksze szanse sa w drużynie niz indiwidualne
PPSF
22.03.2015, 12:35
@tommm
Myślisz, że Schlierenzauer zrobił to specjalnie ? Podobno się przyjaźnią, dlatego zastanawiam się czy jest to możliwe, chociaż wątpie
Wojtek
22.03.2015, 12:33
Ale niesamowity scenariusz. Mogliby dać obydwom po kuli
przyjaciel
22.03.2015, 12:31
@xyz
kiedy Freund zachowal sie paskudnie?! Freund zawsze gratulowal rywalom
tommm
22.03.2015, 12:31
Freund powinien postawić flaszkę nie tylko Tepeszowi ale i Schlierenzauerowi, bo gdyby nie jego wpadka, to Freund zająłby 8 miejsce. Rewelacyjny konkurs, coś jak Bischofshofen, gdy wygrali Janda z Ahonenem.
xyz
22.03.2015, 12:29
Ale zachowanie Prevca wzorowe wobec rywali, Freund zachował się parę razy w sezonie paskudnie i jestem pewna, że nie uśmiechnąłby się ani razy w ciągu dnia, gdyby przegrał.
Vakji
22.03.2015, 12:28
Peter, to równy gośc. Mam nadzieje, ze w następnym sezonie wiele zdobędzie.
J@siu93
22.03.2015, 12:26
"Schutzstaffel"- Zasłużył sobie na wygraną w klasyfikacji pucharu świata.. Lecz bardzo szkoda jest Petera Prevca że można to tak ując dostał cios od kolegi z kadry.. On całe zycie jest drugi ;/. A co do naszego reprezentanta Stocha to ogarnijcie się troche i nie podniecajcie się zabardzo.. Bo moim zdaniem on już nic nie osiągnie.. Nadchodzą lepsi zawodnicy niestety ale taka jest prawda..
kolaborat
22.03.2015, 12:26
Tepes chyba wzoruje sie na Queslingu hahah
dada96
22.03.2015, 12:26
To był bardzo ciekawy, równy i pełen emocji sezon Pucharu Świata.
przyjaciel
22.03.2015, 12:26
@kl
przestan spamowac twoimi wypocinami
alucard
22.03.2015, 12:26
Kamil jak zwykle niesamowity pech do warunków, jedyny zawodnik w drugiej serii który skakał z wiatrem w plecy. Szkoda, bo podium było blisko.
Yukio
22.03.2015, 12:24
Powinni zdyskwalifikować Tepesa. Ileż to roboty ? 100 gramów ?
kl
22.03.2015, 12:24
Freund = zero , które zawsze zwycięża nieuczciwie , wszyscy mu tyłek liżą . wszystko kalkulują pod niego
Prevc = klasa sama w sobie . Zawsze oszukiwany , niedoceniony , niezauważalny , zawsze wszystko mu w nieuczciwy sposób zabiorą ,
P,S co miało znaczyc to klepanie Kruczka przez Szustera ?
GlassmaN
22.03.2015, 12:23
Każdy zawodnik powinien znać regulamin dyscypliny, którą uprawia. I płakanie teraz, że regulamin jest taki zły jest totalnie bez sensu. Prevc wiedział co musi zrobić aby triumfować, ale nie udało mu się. Gdyby wygrał więcej konkursów to on uniósłby dziś Kryształową Kulę.
Kibicuję Polakom, ale uważam, że Freund zasłużył na to pierwsze miejsce.
Prevc też ciężko pracował, tak jak i inni zawodnicy PŚ, ale trzeba uznać wyższość Niemca w tym sezonie. Może za rok to Słoweniec będzie najlepszy (oby to był Polak :) ).
Mam nadzieję, że w kolejnych sezonach rozstrzygnięta zostanie w jakiś sposób kwestia not sędziowskich... Może sędziowie będą oceniani ze swojej pracy....
Piotr
22.03.2015, 12:21
Brakowało mi w tym sezonie Kota.
panpikus
22.03.2015, 12:21
tak jak nigdy za bardzo za J. Tepesem nie przepadalem, to od dzisiaj mam do niego wiele szacunku za profesjonalne, sportowe zachowanie...czyli ostra walke o zwyciestwo a nie podkladanie sie pod kolege
qwerty
22.03.2015, 12:19
Kamil W przyszłym sezonie TSC i medal na MŚwL jeżeli to zdobedzie bedzie skoczkiem spełnionym.
reus
22.03.2015, 12:18
Pewnie ze 2 kule bylyby najlepszą opcją, ale poniewaz przepisy są jakie są, wygrywa Freund...
Prevc zachowal sie dziś naprawde fajnie, mam nadzieje ze w przyszlym sezonie to on w koncu wygra KK.
Dzisiaj ciesze sie ze zwyciestwa Severina, bo w przekroju sezonu byl najlepszym skoczkiem..
Szkoda tylko ze to Tepes zrobil dzis to co chcialem zeby zrobil Kamil..
TheBest
22.03.2015, 12:17
Freund najlepszy brawo chłopaku Niemcy za długo czekali z tą KK!
Kalia
22.03.2015, 12:15
Peter i Freund mają tyle samo punktów! Po co oni te punkty w ogóle dają, to jest kula za punkty, czy za liczbę zwycięstw?
...
22.03.2015, 12:15
Czy Kranjec Kończy kariere?
peter:*
22.03.2015, 12:10
Biedny Peter, tyle razy oszukany, wystawiony przez "kolegę" z reprezentacji, dla mnie to on jest zwycięzcą, najlepszy :*
kabans do Bartek
22.03.2015, 12:10
nie wiem gdzie widziałeś jakiś płacz
Stefano
22.03.2015, 12:09
@Bartek Dlaczego wywasz Prevca. Rozumiem można go nie lubić, ale żeby od bufonów i panienek go wyzywać?
nerpuk 88
22.03.2015, 12:08
Planica 22.03.2015 - NIESAMOWITY był ten konkurs!
prevc i tepes
22.03.2015, 12:07
Kasuje sie moje komentarze
przyjaciel
22.03.2015, 12:06
@xienus
wez czlowieku swoje zalosne dywagacje i wsadz je sobie gdzies bardzo gleboko
Jarek Gracka
22.03.2015, 12:04
Warto zauważyć, że ostatni PŚ dla Słowenii Peterka wywalczył w podobnych okolicznościach. Tam Japończycy nie podłożyli się Funakiemu (można to sprawdzić, wydaje mi się, że byli to Harada i Saitoh, ale Kasai, Okabe i Higashi też mi gdzieś przychodzą do głowy) tylko sportowo wygrali. I tak Peterka obronił Puchar
Bartek
22.03.2015, 12:02
@marcin05
Dokładnie.Teraz panienka Prevc płacze bo Tepes nie dał mu wygrać.To nie jest F1 gdzie są team orders i kierowca danego zespołu przepuszcza swojego partnera.A takie cebule jak @xyz i @ixi niech zostawią Jurija bo on walczy o swoje i nie będzie takim lamusem który specjalnie wyląduje na buli żeby Prevc wygrał KK.
W zeszłym sezonie bufona Prevca w koncertowym stylu z KK wygryzł Kamil teraz Freund jeszcze w dramatyczniejszych okolicznościach.
paulina2908
22.03.2015, 12:02
a ja się pytam czemu Małysz nie może być trenerem ?
Kibic
22.03.2015, 12:02
M. Tepes zepchnął Stocha z podium aż się odechciewa tego oglądać...
Jarek Gracka
22.03.2015, 12:01
jak czytam te anty-Tepesowe komentarze to mnie boleść i współczucie dla głupoty oblewa.
A jak już czytam komentarze typu ixi, które pewnie redakcyjna cenzura szczęśliwie usunie to mam wrażenie, że z jego komentarza, w pierwszym zdaniu można "Tepesa" zastąpić jego nickiem bez szkody dla prawdy.
Skoki narciarskie to jednak sport indywidualny i każdy walczy dla siebie. Podkładanie się przez Tepesa świadczyłoby o nim jak najgorzej i choć kibicowałem Prevcowi mam większe pretensje do idiotycznego regulaminu, który każe ustalać miejsca nie tylko na podstawie punktów, ale ten idiotyzm jest też w innych sportach...
Generalnie gratuluję Freundowi, choć jego zwycięstwo nie cieszy, niemniej do Tepesa pretensji mieć nie można. Prevc może mieć je tylko do siebie choćby za bulę w Vikersund.
panpikus
22.03.2015, 12:00
brawa dla Prevca i jeszcze wieksze brawa dla Freunda!
Piotr
22.03.2015, 11:59
Wreszcie koniec słabego dla nas sezonu.Oby w przyszły było lepiej.Może Kruczek coś wymyśli.
Maqur
22.03.2015, 11:58
Ależ szkoda Prevca, Tepes oddał skok zycia chyba, jestem skłonny stwierdzic że zwyciesto w pś Freundowi dał ... Schlirenazauer. Niemiec po swoim skoku był 2, i gdyby wszyscy go wyprzedzili skonczyłby na 8 miejscu i wtedy 2 miejsce Prevca dało by mu pś, ale Schlirenazauer skoczył słabo i spadł za niemca, a potem ten skok Tepesa, masakra, poza tym te noty dla Freunda to też lekka przesada, Słowency dostawali 20 ale skakali duzo dalej od niego. No naprawde niespotykana sytuacja, ktoś musiał przegrać, gdyby wygrał Prevc bardzo szkoda by było Freunda, wygrał Freund i szkoda jest słowenca, taki sport.
Polacy bardzo ładnie na koniec, dobre skoki Żyły, dobre skoki Stocha, miał troszke pecha w drugiej serii z warunkami ( cały sezon pechowy to i tutaj też cos musiało byc :) ), ale ogolnie na plus ten konkurs, zobaczymy czy Kruczek zostanie czy nie, pewnie tak, oby tacy zawodnicy jak Muranka i Zniszczoł stali sie podstawowowymi zawodnikami kadry, by Kot i Ziobro wrócili do skakania na swoim poziomie a powinno byc w nastepnym sezonie duzo lepiej.
Carla
22.03.2015, 11:57
Chyba rywalizacja Freuda z Prevcem to nie do końca broszka Jurija ;) Można lubić kolegę i świetnie mu życzyć, ale to nie znaczy, że trzeba się mu podkładać. A Prevc byłby totalnym bucem gdyby miał o to pretensje.
zmut
22.03.2015, 11:55
Tak, a gdyby Tepes skoczył gorzej to byście mówili, że wypaczył rywalizację.
marcin05
22.03.2015, 11:55
Wszyscy cisną Tepesa, a wystarczyłoby, że Prevc by skoczył 3 metry dalej i by było po problemie
Kuba11
22.03.2015, 11:55
No i co że Freund nie pojechał do Japonii.Mógł se jechać to normalne zawody pUCHARU śWIATA
paulina2908
22.03.2015, 11:54
już widać spięcie , Tepes nie pogratulował Prevcowi
Bartek
22.03.2015, 11:54
Mina Prevca bezcenna hehe
Brawo dla Freunda za KK i Tepesa że tak udupił swojego rodaka.
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm
22.03.2015, 11:52
Niesamowity konkurs
mateja
22.03.2015, 11:52
Brawo Freund wygrać puchar świata w ostatnim konkursie z takim jury. Rewelacja tylko szkoda Kamila.
paulina2908
22.03.2015, 11:52
Następny sezon będzie należał do Polski ! ;)
Jaro
22.03.2015, 11:51
No to będą kwasy w reprezentacji Słowenii. Było to widać po twarzach Prevca i Janusa.
Obiektywnie to Freund był lepszy w tym sezonie. Miał mniej szans (nie pojechał do Japonii, DSQ w Willingen), a mimo to zebrał tyle samo punktów. Ale moim zdaniem powinny być dwie Kule, tak jak było z Ahonenen i Jandą w T4S.
cedryk
22.03.2015, 11:51
Nie przepadam za Freundem,ale zasłużył sobie na to wiec się ciesze
Ase
22.03.2015, 11:50
No i koniec :(. Kolejny sezon za nami :(.
Brawa dla Freunda. Oczywiście sędziowie mieli duży wpływ, ale prawie w każdym konkursie sędziowie mieli duży wpływ na wyniki. A Prevcowi często się pomaga. Wolę uśmiechniętego Freunda niż ciągle wkurzonego Prevca.
KEAK2002
22.03.2015, 11:50
Noi gdzie jest sprawiedliwość mieli po tyle samo punktów a Freund wygrał.
Nieliczą sie wygrane konkursy tylko klasyfikacja punktowa powinno być 2 zwycięzców !! SKANDAL !!!
xienus
22.03.2015, 11:50
ta strona jest żałosna. wszystkie kom ktore są przeciwko niemcowi zostają usuwane. Freund wygrał bo federacja niemiecka tak chciała a RTL daje wielkie pieniądze na skoki wiec sie to organizatorowm oplacało. Freund nie powinien wygrac nawet połowy tego co dostał od sędziów.
a Tepes to totalny idiota, ukrasc taki sukces koledze z kadry
Mateusz9897
22.03.2015, 11:49
Szkoda że Stoch źle skoczył
Sebek99pl
22.03.2015, 11:49
Dzięki Tepes! Nawet noty sędziów nie pozwoliły sędziom ułożyć konkursu pod siebie! Brawo Freund! Należało ci się!
mateja
22.03.2015, 11:48
Świetnie Freund. Wygrać puchar Świata w ostatnim konkursie z takim jury i w ogóle. BRAWO
hobbit
22.03.2015, 11:48
@kzez1986
Święta racja
marcela8888
22.03.2015, 11:48
Prevc miał zdobyć KK. Freund to laluś i nie zasłużył!!
kzez1986
22.03.2015, 11:47
W sumie to powinny być 2 kule, tak jak był 2 samochody w TCSie jak wygrał Janda i Ahonen. Obaj zawodnicy zasłużyli na tę kulę i byłoby to najlepsze rozstrzygnięcie i najbardziej sprawiedliwe.
hobbit
22.03.2015, 11:47
Niesamowita sytuacja, niesamowicie równy sezon!!!
Sven
22.03.2015, 11:46
+dla Tepesa.
kzez1986
22.03.2015, 11:42
Tepes chyba będzie wrogiem nr 1 dla Prevca...
Piotr
22.03.2015, 11:33
Mam nadzieję ,że PreWC da radę i te sędziowskie kombinacje szlak trafi.A gdzie były noty Freuda?
paweł
22.03.2015, 11:24
Jeśli Prevc będzie 2, a Severin 7 to byłby ładny precedens - dwóch zdobywców Kryształowej Kuli
Piotr
22.03.2015, 11:23
Sędziowie wypaczają wyniki i przyjemność oglądania zawodów.
nooo
22.03.2015, 11:16
To tylko po raz kolejny pokazuje, że noty za styl są niepotrzebne lub źle zorganizowane. Najlepszy przykład to Simon Amman i jego telemark.. i to na na Olimpiadzie..
reus
22.03.2015, 11:12
W Oslo wygral Freund bo zanizono noty Prevcowi, i bylo to jedyne naciagane zwyciestwo Severina. Trondheim to pech Krafta. Jesliby dodac do tego minimalna (1. punktową) pzrewage Freunda nad Veltą w Willingen to mamy 3 mniej ''pzrekonywujace" wiktorie Freunda. A w ilu konkursach wygrywal w pieknym stylu deklasując rywali?
GlassmaN
22.03.2015, 11:12
Chodzi o to, że w dwóch podobnych skokach (Kamila i Petera) była taka rozbieżność w ocenach sędziów. Ani Kamil, ani Peter nie zasługiwali na 20. Ale ocenianie Stocha na 18,5 to też przesada. W ogólnym rozrachunku wypacza to wyniki walki o KK.
nooo
22.03.2015, 11:06
No właśnie to sędziowie po prostu zaniżyli Kamilowi, a nie zawyżyli innym. Może za to, że na dojeździe sie ugiął. Nie wiem co oni tam widzieli..
Krzaczus
22.03.2015, 11:05
Chcialbym zobaczyc mine Prevca jakby nie wygral PS .Pewnie jeszcze lepsza niz ta w Soczi jak Kamil go pokonał .A jedynym Slowencem ktoremu dzisiaj kibicuje jest Robert Kranjec
nooo
22.03.2015, 11:03
Poza tym w Oslo Freund wygrał zawyzonymi notami i zdecydowanie czesciej sedziowie mu zawyzali noty. Mam nadzieje ze Prevc wygra KK.
przemeee
22.03.2015, 11:02
W pierwszej serii zobacz na Freunda i Prevca.Prevcowi ucieka Marta A Freund zawsze wąsko narty prowadzi i nic nie odjeżdża.Chodzi tutaj o noty Kamila i Petera a nie Freunda!!!
alucard
22.03.2015, 11:00
Ciekawe czy sztaby zainteresuje się tymi notami.
nooo
22.03.2015, 11:00
Freund również dostał wysokie noty wiec nie wiem o co tyle płaczu..
Sven
22.03.2015, 10:59
Prevc prawie przysiadł przy lądowaniu.
co
22.03.2015, 10:59
Co wy piszecie przecież odległość Prevca jest najlepsza- 236,5m a Freund 222,5 to jest 14 METRÓW RÓŻNICY !!!A ile razy Freundowi zaniżali noty ? to zawsze Prevc był skrzywdzony. Nie narzekajcie, bo Freund też dostał 20.Poza tym to wina sędziów i nie należy za to winić zawodników!
Kamil
22.03.2015, 10:58
Mafia słoweńska. Skok Stocha i Prevca z podobnym zachwianiem. Noty Polaka po 18,5 pkt, Słoweńca po 19,5-20.
przemeee
22.03.2015, 10:56
Dokładnie. Zwycięzca jest Freund.A z tymi notami to jakaś parodia.Wiedzieli, że jak dadzą noty adekwatnie do skoku to będzie niewielka różnica pomiędzy nim a Kamilem.W drugiej serii jak tak odwala to będzie kompromitacja.Gdyby nie ta dyskwalifikacja i odpuszczenie Japonii to Severin miałby spokój.I tak jest najlepszym skoczkiem tego sezonu.Jak Kamil poleci w drugiej serii to na pewno dadzą mu noty po 18,5 a Prevcowi po 19,5 i 20.Tak na pewno będzie ... A wszyscy najezdzali na Austriaków,że kombinują a Slowency są nielepsi.
xxx
22.03.2015, 10:55
Po pierwszej serii Norwegom trochę brakuje do Niemców, ta rywalizacja chyba będzie najbardziej emocjonująca (bo KK raczej wyjaśniona)...
paulina2908
22.03.2015, 10:53
niech Kamil wygra, za to co zrobili wczoraj , jak i za tą niesprawiedliwośc :)
kzez1986
22.03.2015, 10:53
Kamil może odebrać Prevcovi kulę.
R.F
22.03.2015, 10:52
@Kris
W przypadku takiej samej liczby punktów wygrywa Freud, ponieważ ma więcej zwycięstw .
Sebek99pl
22.03.2015, 10:52
Mam nadzieję, że Freund zaryzykuje i pójdzie na całość, lubię Petera ale Severin musi pokrzyżować plany sędziów... Jestem ciekaw czy nie ma jakiejś korupcjiw tym wszystkim bo noty Prevca to porażka, jakby dostał normalne noty to by z Tepesem przegrywał, może jego noty też niezbyt fair, ale lepiej lądował od Prevca i takiego szumu to robić nie powinno, ale noty Petera... Błagam...
Zahhovak
22.03.2015, 10:51
Gdyby nie było not za styl i punktów za wiatr, wszystko byłoby lepiej eh...
Niki
22.03.2015, 10:50
Powaliło sędziów z tymi notami, dla mnie zwycięzcą jest Freund.
Domino
22.03.2015, 10:50
Mam nadzieje że Kamil wygra dzisiaj a Freund zdobedzie KK .Noty dla Prevca byly nie fair ,zreszta dla Tepesa tez .Cos tu smierdzi jakims ukladem
Ann
22.03.2015, 10:48
Teraz wszystko zależy od Kamila! Wygraj dziś i nie pozwól zarozumialcowi wznieść do góry KK!
reus
22.03.2015, 10:47
Trzymam kciuki za Kamila zeby wygral ten konkurs!!Freund 7. i wygrywa KK.
Gdyby Tepes miał forme Prevca/Freunda przez caly sezon to bylby no1 w rankingu ''Najlepsze noty w historii PŚ";)
kris
22.03.2015, 10:47
A gdyby tak Prevc był 2 , a Freud 7-co jest bardzo prawdopodobne -MAMY 2 ZWYCIĘZCÓW Pucharu Świata . Tak typuję . Organizatorzy chyba nie są przygotowani na 2 kryształowe kule...... Będzie Ciekawie
xyz
22.03.2015, 10:47
Peter, wytrzymaj za godzinę kula będzie Twoja! Leć
kzez1986
22.03.2015, 10:46
Jedynie Freundowi może pomóc zepsuty skok Prevca. Bo Freund raczej nie będzie na podium. Nie skacze jakoś super, a ci przed nim są w bardzo dobrej formie. Prevc coraz bliżej KK. 1 dobry skok i wygrał.
Brawa dla Kamila. Mam nadzieję, że będzie podium na koniec.
kabans
22.03.2015, 10:46
już pozamiatane chyba, nie skoczy freund na podium a prev wygra na pewno
alucard
22.03.2015, 10:46
Prevc dostał noty Kamila, Kamil Prevca. Poza sędziami bardzo sprawiedliwy konkurs i dowód na to że punkty za wiatr to idiotyzn. W poprzednim indywidualnym pomimo + 20 pkt za wiatr to tak skakali równie daleko a nawet dalej.
Mszostus
22.03.2015, 10:45
Noty ogólnie tutaj dla wszystkich jakoś zawyżane, ale jak zawyżać to wszystkim Kamil dziś trochę poszkodowany. Do tego Prevc 19 to maksymalnie za ten skok.
GlassmaN
22.03.2015, 10:45
Totalny brak profesjonalizmu u sędziów... Aż oczy bolą.
Kierownik kotłowni
22.03.2015, 10:43
OK, jestem za Prevcem, ale szkoda, że za tego kaszalota w I serii nie dali mu 5x20