Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Kamil Stoch w fenomenalnym stylu znów przechodzi do historii - Polak wygrał czwarty konkurs Turnieju Czterech Skoczni, klasyfikację generalną TCS, a także został liderem Pucharu Świata...

Finałowy konkurs 66. Turnieju Czterech Skoczni rozpoczął się przy dziesiątej belce startowej, nieznacznym wietrze w plecy i trybunach zapełnionych polskimi kibicami.

W kilku pierwszych parach nie mieliśmy Polaków, ale pojedynki były dość interesujące - najpierw Stephan Leyhe (124,5 m) zdecydowanie pokonał doświadczonego Noriakiego Kasaiego (zaledwie 97,5 metra), a po chwili Michael Hayboeck (124,5 m) oddał wyraźnie lepszy skok od Killiana Peiera (119,5 m).

Później przyszła kolej na dwa pojedynki "bratobójcze" - najpierw Manuel Fettner (120,5 m) w mało efektowny sposób pokonał Gregora Schlierenzauera (118 m), później Andreas Stjernen (129,5 m) objął prowadzenie, przy okazji wyprzedzając Halvora Egnera Graneruda (119 m).

Po niezbyt emocjonującym przerywniku w postaci pary Daniel Andre Tande (124,5 m) - Clemens Aigner (119 m) na belce startowej pojawili się kolejno Junshiro Kobayashi (126,5 m) i Maciej Kot (113,5 m). Lepszym z tego duetu - i to zdecydowanie - okazał się Japończyk. Nasz zawodnik tym samym nie miał szans na awans do drugiej serii konkursu. Warto też wspomnieć, że i Tande, i Kobayashi rywalizują o podium TCS z Dawidem Kubackim - a skoki w pierwszej serii zdecydowanie nie przybliżyły ich do celu...

W kolejnych parach awans do finału zapewniali sobie Sebastian Colloredo (114,5 m przy 102 m Daniela Hubera), Constantin Schmid (126,5 m przy 122,5 m Domena Prevca) i Karl Geiger (127 m przy 124,5 m Anze Semenica). Gdy przyszła pora na drugą "polską" parę, byliśmy dalecy od zachwytu - Timi Zajc (126 m) wyraźnie pokonał Piotra Żyłę (121 m), który wśród przegranych był trzeci.

Po tym, jak dość niespodziewanie Kevin Bickner (120,5 m) uzyskał lepszy rezultat od Dienisa Korniłowa (115 m), znów emocjonowaliśmy się duetem z udziałem Polaka. Tym razem nie było zaskoczenia - Stefan Hula (123,5 m) nie miał problemów z pokonaniem Aleksa Insama (114 m).

Na następną "polską" parę nie musieliśmy czekać długo - po wygranym przez Słoweńca pojedynku Taku Takeuchi (116 m) - Peter Prevc (127,5 m) na rozbiegu zobaczyliśmy Jakuba Wolnego i Andersa Fannemela. Tutaj również niespodzianki nie było, choć po Jakubie Wolnym można było spodziewać się więcej niż odległości 97,5 metra. Norweg nie tylko wyprzedził Polaka, ale też objął prowadzenie skokiem na 130. metr.

W oczekiwaniu na największe emocje śledziliśmy rywalizację kolejnych par: Ryoyu Kobayashi (120 m) o 0,4 punktu pokonał Manuela Poppingera (121 m), Jernej Damjan (122,5 m) wyprzedził Dimitrija Wasiliewa (102,5 m), Markus Eisenbichler (126,5 m) był o dziesięć metrów lepszy od Tomasza Pilcha (116,5 m - mimo wszystko dalej od Kota i Wolnego), Andreas Wellinger (129 m - trzecie miejsce) awansował kosztem Eliasa Tollingera (110 m), Ziga Jelar (117,5 m) wyeliminował Mackenziego Boyd-Clowesa (113 m), a Robert Johansson (127 m) uzyskał lepszą notę od Markusa Schiffnera (109,5 m).

Wreszcie przyszły najbardziej emocjonujące fragmenty konkursu - po skoku Cestmira Koziska (113,5 m) na rozbiegu stanął Kamil Stoch. Polak - nie ukrywajmy - jedną nogą był już zwycięzcą Turnieju Czterech Skoczni. Walczył jednak o dobry skok i - przede wszystkim - czwartą wygraną. A skok na odległość 132,5 metra, na dodatek pięknie wykończony, przybliżył go do tego celu. Nad drugim Andersem Fannemelem Stoch miał pięć punktów przewagi.

Polaka nie zdołali wyprzedzić Stefan Kraft (130,5 m - przy 114,5 m Piusa Paschke; Austriak był drugi ze stratą 3,4 punktu do Stocha), Simon Ammann (122,5 m przy 110,5 m Clemensa Leitnera), Johann Andre Forfang (125 m przy 111,5 m Kento Sakuyamy) i kończący pierwszą serię Dawid Kubacki (132 m przy 99,5 m Aleksieja Romaszowa; Polak był drugi!).

Wygrani
 
zawodnik
kraj
odl. 1
punkty
1
Kamil Stoch
Polska
132.5
133.8
2
Dawid Kubacki
Polska
132.0
131.3
3
Stefan Kraft
Austria
130.5
130.4
4
Anders Fannemel
Norwegia
130.0
128.8
5
Andreas Stjernen
Norwegia
129.5
125.8
6
Andreas Wellinger
Niemcy
129.0
125.7
7
Peter Prevc
Słowenia
127.5
124.7
8
Robert Johansson
Norwegia
127.0
123.5
9
Markus Eisenbichler
Niemcy
126.5
120.9
10
Junshiro Kobayashi
Japonia
126.5
118.9
11
Karl Geiger
Niemcy
127.0
117.8
 
Constantin Schmid
Niemcy
126.5
117.8
13
Daniel Andre Tande
Norwegia
124.5
116.9
14
Timi Zajc
Słowenia
126.0
116.2
15
Michael Hayboeck
Austria
124.5
115.8
16
Johann Andre Forfang
Norwegia
125.0
115.7
17
Stefan Hula
Polska
123.5
113.5
18
Jernej Damjan
Słowenia
122.5
112.9
19
Stephan Leyhe
Niemcy
124.5
112.1
20
Simon Ammann
Szwajcaria
122.5
108.2
21
Ryoyu Kobayashi
Japonia
120.0
106.8
22
Manuel Fettner
Austria
120.5
106.4
23
Kevin Bickner
USA
120.5
105.2
24
Ziga Jelar
Słowenia
117.5
101.2
25
Sebastian Colloredo
Włochy
114.5
93.5
Przegrani
 
zawodnik
kraj
odl. 1
punkty
1
Anze Semenic
Słowenia
124.5
112.4
2
Domen Prevc
Słowenia
122.5
107.4
3
Manuel Poppinger
Austria
121.0
106.4
4
Piotr Żyła
Polska
121.0
105.2
5
Killian Peier
Szwajcaria
119.5
104.4
6
Clemens Aigner
Austria
119.0
103.6
7
Halvor Egner Granerud
Norwegia
119.0
103.4
8
Gregor Schlierenzauer
Austria
118.0
102.5
9
Tomasz Pilch
Polska
116.5
98.7
10
Taku Takeuchi
Japonia
116.0
97.9
11
Denis Kornilov
Rosja
115.0
94.6
12
Alex Insam
Włochy
114.0
93.5
13
Pius Paschke
Niemcy
114.5
93.0
14
Cestmir Kozisek
Czechy
113.5
91.1
 
Mackenzie Boyd-Clowes
Kanada
113.0
91.1
16
Maciej Kot
Polska
113.5
90.3
17
Markus Schiffner
Austria
109.5
85.5
18
Kento Sakuyama
Japonia
111.5
85.4
19
Clemens Leitner
Austria
110.5
85.2
20
Elias Tollinger
Austria
110.0
84.9
21
Dimitry Vassiliev
Rosja
102.5
69.0
22
Daniel Huber
Austria
102.0
66.6
23
Noriaki Kasai
Japonia
97.5
61.2
24
Alexey Romashov
Rosja
99.5
61.0
25
Jakub Wolny
Polska
97.5
58.7

Przed drugą serią rozbieg wydłużono do dwunastej bramki, choć warunki nie uległy szczególnym zmianom - wiatr wciąż wiał w plecy z prędkością ok. 0,3 m/s. Na początku odległości uzyskiwane przez skoczków nie były wybitne, choć zadowoleni z siebie mogli być i Sebastian Colloredo (pierwszy raz w sezonie znalazł się w trzydziestce), i Ziga Jelar (127 m - prowadzenie).

Słoweniec przez kilka dobrych minut utrzymywał się na prowadzeniu. Wśród tych, którzy nie zdołali uzyskać lepszego wyniku, był m.in. Piotr Żyła (125,5 m w podobnych warunkach, ale dużo gorszym stylu). Jelarowi dorównał (choć nie wyprzedził) Manuel Poppinger (125 m), a obu o zaledwie 0,1 punktu pokonał Ryoyu Kobayashi (125 m).

Kolejnymi liderami dzisiejszego konkursu zostawali Simon Ammann (125,5 m przy nieco silniejszym wietrze w plecy - 0,43 m/s), Stefan Hula (126 m - 3,1 punktu przed Szwajcarem), Johann Andre Forfang (128 m - 6,4 punktu przed Polakiem) i Michael Hayboeck (130,5 m - 4,7 punktu przed Norwegiem).

Austriak przesunął się nieco w klasyfikacji, bowiem bliżej lądowali Timi Zajc (118,5 m), Daniel Andre Tande (130 m - druga lokata), Constantin Schmid (123,5 m) i Karl Geiger (123,5 m).

Dziesiąty po pierwszej serii Junshiro Kobayashi w drugiej rundzie "odpalił" i wysoko postawił poprzeczkę Dawidowi Kubackiemu. Japończyk pokazał, że w walce o podium 66. TCS nie podda się łatwo, i uzyskal 134,5 metra - to dawało mu oczywiście wyraźne prowadzenie.

Słabiej od reprezentanta Kraju Kwitnącej Wiśni spisał się Markus Eisenbichler (129 m), fenomenalny lot zaprezentował za to Robert Johansson - 140 metrów w niezłym stylu oznaczało oczywiście wysokie prowadzenie. Mimo tak dalekiego skoku sędziowie nie zdecydowali się na skrócenie rozbiegu.

Norwega nie wyprzedził Peter Prevc (131,5 m), zrobił to za to Andreas Wellinger. Niemiec nie tylko lądował bardzo daleko (139,5 m), ale też zrobił to w pięknym stylu (2 x 19, 2 x 19,5 oraz 20 punktu) - przewaga Wellingera nad Johanssonem nie była jednak zbyt duża (2,3 punktu).

To nie był koniec ekscytujących lotów - 138,5 metra uzyskał Andreas Stjernen (trzeci), 139 metrów - Anders Fannemel (prowadzenie). Ten ostatni mógł się cieszyć z podium dzisiejszego konkursu po skoku Stefana Krafta (135,5 m - trzeci.

Przed skokiem Dawida Kubackiego na prośbę trenera rozbieg skrócono do bramki jedenastej. Niestety - Polak zepsuł swój skok. 127,5 metra to było za mało, by stanąć na podium konkursu i 66. Turnieju Czterech Skoczni.

Kończący konkurs Kamil Stoch startował z belki dwunastej. Nie zawiódł - 137 metrów w bardzo dobrym stylu dało mu wygraną w konkursie, w Turnieju Czterech Skoczni, a także plastron lidera Pucharu Świata!

Wyniki końcowe
 
zawodnik
kraj
odl. 1
odl. 2
punkty
1
Kamil Stoch
Polska
132.5
137.0
275.6
2
Anders Fannemel
Norwegia
130.0
139.0
272.4
3
Andreas Wellinger
Niemcy
129.0
139.5
270.5
4
Stefan Kraft
Austria
130.5
135.5
268.6
5
Robert Johansson
Norwegia
127.0
140.0
268.2
6
Andreas Stjernen
Norwegia
129.5
138.5
267.2
7
Junshiro Kobayashi
Japonia
126.5
134.5
255.4
8
Peter Prevc
Słowenia
127.5
131.5
253.8
9
Dawid Kubacki
Polska
132.0
127.5
253.3
10
Markus Eisenbichler
Niemcy
126.5
129.0
244.5
11
Michael Hayboeck
Austria
124.5
130.5
244.1
12
Daniel Andre Tande
Norwegia
124.5
130.0
242.6
13
Johann Andre Forfang
Norwegia
125.0
128.0
239.4
14
Stefan Hula
Polska
123.5
126.0
233.0
15
Constantin Schmid
Niemcy
126.5
123.5
230.8
16
Karl Geiger
Niemcy
127.0
123.5
230.3
17
Jernej Damjan
Słowenia
122.5
124.5
229.9
18
Simon Ammann
Szwajcaria
122.5
125.5
226.5
19
Stephan Leyhe
Niemcy
124.5
122.5
222.4
20
Ryoyu Kobayashi
Japonia
120.0
125.0
221.5
21
Ziga Jelar
Słowenia
117.5
127.0
221.4
 
Manuel Poppinger
Austria
121.0
125.0
221.4
23
Piotr Żyła
Polska
121.0
125.5
220.7
24
Manuel Fettner
Austria
120.5
124.0
220.4
25
Anze Semenic
Słowenia
124.5
121.5
220.3
26
Kevin Bickner
USA
120.5
126.0
220.2
27
Timi Zajc
Słowenia
126.0
118.5
218.3
28
Killian Peier
Szwajcaria
119.5
123.5
216.2
29
Domen Prevc
Słowenia
122.5
114.0
199.8
30
Sebastian Colloredo
Włochy
114.5
117.0
192.4
31
Clemens Aigner
Austria
119.0
 
103.6
32
Halvor Egner Granerud
Norwegia
119.0
 
103.4
33
Gregor Schlierenzauer
Austria
118.0
 
102.5
34
Tomasz Pilch
Polska
116.5
 
98.7
35
Taku Takeuchi
Japonia
116.0
 
97.9
36
Denis Kornilov
Rosja
115.0
 
94.6
37
Alex Insam
Włochy
114.0
 
93.5
38
Pius Paschke
Niemcy
114.5
 
93.0
39
Cestmir Kozisek
Czechy
113.5
 
91.1
 
Mackenzie Boyd-Clowes
Kanada
113.0
 
91.1
41
Maciej Kot
Polska
113.5
 
90.3
42
Markus Schiffner
Austria
109.5
 
85.5
43
Kento Sakuyama
Japonia
111.5
 
85.4
44
Clemens Leitner
Austria
110.5
 
85.2
45
Elias Tollinger
Austria
110.0
 
84.9
46
Dimitry Vassiliev
Rosja
102.5
 
69.0
47
Daniel Huber
Austria
102.0
 
66.6
48
Noriaki Kasai
Japonia
97.5
 
61.2
49
Alexey Romashov
Rosja
99.5
 
61.0
50
Jakub Wolny
Polska
97.5
 
58.7

klasyfikacja generalna Pucharu Świata »
klasyfikacja generalna Turnieju Czterech Skoczni »
wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2018 - wszystkie artykuły
Komentarze
fan skoków85
@marni
Też uważam, że przesadzasz, jasno zostało na początku powiedziane, że chodzi o lata kalendarzowe. Ktoś sobie po prostu wymyślił taką ot statystyka, jest właśnie ona ciekawa z tego powodu, że zazwyczaj mówi się o sezonach, a nie latach kalendarzowych. A jeśli by mówić o sezonach, to trzeba by było też Małyszowi 1 odjąć, bo jest podany 2004 rok, a w sezonie 2003/2004 nie wygrał konkursu, ale w roku 2004 tak- Harrachov.
(10.01.2018, 18:56)
Nicram
Zresztą mniejsza o lata kalendarzowo, czy poszczególne sezony. . .jest WYBITNY!
(08.01.2018, 19:13)
Nicram
@marmi
Chodzi o lata prawda, więc raczej nieważne czy wiktorię w 2016 roku odnosił w sezonie 2015/2016, czy 2016/2017. Liczy się dany rok kalendarzykowy prawda? :)

Jeśli natomiast tak jak mówisz sezony, to oczywiście racja bo wiadomo, że w tym feralnym 2015/2016 nie stał nawet na podium.
(08.01.2018, 19:12)
Summo
@marmi

A ja uwazam ze usilnie probujesz sie do czegos przyczepic. Jest mowa o sezonach to o sezonach. Jest o latach to o latach. Nie przeinaczaj słów innych. Ale nie ma sie co klucic. Temat zamkniety i koniec.
(08.01.2018, 18:31)
siema
marmi a tam niżej chłopacy napisali, że chodzi o lata. Jeśli by napisali, że chodzi o sezony to masz rację, w tym 15/16 nie wygrał ani raz. Ale biorąc pod uwagę lata od 2011-2018 ma komplet
(08.01.2018, 11:24)
siema
marmi Kamil wygrał też w 2016 roku 11 grudnia w Lillehamer tak więc ma 8 lat pod rząd w których zawsze przynajmniej raz zwycieżał
(08.01.2018, 11:22)
marmi
O Domenie sądzę tyle, że poprzez zmianę w butach specjalnie dla niego wymuszono zmianę sylwetki w locie. Nie znam się na tym, ale mówiono nie raz, że ten styl był niebezpieczny i niewątpliwie tak było skoro to zrobiono. Domen jako nastolatek za nic miał widocznie przestrogi czy napomnienia, uważał że nic nie może mu się stać, jak niejeden do pierwszego upadku. Lepiej, żeby skakał trochę krócej niż nieuchronnie prędzej czy później się pokaleczył niż nawet zabił...
(07.01.2018, 23:12)
marmi
@Nicram
Tak się nie liczy, liczą się sezony zimowe, w 2015/16 Stoch nie stał na podium, napisałem w skrócie 2016 bo po 1.01 jest większość sezonu, myślałem że to oczywiste.
Zawsze się jednak znajdzie ktoś, kto opatrznie zrozumie albo przeinaczy.
@Summo
Ale tego nie napisałeś i na dodatek mylisz się, bo w jednym sezonie po drodze nie stał nawet na podium. A sezony zimowe się tu liczą, nie można liczyć inaczej jak się chce udowodnić stabilność wysokiej formy. Poza tym jest to naturalny i oczywisty sposób liczenia, nikt nie liczy podiów czy zwycięstw w latach kalendarzowych (zawsze się znajdą wyjątki, ale wszędzie podawane statystyki dotyczą sezonów właśnie).
Krótko mówiąc nie ujmując niczego Stochowi to wygląda, że usilnie szukałeś czegoś co postawi go (prawie) najwyżej w historii, ale się nie udało.
Jak w tym roku wygra co jest jeszcze do wygrania, a przynajmniej tytuł MŚL, jedno złoto IO i KK to już i ja zaliczę go do panteonu sław :)
(07.01.2018, 23:09)
Summo
A co sadzicie o nowym stylu Dmena bo mi sie wydaje ze tymi nowymi butami zostal pokrzywdzony. Zmienili mu styl ktorym skakal cale zycie i zabili jego niepowtarzalnosc. Trenerzy mogli pomoc mu okiełznac ten jego styl i wyciagnac z niego maksimum, kto wie moze mielibysmy kiedys zmiane z V na Domenstyle
(07.01.2018, 13:23)
Summo
@marmi

Mi nie chodzilo o ogolna liczbe lat z 1wszym miejscem lecz lat z rzedu.i w tej klasyfikacji przebija go jedynie Schliri chcialem tym pokazac jaka forme ma Kamil, bo mimo wachan formy potrafil wygrywac w kazdym roku.
(07.01.2018, 13:20)
Nicram
@marmi
W 2016 Stoch wygrał przecież w Lillehammer. ;)
(07.01.2018, 12:49)
Jaro
Podczas tego Turnieju Stoch osiągnął kilka ważnych wyników:

- został dziewiątym skoczkiem w historii, który wygrał 2 turnieje z rzędu
- został trzecim skoczkiem w historii, który wygrał 5 konkursów T4S z rzędu
- został drugim skoczkiem w historii, który wygrał wszystkie konkursy podczas jednej edycji T4S
- przekroczył 8 tysięcy punktów w PŚ (w karierze)
- dobił do 26 zwycięstw w PŚ, dzięki czemu w trochę ponad tydzień wyprzedził Freunda, Prevca, Ammanna, Morgensterna i Feldera
(07.01.2018, 12:10)
kibic (fan zografskiego)
@oeriel: pełna symetria: dwóch w pierwszej dziesiątce, dwóch w ostatniej i po jednym w środkowych.
(07.01.2018, 01:13)
oeriel
Zauważyliście jak Polacy na równe (w miarę) kawałki podzielili całą tabele? Od pierwszego do ostatniego 0;)
(07.01.2018, 00:10)
marmi
Żeby nie było tak słodko to trzeba dodać, że źle się dzieje z Żyłą i Kotem, to już nie pojedyncze słabsze skoki. Pojedynczy taki to dziś Wolny oddał, zupełna katastrofa.
Podobnie zresztą jak niższych kadrach i w ogóle polskich skokach o czym można gdzie indziej poczytać, tu nie będziemy zasmiecać.
Pilch bardzo ładnie, jak zdobędzie jakiekolwiek punkty PŚ w tym sezonie to będzie super. pochwalić można też Kubackiego i Hulę, nie spodziewałem się tyle po nich przed tym sezonem.
(06.01.2018, 23:27)
marmi
@mwkks
Jakbyś przeczytał inne komentarze to byś już wiedział.
Tak, skakał z 12 i jest to wyraźnie nawet w artykule napisane!
Skróconą miał Kubacki a od paru lat przepis o ile nadal zezwala na taki manewr trenera to bonusowe punkty za belkę warunkuje osiągnięciem 95% rozmiaru HS skoczni. Tego Kubacki nie osiągnął i bonusu przez to nie dostał, przez co jak pisałem podwójnie stracił.
Warunek ten wprowadzono aby ukrócić dowolne wachlowanie belką przez trenerów, pamiętacie jakie to było wkurzające parę lat temu? Teraz jest ok, bo trenerzy skracają tylko kiedy uważają, że skoczek wyląduje za daleko aby ładnie wylądować. Właśnie ze względu na odebranie bonusu przy niezbyt długim skoku. Nie skracają więc przez jakieś kalkulacje tylko z uwagi na bezpieczeństwo i to jest bardzo dobre rozwiązanie moim zdaniem.
Tym razem wyszło źle dlatego, że po prostu Kubacki to nie Stoch i nie oddaje 2 świetnych skoków w jednym konkursie póki co. Najwyraźniej z tym właśnie jednak trener się liczył. Ale się nagadałem :)
(06.01.2018, 23:21)
marmi
@Summo
Ahonen i Weissflog mają 11 lat ze zwycięstwami. Kasai i Małysz mają 10.
Schlierenzauer 9 z rzędu.
Nykaenen 8 z rzędu co obejmuje całą jego karierę poza pierwszym i ostatnim sezonem, w których był jednak na podium.
Niemniej Stoch wypada w tak dobranej klasyfikacji bardzo dobrze z tym, że wcale nie ma 8 sezonów ze zwycięstwem, przecież w 2016 nie był nawet na podium, czyli zostaje 7 na razie. A taką liczbę sezonów to już się znajdzie więcej skoczków ze zwycięstwami.
Jeżeli teraz rozszerzymy to na liczbę sezonów z podiami to Stoch zostaje z tym samym a taki choćby Ahonen ma ich 15, Kasai 17, Weissflog 13, Vettori, Małysz i Morgi 12, Ammann i Goldi 11... Wtedy Kamil już nie wypada tak dobrze, nie wchodzi do tej ścisłej czołówki. Po prostu kariera jego jest już długa, ale przed 2011 to miał kilka takich przeciętnych sezonów, na poziomie takiego wyrobnika w PŚ, powiedzmy Huli w ostatnich latach :)
@niesmak
Niesmak to zostaje jak się czyta to co wypisujesz. Kubacki mógł mieć problem z lądowaniem przy najeździe o 2 belki dłuższym gdyby skoczył tak dobrze jak w pierwszym skoku. Nie skoczył i stracił podwójnie, bo nie dostał też bonusu za krótszy najazd. Ale pisanie o celowym udupianiu Kubackiego aby nie zagroził Stochowi to absurd, po prostu śmiech na sali. Stochowi nie trzeba było obniżać belki bo znany jest z tego, że potrafi wylądować dobrze bardzo daleko, wiedział też, że nie musi się bardzo spinać i starać do zwycięstwa (a Kubacki musiał do podium w konkursie i turnieju), poza tym warunki (tendencja) mogły się zmieniać, trenerzy to widzą, my nie.
(06.01.2018, 23:14)
mwkks
Z której belki startował Stoch? Bo w oficjalnych jest że z 12. Czy jak trener obniży belkę nie ma dodatkowych pkt? Bo Kubacki nie dostał chyba
(06.01.2018, 22:55)
Maqur
Trener obniżył belke, bo skoki norwegów były kapitalne i w takim przypadku naszym wystarczały by mniejsze odległości, zobaczył że jednak warunki nie sa na tyle dobre by bardzo odlecieć, więc Stoch skakał już z normalnej. Co w tym dziwnego? Gdyby po skoku Kubackiego, Stochowi również by się nie powiodło przez niższą belke, to niektórzy by pisali że przecież po słabszym skoku pierwszego powinien zareagować, ale co tam, po co myśleć logicznie? prawda @niesmak ogromny ?
(06.01.2018, 22:43)
marmi
Ludzie, sukces historyczny a połowa komentarzy o dziennikarzach w TVP, to już jakaś przesada... Też oglądam w TVP, nie mam alternatywy. Widzę i słyszę pomyłki ale się tak tym nie wkurzam, skupiam się na skokach :)
Kto nie może z tym zdzierżyć, to musi przełączyć lub zainwestować w ES, ewentualnie ściszyć dźwięk i tyle. Fakty są takie, że TVP nie ma obecnie dziennikarzy dobrych w skokach: Heller i Rudziński odeszli (nie będę dywagował czy przez dobrą zmianę czy z innych względów), Miklas na emeryturze, próbuje nadrabiać Szaranowicz ściągnięty pewnie awaryjnie z emerytury ale już za stary. Nie zgodzę się z tym, że nigdy nie był dobry, porywał swego czasu emocjonalnie. Tego ostatniego brakuje właśnie Snopkowi, ale oczywiście merytorycznie jest najlepszy i nie wiem czemu go nie wykorzystują. Pewnie dla milionów przeciętnych kibiców liczą się te emocje, a większości błędów innych nie widzą...
@TzB
Gdzieś było o tych kaskach, chodzi o aerodynamikę, że powietrze nie wchodzi pod kask tylko w całości go opływa co ma powodować zmniejszenie oporu powietrza jeśli się nie mylę.
(06.01.2018, 22:40)
@ Jaro
...sensu w tym dużo, tylko, że ja nie patrzę na sport narodowo, patrzę obiektywnie i to może w oczy koleć tych, którzy patrzą na sport narodowo, nie mi ten prysznic potrzebny, zapewniam cię...
(06.01.2018, 22:02)
Jaro
@do do niesmak ogromny
Weź zimny prysznic, bo piszesz dużo, ale sensu w tym mało.
(06.01.2018, 21:52)
do do niesmak ogromny
...ale nie zniżył belki Stochowi, zniżył ją tylko Kubackiemu i w tym cały nonsens tej sytuacji, właśnie takich "ekspertów" mam dość, narodowych, zaślepionych, zupełnie niesportowe zagranie Horngachera (nie musisz mi tłumaczyć, że to Austriak), który podjął typowo polską decyzję, tak już się u nas widać zadomowił, że kombinuje po polsku, a może mu ktoś podsunął ten pomysł (?), bo triumf Stocha nie mógł być czysty, w sumie to przypomina mi się machlojka Norwegów Ottesena i Bredesena, którzy swego czasu na Turnieju 4 Skoczni zrobili w balona Weissfloga i Bredesen wygrał cały turniej, wtedy też smród był podobny jak dziś... naprawdę Stoch by to sam wygrał i nie w trosce o Stocha zniżył belkę tylko Kubackiemu... sport przegrał dziś z kunktatorstwem i strachem, że Stoch sam nie da rady wygrać z Kubackim, niesmak potworny, taki mistrz będący w megasztosie - sportowiec czy wicesportowiec roku miałby nagle sobie nie poradzić z Kubackim (?), skoro trener ma takie obawy i wątpi w swojego mistrza to jest to niepoważne... i urąga to trenerowi oraz umniejsza sukces samego Stocha, niestety... tchórzostwo trenera, który zwątpił w swojego mistrza...
(06.01.2018, 21:47)
DoSebeK
Może Summo tego nie dopisał ale wydaje mi się że chodziło mu o 8 lat z rzędu a w przypadku małysza jest 7...2001-2007
(06.01.2018, 21:47)
Summo
@Sebek99pl

Przeprasza m nie sprawdzilem Gregora wydawalo mi sie ze w 2014 nie wygrywal.
(06.01.2018, 21:43)
Sebek99pl
@Summo
Małysz wygrywał konkursy w 10 różnych latach, kolejno w:
1996(Oslo),
1997(Japonia),
2001(tu można pisać wiele),
2002(bodajże tylko Zakopane),
2003(Po Val di Fiemme)
2004(Harrachov w sezonie 04/05),
2005(Kulm i Zakopane)
2006(Oslo),
2007(tu trochę tego było),
2011(Zakopane na koniec).
Podobną statystykę ma Schlierenzauer który wygrywał konkursy nieprzerwanie od zimy 2006 do zimy 2014, wychodzi 9 lat. Może podobnie to wygląda jeszcze u Ahonena, ale nie dam sobie tu ręki uciąć. Niemniej, 8 lat to świetny wynik, co więcej, Kamil ma szanse na poprawę tego (w przeciwieństwie do Adasia i raczej Gregora).
(06.01.2018, 21:37)
Summo
Jesli Stoch w 2019 roku wygra chociaz jeden konkurs pś to bedzie mial rekord w najwiekszej liczbie lat ze zwyciestwem obecnie na ich 8 a jesli za rok wygra bedzie samodzielnym liderem w tej kategorii. Co pokazuje jaka stabilna forme prezentuje Stoch. Moze nie kosi wszystkich z oszalamiajaca przewaga ale ciezko wygrywac 8 lat "na farcie"
(06.01.2018, 21:26)
kzez1986
Nie ma co wymyślać teorii spiskowych. Trener z belką podjął ryzyko, bo liczył, że Dawid skoczy daleko i dostanie dodatkowe punkty za belkę. Niewątpliwie to był błąd. Wiatr w plecy, a przecież na tej skoczni można bezpiecznie skakać 140 m. Dawidowi po podium TCSa zabrakło 10 m. Więc mógł spokojnie bezpiecznie skoczyć tyle ile trzeba, a i za dłuższe skoki są wyższe noty.

Kamil na pewno niesamowity sukces. Tę bzdurę, że skakał z obniżonej belki powiedzieli nawet w aidomościach. Nawet godzinę po zakończeniu nie potrafili zorientować się, że to bzdura. Co dalej? Trudno powiedzieć. Skoki narciarskie to jedna z najbardziej nieprzewidywalnych dyscyplin sportowych. A układ sił potrafi się zmieniać kilka razy w sezonie. Na pewno dużo ciekawych zawodów przed nami. Już za 2 tygodnie MŚ w lotach, kolejny tydzień Zakopane, a niedługo potem IO. Bardzo intensywny sezon. A zaraz po IO jeszcze Raw Air. Tak naprawdę nie zostało już wiele normalnych konkursów PŚ, które nie należałyby do jakiegoś turnieju. Ponad połowa zawodów jakie przed nami to jakiś turniej. Oczywiście Raw Air należy także do PŚ, ale to kolejny bardzo intensywny turniej.

Jakby nie patrzeć, Huli, Żyle i Kotowi zdarzają się może i trochę za często te mniej udane skoki. Jednak nie są tak mocni psychicznie jak najlepsi, a TCS to jednak trudny turniej. Może teraz będzie trochę czasu na regenerację sił. Przyszły tydzień to normalne zawody, aczkolwiek loty, a loty są naprawdę efektowne.

Co do przeliczników to cały czas myślę, że te za wiatr są ok. Nie są do końca sprawiedliwe, ale jest bardziej sprawiedliwie niż bez nich. Jednak belka nie powinna być zmieniana w czasie zawodów. Można ustawić bardziej asekuracyjnie, ale cała seria powinna być z tej samej.
(06.01.2018, 21:13)
cms
Z P. Szaranowiczem to prawda. Jak są sukcesy to komentuje. Jak nie ma to nie. To Krzysztof Miklas mówił i chyba opisał w książce jak Pan Szaranowicz jak Malysz zaczął odnosić sukcesy zabiegał o to aby konentować. A w Thunder Bay w 1995 roku nie chciał komentować skoków bo mówił że się nie zna.
(06.01.2018, 21:09)
TzB
A wiadome coś jest co z tymi niemieckimi kaskami? :P Śmiesznie to wygląda. I dalej nie wiem czy to dla bezpieczeństwa, czy to niby lepsza aerodynamika czy... czy... wygląda to jak przerośnięty spoiler na zgniłym Ciwiku czy tam innym golfie 3 :P
(06.01.2018, 21:09)
:)
@Sebek99pl
To nie jest wchodzenie w słowo, tylko oszczędność czasu antenowego. Gdyby Szaranowicz miał to sobie przypomnieć , TVP musiałby zrezygnować z emisji 007.
(06.01.2018, 20:50)
:)
Za rok Kamil znów dokona niemożliwego. Jako jedyny skoczek w historii nie wygra turnieju, wygrywając wszystkie cztery konkursy.
(06.01.2018, 20:47)
Jaro
@HM
Wymieniałem najlepszych skoczków, ale w kolejności dość dowolnej - jak mi przyszło do głowy. Być może Stochowi jeszcze troszkę do nich brakuje, ale już naprawdę niewiele. To istny cud, że w kilkanaście lat doczekaliśmy się 2 zawodników w rankingu najlepszych w historii. Aż trudno uwierzyć...
(06.01.2018, 20:46)
Sweet
NAJLEPSZY ZAWODNIK W HISTORII!! NAJLEPSZY CZLOWIEK!!! 4 ZWYCIESTWA I TO W JAKIM STYLU!!! 70 PKT PRZEWAGI ! JESTES LEGENDA!!! NIENARUSZALNY!!!
(06.01.2018, 20:44)
Sebek99pl
Ten Rafał Kot to ogromny buc. Pan Włodek sobie mówi, przytacza historie skoków, a ten jak to ma w zwyczaju wchodzi w słowo. Może i statystyki nie grają roli, ale historia skoków tak. Na fali sukcesów pojawia się coraz więcej kibiców - chyba dobrze przedstawić historie takiego pięknego sportu?
(06.01.2018, 20:27)
do niesmak ogromny
to właśnie było pod Kubackiego i Stocha. Co ty w ogóle bredzisz pierdoło, jak robią się skoki po 140 metrów [a nie ma wątpliwości, że Stoch by się zbliżył do 140 albo przeskoczył] powstaje ryzyko gorszego lądowania czy upadku, trener dba o zawodnika by osiągnął to co miał osiągnąć. Co to w ogóle za pieprzenie w twoim wykonaniu, że to "Polacy" jak tenerem i CAŁĄ decyzję podejmuje trener, który [pewnie nie wiesz] jest Austriakiem. A idź w d z tym swoim "oglądaniem". 40 lat i nie masz dalej pojęcia o tym sporcie.
(06.01.2018, 20:25)
niesmak ogromny
...ale machlojka z tym Kubackim i obniżeniem dla niego belki wszystko pod Stocha, żeby go czasem Kubacki nie przeskoczył, trzeba było w ogóle go wycofać, czy Polacy nie potrafią wygrywać po sportowemu ? cieszyć się tym sportem ? jak to dobrze, że przestałem oglądać skoki po 40 latach, Polacy sport mają w poważaniu, liczą się tytuły, laury za wszelką cenę, i co by się stało jakby sobie ten Kubacki skoczył z normalnej belki ? urągałoby to Stochowi i tak by go nie przeskoczył, żenada, zupełnie się nie cieszę z tych sukcesów Stocha, mam nadzieję, że polskie skoki w końcu wpadną znów w taki dołek, w jakim były na początku lat 90 i już się z niego nie wygrzebią, bo jak są sukcesy to Polakom odbija sodówa i zawsze muszą odwalić jakąś szopkę, a do tego przy sukcesach pojawia się nagle milion "ekspertów", którzy farmazonią trzy po trzy... tęsknię za czasami Funakiego, Peterki, za czystym sportem, skokami bez przeliczników i tłumu "ekspertów", gdzie w Polsce mało kto się tym zajmował, nie było tego całego narodowego bełkotu o formie naszych zawodników i takich szopek jak dzisiaj z tym Kubackim, niesmak czuję ogromny, Stoch by to sam wygrał, nie trzeba było przy tym triumfie kombinować, nie wiem z czego tu się cieszyć (?), skoki to już od dawna nie są skoki, to są szachy, a w dodatku z takim kombinacyjnym podejściem to już w ogóle w tym sportu nie ma za grosz...
(06.01.2018, 20:21)
K2
Kot jakiś bardzo obrażony był nawet nie nosił Kamila jak w zeszłym roku tylko Hula i Żyła nosili.
(06.01.2018, 20:20)
HM
Do Jaro:

Dla mnie top3

Małysz
Nyka enen
Ahonen

Kamila można zaliczyć już do top10, jak obroni IO, albo wygra w tym roku drugą kryształową kulę to myślę, że można go dać nawet do top 5-6.
(06.01.2018, 20:16)
kibic
Gratulacje dla Kamila Stefan poświęcił Dawida obniżając belkę bo dziś był mocny i mógł wygrać.Myślę że teraz będzie coraz lepiej skakał i nie odpuści szansy na wygraną nawet z naszym Mistrzem.Stefan H. forma stabilna ze wskazaniem na progres ktoś tu napisał że wyautował Kota z drużynówki myślę że niestety nie pełno kotów dookoła nie dopuszczą do miski.
(06.01.2018, 20:16)
HM
To twoja top8 wszech czasów?

(06.01.2018, 20:12)
Malgosia
Szczerze mówiąc o te ostatnie zwycięstwo obawiałam się najbardziej. Tcs wygrany z rozmachem, ale mam nadzieję, że Kamil na tym nie poprzestanie, bo w tym miesiącu MŚ, a za miesiąc igrzyska. Cieszy także objęcie prowadzenia w PŚ. Co prawda z niewielką przewagą, ale przy takiej formie wydaje się, że nie będzie problemu z jej powiększeniem. Oby forma dopisywała, bo najważniejsze imprezy sezonu dopiero przed nami. Jak tak dalej pójdzie to szykuje się najlepszy sezon K.Stocha, ale póki co nie ma co przesądzać. Tytuł sportowca przewiduje na przyszły rok, bo poprzedni sezon nie był tak owocny. Życzę kolejnych sukcesów temu "farciarzowi" Kamilowi Stochowi.
Wygrana naszego lidera przyćmiła nieco wyniki pozostałych zawodników polskiej kadry.
Szkoda Dawida Kubackiego, bo miał szansę na podium zarówno w konkursie, jak i całym turnieju.
Stefan Hula na plus, mimo, że mogłoby być lepiej to i tak wynik zadowalający.
Najbardziej zawiódł Maciej Kot i Jakub Wolny. Ten pierwszy z konkursu na konkurs prezentuie coraz niższy poziom i myślę, że to właśnie jego powinien zastąpić Hula w drużynówce.
Wszystko w rękach trenera, bo nikt z nas znawcą nie jest.
Dzisiaj zaskoczył mnie także A.Fannemel, bo na oba podia wskoczył właściwie równie niespodziewanie co P. żyła przed rokiem - dzisiaj z kolei wypadł bardzo neutralnie.
Bardzo ładne zachowanie S.Hannawalda, który spełnił obietnicę.
(06.01.2018, 20:12)
Jaro
Aż trudno zebrać myśli... Zacznijmy od gratulacji dla Stocha - absolutnie genialne osiągnięcie, które przesuwa Kamila do top8 wszech czasów (obok Nykaenena, Małysza, Wiessfloga, Ahonena, Ammanna, Morgensterna i Schlierenzauera). Wielkie brawa.

Brawo również dla Kubackiego, który miewał lepsze i gorsze momenty w tym Turnieju, ale ostatecznie zdobył ponad 1000 punktów i zajął miejsce w dziesiątce. Duży sukces i oby tak dalej.

Trochę martwi postawa pozostałych Polaków. Kot się rozsypał, Żyła jest cieniem samego siebie sprzed roku, Wolny oddał katastrofalny skok... Mam nadzieję, że do ZIO da się coś z tym zrobić.
(06.01.2018, 20:09)
Maqur
Brawo Kamil! choć dzisiaj Fannemel postraszył, szkoda słabszych skoków w Insbrucku Kubackiego bo tez byłoby podium turnieju dzisiaj. Ale jest pięknie!
(06.01.2018, 20:09)
jadebowczyk
Siema, nazywam się Matrix, chciałem pogratulować Kamilowi wspaniałego triumfu w TCS. Dawid i Stefan również świetnie, oby tak dalej.
(06.01.2018, 19:59)
Broski
@Krystian Rosiak, nie zgodzę się z Tobą, moim zdaniem Szaranowicz zawsze był beznadziejnym komentatorem. Nie da się go słuchać, jak ciągle mówi o pradziadkach w skokach, w ogóle się nie skupia na tym co się dzieje na skoczni. Ciągłe pomyłki i brak jakichkolwiek emocji, na co dowodem była poprzednia olimpiada. Stoch był w powietrzu, a on gada o pradziadkach i tylko jak Kamil wylądował to powiedział spokojnie "i zrobił to". Jego się słuchać nie da. Babiarza nie komentuję, bo nie oglądam obecnie TVP. Ale zawsze najlepszym komentatorem był Snopek, którego tylko dają do komentowania zawodów z Japonii, bo im się pewnie nie chce wstawać w nocy.
Wielkie brawa dla Stocha, takie coś mógł zrobić tylko sportowiec, który jest niesamowicie mocny psychicznie, ale przyznam, że bałem się o wygraną w drugiej serii, jak armia Norwegów zaczęła skakać po 140 metrów. Piękny gest Hannavalda. Myślę, że po Innsbrucku Sven był świadomy, że już nie będzie jedynym z poczwórnym zwycięstwem. Byliśmy świadkami napisania historii w tym sporcie.
Pozostali Polacy. Kubacki mimo wszystko bardzo dobrze, nic nie szkodzi ta strata kilku miejsc w konkursie i turnieju. Stefan znów dobrze. Piotrek niestety słabiej, stać go było na więcej. Tomek bardzo przyzwoicie, nie zepsuł skoku, 34 lokata to dobry rezultat, te dwa konkursy to dla niego bardzo cenne doświadczenie, które zaprocentuje. Maciek bardzo słabo, że przegra w parze z Junshiro można się było spodziewać, ale nie że w takim stylu, oby to był tylko wypadek przy pracy. To samo Kuba, który wyglądało na to, że bardzo mocno spóźnił skok i nie było czego zbierać potem.
(06.01.2018, 19:56)
T
Wielkie gratulacje dla Kamila, który dokonał tego czego wszyscy oczekiwali i o czym wszystkie media mówiły już po Oberstdorfie wywierając niepotrzebną presję. Jestem ciekaw jakby to się potoczyło gdyby Freitag skakał, czy dzisiejsze zwycięstwo też by się dokonało? Najpiękniejsze obrazki z tego wszystkiego to są te gdy Małysz jest obok Stocha. Sama obecność Adama jest niesamowita.
Dla mnie osobiście już denerwujące są teksty dziennikarzy, że teraz przed Stochem obrona złotych medali IO. Ludzie mało wam?
Komentatorzy TVP po skoku Kamila w drugiej serii mówili, że skakał z tej samej belki co Dawid Kubacki, ale jak widzę w artykule to był tylko kolejny popis ich kompetencji.
(06.01.2018, 19:50)
qw
coś na co mało kto zwraca uwagę: Stoch wygrał z przewagą 69.6 pkt, co jest trzecią najwyższą przewagą nad drugim zawodnikiem w TCS w historii, po Małyszu (104.4 pkt) i Nykaenenie (99 pkt).
(06.01.2018, 19:48)
jadebowczyk
Sportowcem roku będzie Stoch lub Lewandowski.
(06.01.2018, 19:47)
tomek44
BRAWOOOO!!!BRAWO,BRAWO!Drugi raz z rzędu wygrany TCS i drugi skoczek,który w ciągu 66!!! turniejów wygrał 4 konkursy.To nie jest byle jakie osiągnięcie.To jest pokazanie dominacji na chwilę obecną nad resztą stawki.Z aktywnych skoczków nikt nie ma jednocześnie takiej formy i tylu sukcesow. On juz nic nie musi udowadniac. Wielkie gratulacje dla niego no i oczywiscie dla calego sztabu szkoleniowego. Gdyby nie Horngacher nie byloby tego triumfu.
(06.01.2018, 19:45)
Gino Lettieri
KAMIL STOCH! KAMIL STOCH! KAMIL STOCH!!! KAMIL STOCH!


KRÓL POLSKI, TCS I ZAKOPANEGO!
(06.01.2018, 19:45)
gość
Pan Babiarz powinien zająć się komentowaniem walk w musztardzie,tam myślę sprawdzi się w 100%.W ostatnich zawodach zapomniał o zeszłorocznym zwycięstwie Kamila Stocha w tcc,stwierdził że to udało się tylko Adamowi Małyszowi.Ciężko słuchać tego bełkotu.
(06.01.2018, 19:39)
Hurra
Gdyby Kubacki skoczył w drugiej serii tak daleko, żeby objąć prowadzenie to wątpię, żeby Stoch dał radę go przeskoczyć. Tam była naprawdę wyśrubowana odległość.
(06.01.2018, 19:37)
K2
i jeszcze ta broda Kurzaja jak u Rumcajsa mógłby się ogolić do telewizji
(06.01.2018, 19:36)
kzez1986
Mała ciekawostka. W sezonie 2001/2002 w 1 periodzie Małysz szedł jak burza i wygrywał wszystko co się dało. Media rozpisywały się i wszyscy huczeli, że Małysz to jedyny zawodnik, który może wygrać wszystkie konkursy TCSa. Okazało się, że na TCS trochę stracił formę i nie był nawet na podium. Natomiast Hannavald dokonał tego, czego miał dokonać Małysz. Teraz mamy sytuację idealnie odwrotną. W 1 periodzie Freitag miał niesamowitą formę. Niemieckie media rozpisywały się, że musi on wygrać TCSa, że nie ma innej możliwości. Tymczasem Stoch dokonał tego, czego miał dokonać Freitag.
(06.01.2018, 19:34)
mario
Antykurzaj - dokładnie, a podatnik płaci za wycieczki Kurzajewskiego
(06.01.2018, 19:33)
Florunia
A mi szkoda Kobayashiego... Przegrać z Norwegiem...
(06.01.2018, 19:31)
Bronisław Stoch
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że zwykły człowiek Bronisław Stoch swoją wiedzą i sposobem wypowiedzi miażdży wiecznie mylących się SzaranowiczoBabiarzy. Byłem pod wrażeniem jego wypowiedzi
(06.01.2018, 19:29)
troolol
bickner dziś 26 jeszcze za punktem k ląduje. żeby tylko nie lądował po ammanowemu
(06.01.2018, 19:26)
Punkty
Powinien uzyskać 95% hs czyli 133 m żeby mieć dodane punkty
(06.01.2018, 19:25)
jadebowczyk
Szaranowicz kończ z komentowaniem, nikt cię nie może słuchać, gadasz bzdury z Babiarzem i tyle, nie znasz dokładnie imion i nazwisk skoczków.
(06.01.2018, 19:22)
Kamil!
Dziękujemy!!
(06.01.2018, 19:18)
aaa
Nie dali mu punktów za obniżoną belkę, bo nie uzyskał 95% najdłuższej odległości, a chyba jakoś tak to jest..
(06.01.2018, 19:15)
haladaj
Powinni dodać około 4 punktów kubackiemu byłby 7 a nie 9
(06.01.2018, 19:13)
Antykurzaj
A największym "fenomenem" jest redaktor Kurzajewski. Do "Kocham Cię Polsko" się nadaje i do niczego innego. Jeszcze wczoraj siedział w studio warszawskim, a dzisiaj już z Austrii musi. Ludzie!!!
(06.01.2018, 19:13)
haladaj
Oszukali Kubackiego nie dodali mu puntow za obnizona belke
(06.01.2018, 19:10)
jb
Czy było już tak kiedykolwiek wcześniej, że Polacy prowadzili jednocześnie w PS, COC I FISCup, tak jak dzisiaj?
(06.01.2018, 19:07)
mario
Kubacki zawalił mogło być jak w zeszłym roku dwóch na podium a jest gorzej tylko jeden.
(06.01.2018, 19:06)
zzz
Fajnie że dane było mi zobaczyć taki wyczyn,coś pięknego! :)
(06.01.2018, 19:05)
???
Stoch pokazuje poziom skoków na świecie.

Fajnie,że loty za chwilę.

Noriaki-czas na nutkę szaleństwa z twojej strony!

@Sebek99pl

A co takiego Bickner dziś pokazał?
(06.01.2018, 19:05)
Kajmany
Dlaczego niby Horngacher zepsuł obniżając belkę. ? Niestety to Dawid spalił...
(06.01.2018, 19:04)
Marcin
Jak zwykle typowi Polacy ...przestanie narzekać ...cieszyć się !
(06.01.2018, 19:03)
abs
JEST ! Brawo Kamil. Drugi skoczek w historii który wygrywa wszystkie cztery konkursy TCS. Teraz tylko szlifować formę na Pjongczang i to będzie Twój sezon Kamil.
(06.01.2018, 19:02)
cedryk
Super, szkoda tylko że Dawid nie wykorzystał szansy
(06.01.2018, 19:02)
arqus
dzięki Horngacher dobra robota za belkę dla Dawida ,to ześ lekko ...brawo Kamil brak mi teraz słow na mistrza ,szacun dla Hannawalda

p.s only eurosport
(06.01.2018, 19:00)
mr.OTHER
Stoch skakał z 12, ale Babiarz przekonany że z 11 :)
(06.01.2018, 19:00)
TVP
Babiarz się totalnie skompromitował. Kamil nie jechał z niższej belki !
(06.01.2018, 19:00)
Sebek99pl
I cieszy mnie to, że jury pozwoliło na dalekie skoki. W przekroju całego turnieju mało było takich, a zwłaszcza w Oberstdorfie.
(06.01.2018, 18:59)
Kato-Bolszewik
GratulujęKamilowi . Pan Szaranowicz z kolei czerwona kartka . Zawsze się pcha na najważniejsze konkursy , a jak Polacy bez formy to dopiero w Planicy komentuje . Nie zlicze już miliona pomyłek , bo przerasta to skalę tej żenady . #SzaranOut
(06.01.2018, 18:57)
Sebek99pl
No cóż, zwycięstw Hannawalda nie pamiętam, ale teraz będzie co pamiętać :)
(06.01.2018, 18:56)
costa1002
ladnie dawid ladnie
(06.01.2018, 18:49)
Babiarz
famenel!
(06.01.2018, 18:46)
mario
Andersz Wellinger co ten Szaranowicz dziś odwala
(06.01.2018, 18:43)
TVP
O właśnie zapomniałem o Snopku , mają w TVP dobrego komentatora a takich "fachowców" wstawiają.
(06.01.2018, 18:37)
Kato-bolszewik
Snopek mógłby komentować , chociażby ze Szczesnym, bo to co teraz się odwala , to jest kompromitacja TVP
(06.01.2018, 18:32)
K2
Hula wyleczył Kota z drużynówki
(06.01.2018, 18:30)
TVP
Szaranowicz może kiedyś był dobry teraz się kompromituje
(06.01.2018, 18:27)
Krystian Rosiak
Szaranowicz od MŚ w Lahti także większość kariery Małysza ;)
(06.01.2018, 18:22)
Marek
A pamiętacie transmisje na ARD lub ZDF? Jak skakał Skupień albo Bachleda to puszczali reklamy :-)
(06.01.2018, 18:20)
ha ha
Szaranowicz chyba coś dziś popił -zidensysufiyfifyyyy ...kować
(06.01.2018, 18:19)
Ahahahah
Krystian, ahhah
(06.01.2018, 18:16)
egze
Ci co oglądają skoki od Małysza pamiętają Krzysztofa Miklasa, ktorego Szaranowicz się pozbył ;)
(06.01.2018, 18:15)
Sebek99pl
A i gdzie są ci co Bicknera nazywali buloklepem?
(06.01.2018, 18:14)
Krystian Rosiak
To piękne jak Włodek opowiada o skokach, z serca, a nie dla pieniędzy ;)
(06.01.2018, 18:12)
Krystian Rosiak
Szaranowicz to fenomen i tylko on jako komentator kojarzy się ze skokami. Tylko Ci co oglądają skoki od Małysza są w stanie to zrozumieć. Jeden z najlepszych komentatorów w Polsce ;)
(06.01.2018, 18:11)
Marek
TVP tuba rządu - to mówi samo za siebie... Rudziński też wczoraj błysnął tekstem" Nota 139.9 pkt, to prawie 140".
(06.01.2018, 18:10)
Sebek99pl
Jeszcze kogoś dziwią komentarze na TVP?
Jedynym minusem Eurosportu jest opóźnienie - jak u mnie był Kozisek to tam Stoch i niekiedy słychać co nieco stamtąd.
(06.01.2018, 18:09)
TVP
Babiarz do wylotu, Szaranowicz do wylotu, Szczęsny do wylotu. TVP nie ma komentatorów od skoków i jeszcze Rudzińskiego się pozbyli.
(06.01.2018, 18:08)
gościu
Trochę słabo ocenili Kamila, gratulacje dla Dawida!
(06.01.2018, 18:08)
Michael
Zawiodłem się na Maćku.
(06.01.2018, 18:08)
TzB
A ja mam pytanie, kto wie co i po co niemcy mają w tych swoich kaskach? Takie te plastiki czarne na twarz? :P
(06.01.2018, 18:07)
Patryk 457
Tomek bardzo blisko 30 szkoda :(
(06.01.2018, 18:07)
Rafalll
Czy Kubacki przy takim stanie rzeczy da rade wskoczyć na podium ?
(06.01.2018, 18:07)
andre
tego babicza to sie słuchac nie da-dlatego oglądam na eurosporcie
(06.01.2018, 18:06)
mario
No jaja by były jakby Kubacki pozbawił Stocha rekordu
(06.01.2018, 18:05)
Zwolnić trenera!
Kot schodzi na... psy. Niedługo będzie walczył z Ipcioglu :-(
(06.01.2018, 18:05)
Kato-bolszewik
Co się dzieje z Kotem . Poziom Stękały aktualnie
(06.01.2018, 18:05)
Greg
Babiarz do wylotu - tyle baboli, co on w tym turnieju nagadał, to głowa mała
(06.01.2018, 18:04)
Janek
Studio w Eurosporcie lepsze niż w TVP, szkoda że w transmisji mają lekkie opóźnienie
(06.01.2018, 18:03)
Mattik
Polskich skoczków to nie interesują pozycje i nie będą się patrzeć, które mają miejsca tylko będą życzyć swoim kolegom z reprezentacji jak najlepiej.
(06.01.2018, 17:59)
exciter
Gratulacje dla Kubackiego, mam nadzieję, że to drugie mniejsce przynajmniej utrzyma, ale 18.5 puntku za to lądowanie to chyba trochę za dużo.
(06.01.2018, 17:58)
Fan Kubackiego
Mógłby Kubacki utrzeć nosa Stochowi
(06.01.2018, 17:56)
fanka skoków
Brak mi już słów na komentarze w TVP... "Kubacki niech dobrze skoczy ale z zachowaniem proporcji dla Kamila który ma wygrać 4 konkurs" no co to ma być?! Każdy kto choć trochę zna Kamila z wywiadów doskonale wie, że chętnie by oddał jakiś śmieszny rekord wygrania 4 konkursów w TCS na rzecz wygranej Dawida... Jak można tak odmawiać skoczkom prawa do sukcesu?
(06.01.2018, 17:56)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
TCS Bischofshofen: Fantastyczny Stoch znów przechodzi do historii!
TCS Bischofshofen: Fantastyczny Stoch znów przechodzi do historii!

TCS Bischofshofen: Fantastyczny Stoch znów przechodzi do historii!

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich