Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Bycie mistrzem świata w lotach obowiązuje. Po wczorajszym piątym miejscu Gregor Schlierenzauer chciał się zrewanżować - udało mu się! Austriak dwukrotnie lądował za 200 metrem, dzięki czemu zwyciężył w drugim konkursie w Tauplitz/Bad Mitterndorf. Występy Polaków można określić jako słodko-gorzkie - wszyscy awansowali do drugiej serii, jednak aż czterech z nich zajęło miejsca w trzeciej dziesiątce...

Konkurs rozpoczął Heung Chul Choi. Koreańczyk na kilka chwil objął prowadzenie dzięki skokowi na odległość 165 metrów. Wkrótce musiał uznać wyższość Borka Sedlaka - reprezentant naszych południowych sąsiadów uzyskał 178,5 metra.

Jednak także Czech nie cieszył się długo z pierwszego miejsca - tym, którym go pokonał, był Stefan Hula. Polak oddał bardzo ładny skok na odległość 183 metrów i mógł być praktycznie pewien awansu do finału!

Dobrą formę potwierdził Andrea Morassi. Włoch jako pierwszy przekroczył punkt K, uzyskując 187,5 metra, i zepchnął Hulę z pierwszego miejsca. Kolegę z drużyny chcieli pomścić Marcin Bachleda i Łukasz Rutkowski. Niestety, żadnemu z nich nie udało się wyjść na prowadzenie, ale ich wyniki (odpowiednio 174 i 175,5 m) dawały nadzieję na kolejne punkty do klasyfikacji generalnej Pucharu Świata.

Bardzo niespokojny był lot Antonina Hajka. Czech osiągnął odległośc, która pozwalała mu na objęcie prowadzenia, ale raczej wykluczała walkę o podium - 191,5 metra.

Czwarty z naszych reprezentantów, Krzysztof Miętus, lądował na 169 metrze - w tej chwili dawało to dziesiątą lokatę i prawdopodobnie oznaczało dla Miętusa koniec występów na Kulm.

Zastanawialiśmy się, czy Johan Remen Evensen będzie w stanie powtórzyć swój wynik z serii próbnej. Norweg nie tylko powtórzył, ale skoczył bardzo daleko - 210 metrów oznaczało zdecydowane prowadzenie! Dobry wynik uzyskał także jego rodak Anders Jacobsen - 196 metrów oznaczało drugą lokatę.

W tym momencie jury zawodów zdecydowało się na skrócenie rozbiegu do belki startowej numer 2 - oznaczało to oczywiście anulowanie dotychczasowych wyników.

Wyniki po I serii (anulowane)
 
zawodnik
kraj
odl. 1
punkty
1
Johan Remen Evensen
Norwegia
210.0
207.0
2
Anders Jacobsen
Norwegia
196.0
188.2
3
Michael Uhrmann
Niemcy
193.0
183.1
4
Antonin Hajek
Czechy
191.5
182.3
5
Andrea Morassi
Włochy
187.5
176.5
6
Matti Hautamäki
Finlandia
186.0
174.7
7
Stefan Hula
Polska
183.0
170.1
8
Roar Ljoekelsoey
Norwegia
182.5
169.5
9
Michael Neumayer
Niemcy
182.0
168.4
10
Stefan Thurnbichler
Austria
181.0
167.7
11
Lukas Mueller
Austria
180.5
165.6
12
Borek Sedlak
Czechy
178.5
164.7
13
Tom Hilde
Norwegia
178.5
161.2
14
Janne Happonen
Finlandia
175.5
160.1
15
Łukasz Rutkowski
Polska
175.5
159.6
16
Kalle Keituri
Finlandia
175.0
159.5
17
Sebastian Colloredo
Włochy
174.0
157.8
 
Marcin Bachleda
Polska
174.0
157.8
19
Krzysztof Miętus
Polska
169.0
152.3
20
Mitja Meznar
Słowenia
167.0
149.4
21
Andreas Wank
Niemcy
166.5
147.8
22
Denis Kornilov
Rosja
168.0
147.1
23
Heung Chul Choi
Korea Pd.
165.0
147.0
24
Lukas Hlava
Czechy
159.5
138.9
25
Jernej Damjan
Słowenia
154.5
132.9
26
Kai Kovaljeff
Finlandia
153.5
131.7
27
Hyun Ki Kim
Korea Pd.
151.5
128.8

Po wznowieniu konkursu na rozbiegu zobaczyliśmy Emmanuela Chedala. Francuz uzyskał 176 metrów. Więcej spodziewaliśmy się po wczorajszym triumfatorze Robercie Kranjcu - Słoweniec w świetnym stylu poleciał na odległość 198,5 metra, dzięki czemu objął prowadzenie.

Metr dalej, ale w nieco słabiej ocenionym przez sędziów stylu, lądowali Harri Olli i Martin Koch - obaj zajmowali ex aequo drugą lokatę.

Niestety, tak daleko nie udało się skoczyć Adamowi Małyszowi. Polak uzyskał 188,5 metra i był czwarty, wyprzedzając tylko Emmannuela Chedala. Mimo to awans do finału był raczej pewny - 27 zawodników z początku listy startowej miało przecież powtarzać swoje skoki.

Kolejni skoczkowie nie byli w stanie poprawić wyników Kranjca, Kocha i Olliego. Krócej skakali Romoeren (185,5 m), Ahonen (181,5 m), Loitzl (192,5 m), Morgenstern (175 m) i Kofler (183,5 m). Ta sztuka udała się za to Gregorowi Schlierenzauerowi - 203,5 metra i wysokie noty za styl oznaczały wyraźne prowadzenie.

Występ pierwszego spośród powtarzających skoki Heunga Chula Choia przysporzył nam nieco emocji - niestety, nie za sprawą odległości, ale upadku przy lądowaniu. Szczęśliwie Koreańczykowi nie stało się nic poważnego.

Również kolejni zawodnicy plasowali się w dolnej części tabeli wyników. Niestety, ta reguła dotyczyła także Stefana Huli (167,5 m), Marcina Bachledy (170 m) i Łukasza Rutkowskiego (173,5 m). Najlepiej spośród naszych reprezentantów w tej grupie spisał się Krzysztof Miętus - 175,5 metra to jego nowy rekord życiowy. Wszyscy czterej mieli szansę na awans do finałowej rundy.

Wśród zawodników powtarzających swoje skoki najdalej lądowali - co oczywiście nie było zaskoczeniem - Johan Remen Evensen (195 m) i Antonin Hajek (186,5 m).

Wyniki po I serii
 
zawodnik
kraj
odl. 1
punkty
1
Gregor Schlierenzauer
Austria
203.5
199.2
2
Robert Kranjec
Słowenia
198.5
193.2
3
Martin Koch
Austria
199.5
192.9
 
Harri Olli
Finlandia
199.5
192.9
5
Simon Ammann
Szwajcaria
196.0
188.7
6
Johan Remen Evensen
Norwegia
195.0
187.5
7
Wolfgang Loitzl
Austria
192.5
186.0
8
Adam Małysz
Polska
188.5
178.2
9
Antonin Hajek
Czechy
186.5
175.8
10
Björn Einar Romören
Norwegia
185.5
174.1
11
Michael Uhrmann
Niemcy
184.5
172.4
12
Andreas Kofler
Austria
183.5
170.7
13
Janne Ahonen
Finlandia
181.5
168.3
14
Andrea Morassi
Włochy
181.0
167.7
15
Lukas Mueller
Austria
178.0
162.6
16
Stefan Thurnbichler
Austria
176.5
161.3
17
Thomas Morgenstern
Austria
175.0
160.5
18
Borek Sedlak
Czechy
176.0
160.2
19
Krzysztof Miętus
Polska
175.5
160.1
20
Anders Jacobsen
Norwegia
175.0
159.0
21
Łukasz Rutkowski
Polska
173.5
157.2
22
Matti Hautamäki
Finlandia
172.5
156.5
23
Janne Happonen
Finlandia
172.0
155.4
24
Emmanuel Chedal
Francja
176.0
155.2
25
Marcin Bachleda
Polska
170.0
153.0
26
Tom Hilde
Norwegia
169.5
152.9
27
Michael Neumayer
Niemcy
171.5
152.8
28
Pascal Bodmer
Niemcy
171.0
152.7
29
Andreas Wank
Niemcy
168.0
150.6
30
Stefan Hula
Polska
167.5
149.5
31
Roar Ljoekelsoey
Norwegia
166.5
146.8
32
Kalle Keituri
Finlandia
161.0
141.7
33
Lukas Hlava
Czechy
159.5
138.9
34
Denis Kornilov
Rosja
156.5
135.3
35
Mitja Meznar
Słowenia
154.5
131.9
36
Sebastian Colloredo
Włochy
152.0
129.9
37
Kai Kovaljeff
Finlandia
150.5
127.1
38
Jernej Damjan
Słowenia
148.0
124.1
39
Hyun Ki Kim
Korea Pd.
137.0
106.4
40
Heung Chul Choi
Korea Pd.
150.0
100.0

Drugą serię rozpoczął Stefan Hula, niestety - słabym skokiem na odległość zaledwie 155,5 metra. Ponieważ był pierwszy na liście startowej, objął prowadzenie, ale tylko na chwilę. Kolejnymi liderami zostawali Andreas Wank (161 m) i Pascal Bodmer (180 m).

Drugi z naszych reprezentantów, Marcin Bachleda, lądował jeszcze bliżej - uzyskał tylko 148 metrów i spadł nawet za Hulę.

Bodmer dzięki swojemu drugiemu skokowi awansował o kilka pozycji, wkrótce musiał jednak opuścić miejsce przeznaczone dla lidera. Na czerwonej kanapie z wielką radością usiadł Matti Hautamaeki - lądował co prawda bliżej (176,5 m), ale przewaga po pierwszej serii wystarczyła, aby wyjść na prowadzenie.

Podobnie jak wcześniej Hula i Bachleda, tak teraz Łukasz Rutkowski (166,5 m) i Krzysztof Miętus (154,5 m) nie poprawili swoich wyników z pierwszej serii - spadli więc w tabeli wyników na niższe pozycje.

Lepszy skok oddał Anders Jacobsen. Norweg uzyskał 190,5 metra i na dłuższy czas objął prowadzenie. Zmienił go dopiero Janne Ahonen - Fin nie poleciał tak daleko (184,5 m), ale miał przewagę po pierwszym skoku. Dwa metry dalej lądował Andreas Kofler - i teraz to on znajdował się na czele.

Drugim i trzecim skoczkiem, którzy dolecieli do 190 metra, byli Antonin Hajek (193 metry) i Adam Małysz (190 m). Czech wyszedł na prowadzenie, a Polakowi nie udało się go wyprzedzić.

Kolejnymi liderami zostawali Loitzl (192 m), Ammann (195 m), Olli (200,5 m) i Robert Kranjec (204,5 m). Żaden z nich nie miał jednak szans w starciu z Gregorem Schlierenzauerem. Austriak uzyskał 205 metrów i zdecydowanie wygrał zawody!

Wyniki końcowe
 
zawodnik
kraj
odl. 1
odl. 2
punkty
1
Gregor Schlierenzauer
Austria
203.5
205.0
401.7
2
Robert Kranjec
Słowenia
198.5
204.5
392.6
3
Harri Olli
Finlandia
199.5
200.5
388.0
4
Martin Koch
Austria
199.5
200.0
386.4
5
Simon Ammann
Szwajcaria
196.0
195.0
376.7
6
Wolfgang Loitzl
Austria
192.5
192.0
371.9
7
Antonin Hajek
Czechy
186.5
193.0
359.9
8
Adam Małysz
Polska
188.5
190.0
359.2
9
Johan Remen Evensen
Norwegia
195.0
180.0
354.0
10
Andreas Kofler
Austria
183.5
186.5
346.0
11
Michael Uhrmann
Niemcy
184.5
185.0
345.9
12
Janne Ahonen
Finlandia
181.5
184.5
341.7
13
Anders Jacobsen
Norwegia
175.0
190.5
339.6
14
Andrea Morassi
Włochy
181.0
181.0
334.9
15
Thomas Morgenstern
Austria
175.0
185.0
334.5
16
Borek Sedlak
Czechy
176.0
181.0
327.9
17
Stefan Thurnbichler
Austria
176.5
178.0
322.9
18
Lukas Mueller
Austria
178.0
174.5
321.0
19
Matti Hautamäki
Finlandia
172.5
176.5
318.8
20
Pascal Bodmer
Niemcy
171.0
180.0
318.2
21
Michael Neumayer
Niemcy
171.5
179.0
318.1
22
Emmanuel Chedal
Francja
176.0
173.0
312.8
23
Björn Einar Romören
Norwegia
185.5
159.0
309.4
24
Tom Hilde
Norwegia
169.5
171.5
307.7
25
Łukasz Rutkowski
Polska
173.5
166.5
305.0
26
Janne Happonen
Finlandia
172.0
160.5
295.5
27
Krzysztof Miętus
Polska
175.5
154.5
293.0
28
Andreas Wank
Niemcy
168.0
161.0
291.3
29
Stefan Hula
Polska
167.5
155.5
283.6
30
Marcin Bachleda
Polska
170.0
148.0
276.6
31
Roar Ljoekelsoey
Norwegia
166.5
 
146.8
32
Kalle Keituri
Finlandia
161.0
 
141.7
33
Lukas Hlava
Czechy
159.5
 
138.9
34
Denis Kornilov
Rosja
156.5
 
135.3
35
Mitja Meznar
Słowenia
154.5
 
131.9
36
Sebastian Colloredo
Włochy
152.0
 
129.9
37
Kai Kovaljeff
Finlandia
150.5
 
127.1
38
Jernej Damjan
Słowenia
148.0
 
124.1
39
Hyun Ki Kim
Korea Pd.
137.0
 
106.4
40
Heung Chul Choi
Korea Pd.
150.0
 
100.0

klasyfikacja generalna Pucharu Świata »
klasyfikacja generalna Pucharu Świata w lotach »
wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2010 - wszystkie artykuły
Komentarze
katerinkaaa
to Hej:
dozajista tak, Hájek je a vždycky byl letec a na malých můstkách se mu nedaří, stejně tak jako Janda "umí" skákat na menších a absolutně nezvládá mamuty, asi proto může být pro někoho niespodzianka :-)
(12.01.2010, 17:09)
simon
powieccie czy wy ciągle lubicie tego schlierenzauera.
(11.01.2010, 21:00)
simon
robert kranjec zasłużył sobie na te zwycięstwo w kulm, to w drugim musiał przeskoczyć go schlierei musiał go wyprzedzić . znudziły mnie już jego zwycięstwa chciał bym raczej oglądać zwycięstwa kogos takiego jak kranjec czy evensen .
(11.01.2010, 20:58)
Evill
@czarnyrold
Nikt tu ich nie porównywał w tej kwestii, bo tego nikt nie wie o zadnym skoczu. Nie znamy ich programu treningowego i nie wiemy kto ile pracy a ile czystego talentu wkłada w swój rezultat :)
Małysz jak Japończycy... I don't think so :) ale pożyjemy zobaczymy
(11.01.2010, 18:12)
Młodaa
A ja nie rozumiem dlaczego wy piszecie złośliwie o Schlierenzauerze szczerze wątpie w to że znacie go osobiście. Ciekawe jakbyście się wy czuli jakby ktoś kto was nie znał a oceniał. Oczywiście to nie jest do wszystkich , wiec bez urazy. Jak na swój wiek bardzo dużo osiągnął , po prostu jest dobry.
(11.01.2010, 18:10)
czarnylord
Ech... w moim poprzednim komentarzu jest kilka błedów(oprócz jednego zdania pominietego w sprawdzaniu z masą literówek) napisałem, że Nykaenen i reszta jeszcze skaczą -> miało być "już nie skaczą" :)

@Evil
No dobra, mozesz porównywać osiagniecia na chwilę obecną(chociaz jaki to ma sens, gdy miedzy nimi jest 12 lat różnicy? rozumiem jeszcze Małysz -> Schmitt czy Małysz -> Ahonen, ale Małysz -> Schlierenzauer?) ale nie możesz ich porównywać pod względem... umh... jeju jak to napisać... nazwijmy to "większym talentem", chociaz to nie do końca obrazuje to o co mi chodziło. ;] W kazdym badź razie nie wiemy, czy Schlierenazuer pobije Małysz i 5 razy z rzędu wygra PŚ, czy może już po tym sezonie, albo nawet przed olimpiadą się załamie. A może z drugiej strony Małysz przez nastepne kilka lat będzie jeszcze ładnie skakał*(a'la Japończycy) i wygra z 10-20 zawodów, kto wie?
(11.01.2010, 16:26)
daf
@Fanka
W nie mniejszym stopniu co Roar także Hula.
(11.01.2010, 15:20)
Fanka
Oczywiście, że nikt nie skrzywdził Evensena przerwaniem serii konkursowej po jego skoku. Nikt mu nie bronił (jeżeli rzeczywiście jest taki świetny) skoczyć z niższego rozbiegu 2 razy po 204,5 m. i wtedy zapewne wygrałby z Gregorem. Jednak tego nie zrobił (uffff!), mimo iż jest członkiem kadry narodowej, a to do czegoś zobowiązuje.
Jeszcze raz brawa dla Gregora, Roberta i Harriego.
Jeżeli ktoś może mówić o skrzywdzeniu anulowaniem tej I serii, to tylko Roar (chlip!).
(11.01.2010, 15:05)
hej
Simon
Jak Gregor będzie miał 21 lat to może mieć 40 zwycięstw.
Schlierenzaue r 7 stycznia skończył tylko 20 lat:P
(11.01.2010, 14:47)
simon
to prawda żeczywiście ma tylko 21 lat i już 29 zwycięstw ale w każdej chwili to się może skończić
(11.01.2010, 14:12)
fanka
Gregorowi nie podarowano żadnego zwycięstwa. Wygrał, bo oddał dwa najdalsze skoki w obu seriach. Nie wiadomo ile skoczyłby z tej wyższej belki, a konkurs przerwano nie tylko ze względu na niego, ale także innych lotników - już Kranjec mógłby mieć problemy gdyby za daleko skoczył. I skoro Evensen jest taki świetny, to dlaczego był w konkursie tak daleko, nie zbliżając się do walki o podium? Norwegowie protestują, gdyby Gregorowi coś się wczoraj stało, protestowaliby Austriacy. A gdyby wczoraj wygrał nie Schlierenzauer, a np. Kranjec lub Olli to by nikt nie pisał, że podarowano im triumf. Problem polega na tym, że po prostu Gregor jest znienawidzony przez wielu kibiców, którzy będą próbowali udowadniać, że wcale nie jest wybitny. Jest wybitny jak na 20-latka i skończmy z tymi porównaniami, rozważaniami ile to on zrobi... Będzie, co będzie. Ale póki co Gregor zasługuje na ogromne uznanie, bo to, czego dokonuje w tak młodym wieku jest niesamowite.
(11.01.2010, 13:56)
Fanka
Szkoda, że tę serię anulowano, bo wtedy Roar wszedłby do finału. Z drugiej strony - gdyby ją dokończono, mogłoby to oznaczać mojego wielkiego pecha, czyli np. miejsce na podium farciarza Evensena. A przecież zależy mi na tym, żeby pokazać, kto jest lepszy:Siggen (który, gdy był w obecnym wieku Evensena, miał już w dorobku 6 wygranych konkursów PŚ i triumf w TCS) czy Evensen. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują Sigurda, ale niestety pan trener tego nie widzi.
Ogólnie, to gratulacje dla Gregora, Roberta, Harriego, Martina, Simiego, Wolfiego, Tondy, ADAMA, Andreasa K., Michiego, Janne, Andersa itd. aż do końca punktowanych miejsc.
(11.01.2010, 09:17)
hej
@marmi
Hajek w życiowej formie nie ejst jednak kręcił się koło podium PK ostatnio (2i 4 miejsce)
Jednak Hajek to typowy lotnik, więc na mamutach zawsze latał świetnie.Jego rekord 219 m niewiele odbiega od rekordu Małysza i był ustanowiony nie tak dawno (tuż przed wypadkiem).
(11.01.2010, 09:02)
marmi
Znowu zbliżamy się do 100 komentarzy :)
Małysz na swoim dobrym poziomie, pozostali tak sobie, dla nas lepiej by było jakby 2. seria się nie odbyła... Hajek mnie zadziwił, nic przed Kulm nie słyszałem aby był w życiowej formie! Niech się zgłosi ktoś kto słyszał?
Powiedzieć, że Olli skacze w kratkę to by był eufemizm, on skacze w olbrzymie kraty, poza 30. w 1. konkursie a w 2. podium... Kranjec, Olli i Koch zagrażają teraz mocno Małyszowi w PŚ - mam nadzieję, że do Japonii także nie jadą a w Zakopcu Adam im pokaże gdzie raki zimują :)
W ogóle bardzo jestem ciekaw kto z czołówki jedzie do Sapporo?
(11.01.2010, 01:09)
Evill
@ czarnylord
A ja mogę zacząć tylko w sposób: "jeżeli uważasz, że wiesz wszystko to dopij wódkę i idź spać" :)
teraz na temat:
1. Porównywanie Schlierenzauera do Ammana nie ma sensu, to fakt.
2. Dlaczego jednak nie mogę porównac stanu osiągnięc powiedzmy Malysza ze Schlierim? Bo nie rozumiem... Przecież istnieje coś takiego jak STAN NA CHWILĘ OBECNĄ. I na chwilę obecną Małysz i Aho mają o wiele większe osiągnięcia od Gregora
3. Jury zachowało się normalnie. A Norwegowie protestują przeciw napisom na dropsach? Protest całkowicie zrozumiały jak dla mnie.
4. Z notami to święta racja, ciężko powiedzieć, że ktoś faworyzuje Loitzla, który po prostu skacze obecnie najładniej. Bez względu na to czy ktoś go lubi czy nie. Podobnie zgadzam się, że punktowanie "za odległość" jest złe, ale jest więc wysokie noty Austriaków są jak najbardziej na miejscu.
(10.01.2010, 22:24)
czarnylord
Ekhm, ekhm ekhm....
Mogą zacząć tylko w 1 sposób: Naprawdę nieźle się uśmiałem czytając wasze komentarze. ^^
A teraz napisze coś konkretnego. Po pierwsze kłócenie się czy Schlierenzauer jest lepszy od Amman czy na odwrót jest bezcelowe. W PŚ idą równo, raz wygrywa jeden, raz drugi, a arz ktos zupełnie inny. W WRL Amman jest przed Schlierim, ale tu kazdy może powiedzieć, że to tylko dzięki braniu udział w całym LGP, czego Austriak nie miał. A i wieku mi nie porównujcie, bo nie wiadomo, czy to ostatnie dobre sezony Ammana i czy dopiero pocżatek zwycięstw Schlieriego. I jak ktoś mi powie, że nie wie dlaczego, to chbya isę załamię i nie będę nic w stanie zorbić do następnego dnia szkonego... NO i na tej samej zasadzien ie porównujcie mi Schlierenzauera do Małysza czy Ahonena. Jak tak lubicie porównywac to porównajcie... nie wiem... Nykaenena, Weissloga, Goldiego i Hannawalda, bo oni jeszcze skaczą. I nie, nie porównujcie mi nawet tu żadnego Japończyka typu Noriaki Kasai, bo on jeszcze skacze i może nagle wygra wszystkie PŚ do końca, wygra MŚwL i ZIO, ma takie smae szanse jak wszyscy. miałem mieć jeszcze jakissprytny trzeci punjk, ale coś zapomniałem, iwęc moze jutro dodam.
Co do konkursu: nie, jury nie dąło zwycięstwa Schlierenzauerowi. Nikt nie moze tkas powiedzieć, bo nie skakał on z 4 belki przed anulowaniem serii. Można powiedzieć tylko, że <znowu!> odebrali Huli dobre miejsce w pierwszej 20/15(zalezy od 2 skoku). Ale o Evensenie nie można powiedzieć nic. Może po 1 serii byłby i pierwszy, ale przed nimi było 13 zawodników i moze byłby 14(nie bierzie teog dosłownie). raczje wiadomo, że czołówka skoczyłaby ponad punkt K, ale jak daleko -> nie wiadomo.

Ach juz wiem, chciałem napisać, ze nie biorę pod uwagę w najlepszych skoczkach nikogo oprócz Amman i Schlierenzauera, bo np. taki Kofler wygrał TCS wysoką równa forma, ale nie miał jakiś wspaniałych błysków jak pobijanie rekordów skoczni. Jest mocny, ale nie jest mistrzem.

I ogólnie co do faworyzowanie przez sędziów: trzeba przyjąć do wiadomości, że śedziowie dają lepsze oceny za styl nie tylko AUTom(chociaż u nich jest teog najwięcej -> zaraz wytłumacze), tylko zawodnikom z czołówki(Auty mają tu ich baardzo dużo). taki Amman przy dłuższych skokach czesto tylko "markuje" telemark i za to powinien odstawać 17 nawet przy rekordzie skoczni. Loitzl za to mógłby i dzisiaj na mamucie skoczyć 150m, ale gdyby to nie była jego wina(patrz -> wiatr), a sam skok byłby nienaganny technicznie nie widzę powodu, by nie dawać 20. Tak, jest to trochę nieuczciwe(jak wykonać telemark tak daleko skacząc?), ale takie są zasady i powinno się już ich trzymać, jak już je ustanowiono.

No, nie wiem czy miałem coś jeszcze napisac, może zaraz dodam nowy komentarz. :)
(10.01.2010, 21:57)
sss
Brawo Dla Schlierenzauera za wygrana Brawa Dla Kranjca za 2 podium :D Adam 7 8 miejsce niezle :)
Szkoda ze Amman dopiero 5 Liczylem na wiecej :( :)
(10.01.2010, 21:56)
Suomalainen
Tak. Wy się kłóćcie o Gregora i Polaków, a ja zajmę się Hajkiem xD

Wydaje mi się, że to nie jest jeszcze ta najlepsza dyspozycja Czecha. Odkąd wrócił do skoków po wypadku, skacze nierówno. Jak np. w CoC-u Rovaniemi, gdzie w niektórych próbach był w czołówce, a w innych - w słabszej połowie stawki. I nie da się tego wytłumaczyć tylko grypą. W ten weekend było oczywiście o niebo lepiej, niemniej jednak najlepszy jego skok to ten w kwalifikacjach. Ale jeśli Tonda jeszcze trochę poprawi swoje skakanie, to - kto wie? - może dołączy na dobre do ścisłej czołówki. Mocno mu tego życzę. Bo jak nie Polacy - to przynajmniej niech Czech wygrywa! xD
(10.01.2010, 21:41)
Martuśka
@Evill

Fakt, że największe imprezy przeleciały mu przez palce, może właśnie potrzebuje trochę dojrzeć,
Ja i tak jestem i będę jego wielką fanką, mam nadzieję, że da mi i wielu jego kibicom jeszcze cały worek radości.

@jandalf
nie wiem właśnie, skoki wydawały się poprawne, a tu tak blisko :(
(10.01.2010, 21:36)
jandalf
co się stało z Polakami w drugiej serii? zapomnieli jak się skacze?
to że jeden czy dwóch źle skoczyli mogłbym zrozumieć, ale czterech?
Rutkowski zaczał w piątek świetnie i gasł, w sobotę gorzej, w niedzielę ze skoku na skok też bliżej i bliżej
(10.01.2010, 21:11)
hej
Małysz w sezonie 1996/1997 zajał się bardziej życiem prywatnym niż treningami, więc sam zrezygnował wtedy z medali i wygranych (sprawdzić kiedy się ożenił i kiedy się córka urodziła). Jak wrócił do sumiennego trenowania, to wrócił i na podium. Był przecież w dziesiątce klasyfikacji generalnej PŚ już w sezonie 1995/96 oraz 1996/97.
(10.01.2010, 21:10)
Evill
A skoro już jesteśmy w temacie wieku to raz jeszcze napisze: wszystkiego najlepszego dla Anette :)
(10.01.2010, 21:10)
Evill
@hej
niestety, ostatnia Olimpiada skorelowana z MŚ to było Lake Placid 1980, także Nykaenen łatwiej nie miał :)
@Martuśka
Tak, w kategorii "osiągnięcia do 20-tki" Schlieri bije na głowę Nykanena i spółkę. Ale już taki Peterka miał w jego wieku wygrany TCS i 2 kryształowe Kule, Nieminen złoto i brąz ZIO oraz TCS, a skończyli (jako sportowcy, bo jako ludzie są 100 razy lepiej ustawieni od Nykaenena) wiadomo jak. I bynajmniej nie twierdzę, że dołączy do nich Schlierenzauer, ale nie musi do nich nie dołączyć. I zwracam uwagę, że wielkie imprezy mu nie idą póki co. W tamtym roku wygrał 13 konkursów przegrywając Liberec i TCS. A to, że za 5 lat się uśmiejemy to bardzo możliwe :) I jeszcze takie btw: Nykaenen też zaczynał rok po IO bo w 1981, więc nie miał farta co do roku urodzenia w kontekście IO :)
(10.01.2010, 20:57)
Martuśka
@el lopo

myślę, że takie porównywanie też nie jest do końca sprawiedliwe. Wszystko zależy do zawodnika, jeden będzie wygrywał wszystko przez rzą kolejnych lat mając 18-20 lat, inny zrobi to samo w wieku 26-30, a inny będzie o soibe ptrzypominał co jakiś czas na przestrzeni kilkunastu lat wygrywając wielkie zawody i każdego z nich można będzie określić skoczkiem wszech czasów na takich samych zasadach.
(10.01.2010, 20:51)
el lopo
Ze Gregor jest dzisiaj bardzo dobry nikt chyba nie może zaprzeczyć, chodzi tylko o to co @Evill już napisał, Gregor nie jest jeszcze tym najlepszym skoczkiem wszech czasów, może kiedyś będzie!
A ze już teraz, kiedy tylko 20 lat ma, taki dobry jest, kto wie jaki dobry n.p. Adam by był mając 20 lat, gdyby tych trenerów, ten sprzęt i te warunki miał, jakie ma Gregor!
Porównujmy kogoś tylko w równych warunkach!
(10.01.2010, 20:24)
hej
Nykaenen miał łatwiej z medalami. Jedna wygrana dawała 2 medale i IO i MŚ naraz. A skakanie "na promilach" dawało taki luz, jakiego jego rywale nie mieli.
(10.01.2010, 20:19)
Martuśka
A co osiagnął Nykaenen, Małysz czy Ahonen przed 20 rokiem życia? ułamki tego, co Schlieri
ZIO są co 4 lata, więc to zależy kto się w jakim roku urodził, kidy zacznie skakać, może zacząć karierę rok po Olimpiadzie i czekać 3 lata, a może w roku olimpijskim.
Prawdą jest, że nikt z nas nie wie ile Schlieri jeszcze osiągnie. Może mu się w głowie przewrócić, pogubi się w wielkim świecie i skończy karierę w wieku 22 lat, a potem będziemy czytać o nim w gazetach jak jeździ po pijaku, tańczy w pornoklubie itp (jak u Nykaenena).
Może byc też tak, że trochę dojrzeje, zacznie bardziej skupiać się na porządnym treningu, a nie liczyć tylko na talent i szczęście i wtedy stanie się naprawdę rasowym skoczkiem co wygrywa TCS, MŚ, MŚL, PŚ, ZIO ...
Czas pokaże kto miał rację będąc za alob przeciwko.
Jedno jest pewne: gdy przeczytamy te komentarze za 5 lat to na pewno się zdrowo uśmiejemy.
(10.01.2010, 20:13)
Evill
@hej
Ile MŚ? Indywidualnie 4 konkursy. I ile złotych medali - zero, ile medali w ogóle - jeden... Na IO nie był, czyli co? Nie startował, ale można załozyć, że gdyby startowal to by wygrał oba konkursy (bo chyba inaczej porównywanie do Nykanena nie ma sensu, warto pamiętać ze ten skoczek przegrał tylko jeden konkurs olimpijski z tych na których wystartował - i też mial tam srebro. Czy Gregor będzie miał takie wyniki? Możliwe. Ale póki co nie ma więc pchanie go do panteonu najwiekszych sław w historii jest nie na miejscu.
(10.01.2010, 19:46)
hej
No tak, nie ma medali olimpijskich .... hehehe a kiedy ich miał zdobyć? Jak miał 16 lat i startował w Alpen Cup tylko? No i ileż to MŚ już zaliczył zdaniem niektórych?
A tak na marginesie wcale jego fanką nie jestem ;) ale go podziwiam jak każdego giganta w skokach. Prawie 30 wygranych, ponad połowa podiów Małysza, Kryształowa Kula, MŚ w Lotach i tylko 20 lat. To po prostu dech zapiera! Pomarzyć by to był Polak ...
(10.01.2010, 19:37)
wojtekiki
Jak zwykle po udanym skoku Huli seria niedokończona. Który to już raz? Czwarty?
(10.01.2010, 19:37)
uskotko
Najlepsza była kanapa i szczęśliwy Matti na niej.
Decyzja jury na plus - mam dość oglądania za długich skoków i upadków. Kto umie skakać, poleci daleko i wygra - choćby rozbieg był krótszy.
Choć oczywiście gdyby wprowadzono planowane przepisy nt. zmian długości rozbiegu w trakcie konkursu, nie byłoby potrzeby anulowania skoków i rozgrywania zabawy od nowa.
(10.01.2010, 19:24)
simon
od turnieju czterech skoczni schlierenzauerowi nie idzie już mu tak dobrze mam nadzieje ze do olimpiady całkiem straci formę
(10.01.2010, 18:56)
Evill
@hej
Gregor nie straci formy do olimpiady, racja. Podobnie jak jest w formie na którym to już... 4-tym TCS i jak był Libercu... problem leży gdzie indziej, skoro wszystkie te imprezy przegrał. Co do całej "kłótni o Gregora" to prawda pewnie leży gdzieś po środku. Z jednej strony wydaje się być taki trochę nadęty i bucowaty (w mojej ocenie), ale nie ma to wpływu na jego klasę sportową. Skoczkiem jest świetnym, tylko... niektórzy jego fani tacy jak nasz legol (który potem jeszcze się dziwi, że po nim jadą...a wystarczyłoby się nie ośmieszać...ech) już stawiają go obok Nykanena, Małysza, Ahonena... A Gregor nie ma ani 4 mistrzostw olimpijskich, ani 4 mistrzostw świata, ani 5 wygranych TCS-ów. Więc co tu go do Nykanena (ten to był burak tak na marginesie i pijak w dodatku :D ) porównywać... no nie da rady.
(10.01.2010, 18:45)
Quavertone
@Aron

Akurat MŚ nie ma z podobnych powodów, co dzisiaj, a IO jeszcze może zgarnąć, także trzeba być ostrożnym przy formułowaniu podobnych opinii.
(10.01.2010, 18:44)
Aron
@Beata
Gregor nie ma klasy mistrza i nigdy jej nie będzie miał. A ty gadaj sobie, co chcesz;] a wygrywać konkursy PŚ se może, póki co, złota MŚ i Igrzysk Olimpijskich nie ma, TCS też nie wygrał, jedna kryształowa kula i 29 konkursów (fakt robi wrażenie), ale to się w każdej chwili może skończyć i bye bye.
(10.01.2010, 18:37)
Ja
Już tak się nie podniecajcie tym Gregorem, bo ileż można. Niech na skoczni udowodni mistrzostwo.
(10.01.2010, 18:29)
Quavertone
Pomijając fakt, że pewnie w 2 skoku też spaliłby się psychicznie.
(10.01.2010, 18:28)
Quavertone
@katerinkaaa

Wyobraź sobie sytuację odwrotną - Gregor dopiero wchodzi do czołówki, zaczyna karierę, oddaje świetny skok i... anulują mu serię, burza byłaby pewnie nie do opisania.
(10.01.2010, 18:27)
katerinkaaa
na co se hádat? je sebevědomý, jinak by ani nevyhrával, je talentovaný, to nikdo nepopře a za chvilku dokázal to, co jiným trvá roky. A co že nemá olympijské zlato? Všichni víme, že na olympiádě většinou favorité nevyhrávají.
Kdyby byl Evensen tak dobrý, tak z nižšího nájezdu taky skočí přes 200 metrů, a skočil?
(10.01.2010, 18:17)
Beata
heh niezle to okresliłas:)
"marz o ślubie" heh:)
(10.01.2010, 18:03)
hej
@Beata
No wiesz tak to sportowców traktują 12-latki, które marzą o ślubie z którymś. Dla normalnych kibiców skoków zachowanie skoczka ma drugorzędne znaczenie lub żadnego.
(10.01.2010, 18:00)
Beata
@hej
racja, tylko są tacy to traktuja kogos jako mistrza tylko wtedy gdy wygrywa i jednoczesnie sie dobrze zachowuje, kazdy ma wady, nie da sie ukryc, tylko nie fair jest to, że oceniają ludzie innych a sami nie wiadomo jak sie zachowuja
(10.01.2010, 17:57)
Quavertone
@hej

Za nieudacznika można go uważać, tylko że w dziedzinach pozasportowych ;)
(10.01.2010, 17:54)
hej
Może mi ktoś wytłumaczyć co ma zachowanie zawodnika do jego talentu i osiągnięć? Czy ktoś Nykaenena uważa za beztalncie i nieudacznika, bo się zachowywał i zachowuje makabrycznie?
(10.01.2010, 17:51)
Beata
jest pewny siebie to prawda ale nie jest wg mnie to jego wada, gdyby uwazal ze nic mu sie nie uda to po co mialby skakac,
a jak zdobyl MS w lotach to wtedy tez byl zapatrzony w siebie? nie!
niespodziewal sie wygranej, on jest bardzo wrazliwy,
(10.01.2010, 17:50)
kuba
No może ze Schmittem troszkę przesadziłem
(10.01.2010, 17:50)
kuba
Klasę to ma ADAM Janne czy Schmitt.Gregor zachowuję się jakby był pępkiem ŚWIATA
(10.01.2010, 17:49)
Beata
ale smieszne haha:)
(10.01.2010, 17:48)
Quavertone
@Beata

Nie jestem fanem Gregora ale jednak dołączam się do głosu, że przesadzone są opinie o jego bufonowatości. Wszak w TCS pokazał klasę ściskając kciuki za Kofiego przed jego skokiem. Nawet, jeśli był to sztuczny gest, jak niektórzy starają się zapewne wmówić, to jednak trzeba mieć pewną klasę i odwagę, żeby na coś takiego się zdobyć - zwłaszcza, gdy nie idzie, tak jak powinno.
(10.01.2010, 17:48)
kuba
Dziękuje Ci za gratulacje. Nie są potrzebne,ale być może na nie zasłużyłem
(10.01.2010, 17:46)
Beata
taka jest prawda ze nic nie widzisz! tyle co wszyscy, nie widzisz jaki jest prywatny, zobaczysz kilka minut w telewizjii i jestes wstanie okreslic jaki jest i jka sie zachowuje.
gratuluje
(10.01.2010, 17:43)
kuba
Widzisz Beatko tak się składa,że go nie znam,ale ślepy nie jestem i widzę jak się zachowuje
(10.01.2010, 17:41)
kuba
Jakby na ADAMA pracowało tyle ludzi co na Gregora to ADAM miałby już grubo ponad 100 zwycięstw w PŚ i 15 KK
(10.01.2010, 17:40)
Beata
@kubatak napewno ty znasz Gregora osobiscie i wiesz na 100% jaki on to nie jest.!!
bzdura....
(10.01.2010, 17:40)
kuba
Gregor nie ma wyobraźni i kiedyś sobie coś zrobi jak nie zmądrzeje i nie uważam go za mistrza bo:Jest zapatrzony w siebie. Jest egoistą i rozpieszczonym bachorem.A jeżeli jest mistrzem to sztucznego uśmiechu
(10.01.2010, 17:38)
hej
Gregor ma wielką przewagę nad Małyszem. Ma świetnego trenera!No i ma też świetnych kolegów, więc nie trzyma na swoich plecach całych austriackich skoków. WQ razie złej formy może sobie miesiąc odpocząć i potrenowac w klubie. Nasz Małysz tego zrobić nie może,bo nie ma go kto zastąpić i sponsorzy NIE POZWALAJĄ!!! ...
Więc drodzy wrogowie megatalentu z Austrii, nie cieszcie się,raczej wielki spadek formy mu nie grozi ;)
(10.01.2010, 17:36)
Beata
oby tylko Gregor nie zaprzepascil swojej szansy na medal zloty na olimpiadzie, bo mimo ze jest od kilki lat w super formie to to moze byc jego odtatnia olimpaida na ktorej jest faworytem:)
(10.01.2010, 17:34)
el lopo
@hej, Schliri jest bardzo dobry i jezeli nastepne lata na tym samym poziomie zostanie ma szanse byc rekordzista!
Ale tu przychodzi to slowo "jezeli", kazdy wie jak to z forma jest, zalezy ona od psychiki, kondycji, materialu i troche od szczescia! Tak szybko jak forma u niego przyszla, tak szybko moze sie tez zatracic!
Tylko Nosterdamus wiedzial co bedzie!;)
(10.01.2010, 17:31)
Żaneta
Jeszcze chyba w tym roku nie było takiej kłótni o Gregora... :D
(10.01.2010, 17:30)
Sadzio105
Zresztą, dzisiaj widzieliście jak w pierwszym (oficjalnym) skoku Evensen popukał się w głowę do sędziów?
(10.01.2010, 17:30)
Beata
Gregor jeszcze w tym sezonie zrówna sie do Ahonena i Małysza w wygranych konkursach
(10.01.2010, 17:30)
Beata
ja mowilam o TCS a nie o wczorajszym konkursie, Gregorowi wczoraj nie poszlo, ok kazdym moze skakac troche gorzej, to sa tylko ludzie,
wiecie moze kto z czolowki jedzie do Sapporo?
(10.01.2010, 17:29)
Quavertone
@hej

Ahonen i Małysz jeszcze skaczą i nikt im nie broni dalej wygrywać :)
(10.01.2010, 17:26)
Sadzio105
Chodzi mi o Austrię oczywiście...
(10.01.2010, 17:25)
el lopo
@Beata, ale dziwne ze wczoraj z jego spadajaca forma byl na drugim miejscu z 10 metrami przewagi nad Schliri!
(10.01.2010, 17:25)
Quavertone
Cóż, poczekajmy do kolejnych konkursów. Wtedy oliwa sprawiedliwa na wierzch wypłynie. 2 pkt przewagi w PŚ to jest właściwie nic...
(10.01.2010, 17:24)
hej
Obniżając belkę nie pomaga się wysokim skoczkomjak Schlierenzauer ale niskim jak Ammann.
Szkodami jednak Evensena. Miał szansę być na podium i odebrano mu ją. Ale jest powóddo radości, bo dzięki temu Krzysiek Miętus mógł zdobyć pounkty i ustanowić swoją życiówkę.
Ijeszcze jedno.Zauważyliście jak Schlierenzauer się niebezpiecznie zbliża do Ahonenna i Małysza w klasyfikacji wszechczasów? Już ma tylko o 9 wygranych mniej niż Małysz!!!
(10.01.2010, 17:23)
Beata
co do TCS to byl to jego 4 turniejw ktorym byl faworytem i poraz 4 go zepsuł jednym nieudanym skokiem, on jakos nie ma szczescia do tgeo turnieju ale jestem pewana ze wygra go kiedys^^
(10.01.2010, 17:22)
Beata
no tak, moze nie ma znaczenia ale jednak byl przed Gregorem i odebrał mu koszulke lidera. nie wiadomo jak skoczylby kiedy by mial waeunki takie jak ci ostatni, moze to jego sposob na spadek chwilowy formy, kto wie
(10.01.2010, 17:21)
Sadzio105
Ja mam życzenie, żeby cała, najmocniejsza ekipa pojechała do Sapporo, a potem... ;>
(10.01.2010, 17:20)
el lopo
Najlepszy na swiecie wygrywa zawsze! Czy PS, czy TCS, czy olympiade itd., itd.
Jest bardzo dobry, ale TCS nie wygral, PS w tym roku tez jeszcze nie, olympida jeszcze nie byla! A wiec JESZCZE nie jest najlepszy w tym roku!
(10.01.2010, 17:19)
Quavertone
@Beata

To nie ma znaczenia, bo i tak nie wygrał konkursu i nic mu te 136 m nie dało.
(10.01.2010, 17:18)
Quavertone
@Harri_Olli_the_best

Na razie nie wygrał TCS (pierwszej ważnej imprezy w sezonie) i ma tylko (naciągane) 2 pkt przewagi w PŚ nad drugim Simonem (który dziś akurat zawalił sprawę). Więc "zdecydowanie najlepszym skoczkiem" to jest może w grze DSJ...
(10.01.2010, 17:18)
Beata
Simmon amman ma poprostu szczescie, jest farciarzem, ja tylko ciagle mysle o tym jego skoku na 136metr w Bisch. jak skakal w 1 czy 2 parze, czy to było przypadkowe czy moze on to jednak dokladnie wszystko oszacował, ale nie powiem, bo zrobil to genialnie
(10.01.2010, 17:17)
el lopo
Gregor nie jest najlepszym na swiecie! Albo moze mowisz o tych momentalnych 2 punktach przewagi nad Simim?
(10.01.2010, 17:15)
Beata
@HarriOli the best
jesli myslimy o tym konkursie w vancouver to on mial jednak warunki duzo lepsze od innych, nie oszukumy sie bo taka jets prawda mial wiatr pod narty i dla mnie jest wielki bo wtedy wylądował i nic mu sie nie stało
(10.01.2010, 17:13)
Harri_Olli_the_best
I zgadzam sie z Beata. Gregor jest wtym momencie zdecydowanie najlepszym szkoczkiem na swiecie... i to dlugo jeszcze tak pozostanie. Wszystkie jego zwyciestwa to ciezka praca i fantastyczny talent a nie jakies tam przypadki. zazdroscicie mu poprostu bo polska nie ma takiego skoczka :P...
(10.01.2010, 17:12)
Quavertone
@Beata

Nie, Gregor do tej pory wygrywał raczej uczciwie. Dopiero dziś przegięto pałę.
Ammann poprawił już lądowanie, chociaż zdarzało się faktycznie, że podwyższano mu noty za styl. Ale też i parę razy dostał za niskie.
(10.01.2010, 17:11)
el lopo
mozemy sie sprzeczac, czy "szklanka jest pol pelna, albo czy pol pusta"! Czy Schliri dano zwyciestwo, albo czy Evensonowi je zabrali!
(10.01.2010, 17:11)
Harri_Olli_the_best
co do "podarowania zwyciestwa schlierenzauerowi" . Najwieksza bzdura... nie ogladaliscie naprzyklad zeszlorocznego konkursu w vistler ?! gdzie skoczyl 149. w takich samych warunkach co inni ! . gdyby go dzis z tej 4tej belki puscili nie wiadomo co by sie moglo stac... I wedlug mnie to byla dobra decyzja. Gratulacje dla olliego i mam nadzieje ze na tym 3cim miejscu sie nie skonczy i ze te poprzednie wpadki to tylko przypadek :)
(10.01.2010, 17:09)
Beata
niektorzy to serio nic nie rozumieja, dlaczego jak Gregor wygrywa to zawsze ktos mu pomaga, albo miał wiatr, albo znowu kombinezon ze jest nie taki jak trzeba, a ze to znowu bierze srodki dopingujace ktore niby maja byc na astme. top jest normalnie chore! ale jak wygrywa Amman, albo jakis inny skoczek to juz jest wszystko ok, no bo co
ale nikt nie zauwazyl ze Amman dostaje za wielkie noty, tylko zawsze Gregororwi Ujmują
jestem jego fanka, tak jak całego Austria Team nie ukrywam tego, umiem sie pogodzic z porazka jego no bo nie zawsze mozna wygrywac ale wtedy nie obrzucam błotem tych co wygrali!!
(10.01.2010, 17:08)
el lopo
@Beata, nikt po nim nie "jezdzi", ale funktionariusze mu jego zwyciestwa "troszeczke" ulatwiaja, przez to kiedy jakis grozny przeciwnik sie pokazuje, to na Gregora korzysc decyduja!
(10.01.2010, 17:08)
Beata
@ Quavertone
nie wiadomo czy by wygrał, z tym sie zgodze ale nie gadaj ze zwyciestwo dali mu sedziowie tym ze przerwali 1 serie, !! bo to sensu nie ma zadnego.
nigdy nie wiadomo keidy wygra, to jest fajne ze raz jest 5 potem sie koncenmtruje i wygrywa, nie przypadkowo został MS w lotach. jest utalentowany i z tym sie trzeba pogodzic a nie jezdzic po nim, ze taki i owaki,
(10.01.2010, 17:02)
Quavertone
@Beata

Rozmawiamy o ty, co jest teraz, a nie o tym, co było rok temu.
(10.01.2010, 16:56)
el lopo
a wczoraj co bylo z lotnikiem?
(10.01.2010, 16:55)
Quavertone
@Beata

"Ja tez twierdze ze podstaw nie bylo, ale to nie znaczy ze Gregor prze to wygrał, no prosze cie, to jest smieszne"

Nie wiadomo, czy by wygrał. Taki jest wniosek główny. Pasi?
(10.01.2010, 16:55)
Beata
rok temu nikt nie przewidzial ze pobije rekord skaczac na 215,5metr, po tym jak Amman skoczyl 207 chyba a jednak udalo sie, Jest w dobrej formie, i jest LOTNIKIEM!!
(10.01.2010, 16:54)
el lopo
@moze przez to nie wygral, ale podstawy do wygrania mu polepszyli!
(10.01.2010, 16:52)
Beata
@Quevertone
Ja tez twierdze ze podstaw nie bylo, ale to nie znaczy ze Gregor prze to wygrał, no prosze cie, to jest smieszne
(10.01.2010, 16:51)
el lopo
troche dziwne to juz jest, ze jak inni lepsze skoki maja, to trzeba przerwac, jak Gregor to nie! A ze Evensen przez cale kwalifikacje najlepszy byl iGregor wczoraj slaby, powinni sedziowie sie na Evensonie, Kanjcu orientowac,a nie co by Gregor skoczyl!
(10.01.2010, 16:50)
Quavertone
@Beata

Wystarczy, że istniało za duże ryzyko, że Austriak nie wygra. Skoczkowie skaczący po Evensenie mieli od niego dużo krótsze skoki. Nie było podstaw do przerwania serii!
(10.01.2010, 16:48)
Beata
@legol
zgadzam sie, nie jest wstanie nikt przewidziec co by bylo gdyby belki nie zmienili, Gregor dzisiaj 2 razy skoczyl bdb i nie jest powiedziane ze nie moglby skoczyc wiecej niz 210 m
(10.01.2010, 16:47)
Beata
! Quavertone
ale nie wiesz jak mogl skoczyc Gregor gdyby belki nie zmieniono, nie jestes wstanie tego przewidziec, to byla tylko seria probna! a potem Evensen i tak skoczyl mnie od Gregora!
(10.01.2010, 16:45)
Beata
@Quavertone
Skoki ogladam od kiedy pamietam, nie wiem moze mialam 6 laty jak zaczełam, i nie widze powodow dlaczego tyle ludzi twierdzi ze Gregorowi sedziowie dzisiaj dali zwyciestwo? wutłumacz mi to jakos tak normalnie!
(10.01.2010, 16:44)
Quavertone
@Beata

To oczywiste. Evensen po wygraniu serii próbnej skoczył 210 m co było nie do przełknięcia dla Austriaków - gospodarzy konkursu. Reszty tłumaczyć nie muszę.
(10.01.2010, 16:42)
legol
tak tak teraz sedziowska mafia.A czy nie przyslzo wam do glowy ze gdyby ruszali z tej belki przed anulowaniem to Gregor i tak moglby skoczyc najdalej? I na dodatek ryzykowac kontuzja.Nie chodzi tylko o Gregora w tym przypadku ale i o innych lotnikach.To nie jest Planica tylko najmniejszy mamut gdzie skoki ponad 210 metrow staja sie niebezpieczne.Tak jak sie spodziewalem dzis wygral ten ktory dominuje od lat na skoczniach swiata i jest poprostu królem latania.Dla mnie to byl jeden z najpiekniejszych konkursow w tym sezonie, bo nie dosc ze loty to jeszcze Gregor wygrywa..
(10.01.2010, 16:41)
kuba
@Beata

A ty skoków nie oglądałaś czy oglądasz od tego roku to może nie wiesz? Sorry bo może to brzmi chamsko
(10.01.2010, 16:41)
Beata
@Quavertone
dlaczego tak twierdzisz???
(10.01.2010, 16:40)
kuba
Podium PŚ na koniec widzę tak:

1.Simon
2.Gr egor
3.ADAM
(10.01.2010, 16:37)
el lopo
Adam, punkt po punkcie idzie w PS do gory Morgenstern, Ahonen i Romoeren sa do "zlapania" w ich momentalnej dyspozycji!
Jak to widzicie?
(10.01.2010, 16:34)
Quavertone
Tytuł powinien brzmieć "Sędziowie podarowali zwycięstwo Schlierenzauerowi".
(10.01.2010, 16:33)
el lopo
@Orlo, moze kondycji nie maja jak na 3-4 konkursy. Ahonen dlugo nie trenowal!
(10.01.2010, 16:28)
Beata
fajnie ze dzisiaj tyle polakow wystapilo w 2 serii, wszyscy z pkt tylko szkoda ze na praktycznie ostatnich miejscach,
Schlieri super, kofler tez, no i Malysz tez sie pokazał, fajnie:)
(10.01.2010, 16:27)
kuba
tak mafia była jest i będzie.
Proszę Cię legol napisz tylko o POLAKACH i jedno zdanie o Gregorze bo jak mi będziesz pisał o jego fenomenie to zwymiotuje
(10.01.2010, 16:27)
el lopo
No, Gregor sie dzisiaj "obudzil", po paru slabszych skokach, gratulacje!
Kranjec jest na mamutach na prawde wspanialy, takze dzis, brawo!
Olli, wczoraj slabiutko, dzisiaj fenomenalnie!
Adam trzyma sie dobrze w pierwszej dziesiatce, jeszcze troszeczke mu do najlepszej formy brakuje! :)
(10.01.2010, 16:26)
Orlo
Ahonen 12, Morgernstern 15, a w Bischofshofen zajęli 2 pierwsze miejsca.Obydwaj potrafią skakać na mamutach, mają medale Mistrzostw Świata w Lotach. Więc niech mi ktoś wytłumaczy czemu tutaj było tak cienko....
(10.01.2010, 16:26)
Quavertone
Niech mi ktoś teraz powie, że tam nie ma sędziowskiej mafii...
(10.01.2010, 16:25)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Kulm: Schlierenzauer znowu triumfuje, pięciu Polaków z punktami
PŚ Kulm: Schlierenzauer znowu triumfuje, pięciu Polaków z punktami

PŚ Kulm: Schlierenzauer znowu triumfuje, pięciu Polaków z punktami

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich