Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Trzecim mistrzostwem olimpijskim Kamil Stoch po raz kolejny zapisał się w historii skoków narciarskich i polskiego sportu. Polak tradycyjnie jest zadowolony z wykonanej w ostatnich dniach pracy...

Skoki na odległość 135 i 136,5 metra wystarczyły, by pokonać Andreasa Wellingera o 3,4 punktu - mimo że Niemiec skakał dziś dalej. O wygranej zadecydowały rekompensaty za wiatr, a po wylądowaniu Polaka sprawa zwycięstwa nie była jasna...

- Nerwy były ogromne, bałem się tylko, że znów będę czwarty. Myślę - Boże, drugi, trzeci - przyjmę to, byle nie czwarty! Wiedziałem, że oddałem naprawdę dobry skok - dałem z siebie wszystko, co mogłem. Po cichu liczyłem, że to da mi wygraną - przyznał Stoch, który przypomniał, jak to było cztery lata temu: - W Soczi było więcej nerwów. Tam wiedziałem, że popełniłem duży błąd - dlatego z taką nerwowością czekałem na wynik.

Tydzień temu, na normalnej skoczni, Stochowi niewiele zabrakło do podium. Na dużym obiekcie Polak nie chciał spisywać się jeszcze lepiej. I to mu się udało:

- Nie chcę się przechwalać, ale wiedziałem, że stać mnie na wiele. Chciałem oddawać jak najlepsze skoki, zwłaszcza na dużej skoczni, gdzie tak bardzo lubię latać. Mogę w pełni świadomie powiedzieć, że to były dwa najlepsze skoki, jakie tutaj oddałem. Cieszę się z pracy, którą wykonałem przez cały ten tydzień - dodał Polak.

Cztery lata temu Stoch zdobył dwa złote medale olimpijskie, w Pjongczangu do tamtych dołączył kolejny. Czy krążek wywalczony dziś różni się od tych sprzed czterech lat, w ciągu których w karierze Stocha wydarzyło się tak wiele?

- Sukces smakuje inaczej niż cztery lata temu. Lepiej czy gorzej - nie wiem. Czuję się jakbym śnił, pewnie to do mnie dotrze dopiero za parę dni.

Tradycyjnie Stoch przypomniał o osobach, które pomogły mu wywalczyć kolejne trofeum:

- Bardzo dziękuję sztabowi szkoleniowemu - wszystkim, bez wyjątku. Oni mają ogromny udział w każdym sukcesie - moim i drużyny; dziękuję też kibicom, najbliższym, żonie, dziennikarzom - zakończył.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2018 - wszystkie artykuły
Komentarze
sebinweb
@kibic
Pisales tez takie komentarze, jak Kamil zostal drugi za Tande na MS w lotach, kiedy to on skoczyl w trzech kolejkach o wiele dalej niz Tande.
Odpusc sobie czlowieku bo wprowadzili te przeliczniki juz dawno temu, czy tego chcesz lub nie.
A Kamil skoczyl naprawde barzdo dobrze w takich zlych warunkach, ktorych nikt z ostatnich skoczkow nie mial. A zaskoczony to on nie byl, tylko nie wiedzial ktory zostanie, bo byli bardzo blisko siebie.
(18.02.2018, 12:02)
Kibic
Podobno że od następnych igrzysk mają dawać rekompensaty za wiatr w skoku o tyczce, skoku w dal, następnie w biegach i potem stopniowo we wszystkich dyscyplinach. Ciekawy tylko jestem jak to będzie wyglądać w piłce kopanej. No bo jak drużyna strzeli bramkę grając z wiatrem to będzie miała ją odjętą, a jak pod wiatr to razy dwa. Odkąd wprowadzili te durne przeliczniki skoki stały się narzędziem do manipulacji i tyle. Wczoraj dobitnie skrzywdzili Welingera i nikt mi tego nie przetłumaczy. Zaznaczam, że bardzo lubię Stocha i nic do niego nie mam. Co tu dużo gadać sam Stoch był bardzo zaskoczony tym złotem, a to chyba nie tak powinno wyglądać.
(18.02.2018, 08:10)
kibic (fan zografskiego)
Dwa komentarze, pod różnymi nickami, w odstępie minutowym, świadczą o tym, że jakiś frustrat, nie może z zawiści spać po nocach:-)
Co do linii i not: skoro jest obliczana przy 18 pkt, to zakłada się 54 za styl. Stoch dostał za styl 57,5 czyli o 3,5 więcej od noty bazowej, a więc nawet więcej niż te 1,5 metra, przez które nie możesz spać, ty pajacu z wieloma nickami:-) Zresztą tam nawet nie było te 1,5 metra.
(18.02.2018, 07:50)
Gosia
@rhtrth może zanim coś napiszesz zastanów się czy masz rację i zapoznaj się z obowiązującymi zasadami :) zielona linia musiałaby być przekroczona, jeśli zawodnik otrzymałby noty po 18 pkt od 3 sędziów (po odrzuceniu not skrajnych). Skoro dostał wyższe to nie wiem co cię dziwi...
(18.02.2018, 03:43)
rhtrth
Jeśli zawodnik 2 razy skacze od metra do 1,5 poniżej zielonej linii nie zasługuję na Mistrzostwo Olimpijskie koniec kropka! Jakoś każdy musiał do zielonej doskoczyć jedynie Kamilek miał fory...
(18.02.2018, 02:38)
obiektywny
Ale tu gadacie głupoty trzy po trzy jesteście nieobiektywni, przypominam ze w co najmniej 48 na 50 skoków w 1 serii, i w co najmniej 28 na 30 skoków serii zielona linia spełniła swoją role, to zwycięstwo zostało naciągnięte przez sędziów i NIC TEGO NIE ZMIENI być może po to abyście w 1000 komentarzy nie darli japy jaki FIS jest zły dla naszych reprezentantów, co było widać po konkursie na małej skoczni, gdzie niemal nie udławiliście się swoim hejtem na FIS.
(18.02.2018, 02:37)
marmi
Tak, przy nocie sędziowskiej 54pkt jakkolwiek by ją liczyć, najprościej 3x18 pkt :)
A jeszcze kwestia liniowości. Z tego co kojarzę to któryś przelicznik nie jest liniowy, czyli nie zmienia się dokładnie tak samo wraz ze wzrastającą zmianą. Nie pamiętam jednak czy dotyczy to wiatru czy belek czy też może obu.
Tak a propos przydałby się artykuł na ten temat na stronie droga redakcjo, nawet gdzieś odnośnik w menu. Jeżeli już jest to przepraszam, nie sprawdzałem tego :)
(18.02.2018, 02:21)
kibic (fan zografskiego)
Linia jest liczona przy teoretycznych notach 18?
(17.02.2018, 23:43)
marmi
@Pietrek
Do noty są brane wskazania wiatromierzy w momencie, w którym zawodnik mija dany punkt, czyli z każdego z 5 wiatromierzy w innym czasie. Gdzieś o tym wcześniej czytałem, nie potrafię teraz podać źródła.
Natomiast linia laserowa pokazuje odległość wymaganą przy uwzględnieniu wiatru ze wszystkich punktów w jakimś (ale jednym) momencie. Stąd nie może ona pokazywać idealnie wymaganej odległości, jest orientacyjna. Na to się nakłada jeszcze ocena sędziowska.
(17.02.2018, 23:31)
seba
sytuacja absudralna jest gdy zawodnik, ktory nie wygral wczesniej nic jednak zostaje mistrzem, jak najbardziej zasluzonym bo nie zrobil nic wbrew regulaminowi
(17.02.2018, 23:12)
kibic (fan zografskiego)
@seba: zaprzeczasz sam sobie: Piszesz, ze przeliczniki ograniczają absurdy a jednocześnie twierdzisz, że mistrzostwo, po szczęściu do warunków, jest zasłużone. Więc wychodzi na to, ze absurdy są zasłużone.
(17.02.2018, 22:53)
seba
Tez jestem zdania, że warunki powinny byc jednakowe dla wszystkich i rekompensaty w jakims stopniu ograniczaja absurdy w skokach ... jednak gdy tych przelicznikow nie bylo to kazdy zawodnik, ktory wygral zawody PŚ czy mistrzostwo :) był zasluzony.
(17.02.2018, 22:50)
kibic (fan zografskiego)
@seba: masz problem, bo dzięki rekompensatom za wiatr, ilość przypadkowych mistrzów, drastycznie zmalała. Szczęście to można mieć w loterii fantowej a w sporcie powinien wygrywać najlepszy a nie największy szczęściarz.
(17.02.2018, 22:32)
seba
Tyluł mistrza dla Beknovicia,Ledeckiej, Fortuny czy innych podobnych to absurd lecz jak najbardziej zasluzony ... mistrzostwa nie mozna zdobyc za zaslugi, to ze ktos wygral wiele razy PŚ nie znaczy nic w dniu zawodów/mistrzostw, nikt za to medalu nie otrzyma ot tak, trzeba w tym dniu dac z siebie wszystko, wykorzystac szansę (lepsze warunki, slabsza dyspozycje innych).
(17.02.2018, 22:26)
Pietrek
@marmi: a wiesz może, czy ta korekta odnosi się do wskazań wiatromierzy w momencie lądowania? Czy może są uwzględniane wskazania z momentu, w którym skoczek mija odpowiedni wiatromierz? Niby na logikę to drugie, ale nigdzie takiej informacji nie mogę znaleźć. Oprócz tego nie wiem, czy korekta nie zależy liniowo od prędkości wiatru.
(17.02.2018, 22:23)
kibic (fan Zografskiego)
@seba: Nie zasłużył bo mu nadmiernie powiało w pierwszym skoku. Gdyby startował z czołówką to mógłby zapomnieć o złocie. To, że nigdy nic innego nie wygrał świadczy tylko o tym, że wygrał dzięki wylosowaniu super warunków pogodowych. Co do Ledeckiej itp wynalazków: takie miernoty czasami wygrywają bo startują bez obciążenia, którymi obarczeni są faworyci. Chociaż ona i tak bardziej zasłużyła od mistrzów typu Benković, bo przynajmniej nie pomogła jej pogoda.
(17.02.2018, 22:23)
Sebek99pl
Może "nie zasłużyli" to zbyt wielkie słowo. Powiedziałbym, że poza tytułowym "mistrzem świata/olimpijskim" mistrzami (umiejętności i wyniki o tym świadczące) to oni nie byli w tej dyscyplinie nigdy. Po prostu ludzie co znaleźli się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie.
(17.02.2018, 22:14)
kibic (fan Zografskiego)
@marmi: no i to właśnie pokazuje sens rekompensat: ci co mieli gorszy wiatr, skoczyli krócej. To nie przypadek.
(17.02.2018, 22:13)
seba
@fan zografskiego
wytlumacz dlaczego Benkovic nie zasluzyl na mistrzostwo? bo nie wygral zadnego konkursu? tym tokiem myslenia to Ledecka takze nie zasluzyla na zloto, Fortuna takze ...
(17.02.2018, 22:09)
marmi
@kibic
W drugiej serii gorsze miał Johansson a najgorsze Freitag. Pewnie nikt nie zwracał uwagi czemu on tak słabo skoczył w 2. skoku, a tymczasem wiatr go zdusił. Jakby to Polak miał +9,5 za wiatr to dopiero by była awantura w komentarzach... Stoch miał takie średnie warunki w 2. serii, jeszcze paru innych miało gorsze, w tym Forfang, farta miał Wellinger...
Poza tym to wyrastasz na mistrza ciętej riposty tutaj :)
(17.02.2018, 22:02)
kibic (fan Zografskiego)
@seba: Benkovic tak zasłużył na złoto jak ty zasłużyłeś na pochwały za ten komentarz.
(17.02.2018, 21:55)
seba
Benkovic to inne czasy, zasluzyl na to złoto, wykorzystał szansę i wygrał .
(17.02.2018, 21:52)
seba
Super, że Polak zdobył medal. Konkurs drużynowy zqpowiada się bardzo ciekawie.
(17.02.2018, 21:49)
kibic (fan zografskiego)
PS W pierwszej serii Stoch miał najgorsze warunki z czołówki, w drugiej nie wiem dokładnie ale w porównaniu do Wellingera to były różnicejak na skoki na dużej skoczni, dosyć wyraźne.
(17.02.2018, 21:46)
kibic (fan zografskiego)
Polecam maść na ból dla niektórych zawistników. Tak wam ciężko osły zrozumieć, że skaczący z wiatrem w plecy nie ma szans z tym, któremu powieje pod narty? I dlatego te rekompensaty wprowadzono, jak widać to działa bo dawno nie było "mistrzów" typu Benkovic..
(17.02.2018, 21:45)
marmi
Gratulacje dla Stocha, trzeciego polskiego olimpijczyka, który zdobył co najmniej 3 złote medale na igrzyskach!
Tak, pierwszy skok Stocha był bardzo spóźniony, mówił o tym Małysz. Drugi też, ale tylko troszkę. Fakt, że mimo to jest mistrzem świadczy po pierwsze o jego klasie a po drugie o tym, że żaden z rywali nie oddał 2 świetnych skoków.
Denerwuje mnie, że pomimo zdobycia złotego medalu znajdują się tacy, którzy mówią czy piszą o fuksie, nie zasłużonym zwycięstwie itd. itp. Dla mnie to nie są polscy kibice, im brakuje poczucia tożsamości narodowej. Drugą rzecz to ta nieszczęsna laserowa zielona linia. Kiedyś jak ją wprowadzili to mówili o tym nawet dziennikarze w TV a teraz wygląda jakby nikt nie wiedział w mediach a nawet Małysz jak ona dokładnie działa (nie wspominając już o wielu kibicach). Małysz w wywiadzie mówił, że Kamil w 2. serii wylądował troszkę przed ale wiadomo, że ona jest wyznaczana tuż przed tym niż skoczek znajduje się w miejscu pomiaru i jest możliwa korekta no i tu była.
To prawda, ale jakoś nikt nie wspomina oczywistego faktu, że ta linia musi zakładać jakieś oceny sędziowskie, które są podawane przecież po skoku, a zakłada 54pkt (3x18).
No to policzmy: Stoch w ostatnim momencie jaki był pokazany w trakcie najazdu miał odległość pokazaną do pobicia 137,5m. Na oko też lądował ok. metra przed linią. Za styl dostał 57,5 pkt. czym nadrobił prawie dokładnie 2m względem prognozy. Gdyby ta prognoza była idealna to powinien wygrać z przewagą -1,8 (krótszy skok o metr)+ 3,5 (za oceny)=1,7 pkt. Wygrał o 3,4 czyli idealna nie była ale blisko. Warunki mogły się minimalnie pogorszyć w stosunku do prognozy, jednak większe znaczenie miały oceny sędziowskie. Wygląda na to, że dziennikarzy (przynajmniej TVP) trzeba dokształcić a i wielu czytelnikom się przyda.
Nie ma tu żadnego przypadku, Stoch wygrał POMIMO słabszych warunków i spóźnionego znacznie pierwszego skoku. Szacun.
(17.02.2018, 21:37)
???
@Ja

Nie masz pojęcia o skokach.
(17.02.2018, 21:17)
@Dawid
Spokojnie , ty też piszesz taaakie bzdury że ... Nikt nie pisał że są to nie zasłużone medale Geniuszu Skoków
(17.02.2018, 21:11)
Dawid
Nie zasłuzone medale? Takich bzdur jeszcze nie slyszalem. A to co ktos je mu oddal bez walki albo co?!!Niekturzy tu pisza takie bzdur ze asz szok
(17.02.2018, 21:06)
Ja
???

Zupełnie się nie zgodzę.

wg mnie jest na odwrót, zarówno Wellinger, jak i Tande, jadą na talencie - skaczą pięknie, i czasem odpalają w cudowny sposób X metrów dalej niż inni. Tylko brak im doświadczenia, powtarzalności, techniki itd.

Z kolei Kamil to właśnie rzemieślnik - tylko że pod każdym względem zarąbiście perfekcyjny rzemieślnik. Żadne warunki, żadna skocznia ani żadna presja psychiczna mu niestraszne
(17.02.2018, 21:01)
seba
wiem, ze Kamil czesto spóznia wyjscie ale w tym pierwszym skoku wyglada jakby przejechal przez próg... a to istnieją niezasluzone medale?
(17.02.2018, 20:38)
AntyBoreton
Te medale są zasłużone
(17.02.2018, 20:24)
146,5
tande ciagle przegrywa głową - dopiero jak walczy o nic* odpala w drugich seriach..

wellinger może czuć sie przegranym.. wydawało sie, że powtórzył akcje z małego obiektu (celowo tak go nazywam) - 142 w takim stylu..nic tylko zaczekać chwile i układać mowe dziękczynną - a tu pyk..i Stoch wygrywa cyferkami - 4 lata temu..tylko cud mógł odebrać złoto Kasai..i się wydarzył..a dziś powtórzył..

lubię Stocha..bystry gość, duży talent, praca etc.. ale tak na spokojnie..to te medale IO..

hmm.. :)
(17.02.2018, 20:05)
Tak na oko
to te skoki wcale nie wygladaly na najlepsze tutaj...
(17.02.2018, 20:04)
???
Przecież Stoch zawsze tak spóźnia,więc o co wam chodzi?

Stoch jest zdecydowanie najlepszy,ale dzisiaj skakał słabo,można było go swobodnie pokonać.

Niestety,ry wale Stocha to rzemieślnicy bez talentu(vide Wellinger,Tande).

Tal ent ma Forfang,pytanie kiedy zacznie go wykorzystywać...
(17.02.2018, 19:34)
seba
może Kamil nie powinien trafiać w próg? :)
(17.02.2018, 19:32)
barnaba
@seba - spóźnione są potwornie, tak "na oko" jakieś pół metra.
To, że tak fatalne wyjście z progu przełożyło się na mistrzostwo olimpijskie, oznacza, ze Kamil jest zdecydowanie najlepszym skoczkiem świata ;)

PS. Zauważyliście, że Kubacki znów miał pecha? W II serii lądowanie awaryjne ze sporej wysokości. A to oznacza, że w jego skoku znowu wiatr zdechł.
(17.02.2018, 19:21)
Dawid
tak jak już pisałem wcześniej Kamil jest wielkim mistrzem.Naprawde daje nam wiele emocji i radości.Jestem dumny ze jestem Polakiem i ze mamy takiego Mistrza
(17.02.2018, 18:17)
Malgosia
Tak, przy pierwszym też zauważyłam, że był spóźniomy. W przypadlu drugiego nie było już czasu na analizowanie takich szczegółów.
(17.02.2018, 18:07)
seba
gratualcje dla Pana Kamila ... obejrzalem powtórki jego skoków, nie wydają się wam mega spóźnione? :) albo ja kompletnie tego nie rozumiem ale ten pierwszy to wygląda jakby odbił się za progiem
(17.02.2018, 18:01)
Zakrza
Na dużym obiekcie Polak nie chciał spisywać się jeszcze lepiej.

To mu nie wyszło, bo spisał się jeszcze lepiej.
(17.02.2018, 17:46)
summo14
Zawsze mnie zadziwia to jak ten nasz Kamil tak sie potrafi zmobilizowac na najwazniejsze imprezy. Mozecie mowic co chcecie ale kto ma tyle osiagniec co Kamil. W pś se skacze stabilnie ale wazna impreza i jest Krolem.
(17.02.2018, 17:36)
M.
Jestem przeciwnikiem monarchii. Lepiej pisać: "Stoch jest mistrzem". Nie rozumiem też pisania: "jesteś". Tak jakby Stoch miał tu wejść i to przeczytać.
(17.02.2018, 17:18)
Sweet
KAMIL JESTEŚ KRÓLEM
(17.02.2018, 17:16)
jurek039
A łyżwiarstwie szybkim tylko Holandia wiec to coz to dla nich za sztuka wygrac jak reszta cienka.
(17.02.2018, 17:15)
jurek039
To slalom zjazd saneczkarstwo itd tez sa niszowe bo rządzi kilka krajów tak jest w wielu dyscyplinach
(17.02.2018, 17:13)
Adam
Nic Wielkiego wygrać w tak niszowej dysyplinie
(17.02.2018, 16:55)
HulaBula
cienki Bolek
(17.02.2018, 16:54)
???
"Na dużym obiekcie Polak nie chciał spisywać się jeszcze lepiej. I to mu się udało:" ???:)
(17.02.2018, 16:46)
Horus
Sukces kosmiczny, ale trudno nie myśleć o kolejnych startach. Zaraz igrzyska się skończą i wrócimy do PŚ. A tam sytuacja wygląda tak, że tylko 4 zawodników ma realną szansę na Kulę. Freitag wyraźnie osłabł i raczej będzie już gasł. Tande jest nierówny, więc moim zdaniem nie zagrozi Stochowi. Na głównego rywala w walce o Puchar wyrasta Wellinger. Stoch ma nad nim ponad 100 punktów przewagi, ale bitwa będzie zażarta...
(17.02.2018, 16:34)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Stoch: Dałem z siebie wszystko. Po cichu liczyłem, że to da wygraną
Stoch: Dałem z siebie wszystko. Po cichu liczyłem, że to da wygraną

Stoch: Dałem z siebie wszystko. Po cichu liczyłem, że to da wygraną

Kalendarium
Sabirżan Muminow
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich