Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Przed nami trzeci konkurs Turnieju Czterech Skoczni. Jutro na treningach i w kwalifikacjach zobaczymy 64 skoczków. Polacy wystąpią w sile sześciu, bez Klemensa Murańki.

Murańka po słabszym występie w Garmisch-Partenkirchen odesłany został do domu, by w spokoju przygotować się do startów w Pucharze Kontynentalnym w Zakopanem, a potem do zawodów Pucharu Świata w Wiśle i Zakopanem.

Na liście startowej nie ma już Niemców z kwoty narodowej. Geiger stracił miejsce na rzecz Martina Schmitta, który bardzo dobrze radzi sobie w tegorocznej edycji Turnieju.

Nowi Austriacy z kwoty nardowej mają nadzieję osłodzić nieco smutki po porażkach Loitzla, Morgensterna, Koflera, Kocha i Hayboecka. Wszyscy w/w skoczkowie są nadal w Turnieju, jednak walczą już tylko o punkty Pucharu Świata.

Słoweńcy odesłali do domu Tepesa i Naglica. W zamian za nich dokoptowano młodszego z braci Prevców. Będzie to pierwszy ich wspólny występ w Pucharze Świata, ciekawe czy trafią na siebie w konkursie?

Także Koreańczycy wymienili Kanga na Seou Choia, który kiedyś nosił imię Yong-Jik. Na starcie nie ma też ani jednego Francuza. Descombes, podobnie jak Finowie Muotka, Niemi i Keituri wrócili do domu.

Jutro treningi o 11:30. Na 13:45 zaplanowano kwalifikacje.



Lista startowa
 
zawodnik
kraj
1
M. Poppinger
Austria
2
M. Schiffner
Austria
3
T. Diethart
Austria
4
D. Unterberger
Austria
5
L. Mueller
Austria
6
S. Kraft
Austria
7
D. Ito
Japonia
8
M. Boyd-Clowes
Kanada
9
K. Nurmsalu
Estonia
10
H. Choi
Korea Pd.
11
C. Prevc
Słowenia
12
A. Johnson
USA
13
D. Bresadola
Włochy
14
S. Tochimoto
Japonia
15
C. Kozisek
Czechy
16
A. Korolev
Kazachstan
17
P. Frenette
USA
18
S. Choi
Korea Pd.
19
P. Żyła
Polska
20
A. Kalinitschenko
Rosja
21
G. Deschwanden
Szwajcaria
22
M. Pungertar
Słowenia
23
V. Swensen
Norwegia
24
S. Hula
Polska
25
I. Rosliakov
Rosja
26
K. Miętus
Polska
27
R. Koudelka
Czechy
28
J. Matura
Czechy
29
Y. Watase
Japonia
30
L. Asikainen
Finlandia
31
M. Schmitt
Niemcy
32
S. Colloredo
Włochy
33
M. Koch
Austria
34
M. Hayboeck
Austria
35
A. Stjernen
Norwegia
36
R. Kranjec
Słowenia
37
L. Hlava
Czechy
38
R. Shimizu
Japonia
39
V. Zografski
Bułgaria
40
D. Kubacki
Polska
41
D. Kornilov
Rosja
42
M. Kot
Polska
43
N. Kasai
Japonia
44
A. Wank
Niemcy
45
R. Velta
Norwegia
46
T. Takeuchi
Japonia
47
M. Fettner
Austria
48
K. Stoch
Polska
49
A. Fannemel
Norwegia
50
D. Vassiliev
Rosja
51
M. Neumayer
Niemcy
52
P. Prevc
Słowenia
53
W. Loitzl
Austria
54
T. Hilde
Norwegia
55
S. Ammann
Szwajcaria
56
J. Hvala
Słowenia
57
R. Freitag
Niemcy
58
T. Morgenstern
Austria
59
A. Wellinger
Niemcy
60
A. Jacobsen
Norwegia
61
A. Bardal
Norwegia
62
A. Kofler
Austria
63
S. Freund
Niemcy
64
G. Schlierenzauer
Austria

Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2013 - wszystkie artykuły
Komentarze
koń, który pisze
@gość
Ciebie natomiast powinni wysłać na biegun. Południowy, żebyś za szybko nie wrócił.
(03.01.2013, 21:06)
gość
powini się pozbyć żyły a za niego dać bieguna
(03.01.2013, 18:47)
Scoop
D. Ito w otoczeniu Boyda-CLowesa, A. Johnsona, Choi`a, Nurmssalu - jasny gwint do czego to doszło?!
(03.01.2013, 11:30)
Maarten
@Polonus
W bazie danych FIS Seou odziedziczył po Yong-jik'u datę urodzenia i wszystkie wyniki aż po igrzyska w Nagano, więc to musi być on.
(03.01.2013, 10:23)
andbal
No nie. Teraz to musze zaprotestować. Wszak wiadomo, iż Zniszczołowi to niedopilnowali trenerzy wręcz nawet popuszczali szwy w nocy, zaś Murańka to sam przerabiał swój kombinezon aby móc dalej skakać.
(03.01.2013, 09:50)
Polonus
@Usia
Skończ już pitolić te bzdury. Co Murańka winny, że ktoś nie chce dać się wykazać reszcie młodych? Gdyby nie Tajner i beznadziejne skoki kadry A przed Engelbergiem to Muranka najprawdopodobniej tez by nigdzie nie pojechał.
A co do nieregulaminowych strojów. Oczywiście, że to żaden powód do chwały dla Murańki, że go złapano na nieregulaminowym stroju. Ale, o ile pamiętam, to w ostatnich sezonach najczęściej dyskwalifikowani w zawodach międzynarodowych za tego typu kombinacje byli Austriacy Zografski i ... Zniszczoł. Ten ostatni przynajmniej ze 4 razy. Mylę się?
(03.01.2013, 09:28)
Polonus
@redakcja
Prosiłbym o stuprocentowe sprawdzenie podanej tu informacji, że Czoj Jong-Dżik zamienił się w Czoj Seoła. To bardzo istotne ze statystycznego punktu widzenia.
Z góry dzięki
(03.01.2013, 09:22)
Pawmak
W zeszłym sezonie to jednak bardziej niezręcznie wyglądało - Murańka i zwłaszcza Zniszczoł mieli naprawdę super formę, a kadra na PŚ skakała słabo i oni nie mogli jej wzmocnić, bo do MŚJ się przygotowywali. Powinni byli tam jechać, ale na PŚ też jeździć. W tym sezonie jeszcze takiej super formy nie mają, ledwo albo w ogóle nie łapią się do kadry i mogą sobie traktować MŚJ priorytetowo, tylko czemu do jasnej... nie wykorzystać limitu na TCS :/ Tajner zagroził Kruczkowi obcięciem premii, jeśli ktoś powołany do konkursu nie awansuje czy co, że to dla niego takie ryzyko?
(03.01.2013, 08:59)
brawo
I znów polska zasada "jesli nie możemy wepchnąć Murańki to nikt z juniorów szansy nie dostanie".
Ciekawe czy Murańke odesłano bo odmówił skakania w regulaminowym kombinezonie?
(03.01.2013, 07:36)
OtokoNoHito
MŚJ w tym roku wypada jakoś miedzy skokami w Japonii, a lotami w Vikersund, więc nie koliduje nie tylko z 'dorosłymi' MŚ, ale i z żadnymi zawodami na który wyjazd juniorów bylby prawdopodobny. Dlatego nie mam nic przeciwko by jechał tam Murańka i Zniszczoł, ale zgadzam się z tym, że traktowanie tego jako imprezę docelową w przypadku zawodników którzy już punktowali w PŚ jest kontrowersyjne. A z tym, że nie dosłanie nikogo na miejsce Murańki jest idiotyczne zgadzamy się chyba wszyscy. Zresztą akurat Murańka w czasie TCS zapunktował, jedyny Polak, któremu w ciągu tych 2óch konkursów się to nie udało to Miętus, jak już. No ale jeśli ma zaległości treningowe to jego zastąpienie nie raziłoby specjalnie, pod warunkiem, że jego miejsce zostałoby wykorzystane.
(03.01.2013, 01:11)
Bobby
No zgadza się, a przecież od dawna słyszymy, że m.in Murańka jest przygotowywany do MŚJ jako imprezy docelowej, zupełny bez sens.
(03.01.2013, 00:14)
Pawmak
No jednak Hvala jest w pierwszej "10" PŚ, a gdyby się nie palił psychicznie, to bywałby w ścisłych czołówkach konkursów. A i on może pojechać - Morgenstern jeździł na MŚJ już jako zawodnik czołówki światowej ze zwycięstwem w PŚ na koncie. A Zniszczoł faktycznie nie załapał się jeszcze do kadry w tym sezonie, a i Murańka jest na granicy i nigdy nie był w "20" konkursu PŚ. Powinni jechać na MŚJ, ale raz jeśli nie hamuje im to rozwoju kariery, dwa jeśli nie osłabiają w ten sposób głównej drużyny - nie może być tylko dogmatu, że MŚJ traktują jako priorytet bez względu na formę. A z tym limitem na TCS to mówię - nawet lepiej już dać Ziobrę czy Śliża niż nie wykorzystywać w ogóle.
(03.01.2013, 00:05)
jemkoguta
I też powołałbym kogoś w miejsce Klimka. Choćby J. Ziobrę, ponieważ należy mu się jakaś nagroda za ten, co prawda tylko jeden, dobry występ w PK. Kwalifikacje prawdopodobnie by przebrnął. A w konkursie może się zdarzyć wiele. Za przykład niech służy Pungertar, który skakał lipę, a zapunktował po upadku Hlavy.
(02.01.2013, 23:54)
jemkoguta
Zresztą, co tu dużo gadać: czy Hvala wybiera się na MŚJ? Nie sądzę, a przynajmniej byłbym baaardzo zdziwiony, gdyby pojechał.
(02.01.2013, 23:52)
jemkoguta
Oczywiście, że to bez sensu, aby Murańka i Zniszczoł jechali na MŚJ. Jeśli już to tylko wtedy, gdyby akurat nie mieścili się w składzie. Tak po prostu - dla podtrzymania formy, ale żeby zmieniać przygotowania specjalnie pod tę imprezę. Nie! Niech jedzie Kłusek, który choć skakał w PŚ, to jeszcze nie jest w stanie podjąć sensownej rywalizacji. To, że Murańka i Zniszczoł tam jadą, to jest zwykłe upupianie tych zawodników. Co mają sobie pomyśleć? Że to szczyt ich możliwości? Oni mają się uczyć walki (ale i pokory) w walce z najlepszymi, żeby później BYĆ najlepszymi. Jeśli zawsze będę chronił dziecko przed upadkiem, to nigdy nie nauczy się chodzić!
Choć akurat odesłanie Murańki uważam za sensowne, ponieważ - jak twierdzi Kruczek - ma on zaległości treningowe. Zatem niech je nadrobi, bo to znaczy, że może być lepszy, niż jest obecnie. A potem powrót do PŚ i walka o punkty w każdym konkursie. Zniszczoł też powinien wygryźć ze składu Miętusa, a przynajmniej powalczyć. Nie ma na co czekać! To są nasze największe talenty. Dość robienia z nich juniorów! Na głęboką wodę!
Na MŚJ mogliby jechać: Kłusek, G. Miętus, K. Biegun oraz S. Biela, albo T. Byrt (o ile wrócił do łask), albo nawet K. Leja (choć podobno ostatnio słabszy).
(02.01.2013, 23:50)
Bobby
Myślę, że jeśli zawodnik przechodzi kwalifikacje to nie ma powodu, by go nie zabierać na PŚ, a Kłusek, czy Zniszczoł na pewno by sobie z kwalifikacjami poradzili, ale cóż nie po raz pierwszy nie wykorzystujemy to co nam z nieba leci taki chyba standard. A tak abstrahując to nie wydaje się Wam dziwnie szykować zawodnika, który oskakuje się w PŚ i już zdobywał i w poprzednim i tym sezonie punkty, do mistrzostwa świata JUNIORÓW, które pod względem prestiżu...no są po prostu bezsensowne ? MŚJ mają sens dla zawodników wchodzących w skoki, którzy jeszcze nie mieli okazji pokazać się na więszych imprezach, czy rangą zawodach takich jak wspomniany PŚ, wtedy to sens ma, stopniowy rozwój, ale Murańka chyba winien już skupić się na dorosłym profesjonalnym skakaniu, a nie rywalizacji z niewiadomo kim. Zasadnicze pytanie po co mu to ?
(02.01.2013, 23:30)
Maciekw7
Pawnak

Zgadzam się. Myślę, że na te dwa konkursy dobrze byłoby powołać Zniszczoła. On balansuje teraz na granicy "55" WRL i mógłby spokojnie zawalczyć o przedłużenie nam tej dobrej kwoty startowej w PŚ na następny period. To faktycznie trochę bez sensu, że w takim turnieju nie wykorzystujemy niecodziennej dla nas przecież szansy.
(02.01.2013, 22:16)
Pawmak
Bardal zaczął w PŚ skakać już w erze Małysza. Ma 30 lat, ale dopiero szczytowy moment w karierze, więc nie ma powodu kończyć.

Kruczek co nie powiedział dokładnie, to chodzi o to żeby mieć więcej miejsc w PK i słusznie. Tyle że jak już w PŚ mają taki limit i tylu dobrych skoczków, to powinni go wykorzystywać, nawet jeśli przez to nie będzie 100% skuteczności w kwestii awansu do konkursu, co przecież też pewne nie jest.
(02.01.2013, 21:59)
Seba99pl
Ile,lat ma Bardal?
Bo jak ok.30-32 to może będzie chciał zakończyć karierę w dobrym stylu, on skakał jak Schmitt wygrywał więc na pewno trochę lat ma.
(02.01.2013, 21:52)
andbal
Na konurencji źle przetłumaczyli wypowiedź Kruczka na nasz język.
Cytat "Jest bardzo duże ryzyko, że stracimy dotychczasową kwotę startową w Pucharze Kontynentalnym". Dotychczasowa kwota w PK jest 5. Nawet jakby żaden Polak nie startował na PK w Zakopanem to na następny period będziemy mieli limit 6. Czy tłumacz źle nie przetłumaczył i tam gdzie było powiedziane zyskamy przetłumaczył na stracimy?
(02.01.2013, 21:47)
Szychu
@Pawmak, dzięki, że mi przypomniałeś o Mabboux! :) No niby skład mają, ale dalej niesatysfakcjonujący.
Nie minęło nawet pół sezonu, a już dwóch zawodników ogłosiło koniec kariery. Ciekawe, co z Jandą. Sądzę, że i on chyba niedługo zostawi skoki, bo skacze słabo. Nie zdziwię się, jeśli w tym sezonie usłyszymy o końcu kariery Jandy. Chyba, że chce wytrwać do Soczi.
(02.01.2013, 21:44)
Pawmak
Jakby nie było z Polską raz wygrali i to z Chedalem w składzie :P Ja się dziwiłem, że na TCS nie wzięli Mabbouxa, bo nawet przyzwoicie skakał w PK, on wygląda na nr 2 obecnie.

Co do Polaków jeszcze, to jak nie chcieli juniorów i mogących walczyć w PK o podium, to mogli nawet i tego Ziobrę wziąć, w końcu mogły mu 2 skoki w konkursie PK wyjść to nie jest taki zły, a oskakałby się. Może akurat by wszedł, a jak nie, to co z tego by się stało. Już nawet Śliża może lepiej niż nikogo, a wystąpiłby se przynajmniej, tak źle nie skacze teraz.
(02.01.2013, 21:40)
.
inf. jest na b e r k u t s c h i
(02.01.2013, 21:34)
Szychu
Nie dziwię się. Ostatnio skakał fatalnie. Ale jednak szkoda. Był to niezły skoczek, a jak na Francję dobry. Nawet jedno podium PŚ zdołał wywalczyć. I 15 miejsce w generalce 2009/2010. No cóż, życzę mu powodzenia w dalszym życiu.
Ciekaw jestem, czy Francuzi będą teraz mogli powołać drużynę? Jest Mayer i Descombes, jest też Lamy Chappuis, ale kto jako czwarty? W mixie to jeszcze spoko, bo wystawią Mayera i Descombesa. A dziewczyny mają dobre (Mattel jest w świetnej formie, Lemare regularnie punktuje)
(02.01.2013, 21:31)
sss legol-upc
@szychu

Niestety prawda, Chedal zakonczyl kariere ;/
(02.01.2013, 21:26)
Pawmak
O Chedalu jest na niemieckich portalach.

Duża szansa dla Amerykanów, i Nurmsalu na wejście, ale przede wszystkim dla Boyd-Clowesa, który miał tu dobry występ rok temu.

Miejsce na rzecz Schmitta poprzez mniejszy limit stracił oczywiście też Queck. A Tepesz wróci na Bischofshofen. Było o tych faktach zresztą w artykułach.

Tylko 14 do pokonania, a Kruczek nie zabiera Zniszczoła ani Kłuska, bo nie dają gwarancji awansu... No ludzie, prawopodobieństwo jest bardzo duże, a walczą o limity na CoC, rezygnując z wykorzystania limitu na PŚ i to w tak prestiżowym turnieju. Kuriozum niezłe, ale CoC jest akurat w Zakopanem, więc o tyle można to zrozumieć, no i może te MŚJ.
(02.01.2013, 21:25)
Szychu
Btw. widzę, że znów startuje Kaliniczenko, a Romaszow odpoczywa. Widać trener Rosjan będzie ich próbował na przemian. Tak jak trener Japonii dawał na zmianę Kobayashiego i Kenshiro Ito.
A więc 64 zawodników. Trochę ubyło. Wycofali się Finowie (oprócz Asikainena), Descombes Sevoie też dał spokój z TCS. My odesłaliśmy Murańkę. I też jeden Słoweniec mniej. I tak z 70 osób zrobiło się 64. Jeszcze Koreańczycy wymienili Kanga na Choia. I rusza kadra narodowa Austriaków. Ciekawe, jak będzie się spisywał Kraft. W kontynentalu póki co skakał świetnie. Może zdobędzie punkty? Zobaczymy.
(02.01.2013, 21:24)
FanZografskiego
No i będzie łatwiej przez kwalifikacje przejść a następnie trafić na rywali z niższej półki w KO :)
(02.01.2013, 21:21)
Szychu
Skąd masz takie informacje?
(02.01.2013, 21:15)
.
Emmanuel Chedal zakończył karierę
(02.01.2013, 21:10)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
TCS: 64 skoczków na starcie w Innsbrucku, Polacy bez Murańki
TCS: 64 skoczków na starcie w Innsbrucku, Polacy bez Murańki

TCS: 64 skoczków na starcie w Innsbrucku, Polacy bez Murańki

Kalendarium
Timi Zajc
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich