Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Elias Medwed ponownie okazał się najlepszy w konkursie FIS Cup w Zakopanem. Dziś o 1,6 punktu pokonał Ulricha Wohlgenannta. Trzecie miejsce zajął Jernej Presecnik ze Słowenii.

Tuż za podium znalazł się Stefan Huber, który po skoku na 133 metr prowadził po pierwszej serii. Druga próba na odległość 130,5 metra spowodowała jednak jego spadek na 4. miejsce.

Kolejne pozycje zajęli Clemens Aigner, Rok Masle i Tomasz Pilch. Polak uzyskał 127,5 i 132 metry (siódma lokata). W czołowej dziesiątce zmieścił się także Stefan Hula (127 i 127,5 m). Punkty zdobyli też Arkadiusz Jojko (22) i Adam Niżnik (24).

Za nieprzepisowy kombinezon w pierwszej serii zdyskwalifikowany został lider cyklu - Niklas Bachlinger, który uzyskał 130 metrów i zajmował miejsce w czołówce. Nie stracił jednak pozycji lidera, wyprzedza bowiem Medweda i Hubera o 17 punktów.
Wyniki końcowe
zawodnik kraj odl. 1 odl. 2 punkty
1 Elias Medwed Austria 131.0 134.5 287.6
2 Ulrich Wohlgenannt Austria 130.0 135.0 286.0
3 Jernej Presecnik Słowenia 131.0 133.0 282.7
4 Stefan Huber Austria 133.0 130.5 281.5
5 Clemens Aigner Austria 129.5 133.5 281.0
6 Rok Masle Słowenia 128.5 133.0 279.0
7 Tomasz Pilch Polska 127.5 132.0 276.7
8 Philipp Raimund Niemcy 123.5 132.0 266.1
9 Andreas Schuler Szwajcaria 128.5 128.0 264.7
10 Stefan Hula Polska 127.0 127.5 262.6
11 David Haagen Austria 125.0 129.5 262.1
12 Janni Reisenauer Austria 123.5 126.5 256.1
13 Decker Dean USA 121.0 128.0 254.9
14 Peter Resinger Austria 119.5 128.0 251.6
15 Ernest Prislic Słowenia 125.0 125.5 251.2
16 Marco Woergoetter Austria 123.5 126.0 248.9
17 Marcel Strzinar Słowenia 120.5 128.5 248.7
18 Luca Roth Niemcy 121.5 128.0 246.6
19 Jan Bombek Słowenia 123.5 122.5 246.2
20 Anze Semenic Słowenia 123.5 123.5 245.9
21 Andrew Urlaub USA 119.5 124.0 240.8
22 Arkadiusz Jojko Polska 123.0 123.0 236.9
23 Mark Hafnar Słowenia 120.0 121.5 235.0
24 Adam Niżnik Polska 122.0 117.5 232.5
25 Felix Hoffmann Niemcy 117.5 121.0 231.1
26 Tim Fuchs Niemcy 119.0 118.5 228.3
27 Matevz Samec Słowenia 119.5 117.0 228.0
28 Claudio Haas Niemcy 117.5 119.0 226.4
29 Vojtech Stursa Czechy 119.5 DSQ 112.8
30 Kevin Maltsev Estonia 118.0 DNS 109.9
31 Benedikt Holub Czechy 118.5   109.1
32 Mateusz Gruszka Polska 115.0   107.9
33 Adrian Sell Niemcy 116.5   106.7
34 Andrei Feldorean Rumunia 115.5   106.6
  Jan Habdas Polska 115.0   106.6
36 Zak Mogel Słowenia 115.5   104.3
37 Francesco Cecon Włochy 116.5   103.9
38 Krzysztof Leja Polska 113.5   103.4
39 Tjas Grilc Słowenia 112.5   101.5
40 Filip Sakala Czechy 113.5   100.5
41 Alexander Sardyko Rosja 111.5   100.0
42 Szymon Zapotoczny Polska 114.0   99.7
43 Sandro Hauswirth Szwajcaria 111.0   98.8
  Daniel Moroder Włochy 110.5   98.8
45 Paul Winter Niemcy 112.0   97.5
  Mattia Galiani Włochy 112.0   97.5
47 Quirin Modricken Niemcy 109.0   95.5
48 Karol Niemczyk Polska 110.0   94.9
49 Olan Lacroix Szwajcaria 109.0   93.8
50 Maximilian Ortner Austria 110.0   93.5
51 Kacper Juroszek Polska 107.5   93.0
52 Nicolae Sorin Mitrofan Rumunia 110.0   92.8
53 Jarosław Krzak Polska 109.5   92.3
54 Erik Belshaw USA 107.0   90.0
55 Andrea Campregher Włochy 108.5   88.3
56 Wiktor Pękala Polska 106.0   87.2
57 Krzysztof Kieta Polska 105.0   85.1
58 Radek Selcer Czechy 104.0   83.6
  Stanisław Ciszek Polska 104.5   83.6
60 Radek Rydl Czechy 105.0   83.4
61 Maksim Duka Rosja 103.0   79.7
62 Marcin Wróbel Polska 102.5   78.1
63 Luca Geyer Niemcy 96.5   72.7
64 Jan Rzadkosz Polska 99.5   72.6
65 Mihnea Alexandru Spulber Rumunia 94.5   68.0
66 Remo Imhof Szwajcaria 96.5   66.8
67 Damian Lasota Czechy 98.0   66.6
68 Wiktor Węgrzynkiewicz Polska 95.0   62.7
69 Artem Miasnikov Rosja 93.0   60.2
70 Ivan Lanin Rosja 93.5   59.5
71 Robert Ryś Polska 92.0   58.0
72 Hunter Gibson USA 90.5   57.3
73 Petr Vaverka Czechy 90.5   55.7
74 Jakub Sikola Czechy 83.5   41.6
75 Shane Kocher USA 76.0   24.6
76 Daniel Andrei Cacina Rumunia DNS   DNS
77 Krystof Hauser Czechy DNS   DNS
78 Robert Stefan Sandulescu Rumunia DNS   DNS
79 Stanisław Majerczyk Polska DNS   DNS
80 Niklas Bachlinger Austria 130.0   DSQ
81 Danila Bukin Rosja DSQ   DSQ
82 Patrick Gasienica USA 112.5   DSQ
83 Wiktor Fickowski Polska DSQ   DSQ

klasyfikacja generalna FIS Cup »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2021 - wszystkie artykuły
Komentarze
Pawmak
Tylko wtedy nawet olewasz poprawną transkrypcję (jak w przypadku Wasiljewa), bo skąd wiesz, czy nazwisko nie jest białoruskie albo kazachskie? Bo jak pisałem, po białorusku byłoby zapewne Malcau, a po kazachsku chyba Malcow. Nie ma czegoś takiego, że "jest oczywiste", bo tego nie wiadomo. A mówimy tylko o pochodzeniu nazwiska, a nie osoby, a oczywiste i wiadome to jest tylko, że jest to rodowity Estończyk i tyle.
(18.01.2021, 12:04)
marmi
Z języków bałtyckich bym nie spalszczał, bo nie umiem. No i to ten sam alfabet. Z języka rosyjskiego jak najbardziej.
Póki mi ktoś nie znajdzie przepisu, że tak nie wolno to proszę się mojej pisowni nie czepiać. Nikomu tak nie każę pisać ani też nie twierdzę, że tak jak wy piszecie jest nieprawidłowo.
Jak już znajdziecie i zalinkujecie to przestanę pisać, żeby mi nie zwracać uwagi, natomiast dalej będę pisał Malcew, żeby było jasne.
Co do Prevca to inny przypadek, to język słowiański oczywiście, ale z drugiej strony v jest dla mnie nienaturalne, ale widocznie w słoweńskim jest. Do niedawna nie wiedziałem, że jego nazwisko wymawia się inaczej niż pisze. Nie pisałbym inaczej w każdym razie.
Generalnie zgadzam się z tym co pisze Erdaradun, natomiast jest oczywiste, przynajmniej dla mnie, że Malcew jest nazwiskiem rosyjskim i zapisuję je tak, żeby było łatwo i naturalnie je przeczytać.
(16.01.2021, 21:00)
Pawmak
@ ErdaradunGaztea
To to ja doskonale wiem i sam to pisałem, natomiast kolega marmi traktuje rodowitego Estończyka jak Rosjanina tylko dlatego, że jemu się wydaje, że ma on nazwisko rosyjskiego pochodzenia.
(14.01.2021, 20:17)
placek08
@marmi
Tym sposobem Prevc przerabiasz na Prełc, Preuc czy Prewc? Bo przecież pisanie Prevc jest niepolskie, bo zawiera literę v.
Albo z drugiej strony: czy np. startujący w międzynarodowych turniejach Kowalski nie powinien być Kovalskim (albo Kovalsky'm)? Bo jednak chyba taki byłby angielski zapis.
Jednak transkrypcja z innego alfabetu to coś innego niż tłumaczenie z jednego języka na drugi. Nazwisk się raczej nie tłumaczy.
(14.01.2021, 20:14)
ErdaradunGaztea
Rany, dopiero przewinęłam, to grubsza dyskusja, widzę ;)
(14.01.2021, 20:10)
ErdaradunGaztea
@Pawmak

Upraszczając , imiona i ogólnie nazwy własne zostawiamy w oryginale, jeśli są w tym samym alfabecie co nasz (łacińskim). Dla języków zapisywanych w innych alfabetach mamy transkrypcje, które różnią się od transkrypcji anglojęzycznych (i innych też, ale te się najczęściej spotyka).

Oczywiście są jeszcze egzonimy, ale dotyczą one głównie nazw nacji oraz wielu nazw geograficznych; tylko niewielka grupa historycznie istotnych ludzi posiada takowe (np. królowa Elżbieta, nie Elisabeth), nie mają ich zwykli ludzie, choćby byli wybitnymi sportowcami (przychodzi mi na myśl Michael Schumacher).
(14.01.2021, 20:08)
Lestek
@marmi

Vladislavs Gutkovskis - łotewski piłkarz Rakowa Częstochowa. Jakiego pochodzenia są jego imię i nazwisko nie trzeba mówić (Łotyszy z Polakami wśród przodków nie brakuje). Jednak żadnych związków z Polską tenże pan nie artykułuje. Jak zapisałbyś jego personalia? Jak wyżej, czy tak jak nikt - "Władysław Gutkowski"?

A wspomnianego niżej Litwina, Dominykasa Galkevičiusa?

Dalia Grybauskaite to dla Ciebie Grybauskaite czy Grzybowska?

To, że forma "Maltsev" jest w Polsce prawidłowa jest oczywiste. Natomiast czy przerobienie na "Malcew" jest błędne, tego po kwerendzie podczas której nic na ten konkretny temat nie znalazłem - bardzo mocno powątpiewam, choć nie mam 100% pewności. Niemniej, chciałem sprawdzić, czy jesteś konsekwentny ;-)

Na początku chciałem spytać o Vladimira Nabokova, ale to za banalne ;-)
(14.01.2021, 19:39)
Pawmak
Prawdopodobnie prawidłowo uważasz, że nazwisko Rosjanina nazywającego się tak, że w angielskiej transkrypcji zapisuje się "Maltsev", po polsku pisze się "Malcew", ale w tym wypadku jest to nazwisko Estończyka i to rodowitego i wówczas po prostu nie ma znaczenia, jeśli nazwisko jest pochodzenia rosyjskiego, bo nie należy do Rosjanina i tyle. Może też mieć pochodzenie kazachskie albo białoruskie i być może Kazach tak pisany po angielsku, nazywałby się po polsku "Malcow", a jeśli z białoruskiego, to z kolei "Malcau" - wiemy, czy tak nie jest? Estończyk to Estończyk, Rodowici Polacy jak wspomniałem też noszą obce nazwiska pisane obco (może najczęściej kobiety, gdy wyjdą za cudzoziemca, ale nie tylko).
(14.01.2021, 10:17)
marmi
Znajdź mi Pawmak przepis, który mówi, że pisanie słowiańskich nazwisk po słowiańsku czy rosyjskich po polsku jest nieprawidłowe. Czekam.
Wypraszam sobie zwracanie mi uwagi jak piszę nazwiska, bo robię to prawidłowo.
(13.01.2021, 23:44)
Pawmak
Sprawdziłem w grafice google i rzeczywiście się to zdarzało, chociaż Cecon to miał jakiś żółto-niebieski, więc pewnie głębokie lata 90. Jeszcze inny i dawniej miał jakiś austriacki kombinator Sulzenbacher.
(13.01.2021, 12:58)
ola mogu df
w kasku redbulla widzialem jeszcze roberto cecon i jaroslava sakale
(13.01.2021, 12:35)
Pawmak
Kocher to miał albo podróbę, albo dostał po Hendrickson jak niektórzy przypuszczali, w każdym razie raczej nie jest to jego sponsor, skoro nie chcieli nawet Pilcha... Pilch miał dość krótko ten kask i sponsora, a oprócz niego no to oczywiście Goldberger, Małysz, Morgenstern, Schlierenzauer, R. Kobayashi i Wellinger, no i ze skoczkiń właśnie Hendrickson i Takanashi na pewno.
(12.01.2021, 16:46)
bruklin
shane kocher skakał w kasku redbula jacy zawodnicy mają kask redbull lub mieli
(12.01.2021, 09:16)
Pawmak
W Big Brotherze był Klaudiusz Ševković, a nie Szewkowić (można tylko pisać Szevković, jeśli nie można albo się nie chce "Š"), a jest to Polak, także z pochodzenia. Klose to Miroslav, a nie Mirosław, a nawet profesor urodzony jako Stanisław Wójcicki teraz nazywa się Stanley Wojcicki, nawet wg polskojęzycznej Wikipedii. Nazwisko można zmienić, a można go nie zmienić. Nie interesuje nas pochodzenie nazwiska, tylko do kogo ono należy. No ale jeżeli ktoś chce pisać w dany sposób niezależnie od tego, czy jest on poprawny, czy nie, to ok - grunt, że to przyznaje (zresztą "Wasiliew" też nie jest poprawnie, tylko "Wasiljew" jak wspomniałem, ale jak ktoś pisze jak chce, no to bez znaczenia).
(12.01.2021, 09:04)
Paw245
Malstev śnił mi się że jest Maltsed a po rosyjsku Maldviev.
(12.01.2021, 08:46)
Arturion
@Paw245
Jesteś Polakiem? To powinieneś mieć ten sam problem. Ale pewnie u Was Pod Babią Górą, bycie Polakiem jest ważna, jak dotacje dają...
Ale - masz rację - jak kogo pisać, nie jest aż tak ważne,. Ważne jak kogo czytać.
(11.01.2021, 23:39)
Arturion
@marmi
Zgadzam się z Tobą, ale się nie rozpędzaj, Wszyscy mamy prawo pisać się po "ojczystemu". Słowianie z krajów nie słowiańskich też. Pomijam kwestię Polaków na Litwie, bo tu nam UE dobrze nie robi (przyjmuje racje Litwy). Piszemy, ja się należy! :-)
(11.01.2021, 23:35)
Paw245
Ale macie problem, taki kraj taki to obyczaj, się idźcie na dwór przewietrzyć na mrozik.
(11.01.2021, 23:06)
marmi
To nie jest istotne w ogóle, ma rosyjskie nazwisko i to wystarczy. Nie ma znaczenia na ile i czy w ogóle jest etnicznym Rosjaninem, czy rosyjski to jego język ojczysty i czy w ogóle się nim posługuje. Estończycy Słowianami nie są, więc muszą "kombinować", poza tym kraje bałtyckie zrobiły to niejako w odwecie Rosjanom za okupację przez ZSRR.
Dla Słowian naturalny jest zapis Malcew tak samo jak Wasiliew czy Korniłow i nie ma znaczenia tutaj alfabet, cyrylica to tylko sposób zapisu.
Nikt mi nie wmówi, że nie wolno pisać słowiańskich nazwisk po słowiańsku czy to jest nieprawidłowo. Nawet jeśli jest taki przepis (a znajdź mi taki) to jest on zły i należy go zmienić.
I nie odpuszczę bo mam rację. Z Litwinami też nie masz racji, ale tego nie będę już rozwijał bo nie o to na początku chodziło.
(11.01.2021, 21:55)
Pawmak
Co do Polaków mieszkających na Litwie z podwójnym obywatelstwem, to oczywiście obu wersji nazwisk można używać (nawet jeśli podstawowe dokumenty ma litewskie). Jeśli ktoś ma tylko litewskie obywatelstwo, to już najwyżej zwyczajowo, jeśli sam jest z pochodzenia Polakiem. Ale jeśli Polakiem z pochodzenia był czyjś ojciec, a on sam jest od urodzenia Litwinem, to już jest to mocno naciągane. I chyba tak też jest z Maltsevem - urodził się w 2000 roku w niepodległej Estonii i nic nie wiadomo, żeby "był Rosjaninem", choćby z pochodzenia. Może był nim jego ojciec, a może praprapradziadek (tak jak Niemcem takowy niejednego Polaka, choćby rzecznika rządu, sądząc po jego nazwisku) i nie widzę zasadności kombinowania. Chyba że Kevin Maltsev ma (albo miał) oprócz estońskiego obywatelstwo Rosji, ale nikt tu nic takiego nie napisał.
(11.01.2021, 20:22)
Arturion
Panowie
On ma w papierach Maltsev ponieważ gdy Estonia odzyskała niepodległość zapisali nazwiska mniejszości rosyjskiej w transkrypcji międzynarodowej (w praktyce po angielsku). Rosjanie z Rosji, a także Ukraińcy i Białorusini też na potrzeby międzynarodowe stosują taką transkrypcję. Na potrzeby nasze wystarczy nam spolszczenie cyrylicy. Tak jest naturalnie. Ale można pisać i Maltsev. Ja, podobnie jak @marmi pozostanę przy polskiej tradycji. Wszystko w temacie.
(11.01.2021, 19:02)
Pawmak
No to zobacz hasło o nim na estońskiej Wikipedii i tam też się nazywa "Kevin Maltsev". Tak samo jak jest mnóstwo Polaków o nazwisku Schreiber, a nawet Müller, chociaż w polskim alfabecie nie ma litery "ü" i nikt tego nie spolszcza (a jak daleki przodek Maltseva był Rosjaninem, to nie wiemy). Tylko tyle wystarczy zrozumieć i nie trzeba iść personalnie.
(11.01.2021, 17:55)
marmi
@Pawmak
Ty nigdy nie odpuszczasz, zawsze musisz mieć rację i jesteś tego pewien? Widziałeś jego dokumenty i jesteś specjalistą od języków ugrofińskich?
Niemniej niezależnie od odpowiedzi na te raczej retoryczne pytania to po pierwsze nie zgadzam się z tym, że to po estońsku. Tak patrząc na estoński na wikipedii to tak pisane słowo do tego języka nie pasuje. Uważam, że to transkrypcja z rosyjskiego a nie "po estońsku". Po estońsku to jest Aigro, Juuris czy Nurmsalu.
Na Litwie zmuszają prawnie Polaków do pisania nazwisk i innych nazw własnych po litewsku, co się Polakom tam, jak i mi na przykład bardzo nie podoba. Nie jest tak, że tak musi być, w Polsce dozwolone są nazwy własne przykładowo niemieckie tam, gdzie taka mniejszość mieszka. To tak dla kontekstu.
Po drugie zmienię nieco początek zdania z poprzedniego posta, aby (jak coś znowu znajdziesz) nie było wątpliwości: nie będę pisał słowiańskich nazwisk nie po słowiańsku/polsku. Dziękuję za uwagę.
(11.01.2021, 16:53)
Pawmak
To nie jest po angielsku, tylko po estońsku.
(11.01.2021, 16:13)
marmi
Ja bym tam nie przesadzał z formalizmem, zwracam owszem uwagę na ortografię, ale Miodkiem nie jestem. No i ważny jest zdrowy rozsądek. Nie będę pisał słowiańskich nazwisk po angielsku, no chyba że będą za to torturować :)
(11.01.2021, 16:03)
Pawmak
Nie wiem, czy Maltsev to etniczny Rosjanin - pewnie nazwisko jest tego pochodzenia, ale może tak być też po dalekich przodkach (nawet z jednej strony). Co do alfabetu kazachskiego, to świeża sprawa - czytam, że ten nakaz wydano w 2017, aby to zrobić do 2025, więc na razie jeszcze obowiązuje częściowo cyrylica. Nawet widziałem jakiś protokół z wynikami z 2019 cyrylicą i nie wiadomo w sumie nawet, jak Tkaczenko jest pisany tym łacińskim. Wikipedia w każdym razie stosuje transkrypcję nazwisk Kazachów, zapewne przynajmniej do 2025 musi być ona poprawna.
(11.01.2021, 08:38)
Janusz
No faktycznie za Pekin ma być w Polsce.
(11.01.2021, 00:59)
Arturion
@Janusz
Bo jest w tym czasie PK. A krajówkę możemy jeszcze wystawić w lutym (konkurs zastępczy za inny odwołany).
(11.01.2021, 00:36)
Janusz
Dlaczego krajówki nie bedzie przeciez dopiero raz była wykorzystana ?
(10.01.2021, 23:50)
Arturion
@Janusz
Krajówki nie będzie.
A czy ci sami, to słusznie zwrócił mi uwagę @jb, że różnie może być.
(10.01.2021, 23:23)
Janusz
@Arturion
Ci sami co dzisiaj plus krajówka.
(10.01.2021, 23:08)
Arturion
Niby tak. Ale jest jeszcze kwestia kolana Stękały. Może faktycznie ze składem na Zakopane trzeba poczekać.
(10.01.2021, 22:00)
jb
Wąsek w Titisee zdobył 4 punkty, Murańka w TCS - 10 punktów. Jakoś Wąsek mnie nie przekonał, aby wskoczył do PS na stałe, wg mnie skakał dość pasywnie. Zniszczoł też ma lekką obniżkę formy.
(10.01.2021, 21:53)
Arturion
@jb
No nie wiem, ale bym się jednak zdziwił. Wąsek punktuje. Ale w sumie... Uważam, że to jedyna możliwa zmiana. Może faktycznie Wąsek na PK? A Murańka od dziecka oderwałby się na krótko. :-)
(10.01.2021, 21:46)
jb
@Arturion Skąd wiesz? Jest już oficjalne potwierdzenie, że np. Murańka nie zastąpi Wąska?
(10.01.2021, 21:42)
Arturion
@Janusz
W Zakopanem będą ci sami, co dzisiaj.
(10.01.2021, 21:37)
Janusz
Dziadek Stefan na Zakopane tylko pod warunkiem że tam zakończy karierę, a jeśli nie to już niech jakiś młody skacze nawet jak odpadnie w kwali to nabierze doświadczenia które zaprocentuje w przyszłości.
(10.01.2021, 21:33)
jb
@Arturion Słuszna uwaga. W 2017 r. w Kazachstanie oficjalnie zastąpiono cyrylicę alfabetem łacińskim. Teraz w papierach mają oficjalnie Tkachenko i Muminov.
(10.01.2021, 21:24)
Arturion
@Pawmak
I tak i nie. Nazwisk nie słowiańskich nie spolszczamy (albo rzadko i raczej dawniej), nazwiska słowiańskie (z języków pisanych cyrylicą) i owszem. W tym przypadku właściwą pisownią jest Maltsev, ale i Malcew można dopuścić (tylko w Polsce), jako, że jest etnicznym Rosjaninem (i pewne cyrylicą biegle się posługuje). Oczywiście: Wasiljew, Tkaczenko... A ten ostatni to nie Kazach?
Dlaczego Kazacha mielibyśmy inaczej pisać, niż Estończyka... ;-)))
(10.01.2021, 21:13)
jb
A w miejscowych zawodach w Sapporo wystartował dzisiaj Kazuyoshi Funaki i zmieścił się w 30-tce. ;)
(10.01.2021, 21:06)
jb
Jeszcze jedna kwestia co do kwoty krajowej - skoro w lutym mają być MSJ - to prawdopodobne jest, że nasi juniorzy, a więc Niżnik, Gruszka, Jojko i Habdas, nie będą startować wtedy w innych zawodach. Wtedy chyba rzeczywiście jedynym dostepnym do uzupełnienia kwoty krajowej będzie Leja. ;)
(10.01.2021, 21:00)
Pawmak
Nie wiem, jakie pochodzenie ma nazwisko Maltseva, ale jest Estończykiem i tak jego nazwisko piszą też Estończycy. Polaków też jest mnóstwo mających nazwiskach choćby z "sch" i czytamy ich "sz", ale tak nie piszemy, więc "Malcew" to ewidentny błąd, zapis czysto fonetyczny (tak jak "Szlirencałer"). Z Rosjanami to zupełnie co innego - tam jest cyrylica i poprawna transkrypcja na polski to "Wasiljew" (tak samo w przypadku Kazacha o tym nazwisku).
(10.01.2021, 19:02)
Iwan
@jb
to wiadomo, ale nie identyfikuje się w żaden sposób z Niemcami, więc takie pisanie jego nazwiska przez Niemców byłoby nadużyciem.

Tak samo jeszcze do poprzednie wpisu, to też grube nadużycie że Novikovas, Galkevicius, Lasickas itd. to wszystko Polacy z litewskimi obywatelstwami. Dość spora część mieszkańców Litwy to Polacy albo mający polskie pochodzenie ale jedyne co można powiedzieć to że ktoś ma nazwisko polskiego pochodzenia lub może jednak np. białoruskiego?


Tak samo jak w Polsce są nazwiska kończące się na -er albo -ow; czy -enko to nikt nie mówi, że to Niemcy albo Rosjanie z polskim obywatelstwem.
(10.01.2021, 17:53)
jb
@Iwam A wiesz, że Kamil Glik ma podwójne obywatelstwo i niemieckie papiery z własnie tak pisanym nazwiskiem, jak podałeś? ;)
(10.01.2021, 17:32)
Iwan
@Arturion

Dokładnie rosjaninem etnicznym.

W jezyku rosyjskim istnieje określenie Rossijanie odnoszące się do wszystkich obywateli Rosji niezależnie od pochodzenia (czyli to też Tatarzy itd) oraz określenie Russkiye czyli właśnie Rosjanie etniczni (ze względu na pochodzenie), którzy mieszkają i w Rosji i bardzo dużo w byłych krajach ZSRR (jest nim zapewne Maltsev).


Nie znam sytuacji osobistej Maltseva i nie wiem czy ma rosyjskie dokumenty. Ale raczej pisanie "Malcew" to tak jakby Anglicy pisali Zhevlakov bo to rosyjskie nazwisko więc transkrypcja musi być albo Niemcy pisali Kamil Glück i Leszek Müller, bo to niemieckie nazwisko i obywatelstwo nie ma znaczenia ;)

Ale oczywiście z przymrużeniem oka i jak kto napisze to będziemy wiedzieli o kogo chodzi :-)
(10.01.2021, 16:37)
jb
@Arturion Akurat tak właśnie pisze się Polaków z litewskim obywatelstwem. Spójrz na piłkarzy grających w polskiej lidze: Novikovas, Galkievicius, Andriuskevicius, Kijanskas (on chyba miał nawet podwójne obywatelstwo), Zarskis, Lasickas. Z drugiej strony - dla mnie Maltsev to jakiś potworek transkrypcyjny.
(10.01.2021, 16:26)
Arturion
@jb
Na szczęście od czasów Małysza się trochę zmieniło. Wzrasta świadomość, że udział w zawodach sporo zawodnikom daje i może zaprocentować na przyszłość. A chcielibyśmy przecież zawsze się w skokach liczyć.
Co do Jojki? W dobrych warunkach ma szanse. Z niego może coś być. Podobnie z jego brata.
(10.01.2021, 16:23)
jb
@Arturio Gorzej, że dla takiego Jojki poza zasięgiem jest obecnie pierwsza 30-tka COC. Ani to nie duża impreza, ani lepsi zawodnicy, niż czołowka FIS Cup. Faktycznie kilku zawodników jeździ sobie na wycieczki za granicę. A jaki był hejt za czasów Małysza, gdy z nim kilku młodych się woziło...
(10.01.2021, 16:20)
Arturion
Co do nazwisk jeszcze: czy Polaków reprezentujących Litwę, o - przykładowych - nazwiskach Jabłoński i Pawłowicz, nalażałoby w Polsce pisać: Jablonskas i Pavlovicius? A mogli by tak mieć w papierach, bo na Litwie z tym różnie bywa... :-)
(10.01.2021, 16:19)
Arturion
@jb
A niech odpadają w eliminacjach. Oskakują się w dużych imprezach.
(10.01.2021, 16:14)
Arturion
@Pawmak
Maltsev jest Rosjaninem (jest ich w Estonii ok. 1/3 populacji), więc można pisać i "Malcew". Maltsev o tyle poprawniej, iż tak ma w estońskich dokumentach. :-)
(10.01.2021, 16:10)
jb
Tylko w sumie o co nam 7 miejsc w COC, skoro w tym sezonie mamy 11 zawodników na poziomie? Spoza nich Krzakowi udało się raz zapunktować w COC, Jojce nawet to nie wyszło. Wystawianie w PS zawodnika, którego największy sukces to 28. miejsce w COC, to w praktyce pożegnanie się z nim w kwalifikacjach.
(10.01.2021, 16:06)
marmi
Dzięki za info o Arku, coś pewnie się za dużo najadł skoro to taki chwilowy problem zdrowotny był :)
Wyjaśniło się w relacji tv, jakby co to miałem na myśli. Nie widziałem akurat listy startowej przed II serią, no widać przeoczyli. Niemniej jak widać z poprzedniego opisu wszystko było na ostatnią chwilę i Malcew mógł nie wiedzieć nawet o prawie startu. Będę tak jego nazwisko pisał, bo jest rosyjskie, w sposób naturalny dla Słowian tak się wypowiada jak pisze, a nie w obcej dla nas i słowiańskich nazwisk transkrypcji angielskiej. Rosjanie stanowią tam ponad 1/4 ludności i Malcew jest zapewne potomkiem Rosjan importowanych tam za czasów ZSRR. Identycznie jak nie będę pisał Vassiliev tylko Wasiliew. Obywatelstwo nie ma tutaj, przynajmniej dla mnie, znaczenia. Inni Estończycy w historii PŚ mają estońskie (ewentualnie fińskie) nazwiska i tam ten "problem" nie występuje.
(10.01.2021, 15:59)
kibic
ja to widzę tak:
1)na PŚ w Zakopanem dotychczasowa siódemka:
-Stoch
-Kub acki
-Żył a
-Stękała
-Wolny
-Wąsek
-Znisz czoł
2)na COC do Innsbrucka:
-Kot
-Mura ńka(obaj będą bronić naszego miejsca na następny period)
-Pilch
-Hula-Niżnik
- Jojko
-Niemczyk(ostatnia dwójka obiektywnie najlepsza z zaplecza, a może akurat udałoby się zdobyć jakiś punkcik i zapewnić sobie występ w krajówce w lutym?)

potem w lutym wystawiamy krajówkę i jest elegancko
(10.01.2021, 15:52)
curtao
Stefan, może to już czas?
(10.01.2021, 15:49)
Pawmak
Jojko miał wczoraj zdrowotne problemy, komentatorzy mówili. A jak wspomniałem, na planszy z listą startową do II serii Maltsev był, ale komentatorzy zwyczajnie to przeoczyli, a kiedy zaktualizowano relację, to nie wiem.

PS. Nie "Malcew", tylko "Maltsev". Wprawdzie z kraju postradzieckiego, ale tam nie ma cyrylicy, więc specjalnej transkrypcji nie ma ;)
(10.01.2021, 15:13)
marmi
No właśnie miałem pisać o tym ryzyku z krajówką, że nie wiadomo co będzie w lutym, czy zawody będą się odbywać...
Cóż, podjęto sportowo słuszną decyzję, choć ryzykowną.
(10.01.2021, 14:54)
marmi
Oglądałem transmisję, długo także komentatorzy nie wiedzieli o dsq Bachlingera. Mówili o niezrozumiałej niezgodności numeracji pokazywanej na ekranie z wynikami pierwszej serii i że nie mają o tym żadnej informacji. Dopiero wyjaśniło się to w relacji gdy nie stanął na starcie, a tak do końca to już po zakończeniu zawodów.
Sprawdzając protokół FIS można zobaczyć, że ten po pierwszej serii był korygowany o DSQ Bachlingera i utworzony o godz. 11:44 czyli 5 minut przed początkiem II serii. Tak więc nie wiadomo czy Malcew o swoim prawie startu się w ogóle dowiedział... Powinni mu pozwolić skoczyć nawet na koniec lub przed pierwszą dziesiątką (były już takie przypadki w PŚ).
Z wywiadów po konkursie z Pilchem i Hulą wynika, że obaj mają problem z głową, żeby lepiej skakać (gdzieś to siedzi w podświadomości itp.), przynajmniej tak mówią. Technicznie, fizycznie są przygotowani na lepsze skoki... Mam nadzieję, że zdołają to w głowach poukładać i będą zajmować przynajmniej takie miejsca w COC jeszcze w tym sezonie.
Kolejną ciekawostką jest podniesienie w II serii rozbiegu o 2 belki na prośbę 2 komentatorów do Kruczka, który był delegatem technicznym tych zawodów.
Ktoś wie może czemu wczoraj nie było Jojko (dziś punktował)?
Przyfarciło mi się w typerku tym razem, trafiłem dwóch na miejscu i od razu mi to dało 3. miejsce w tym typowaniu, pierwszy raz na podium w sezonie :D
(10.01.2021, 14:53)
Hej
Jeśli Ukraińcy pojechali do domu, to za kilka dni zjeździe megacovid. W lutym będzie armagedon
Zły pomysł ze nie wystawili krajowki.
(10.01.2021, 14:28)
Pawmak
Skaczą, tylko na razie rzadko startują.

I już jest decyzja, że nie będzie krajówki za tydzień (nie wiem, czemu dziennikarze mówili o tej krajówce jak o oczywistości). W sumie słusznie, tyle że rzeczywiście jest pewne ryzyko odwołania zawodów, jeśli w lutym sytuacja kowidowa mocno by się w Polsce pogorszyła (dlatego sens miałby też wyśmiany wariant, który podałem jako do rozważenia).
(10.01.2021, 14:17)
chlopczysko
A kobiety czemu nie skaczą w tym sezonie?
(10.01.2021, 14:08)
jb
@Placek08 Mylisz się co do Bachlingera - na oficjalnej stronie FIS dyskwalifikacja była przed drugą serią i Malcew był uwzględniony jako dopuszczony do II serii.
A co do do krajówki - do wbrew temu, co pisze @gosc525 - jak najbardziej może uciec, w przypadku odwołania kolejnych zawodów (a to w tym sezonie jest prawdopodobne). Zdarzało się już tak zresztą w przeszłości.
Jeszcze co do Wróbla: analizowałem jego dzisiejszy skok - chłopak ma potężne odbicie, ale nie potrafił potem odpowiednio ułożyć nart i odpowiednio ułożyć się na nartach. Na skocznię normalną to pewnie wystarcza, ale skocznia duża (na której zresztą startował w oficjalnych zawodach pierwszy raz) obnażyła jego braki techniczne. Chłopak musi się jeszcze dużo uczyć.
(10.01.2021, 13:45)
troll
Hula i Pilch przyzwoicie. Tzn liczyliśmy pewnie na nieco więcej ale tutaj przegrali tylko z austrią i 2 słoweńcami(hula jeszcze z Schulerem) wstydu nie ma. Pewnie liczyliśmy na więcej ale austriacy mają od groma świetnych juniorów
(10.01.2021, 13:44)
Pawmak
@ placek08
Maltsev był na liście startowej na planszy przed II serią, w II to tylko można za II serię zdyskwalifikować (jak Sztursę). Ale czasu na skok widocznie nie było, niemniej w kolejnym konkursie zapunktował i chociaż tyle.
(10.01.2021, 13:36)
Pawmak
Natomiast rzeczywiście nie trzeba teraz dawać numeru 14 i 15 do Q, tylko można nie wykorzystać krajówki tym razem - po prostu te 2 warianty są sensowniejsze do rozważenia niż danie teraz najlepszych 13 i walkower w walce o limit.
(10.01.2021, 13:32)
placek08
Maltsev padł ofiarą zbyt późnego DSQ dla Bachlingera... Decyzja o DSQ zapadła w trakcie II serii, czy mi się wydaje?

Wydaje mi się, że optymalnie byłoby wystawić krajówkę w lutym. Raz, że nasi juniorzy mogliby wywalczyć prawo startu przez PK w Willingen (w Austrii raczej nie ma szans, 13 miejsc w II serii zaklepią pewnie Austriacy), dwa, że i tak odwołali CoC w USA i zaplecze nie będzie miało gdzie skakać.

Co do wyników, to Pilch i Hula mnie rozczarowali. Wydawało się, że Pilch z formą na 2 dziesiątkę PK (i Hula, który potrafił wygrywać treningi PK) powinni bić się o wygraną, a tu klops. Niemniej Tomek zadanie wykonał - zdobył dodatkowe miejsce na PK w Austrii. Z pozostałych na plus Jojko, Niżnik i Niemczyk (powinni dopełnić skład na PK w Austrii), nieźle Leja, Gruszka czy Wróbel (który zwłaszcza w treningach wczorajszych dobrze się spisywał).
Austriacy inna liga, choć i wczoraj, i dziś bez kompletu w drugiej serii. Słoweńcy tylko trochę gorzej, za to Niemcy są właściwie na naszym poziomie.
Schuler znowu udowadnia, że jest nr 4 w Szwajcarii, ale formę ma na punkty PK i niestety nic więcej - choć skoki na poziomie Pilcha raczej ujmy nie przynoszą. Sandro tragedia.
Amerykanie dziś raczej przeciętnie, żeby nie powiedzieć słabo. No, ale wczoraj spisywali się lepiej i chyba zasłużyli na występ w PŚ.
Czesi źle. Stursa powinien tu być w TOP10, a ledwo wszedł do drugiej serii. Sakala wczoraj w miarę, ale dziś tragedia. A są to numery 3 i 4 (lub 4 i 5) czeskich skoków. Na plus może tylko Holub, nie był to taki zły skok w jego wykonaniu.
Maltsev prezentuje stabilny poziom. Nie za wysoki, ale stabilny. Skakał już lepiej, ale tragedii nie ma.
Włosi dziś lepiej - wprawdzie bez punktów, ale w takiej stawce to nie są złe wyniki. Natomiast nie jest to też poziom PŚ, więc drużyny raczej za szybko nie złożą.
W Rumunii Feldorean spisywał się dobrze w treningach, ale w konkursach nie udało się zdobyć punktów. Na pocieszenie został mu rekord kraju. Poza nim tylko Mitrofan jako tako.
O Rosjanach nie wiem co powiedzieć: Sardyko najlepiej, ale on od jakichś 4 lat nie skakał w zawodach FISowskich...
(10.01.2021, 13:31)
Pawmak
U Rumunów problem jest chyba w tym, że tego trenera nikt nie ruszył. Związek tam pewnie jest nieciekawy.

@ gosc525
W tym sezonie punktowało już 11 Polaków. Tym bardziej zresztą dziwne, ograniczać samemu sobie limit do 6 i to w sytuacji, gdy tylko zepsuty czyjś skok nie pozwala całej siódemce punktować.
(10.01.2021, 13:28)
Andy
Wydawało się, że Rumunii może ruszą że skokami. Żbudowano piękny obiekt w Raşnovie, znalazła się kasa, trenerzy itp. Ale okazuje się, że to nie tak prosto zbudować kadrę na zawody międzynarodowe. Próbowali Koreańczycy, Chińczycy, Kazachowie, Holendrzy... Szło i idzie jak po grudzie. U Rumunów też pierwszy entuzjazm opadł po aferze z trenerem mobingujacym zawodników. I obawiam się, że za dziesięć lat będą tam gdzie Holendrzy czy Gruzini. Obym się mylił. Oby to poszło naprzód. Póki mają zawody PŚ jest jakaś iskierka nadziei.
(10.01.2021, 13:21)
gosc525
@Gary
Popieram. Wystawiamy krajówkę po to, by najlepszym z nich dać szansę na punkty, a nie by zawodnicy niewchodzący do 30 FIS Cupu wystartowali w kwalifikacjach.

Osobi ście uważam, że lepiej poczekać z wykorzystywaniem krajówki na kolejne konkursy. Czekając, dajemy sobie szansę na limit 7, a Niemczykowi i Jojce szanse na punkty PK i start w PŚ. A kwota krajowa nie ucieknie.
(10.01.2021, 13:17)
Pawmak
* Odwrotnie oczywiście - że będą numery 6 i 7 (albo 7 i 8, czy 6 i 8) zamiast numerów 14 i 15.
(10.01.2021, 13:16)
Pawmak
Żeby w PŚ startowało 7 Polaków, niezależnie kto i kto to wywalczy. A tak co z tego, że wśród 13 na Zakopane będzie nr 14 i nr 15 zamiast numeru 6 i 7, skoro potem przez cały period będzie jeździć 6 zamiast 7? To absurd prędzej.
(10.01.2021, 13:14)
Gary
@Pawmak
Tylko po co? Po co lepszych zawodników odsuwać od zawodów w PŚ i wysyłać ich do PK, a w ich miejsce wstawiać słabszych? Po to żeby ci lepsi wywalczyli miejsce w PŚ, od którego chcesz ich odsuwać, kiedy właśnie mogą skakać w PŚ i to na własnej skoczni? To jakiś absurd. Jednym słowem mają nie wystartować w PŚ, żeby walczyć o to żeby w nim startować.
(10.01.2021, 13:12)
aaa
To kto na PŚ Zakopane?

13 skoczków na ZAKOPANE

1 Stoch Kamil
2 Kubacki Dawid
3 Żyła Piotr
4 Stękała Andrzej
5 Zniszczoł Aleksander
6 Wolny Jakub
7 Wąsek Paweł
8 Murańka Klemens
9 Kot Maciej
10 Pilch Tomasz
11 Hula Stefan
12 Niżnik Adam
13 Mateusz Gruszka

Jojko Arkadiusz (nieuprawiony)
Niemczyk Karol (nieuprawiony)

Habdas / Juroszek / Krzak / Leja
(10.01.2021, 13:11)
Pawmak
Można też oddelegować 2, np. Zniszczoła i Murańkę lub Kota na PK do wywalczenia miejsca (dwóch dla pewności, że jak nie jeden, to drugi), a i tak wystawić krajówkę w PŚ (nawet z Habdasem).
(10.01.2021, 12:56)
Sorek
@Hulag Niemczyk nie me prawa startu w PŚ
(10.01.2021, 12:55)
Pawmak
Niemczyk ani Jojko nie mają prawa startu w PŚ. Gdyby za tydzień wystawić krajówkę, to oprócz żelaznej "11" to Niżnik i rzeczywiście Gruszka lub Leja (ew. Habdas, ale raczej nie), natomiast krajówkę można wykorzystać też potem w dodatkowym konkursie, a jak Polacy odpuszczą PK w Innsbrucku, to będzie tylko 6 na następny period PŚ, więc może lepiej jej teraz nie wykorzystywać jeszcze (a do tego czasu Niemczyk i Jojko mogą złapać punkty PK i jeśli nadal będą lepsi od innych, to wtedy będą mogli być w krajówce).

No i dzisiaj Hula w miarę normalny wynik, więc nie ma co ujadać.

Wczoraj Cacina i Sandulescu nawet nie byli zgłoszeni, więc po co ich dziś zgłosili, skoro ich nie było? Feldorean ewidentny postęp w ostatnim czasie - wygląda, że przebija powoli Cacinę i Mitrofana.
(10.01.2021, 12:53)
Hulag
@Dżoni
Według mnie za Gruszkę powinien Niemczyk a reszta też tak uważam jak ty
(10.01.2021, 12:38)
Dżoni
Stoch, Kubacki, Żyła, Stękała, Zniszczoł, Wolny, Wąsek, Kot, Murańka, Pilch, Hula, Niżnik, Gruszka (minimalnie lepsze wyniki niż Leja) - patrząc na wyniki taka 13 powinna pojechać do Zakopanego.
I wtedy do PK: Niemczyk, Jojko, Leja, Habdas, Sz. Zapotoczny, Krzak, Pękala
(10.01.2021, 12:28)
Rado
@Nie wiem

Wczoraj ich nie było i zostali wpisani na listę startową dopiero dzisiaj, może nie dojechali.

@Alejandro

Tak, nie wiadomo, może dowiedział się o tym, że jednak skacze, jak już sobie poszedł ze skoczni.
(10.01.2021, 12:19)
jb
@Alejandro Pewnie nie zdązyli go powiadomić, że jednak załapał się do II serii.
(10.01.2021, 12:19)
Kibic
Kiedy będzie zapiwiedz dzisiejszego konkursu w Pucharu Świata?
(10.01.2021, 12:14)
Spejson
@Hulag
Chiny 141 m
Rumunia 133 m
(10.01.2021, 12:13)
Alejandro
@Hagen
A jednak miałem dobre informacje, a czemu Maltsev nie skakał - nie wiem..
(10.01.2021, 12:12)
Alejandro
@Hulag
Widocznie mój błąd.. musiałem źle spojrzeć
(10.01.2021, 12:04)
Paw245
A dzisiaj było 20 Polaków.
(10.01.2021, 12:04)
Hulag
@Alejadro
Maltsev nie skakał w 2 serii
(10.01.2021, 11:55)
Alejandro
Bachlinger zdyskwalifikowany, Maltsev w II serii
(10.01.2021, 11:51)
Tak
Jojko nie ma prawa startu w PŚ. Pewnie wystartuje Niżnik i ktoś z trójki Krzak, Gruszka, Leja.
(10.01.2021, 11:50)
Nie wiem
Ktoś wie co się stało z dwoma Rumunami którzy nie wystartowali?
(10.01.2021, 11:48)
Hulag
A jaki jest rekord Chin i Rumunii?
(10.01.2021, 11:47)
majdan805
A zapomniałem o Niemczyku, który może jechać na PK
(10.01.2021, 11:42)
majdan805
Patrząc na te wyniki, wydaje mi się, że na PŚ w Zakopanem oprócz 11 zawodników punktujących w tym sezonie szanse dostaną Niżnik i Jojko. Inne pytanie to kogo wysłać na PK przy takiej dyspozycji
(10.01.2021, 11:39)
Do redakcji
Oprócz rekordu Rumunii zaktualizujcie rekord Chin z tego roku. Na treningu na nowej skoczni Song Qiwu skoczył 141,5m
(10.01.2021, 11:36)
Fan Timona-Pascala Kahofera
Szkoda Feldorana
(10.01.2021, 11:35)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
FIS Cup Zakopane: Medwed znów najlepszy, Pilch i Hula w czołowej dziesiątce
FIS Cup Zakopane: Medwed znów najlepszy, Pilch i Hula w czołowej dziesiątce

FIS Cup Zakopane: Medwed znów najlepszy, Pilch i Hula w czołowej dziesiątce

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich