Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Thomas Morgenstern wygrał inaugurujący Letnią Grand Prix, indywidualny konkurs w Hinterzarten. Austriak po pasjonującej walce pokonał o 1 punkt Adama Małysza, który prowadził po I serii. Na trzecim stopniu podium stanął Gregor Schlierenzauer z najlepszą odległością dnia - 106,5 metra. W czołówce znaleźli się jeszcze dwaj inni Austriacy: Kofler i Loitzl, a także Szwajcarzy Kuettel i Ammann. Małysz był jedynym Polakiem w II serii. Piotrowi Żyle zabrakło kilku punktów do awansu do finału.

OPIS KONKURSU:
W niedzielne popołudnie rozpoczął się pierwszy indywidualny konkurs Letniej Grand Prix 2007. W Hinterzarten panowała dobra pogoda. Wiatr wiał nieco ponad 1 metr/sekundę. Po serii próbnej i wczorajszym konkursie drużynowym w gronie faworytów byli Austriacy, Szwajcarzy, Małysz i Ahonen. Nie należało także lekceważyć młodych Koudelki i Tochimoto.

Zawody z 18 belki rozpoczął skokiem na 91 metrów Maciej Kot. Nasz młody zawodnik z tym wynikiem nie miał większych szans na awans do II serii. Pierwszy skok powyżej punktu K oddał Shohei Tochimoto. Japończyk poszybował na 97 metrów. Potem dość długo nikt nie mógł pokonać bariery punktu konstrukcyjnego. Dokonał tego dopiero startujący z numerem 16 - Georg Spaeth (99,5 m). Reprezentant gospodarzy objął prowadzenie w konkursie.

Dwa metry słabiej spisał się kolejny Niemiec - Stephan Hocke i mieliśmy dwóch gospodarzy na czele tabeli. Taki sam rezultat należał do Jana Matury. Tuż po Czechu zaprezentował się Piotr Żyła. Polak skoczył jednak słabiej - 92,5 metra i podobnie jak Kot nie miał większych szans na drugi skok w konkursie.

Kolejny dobry skok oddał Ilja Rosliakov (99,5 m) i Rosjanin dzięki lepszym notom za styl zmienił Spaetha na prowadzeniu. Przyzwoicie wylądowali także Balthasar Schneider - 98 metrów i Roman Koudelka - 97,5 metra.

Z 35 numerem zobaczylismy trzeciego z Polaków. Kamil Stoch jednak nie skoczył dobrze - tylko 91,5 metra i zajmował odległą pozycję, wspólnie z młodziutkim Kotem.

Pierwszą odległością ponad stumetrową popisał się Jernej Damjan (100,5 m), mimo tego Słoweniec nie wyprzedził lidera - Rosliakova. Udało się to Martinowi Schmittowi, który także uzyskał 100,5 metra. Jeszcze lepiej skoczył Wolfgang Loitzl - aż 103,5 metra i zdecydowanie wyprzedził rywali.

Nieco słabiej od oczekiwań spisał się Janne Ahonen. Fin skoczył 98,5 metra i miał dużą stratę do Loitzla. Trzy metry dalej poszybował kolejny Austriak - Andreas Kofler i był vie liderem. Niedługo jednak cieszył się z wyniku, bo 104 metry uzyskał Morgenstern. Mieliśmy trzech Austriaków na czele, a prowadził właśnie Morgi!

Na górze skoczni czekało na swoje skoki jeszcze czterech skoczków. Andreas Kuettel poleciał na 101,5 metra i był w czołówce, tuż za Austriakami. Do swoich rodaków nie dołączył Gregor Schlierenzauer uzyskując 100,5 metra i zajmował 5 pozycję ex aequo ze Schmittem.

Przedostatni w I serii zaprezentował się Simon Ammann. 99,5 metra dawało mu miejsce pod koniec pierwszej dziesiątki. Adam Małysz mimo słabszych rezultatów wczoraj, dziś nie dał się pokonać. 105,5 metra dało mu prowadzenie o 2 punkty po I serii.

Wyniki I serii

zawodnik

odl. 1pkt
1

Adam Małysz (Polska)

105.5
138.0
2

Thomas Morgenstern (Austria)

104.0
136.0
3

Wolfgang Loitzl (Austria)

103.5
134.0
4

Andreas Kofler (Austria)

101.5
129.0
5

Andreas Küttel (Szwajcaria)

101.5
128.5
6

Gregor Schlierenzauer (Austria)

100.5
126.5

Martin Schmitt (Niemcy)

100.5
126.5
8

Simon Ammann (Szwajcaria)

99.5
125.0
9

Ilja Rosliakov (Rosja)

99.5
124.0
10

Jernej Damjan (Słowenia)

100.5
123.5
11

Janne Ahonen (Finlandia)

98.5
122.0

Georg Späth (Niemcy)

99.5
122.0
13

Roman Koudelka (Czechy)

97.5
119.5
14

Balthasar Schneider (Austria)

98.0
119.0

Jan Matura (Czechy)

97.5
119.0

Stephan Hocke (Niemcy)

97.5
119.0
17

Harri Olli (Finlandia)

97.0
118.0

Shohei Tochimoto (Japonia)

97.0
118.0
19

Guido Landert (Szwajcaria)

97.0
117.0
20

Jakub Janda (Czechy)

96.0
116.0

Mario Innauer (Austria)

96.5
116.0
22

Primoz Pikl (Słowenia)

96.0
114.5

David Lazzaroni (Francja)

96.0
114.5

Radik Zhaparov (Kazachstan)

96.5
114.5
25

Dimitry Ipatov (Rosja)

95.5
114.0
26

Antonin Hajek (Czechy)

95.0
112.5
27

Janne Happonen (Finlandia)

94.5
110.5

Michael Möllinger (Szwajcaria)

94.5
110.5

Keita Umezaki (Japonia)

94.0
110.5
30

Robert Kranjec (Słowenia)

93.5
109.0
       
31

Kalle Keituri (Finlandia)

93.0
108.5
32

Piotr Żyła (Polska)

92.5
107.5
33

Eirik Kjelstrup (Norwegia)

93.0
107.0

Thomas Lobben (Norwegia)

93.0
107.0
35

Andreas Aren (Szwecja)

92.0
106.5

Jure Sinkovec (Słowenia)

92.5
106.5

Andreas Vilberg (Norwegia)

92.5
106.5
38

Gregory Baxter (Kanada)

92.0
105.5
39

Kamil Stoch (Polska)

91.5
103.0

Maciej Kot (Polska)

91.0
103.0
41

Emmanuel Chedal (Francja)

90.0
101.0
42

Pascal Bodmer (Niemcy)

89.5
99.5
43

Kevin Horlacher (Niemcy)

89.5
98.5
44

Takanobu Okabe (Japonia)

88.5
98.0
45

Mitja Meznar (Słowenia)

88.0
95.5
46

Fumihisa Yumoto (Japonia)

87.0
94.0
47

Nikolay Karpenko (Kazachstan)

87.0
93.5
48

Denis Kornilov (Rosja)

88.0
90.0
49

Henning Stensrud (Norwegia)

86.5
87.5
50

Isak Grimholm (Szwecja)

92.5
DSQ

W drugiej serii oglądaliśmy tylko Adama Małysza, lidera po pierwszych skokach. Finał rozpoczął Robert Kranjec słabym wynikiem - 91 metrów. Drugi był dzisiejszy jubilat - Keita Umezaki. Japończyk lądował na 88 metrze i nie był zadowolony z występu.

Pierwszy skok powyżej punktu K oddał Primoz Pikl. Słoweniec poleciał 97,5 metra, co dało mu znaczny awans w klasyfikacji konkursu. Kolejni zawodnicy skakali znacznie bliżej. Dopiero Jan Matura skokiem na 96 metrów pokonał Pikla.

Do prowadzącego Czecha dołączył jego rodak - Roman Koudelka z odległością 99,5 metra. Młody Czech został nowym liderem zawodów. MEtr bliżej poszybował Georg Spaeth, ale przewaga z I serii wystarczyła na Czechów.

Dopiero 11 po I serii był Janne Ahonen. W swojej drugiej próbie ponownie poleciał na 98,5 metra i okazał się lepszy od Spaetha.

Znakomitą odległością w II serii popisał się Jernej Damjan. 101 metrów dało mu dużą przewagę nad Ahonenem. O odległość powalczył także Rosliakov - 98,5 m. Rosjanin był tylko za Damjanem.

Simon Ammann uzyskał 100,5 metra i o 2 punkty wyprzedził Słoweńca. Jeszcze lepiej spisał się Schlierenzauer - 106,5 m. Z takim wynikiem Austriak miał nawet szanse na podium. Tuż po nim zaprezentował się Kuettel. Szwajcar również pokazał się z dobrej strony - 104 metry. Był jednak za Schlierim.

Na skoczni pozostało trzech Austriaków i Polak. Andreas Kofler uzyskał 102 metry i stracił dobrą pozycję. Podobnie Wolfgang Loitzl (99 metrów). Honor obronił tylko Morgenstern skokiem na 104,5 metra i znacznie pokonał Schlierenzauera.

Wstrzymaliśmy oddech. Skakał bowiem Adam Małysz. Polak doskonale wybił się z progu i po pięknym locie wylądował na 103 metrze. Niestety nie wytarczyło to na Morgiego, który odniósł triumf w inaugurującym konkursie LGP 2007.

Wyniki końcowe

zawodnik

odl. 1odl. 2pkt
1

Thomas Morgenstern (Austria)

104.0
104.5
272.0
2

Adam Małysz (Polska)

105.5
103.0
271.0
3

Gregor Schlierenzauer (Austria)

100.5
106.5
266.5
4

Andreas Küttel (Szwajcaria)

101.5
104.0
263.5
5

Andreas Kofler (Austria)

101.5
102.0
259.5
6

Wolfgang Loitzl (Austria)

103.5
99.0
258.5
7

Simon Ammann (Szwajcaria)

99.5
100.5
253.0
8

Jernej Damjan (Słowenia)

100.5
101.0
251.0
9

Ilja Rosliakov (Rosja)

99.5
98.5
245.0
10

Janne Ahonen (Finlandia)

98.5
98.5
244.5

Martin Schmitt (Niemcy)

100.5
97.0
244.5
12

Georg Späth (Niemcy)

99.5
98.5
244.0
13

Roman Koudelka (Czechy)

97.5
99.5
243.0
14

Jan Matura (Czechy)

97.5
96.0
235.0
15

Primoz Pikl (Słowenia)

96.0
97.5
232.5
16

Harri Olli (Finlandia)

97.0
93.5
227.5

Shohei Tochimoto (Japonia)

97.0
93.5
227.5
18

David Lazzaroni (Francja)

96.0
95.0
226.5
19

Stephan Hocke (Niemcy)

97.5
91.5
223.5
20

Janne Happonen (Finlandia)

94.5
95.0
223.0
21

Dimitry Ipatov (Rosja)

95.5
93.0
222.0

Balthasar Schneider (Austria)

98.0
91.0
222.0
23

Guido Landert (Szwajcaria)

97.0
90.5
219.5
24

Michael Möllinger (Szwajcaria)

94.5
93.0
218.0
25

Antonin Hajek (Czechy)

95.0
91.5
216.5
26

Robert Kranjec (Słowenia)

93.5
91.0
212.0

Mario Innauer (Austria)

96.5
87.5
212.0
28

Jakub Janda (Czechy)

96.0
85.5
206.5
29

Keita Umezaki (Japonia)

94.0
88.0
206.0
30

Radik Zhaparov (Kazachstan)

96.5
DSQ
114.5
         
31

Kalle Keituri (Finlandia)

93.0

108.5
32

Piotr Żyła (Polska)

92.5

107.5
33

Eirik Kjelstrup (Norwegia)

93.0

107.0

Thomas Lobben (Norwegia)

93.0

107.0
35

Andreas Aren (Szwecja)

92.0

106.5

Jure Sinkovec (Słowenia)

92.5

106.5

Andreas Vilberg (Norwegia)

92.5

106.5
38

Gregory Baxter (Kanada)

92.0

105.5
39

Kamil Stoch (Polska)

91.5

103.0

Maciej Kot (Polska)

91.0

103.0
41

Emmanuel Chedal (Francja)

90.0

101.0
42

Pascal Bodmer (Niemcy)

89.5

99.5
43

Kevin Horlacher (Niemcy)

89.5

98.5
44

Takanobu Okabe (Japonia)

88.5

98.0
45

Mitja Meznar (Słowenia)

88.0

95.5
46

Fumihisa Yumoto (Japonia)

87.0

94.0
47

Nikolay Karpenko (Kazachstan)

87.0

93.5
48

Denis Kornilov (Rosja)

88.0

90.0
49

Henning Stensrud (Norwegia)

86.5

87.5
50

Isak Grimholm (Szwecja)

92.5

DSQ

klasyfikacja generalna Letniej Grand Prix »
wirt. klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) »
Zobacz zdjęcia z Hinterzarten »

Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« sierpień 2007 - wszystkie artykuły
Komentarze
Ankamalyszomanka
@Daria
thx:))
(15.08.2007, 15:31)
Elite27.12.
@paula.lion - a to dobre, Kamil na podium! Naprawdę udało Ci się mnie rozbawic ;)) a w ostatnich czasach to nielada wyczyn!! Także dzięki za poprawienie humoru. Co do Gregora (wiem, że jesteś Jego fanka) - no cóż, jest dobry :) To młody chłopak, pewnie jeszcze wiele osiągnie, życzę mu dobrze. Ale Kamil... No po prostu Błahahahah.... ;PP
(15.08.2007, 14:38)
paula.lion
ale nie zapominajcie,ze schlieri oddal najlepszy skok w konkursie!!!no a kamil,no moglo mu sie zdarzyc(chodziaz bylam rozczarowana)a on ma szanse na podium,jesli bedzie skakal troche lepiej niz na treningach.i brawo wszyscy na podium!!,a sczegolnie Schlieri!!!zeby takie podium bylo na dalszych konkursach +jescze kamil stoch,ale troche te podium byloby odwrocone!chyba wszyscy wiedza kto mi sie podoba...niech on bedzie na 1 miejscu.kamil na 2 a reszta na 3.
(15.08.2007, 11:30)
Zdrawko Zdrawkow
@Daria
... jakie przyklady ??? bo zdaje mi sie, ze podalem tylko jeden i mam nadzieje, ze gdy sedziowie pomyla sie na KORZYSC Malysza, rowniez bedziesz pierwsza osoba, ktora nam o tym doniesie, bo na tym wlasnie polega obiektywizm ;)
(14.08.2007, 09:33)
Daria
@Ankamalyszomanka

P iękny komentarz, w pełni się zgadzam :)
(14.08.2007, 08:47)
Daria
@Zdrawko Zdrawkow

Sam widzisz, podajesz różne inne przykłady jak sędziowie przykładaja się do swojej pracy.
Ja podałam tylko jeden z MŚ w Sapporo.

I nie chodzi mi tu wcale o Małysza ale przez wiele lat kiedy miałam okazje sie przyglądac skokom, były niejednokrotne przypadki, że sędziowie coś knocili.
Dotyczy to róznych innych zawodników.

No ale zostawmy to juz, dziś kolejny konkurs i cos czuje, że Malysz odbierze koszulke lidera :)
(14.08.2007, 08:44)
krwisty
kiedys ludzie wymysla naprawde niezawodny i potezny program komputerpwy ktory zastapi sedziow z powodzeniem i nie bedzie mowy o bledach w odleglosci,w pozycjach i stylu wszystko bedzie mierzone w ulamku sekundy....mysle ze tego doczekam he he..nawet POLO bedzie sobie w tym programie fryzure zmienial co serie he he he
(13.08.2007, 19:39)
żonaKrwistego
@Ania oj oj kobitko....
(13.08.2007, 18:02)
ania23
@myszka55.sabcia
zgadzam sie z Toba.a jesli chodzi o niektorych komentatorow to przynajmniej jest sie z czego posmiac czasem, choc czasem ich wypowiedzi, jak sama zauwazylas, sa dziwne:)
pozdrawiam
(13.08.2007, 17:49)
myszka55.sabcia
@Zdrawko Zdrawkow
otoz to...
@ania23
nie o to chodzi ze sedziowanie jest czasami troche niesprawiedliwe...bo to zdarza sie w kazdym sporcie... sedzia tez czlowiek, nikt nie jest nieomylny... ale o to ze "wszyscy sa zawsze przeciwko polakom" ale tylko wtedy jak przegrywaja.... bo jak wygrywaja to jest wszsytko ok a sedziowie sprawiedliwi:P:P...... przyklad taki szpakowski:D to jest obiektywny komentator:D<lol>>> ;malysz wygrywa to warunki sa takie same dla wszystkich, jesli nie to mowi ten co wygral mial lepszy wiatr:P
(13.08.2007, 17:42)
ania23
@myszka55.sabcia i @żonaKrwistego
chyba zle sie zrozumialysmy:)ja nie prowadze zadnego spisku.to, ze poparlam Darie znaczy tylko tyle, ze faktycznie czasami jest tak, ze sedziowie troszke niesprawiedliwie ocenia zawodnika i on sam jak i kibice sa rozczarowani.natomaist nie oznacza to, ze krytykujemy kazdego jurora.gdybym nie ufala w to, ze wykonuja swoja prace dobrze nie moglabym ogladac tego sportu i wielu innych:)ja po prostu stwierdzilam fakt.nie chcialam nikogo krytykowac.
co do jednego jednak musze przyznac Wam 100% racje, ze to tylko polska mentalnosc polega na doszukiwaniu sie wszedzie winy.niestety, przepraszam jesli Was uraze same to czasem robicie.ja rowniez:)bo swych polskich korzeni nie zamierzam sie wypierac.
pozdrawiam Was
(13.08.2007, 16:18)
Zdrawko Zdrawkow
@Daria
...normalnie rece opadaja po takich komentarzach, a ja wlasnie musialem na dziendobry na niego trafic :) [ chyba musze tu rzadziej zagladac :) ], Malysz w drugim skoku musial skoczyc 103,5 m, skoczyl 103,0 i wlasnie o ten punkt przegral z Morgensternem ( 1m = 2 pkt, to 0,5 m = 1 pkt dla scislosci ), proste, koniec i kropka, jedziemy do Courchevel, czyzby zwolennicy robienia szopek i szukania spiskow ( w liczbie: jeden ) trzymali reke na pulsie nawet latem ? to co dopiero bedzie zima ? a wlasnie ten element niestety towarzyszy skokom narciarskim w Polsce od czasu, gdy z wiadomego wzgledu zwolennikow tego sportu u nas znacznie przybylo, najpierw zly byl Schmitt, bo smial rywalizowac z Malyszem, potem niejaki Miklas redaktor doszukiwal sie czegos w diecie Hannawalda, bo wygrywal z Malyszem, gdy Polakowi nie szlo, nie raz dostalo sie sedziom, organizatorom, podwazano sukces Benkovica, ze jaki to z niego mistrz (?), Bystoel tez mistrzem olimpijskim byl drugiej kategorii, niezsubordynowany jakis, to co to z niego za mistrz ? a ze orlowi z Wisly tu i owdzie zabraklo nieco dystansu, by wygrac, przyznawano juz nieco ciszej... ale grono szukania spiskow, widze nieliczne :) , wiec wszystko gra i prawie nikt sie nie dal wciagnac podzegaczom w liczbie jeden :) a tak notabene, gdy zima w Zakopanem podczas jedynej tegorocznej pucharowej serii Malysz skoczyl 129,0 m, a potem dodano mu pol metra (?) i w ten sposob przesunieto go oczko wyzej przed Schmitta, nikt nawet nie pisnal slowka o tym, a toz to przekret na kilometr :) oj kiedys to bylo milo i przyjemnie, fachowy glos redaktora Mrzygloda w TVP, Piotrek Fijas, Janek Kowal na skoczni, ciezko bylo, ale nikt nie szukal dziury w calym, a od chwili, gdy wybuchl ten swoisty boom...szkoda gadac, pisac tez szkoda, plusow sporo, ale niestety i minusy, jednym slowem wiecej obiektywizmu, jedzmy juz do tego Courchevel... :)
(13.08.2007, 15:42)
Ankamalyszomanka
@marion
Ja napisze o sędziach. Nie mówię, że skok Małysza był stylowo gorszy od Morgiego. Tak więc byłam zadowolona (i nawet bardzo zaskoczona) gdy na ekranie zauważyłam same 19) wprawdzie "przyzwyczaiłam" się do tego, że do Małysza były "przewidziane" tylko 18.0 i 18.5, pomimo, ze skok Małysza był dobry i zawsze porównywalny do skoku chociażby Simmiego i jego markowanego (moim zdaniem) telemarku, chociaż Szwajcar(którego zawsze lubię, w ogóle Szwajcaró lubię:) ) dostawał wyższe noty!!!
Zawsze mówiłam, ze to niesprawiedliwe, ponieważ falująca lewa narta Małysza i markowany telemark Simmiego powinien dostać tyle samo ujemnych punktów, a jednak tak nie było. Dlatego teraz ucieszyłam się z 19.0 :)), a to, ze przegrał z Morgim o ten głupi jeden punkt to nic wielkiego. W końcu Thomas oddał perfekcyjny ( moim zdaniem) skok i victoria mu sie należała. A z tego wszystkiego najważniejsze jest to, że zarówno Adaś jak i Morgi ze swoich skoków byli zadowoleni:)) Czy ktokolwiek zauważył złość na twarzy naszego Orzełka, kiedy ten oddawał Austriakowi jakże zabawny plastron lidera??? Bo ja nie:) I właśnie to się w sporcie liczy. Następnym razem może znowu będzie wymiana koszulki?? Ciągle mam przed oczami obrazek z Mś, kiedy to triumfujący w przeddzień Simi razem z Morgim nieśli naszego Adama :))) Czy to nie było piękne???
(13.08.2007, 15:25)
Daria
@Elite27.12.

Uważa ć inaczej to rzecz ludzka i naturalna:)
Ja jednak widze to inaczej, przez wiele lat oglądania tego sportu już nieraz widziałam przekręty ze strony sędziów.
A nawet zupełnie nie tak dawno.
MŚ w Sapporo !
Czy uważasz, zę pomimo dalszego i ładniejszego skoku Harriego Olli, zasłuzenie przegrał złoty medal z Simmonem ?
Bo to był ewidentny szwingiel sędziów, nie mam nic do Simmona, ja go bardzo lubie i cenię, ale jego skok był krótszy i w dodatku bez telemarku, to znaczy oszukany telemark.
A to tylko jeden przykład.
Harri Olli został niesłusznie pozbawiony złotego medalu.
Czyz to nie wina sedziów ?
(13.08.2007, 15:09)
Ankamalyszomanka
Elite
też nie wiem co się z Kamilem stało- treningi kwalifikacje-looz, a na konkursie-jak zwykle. prawdę mówiąc na konkursach zaskoczył mnie tylko razy- na Mś w tamtym , sezonie i raz kiedy on był 7 a Adam 9. No szkoda...ale może kiedyś zapanuje nad stresem i w konkursie będzie tak jak na treningach???
(13.08.2007, 15:05)
Elite27.12.
..... a tymczasem to oni są powodem swoich niepowodzeń.
Dlatego popieram myszkę55.sabcię i żonęKrwistego. Nie powinno się obarczac winą sędziów. Skoro Ty @Dariu uważasz, że skok Adama był lepszy od skoku Morgiego, to ok, ja jednak do takiego wniosku nie doszłam i dlatego myślę, że zwyciężył w pełni zasłużenie;)
@aniu23 - dziękuję za jakże pięknie napisane i jakże miłe słowa, mam nadzieję, że kiedyś zacznę spokojniej odbierac rzeczywistośc;) i trochę optymistyczniej spojrzę na te nasze talenty, również Cię pozdrawiam =]
(13.08.2007, 14:17)
żonaKrwistego
@myszka sabcia (czy jakoś tak...swoją drogą co za nick he he)zdecydowanie podpisuję sie pod Twoim komentarzem, Polacy już tak widocznie mają i z uporem maniakalnym wręcz będą sie doszukiwać winy wszędzie tylko nie u siebie...eh
(13.08.2007, 13:46)
myszka55.sabcia
jejku dziewczyny przestancie z tymi spiskami... ja nie wiem to chyba taka polska mentalnosc:wszyscy sa przeciwko nam, przeciwko malyszowi, kubicy, sedziowe na meczach...zawsze jak przegramy szukamy winy w sedziach... zamiast sie cieszyc ze malysz przez tyle lat jest ciagle swietny to po zajeciu drugiego miejsca szukamy winy w sedziach...eh.. ja nie ogladalam tych skokow wiec nie moge oceniac ale skoro wczesnij nikt o tym nie wspomnial to moze wy nie potraficie na nie spojrzec obiektywnie?:P
(13.08.2007, 11:25)
ania23
@Daria
zgadzam sie z Toba, ze jakis chyba maly szwindelek tam byl, ze ta przegrana jednym punktem jak to sie mowi "nie ladnie pachnie", ale niestety odpowiadajac na Twoje pytanie musze zaznaczyc bys pamietala na przyszlosc, ze sprawiedliwosci nigdy nie bylo, nie ma i nie bedzie jeszcze dlugo.a w sporcie czesto okazuje sie ta dewiza prawdziwa.w skokach mielismy juz okazje widziec wielkokrotnie dziwne sedziowskie noty.
musimy miec tylko nadzieje, ze nastepnym razem sedziowie zaloza porzadne okulary i sprawia sobie super lupki:)by dokladniej widziec to co powinni:)
pozdrawiam
(13.08.2007, 09:35)
Daria
Powiem wam jedno bo mało kto o tym pisze.
A mianowicie chodzi o noty sędziowskie, odległości oboje Adam i Morgi łącznie maja takie same , Adam przegrał notami za styl.
Z uporem maniaka bede powtarzać, że Adama wystrychnęli na "dudtka " nagrałam skoki Adama i Morgiego, kilka razy je oglądałam i Adam zdecydowanie miał ładniejszy styl niz Morgi.
Wspaniały lot i pieknie zaznaczony telemark.
W pierwszym skoku sędziowie doceniki Adama styl i dostał bardzo wysokie noty natomiast w drugim, musieli zrobić tak aby nie wygrał.
Przykro mi ale ja to tak widzę, jestem pewna, że w nadchodzącym sezonie sedziowie szczególnie z Austrii zrobią wszystko aby Adam nie wygrywał.
Chyba, że Adam bedzie pokonywał innym odległościami wtedy nie będą mieli wyjścia, ale jesli o wygranej będą miały decydowac noty, to zawsze mu za cos odejmą.
I czy to jest sprawiedliwy sport ?

Ciesze się, zę Adam jest na podium, milo go znów tam widzieć, gdyz tam jest jego miejsce, ale jak tak będą go robić w "balona " to marnie widze przyszły sezon.

Rozczarowali mnie pozostali nasi zawodnicy i tak jak mozna spojrzeć z przymrużeniem oka na Macka Kota to to przecież, debiutant, tak nie moge nic dobrego powiedzieć na temat Piotrka i Kamila.
Już czas aby się wzieli w garśc .
Maciek skoczył prawie tyle ile doświadczony Kamil .
I wiecie co ? Ja myslę, ze za może dwa lata to Maciek będzie tym drugim po Malyszu w druzynie, Kamil się wyraznie spala, nie walczy o odległość, bo nawet jak się żle wyjdzie z progu to trzeba walczyć do końca a on w powietrzu rezygnuje.
Cos jest nie tak.
(13.08.2007, 09:17)
marmi
Dokładnie marion: w 1. skoku Małysz skoczył lepiej stylowo od Morgiego, co było widać na powtórkach a dostał gorsze oceny, więc to Adam powinien wygrać ten konkurs...
(13.08.2007, 02:13)
krwisty
Ja bede powtarzal z uporem maniaka ze bylo dobrze...w koncu drugie miejsce to nie porazka i tez rowne skoki calej druzyny(moze nie najdluzsze)ale rowne to to dobrze rokuje...nikt nie skoczyl na bule i mi ich skoki na dzis wystarczyly!Sa przeciez inne konkursy i dopiero po lecie podsumujemy pamietajac i tak ze to zima jest najwazniejsza i wtedy musza trafic w optymalna forme a nie teraz teraz nie musza tylko moga a to roznica...:-)
(12.08.2007, 19:36)
ania23
@Elite27.12.
owszem dzis jestem optymistka, ale kiedys tak nie bylo:)i tez mialam slabe nerwy:)wiec doskonale Cie rozumiem:)wiem tez, ze kiedys to minie.bedzie to wtedy, gdy uswiadomisz sobie, ze tak wiele jest jeszcze przed Toba i tak wiele przed innymi ludzmi, ze warto wciaz budzic sie na nowo i na nowo podejmowac wyzwania.i wtedy tez docenisz wszystko, gdy uswiadomisz sobie, ze dopoki zyjesz wszystko jest mozliwe, wszystko mozesz osiagnac i spelnic kazde swoje marzenie:)tego Tobie zycze.
a wracajac do naszego sportu:)to mi rowniez bylo przykro i tez bylam troche zawiedziona, ale wiem, ze chlopcy jeszcze wszystko moga osiagnac:)wkoncu to dopiero byl pierwszy indywidualny konkurs:)w druzynowce nie bylo rewelacyjnie, ale przynajmniej wszyscy skakali rowno:)a to dobrze rokuje na przyszlosc.wiec ja mam nadzieje i ufam w to, ze bedzie dobrze:)
cieplutko Cie pozdrawiam

@Jasiek9 6
drugiego takiego samego napewno nie bedzie, bo raczej nie ma dwoch identycznych ludzi:)ale przeciez nikt nie powiedzial, ze nie bedzie lepszych.nam tez wydawalo sie, ze wyniki innych wielkich gwiazd tego sportu sa nie do pokonania, a jednak Adas potrafil ich dogonic, badz przegonic:)dlaczego wiec mamy wierzyc, ze wsrod naszych mlodych sportowcow nie rosnie kolejny wielki mistrz?pamietaj kochany, ze kto nie wierzy ten nie realizuje marzen, nie podejmuje wyzwan i nie osiaga wysokich wynikow.w sporcie bywa roznie, raz jest sie na gorze, a raz nie kwalifikuje do konkursow, ale wciaz trzeba miec nadzieje i ciezko cwiczyc, by osiagnac sukces.
a jesli chodzi o nauczycieli to wierz mi, ze wciaz mozna spotkac tych wyrozumialych i tych, ktorzy ucza zycia:)przyznam Ci sie, ze wkrotce i ja sama zamierzam byc takim nauczycielem.nie wiem czy bede uczyla zdrowe dzieci, ale napewno bede nauczycielem stojacym przed biurkiem, a nie za nim ( mam nadzieje, ze rozumiesz o co chodzi )i zawsze bede dla nich, a nie one dla mnie.wiec nie przekreslajmy tez nauczycieli, bo to, ze my juz tak dobrych nie spotykamy, nie znaczy, ze ich nie ma:)
cieplo Cie pozdrawiam
(12.08.2007, 19:06)
Ankamalyszomanka
jAK DLA MNIE BYłO EXTRA
(12.08.2007, 18:44)
flowbone
kto z was sluchal relacji na topstacji?? Jak się wam podobała?
(12.08.2007, 17:16)
Karola15
a ja gratuluje Szwajcarom! Cała ekipa w 30! Brawo! Oby tak dalej!
(12.08.2007, 16:49)
marion
dlaczego nikt nie pisze o sedziach adam mial piekne ladowanie lpsze jak morgi taka sama dlugosc w dwoch skokach i co
(12.08.2007, 16:38)
Jasiek96
Ja się cieszę, że Małysz jest drugi, prawda, fajniej byłoby, gdyby wygrał, ale cóż, mówi się "trudno". Trudno i darmo. Jak się nie ma, co się lubi, to się lubi, co sie ma.
(12.08.2007, 16:33)
Jasiek96
Nie będzie już takiego jak Małysz, bo nauczyciele nie są tacy wyrozumiali (kto czytał biografię Małysza, to wie, o co mi chodzi).
(12.08.2007, 16:31)
Elite27.12.
@ania23 - Ty zawsze jesteś tak optymistycznie nastawiona do tych wszystkich spraw... Że też ja tak nie potrafię..
Napisałaś, że konkurs był bardzo ciekawy. Zgadzam się. Ale ja, przy moich słabych nerwach mało co nie rozniosłam pokoju widząc odległe miejsca Stocha i Żyły.. Hehehe... pozdrawiam;))
(12.08.2007, 16:20)
Gwiazdka
Morgi! Morgi! Morgi!
Jak nie wygrywa Małysz to niech to robi Morgi!
Morgi! Morgi! Morgi!
(12.08.2007, 16:15)
Saga
No trochę szkoda, że Adaś dziś nie wygrał, ale jeszcze sobie to odbije=] Ja natomiast bardzo się cieszę trzecim miejscem mojego ulubionego skoczka - Schlieriego;)
(12.08.2007, 16:07)
ania23
dziewczyny nie badzcie takie pesymistyczne:(Adas jeszcze nie odchodzi, a nasza kadra ma szanse osiagnac znacznie lepsze wyniki od Kazachow, wiec nie przekreslajmy ich.ja sadze, ze jeszcze nas milo zaskocza, choc wolalabym to widziec w sezonie zimowym:)
a jesli chodzi o dzisiejsze zawody to byly bardzo ciekawe.gratuluje naszemu Mistrzowi tego miejsca i mysle, ze walka bedzie zacieta teraz, bo Austriacy sa w swietnej formie.
gratuluje Szwajcarom.cala czworka w 30.tak trzymac.
a nasi chlopcy musza jeszcze ciusienke wziac sie do roboty i tez bedzie ok:)
pozdrawiam
(12.08.2007, 16:02)
Fin
Brawo Morgi!malysz zaskakujaco dobrze bo nikt chyba sie niespodziewal tak wysokiego miejsca.szliri on liczyl tylko na zwycięstwo więc jest troche przegranym tych zawodow.Niemcy jak na gospodarzy zawiedli.Finowie rowniez zwlaszcza Ahonen i olli
(12.08.2007, 16:01)
Jaro
Nieźle, nieźle, ale liczyłem na zwycięstwo naszego Mada... No, ale to dopiero początek : )
(12.08.2007, 15:54)
Elite27.12.
@Martyna - no faktycznie, biorąc pod uwagę wyniki Zhaparova... Pozdrawiam ;))
(12.08.2007, 15:44)
Martyna
@Elite27.12.
Z Kazachami tez możemy nie dać sobie rady..
(12.08.2007, 15:35)
Elite27.12.
No tak, zgadzam się z piszącymi poniżej - Adam spisał się na 5 !!!
Ale co z resztą naszych utalentowanych, genialnych, wspaniałych, obiecujących zawodnków? Co oni pokazali? Wszyscy już się zachwycali Stochem, że następca Mistrza, a tu co ?!?!?! 91,5 m... 39 pozycja... Żyła już lepiej, ale też zawalił.. O Macku nic nie piszę, bo to młody chłopak, jeszcze wszystko przed nim. Ale Kamil?? Tragedia, gdzie tu mowa o drużynie?
Po prostu boję się tego, co będzie, gdy Adam odejdzie z tego pięknego sportu... Jeżeli nic się niezmieni, to Polska będzie na szarym końcu. Będziemy mogli powalczyc co nawyżej z Kazachami, bo do tego czasu Szwedzi już dawno wybiją się ze sfery przeciętności, do której my jak widac zmierzamy pewnym krokiem...
Cała nadzieja w zawodnikach takich jak Murańka, czy Byrt, ale jeżeli oni nie podniosą polskich skoków na nogi, to... zginiemy marnie ;PP

Wielkie gratulacje dla Morgiego ;))) i Gregora ;))) Lecz przede wszystkim dla Adasia ;**
(12.08.2007, 15:24)
indor
@uskotko
Cienki jest i tyle.
(12.08.2007, 15:22)
uskotko
no jak Adam skakał przy takim wietrze, to nic dziwnego, że po I serii prowadził. W II też miał świetne warunki. To trochę niesprawiedliwe... Jedyne, co mnie z tego konkursu cieszy, to dwa świetne skoki Davida Lazzaroniego. Poza tym do kitu. Mam nadzieję, że w Alpach będzie znacznie lepiej, bo dzisiejszy występ Janne jest dla mnie niepojęty. Co się od wczoraj zmieniło??? Wczoraj latał najdalej, a dzisiaj ledwo 10 miejsce (ale przynajmniej z Martinem, aż się wzruszyłam)??? Jakaś ściema normalnie...
(12.08.2007, 14:56)
kociaczek555
Adam nieźle,ale każdy chyba by chciał,żeby był pierwszy:). Ale i tak dobrze:).Mam nadzieję,że w środę wygra i będę mocno trzymała kciuki:). Oglądałam na żywo i tak się denerwowałam... Przed sokami będę musiała brac tabletki uspokajające ;).
Adam 2- my jesteśmy średnio zadowoleni. Jak powiedział Simon Ammann,dziwni jesteśmy pod tym względem:). Z 2 miejsca nie cieszymy się:).Ale co zrobić,skoro Małysz przyzwyczaił nas do wygranych??? ;)
(12.08.2007, 14:52)
Carla
Zabrakło jednego punktu... no cóż, trudno się mówi i... skacze się dalej! XD
(12.08.2007, 14:50)
krwisty
..a jednak drugi zaraz po Morgim ale luz piekne zawody Adam tylko 1 punktem przegral he he
(12.08.2007, 14:38)
myszka55.sabcia
co to bedzie jak malysz zakonczy kariere....
(12.08.2007, 14:30)
johnnywalker
Skaczą wszyscy, wygrywa Adam, nie ma na niego mocnych. Inni niech wygrywają treningi, kwalifikacje a jak przychodzi konkurs to Adam sprowadza wszystkich na ziemie, prawdziwy mistrz.
(12.08.2007, 14:10)
krwisty
Pawel znowu cie musze pochwalic za szybkosc....jak pisalem pod wczesniejszym artykulem....yes yes yes adam pierwszy huraaaa!!!;-)))))
(12.08.2007, 14:00)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
LGP: Morgenstern wygrywa z Małyszem
LGP: Morgenstern wygrywa z Małyszem

LGP: Morgenstern wygrywa z Małyszem

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich