Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Najpierw trochę statystyk, które się uaktualniły po konkursie, a potem parę uwag po właśnie zakończonym periodzie. No to po kolei...

1.

Andreas Kofler chce być, jak widać, cały czas w centrum uwagi, i co chwilę dozuje nam jakąś ciekawostkę ze swej kariery. W sobotę było o jego 85-ciu miejscach w dziesiątce, dziś na tapecie dwa dużo znaczniejsze - moim skromnym zdaniem - wydarzenia.

Kofler przekroczył w niedzielę barierę 5500 zdobytych w Pucharze punktów. Ma ich na koncie, żeby być ścisłym, 5535. I druga sprawa: wchodząc w niedzielę na podium zrobił to, jak łatwo policzyć, po raz 25-ty. Co ciekawe: niedzielna wygrana spowodowała, że w tej chwili (i po raz pierwszy w życiu) Austriak jest wyżej w klasyfikacji najwybitniejszych konkursowych zwycięzców niż w klasyfikacji tych, którzy najczęściej plasują się w konkursach na podium. W tej pierwszej okupuje, na dziś, 24-tą lokatę (awans w stosunku do soboty o cztery pozycje), a w tej drugiej miejsce 25-te (bez zmian).

2.

Same jubileusze obchodził w niedzielę Anders Bardal. Po pierwsze był to jego dwusetny w karierze konkurs główny. Po drugie: 150-te zawody, w których punktował. Po trzecie, i może najważniejsze, dziesiąty konkurs, kiedy stanął na podium PŚ. No i w końcu, bo to też przecież okrągłe, po raz piąty zajął trzecie miejsce. Dodam jeszcze, choć w tym zakresie „zaokrąglenie” nie nastąpiło akurat w niedzielę, że Norweg równe 40 razy zajmował dotąd w zawodach pozycję w trzeciej dziesiątce.

Najczęściej zajmowaną przez Bardala punktowaną pozycją jest, na razie, miejsce dziewiętnaste. Wywalczył je jedenaście razy. Na drugim miejscu lokaty dziesiąta i 23-cia (po dziewięć razy). Jeszcze nigdy podopieczny Stoeckla nie ukończył zawodów na 28-mym miejscu. Tylko raz był 21-szy.

3.

Po raz 150-ty w dziesiątce znalazł się w niedzielę Thomas Morgenstern. Składa się na to aż 66 podiów (ostatnie zaliczył Morgi w sobotę) i 84 miejsca z przedziału 4-10. Najczęściej zajmował Austriak drugie miejsce (27), następnie pierwsze (21) i zaraz potem piąte (20). Bardzo rzadko, przynajmniej do tej pory, kończył zawody na pozycji dziesiątej (tylko cztery takie wypadki) oraz ósmej (dziewięciokrotnie).

4.

Martin Koch przekroczył w niedzielę granicę 4500 zdobytych pucharowych oczek. Ma ich teraz 4527. Dokonał tego w swoim 224-tym konkursowym starcie. 169 z tych zawodów zakończyło się wywalczeniem przezeń punktów.

Do tego weekendu obecny sezon nie był dla Austriaka specjalnie radosny. Niby w każdym swoim starcie punktował, ale co to były za punkty? Raptem, w czterech konkursach, 36. Ale w Engelbergu karta się odwróciła. W sobotę drugi, dzień później ósmy i Koch ma już na koncie 148 punktów, co daje mu aktualnie w klasyfikacji Pucharu już takie miejsce, że nie musi się martwić o start w kwalifikacjach. A to ważne, choć akurat w TCS nie tak bardzo.

Gross Titlis zawsze była dla Kocha skocznią szczęśliwą. Startował tu aż dziewiętnaście razy i zawsze zdobywał punkty. Równe dziesięć razy kończył tu konkurs w czołowej dziesiątce! Ale na podium stał tylko dwa razy. Na trzecim stopniu wtedy, kiedy wygrywał tutaj Małysz i, na drugim, w sobotę.

5.

Pisałem już wcześniej, że Ammann w tym sezonie przędzie, w porównaniu z tym, co robił przez ostatnie trzy lata, wyjątkowo cienko. W Engelbergu się poprawił, jednak nie na tyle, żeby można było o nim myśleć jako o jednym z głównych faworytów TCS.

Engelberg zawsze, a przynajmniej do sezonu 2009/10 włącznie, był papierkiem lakmusowym, jeśli chodzi o starty Ammanna w Turnieju Czterech Skoczni. Swoje największe sukcesy na rodzimym obiekcie Szwajcar odnosił w sezonach 2001/02 (7. i 2.), 2006/07 (4. i 2.), 2008/09 (1. i 3.) i 2009/10 (1., 2. i 1.). I wtedy też najlepiej wypadał w Turnieju. W wymienionych sezonach, w kolejności chronologicznej, zajmował tam wtedy następujące miejsca w klasyfikacji końcowej: 6-te, 3-cie, 2-gie i 5-te.

Rok temu, kiedy rozgrywano na Titlis trzy konkursy, Helwet był odpowiednio szósty, dziewiąty i dwunasty. Czyli średnio dziewiąty. Tak jak w tym roku. No więc w Turnieju powinno być wątło. Tymczasem ukończył Turniej na miejscu drugim. Wychodzi na to, że nic nie wiadomo :) Jak zawsze zresztą w wypadku Ammanna.

6.

Po raz okrągły, bo 130-ty, punktował w drugim szwajcarskim konkursie Robert Kranjec. Liczba, jeśli zestawić ją z ilością konkursów, w których startował (204) i dokonaniami najlepszych w tym zakresie, niezbyt imponująca, ale swoją wagę ma. Od zawodów na Certaku Słoweniec może chwalić się tym, że 40-krotnie (w tym dziesięć razy na podium, ale ostatni raz w marcowym finale zeszłego sezonu) lądował w czołowej dziesiątce konkursu. Jak pamiętamy, na Titlis w ten weekend mu się to nie udało, choć oba razy był blisko.

7.

Dzięki Kamilowi Stochowi mamy też swój skromny, statystyczny, akcent i my. To jubileuszowe, piąte, podium Polaka w historii jego pucharowych startów. Liczba może niezbyt wielka i okazała, ale życzyłbym każdemu. Szczególnie jeśli chodzi o kolegów Stocha z reprezentacji, ale nie tylko.

Jednocześnie, dzięki zajęciu w niedzielę drugiego miejsca, Stoch ma w tym momencie uzbieranych w klasyfikacji generalnej 248 punktów, co już teraz każe uznać obecny sezon za drugi najlepszy w karierze Polaka. Dotychczas drugim najlepszym sezonem skoczka AZS Zakopane był ten sprzed dwóch lat, kiedy po ostatnich zawodach sezonu po stronie aktywów widniały 203 punkty.

8.

Reszta Polaków. Komentarza nie będzie, statystyk też. Proponuję minutę ciszy.

9.

Z trochę innej beczki. Przejrzałem kroniki i policzyłem liczbę zawodników z poszczególnych krajów, którzy kiedykolwiek stali na podium PŚ. Proszę sobie wyobrazić, że berła nie dzierżą wcale Austriacy. Do tego sezonu prowadzili Norwegowie mający w swoich szeregach 39-ciu „medalistów”. Austriacy mieli o jednego „pudlarza” mniej. W tym sezonie zrównali się z nimi Niemcy. Na podium (dwa razy zresztą) wskoczył bowiem beniaminek Richard Freitag. I teraz sobie nasi zachodni sąsiedzi wspólnie z Austriakami wiceliderują. Ilościowo, rzecz jasna, bo jakościowo nikt nie jest w stanie, w żaden sposób, dotrzymać Austrii kroku.

Jeżeli chodzi o czynnych skoczków, to tu zaskoczenie może być, jeśli ktoś opiera się tylko na tym, co usłyszy w telewizji, jeszcze większe. Wśród czynnych zawodowo skoczków jest aż dziewięciu (licząc pałętającego się między PK a FIS Cup-em Spaetha) „pudłujących”Niemców, podczas kiedy Austriaków jest zaledwie sześciu. Zresztą - tych drugich wyprzedzają jeszcze (ze względu na występowanie tam zjawiska skokowych Breżniewów) Japończycy, wśród których naliczyć można aż siedmiu wciąż „czynnych” „medalistów” PŚ.

My, oczywiście, jak Szwajcaria. A imię nasze jeden.

10.

Skończył się pierwszy zimowy period tego sezonu, więc można go powoli zacząć podsumowywać. Na razie niech to będzie ilość zawodników z poszczególnych krajów, którzy dotąd punktowali. Wychodzi na to, że jest tak:

  1. Niemcy- 8 (Freund, Freitag, Neumayr, Schoft, Mechler, Wank, Schmitt, Hocke)
  2. Austria – 7 (Kofler, Schlierenzauer, Morgenstern, Koch, Loitzl, Fettner, Zauner)
  3. Norwegia – 7 (Hilde, Bardal, Evensen, Velta, Sklett, Brandt, Romoeren)
  4. Słowenia – 6 (Prevc, Damjan, Kranjec, Judez, Sinkovec, Tepes)
  5. Czechy 5 (Koudelka, Janda, Hlava, Cikl, Matura)
  6. Japonia – 4 (Toszimoto, Kobajaszi, Takeuczi, Ito)
  7. Rosja – 4 (Korniłow, Kaliniczenko, Ipatow, Wasiliew)
  8. Polska – 3 (Stoch, Żyła, Kot)
  9. Finlandia – 3 (Happonen, Koivuranta, Hautamaeki)
  10. Francja – 3 (Mayer, Descombes-Sevoie, Chedal)
  11. Włochy – 2 (Morassi, Colloredo)
  12. Szwajcaria – 1 (Ammann)
  13. Bułgaria – 1 (Zografski)

Co Pan na to, Panie Kruczek?

Podsumowanie pierwszego periodu zimowego i typy dotyczące składu reprezentacji Polski na Turniej Czterech Skoczni na blogu HareM-a:

harem48.blog.onet.pl »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« grudzień 2011 - wszystkie artykuły
Komentarze
Polonus
@alfons
Jednak 206. Miałeś rację. Znów w algorytmie nie było 2 występów kiedy Kranjec zajął w knnkursie miejsca poza 50-tką.
Musze pod tym kątem sprawdzić wszystkich, bo zdaje się więcej z nich może nie mieć w moich statystykach uwzględnionych takich konkursów.
(23.12.2011, 20:03)
Polonus
@daf
Wuj z Kochem, ale ordnung ist ordnung:)
(23.12.2011, 18:53)
daf
@Polonus, alfons6669

A coż się tak tym Kochem przejmujecie - niech sam sobie pilnuje ile razy startował... :)
(23.12.2011, 16:17)
Polonus
@alfons
1. Koch
Przyjmuję do wiadomości. takiej informacji nie ma na stronie dotyczącej wszystkich występów w całej karierze Kocha. Tam nie ma żadnej adnotacji co do powodów dla których Koch nie wystąpił. Poprawiam. Koch zajął 49 miejsce i ma 228 występów:)
2. Kranjec
Korzystałem z tej samej strony. I naliczyłem 204 występy. Wydaje mi się, że dobrze.
(23.12.2011, 15:21)
alfons6669
@Polonus
Tutaj podaję link świadczący o dyskwalifikacji Kocha i Stensruda.
fis-ski.com/pdf/2005/JP/31 08/2005JP3108RL.pdf

Strona FIS podaje 206 występów w przypadku Kranjca.
fis-ski.com/uk/604/613.htm l?type=biog&competitorid=32297 §or=JP

pozdrawiam :)
(23.12.2011, 14:11)
alfons6669
@Polonus
Tutaj podaję link świadczący o dyskwalifikacji Kocha i Stensruda.
fis-ski.com/pdf/2005/JP/31 08/2005JP3108RL.pdf

Strona FIS podaje 206 występów w przypadku Kranjca.
fis-ski.com/uk/604/613.htm l?type=biog&competitorid=32297 §or=JP

pozdrawiam :)
(22.12.2011, 21:36)
MrRadzio
@daf
Aha to sorka :D 4 medalistow i tylko 1 czynny :/
(22.12.2011, 15:27)
Polonus
@alfons
Policzyłem tego Kranjca jeszcze raz. Wyszło mi, że statystyki FIS zgadzają się jednak z moimi. Tak jak podałem w notatniku: 204 udziały w konkursach głównych. Więc tutaj apelacja została odrzucona:)
pozdro
(22.12.2011, 13:47)
Polonus
@alfons
Nie pamiętam jak było akurat w tym wypadku, więc opieram się na tym, co pisze w statystykach FIS. A tam stoi jak byk, że Koch, wraz ze Stensrudem zresztą, nie przystąpili do zawodów. Nie ma ani słowa o dyskwalifikacji. Przy czym jest też faktem, że nie ma ani słowa o tym, że to nie była dyskwalifikacja. Po prostu. Obaj widnieją na liście zawodów i obok nazwisk żadnych adnotacji. Dlatego ja tego startu nie liczę.
(22.12.2011, 13:45)
daf
@MrRadzio
Komentarz dotyczył skoczków aktualnie czynnych - czyli konkretnie Stocha/Ammanna.
(22.12.2011, 07:28)
MrRadzio
czemu pisze "My, oczywiście, jak Szwajcaria. A imię nasze jeden."
skoro w PS nowym (od 92/93) jest Stoch i Malysz a w starym jeszcze (chyba) 2 Fijas i Bobak. Wiec mamy 4 medalistow a nie 1.
(22.12.2011, 00:29)
alfons6669
@Polonus
Koch w Lillehammer wystartował, lecz został zdyskwalifikowany. Celowo policzyłem mu to jako jeden ze startów, ale to oczywiście może być kwestia sporna :)
(21.12.2011, 22:56)
Polonus
To poniżej to oczywiście do @alfonsa jest
(21.12.2011, 19:41)
Polonus
Rozwiązałem zagadkę Kocha:)
Ty podałes 228, ja 224. W rzeczywistości Koch ma za sobą dokładnie 227 startów. Twój błąd polega na tym, ze doliczyłeś mu, jak sądzę, występ w Lillehammer w sezonie 2004/05, kiedy to dostał się do konkursu. Na starcie się jednak nie pojawił stąd, moim zdaniem, tego startu liczyć do statystyk nie można. Mój błąd znów wynika z błędnego algorytmu. Po prostu jako składnika sumy nie wrzuciłem do algorytmu pola, które podliczało zajęte w konkursie miejsca gorsze niz 50-te. A takich zajął Koch w konkursach w całej dotychczasowej karierze dokładnie trzy: dwa razy w sezonie 1999/00 w Iron Mountain i raz rok później w Falun.
Jedna zagadka rozwiązana. Kranjca postaram się sprawdzić jutro.
(21.12.2011, 19:40)
daf
Czcij ojca swego i matkę swoją.

To tak trochę a'propos wpisu @magera, który puścił bąka nie wiadomo do kogo i po co...
(20.12.2011, 22:53)
Polonus
@Ojciec Marek
Dzięki. Można będzie, jak się znajdzie czas, mieć znacznie pełniejszy ogląd spraw.
(20.12.2011, 21:34)
polonus
@alfons
Co do Bardala to już wszystko jasne. Zgadzam sie z Twoimi wyliczeniami. Natomiast co do Kocha i Kranjca jeszcze się nie zgadzam, bo nie sprawdziłem.:) Być może coś przeoczyłem. Albo błąd wynika z tej samej przyczyny co u Bardala. Mówisz, że masz to zgodne z FIS? Oni też się czasem mylą:)
(20.12.2011, 21:33)
OjciecMarek
@Polonus
Sezon 97/98:
http://tiny.pl/hjgr h
Sezon 98/99
http://tiny.pl/hjgrq
Sezon 99/00:
http://tiny.pl/hjgr x
Sezon 00/01:
http://tiny.pl/hjgr m
Reszta będzie na oficjalnej stronie FISu, ale o tym raczej wiesz.
(20.12.2011, 21:29)
Polonus
@Ojciec Marek
Oczywiście. A masz?
(20.12.2011, 21:24)
alfons6669
@Polonus
Nie liczyłem Kochowi i Bardalowi sytuacji, gdy się nie kwalifikowali. Po prostu liczyłem ze stroną FISu i jest to również zgodne z sumą na tamtej stronie.
(20.12.2011, 21:17)
OjciecMarek
@Polonus
Jesteś zainteresowany wszystkimi wynikami kwalifikacji od sezonu 1997/98?
(20.12.2011, 20:30)
Polonus
A może liczyłeś Kochowi i Kranjcowi nieudane starty w kwalifikacjach i stąd różnice między nami?
Ale Kranjec chyba więcej niż dwa razy nie przebrnął kwalifikacji?
(20.12.2011, 19:54)
Polonus
@alfons6669
1. Bardal
Masz absolutną rację. Po prostu w moim algorytmie sumującym punkty i miejsca Norwega sumowanie zaczyna się od drugiego roku startów. tymczasem w sezonie debiutanckim Bardal 5 razy znalazł się w 30-tce, w tym własnie raz, na 28-mym miejscu, w Willingen.
Więc do tego co napisałem trzeba dodać po pięć obecności w trzydziestce (w tym trzy razy w trzeciej 10-tce i dwa razy w drugiej) i pięć konkursów. Wtedy wychodzi tak jak tobie. czyli poprawnie:)
2. Koch
W tych wszystkich rozważaniach, szczególnie dotyczących zawodników zagranicznych, nie biorę pod uwagę kwalifikacji. Po prostu nie mam wszystkich danych. Stąd jak ktoś odpada w kwalifikacjach to jakby nie startował. Wiem, że to ułomne, ale bardziej sprawiedliwe niż jakbym jednym liczył, a drugim nie.
Mi, na razie, wychodzi że Koch ma 224 starty w konkursach.
3. Kranjec - jak dla mnie 204.

Oczywiście za te 224 i 204 głowy se uciąć nie dam. Spróbuję to w najbliższym czasie dokładnie sprawdzić. Może znów, tak jak przy Bardalu nie ująłem wszystkich pól w algorytmie? A tak w ogóle to smutno, ze z Bardalem masz rację. Takie piękne jubileusze uciekły:)
(20.12.2011, 19:46)
tomek43
Ha,i tu cię mam.Napisał Toszimoto,a ma być Tochamo.
(20.12.2011, 19:27)
mager
Nie obrażaj rosyjskiego skoczka źle pisząc jego nazwisko
(20.12.2011, 19:25)
alfons6669
2. Brakuje jakichś statystyk odnośnie Bardala. W PŚ startował 205 razy, a 155 razy punktował. 28. miejsce zajął w Willingen w 2001 roku, a w 3. dziesiątce PŚ był 43 razy.

4. Koch startował 228 razy. W 2003 roku wprawdzie startował w kwalifikacjach do konkursu głównego w Engelbergu został zdyskwalifikowany.

6. Kranjec wystąpił w 206 konkursach.
(20.12.2011, 16:05)
xxxxxxxxxxxd
nazwiska japoncow mnie rozwalily
(20.12.2011, 14:28)
koń, który pisze
@mistrzo 92
A głupek pisze się przez "ó"
(20.12.2011, 08:49)
mistrzo92
"Wasiliew" pisze się prze "V"
(20.12.2011, 08:01)
bolek
no właśnie CO PAN NA TO PANIE Kruczek , że Polska dopiero na 8 miejscu !?

PS. Artykuł na 6+
(19.12.2011, 22:32)
Glon
5+

Mechler raz był na podium, stąd 9 Niemców.
(19.12.2011, 22:25)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Z notatnika statystyka - Engelberg (2)
Z notatnika statystyka - Engelberg (2)

Z notatnika statystyka - Engelberg (2)

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich