Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Na szczęśliwej dla nas skoczni w Sapporo, na której jedyny złoty medal olimpijski dla Polski wywalczył Wojciech Fortuna, wygrał dziś także szczęśliwie Kazuyoshi Funaki! Przy silnie padającym śniegu i zmiennych podmuchach wiatru Japończyk pokonał Thomasa Morgensterna i Roara Ljoekelsoeya. Dobre wyniki osiągnęli także Kimmo Yliriesto (7 lokata) i Morten Solem (8 miejsce). Jury po skokach ponad połowy zawodników w II serii anulowało ją i wyniki pierwszej odsłony były jednocześnie końcowymi wynikami konkursu.


Małyszowi, mimo nieobecności w Sapporo, udało się utrzymać wysoką, drugą lokatę w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. Janne Ahonen pozostaje liderem bez względu na wyniki w Sapporo i w przyszłym tygodniu w Pragelato, na których także nie wystąpi.
OPIS KONKURSU:
5 lutego po raz pierwszy w tym sezonie skoczkowie rywalizowali na skoczni pozaeuropejskiej. W Sapporo na obiekcie Okurayama K-120 (HS-134) zjawiło się zaledwie 41 zawodników. Wśród nich było aż 12 Japończyków, niestety Polacy nie pojechali do Kraju Kwitnącej Wiśni. Start konkursu nieco się opóźnił. 15 minut po 9 byliśmy świadkami dość niecodziennej sytuacji. 6 zawodników, którzy nie mieli możliwości oddania skoku w serii próbnej dostali szanse treningu. Bezpośrednio po nich wystartował konkurs.

Pierwsze skoki w zawodach oddali rzadko widywani w konkursach tej rangi Japończycy: Yumoto, Kaneko, Sakano i Ichinohe. Wśród nich był także Hiroki Yamada. Wszyscy oddali króciótkie skoki. Najdalej poleciał Yumoto - 103,5 metra. Szybko okazało się, że jury przesadziło z obniżeniem rozbiegu. Yumoto prowadził po skokach 11 zawodników, a skoki były poniżej 100 metrów.

Pierwszy daleki skok oddał Christian Bruder z Niemiec - uzyskał 118,5 metra. 5 metrów dalej poleciał Morten Solem. Po jego skoku warunki na skoczni uległy zmianie i kolejni zawodnicy nie dolatywali nawet do 90 metra. Wśród nich był Kazuyoshi Funaki, który wyraźnie miał pretensje do organizatorów.

Jury po krótkiej przerwie podjęło dziwną decyzję. Ustalili, że trzech ostatnio skaczących skoczków powtórzy swoje skoki ze względu na wyjątkowo słabe warunki. Byli nimi Kazuya Yoshioka, Kazuyoshi Funaki i Kimmo Yliriesto. Czy było to spowodowane presją gospodarzy i czy to sprawiedliwe zostawiamy ocenie kibiców.

Po 10 minutach przerwy i oczyszczeniu torów, ponownie na belce pojawili się zawodnicy. Rozpoczął Schwarzenberger skokiem na 82 metry... Nieco lepiej zaprezentował się Jussi Hautamaeki - 105 metrów.

Pierwszy przyzwoity skok po przerwie należał do Jana Matury. Czech nie doleciał do punktu K, uzyskując 119,5 metra i zajmował 2 lokatę, za wciąż prowadzącym Solemem.

Kolejne dobre odległości rozgrzały kibiców zgromadzonych pod skocznią. Głównymi sprawcami byli Akira Higashi (121,5 m) oraz Słoweńcy - Peter Zonta (117,5 m) i Jure Bogataj (118,5 m). Bardzo dobrze spisał się Risto Jussilainen - 127 metrów. Fin bezapelacyjnie objął prowadzenie w konkursie.

Powyżej 120 metrów skakali także Kasai (122,5 m) i Bystoel (127 m). Norweg uzyskał identyczną notę jak Risto Jussilainen.

Z presją nie poradził sobie Daiki Ito, który nie doleciał do setnego metra i nie awansował do drugiej serii.

Czołowa trójka zawodników zgłoszonych do konkursu nie zawiodła. Thomas Morgenstern zadziwił wszystkich rewelacyjnym skokiem - 135,5 metra. Nie gorzej zaprezentował się Roar Ljoekelsoey - 132 metry. Martin Hoellwarth poleciał na 131,5 metra i wszyscy trzej zajmowali jak do tej pory miejsca na podium. Zostało jednak jeszcze trzech skoczków, którzy musieli powtarzać swoje skoki.

Cała trójka zdołała awansować do II serii. Yoshioka co prawda doleciał tylko do 101 metra, ale Yliriesto i Funaki spisali się nadwyraz dobrze. Fin uzyskał 124 metry, co dało mu 7 lokatę, a wszystkich zaskoczył Kazuyoshi Funaki. Po pierwszym, anulowanym skoku na 82,5 metra, teraz udowodnił, że potrafi skakać daleko! 135 metrów przy wysokich notach za styl dało reprezentantowi gospodarzy prowadzenie po pierwszej odsłonie!!! Japończyk wyprzedzał Morgensterna o 0,1 punktu.

 Klasyfikacja końcowa
 miejsce i skoczek odl. 1 punkty
  1. Kazuyoshi Funaki (Japonia)
  2. Thomas Morgenstern (Austria)
  3. Roar Ljoekelsoey (Norwegia)
  4. Martin Höllwarth (Austria)
  5. Risto Jussilainen (Finlandia)
  6. Lars Bystoel (Norwegia)
  7. Kimmo Yliriesto (Finlandia)
  8. Morten Solem (Norwegia)
  9. Noriaki Kasai (Japonia)
 10.Akira Higashi (Japonia)
 11.Jan Matura (Czechy)
 12.Jure Bogataj (Słowenia)
 13.Henning Stensrud (Norwegia)
 14.Christian Bruder (Niemcy)
 15.Peter Zonta (Słowenia)
 16.Akseli Kokkonen (Finlandia)
 17.Hideharu Miyahira (Japonia)
 18.Andreas Kofler (Austria)
 19.Emmanuel Chedal (Francja)
 20.Jussi Hautamäki (Finlandia)
 21.Fumihisa Yumoto (Japonia)
 22.Antonin Hajek (Czechy)
 23.Takanobu Okabe (Japonia)
 24.Martin Koch (Austria)
 25.Florian Liegl (Austria)
 26.Kazuya Yoshioka (Japonia)
 27.Tsuyoshi Ichinohe (Japonia)
 28.Ferdinand Bader (Niemcy)
 29.Bine Zupan (Słowenia)
 30.Radik Zhaparov (Kazachstan)

 31.Balthasar Schneider (Austria)
 32.Nicolas Dessum (Francja)
 33.Daiki Ito (Japonia)
 34.Heung Chul Choi (Korea Pd.)
 35.Yusuke Kaneko (Japonia)
 36.Roland Mueller (Austria)
 37.Hiroki Yamada (Japonia)
 38.Reinhard Schwarzenberger (Austria)
 39.Yukio Sakano (Japonia)
 40.Hyun Ki Kim (Korea Pd.)
 41.Ivan Karaulov (Kazachstan)
135.0
135.5
132.0
131.5
127.0
127.0
124.0
123.5
122.5
121.5
119.5
118.5
118.0
118.5
117.5
115.5
110.0
110.0
108.0
105.0
103.5
104.0
103.0
101.5
101.5
101.0
100.5
100.5
100.5
99.5

97.5
96.0
97.5
94.5
90.5
91.5
89.5
82.0
80.0
78.5
77.0
144.0
143.9
139.1
136.7
128.1
128.1
122.2
120.8
119.5
118.2
113.1
111.3
109.4
109.3
109.0
104.4
94.5
94.0
89.4
83.5
80.8
80.7
80.4
76.7
76.2
75.3
74.9
74.4
74.4
72.1

68.5
65.8
65.0
63.1
56.4
56.2
53.1
38.6
34.0
27.8
23.6

Drugą serię rozpoczął Kazach - Radik Zhaparov, dla którego był to pierwszy punktowany start w tym sezonie. W pierwszym skoku okazał się lepszy od takich zawodników jak Balthasar Schneider, Daiki Ito, czy Reinhard Schwarzenberger. Zawodnik z Ałma-Aty spisał się dużo lepiej w drugiej odsłonie przy takim samym rozbiegu, lądując na 116,5 metra. Dzięki temu poprawił swoją pozycję o ponad 10 oczek!

Drugi dobry skok należał do Martina Kocha. Austriak poleciał na 117,5 metra i zmienił Kazacha na prowadzeniu.

Sprzyjające warunki wietrzne wykorzystał najstarszy zawodnik konkursu - 34-letni Takanobu Okabe. Japończyk powtórzył wynik z pierwszej serii Thomasa Morgensterna - 135,5 metra i na dłuższy czas zagościł na fotelu lidera.

Przyzwoitą odległość uzyskał jeszcze Jussi Hautamaeki (118 m). Swój skok totalnie zawalił Akseli Kokkonen. Fin skoczył 69 metrów i zajął ostatnie miejsce w dzisiejszych zawodach. Petr Zonta także nie doleciał do 100 metra.

Nastąpiła kolejna przerwa, podczas której ponownie czyszczono tory. Jury postanowiło, że Peter Zonta powtórzy swój skok. Szkoda, że nie dano szansy Kokkonenowi, który także miał duże problemy z prędkością najazdu.

Na skoczni zwiększyły się opady śniegu i jury ostatecznie postanowiło o odłaniu II serii. Wobec tego zwycięzcą konkursu został dość niespodziewanie Kazuyoshi Funaki!

klasyfikacja generalna Pucharu Świata >>
wirtualna* klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) >>

* - klasyfikacja wirtualna, ponieważ ranking WRL jest uaktualniany po zakończeniu periodu; period V sezonu 2004/2005 jeszcze trwa, natomiast obowiązująca jest klasyfikacja po IV periodzie sezonu 2004/2005 (również dostępna w naszym serwisie)

Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
abcd
Dość mało skoczków startowało w tym konkursie. Podobnie jak w Sapporo 2009.
(24.07.2015, 21:15)
Marta
AustriaTeam, zgadzam się z Tobą w stu procentach! Wedlug mnie wygrana Funakiego to NIEPOROZUMIENIE! Nie wiem jak Wy, ale ja chcę napisać do FIS-U!
(07.02.2005, 17:59)
sir_skiner
Mateja ladniejszy od Malysza?
HANBA!!!
:D
(06.02.2005, 12:48)
marmi
@Austriateam: chciałem tylko zauważyć, że w skokach cały czas liczą się przede wszystkim odległości :) A poza tym całkiem do rzeczy gadasz.
@Squeal: faktycznie gdyby nie Funaki to Roar byłby 2., Hoellwarth 3. a Małysz 4. Jednak różnice są minimalne i obecna kolejność już niebawem się zmieni (no chyba, że konkurs się nie odbędzie).
(05.02.2005, 23:28)
AustriaTeam
Zgadzam się z wami. Lubię Morgiego i dlatego troche zabolała mnie ta porażka, bo w końcu miał szansę wygrać. Jasne, że sport jest dzięki temu ciekawszy. Mam nadzieję, że dzisiejszej nocy Morgi pokaże na co Go stać, a konkurs bedzie bardziej obiektywny :)))
(05.02.2005, 23:23)
Squeal
@air show: "Pewnie gdyby to Małysz był na miejscu Morgiego mielibyśmy inne zdanie." - Pewnie tak. Ale i tak nie mielibyście racji.
(05.02.2005, 22:20)
Squeal
@AustriaTeam: Masz rację, ale te pretensje to już nie do mnie, ani tym bardziej nie do organizatorów, którzy moim zdaniem zrobili to, co powinni.

No i nie ma co się denerwować na Funakiego. Naprawdę - to po prostu taki jest sport i naprawdę nic się takiego nie stało. Popatrz - ja na przykład nic nie mówię, mimo że mojego ulubieńca ten jeden skok też kosztował 20 punktów do PŚ (Już teraz byłby drugi, a tak jest dalej piąty... :( ). Myślę, że tym "gadaniem" wszyscy próbowali po prostu to jedno powiedzieć. Jestem przekonany, że nikt tu nie umniejsza wielkości Morgiego... zresztą, już same stwierdzenia, że jeszcze wiele zdąży wygrać, świadczą o tym, że ludzie w niego wierzą... :)
(05.02.2005, 22:18)
air show
Pewnie gdyby to Małysz był na miejscu Morgiego mielibyśmy inne zdanie. No cóż, konkurs na pewno nie był obiektywny i pewnie nie wygrał najlepszy, ale tak jest, gdy warunki dyktują odległości, na jakie skaczą zawodnicy. Na tym przykładzie najlepiej widać jak ważne są warunki, co niektórzy antyfani Adama negowali.
(05.02.2005, 22:11)
Dexter
Australijczyk w short tracku oczywiscie :)
(05.02.2005, 21:38)
Dexter
@AustriaTeam
Wszystko pieknie ladnie. Tylko... Taki jest wlasnie sport. Gdyby bylo tak jak mowisz, to pewnie skoki narciarskie wygladaly by jak wyscigi Formuly 1. Osobiscie lubie jak raz na jakis czas "wydarzy" sie jakis taki konkurs jak ten dzisiaj. Na tym polega urok sportu, ze nigdy w 100% nie mozemy byc pewni ostatecznego wyniku, na który (zdarza sie tak, ze) nie maja nawet pelnego wplywu sami zawodnicy. Ciekawie bylo jak Grecja wygrala MS, czy tez Australijczyk w SLC wygral zloty medal olimpijski (lol). Jeszcze raz gratuluje Kazuyoshiemu i nie mialbym nic przeciwko gdyby jutro Morgi wygral o 0,1 pkt, chociaz w sumie chcialbym zeby Takanobu pokazal na co go stac (wiem, za duzo bym chcial :)) Pozdrowienia! :)
(05.02.2005, 21:37)
AustriaTeam
do Squeal: oiczywiście, że oglądałam konkurs, specjalnie wcześniej wstałam. Nie napisałam przecież że Funaki niesłusznie powtarzał skok, tylko że ten konkurs to jedno WIELKIE NIEPOROZUMIENIE. Pamietam jak Ahonen powtarzał swój skok, ale w ogóle nie o to chodzi. Zostawmy już ten konkurs, to zwycięstwo Funakiego (zobaczymy dzisiaj w nocy ile wart jest obecnie Funaki), przegraną Morgiego o 0,1 pkt. On faktycznie może i zdąży jeszcze wygrywać nieraz. Ale wkurza mnie takie gadanie, że Funaki zasłużył na zwycięstwo, że jest lepszym skoczkiem bo ma więcej sukcesów. Noma, zresztą zawsze te sukcesy doceniałam. Ale powtórzę po raz kolejny: nazwisko i osiągnięcia nie decydują o zwycięstwie. A tak poza tym to Funaki jest tak świetny, że nawet się do reprezentacji na MŚ nie załapał.
(05.02.2005, 21:22)
AustriaTeam
Tak czytam wasze wypowiedzi i aż mi się niedobrze robi. Zgadzam się z A.M, że w Ga-Pa sędziowie nie zauważyli podpórki Ahonena. Nie znam się na sędziowaniu, ale wydaje mi się że w skokach powinny liczyć się przede wszystkim odległości a nie noty. Uważam że wiele konkursów PŚ ze sportem miało niewiele wspólnego. Ot, w Innsbrucku Schmitt był 7. i na tym się skończyło. A to że lubię Morgiego nie ma nic do rzeczy. Zresztą on zachował się wspaniale mówiąc, że cieszy się ze zwycięstwa swojego idola. Tak poza tym to obchodzą mnie starty Adama Małysza jakbyś ble chciał wiedzieć... A tak na marginesie to watpię, żeby Funaki w 2.serii oddał równie dobry skok. Jesteście tak zadufani, że nawet nie widzicie jak nieobiektywny był to konkurs. No i na koniec radzę, żebyście przyjrzeli się bliżej skokom Morgiego, a szczególnie ich stylowi. Jak one są brzydkie to ciekawe jakie są skoki innych. I dajcie w końcu Morgiemu spokój. To, że jest młody nie oznacza że nie może wygrywać. A sukcesy i osiągnięcia nie mają na skoczni żadnego znaczenia. Liczy się tylko dany konkurs i dwa dobre skoki. I nie wmawiajcie mi, że Morgi jest słabym skoczkiem, bo od poczatyku sezonu jest w czołówce. A Funaki kilka razy zaliczał bulę. W tym sezonie to Funaki Morgiemu do pięt nie dorasta. Tego już nikt nie zauważył...
(05.02.2005, 21:09)
s
Wg statystyk Kazuyoshi Funaki to obecnie 3-ci najprzystojniejszy skoczek na świecie.Wyprzedza takich skoczków jak Morgenstern czy Goldberger.O to cała lista:
1.Martin Schmitt
2.Simon Amman
3.Kazuyoshi Funaki
4.Andreas Goldberger
5.Janne Ahonen
6.Risto Jussilainen
7.Thomas Morgenstern
8.Martin Hoellrwarth
9.Kazuya Yoshioka
10.Matti Hautameki
...
14.Robert Mateja
19.Adam Małysz
(05.02.2005, 19:53)
skijumpo
A tak poza tym to nie dla każdej dziewczyny wygląd skoczka jest najważniejszy. Mnie się osobiście Goldi nie za bardzo podoba, ale darzę go wieką sympatią i życzę mu jak najlepiej. Oczywiście nie chciałabym, żeby wygrywał z Adamem, ale drugi może już być, albo na tym samym stopniu podium, co już raz się zdarzyło.
(05.02.2005, 19:40)
marmi
@sir_skiner: no wiem że z Wołodyjowskiego, niezła przeróbka :)
@jozek-sibek: to proste: tamci to pechowcy bo gdyby druga seria była dokończona to by znacznie awansowali (zwłaszcza Okabe), jednocześnie Funaki bez wątpienia nie utrzymałby pierwszej pozycji...
(05.02.2005, 19:31)
skijumpo
Co do urody, to każdy ma inne zdanie. Morgi jest ładny, ale taki "przesłodzony", ja wolę Funakiego. Może nie jest klasycznie piękny, ale mi się podoba. Może to dlatego, że podaba mi sie uroda Azjatów, kto wie?
(05.02.2005, 19:21)
kibic
Dlaczego co niektórzy wysyłacie już Funakiego na emeryture? Bo jest mniej przystojny od np Goldbergera którego ciągniecie żeby jeszcze skakał?
(05.02.2005, 19:15)
air show
Wielokrotnie zdarzało się, że zwycięstwo było wynikiem szczęścia, a warunki w jakich skakali skoczkowie niesprawiedliwe, chociażby w Willingen, więc nie widzę powodów do rozpaczy. Morgenstern może i miał pecha, ale tez wielokrotnie miał szczęście i korzystał albo z podmuchów wiatru, albo przychylności sędziów, więc wychodzi na zero.
(05.02.2005, 19:11)
sir_skiner
ilu idoli ma Morgi?
raz slysze, ze to Malysz, raz, ze Funaki, sa jeszcze inni?
(05.02.2005, 19:09)
sir_skiner
@marmi
hehe, to z "pana wolodyjowskiego". tak mi sie skojarzylo... Adam Malysz - maly rycerz polskich skokow ;)
oby sie pozbieral i nic nie stracil na mistrzostwa
(05.02.2005, 19:06)
A.M.
Miło, że Funaki wygrał, ale to nie sportowe...
Tyle było szumu wokół ostatniej afery kombinezonowej, a w Sapporo zdarzyło się tyle niedociągnięć... Aż przykro takie zawody oglądać... Ale wiadomo, że nigdy warunki do oddania skoku nie będą w 100% sprawiedzliwe...
(05.02.2005, 18:55)
A.M.
Tak Jaro, ale Morgi nie po raz pierwszy został tak pokrzywdzony... W Ga-Pa też by zwyciężył gdygy sędziowie zauważyli podparty skok Ahonena... Ale wyedy nikt na to nie zwracał uwagi, bo ahonen miał wtedy to pasmo zwycięstw... I może Morgi Funakiemu nie dorasta do pięt, ale tu chodzi o sprawiedliwość !!! Zresztą Morgi powiedział, że cieszy go zwycięstwo Funakiego i ze on jest jego idolem !!! ( poza tym Morgenstern to wielki talent i może nigdy nie dorówna Funakiemu, ale i tak juz bardzo dużo zrobił dla skoków !!!)
TOBIE wuj stefan polecam przeczytanie wypowiedzi po zawodach na skispringen.com.pl ... Jeśli Morgi jest zadufany to ty jesteś głupi.
(05.02.2005, 18:52)
skijumpo
Cieszę się, ze wygrał Funaki i tyle
(05.02.2005, 18:50)
air show
I jeszcze jedno, liczylem na Japończyków,a właściwie na Ito, a tu Funaki! Jeden z moich ulubieńców przed "erą Małysza". Kto by pomyślał! Jakby jeszcze drugi konkurs sie nie odbył albo zakończył równie sensacyjnym wynikiem byłoby....
(05.02.2005, 18:29)
air show
A ja uważam, że to wspaniale, że Funaki wygrał. Podziwiałem jego piękne stylowo skoki i było mi przykro, że teraz tak słabo skacze. Po jego pierwszym skoku komentator mówił coś o rozmienianiu się na drobne, a tu taka niespodzianka! Jakby chciał udowodnić, że jeszcze nie zapomniał, jak się skacze. Ahonen nie raz miał w tym sezonie szczęście, więc i Funaki może mieć.
(05.02.2005, 17:51)
jozek-sibek
@marmi. Dlaczego nazywasz Funaki fuksiarzem roku a Zhaparowa i Okabe pechowcami,gdzie logika.Przeciez p. Okabe w 2 seri wiatr pomógl tak samo jak Funaki w 1 skoku.Myślę że nawet więcej bo Funaki w 1 seri skakał jako 2 po 3 "ASACH".
(05.02.2005, 17:24)
Dexter
@marmi
Okabe zdobywal juz punkty w Neustadt. Pozdrawiam
(05.02.2005, 16:53)
Dexter
@Squeal
Swieta prawda. Ja od razu jak zobaczylem, ze Kazuyoshi ma jakies problemy na najezdzie (te ruchy rekami), przypomnialem sobie historie z jakims papierkiem i Janne Ahonenem i pomyslalem, ze moze powtarzac ten skok. Zgadza sie, warunki mial o niebo lepsze niz przy swoim pierwszym skoku, ale to trzeba tez umiec wykorzystac. Chociaz na poczatku ten jego skok nie wygladal mi na taki ponad 130 metr, co pózniej mnie bardzo pozytywnie zaskoczylo. Co do tych 0,1 pkt... Nie rozumiem tego rzucania sie niektórych. Gdyby skoczyl powiedzmy 1,5-2 metry krócej od drugiego zawodnika, mozna by bylo mówic o tym, ze pomogly mu noty. Jeszcze raz gratuluje Funakiemu i mam nadzieje, ze jutro na zawody przybedzie wiecej kibiców (o czym jestem przekonany) i obejrza bardzo ciekawy konkurs.
(05.02.2005, 16:51)
marmi
Na początek @sir_skiner: rewelacyjny tekst, chyba się na pamięć nauczę :)
Ale sensacja! Myślę, że Funaki może rywalizować z Urbańskim o tytuł fuksiarza roku ;) Trafiło się ślepej kurze ziarno... Oczywiście szanuję jego dokonania ale teraz bez wątpienia "jest cieniem własnego skoczka" jak to powiedział jeden z naszych komentatorów :) Zobaczymy, czy jutro będzie chociaż w 1. dziesiątce. Yliriesto też nieźle skorzystał na powtarzaniu skoku. Solem i Matura również zaskakująco wysoko. Pechowcy to na pewno Żaparow i Okabe, choć z drugiej strony to chyba ich pierwsze punkty PŚ? Ito kiepściutko ale i w treningach za dobrze nie było, zobaczymy jak jutro.
Nie rozumiem naśmiewania się z faktu organizowania konkursów w Japonii, które spotykam dosyć często. Przecież gdyby nie one to skoczkowi powinni rywalizować o Puchar Europy a nie Świata... Inna sprawa, że w ostatnich latach termin tych zawodów jest zły. Powinno być jak dawniej, że PŚ powinien zaczynać się w USA/Kanadzie, potem Japonia (lub na odwrót) no i Europa. Nie byłoby problemów takich jak teraz no i obsada byłaby pełna. Tylko że chyba tu względy marketingowo-koniukturalno-fin ansowe przeważają nad rozsądkiem :( Podobnie jak w narciarstwie alpejskim, gdzie miesiąc przed właściwym sezonem odbywają się jedne zawody aby nakręcić interes producentom sprzętu narciarskiego czy właścicielom kurortów itd.
Zauważmy poza tym, że bardzo gęsto zrobiło się w klasyfikacji na miejscach 2-5: różnica to zaledwie 16 punktów a więc mniej niż różnica punktowa między skoczkami na podium. Jutro o ile konkurs się odbędzie Małysz spadnie na 4. a Janda na 5. miejsce.
(05.02.2005, 16:49)
Squeal
Sorry, "oglądałaś"... Tak to jest z apłciowymi nickami... ;)
(05.02.2005, 16:46)
Squeal
Oglądałeś konkurs, AustrioTeamie? Jak kimś na rozbiegu tak zarzuca, że musi machać rękoma, coby się nie wywrócić, to sprawa jest znacznie poważniejsza od "mniejszej prędkości na progu". Umówmy się.

Jasne, Kazuyoshi powinien specjalnie skoczyć 10 metrów mniej, bo to nie fair, że wygrał. Powinien się wstydzić.

(PS: Takie sprawy to w Sapporo nie pierwszyzna. A bodaj dwa lata temu swój skok powtarzał Ahonen i było wielkie halo na całą Polskę, bo niby Małysza przez to skrzywdzili. Uh-huh.)
(05.02.2005, 16:43)
ble
trzytrzybrzydszy ma racje. jak morgensternowi w prezencie dawali wysokie noty niezasluzenie to wszystko bylo w porzadku. a teraz juz nie
(05.02.2005, 16:17)
abc
@ ble
znasz się na sedziowaniu i na pewno zauważyłeś w sobotnim konkursie w Zakopanem noty Adama. Oceniono dokładnie wszystkie elementy skoku, no nie.
(05.02.2005, 16:04)
ble
austria team, co ty mówisz ze bys dala 19. przeciez sie nie znasz na sedziowaniu. co ty myslisz ze noty sie daje w stylu "o, ladny skok, to dam z 19". tu sie dokladnie ocenia poszczegolne elementy. a co do "dzisiejszy konkurs nie mial ze sportem nic wspolnego", to sie ciebie spytam: a np w wilingen mial??? bo twoj morgenstern nie wygral to juz duzo masz do powiedzenia ale jak cos malyszowi nie wyjdziw to juz cie nie obchodzi
(05.02.2005, 15:57)
trzytrzybrzydszy
@Jaro - 100% racji
No i dobrze... Funaki sobie wygrał (nawet jeśli było to tylko potwierdzenie przysłowia, że i zepsuta strzelba raz na jakiś czas wypala), Adamowi drugie miejsce ocalił, więc w najgorszym wypadku strata Adama będzie jednokonkursowa, więc już w pragelato do odrobienia, a Morgi... cóż dla mnie to i tak jest dziecko szczęścia - dowód - tegorczny tcs, który Morgi powinien zakończyć na czwartym miejscu, a zepchnął nań Adama - a skakał krócej i gorzej stylowo. Funaki wygrał 0,1 to takie dziwne?? A jak Morgiego wielokrotnie szworowano notami na miejsca wyższe niż zasłużył?? To wtedy było OK? Tak?? Popukać się po główkach łaskawcy. PS.jJak Kasai wygrał w 2003 w Willingen też wszyscy krzyczeli "przypadek, przypadek w normalnych warunkach wygrałby Hannawald", a Kasai zdobył dwa brązowe medale indywidualne w Val di Fiemme, a który był Hani, chyba pamiętacie.
(05.02.2005, 15:50)
nikt
funaki wygral sprawiedliwie,niech morgenstern nauczy sie skakac ladnie
(05.02.2005, 15:38)
Österreich
zagadzam sie z @AstriaTeam
moim zdaniem nie powinno sie oceniac skoki notami, same odleglosci powinny sie liczyc, przeciez o to tu chodzi kto skacze dalej wygrywa, wiadomo ze jak sie skacze daleko to nie zawsze w dobrym stylu
ja wole ogladac bardzo dalekie skoki, niz takie przecietne, perfekcyjnie wykonane, na perfekcje powinna byc odzielna konkurencja
ale jutro tez jest dzien, miejmy nadzieje ze skoki beda ciekawsze niz dzis:)
(05.02.2005, 15:00)
AustriaTeam
Wiecie co, skok Funakiego był ładny, chociaż ja bym Morgiemu dała za Jego skok 19 pkt, a nie 18,5 pkt. Ale zostawmy juz te noty. Jeszcze raz powtórzę: Funaki dostał zasłużenie takie noty za skok, ale WYGRAŁ NIESPRAWIEDLIWIE. Szkoda mi Morgiego,bo 0,1 pkt to nic. Ale nie rozumiem czemu Funakiemu pozwolono powtórzyc skok. Skoczył 82 m, może i miał za małą prędkość, ale rozumiem jakby w tym powtórzonym skoku skoczył może ze 125 m, ale nie 135!!! To przepaść, dlatego wydaje mi się, że ten konkurs to nieporozumienie. Usiłujecie jeszcze porównać osiągnięcia Funakiego i Morgiego, tylko po co??!! Co to zmienia?? Konkursów się nie wygrywa nazwiskiem (no, może z wyjatkiem tego dzisiejszego :P) ani sukcesami tylko dobrymi skokami. "Morgi jest młody, ma czas" Głupie gadanie, kiedyś też musi zacząć zwyciężać. A tak w ogóle to sobie przypomnijcie dwa złota Ammana na IO, ilu tam doświadczonych zawodników wygryzł. Dlatego liczy się w sporcie tu i teraz, a nie to czy ktoś wygrał w karierze 30 czy 5 razy. No i troche to dziwne że Funaki tak nagle wyskakuje bo nawet na treningach chyba nie błyszczał. Dlatego dzsiejsze zawody mimo wszystko trzeba przemilczeć. Jestem fanką Morgiego i szkoda mi zdrowia, żeby się denerwować. Bo dziejszy konkurs miał ze sportem momentami mało wspólnego. Pozdrawiam.
(05.02.2005, 14:38)
Dexter
Brawo Kazuyoshi! Strasznie sie ucieszylem. Chcialbym, zeby jutro konkurs byl podobny i zeby na podium byl Takanobu. Pozdrawiam.
(05.02.2005, 14:38)
max
M.K i ty jestes kibicem pikniku? Nie obrazaj dzieciaku chociaz Funakiego jednego z najwybitniejszych skoczkow lat 90-tych.
(05.02.2005, 14:24)
sir_skiner
ale w czym problem, ze wygral Funaki?
co, za brzydki zeby wygrywac?
(05.02.2005, 14:16)
gmp
Zdania typu: " Funaki może się iść wypchać do tapicera" są po prostu obraźliwe dla najlepszego w historii skoczka spoza Europy. Należy się trochę respektu dla człowieka który posiada w swojej kolekcji trofeum którego nie mają np. ani Małysz, ani Ahonen (indywidualnego mistrza olimpijskiego). A że miał szczęście - taka jest natura tej dyscypliny...
(05.02.2005, 14:14)
snow
@squeal
Co było, a nie jest, nie pisze się w rejestr!
Było minęło, cieszy mnie wygrana "Old Boy'a" i...
jest poprostu wspaniale.
Jutro też jest dzień:)
(05.02.2005, 14:13)
ssss
hmmmm ciekawe dlaczego ludzie zauwazyli ze zawodnik skoczyl dalej i nie wygral dopiero jak jakis ich ukochany morgenstern wygral. a jak malysz skacze dalej i nie wygrywa to tego nikt nie zauwaza. np. w zakopcu 2004 w drugim konkursie malysz skoczyl 1.5 m dalej od hoelwartha i byl drugi.
(05.02.2005, 14:06)
nieznajomy
ale te skoki sa smieszne zeby skoczek spoza czolowej 15 i nizej wwygral
powinen wygrac morgi lub ristij
(05.02.2005, 14:04)
Squeal
Nie rozumiem tych pretensji o wysokie noty, skok Funakiego był perfekcyjny. On zawsze skacze perfekcyjnie. Tylko zazwyczaj trochę za blisko. Oh, well.

A powinien to wygrać Roar. I by wygrał, gdyby była druga seria. Rzekłem. :)
(05.02.2005, 14:03)
qwak
Jest to trochę dziwne, że zawodnik, który do tej pory zgromadził 4 punkty w sezonie wygrywa nagle u siebie w Sapporo. Mam tu na myśli powtórzenie trzech ostatnich skoków przed podwyższeniem belki (w tym dwóch japończyków), Funaki to wykorzystał i stało się...
A tak naprawdę to co się stało, że odwołali zawody.
Wiele razy widziałem jak w Europie skaczą w gorszych warunkach (Bischofschofen, podczas rekordowego skoku Ito, Oslo, tam zawsze jest mgła). Wygrana Funakiego cieszy z tego powodu, że nie zagraża on Adamowi!!!
PS.Japonia <buhahaha>
(05.02.2005, 13:50)
Kasztan
Brawo Innauer!! Wylatujesz chłopie aż furczy, polskie wóble już o tym ćwierkają a we Wiedniu jeszcze cisza przed burzą :)
(05.02.2005, 13:38)
martha
ten konkurs byl robiony chyba tylko pod japonczykow, przeciez jest oczywiste, ze powinen wygrac Morgenstern skoczyl 135,5m!
(05.02.2005, 13:29)
Jaro
@MK... zanim zaczniesz obrażać innych i porównywać Morgiego do Funakiego, to pomyśl przez sekundę.
Funaki to Mistrz i Wicemistrz Olimpijski, Mistrz Świata, Mistrz Świata w lotach, zwycięzca Turnieju Czterech Skoczni i 15 konkursów Pucharu Świata. Taki Morgenstern (z całym szacunkiem) nie dorasta mu do spodów nart. Funaki nie musi niczego udowadniać, z nikim wygrywać, on już swoje pokazał. To żywa legenda, prawdopodobnie najwybitniejszy skoczek japoński w historii, a Morgenstern może się tylko od niego uczyć cierpliwości i pięknych stylowo skoków. Bo i co z tego, że może mu sędziowie trochę pomogli? A czy Adamowi nie pomogli w 2002 roku w Zakopcu? Taka jest uroda konkursów w rodzimych krajach.
Więc zamiast opluwać Wielkiego Mistrza, lepiej po prostu nic nie mówić...
(05.02.2005, 13:27)
snow
I jest cool wygrał Japan!
Chłopaki Innauera płyną i płyną.
Oj Toni!! pisz dymisję, póki czas :)
(05.02.2005, 13:20)
wuj stefan
dobrze ze ten zadufany cwaniaczek morgenstern nie wygral
(05.02.2005, 13:18)
A.J
no !! to Morgi powinien wygrać !! a nie Funaki który w pierwszym skoku miał 82 m !! NIESPRAWIEDLIWOŚĆ !!
(05.02.2005, 13:09)
M.K
Zgadzam się, Anka! Morgi będzie najlepszy! A Funaki może iść sie wypchać do tapicera!!! A co do ciebie, max, nie mam ochoty wdawac się w głupawe konwersacje. ty masz swoje zdanie a ja swoje, i nie będę się zniżać do twojego poziomu i nie bede z toba rozmawiać. MORGI THE BEST!!!
(05.02.2005, 13:08)
finomanka
nie rozumem czemu nie pozwolili powtornie skakac Kokkonenowi!! ale i tak jego drugi skok sie nie liczy:D:D:D
(05.02.2005, 13:08)
sir_skiner
co ja widze, a me serce trwoga i smutek przepelnia?!

Mistrzu Adamie, gdzie zes jest? Mistrzu Adamie Malyszu!!!
Dla Boga, panie Adamie! Larum graja! Mistrzostwa ida! Ahonen forme szlifuje! A Ty sie nie zrywasz! Nart nie zapinasz? Na belce startowej nie siadasz? Co sie z Toba stalo, mistrzu? Zalis forme swoja mial zaprzepapascic i nas samych w zalu jeno i trwodze na pastwe austrofinoniemcow zostawic?
Mistrzu Adamie, kuruj sie predko! Ojczyzna wzywa!

;)
(05.02.2005, 13:07)
Anka
a i tak Morgi był i będzie najlepszy :p
(05.02.2005, 12:59)
Bam
MAŁYSZ CHORY!!! :( Adaś wracaj do zdrowia !!!
(05.02.2005, 12:54)
Österreich
i przeciez dostal 19,5 od japonskiego sedziego Norihiro Kanno! wiadomo ze troche barkuje, bo Funaki skacze o wiele dluzej niz Morgenstern!
(05.02.2005, 12:40)
Squeal
To było szmocne. (Czyż skoki nie są piękne...? :)

Ale szkoda Takanobu. Naprawdę szkoda. Kazuyoshi ma miejsce w quocie. Takanobu nie.
(05.02.2005, 12:37)
spiderman
Niesamowite, po prostu niesamowite!
(05.02.2005, 12:34)
max
M.K skandalem to jest twoj ponizszy komentarz.Rzeczywiscie wielka hanba.Widziales jakie byly warunki? Widziales jaka predkosc mial Funaki? To moze trzeba bylo podwyzszyc belke i konkurs wlookl by sie przez 4 godziny? Oczywiscie juz zaczna panie od pieknych buz piac na temat skandali bo ich pupilek przegral o 0.1 punkta.Takie sytuacje sie zdarzaja.A Morgensternowi do Funakiego jeszcze sporo brakuje.A po za tym porownaj sobie styl lotu Funakiego do Morgensterna.I tak Funaki dostal nizsze noty bo gdyby byl w swiatowej czolowce dostalby po 19.5 czy nawet nie noty marzen.Wiec na sedziow tez nie zganiaj.
(05.02.2005, 12:29)
MrSnowman
Bardzo dziwny był to konkurs...
Skoki przekładane, zawody przerywane, a co za tym idzie mało ciekawe (chociaż także wiatr sporo mieszał).
Funaki wygrał chyba nawet troche nieuczciwie, bo pozwolili mu oddać drugi skok (nie wie czy w lepszych warunkach czy nie ale jednak...)
(05.02.2005, 12:24)
Österreich
dokladnie! podzielam Twoje zdanie *M.K.* jest mlody, ale to nie znaczy, ze zwyciestwa ma oddawac starszym, Funaki juz i tak odniosl duzy skukces, nich da szanse mlodszym i rozwie utalentowanym zawodnikom!
(05.02.2005, 12:23)
MrSnowman
@Psychiatra
Z tym Wojtkiem Fortuną to był żart prawda?
Chyba nie jesteś aż takim laikiem...
(05.02.2005, 12:21)
Psychiatra
a jak wypadł Wojtek Fortuna? Nie widzę go w tabeli, a przecież to świetny skoczek. O ile sobie przypominam, to właśnie w Sapporo wygrał swój jedyny konkurs... Czyżby się nie zakwalifikował?
(05.02.2005, 12:14)
Jaro
dajcie spokój. Morgi jest młody i jeszcze będzie nie raz wygrywał. A Funaki miał bardzo dlugą przerwę w zwycięstwach (6 lat), więc sądzę, że mu się należało (zwłaszcza, że skakał u siebie).
(05.02.2005, 12:10)
M.K
Według mnie to było nie fair, bo nie dość, że Morrgenstern skoczył dalej, to jeszcze myślę osobiście, że styl był tak porównywalny do Funakiego, że normalnie ja wysiadam! O 0,1 pkt wygrał! Myślę że to tylko dlatego, że to jedyne zawody w Japonii i sędziowie chcieli, żeby to właśnie reprezentant Kraju Kwitnącej Wiśni wygrał! SKANDAL I HAŃBA!
(05.02.2005, 12:06)
Österreich
tak mi szkoda Thomasa, skoczyl najdalej!! a Funaki mial druga szanse, aby oddac skok!! najgorsze dla niego jest to, ze przegral tylko o 0,1 ptk, juz mogli miec obydwaj pierwsze miejsce tak jak to bylo w Zakopanem.
denerwuje mnie to zdanie:
"Thomas Morgenstern zadziwił wszystkich rewelacyjnym skokiem - 135,5 metra."
dlaczego ZADZIWIŁ, przeciez jest w czolowce i wszyscy mowili ze jest jednym z trojki faworytow do wygrania, zadziwil to Funaki a nie Morgenstern!!
radzilabym bardziej pracowac nad slownictwem
pozdrowienia dla wszytskich kibicow:)
(05.02.2005, 12:04)
JustynkaKasai
ale zajawa!!! =DDDDDDDDDDDDDD
(05.02.2005, 11:54)
Stawy
Masz rację, poprawione! 15 zwycięstw
(05.02.2005, 11:53)
realista
funaki odniósł 15 zwycięstw
poprawcie to
(05.02.2005, 11:51)
zjeb
a kto to jest apolo tajner i adasku i jaro
(05.02.2005, 11:48)
Ja-pan
REDAKCJA!!!
Poprawcie biografię Funakiego, bo ma tam 14 zwycięstw (z dzisiejszym), a tymczasem powinien mieć 15! Nie zaliczyliście mu zwycięstwa z Oberstdorfu z 1998 roku.
(05.02.2005, 11:47)
Mati
Moim zdaniem pokrzywdzili Okabe, który mógł namieszac w czołówce swoim wspaniałym skokiem w 2 serii!
(05.02.2005, 11:40)
aa
Gratulacje dla Risto.
(05.02.2005, 11:36)
Grann
w Japonii zawsze można liczyć na sensację
(05.02.2005, 11:32)
Hyrma
@www - ale to nic poważnego. Niech sobie Adam odpocznie, a potem poćwiczy. Jest jeszcze dużo czasu do MŚ, a taki przymusowy odpoczynek jest lepszy od zaplanowanego.
(05.02.2005, 11:29)
ww
A onet podaje, ze adam ma goraczke i lezy w lozku :(((
(05.02.2005, 11:18)
ritva
Biedy Radik Zhaparov... ;)
(05.02.2005, 11:12)
Adaśku
Ja sie ciesze ze Funaki wygral z tego powodu ze raz go lubie a po dugie niech ljokelsoey slabo skacze i Holwarth tez niech slabo skacze. Morgenstern nie zagraza Adasiowi i moze wygrywac bo go lubi. Niech wygrywaja wszyscy oprocz Holwarta i Ljokelsoya to bedzie wszystko dobrze.
(05.02.2005, 11:09)
Jaro
i dobrze się stało
(05.02.2005, 11:08)
Human
Napewno spadnie poza pierwszą 10. Właśnie teraz ogłądam skok Chedal'a
(05.02.2005, 10:45)
max
Bardzo sie ucieszylem ze Funaki oddal tak piekny skok.Kibicuje temu skoczkowi od dawna i zycze mu jak najlepiej.Mistrz stylu pokazal tymbardziej klase bo w treningach spisywal sie fatalnie a w konkursie skoczyl jak za dawnych lat.
(05.02.2005, 10:27)
buahaha
skoki w japonii to w ogóle porażka że coś takiego zostało zorganizowane, po co to komu, śmiech tylko wzbudza
(05.02.2005, 10:26)
Ktoś
Funaki prowadzi! Niesamowite! Kto by się tego spodziewał?
(05.02.2005, 10:24)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Sapporo: Funaki wygrywa konkurs PŚ !!!
Sapporo: Funaki wygrywa konkurs PŚ !!!

Sapporo: Funaki wygrywa konkurs PŚ !!!

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich