Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Johann Andre Forfang pokonał Kamila Stocha i Piotra Żyłę w drugim konkursie w Willingen. Dzięki drugiej lokacie Stoch powrócił na prowadzenie w Pucharze Świata, a także wygrał pierwszą edycję Willingen Five.

Na początku konkursu sędziowie ustawili belkę startową w dziewiątej pozycji. Otwierający rywalizację Luca Egloff spisał się całkiem nieźle, lecąc na odległość 128,5 metra; niewiele później doczekaliśmy się pierwszego skoku za czerwoną linię - oddał go Alex Insam (137 m przy silnym wietrze pod narty - 1,54 m/s).

Włoch prowadził przez jakiś czas - po kilkunastu minutach wyprzedził go Florian Altenburger, który jako pierwszy przekroczył 140 metrów (wiatr 1,24 m/s). Blisko tego osiągnięcia był również Yukiya Sato (139 m przy wietrze 1,2 m/s).

Nikt długo nie był w stanie wyprzedzić Altenburgera, a konkurs toczył się dość monotonnie. Ten dość nudny przebieg zaburzył na chwilę Roman Koudelka, który upadł po skoku na odległość 126 metrów. Kolejny istotny moment miał miejsce wraz z próbą Nejca Dezmana - Słoweniec uzyskał 142,5 metra, dzięki czemu wyszedł na prowadzenie.

Wreszcie przyszedł czas na pierwszego z Polaków, Jakuba Wolnego. Zawodnik Klimczoka Bystra nie spisał się tak dobrze, jak w serii próbnej - 128 metrów (wiatr 1,01 m/s) nie gwarantowało mu w tym momencie udziału w drugiej serii, był drugi na liście oczekujących.

Bardzo blisko wyprzedzenia Dezmana był Halvor Egner Granerud (142,5 m, ale przy nieco silniejszym wietrze i w słabszym stylu), kilku punktów zabrakło też Maciejowi Kotowi, który jednak spisał się dużo lepiej niż wczoraj - 142 metry (wiatr 1,18 m/s) w tym momencie dawały mu trzecie miejsce.

Jeszcze lepiej od zakopiańczyka zaprezentował się Piotr Żyła - wiślanin osiągnął co prawda taką samą odległość (142 m), ale zrobił to w trochę słabszych warunkach (0,95 m/s) i w minimalnie lepszym stylu. Efektem była druga lokata Polaka, a także obniżenie belki startowej do pozycji ósmej.

Przy takim rozbiegu, dużo słabszym wietrze pod narty (0,58 m/s) i coraz intensywniejszych opadach śniegu niewiele dobrego mógł zrobić Stefan Hula. Polak co prawda awansował do drugiej serii, ale 126,5 metra nie dawało mu wysokiej lokaty - w tym momencie był dopiero czternasty. Dużo lepiej poszło Markusowi Eisenbichlerowi - 140 metrów (wiatr 0,72 m/s) wystarczyło, by Niemiec zajmował drugie miejsce ze stratą 0,1 punktu do Dezmana.

Duże nadzieje wiązaliśmy ze startem Dawida Kubackiego. Polak nie zawiódł - 138 metrów (wiatr 0,56 m/s) pozwoliło mu objąć prowadzenie z przewagą zaledwie 0,1 punktu nad Dezmanem.

Nic nie zmieniło się na czele po skokach Roberta Johanssona (137 m - dziesiąty) i Andersa Fannemela (143 m, ale przy wietrze 1,44 m/s - szósty). Nowego lidera mieliśmy za to po skoku Johanna Andre Forfanga - Norweg w dobrym stylu poleciał na odległość 147,5 metra (wiatr 1,06 m/s), za co otrzymał notę o 12,3 punktu wyższą od wyniku Polaka.

Bardzo słabo poszło za to Danielowi Andre Tande, który skokiem na odległość 136,5 metra (wiatr 1,16 m/s) mógł stracić prowadzenie w Willingen Five - w tej chwili był trzynasty. Stosunkowo blisko lądował także Andreas Wellinger (136 m - wiatr 1,17 m/s) - dopiero czternasta lokata.

Słaba próba Tande otwierała drzwi Kamilowi Stochowi i Richardowi Freitagowi. Polak wykorzystał szansę - prowadzenia co prawda nie objął, ale skok na odległość 145,5 metra dawał mu drugą lokatę. Z kolei kończący pierwszą serię Niemiec w bardzo trudnych warunkach (0,04 m/s) nie doleciał nawet do punktu K - 128 metry wystarczyły tylko na siedemnaste miejsce...

Wyniki po I serii
 
zawodnik
kraj
odl. 1
punkty
1
Johann Andre Forfang
Norwegia
147.5
139.9
2
Kamil Stoch
Polska
145.5
135.7
3
Dawid Kubacki
Polska
138.0
127.6
4
Nejc Dezman
Słowenia
142.5
127.5
5
Markus Eisenbichler
Niemcy
140.0
127.4
6
Piotr Żyła
Polska
142.0
126.5
7
Halvor Egner Granerud
Norwegia
142.5
125.7
8
Anders Fannemel
Norwegia
143.0
124.9
9
Maciej Kot
Polska
142.0
122.8
10
Anze Semenic
Słowenia
141.0
122.4
11
Stephan Leyhe
Niemcy
138.0
121.2
12
Florian Altenburger
Austria
140.5
120.9
13
Robert Johansson
Norwegia
137.0
118.7
14
Daniel Andre Tande
Norwegia
136.5
116.4
15
Andreas Wellinger
Niemcy
136.0
115.9
16
Yukiya Sato
Japonia
139.0
115.7
17
Richard Freitag
Niemcy
128.0
113.7
18
Jernej Damjan
Słowenia
130.0
112.1
19
Daniel Huber
Austria
134.5
110.6
20
Alex Insam
Włochy
137.0
108.6
21
Manuel Poppinger
Austria
136.0
105.5
22
Karl Geiger
Niemcy
128.5
105.1
23
Stefan Hula
Polska
126.5
103.2
24
Mackenzie Boyd-Clowes
Kanada
129.5
101.9
25
Naoki Nakamura
Japonia
131.5
101.6
26
Tilen Bartol
Słowenia
128.5
100.1
27
Gregor Deschwanden
Szwajcaria
128.5
99.6
28
Peter Prevc
Słowenia
128.5
98.9
29
Ulrich Wohlgenannt
Austria
130.5
98.4
30
Andreas Stjernen
Norwegia
127.0
97.1
31
Jakub Wolny
Polska
128.0
96.6
32
Ziga Jelar
Słowenia
127.0
95.4
33
Kevin Bickner
USA
129.0
95.3
34
Luca Egloff
Szwajcaria
128.5
95.0
35
Michael Glasder
USA
125.5
92.5
36
Sebastian Colloredo
Włochy
126.0
91.4
37
Antti Aalto
Finlandia
128.0
90.9
38
Tom Hilde
Norwegia
127.5
90.4
39
Davide Bresadola
Włochy
124.0
87.4
40
William Rhoads
USA
123.5
87.2
41
Timi Zajc
Słowenia
122.0
85.4
42
Andreas Schuler
Szwajcaria
121.5
83.1
43
Eetu Nousiainen
Finlandia
122.0
82.7
44
Kento Sakuyama
Japonia
121.0
82.3
45
David Siegel
Niemcy
122.5
81.3
46
Roman Sergeevich Trofimov
Rosja
124.5
80.0
47
Dimitry Vassiliev
Rosja
120.5
77.6
48
Vojtech Stursa
Czechy
116.5
73.1
49
Killian Peier
Szwajcaria
116.5
72.3
50
Yumu Harada
Japonia
117.0
72.1
51
Federico Cecon
Włochy
117.0
69.3
52
Mikhail Maksimochkin
Rosja
117.5
69.2
53
Ilmir Hazetdinov
Rosja
117.5
68.6
54
Roman Koudelka
Czechy
126.0
64.9
55
Tomofumi Naito
Japonia
113.5
64.4
56
Konstantin Sokolenko
Kazachstan
87.0
5.3

Przed drugą serią sędziowie powrócili do dziewiątej belki startowej. Nie pomogło to szczególnie Andreasowi Stjernenowi, który otwierał drugą rundę - Norweg, który całkiem niedawno po raz pierwszy w karierze wygrał zawody Pucharu Świata, dziś dwukrotnie lądował w okolicach linii 127. metra.

Norweg przesunął się nieco w górę tabeli w stosunku do miejsca zajmowanego po pierwszej serii, jednak z prowadzenia nie cieszył się długo - wyprzedził go Peter Prevc (132,5 m - wiatr 0,75 m/s), którego z kolei zmienił dużo mniej doświadczony kolega z drużyny, Tilen Bartol (139 m przy wietrze 0,79 m/s).

O słabszej próbie w pierwszej serii szybko zapomniał Stefan Hula - tym razem Polak wykorzystał dobre warunki (1,51 m/s) i w świetnym stylu (4 x 19,5 punktu!) poleciał na odległość 145 metrów. Zawodnik ze Szczyrku oczywiście objął prowadzenie i mógł liczyć na duży awans.

I rzeczywiście - Polak wszedł do czołowej dwudziestki i wciąż awansował. Wydawało się, że lepsze wyniki będzie w stanie uzyskać dopiero trio Freitag - Wellinger - Tande. Na ich starty musieliśmy jednak trochę poczekać - tym bardziej, że trudne warunki wymuszały coraz dłuższe przerwy pomiędzy skokami.

A jednak nie! Richard Freitag został puszczony w trudnych warunkach (według uśrednionego pomiaru 0,59 m/s) i uzyskał zaledwie 118,5 metra. Zawodnik tylko się roześmiał, z kolei trener Werner Schuster był wściekły - i chyba słusznie... To oznaczało, że Niemiec może stracić prowadzenie w Pucharze Świata.

Tym, który zepchnął Hulę z pierwszego miejsca, był niespodziewanie Yukiya Sato - Japończyk uzyskał 135 metrów (wiatr 0,6 m/s) i wyprzedził Polaka o 0,7 punktu. Jeszcze lepiej spisał się Andreas Wellinger (138 m - wiatr 1,17 m/s), który był liderem przez jakąś minutę. Po nim bowiem startował Daniel Andre Tande - 138,5 metra w niezbyt korzystnych warunkach (0,53 m/s) dawało mu 7,4 punktu przewagi nad Niemcem.

Kolejna minuta i kolejny lider - tym razem na czoło wyszedł Robert Johansson (140,5 m przy wietrze 0,91 m/s), do którego Tande tracił 2,5 punktu. I to właśnie Johansson dłużej utrzymał się na prowadzeniu - bliżej lądowali Florian Altenburger (130 m - 0,83 m/s), Stephan Leyhe (122,5 m - 0,33 m/s) i Anze Semenic (128,5 m - 0,81 m/s).

Liczyliśmy, że sytuacja zmieni się po skoku Macieja Kota. Niestety - 133,5 metry (0,46 m/s) nie wystarczyły, by wyprzedzić Johanssona i Tande, Polak był trzeci. Po skoku kolejnych zawodników - Andersa Fannemela (124,5 m - wiatr 0,43 m/s) i Halvora Egnera Graneruda (119,5 m - wiatr 0,57 m/s) - Kot mógł być jednak pewny lokaty w czołowej dziesiątce na koniec konkursu, coraz wyżej był także Stefan Hula.

Tę serię krótszych skoków przerwał Piotr Żyła - 138,5 metra w nieco lepszych warunkach (1,04 m/s) dało mu prowadzenie i pewne miejsce w czołowej szóstce! A nawet czwórce, bo bliżej lądowali Markus Eisenbichler (134 m - wiatr 0,8 m/s) i Nejc Dezman (132,5 m - wiatr 0,76 m/s).

Jednego Polaka na podium mieliśmy już na pewno, ale na górze mieliśmy jeszcze trzech zawodników, w tym dwóch naszych reprezentantów. Dawid Kubacki miejsca na "pudle" nie obronił - 133,5 metry w tym momencie dawały mu piątą lokatę, a Żyle - miejsce w czołowej trójce!

Kamil Stoch spisał się za to znakomicie - 140,5 metra w świetnym stylu i bardzo niekorzystnych warunkach (0,19 m/s) dawało mu bardzo zdecydowane prowadzenie! Ale do zwycięstwa to nie wystarczyło - kończący konkurs Johann Andre Forfang miał lepsze warunki (0,91 m/s) i uzyskał 144,5 metry. To dało mu dwa punkty przewagi nad Polakiem.

Tymczasem Kamil Stoch zwyciężył w Willingen Five i powrócił na prowadzenie w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata!

Wyniki końcowe
 
zawodnik
kraj
odl. 1
odl. 2
punkty
1
Johann Andre Forfang
Norwegia
147.5
144.5
271.4
2
Kamil Stoch
Polska
145.5
140.5
269.4
3
Piotr Żyła
Polska
142.0
138.5
245.1
4
Robert Johansson
Norwegia
137.0
140.5
243.0
5
Daniel Andre Tande
Norwegia
136.5
138.5
240.5
6
Markus Eisenbichler
Niemcy
140.0
134.0
236.7
7
Dawid Kubacki
Polska
138.0
133.5
236.6
8
Maciej Kot
Polska
142.0
133.5
236.2
9
Nejc Dezman
Słowenia
142.5
132.5
235.6
10
Andreas Wellinger
Niemcy
136.0
138.0
233.1
11
Yukiya Sato
Japonia
139.0
135.0
231.7
12
Stefan Hula
Polska
126.5
145.0
231.0
13
Florian Altenburger
Austria
140.5
130.0
224.2
14
Jernej Damjan
Słowenia
130.0
132.5
223.1
15
Anze Semenic
Słowenia
141.0
128.5
222.2
16
Anders Fannemel
Norwegia
143.0
124.5
220.0
17
Tilen Bartol
Słowenia
128.5
139.0
219.6
18
Stephan Leyhe
Niemcy
138.0
122.5
214.8
19
Halvor Egner Granerud
Norwegia
142.5
119.5
209.1
20
Peter Prevc
Słowenia
128.5
132.5
206.6
21
Manuel Poppinger
Austria
136.0
129.0
206.1
22
Karl Geiger
Niemcy
128.5
131.0
205.9
23
Mackenzie Boyd-Clowes
Kanada
129.5
128.5
203.5
24
Daniel Huber
Austria
134.5
125.5
200.9
25
Alex Insam
Włochy
137.0
120.5
200.4
26
Andreas Stjernen
Norwegia
127.0
127.5
196.2
27
Ulrich Wohlgenannt
Austria
130.5
124.5
190.6
28
Richard Freitag
Niemcy
128.0
118.5
190.1
29
Naoki Nakamura
Japonia
131.5
121.0
189.4
30
Gregor Deschwanden
Szwajcaria
128.5
108.0
162.7
31
Jakub Wolny
Polska
128.0
 
96.6
32
Ziga Jelar
Słowenia
127.0
 
95.4
33
Kevin Bickner
USA
129.0
 
95.3
34
Luca Egloff
Szwajcaria
128.5
 
95.0
35
Michael Glasder
USA
125.5
 
92.5
36
Sebastian Colloredo
Włochy
126.0
 
91.4
37
Antti Aalto
Finlandia
128.0
 
90.9
38
Tom Hilde
Norwegia
127.5
 
90.4
39
Davide Bresadola
Włochy
124.0
 
87.4
40
William Rhoads
USA
123.5
 
87.2
41
Timi Zajc
Słowenia
122.0
 
85.4
42
Andreas Schuler
Szwajcaria
121.5
 
83.1
43
Eetu Nousiainen
Finlandia
122.0
 
82.7
44
Kento Sakuyama
Japonia
121.0
 
82.3
45
David Siegel
Niemcy
122.5
 
81.3
46
Roman Sergeevich Trofimov
Rosja
124.5
 
80.0
47
Dimitry Vassiliev
Rosja
120.5
 
77.6
48
Vojtech Stursa
Czechy
116.5
 
73.1
49
Killian Peier
Szwajcaria
116.5
 
72.3
50
Yumu Harada
Japonia
117.0
 
72.1
51
Federico Cecon
Włochy
117.0
 
69.3
52
Mikhail Maksimochkin
Rosja
117.5
 
69.2
53
Ilmir Hazetdinov
Rosja
117.5
 
68.6
54
Roman Koudelka
Czechy
126.0
 
64.9
55
Tomofumi Naito
Japonia
113.5
 
64.4
56
Konstantin Sokolenko
Kazachstan
87.0
 
5.3

klasyfikacja generalna Pucharu Świata »
wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) »
klasyfikacja generalna Willingen Five »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2018 - wszystkie artykuły
Komentarze
kibic ski
a drużynówka par by stała napewno na wyższym poziomie jeśli chodzi o walke o medale. Włączyli by się Japończycy a nawet Szwajcarzy
(05.02.2018, 10:57)
kibic ski
Ja nie mówię o lotach na igrzyskach ale można było drużynówke na k-90 albo np. drużynówke par. Bo w innych dyscyplinach jakoś odważniej wprowadzane są nowosci np. w biathlonie
(05.02.2018, 10:55)
Fanka
I mniej więcej wiadomo, jaki jest układ sił przed IO. Oczywiście nie wiemy, w jakiej dyspozycji będą Austriacy po treningu w Planicy i Japończycy oraz S. Ammann po treningach w Sapporo.
Konkursy ciekawe, nowy Turniej "Willingen 5" - też emocjonujący, bo do końca nie wiadomo, kto w nim zwycięży. Może tylko trochę szkoda, że (w odróżnieniu od Raw Air) nagroda pieniężna jest tylko dla zwycięzcy. Chociaż po takim rozstrzygnięciu... Brawo Kamil, a ja muszę zwrócić honor tej gazecie, na którą "zezłościłam się" w piątek, bo napisała "100 000 złotych czeka na Kamila Stocha", zanim Turniej w ogóle się rozpoczął ;-).
Oczywiście szkoda R. Freitaga (wiemy, co potrafi spowodować niekorzystny wiatr, o czym niektórzy zawodnicy boleśnie przekonali się ostatnio w Zakopanem) - kolejny raz traci prowadzenie w PŚ, niezupełnie z własnej winy. Upadek w Innsbrucku i wycofanie się konkursu Bischofshofen (niektórzy twierdzili, że upadek był spowodowany błędem zawodnika - ale mimo wszystko szkoda) i wczoraj te skoki dwa razy w bardzo złych warunkach. Ale dzięki temu rywalizacja będzie do końca sezonu (mam nadzieję) ciekawa.
(05.02.2018, 09:53)
Horus
Lepiej mieć pozytywny ból głowy, niż negatywny :)

Zresztą w tym roku na ZIO jest dość korzystny układ, bo najpierw będą zawody indywidualne, a drużynówka na sam koniec. Więc wszyscy będą mogli się zaprezentować przed dokonaniem wyboru. Na dziś wydaje się, że powinni startować Stoch, Kubacki, Hula i Żyła. Ale kto wie co będzie za dwa tygodnie...
(05.02.2018, 01:10)
Skoczek ze średniej skoczni
Muszę przyznać że trener naszej kadry ma pozytywny ból głowy po tym konkursie, bo jednemu panu będzie musiał podziękować przed drużynówką. Wiadomo że jeszcze są konkursy na IO ale i tak czuję że to będzie wyliczanka kogo wywalić, bo widać nasi łapią formę.

Co do Ryśka F...

No proszę was, jakby Kazacha puścił w takich warunkach to ktoś by płakał? Startowali dziś jak startowali i co, a ile to naszych wysłali z huraganem w plecy i jakoś to było. Najlepiej zgonić na kogoś. Ja ich mogę jedynie krytykować że belki zmieniają zawsze w konkursie i wypaczają wyniki, ale te alibi typu 'bo to przez to że go puścił w taki wiatr' to można sobie włożyć nie powiem gdzie.
(05.02.2018, 00:46)
marmi
Przepraszam za powtórki w komentarzach, miał być jeden ale było jakieś niedozwolone słowo i zacząłem dzielić, a potem przeszedł też niepodzielony czy jakoś tak :)
Artykuł widziałem i jest dla mnie zdumiewający. Nigdy o tym nie słyszałem, tamtej strony co prawda nie śledzę na bieżąco, ale gdyby takie przepisy rzeczywiście weszły to kojarzyłbym ich użycie a nie pamiętam takiego przypadku. To co sobie ustalili trenerzy i kapitanowie drużyn, nawet przy przedstawicielach FIS to nie są przepisy. Jak trener miałby wyłączać to zielone światło, ktoś widział jakiś guzik w ich zasięgu czy coś? Może się zgodzili ustnie i chwilowo na to, bo wtedy afera była ze źle działającą aparaturą, w to prędzej bym uwierzył...
Byłby też tutaj artykuł na ten temat bo przecież ważna zmiana przepisów a jestem przekonany, że nie było bo od dawna (jak nie od początku :) czytam wszystkie.
Wracając do Freitaga to cały zeskok świecił się na czerwono przed zapaleniem zielonego światła, następnie wyłączyli ten podgląd, potem zaczął najazd a w momencie odbicia to już miał prawdopodobnie inne warunki. Niewątpliwie należało go przytrzymać bo się zmieniały, najprawdopodobniej też lądował awaryjnie ze względu na nie, ale jakie gdzie były to wie pewnie parę zainteresowanych osób, które tam były..
(04.02.2018, 23:49)
@kzez1986
@marmi Nie da sięwstawić adresu bezpośrednio, ale wpisz w google Nowe zasady startowania zawodników
i masz o tej zasadzie.

Tak. Mówię o tym samym konkursie. Pamiętam, że małysz wybił sięponad osłony, owszem, ale w niejednym konkursie sięmocno wybijał, znany był z tego wybicia i pokazuje to, że do końca wszystkiego nie da się przwidzieć i praktyka jest inna niż to co widzimy na ekranie, a u Freitaga jużprzy starcie na ekranie było źle.
(04.02.2018, 22:24)
marmi
Jeśli chodzi o Małysza to o ile mówimy o tym samym konkursie wyleciał jako jedyny ponad osłony przeciwwiatrowe. W tym momencie dostał podmuch i musiał ratować się przed upadkiem. Gdyby nie to bez wątpienia wygrałby i miałby zdecydowanie najdłuższą serię wygranych z rzędu w PŚ (o ile dobrze pamiętam)...
(04.02.2018, 22:03)
marmi
@krzez1986
Ja takiego przepisu nie pamiętam a daleko sięgam pamięcią, mniej więcej tyle co Kasai :)
Powiedziałbym, że nigdy takiego w historii PŚ nie było, a jeśli był to znajdź jakieś info na ten temat.
Na pewno nie ma takiego przepisu od co najmniej kilku lat, jeśli zawodnik nie rozpocznie najazdu w ciągu 10s od zapalenia zielonego światła to jest dyskwalifikacja. To co robi trener w tym czasie wedle przepisów nie ma żadnego znaczenia. Skoczkowie owszem patrzą na nich i rozpoczynają kiedy im pokażą, ale to dlatego, że trenerzy widzą wskaźniki i mogą opóźnić najazd w ramach tych 10s. Jeśli każą zejść skoczkowi pomimo zielonego to będzie DSQ, pamiętam bodajże raz taką sytuację.
Gdyby taki przepis istniał to trenerzy wykorzystywaliby go nagminnie i konkurs przeciągałby się ponad rozsądną telewizyjną miarę że tak powiem...
Jeśli chodzi o Małysza to o ile mówimy o tym samym konkursie to on odbił się z progu tak mocno, że jako jedyny wyleciał ponad osłony przeciwwiatrowe, a wiało znacznie tego dnia. W tym momencie dostał taki podmuch, że musiał się ratować przed upadkiem. Gdyby nie to, to wygrałby i miałby zdecydowanie najdłuższą serię zwycięstw w PŚ (jeśli dobrze pamiętam).
(04.02.2018, 21:58)
Aga
No to na średniej skoczni Norwegów i Slowencow pod uwagę nie bierzemy. Oni tylko na dużych są kozakami i to przy wietrze z przodu. Medale na mniejszej skoczni dla naszych. Przynajmniej dwa. Duża skocznia to w zależności od warunków wietrznych będzie trochę loteria . Druzynowo złoto w zasięgu Naszych. Będą się o nie bić z Norwegami. Niemcy z Gaigerem i leye to o brąz ze slowencami powalczą.
(04.02.2018, 21:43)
kzez1986
@kibic ski Przyjąłbym z wielką radością gdyby na IO była drużynówka i na średniej i dużej skoczni. I mamut byłby super na IO, ale wiele krajów (PyeongChang także) miałoby problemów z budową mamuta), ale loty są niezwykle efektowne.
(04.02.2018, 21:25)
kibic ski
a mnie denerwuje że w biegach narc. jest więcej konkurencji. Dlaczego jest sprint drużynowy i sztafeta w biegach a w skokach tylko jedna drużynowa na igrzyskach ??? Nie ma sprawiedliwości trzeba dać Norwegom jak najwięcej konkurencji pod nich.
(04.02.2018, 21:00)
kzez1986
Kiedyś pamiętam, że był taki przepis, że jak trener widzi, że warunki są złe to może wyłączyć zielone światełko dla skoczka. Jeśli ten przepis dalej istnieje to Freitag może mieć największe pretensje do trenera, że tak nie zrobił. W końcu grafika pokazywała, że cała skocznia świeciła się na czerwono w chwili odbicia z belki, a uśredniony kierunek wiatru się co chwilę zmieniał. Prawdopodobnie Freitag w 2 serii dostał silne podmuchy z różnych kierunków, a wiatr z różnych kierunków nawet słabszy jest groźniejszy niż nawet dużo silniejszy, ale taki sam na całej długości. Było wiele bezpiecznych skoków nawet przy 5 m/s, tyle że na całej długości skoczni. Przypomina mi się tutaj awaryjne lądowanie Małysza w Oslo. Też niby wiatr mieścił się w dopuszczalnych normach, ale od razu na grafice widać było, że na progu wieje z przeciwnego kierunku niż w dole.

Ogólnie duże brawa dla Polaków za Willingen. Na rozdawanie medali jeszcze za wcześnie, bo widzimy, co się dzieje. Wystarczy taki losowy konkurs i wyniki mogą być bardzo dziwne. Układ sił w poszczególnych częściach sezonu też potrafi się zmienić. W 1 periodzie Stoch nie wygrał nic, a Freitag prawie wszystko, a potem na TCS role się odwróciły. Do końca też nie wiadomo co pokażą ci, którzy odpuścili sobie Willingen. Pamiętacie sezon 2002/2003 z MŚ w Predazzo? Do MŚ Małysz nie wygrał nic. Kręcił sięw okolicach czołówki, ale byli lepsi. Potem odpuścił sobie Willingen i co było na MŚ i w ostatnim periodzie chyba każdy pamięta. Teraz też nie jest powiedziane, że ktoś nie wyskoczy nagle z formą. Nawet Amman może się zmobilizować na 1 konkurs. Stał przecież w tym sezonie na podium. Zapowiadają się naprawdę ciekawe zawody. Poziom jest wyrównany i oby worek medali dla Polaków, na co widać, że ich stać.
(04.02.2018, 20:53)
Eve
@solspiegel

Zgoda. Tylko szkoda że p. Szaranowicz żyje - cały czas - tym co było kiedyś. A chyba ważniejsze jest tu i teraz. Dla mnie jest niewybaczalne że p. Szaranowicz zamiast poświęcić uwagę zawodnikom, skupia się na wygrzebywaniu "ciekawostek" z przeszłości (niedawno była taka sytuacja gdy jeden z zawodników się przewrócił a ten nawet nie raczył przerwać swego monologu)
(04.02.2018, 20:02)
Eve
@Maqur

Zgadzam się z w 100%
(04.02.2018, 19:45)
Nick
Przeszkadzają mi tylko tacy jak ty, Snopka nazywasz smętnym, a Szaranowicz nie pozwalasz skrytykować? Poczytaj sobie (ze zrozumieniem) komentarze ludzi, nie tylko moim zdaniem Szaranowicz jest kiepski w komentowaniu tej dyscypliny, ale ty się zachwycasz panem kuntakinte jednocześnie dając upust frustracji i obrażając innego komentatora. Zaprzeczasz sam sobie. Ogarnij się
(04.02.2018, 18:50)
Solspiegel
A jaki ty prezentujesz poziom wypowiedzi ? Co ci przeszkadzają ludzie, którzy wolą Szaranowicza niż smętnego Snopka ?
(04.02.2018, 18:43)
Nick
Nie odróżniasz określeń od wyzwisk, ale z ciebie zwykły seba jest sądząc po poziomie wypowiedzi
(04.02.2018, 18:42)
Solspiegel
Aha, czyli internetowi ujadacze mogą sobie do woli wyzywać i jeszcze uznają to za coś normalnego...
(04.02.2018, 18:40)
???
To jest człowieku takie określenie, jeśli cie to uraża to znaczy że się z nim identyfikujesz, jak się w stół uderzy to się nożyce odzywają
(04.02.2018, 18:38)
Solspiegel
Ja obrażam ? A kto zaczął wyzywać od januszy ludzi, którzy wolą komentatorów, którzy reagują emocjami ?
(04.02.2018, 18:36)
Nick
@solszpieg czy inny pajac
Pokazałeś własnie klasę i zaliczyłeś się do tych których tak nieudolnie obrażasz :):):)):) a twój teks o moim wieku pokazuje ze skończyłeś gimbaze z wyróżnieniem.
(04.02.2018, 18:34)
Solspiegel
Największymi januszami, to są właśnie internetowi ujadacze, tacy jak ty, panie Nick
(04.02.2018, 18:23)
Solspiegel
a co panie Grażyna, masz problem z ludźmi którzy wolą komentatorów, którzy pokazują emocje, od jakiegoś smętnego gadania ?

Pewnie masz 10 lat...
(04.02.2018, 18:20)
hmm
Dzisiaj odziwo musialem przelaczyc eurospor (nie dalo sie sluchac) na tvp zazwyczaj jest na odwrot :D
(04.02.2018, 17:14)
tommm
Racja, w ten weekend wyjątkowo dobrze oglądało się TVP z komentarzem p. Snopka. Merytorycznie dobry, nawet potrafi coś na szybko w głowie obliczyć, ogarnia przeliczniki za wiatr, prawa fizyki itp.
Pamiętam, że to właśnie Snopek komentował legendarny skok Małysza na 151,5m w 2001 roku. Przynosi naszym dobre wyniki w Willingen
(04.02.2018, 16:58)
Nick
@solspiegel
Uderz w stół...
(04.02.2018, 16:10)
CinyCH2
Pamiętam zawody w Zakopanem i komentarz Szaranowicza jak skoczył przedskoczek, a Szaran myślał że to Małysz, nie skojarzę już w którym to było roku, ale padałem ze śmiechu słuchając lamentów pana komentatora, pół minuty niesamowitych emocji :D
(04.02.2018, 16:09)
mmmmm
Ciekawie sie zapowiada walka na normalnej skoczni

Stoch
Kub acki
Fraitag
Hula
Kraft
Kot

tak to widze :D
(04.02.2018, 16:05)
CinyCH2
@Nick
Trafiłeś w sedno :)
(04.02.2018, 16:05)
Maqur
@solspiegel

Czuje się bardzo dobrze i dziękuje że pytasz.
(04.02.2018, 15:46)
solspiegel
To co robił, traci na znaczeniu, bo teraz jest w słabej formie komentowania ? Dobrze się czujesz ? Szkoda mi takich ludzi... Tak samo jak tych co na Ahonena najeżdżają, bo "kwii hurr durr rozdrabnia swojom kariere, to jósz nie to samo kwii"...

Każdy normalny fan skoków będzie pamiętał najlepsze czasy Szaranowicza, Ahonena itp, a to co teraz się z nimi dzieje tego nie zmieni.
(04.02.2018, 15:38)
Nick
Eurosportu nie oglądam przez to opóźnienie, nie może być tak że sąsiad za ścianą się już wydziera z radości a ja nie wiem o co chodzi bo u mnie na Eurosporcie skoczek jeszcze nie wystartował.
(04.02.2018, 15:31)
Sweet
Eurosport super komentarz pan od boksu dobrze sie zna na skokach a pan od kombinacji to wiadomo , bo igor i marek leca do korei.
(04.02.2018, 15:14)
TVP
Powinna być możliwość wyboru komentatora podczas transmisji. Snopek z Kotem dla koneserów, Babiarz z Szaranem dla gawiedzi :)
(04.02.2018, 15:10)
Maqur
a co do komentatorów na TVP to Snopek jest milion razy lepszy od Szarana. Komentator opisuje to co sie obecnie dzieje na zawodach, przedstawia sylwetki kazdego zawodnika jakie sa caly czas wyniki itp. A Szaranowicz obecnie cale zawody mówi o tym jak to Malysz wygral w XXXX roku na XXX skoczni z taką przewąga a potem Kamil to powtórzył itp. Do Babiarza nic nie mam, on ze Snopkiem by się szybko nauczył jak to powinno wyglądać a przy Szaranowiczu niestety tego nei zrobi... i wielka szkoda ze Szaranowicz obecnie tak marnuje swoją wielką kariere, bo był ona kiedys najlepszy a teraz nei da sie go sluchac i wszystko to co robil wczesniej traci na znaczeniu.
(04.02.2018, 15:08)
Nick
Szkolnikowski wyszedł z założenia że lepiej niech komentują populiści, strzelający gafy Szaranowicz, Babiarz i Szczęsny niż merytoryczny bezbłędny Snopek. W końcu więcej Januszy ogląda skoki niż fachowców.
(04.02.2018, 15:08)
Janek
Ja wolę wyważonego i spokojnego Snopka, od drących japę i popełniających błąd na błędzie Szarana z Babiarzem.
(04.02.2018, 15:02)
TVP
Może jeszcze mogliby w TVP zamianę zrobić i wysłać na IO Snopka z Kotem, a Babiarza z Szaranowiczem w domu zostawić. Bo inaczej na IO to będzie jakaś masakra z komentarzem.
(04.02.2018, 15:00)
kibic (fan Zografskiego)
Snopek jest poprawny i nie popełnia denerwujących gaf ale komentuje bez emocji.
(04.02.2018, 14:57)
???
Snopka się naprawdę dobrze słucha.Nie myli się co sekundę,podaje ciekawostki,komentuje w spokojny i wyważony sposób.

A za chwilę wróci pajac Babiarz...

Mam nadzieję,że dadzą Snopkowi chociaż Lahti skomentować.Może gwiazdy TVP będą po IO odpoczywać...
(04.02.2018, 14:51)
marmi
Czesi oczywiście beznadzieja. Z tego co mówili to oprócz tego co widać na skoczni to jest tam jeszcze kryzys taki, że 2 z kadry olimpijskiej trenuje z jednym trenerem i tu byli a 3 z innym i tych w Willingen nie było. Także tam potężny kryzys trenerski jest, miejmy nadzieję, że na następny sezon to ogarną, bo szkoda tak dobrego skoczka jak Koudelka na przykład! Coś u nich po odejściu Matury i Jandy wyraźnie pękło ale trzymam za nich kciuki na przyszłość :)
(04.02.2018, 14:35)
K2
Finowie,Czechy, Szwajcarzy, Japończycy, Austriacy zjeżdżają po równi pochyłej, właściwie na poziomie są tylko Polska, Norwegia, Niemcy i Słowenia.
(04.02.2018, 14:32)
Florczak
Jak oceniacie postawę Czechów? Moim zdaniem sięgnęli DNA !
(04.02.2018, 14:16)
CinyCH2
Świetny występ Polaków, brawa im za to. Kto pamięta czasy Małysza, to pamięta też, że wtedy sukcesem było dwóch Polaków w 30-tce, więc tym bardziej trzeba docenić 5-ciu w 12-tce. BRAWO
(04.02.2018, 14:13)
summo14
@marmi

Bardzo trafny komentarz. Cos takiego jak korytarz wiatruna ktorym tak wiele sie opiera powinie byc dostepny dla kibica. Przydaly by sie tez formularze oceny stylu skoczka bo polowa ocen jest z kosmosu i nijak nie odnosza sie do stylu jaki skoczek prezentuje. Dla przykladu jak Johanson i Stoch moga miec zblizone noty? Stoch ktorego styl jest kanonem poprawnosci. Jest dokladnie tym co opisane jest w zasadach ceniania jako skok idealny, a wymachujący rekami wąsacz...
(04.02.2018, 14:12)
Ogarnij
@vróżbin
Na IO nie ma zawodów na małej skoczni
(04.02.2018, 14:09)
Florczak
Mnie osobiście zawiódł Wolny !
(04.02.2018, 14:09)
Jaaaa
Wszyscy nad pechem Freitaga ale zapominają że HULA w pierwszej serii też skakał w równie beznadziejnych warunkach i też mógłby powiedzieć że gdyby nie pech w 1 serii to byłby w 5 zawodów co potwierdził w drugim skoku. Po prostu tak to czasami jest suma szczęścia do warunków wychodzi na zero raz wiatr pomoże innym razem przeszkodzi.
(04.02.2018, 14:08)
dziwny seson
dziwny sezone mamy, to już 10 zwycięzca w tym sesonie
(04.02.2018, 14:05)
Normalny
@jadebowczyk

Współczuję ci biedny czlowieczku. Jesteś pełnym zawiści nikim. Zwykłym ksenofobem
(04.02.2018, 13:56)
marmi
@summo14
Tak, wielu ludzi tutaj wie jak to się odbywa bo w końcu to portal tematyczny :)
Owszem, jest ustalany korytarz powietrzny przed konkursem i to komputer wyznacza czy też nawet zapala żółte światło jeśli się średni wiatr w tym korytarzu mieści. Zielone jednak zapala Sedlak (wcześniej Tepes) i MOŻE to zrobić jeśli oczywiście wiatr się w korytarzu mieści ale nie MUSI.
Rolą Sedlaka jest właśnie obserwacja stabilizacji warunków i tendencji tak, aby przewidzieć jak najlepiej co się będzie działo kiedy już będzie w powietrzu (czyli za jakieś 10s od zapalenia zielonego). Dzięki wprowadzonym przelicznikom ten korytarz jest dość szeroki co z kolei umożliwia w ogóle rozegranie niektórych konkursów, ale jak wiadomo nie oddają one w pełni roli wiatru (i może dobrze bo wyniki byłyby jeszcze dziwniejsze w porównaniu do odległości czasami).
Nie wiem jaki był tutaj korytarz (a szkoda, powinni to podawać przy rozpoczęciu konkursu) ale mógł być od 0 do 2 m/s pod narty. W pierwszej serii miał Freitag zatem warunki, które się mieściły ale były na granicy, więc powinien poczekać z jego puszczeniem (mogły się przecież pogorszyć jeszcze przez te 10s) a gdyby się nie polepszyły na tyle aby być porównywalne z innymi to go zdjąć. W drugiej serii to wygląda na to, że z kolei w niektórych partiach miał za dużo pod narty, tak jakby chcieli mu wynagrodzić krzywdę z pierwszej, ale okazało się to niedźwiedzią przysługą. Warunki w locie miał bez wątpienia inne niż były przy zapalaniu zielonego światła, widać też było że Freitag lądował awaryjnie, coś nie tak było tam z wiatrem a przelicznik miał w sumie taki sobie. Myślę, że miał dużo pod narty na progu, co wyhamowało go tam a na dole z kolei nic co wymusiło lądowanie. Trudno tutaj winić Sedlaka, miał tu pecha do warunków. W pierwszej serii zapewne mógł skoczyć trochę lepiej, ale to było przy braku wiatru bardzo trudne, wymagało tak perfekcyjnego skoku jak Stocha w 2. serii, przy każdym odstępstwie od ideału skutkowało znacznym skróceniem skoku co się właśnie stało. Choć oczywiście Stoch mógł mieć odwrotnie, czyli nic pod narty na progu a chociaż trochę na dole... Taka moja ocena laika skoków i warunków Freitaga, byłoby oczywiście dużo łatwiej gdyby w protokole były dostępne wskaźniki z wszystkich punktów pomiarowych wiatru...
Natomiast Freitag wbrew temu co niektórzy piszą reagował na to bardzo spokojnie, moim zdaniem szacunek za to dla niego. Przypomnijmy sobie na przykład co potrafił wyprawiać Schlierenzauer...
(04.02.2018, 13:53)
@Zimosport
Stoch tym bardziej nie zasłużył dziś na wygraną.
(04.02.2018, 13:39)
Janek
Pjongczang średnia:
1.Stoch
2.Ku backi
3.H ula
duża
1.Stoch
2.Tande
3. Żyła
druż.
1.Polska
2.Norwegia
3.Słowenia
(04.02.2018, 13:34)
Janek
Ja obstawiam worek medali dla Polaków na IO są w świetnej formie, 3 złote będzie miał Kamil, może na średniej skoczni zajmiemy całe podium :)
(04.02.2018, 13:30)
vróżbin
Pjonczang skocznia mała:
1.Qbacky
2.Stoch
3.Tande
Skoc znia duża:
1.Stoch
2.Freit ag
3.Żyła
(04.02.2018, 13:30)
marmi
Dzisiaj widzę, że wszyscy tak się podniecili tym co z przodu się działo, że nikt nie wspomniał o Buloklepelence! Dziś mu niestety nie poszło, jeśli nie liczyć odstającego od reszty Naito i Koudelki, który miał upadek to zabrakło mu 20m aby nie być ostatnim, a w kwalach tylko 10m :D
Dobrze że chociaż notę dodatnią zgarnął :-)
(04.02.2018, 13:30)
summo14
Summo

Co wy macie do tego Borka? Myslicie ze to taki chlop co se siedzi na stołku patrzy przez okno i mowi tego puscimy tego nie?? Kibicujecie skoczkom a nawet nie wiecie jak to sie wszystko odbywa.

Borek ma komputer ktory mu pokazuje korytarz wiatru. Jak sie wiatr miesci w korytarzu to borek ma chyba(pewien nie jestem do czasu) 15s na zaswiecenie zielonego swiatelka. Jak widzial jakie warunki mial Freund to jedyne co mogl zrobic to poczekac te pare sekund i jesli wiatr wyszedl by poza korytarz nacisnac czerwone. Ale w przypadku Freunda nie mozemy mowic jedynie o pechu. Jego skoki do fantastycznych dzis nie nalezaly.

Natomiast nasi pokazali jak potrafia sobie radzic w gorszych warunkach. Stoch mial teoretycznie gorsze warunki od Rycha w drugim skoku. Oczywiscie tylko teoretycznie ale Freitag na pewno nie mial jakiejs tragedi w powietrzu
(04.02.2018, 13:28)
change
Kadra Japonii na IO powinna być z Sato!!
(04.02.2018, 13:27)
alucard
Sedlak pozbawił Freitaga szans na zwycięstwo tak samo jak Stocha w Zakopanem. Bez odbioru.
(04.02.2018, 13:23)
Tomasz
Świetny konkurs w wykonaniu Polaków !!! Kamil zasłużył dziś na wygraną w konkursie , ale Forfang lepszy.Pietrek zaskoczył i nikt się nie spodziewał ze dziś będzie podium.Dawid też skacze świetnie chociaż ten drugi skok był gorszy . Maciek dużo lepiej niż wczoraj..Stefanek w drugiej serii fantastyczny skok i te noty 4x 19,5 1x 19 , ale w pierwszej serii zbytnio wiatr nie pomógł ... Rysiek poległ dziś , warunki mi nie sprzyjały ...
(04.02.2018, 13:23)
marmi
Słyszeliście co Żyła powiedział po konkursie? Jak go dziennikarz ciągnął za język to powiedział, że wszystko zmienił, w końcu że zmienił najazd, zaczął jeździć tak jak inni zawodnicy w Willingen dopiero... To tak jakby jego stary błąd na najeździe w tym sezonie do tej pory mu przeszkadzał. No jeśli to prawda to może się okazać drugim po Stochu naszym skoczkiem na igrzyskach!
(04.02.2018, 13:22)
Zimosport
Ja analizowałem skoki, robilem nawet działania matematyczne i z wyliczen wyszło że Forfang absolutnie na wygraną nie zasłużył. I tak by było gdyby nie warunki. Liczby nie kłamią, Freitag też nic tu nie robił wielkiego a dziś zasłużenie poległ. Zaraz coś o Sedlaku, czemu Niemce mają być zli? Jak Stocha puszczono w skandalicznych warunkach w Zakopanem to nikt na Sedlaka nie narzekał. Trzeba porażkę z pokorą ponieśc, ale trzeba mieć do tego klasę też. Freitag jej nie ma. I jnie będzie miał na igrzyskach.
(04.02.2018, 13:13)
???
Insam i Bickner idą łeb w łeb.Obydwaj w ciągu tego weekendu raz zameldowali się w "30".Było to miejsce 25..

Łącznie zgromadzili aż 12 oczek!

Brawo chłopaki,jesteście mega utalentowani!

Czyteln icy skokinarciarskie.pl są z was dumni!
(04.02.2018, 13:11)
Zimosport
Szkoda tylko że ten cały Forfang wygrał, nie należała mu się wygrana bo Stoch jest lepszy.. ale już na Igrzyskach farta nie bedzie i Forfang wróci na swoje miejsce czyli za Stocha
(04.02.2018, 13:11)
Five
@marco- zastanawiam się co ci zawinił Stoch, że tak po nim jeździsz, "frajer, pała, pazerny na pieniądze"? Masz kompleks " małego ptaszka" czy coś innego ci doskwiera?
(04.02.2018, 13:09)
Zimosport
I oby tak na Igrzyskach ! Dobrze tak temu Freitagowi który jest pyszałkiem życzącym innym rywalom potknięcia!! Stoch obejmuje prowadzenie i tak juz zostanie a Freitag niech rozkłada ręce w swoim stylu. Miejmy nadzieję że Freitag powtórzy podobny numer na Igrzyskach a Stoch zdobędzie złoto.
(04.02.2018, 13:08)
kibic skoków
Wystarczą trzy medale dla polskich skoczkóww Korei w tym jeden złoty a jeśli więcej to chwała im za to.
(04.02.2018, 13:07)
gonsior1991
@Maqur:wlasnie mysle ze zyla bedzie mocniejszy na sredniej skoczni ze swoim swietnym wybiciem..najważniejsze ze jest z kogo wybierac :)
(04.02.2018, 13:04)
Prprprprpr
@aaa dziękuje i pozdrawiam
(04.02.2018, 12:49)
jadebowczyk
BARDZO DOBRZE SEDLAK ŻE FREITAGA W TYCH WARUNKACH PUŚCIŁEŚ!

DOBRZE CI RYSZARDZIE PO TYM ZEPSUTYM SKOKU! NIGDY NIE OSIĄGNIESZ TEGO CO STOCH!

A poza tym brawa dla Polaków, Stoch, Żyła, Kubacki, Kot, Hula brawo panowie, jest moc przed IO, szkoda że Stefan nie miał takich warunków w 1 serii, bo by wtedy wygrał.
(04.02.2018, 12:48)
marmi
Gdybym był niemieckim kibicem to powiedziałbym, że Sedlak pozbawił realnej szansy Freitaga na 25k Euro i byłby to wyważony komentarz...
Mam nadzieję, że to co się stało ukróci różne teorie spiskowe.
Na szczęście to nie nasze zmartwienie i możemy cieszyć się znakomitymi wynikami Polaków (no pech tylko Wolnego, te 0,5pkt. do 30. zabrakło). Pięciu w czołowej 12., 230pkt. drużynowo (o 3 więcej od Norwegów :) to nie wiem czy kiedyś tyle w konkursie indywidualnym było :)
Stoch musi dziś wystawną kolację postawić reszcie jak mówili w TVP, nawet miło się słucha komentatorów, którzy nie mylą się co chwila i obserwują co się aktualnie na skoczni dzieje. Szkoda, że to nie oni będą komentować igrzyska...
Gratulacje dla Forfanga, 2 znakomite skoki, ja tak jak i Kot nie wierzyłem, że uda mu się Stocha pokonać. Co prawda w drugim skoku z nim przegrał ale przewaga po 1. serii wystarczyła... Akurat Forfanga wstawiłem do 5. w typerze, ale wczoraj :)
@Redakcja
Taka ciekawostka: próba wstawienia w treść komentarza znaku Euro powoduje komunikat "Wpisz treść komentarza" i nie można go wstawić... Może dało by się ten znak dopuścić?
(04.02.2018, 12:47)
marco
Stoch frajer w 1 seri 1m/s pod narty a freitag 0.04 m/s i niby jak przy takim wietrze miał odleciec
(04.02.2018, 12:47)
Jaro
Szkoda, że zawsze jakiś Forfang czy inny dziwoląg zepsuje pełne święto, ale i tak jest bardzo dobrze.
(04.02.2018, 12:46)
aaa
@Prprprpr
zobacz sobie dział Rekordy i Statystyki na tej stronie (w menu)
(04.02.2018, 12:45)
cedryk
@Martyn
Tak to pierwszy taki przypadek o czym mówiłem już wcześniej
(04.02.2018, 12:44)
Maqur
Freitag miał takie same warunki w pierwszzej jak Stoch w drugiej, możecie zobaczyć kto skoczył lepiej i ile mozną było skoczyć w tych warunkach, zwalanie wszystkiego na wiatr jest żałosne, zreszta Kamil miał taka sama sytuacje w Zakopanym i przyznał sie do błedu i tyle.

Polacy są mega mocni, wczoraj Kubacki, dzisiaj Zyła, fenomenalny skok Huli, bardzo dobrze Kot. Mysle ze na małej skoczni zobaczymy Kota Hule Kubackiego i Stocha, a na dużej bedzie Zyła a Kota. Kazdy z tych zawodnikow moze przywiezc medal i nawet nie bedzie to niespodzianka.

I jeszcze fatalna postawa Niemcow. Zrezygnowany Freitag, Wellinger dobrze ale nie wydaje sie by byl w formie na medale, Eisenbichler strasznie nie równy a 4 wg nie maja...
(04.02.2018, 12:39)
M.
@gonsior1991: ja myślę, że Maciek nie będzie odstawał, bo go w ogóle nie zobaczymy. Stoch, Kubacki, Hula wydają się być pewniakami. Hula w drugiej serii miał trzeci wynik. Tylko Stoch i Forfang byli od niego lepsi. Chociaż może się okazać, że Żyła wcale nie złapał super formy, tylko ta skocznia mu po prostu leży. Przekonamy się już niedługo.
(04.02.2018, 12:31)
Prprprprprpr
Orientuje się ktoś który zawodnik ma najwięcej złotych krążków na igrzyskach? Licząc drózynowe.
(04.02.2018, 12:30)
gonsior1991
Chociaz Kot Lubi ta skocznie w Koreii..
(04.02.2018, 12:29)
J.A.Forfang
Ale TOP 3 dziś było.
(04.02.2018, 12:28)
gonsior1991
Co do IO to mysle ze kazdy z naszych ma szanse na medal na sredniej skoczni,natomiast na duzej mysle ze Maciek bedzie odstawal troche.Oczywiscie w druzynie to licze na zloto!
(04.02.2018, 12:27)
...
Jak załatwić zawodnika, no cóż czasem co Ci sędziowie odwalają to nie mam pytań
(04.02.2018, 12:27)
marco
Brawo dla zyly szkoda kubackiego a stoch to jest pazerny na pieniadze i tyle
(04.02.2018, 12:26)
marco
stocha naciagli w drugiej seri na wietrze przy takim wietrze skoczyl 140 m wierzycie w to
a sedlaka pow9inni wywalic za to jakich warunkach freitaga puscilw 2 seriach
(04.02.2018, 12:26)
???
Insam 120.5 metra!On jest szalony!
(04.02.2018, 12:26)
Podsumowanie
Forfang skoczek , który umie skakać tylko z huraganem pod narty , w tym sezonie w słabych warunkach się kompromitował . Plusy dla Stocha , Żyły i Snopka Minusy Borek Sedlak , Freitag , Prevc
(04.02.2018, 12:25)
Martyn
Czy to nie jest pierwszy przypadek że mamy dwóch skoczków na podium ale nie na pierwszym miejscu?
(04.02.2018, 12:24)
CinyCH2
@abs
Równie dobrze można by powiedzieć, że np Sokolenki by wygrał jakby inni przegrali, ska taka logika u Ciebie to nie wiem
(04.02.2018, 12:24)
Mały Patyczek
A wolny się nie zakwalifikowal:(


(04.02.2018, 12:22)
Sweet
A pozostali, wczoraj 3 nowych punktujacych dzis kolejnych 3 super Sato widac nowy mlody, Nakamura tak samo, Alex wreszcie punkty, Mackenzie dzisiaj juz 8 super!
(04.02.2018, 12:21)
Lukash999
Zwycięstwa w konkursach indywidualnych wg. krajów:

POL 4
GER 4
NOR 4
SLO 2
JPN 1
(04.02.2018, 12:21)
abs
Stoch wygrały dzisiejszy konkurs, gdyby Forfang nie miał takich dobrych warunków. Ale odbije to sobie na IO. Generalnie ta Norwegia zaczyna mnie już wkurzać, śmierdzi austriacką "myślą szkoleniową" - kombinezony, pewnie jakieś "prochy na astmę". Niedługo zobaczymy zdjęcia norweskich skoczków z obwodem bicepsa 50 cm... To taka refleksja z mojej strony.
(04.02.2018, 12:21)
Sweet
PIOTREK FANTASTYCZNIE!!! ZNOWU PO CICHU NA PODIUM !
Piotrek ma twarda psychike, w najwazniejszym skoku umie wytrzymac emocje, to on wedlug mnie na IO ma szanse na medal po Kamilu, tak jak w Lahti.
(04.02.2018, 12:20)
Sebek99pl
Sato bardzo ładnie
(04.02.2018, 12:19)
bagans
BRAWO BRAWO FORFANG ZASLUZYLES NA ZWYCIĘSTWO. A STOCH TO PALA HAHA
(04.02.2018, 12:19)
Sweet
FANTASTYCZNIE!
KAMIL MA WSZYSTKO!
LIDERA , TURNIEJ I 50 NUMER NA IO!
A to byla zemsta Borka za Zakopane, tam puscil Kamila w trudnych warunkach a teraz Freitaga hehehe Borek jest kwita dla nas!!
(04.02.2018, 12:19)
troolol
Brawo Stoch i żyła! Grarulacje Forfang. Brawo Hula,Kot,Kubacki(dont worry) Insam też dobrze.
(04.02.2018, 12:17)
cedryk
Po raz pierwszy w historii mamy sytuację że dwóch Polaków stoi na podium a żaden nie wygrywa
(04.02.2018, 12:16)
troolol
Co że sedlaka wywalić? Inny mieli gorsze warunki jakoś sobie radzili
(04.02.2018, 12:16)
aaa
Sory, 19.0 za lądowanie Forfanga to przesada...
(04.02.2018, 12:14)
Soochy71
Sedlaka powinni wywalić na zbity pysk.
(04.02.2018, 12:04)
Ivraas
No ładnie... co ten Sedlak? Słaby wiatr ani zbyt mocny nie jest korzystny, zwiało mu z boku i go strąciło. Niestety smutek...
(04.02.2018, 11:55)
exciter
Jak można puszczac Freitaga w momencie, keidy cały zeskok jest na czerwono?!!!
(04.02.2018, 11:53)
CinyCH2
O Richardzie nie można niestety powiedzieć tego samego
(04.02.2018, 11:53)
CinyCH2
Stefan nareszcie trafił na dobre warunki
(04.02.2018, 11:43)
PIETRO
No to Freitagowi zrobili to samo co Stochowi w Zakopanem...
Jak już mają przeliczniki za wiatr, to albo niech je zrobią dużo lepiej, albo niech przynajmniej czołówkę puszczają we w miarę równych warunkach, tak jak to było robione kiedyś. Bo w tym momencie to jest większa loteria, niż...
(04.02.2018, 11:35)
jadebowczyk
Jest świetnie po 1 serii, Stoch już ma Willingen Five, fajnie że Freitag i Tande zawalili.
(04.02.2018, 11:35)
alucard
Ryśka uwalili jak innych skoczków w Zakopanem. Oliwa.
(04.02.2018, 11:35)
TVP
Komentarz na TVP znowu w porządku w porównaniu z Szaranowiczem i Babiarzem przepaść na korzyść Snopka i Kota.
(04.02.2018, 11:34)
M.
Ech, nie powinni puszczać Ryśka w takich warunkach. To trochę wypacza wyniki rywalizacji. Forfangowi zostało 6 pkt straty. Jeśli odpali petardę, a Stochowi powieje tak jak Freitagowi w pierwszej serii, to może być ciekawie.
(04.02.2018, 11:34)
gregory_1975
Sweet chodzi o to że Kamil może zostać liderem PŚ i skakać wtedy jako ostatni na IO
(04.02.2018, 11:34)
troolol
Na złość chciał niemcom zrobić
(04.02.2018, 11:33)
Jaro
Nie lubi ten Sedlak Ryśka :)
(04.02.2018, 11:32)
gosc
@sweet: a niby dlaczego to jest BARDZO wazne? psychologicznie lepiej jest chyby skoczyc swoje i czekac, a nie miec presji bycia ostatnim
(04.02.2018, 11:30)
Nick
Ryśka trochę uwalili, ale nasi ładnie. Obstawiam pięć medali na Igrzyskach w tym 3 złote.
(04.02.2018, 11:29)
troolol
@ sweet
(04.02.2018, 11:26)
seba200021
Sweet jak to bycia ostatnim
(04.02.2018, 11:26)
Sweet
80-17 to jest 63 pkt
63-34 to jest 29 pkt
Kamil blisko bycia ostatnim na IO co jest bardzo wazne
(04.02.2018, 11:23)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ: Forfang wygrywa konkurs, Stoch i Żyła na podium. Willingen Five i prowadzenie w PŚ dla Stocha!
PŚ: Forfang wygrywa konkurs, Stoch i Żyła na podium. Willingen Five i prowadzenie w PŚ dla Stocha!

PŚ: Forfang wygrywa konkurs, Stoch i Żyła na podium. Willingen Five i prowadzenie w PŚ dla Stocha!

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich