Skoki narciarskie coraz popularniejsze
Opublikowano: 1 grudnia 2014, 11:41
Podczas gdy piłka nożna niezmiennie jest uważana w Polsce za sport narodowy, skoki narciarskie plasują się na drugim miejscu. Z pewnością wpływ na wzrost popularności tej dyscypliny miał sukces Kamila Stocha.
Przed laty to Adam Małysz stanowił trzon skoków narciarskich w Polsce. W ubiegłym roku z tą dyscypliną kojarzonych było już kilku zawodników, chociażby Kamil Stoch i Piotr Żyła. Jak wynika z badania Sponsoring Monitor, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, w kwietniu 2014 roku znajomość dwukrotnego złotego medalisty olimpijskiego z Soczi plasowała się na poziomie 76%, po Adamie Małyszu był to najlepszy wynik wśród najbardziej znanych sportowców.
- Skoki narciarskie od wielu lat gromadzą przed telewizorami sporą rzeszę kibiców. Dyscyplina ta swoją popularność z początku zawdzięczała sukcesom Adama Małysza. Jednak z naszych badań wynika, że nawet zakończenie przez Adama Małysza kariery skoczka narciarskiego nie zaszkodziło tej dyscyplinie, gdyż polscy kibice zdążyli pokochać ten sport. Tym bardziej, że niemal od razu pojawił się nie tylko Kamil Stoch ze swoimi sukcesami, ale również inni młodzi skoczkowie, tworzący drużynę, którą stać na największe sukcesy - mówi Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
W sezonie 2013/2014 najchętniej oglądaną imprezą był indywidualny konkurs olimpijski na dużej skoczni, który zobaczyło 43,6% badanych. Zawody Pucharu Świata w Zakopanem widziało 41,2% widzów, a konkurs na skoczni normalnej w Soczi – 40,4%.
Jakie marki kojarzą się Polakom ze skokami narciarskimi? 4F, Lotos oraz Red Bull.
- Skoki narciarskie (...) mają na sobie polski, swoisty znak wysokiej jakości. I co najważniejsze - zarówno sportowej, jak i "kibicowskiej". Wieloletniego króla skoków Adama Małysza zastąpił nie tylko nowy olimpijski "car" skoków narciarskich Kamil Stoch, ale przede wszystkim barwna i utalentowana grupa skoczków. Również Piotr Żyła generuje niezwykle szerokie zainteresowanie i wartość medialną. Dzisiejsza popularność skoków narciarskich to synergia trzech elementów: sukcesów sportowych, barwności postaci i liczby zawodników - komentuje Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
Czym jest Sponsoring Monitor? To cykliczne badanie, które dotyczy sportu oraz kultury, realizowane jest przez ARC Rynek i Opinia. Po sezonie 2013/2014 zrealizowano je poprzez bezpośrednie wywiady w formie kwestionariuszy na grupie 1815 mieszkańców Polski w wieku od 15 do 65 lat (charakter losowo-udziałowy).
Autor: Klaudia Kaźmierczak
Źródło: ARC.com.pl
Zaloguj się, aby komentować
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usunięcia bądź zmodyfikowania komentarzy nie związanych z komentowaną treścią (artykułem, tekstem na blogu, zdjęciami, relacją LIVE itd.), a także obrażających skoczków, członków redakcji i innych użytkowników portalu oraz zawierających wulgaryzmy. Również "czaty" prowadzone w komentarzach nie są mile widziane.
- Zabronione jest zamieszczanie w komentarzach jakichkolwiek reklam, w tym odnośników do stron internetowych.
- Zabronione jest wielokrotne wysyłanie komentarza o tej samej treści.
- Redakcja pragnie również zaznaczyć, że niekoniecznie odpowiada na typowe prowokacje (dotyczące np. tematyki artykułu, która nie odpowiada indywidualnemu użytkownikowi).
- Wszelkie opinie krytyczne pod adresem redakcji prosimy kierować na adres e-mail redakcji - te zamieszczone w komentarzach będą ignorowane, aby uniknąć zejścia z tematu.
- W komentarzach zamieszczanych w reklacji LIVE zabronione jest zamieszczanie informacji zawierających jedynie wynik zawodnika (odległość, miejsce).
- Za nagminne łamanie reguł wymienionych w regulaminie, ogólnie pojętych zasad dobrego wychowania oraz netykiety na dany adres IP może zostać nałożona czasowa blokada adresu IP.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- Redakcja informuje, że podczas dodawania komentarza zbierane są informacje o adresie IP komputera, z którego komentarz jest dodawany. Informacje te w razie potrzeby mogą zostać udostępnione organom ścigania w celu pociągnięcia autora komentarza do odpowiedzialności karnej lub cywilnej.
- Redakcja gorąco zachęca do rozwagi i zachowania zdrowego rozsądku podczas umieszczania komentarzy.
- Wysyłanie komentarza jest jednoznaczne z akceptacją powyższych zasad.
Komentarze (4)
kategorie użytkowników:
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Złotousty
03.12.2014, 09:38
Okres słabszej dyspozycji Małysza oraz okres pomiędzy zakończeniem kariery przez Adama, a wielkimi sukcesami Kamila, był właśnie okresem mniejszej popularności skoków. Siatkówka była wtedy popularniejsza... ;)
P.
01.12.2014, 19:39
To myśl dalej. Wg artykułu odejście Adama Małysza nie zaszkodziło dyscyplinie. Poza tym, jak za Małyszomanii skoki nie były na drugim miejscu lub na pierwszym, to niby na którym? Co było przed skokami w 2001? Przecież nie siatkówka...
Złotousty
01.12.2014, 16:53
Wystarczy pomyśleć - przed sukcesami Stocha popularność była mniejsza. I skoki nie były na drugim miejscu w rankingu... ;)
P.
01.12.2014, 12:08
Jakoś nie widzę w treści artykułu potwierdzenia wzrostu popularności, o której jest mowa w temacie.