Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Nihil novi. Drużynowy konkurs o mistrzostwo świata zakończył się podobnie, jak analogiczne zawody dwa lata temu w Sapporo. Tak jak wtedy, mistrzem świata została Austria, która wyprzedziła Norwegię i Japonię. Dla nas bohaterami są Stefan Hula, Kamil Stoch, Adam Małysz i Łukasz Rutkowski - nasi reprezentanci dzielnie walczyli o medale. I chociaż zakończyli rywalizację poza podium, ich wynik zasługuje na szacunek. Rozczarowali za to Finowie, Rosjanie i Niemcy.

Konkurs rozpoczął się punktualnie. Po przeprowadzonej bez problemów serii próbnej wydawało się, że zawody także będą przebiegać płynnie.

Pierwszy skok za punkt K oddał Vincent Descombes Sevoie. Francja objęła prowadzenie, jednak po chwili musieli je oddać. Komu? Polsce - Kamil Stoch uzyskał bowiem 123 metry.

Wkrótce Polska zaczęła spadać w klasyfikacji, bowiem lepiej skakali Shohei Tochimoto (123,5 m), Anders Bardal (128 m) i Matti Hautamaeki (128,5 m). Jednak po pierwszej kolejce prowadzili Austriacy - Wolfgang Loitzl lądował na 131 metrze.

Wyniki po I kolejce

drużyna

pkt
1

Austria

137.3
2

Finlandia

131.8
3

Norwegia

129.4
4

Japonia

121.8
5

Polska

119.9
6

Rosja

118.9
7

Niemcy

116.7
8

Francja

115.9
9

Czechy

113.5
10

Słowenia

106.1
11

Włochy

96.9
12

Kazachstan

75.2

Pierwszy godny uwagi skok w drugiej kolejce należał do Łukasza Rutkowskiego. Polak lądował na 121 metrze - oczywiście dało to naszej drużynie prowadzenie.

Polaków nie wyprzedzili Słoweńcy i Czesi, jednak udało się to Japończykom. Takanobu Okabe w bardzo dobrym stylu poleciał na 127 metr, a jego drużyna miała nad nami ponad 15 punktów przewagi.

Lepsze wyniki od biało-czerwonych uzyskiwali także Norwegowie (122 m Toma Hilde), Finowie (119,5 m Kalle Keituri) i Austriacy (121 m Martina Kocha).

Wyniki po II kolejce

drużyna

pkt
1

Austria

252.6
2

Japonia

249.9
3

Norwegia

247.5
4

Finlandia

244.9
5

Polska

234.7
6

Rosja

225.1
7

Słowenia

223.7
8

Czechy

223.3
9

Francja

214.3
10

Niemcy

213.6
11

Włochy

197.4
12

Kazachstan

177.2

W trzeciej grupie skoczków Polskę reprezentował Stefan Hula. Zawodnik AZS Zakopane był bardzo zadowolony ze swojego występu - nic dziwnego, 127 metrów to świetna odległość, która dawała naszemu krajowi pierwsze miejsce.

Swój skok zawalił Daiki Ito. 118,5 metra sprawiło, że Japonia straciła całą swoją przewagę i spadła za Polskę. Naszych zawodników nie wyprzedziła Rosja, Niemcy, Norwegia i Finlandia! Po trzech kolejkach przegrywaliśmy tylko z Austrią, dla której Thomas Morgenstern uzyskał 123 metry!

Wyniki po III kolejce

drużyna

pkt
1

Austria

373.0
2

Polska

362.8
3

Japonia

359.7
4

Norwegia

358.3
5

Finlandia

356.2
6

Czechy

349.2
7

Niemcy

329.4
8

Słowenia

329.4
9

Rosja

323.1
10

Francja

319.1
11

Kazachstan

287.5
12

Włochy

285.7

W ostatniej grupie byli teoretycznie liderzy każdej kadry. Polskę reprezentował więc Adam Małysz. "Orzeł z Wisły" okazał się jednak słabszym ogniwem, niż Stefan Hula - 121 metrów dało nam prowadzenie, ale na jak długo?

No właśnie. Wkrótce wyprzedzili nas Norwegowie i Austriacy, a to za sprawą bardzo dobrych skoków Andersa Jacobsena (126,5 m) i Gregora Schlierenzauera (127,5 m).

Po pierwszej serii prowadziła więc Austria przed Norwegią i Polską. Poza finałem znaleźli się za to Rosjanie i Niemcy!

Wyniki po IV kolejce

drużyna

pkt
1

Austria

503.0
2

Norwegia

486.5
3

Polska

479.6
4

Japonia

475.8
5

Czechy

472.9
6

Finlandia

472.0
7

Słowenia

450.3
8

Francja

438.1
9

Rosja

431.1
10

Niemcy

427.4
11

Włochy

394.6
12

Kazachstan

385.9

W drugiej serii startowało już tylko osiem drużyn (odpadły Włochy, Kazachstan, Rosja i Niemcy), zawody przebiegały więc w jeszcze szybszym tempie. Już jako drugi startował Kamil Stoch. Polak poleciał dalej niż w pierwszej serii (126 metrów), jednak nasz zawodnik nie był zadowolony ze swojego występu.

Bardzo dobry skok oddał także reprezentant gospodarzy Lukas Hlava. Czech lądował tylko metr bliżej od Kamila Stocha, nasi południowi sąsiedzi plasowali się więc na drugim miejscu.

Jeszcze dalej od wymienionych zawodników poleciał Shohei Tochimoto. Japończyk w niezłym stylu uzyskał 127 metrów, dzięki czemu jego drużyna zmniejszyła stratę do Polaków.

Jak u Hitchcocka - zaczęło się od trzęsienia ziemi, a emocje jeszcze rosły. Anders Bardal poleciał na odległość 133 m, Matti Hautamaeki lądował półtora metra bliżej. Ale to było nic przy tym, co pokazał Wolfgang Loitzl. Austriak uzyskał 136 metrów w doskonałym stylu (2 x 20; 3 x 19,5 punktu) - nie trzeba dodawać, że plasowali się na pierwszym miejscu.

Wyniki po V kolejce

drużyna

pkt
1

Austria

650.8
2

Norwegia

626.4
3

Finlandia

609.7
4

Polska

605.9
5

Japonia

603.9
6

Czechy

597.9
7

Francja

554.0
8

Słowenia

552.8
9

Rosja

431.1
10

Niemcy

427.4
11

Włochy

394.6
12

Kazachstan

385.9

W drugiej kolejce nasz kraj reprezentował Łukasz Rutkowski. Nasz zawodnik dał z siebie wszystko, lecąc na 123 metr i wyprowadzając Polskę na pierwsze miejsce.

O wiele dalej lądował Jernej Damjan - 130,5 metra nie pozwoliło jednak wyprzedzić polskich skoczków, bowiem Słoweńcy mieli dużą stratę po pięciu skokach.

Polskę na prowadzeniu zmieniła Japonia. Weteran Takanobu Okabe lądował na 135 metrze, otrzymując bardzo wysokie noty za styl! Wyprzedzali nas jeszcze Norwegowie (129 metrów Toma Hilde), Finowie (124,5 m Kalle Keituriego) i Austriacy (134 m Martina Kocha).

Wyniki po VI kolejce

drużyna

pkt
1

Austria

793.0
2

Norwegia

759.6
3

Japonia

748.4
4

Finlandia

732.8
5

Polska

725.8
6

Czechy

718.7
7

Słowenia

687.2
8

Francja

650.6
9

Rosja

431.1
10

Niemcy

427.4
11

Włochy

394.6
12

Kazachstan

385.9

Przedostatnim zawodnikiem w polskiej drużynie był Stefan Hula, który w pierwszej serii wyprowadził nas na medalową pozycję. Tym razem lądował bliżej, bo na 125 metrze, ale to też dawało naszym reprezentantom prowadzenie.

Na pierwszym miejscu naszych skoczków zmienili Czesi, a to za sprawą świetnego skoku Jakuba Jandy. Zdobywca Pucharu Świata z 2005 roku lądował na 129 metrze. Przewaga naszych południowych sąsiadów nad Polakami była jednak niewielka - tylko 2,6 punktu.

W tym samym miejscu, co Janda, lądował Johan Remen Evensen. Norweg oczywiście wyprowadził swój kraj na pierwsze miejsce. Ta sztuka nie udała się Ville Larinto, który uzyskał 125,5 metra - Finowie przegrywali z Norwegami i Japończykami. A po chwili także z Austriakami, chociaż Thomas Morgenstern lądował stosunkowo blisko, bo na 123 metrze.

Wyniki po VII kolejce

drużyna

pkt
1

Austria

913.9
2

Norwegia

891.8
3

Japonia

869.7
4

Finlandia

858.2
5

Czechy

852.9
6

Polska

850.3
7

Słowenia

794.7
8

Francja

755.5
9

Rosja

431.1
10

Niemcy

427.4
11

Włochy

394.6
12

Kazachstan

385.9

W ostatniej grupie zawodnicy startowali w kolejności odwrotnej do zajmowanych miejsc. Rozpoczęli więc Francuzi - Emmanuel Chedal uzyskał 122,5 metra. Wyprzedzili ich Słoweńcy (123 metry Roberta Kranjca).

Kolejnym zawodnikiem na belce startowej był Adam Małysz. Polak lądował tuż za czerwoną linią - 123,5 metra sprawiło, że mogliśmy już być pewni miejsca w czołowej szóstce.

Po chwili okazało się, że w piątce - Roman Koudelka rozczarował publiczność, lądując na 118 metrze. Swój skok zawalił też Harri Olli - Fin uzyskał tylko 108,5 metra, a jego drużyna mogła pożegnać się z medalem! Polacy byli już w czwórce!

Kolejna była Japonia - Noriaki Kasai lądował dokładnie na czerwonej linii, co wystarczyło jego reprezentacji do utrzymania przewagi nad Polską. Japonia miała medal!

Blisko lądował Anders Jacobsen. 117,5 metra wystarczyło jednak, aby Norwegia wyprzedziła Japonię i także była pewna miejsca na podium!

Rywalizację kończył Gregor Schlierenzauer. Jak przystało na lidera Pucharu Świata, Austriak przypieczętował triumf swojej drużyny w drużynowym konkursie MŚ!

Wyniki końcowe

drużyna

pkt
1

Austria

1034.3
2

Norwegia

1000.8
3

Japonia

981.2
4

Polska

972.1
5

Czechy

963.3
6

Finlandia

947.5
7

Słowenia

914.6
8

Francja

874.5
9

Rosja

431.1
10

Niemcy

427.4
11

Włochy

394.6
12

Kazachstan

385.9

Nieoficjalne wyniki indywidualne

Wyniki końcowe

zawodnik

odl. 1odl. 2pkt
1

Wolfgang Loitzl (Austria)

131.0
136.0
285.1
2

Takanobu Okabe (Japonia)

127.0
135.0
272.6
3

Matti Hautamäki (Finlandia)

128.5
131.5
269.5
4

Anders Bardal (Norwegia)

128.0
133.0
269.3
5

Jakub Janda (Czechy)

125.5
129.0
260.1
6

Martin Koch (Austria)

121.0
134.0
257.5
7

Stefan Hula (Polska)

127.0
125.0
252.6
8

Jernej Damjan (Słowenia)

122.0
130.5
252.0
9

Tom Hilde (Norwegia)

122.0
129.0
251.3
10

Gregor Schlierenzauer (Austria)

127.5
123.0
250.4
11

Shohei Tochimoto (Japonia)

123.5
127.0
249.9
12

Kamil Stoch (Polska)

123.0
126.0
246.2
13

Johan Remen Evensen (Norwegia)

118.5
129.0
243.0
14

Thomas Morgenstern (Austria)

123.0
123.0
241.3
15

Robert Kranjec (Słowenia)

123.0
123.0
240.8
16

Adam Małysz (Polska)

121.0
123.5
238.6
17

Lukas Hlava (Czechy)

120.0
125.0
238.5
18

Emmanuel Chedal (Francja)

122.5
122.5
238.0
19

Anders Jacobsen (Norwegia)

126.5
117.5
237.2
20

Ville Larinto (Finlandia)

118.5
125.5
236.7
21

Kalle Keituri (Finlandia)

119.5
124.5
236.2
22

Łukasz Rutkowski (Polska)

121.0
123.0
234.7
23

Roman Koudelka (Czechy)

124.0
118.0
234.1
24

Vincent Descombes Sevoie (Francja)

120.5
120.5
231.8
25

Daiki Ito (Japonia)

118.5
123.5
231.1
26

Ondrej Vaculik (Czechy)

118.5
123.5
230.6
27

Noriaki Kasai (Japonia)

122.0
120.0
227.6
28

Robert Hrgota (Słowenia)

116.5
117.5
213.2
29

David Lazzaroni (Francja)

116.0
115.5
209.7
30

Mitja Meznar (Słowenia)

117.0
115.0
208.6
         
31

Harri Olli (Finlandia)

121.0
108.5
205.1
32

Alexandre Mabboux (Francja)

113.0
112.0
195.0
33

Denis Kornilov (Rosja)

123.0
118.9
34

Michael Neumayer (Niemcy)

121.5
116.7
35

Michael Uhrmann (Niemcy)

121.0
115.8
36

Nikolay Karpenko (Kazachstan)

118.5
110.3
37

Sebastian Colloredo (Włochy)

118.0
108.9
38

Dimitry Vassiliev (Rosja)

117.5
108.0
39

Pavel Karelin (Rosja)

116.5
106.2
40

Alexey Korolev (Kazachstan)

115.0
102.0
41

Andrea Morassi (Włochy)

115.0
100.5
42

Radik Zhaparov (Kazachstan)

113.0
98.4
43

Martin Schmitt (Niemcy)

112.5
98.0

Ilja Rosliakov (Rosja)

112.5
98.0
45

Stephan Hocke (Niemcy)

113.0
96.9

Roberto Dellasega (Włochy)

113.0
96.9
47

Alessio de Crignis (Włochy)

108.5
88.3
48

Ivan Karaulov (Kazachstan)

101.5
75.2

Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2009 - wszystkie artykuły
Komentarze
Wojciech
Nareszcie nasza druzyna zaczyna istnieć.
Po tylu latach, odkąd Adam sam brylował na arenach międzynarodowych, zaczyna sie kształtować grupa,
ja zauwazyłem, tam jakaś rywalizację wewnętrzną, tak to powinno wyglądać, własnie, doskakują do Adama, który od wielu lat nie miał żadnego wsparcia,
Ja się cieszę z tego 4 miejsca naszych, pokazali, że są waleczni, wyskakakli sobie to miejsce i gdyby nie ten samuraj Okabe, który akurat w jednym momencie wykorzystał podmuch wiatru, bylibysmy na 3 miejscu.
Brawo dla naszych.
(03.03.2009, 17:04)
fan skoków
@Evill
Przejrzałem treningi na dużej skoczni, i powiem tak: w kratkę. Raz Rutkowski lepszy, a raz Damjan. Zresztą Słoweńca i Rutkowskiego w tym sezonie tak wiele nie dzieli, ale to nie znaczy Damjan nie potrafi dobrze skoczyć. Np. Małysz nawet jak był bez formy, to miał też przebłyski np. w tym roku w Vancouver, ale czy to od razu znaczy że miał farta do warunków. Zresztą Damjan miał niezły pierwszy skok.
(02.03.2009, 22:02)
Evill
@fan skoków
W swoim długim poscie pytasz się czemu Rutkowski nie skoczył jak Damjan. Bo nie jest na jego poziomie.
(02.03.2009, 14:55)
Fanka
@ Kama
Chyba bardziej brakowało Roara (Który przecież był w Libercu) i Sigurda. Szkoda, że zajęli to 2. miejsce. Gratulacji ode mnie na pewno nie dostaną. Nie w takim składzie :-(.
(02.03.2009, 12:03)
Kama fanka Bernara
Szkoda Polaków ale jest ok. Austria od razu było wiadomo gratuluję Norwegii chociaż w mojej drużynie brakło Bjoerna
(02.03.2009, 10:16)
Fanka
Brawo Austria, brawo Japonia. W sumie też - brawo Polacy. Zajęli najbardziej niewdzięczne miejsce, ale jednak najlepsze w historii startów na MŚ. I pokonali takie potęgi, jak Finlandia, Niemcy, mocną niegdyś Słowenię.
@ Evill
Niestety, nie postarałeś się. Wirtualnego trolla na razie nie będzie. Ale dziękuję Ci za dobre chęci.
(02.03.2009, 09:52)
sss
@pawel prawie a kto zawalil?:P
(02.03.2009, 06:59)
fan skoków
Kończę podsumowanie:
3.Japonia:< br>Sukces zespołu. 2 lata temu znakomity drugi skok Ito dał im medal, a teraz drugi skok Okabe. Tym razem nie ma mowy o przypadkowości: 2 lata temu zdobyła medal na codzień słaba drużyna, a teraz solidna drużyna na codzień w PŚ, często 4 skoczków w II serii. Pomogli Niemcy I Finowie, ale nie tak jak 2 lata temu prawie każda drużyna z II serii. Jeszcze raz brawo i gratuluję.
2.Norwegia:Za słabi na złoto za mocni na brąz. Zawodnicy bardzo dobrze skakali ale to było za mało. Najsłabszy był Jacobsen, ale to raczej jest rezultatem warunków w serii finałowej w porównaniu z pozostałymi.
1.Austria:< br>Nokaut. Paradoksalnie niedoceniany Koch był gorszy tylko od Loitzla. Należy jeszcze podkreślić błąd Szarana: oni nie są niepokonani od Oberstdorfu 2005 tylko od Turynu 2006, bo po drodze było Kulm 2006 gdzie nawet medalu nie zdobyli. Ciesze się że byli: Loitzl i Koch. Szkoda że nie było Koflera. Ale na dzień dzisiejszy niestety to niemożliwe, żeby ta 3 była w drużynie.
(01.03.2009, 23:26)
fan skoków
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. Drużynówka w Kulm 2006 i katastrofalne skoki Matei (który do tamtego momentu wszystkie skoki łącznie z treningowymi miał dobre) i Koflera (przyszłego medalistę olimpijskiego). Nikt nie powiedział że mogli mieć kiepskie warunki, a przecież były podstawy do tego żeby tak sądzić.
Dobra kończę te wywody już na temat loterii.
(01.03.2009, 22:37)
fan skoków
Krótko mówiąc jak dla mnie konkurs co do warunków nie różnił się od większości konkursów. A pamiętacie jak w Oberstdorfie 2005 warunki nie przewróciły do góry nogami podium przy skoku Jussilainena i Morgensterna. Skończyło się jedynie na tym że Finowie nie zdobyli medalu.
(01.03.2009, 22:33)
fan skoków
Kibice dzielą się na 3 grupy:
1.Usprawiedliwiaj cy porażki warunkami.
2. Usprawiedliwiający sukcesy warunkami.
3.Rzadziej zwracający uwagi na warunki.
Gdy nie chodzi o sukces Małysz to niestety nasi kibice wszystkiego się czepiają co się da. Ale był 1 sukces który połączył wszystkich kibiców: 5. miejsce w Turynie drużyny. Nikt wtedy nie mówił że warunki pomogły wszyscy się cieszyli. A czy naprawdę ten i sobotni wynik tak bardzo się od siebie różniły? Nikt nie powiedział wtedy że Matei i Małyszowi podwiało w I serii pod narty. Nikt nie mówił że konkurs był loteryjny bo niektórzy skoczkowie słabiej niespodziewanie skoczyli, a było tak. Czemu teraz nie potrafimy się poprostu cieszyć? Mamy sukces i cieszmy się.
Będę konsekwentny i powiem mieliśmy farta że trafiliśmy na słabszy dzień Finów i Niemców choć ci pierwsi już na K90 byli niewiele od nas lepsi chyba z 2 punkty. Ale z drugiej strony mieliśmy pecha że trafiliśmy na fantastyczny dzień Okabe. Ale trzeba takie okazje wykorzystywać i tak też było.
Przykłady poniżej. II seria: Okabe 127,0 metrów? Ok, ale skoro były takie fantastyczne warunki to czemu skaczący przed i po nim Vacullik i Karellin skoczyli dużo, dużo krócej. Fakt że Koch nie miał trochę gorsze warunki, ale on też potrafi zepsuć skoki.i mogło to być połączenie jednego i drugiego po trochu. Damjan 130,5 metra? Ok, ale skoro takie były wspaniałe warunki to czemu Rutkowski i Vacullik skoczyli 7 metrów krócej. Keituri 124,5 to popatrz gdzie lądowali Hilde i Koch. Janda? Ok a Hrgota i Ito? Jacobsen i znowu mamy: Kasai i Schlierenzauer.
Jeśli to są rzeczywiście nierówne warunki, no to czemu puszczali skoczków niemal jeden za drugim. Jeśli tak to była jedna wielka loteria i czerwona kartka dla organizatorów. A myślę że wielu trenerów mówiłoby wtedy o loterii.
Niemcy za to mówią że poprostu zawalili konkurs, Finowie że nie poradzili sobie z warunkami ale nie ma nic mowy o loterii. A to chyba powinny być 2 najbardziej zawiedzione drużyny. I dlatego nikt mi nie wmówi póki mi nie da dowodów, a to mało prawdopodobne że była loteria. Mało bo nikt nie przyniesie wykresów wiatru.
(01.03.2009, 22:03)
Skoczek120
A więc dobrze wytypowałem Austriaków, że wygrają, jednak innego scenariusza po prostu nie można było się spodziewac. Polacy zrobili bardzo miłą niespodziankę. Gdyby nie świetny Okabe, bylibyśmy trzeci. Olli poraz kolejny zawiódł. Ach ten młokos...
(01.03.2009, 21:40)
pawel1995
szkoda ze po 1 serii nie byllo takiego silneko wiatru jak w piatek to byl by medal niby brazowy ale medal w koncu
(01.03.2009, 19:52)
pawel
fan450 no nie wiem rutkowski to junior a malysz z 6miejsca przeniusl nas na 4 wiec.... nnikt nie zawalil prawie;p
(01.03.2009, 19:50)
Elite27.12.
@Jaro (co do Twojego pierwszego zapisu)
Nic tylko się cieszyć :) To dobrze wróży na przyszłość. Kiedyś nie mieliśmy praktycznie nikogo poza Adamem. Teraz się stanowczo polepszyło. Stoch skacze poprawnie, na resztę też nie możemy narzekać. Jeżeli nasi zawodnicy będą się nadal rozwijać, to ... kto wie, może doczekamy sie podium. Choć jak dla mnie, to jest i tak super! Szczerze mówiąc nie liczyłam na pierwszą 6, a tu proszę - 4 miajsce ;D
(01.03.2009, 18:15)
Jaro
Jeszcze taka jedna uwaga. Nie wiem czy ktoś zauważył, ale tylko Austria i Polska we wszystkich skokach przekroczyła 120 metrów. Nawet Japonii i Norwegii przytrafiły się skoki krótsze. Heh nie wiem, czy jest to pocieszające, ale w każdym razie nie świadczy o nas najgorzej : )
(01.03.2009, 16:05)
Jaro
Cóż za ironia... Zawsze był tylko Małysz i trzech cieniasów. Teraz z kolei mamy czterech przeciętniaków (wszyscy skakali między 121 a 127 metrem). Tyle że medalu jak nie bylo, tak nie ma... : )
(01.03.2009, 16:00)
Evill
@marmi
no, więc jeśli zaczęło padać to każdy kolejny skoczek miałó trudniej, bo miał więcej wody w torach, czyli ci co jechali na początku (Małysz, Kranjec) mieli ciekawiej. W przykładzie drugim mogę zreszto dać Larinto (118,5) za Morgiego. Ale niech im tam, jakby psuli skoki to żadne warunki by im nie pomogły, chwała im za to.
(01.03.2009, 15:06)
marmi
@Evill
Tylko przykład 2 i 4 są nieprawdopodobne. Dotyczą w obu przypadkach Morgensterna, więc można to wytłumaczyć jego gorszym dniem + gorszymi, ale o te 0,5 max 1m/s warunkami.
Przypominam sobie jednakże, że w ostatniej kolejce zaczęło padać (wyglądało na deszcz), co zapewne miało wpływ na coraz gorsze skoki. Niewiele to jednak zmieniło: Koudelka skakał zaraz po Małyszu, zaś Olli ewidentnie zepsuł. Zresztą on i Jacobsen mają olbrzymie możliwości ale też problem z oddaniem 2 doskonałych skoków w jednych zawodach...
(01.03.2009, 12:52)
pawel
jak by stoch nie spoznil skoku to bylby medal.malysz moglby tez powalczyc w 1 serii przynajmniej 125m moglby skokczyc.... to rutkowskiego nie czeba miec pretesi bo to topiero junior..a hula skakal najlepiej z polskich skoczkow i wygral nawet z morgim :P i z gregoreml;D
(01.03.2009, 12:47)
qwerty
W sprawie finów, teraz dochodzi do głosu pokolenie sierot po Ahonenie, będzie im ciężko, choć w Lahti mogą być wysoko
(01.03.2009, 12:36)
skoczek
brawo dla japoni,wielka porażka finow,gdyby nie okabe to polacy mieliby medal, brawo dla stefusia wreszcie skoczył dobrze
(01.03.2009, 12:29)
Evill
@marmi
I seria grupa II: Okabe 127, Koch 121
I seria grupa III: Hula 127, Morgi 123
II seria grupa II: Damian 130,5, Keituri 124
II seria grupa III: Janda 129, Morgi 123
II seria gr IV: Małysz 123,5, Jacobsen 117,5
Czy ktoś ma wątpliwości, ze te warunki nie były porównywalne. Tajner po I serii stwierdził, że były. A co miał powiedzieć, że Hula i Rutkowski mieli huragan pod narty? 4 miejsce to sukces, ale większym sukcesem było nie popsucie żadnego skoku, bo to zrobiliśmy sami, a miejsce to prezent od natury i rywali.
(01.03.2009, 12:24)
Bobby
Ludzie wyluzujcie wam to dogodzić nie mozna jak skaczemu jak ogóry to ŹLE jak skaczemy dobrze i jest historyczny wynik to ŹLE noż ***** mozna dostac w tym kraju stąd trzeba uciekać.....
(01.03.2009, 12:09)
sss
No Okabe u nich to tam wszyscy skakali dobrze..
(01.03.2009, 12:09)
marmi
Gratulacje dla Polaków, nikt nie zepsuł skoku, a rywale ułatwili nam zadanie. Okabe zabrał nam medal dzięki swoim rewelacyjnym skokom, że też musiały mu tak wyjść akurat wczoraj...
Ci co piszą, że ten czy tamten miał dobre/złe warunki to mam pytanie: SKĄD TO WIECIE?
Jedyną informację, którą ja mam jest od Tajnera, że w 1. serii wiatr był od 0,6 do 1,2 m/s w plecy co oznacza dość równe warunki, nie wiem jak było w drugiej...
(01.03.2009, 11:46)
kubusa1
@exxpert Zgadza się następne mś w Oslo
(01.03.2009, 11:30)
Evill
@legol
Od końca lat 90 (wicemistrzostwo Psenki i Nakamury) rzeczywiście nie było wicemistrza juniorów, o którym panowałyby opinie, że jest takim beztalenciem, a najlepsze jest to że PZN i media od 2 lat trąbią że to jest MEGA talent, na miarę Stocha, Rutka starszego i Murańki. Tylko coś te nasze mega talenty zawodzą. Urbańsi wygrał w Engelbergu po 1 serii, ale i tak był lepszy od Topora, ale co z tego z 9 na 10 naszych juniorów nic nie wyrasta.
(01.03.2009, 09:29)
fan skoków
@legol
Wiem co było wtedy jak wygrał Urbański, przecież napisałem, że się fuksnęło. Niestety obawiam się że mogą się sprawdzić słowa Chruścickiego, przecież w Libercu pozostali nasi byli lepsi o lata świetlne. A MŚJ są ważną imprezą tylko nie musi nic z niej wynikać w przyszłości, ale zawsze daje pewien obraz jak skaczą młodzi rówieśnicy. Ale jak mówiłem seniorzy to co innego niestety.
(01.03.2009, 09:22)
legol
@fan skoków
Topór,Urbański przeciętni śreedniacy i którym fuksneło sie raz, mieli lepszy dzień a pózniej popadli w szarość.Urbański nawet wygrał PK w strasznej wietrznej loterii i już były ochy achy jaki to talent.Tak samo jak przykład Macieja Kota, co z tego że zdobył wciemistrzostwo jak nic a nic sie to nie przełożylo na starty póxniejsze, przykro było patrzeć jak nasz wicemistrz męczy się w Libercu i przegrywa o 10 m z Ukraińcami i Kanadyjczykami na treningach.O Dawidzie Kowalu już wiele zostało powiedziane, rzadko szanse dostaje? W PK stał sie własnie stałym wycieczkowiczem,podstarzały juniorek o klasie Długopolskiego potrafiący dobrze skakać tylko w Zakopcu.Jego talent jeśli miał został zmarnowany jak u Pochwały gdy ten też był juniorem.Niewiem czemu jest takie przywiązywanie do MŚJ naszych trenerów,impreza ważna ale u nas traktowana jako jedna z najważniejszych, jak Zakopane też.Kot wygrał z Larinto chyba 1-szy i ostatni raz jak stwierdził chyba Chruścicki na Eurosporcie, i mówił też że to najsłabszy medlaista MŚJ obok Wanka ostatnich lat.Jak widać niestety narazie nie mylił sie.
(01.03.2009, 09:15)
fan skoków
Urbański to nawet wygrał 1 konkurs COC, fuksem ale wygrał.
I to jest najlepszy dowód na to gdzie my jesteśmy, a gdzie są Austriacy, Finowie, Norwegowie czy Niemcy. I niech mi nikt nie mówi że warunki są takie same bo Małyszomania. Może możliwości do stworzenia warunków były takie same. Ale u nas efekty Małyszomanii to: Lotos Cup i po 8 latach skocznia w Wiśle. Nawet porządnego trenera kadry B nie mamy.
(01.03.2009, 09:09)
Evill
Szaran to już modelowy okaz pajaca. Ale lubię się z niego pośmiać, niech tam se komentuje.
(01.03.2009, 09:06)
exxpert
A pamiętacie Szaranowicza kiedy powiedzial Martin Stoch i Kamil Koch ;) ?
Daliby Szpakowskiego albo Szczesnego i byloby znacznie lepiej.
Co do występu Polaków, należą im się wieeeeeelkie gratulacje. Myślę, żę występ naszych skoczków uciszył krytyków Kruczka i Stefana "Buli" Huli.
Mimo wszystko, szkoda troche dwoch skokow Malysza- nalezy jednak zauwazyc, ze skakal w kiepskich warunkach.
Polacy, powodzenia na kolejnej drużynówce (kiedy będzie nastepna - Oslo???)!!!
(01.03.2009, 08:55)
Evill
A kto to jest Urbański, oto nasz system :/ Ja tam utrzymuje że nasze czwarte miejsce jest jednak przypadkiem, ale dobre w tym jest to, że nikt skoków radykalnie nie psuje.
(01.03.2009, 08:55)
fan skoków
I jeszcze jedna ciekawostka. Co wam przypomina: Stoch, Hula i Rutkowski. Mi srebrny medal ze Strynu. Oczywiście tam był Mateusz. Tak czy inaczej cieszy to że medaliści MŚJ w seniorach potrafią stworzyć drużynę w seniorach (w końcu Łukasz też ma medal). Ale my medalistów mieliśmy więcej: M.Rutkowski, D.Kowal, Żyła, Topór, Urbański, Jakub i Maciek Kot, Grzegorz i Krzysztof Miętus, oraz Zapotoczny. Na dzień dzisiejszy 3 już w ogóle nie ma, Żyła ma lepsze i gorsze sezony ale bez rewelacji, D.Kowal i K.Miętus bardzo rzadko dostają szansę. M.Kot dostaje szansę ale poza ostatnim LGP nic nie pokazał ale on jest młody. No a reszta conajwyżej na COC się nadaje. Jak nie na FC. Ale oni też są młodziutcy. Krótko mówiąc może mamy talenty, ale niestety je marnujemy.
(01.03.2009, 08:49)
Evill
@krujer
To mamy medal? Nie, bo aż tyle innych drużyn nie zepsuło. A bez pomocy innych Polska jet ósmą siłą w światowych skokach.
(01.03.2009, 08:44)
fan skoków
Podsumowania cd:
5.Czechy:
Nieźl e skakali. W II serii się dużo poprawili, jednak to było za mało na medal. Myślę że jako gospodarze będą mieli niedosyt. Na pochwałę zasłużyli szczególną Janda i Hlava. Kiedyś ten drugi był jedynie czwartym do drużyny później było wielu lepszych: Mazoch, Cikl, Sedlak, Matura, Hajek i nawet na PŚ się nie mieścił w tym sezonie zaskoczył formą czego efektem była postawa na MŚ. Zawiódł Koudelka zwłaszcza tym drugim skokiem.
4.POLSKA:
W iele zostało już powiedziane. Wielkie gratki dla nich, a za 2 lata czekam na brąz. To co zrobił dziś Hula to szok. Szkoda I skoku Małysza i II Stocha, byłby medal. Tak czy inaczej szkoda.
(01.03.2009, 08:37)
misz
Hmmm... Moje pierwsze wrażenie było "Małysz zawalił medal" potem się poprawiłem nie "zawalił" lecz "zawiódł".
I denerwują mnie komentarze w stylu "dajcie mu spokój/on już tyle osiągnął/czas na innych" Małysz jest jednym z najwybitniejszych skoczków w historii tej dyscypliny, najbardziej utytułowanym wśród tych, którzy skaczą w chwili obecnej i dlatego tak długo jak skacze, będę od niego wymagał więcej.

Co do Rutkowskiego... Jak miał niby zawalić? Skakał dobrze, równo, na swoim poziomie i możemy być z niego zadowoleni.

Dalej, zostawiając dyskusje o medalu. Przed zawodami byłbym zadowolony z 7.-8. miejsca, po pierwszej serii chłodno twierdziłem 5. Ale jak w ostatniej serii jeden po drugim psuli skoki kolejni to po prostu mi opadała szczęka.

Na koniec Kruczkowi nie należą się gratulacje, brawa etc. Należy mu się coś znacznie więcej słowo przepraszam, bo myślę, że wielu z nas jedni prędzej drudzy wolniej zaczynalo w neog już w tym sezonie wątpić na całej linni.
(01.03.2009, 02:50)
frujer/kamon
Cytuje z tematu o dróżynówce zanim ta miała miejsce w czsie:

"Evill< br>No wybaczcie ale kto pisze o medalu dla Polski ten rabarbar i taboret :)"
(01.03.2009, 00:58)
fan skoków
@mico245
Masz tutaj wszystkie od sezonu 1996/1997 wyniki Polaków punktowo lepsze niż dzisiaj w zawodach I ligowych:
1.Hinterzarten 11.08.2007 rok:
7.Polska 975,0 pkt.
2.Hinterzarten 05.08.2006 rok:
5.Polska 973,0 pkt.
3.Hinterzarten 01.08.2004 rok:
3.Polska 1019,5 pkt.
4.MŚL Planica 2004 22.02.2004 rok:
8.Polska 1386,8 pkt.
5.Planica 17.03.2001rok:
5.Polska 1411,5 pkt.
Wcześniej to wątpliwe żeby było lepiej:) Dałem wyniki z mamutów, żeby pokazać że na nich nie zawsze było różowo.
(01.03.2009, 00:25)
fan skoków
6.Finlandia:
Chyba powinniśmy uczcić tę tragedię minutą ciszy.

Ok czas minął. Nawet nie wiem co powiedzieć. Jedynie Hautamaeki stanął na wysokości zadania. Larinto i Keituri słabe po 1 skoku. A co do Olliego: koleś to co zrobił na tych MŚ to szkoda słów. Tyle trenował, przed MŚ, tyle odpuścił zawodów i co?? Zawalił medal indywidualnie schrzanił medal drużynowy. I tak Finowie powinni się cieszyć że zgodnie z tradycją w II skoku nie skoczył około 90 metrów. Jeszcze by spadli za Słowenię. W Lahti pewnie staną na podium. Ale taka potęga a drugi raz z rzędu wraca bez medalu drużynowego na MŚ na skoczniach nie mamucich.
(28.02.2009, 22:36)
Zimbawe
Wiecje moze kiedy ogloszenie wynikow konkuru na typowanie mistrzow swiata??
(28.02.2009, 22:27)
mico245
Polska zdobyła aż 972 pkt nie pamiętam kiedy na skoczni dużej tyle pkt zdobyła więc Brawo.
(28.02.2009, 22:11)
fan skoków
Cd. podsumowania:
8.Francja:< br>Sprawili dużą niespodziankę wchodząc do II serii. Niespodzianka inminus: porażka ze Słoweńcami. Chedal nieźle bez błysku. Pozostali dobrze jak na ich formę.
7.Słowenia:
Nie pomyślałbym że zajmą lepsze miejsce niż 10, a co dopiero 7. Damjan wszystkich zaskoczył- 8. indywidualnie. Kranjec także nieźle, ale drużyna to 4, a nie 2. Pozostali przyzwoicie. Ogólnie rzecz biorąc nieźle jak na formę Słoweńców prezentowaną chyba od Turynu.
(28.02.2009, 22:10)
Zula
Wielkie brawa dla Stefana. Spisał się świetnie.
(28.02.2009, 22:05)
fan skoków
@kozak
Hehe, masz rację. Ale oczywiście z pomyłki, a nie z zapomnienia o naszych:-) A tak w ogóle czy by walczyli ciężko powiedzieć tak sobie teraz myślę. To nie był ich dzień zwłaszcza Niemców, a po drugie dużo by tracili punktów i ciężko by było odrobić. Ale miłoby patrzeć jak cała 8 w II serii miałaby szanse na medal, najlepiej do ostatniego skoku:-) 2 lata temu było to 7 drużyn, ale nie do ostatniego skoku.
(28.02.2009, 22:04)
nannerl
Wielkie gratulacje dla naszych Chłopców :)) Gadanie, że przez któregokolwiek (zwłaszcza Małysza) nie mamy medalu jest żałosne i nie na miejscu.
Brawa również dla Justyny!! Nawiasem mówiąc, na "kwiatowej dekoracji" puścili muzykę pt. "Pochód na miejsce stracenia".... Bardzo adekwatne do okazji.... xD
(28.02.2009, 21:50)
Artello
cobra11-

Mnie też ciągle nęka to że przy jakimś skoku przełączają się do Hellera by sobie pogadać z polskimi skoczkami itd.

Dlatego wybieram EuroSport- tam nie ma takich rozwiązań, masz normalnie komentowane skoki

- jeden minus, np. jak gdzieś zapodzieje się im lista to nie wiedzą kto skacze (pamiętacie konkurs w Whistler)?

Hocke powtarzał skok a i tak nie wiedzieli kto skacze

Innymi słowy: mało profesjonalni, ale komentują na temat
(28.02.2009, 21:35)
fafek
gadacie głupoty - tyle wam powiem. Dajmy na to Małysz skoczył w pierwszej serii 5 metrów dalej, ok. Ale kto mi da gwarancję, że wówczas np. Rutkowski pod presją by nie zepsuł? Teraz możecie tak mówić. Tak samo, gdyby Adam skoczył te 5 metrów dalej w drugiej serii - wtedy możliwe, że Olli czy Koudelka dali by z siebie więcej. Jest już po fakcie, więc nic nam nie da zawodzenie. Ale co trzeba przyznać, Okabe był co prawda w świetnej dyspozycji, ale miał dwukrotnie wielkie szczęście.
Mimo wszystko, gratulacje dla chłopaków! Dzięki Wam za emocjonujące chwile!
(28.02.2009, 21:16)
Evill
To ciekawe, że zdaniem Włodka lotnikami są Ito i Schlierenzauer, a nie np. Romoren albo Kranjec. No ale fakty są takie, ze raz mnie wqrza raz rozśmiesza i dobrze mi z tym. Legol, napisałeś święte słowa: Włodek na mistrzostwa świata w myleniu Kazachów :)
(28.02.2009, 20:58)
kozak
@fan skoków
nie 5 drużyn a 6 czyżbyś zapomniał że polacy tez sie liczyli w walce o medale? mnie boli to ze czekali jak Kasai bedzie mial lepsze warunki tak to byłby brąz ;///
(28.02.2009, 20:57)
legol
Szaranowicz coraz bardziej robi z siebie błazna, Emanuel Małysz, Andreas Kufel i Colorado, mylił Kazachów, ciągle udowadnia że Ito skacze tylko dobrze jak ma wicher po narty,Anders Johannson coś takiego wymyślił też.To niektóre jego złote myśli.Czy tvp naprawde nie stać na jakiegoś dobrego komentatora tylko wykrzyczanego starca który za każdym razem popełnia mase wpadek?
(28.02.2009, 20:53)
Ja
Czy w Japonii nie ma "pomostówek"?
Okabe przecież z pewnością by się załapał... A, nie musi skakać i... wrrr...
(28.02.2009, 20:32)
fan skoków
9.Rosja:
Niespodzianka, nie jak u Niemców sensacja. Niespodziewałem się że odpadną, ale niespodziewałem się tego co im się ciągle przypisuje od przyjścia Steierta czyli medalu. Conajwyżej 5-6 miejsce, ale od początku było widać że i o to może być ciężko. Byli w formie tylko na 2 wielkich imprezach: w Oberstdorfie 2005 i 2008 (to samo miejsce inne skocznie). Poza tym nie trafiają nigdy z formą. Steiert tym razem nie wyjedzie obrażony z MŚ bo wszyscy wyjeżdżają. Jakoś w PŚ bardzo dobrze skaczą, ale przychodzi wielka impreza i załamka. Czyżby coś w rodzaju syndromu Kuttina. Steiert musi się poważnie zastanowić, mają potencjał ale nie potrafią go wykorzystać, a to co dzisiaj zrobili to klęska, a szkoda mogła być ciekawa walka o medal, gdyby nie zawalili oni i Niemcy: 5 drużyn by walczyło.
(28.02.2009, 20:28)
kibic mentalny
Brawa dla Japończyków i Polaków! Tym zaś co krzywią się na p. Małysza i obwiniają go o brak medalu - ochłońcie. Małysz nie zawsze musi błyszczeć, ale może jeszcze wiele zrobić. Wystarczy popatrzeć na fantastycznego Okabe! Jak widać można być w formie nawet i przed 40stką, także nie ma co poganiać Małysza na sportową emeryturę ;)
(28.02.2009, 20:16)
Evill
Włodek się nie darł, on "Made some noise" :D
(28.02.2009, 20:14)
Miałem
Fjutel = Kuettel, ja miałem dużo radości jak wczoraj były oóźnienia na łączach i Włodek darł się jak zawodnik docierał do bandy
(28.02.2009, 20:13)
Jasiek96
BRAWO POLSKA!!! A zwłaszcza Stefan!
(28.02.2009, 20:11)
fan skoków
Podsumowanie zespołów:
12.Kazachstan :
spodziewałem się po nich więcej, ale kiepsko skakali w szczególności Karaulov, za to trochę nadrobił Karpenko i to jedyny ich jasny punkt.
11.Włochy:
n iespodziewałem się wygranej z Kazachami. Nieźle skoczył Dellasega, przyzwoicie de Crignis, w miarę zadowoleni mogą być: Colloredo i Morassi.
10.Niemcy:
Schmitt ten co miał nadrobić schrzanił całkowicie. Niemcy dzisiaj słabo skakali i nawet gdyby awansowali do II serii ciężko by było im o dobry wynik.
cdn
(28.02.2009, 20:09)
Evill
"Zwycięzca z Zakopanego Primoz Pikl", Ole Harri, Gregor Spaeth, no ale Svena Ahonena nic nie pokona.
(28.02.2009, 20:07)
pejah
jakie jeszcze były inne gafy włodka szaranowicza ?
było jeszcze Martin Kot zamiast Koch !!!
(28.02.2009, 19:59)
xxx
Najlepsze to było Jacobs Andersen :D
(28.02.2009, 19:57)
pejah
KIM JEST "fjutel" ???
(28.02.2009, 19:56)
cobra11
Może przez te przekręcenia Szarana jest bardziej śmiesznej. Szczerze to czasami jak sie wsłucham w to co on mówi to normalnie leże na podłode i smieje się. teraz jak tak wypominacie mu to, to znowu mi się chce śmiac :):):):):):) Każdy z was usłyszał jakąś gafę Włodka. teraz to wygląda jak śmiechu Warte :):):):)
Dzisiejszy hit dnia to według mnie Lukasz Koudelka :):):):):) Nie moge ze śmiechu.....
(28.02.2009, 19:55)
Evill
@grześ sikorka
"jakby austria nie miała tak wielkiej przewagi to gregor by skoczył ponad 130m !!!" - czy u Ciebie wszyscy w domie? Jak skoczek może celowo skakać krócej niż pozwala mu na to forma i warunki. Takich cudów nie ma, jakby Austria nie miała przewagi Gregor skoczyłby może pół metra dalej bo starałby się lądować jak najpóźniej, ale wielkich zmian by nie było. Pisanie czegoś takiego jest niepoważne.
(28.02.2009, 19:51)
Sadzio105
@Evill

Jest też "Loicyl" ale najlepszą rzeczą pod słońcem jest rekordzista Wielkiej Krokwi " Sven Ahonen", oraz " Oskar" Jacobsen.
(28.02.2009, 19:50)
Ja
@cobra 11, Bobby, Evill
Mam nadzieje, że ktoś z tvp to przeczyta i weźmie do serca
(28.02.2009, 19:48)
grześ sikorka
i co z tego że cwaniak schlirenzauer był gorszy dziś od małysza !!! jakby austria nie miała tak wielkiej przewagi to gregor by skoczył ponad 130m !!!
(28.02.2009, 19:47)
Evill
I Olli z 7 pts przewagi nad Wolfim, "fjutel", "szmyd", ah jaki on ma akcent. E, ale już na tych mistrzostwach było fajniej, "Szwed" Anders Johnson, "Thomas" Ingebriksten i pomylony Morassi i Colloredo (podobno Colorado)
(28.02.2009, 19:46)
fan skoków
Nie uważam, żeby wyniki były przypadkowe, bo warunki były porównywalne dla wszystkich. A gadanie komentatorów że Okabe podwiało mnie wkurzało, poprostu dzisiaj był jego dzień tak jak Huli. Tak w ogóle zastanawiam się czy Kruczek specjalnie go nie zostawił na drużynę, bo na 6 skoków treningowych 3 lub 4 miał naprawdę dobre, tylko że były przeplatane ze słabymi. Stoch- największy pechowiec mistrzostw: 2x4 miejsca, w przeszłości Ramsau: Ahonen 3x4, Planica 200 Spaeth 2x4, Kulm 2006 Koch 2x4, a teraz Stoch ale to dla niego sukces dobrze że skakał na dużej gorzej niż na średniej bo mogło być 3x4 miejsce i mógłby być wkurzony troszkę.
A Małysz, no cóż w pewnym sensie zawalił medal i to jest prawda, ale prawdą też jest że nie możemy mieć do niego pretensji bo za wiele dla nas zrobił.
No i jeszcze brawa dla Kruczka, może nasi nie byli tacy jak chcieliśmy w tym sezonie ale przynajmniej na najważniejszej imprezie się zmobilizowali, jak nie Małysz to Stoch jak nie on to Hula kto by się spodziewał:-) No i bardzo dobrze wyselekcjonował zespół, a zarzutów pod tym względem było dużo, a przecież w sezonie większych błędów nie popełniał pod tym względem.
@ krwisty
Byle żeby ta wróżba się spełniła. A były momenty w których przestawałem wierzyć że będzie kontynuacja tej serii.
(28.02.2009, 19:42)
Bobby
Sebastian Kolorado, Lukasz Koudelka, Stoch z brązowym medalem. Tak czy siak bez Włodzia nie ma emocji :D
(28.02.2009, 19:37)
??
Tak, TVP dała popis jak zwykle. I Włodziu też.Czy dobrze słyszałam,jak przy skoku Kamila powiedział coś w stylu "jak wywalczył swój brązowy medal"? A Pan Heller to mógłby w końcu jakies normalne pytania zadawać. Zawodnicy śmieją mu się w twarz,a on nic.
(28.02.2009, 19:30)
Evill
@cobra11
W sprawie Loitzla i Schlierienzauera to się zgadzamy, a w sprawie TVP to już wogóle. Dzisiejsza akcja TVP to jakiś horror, tragedia, dramat.
(28.02.2009, 19:26)
cobra11
Bardzo dobry występ Polski. Wielkie gratulacje dla Huli. Ale właściwie cały zespół pokazał na co go stać. Wygrała Austria ale to było do przewidzenia. Gratuluję też Japonii.
Indywidualnie: Loitzl jesteś suuuper!!! Jemu należy się tytuł mistrza świata w dużej skoczni, a nie Kuettelowi. Dzisiejszy skok Schmitta, wicemistrza wczorajszego pokazał ile pokrywa się jego miejsce z tym wczoraj zdobytym z skokiem dzisiejszym. Sądze że tak samo byłoby z Kuettelem. Ale nie ma co gadać bo to już przeszłość. Według mnie Loitzlowi należy się tytuł MŚ. Sadzę że on w tej chwili jest najlepszym skoczkiem na świecie, on powinien wygrać PŚ 2008/09. bardzo mu tego życzę i kibicuję mu żeby tak było. Morgenstern o tych mistrzostwach powinien jak najszybciej zapomnieć. W ogóle ten sezon jest dla niego słaby, chociaż raczej będzie 4 w klasyfikacji generalnej. Ja zawsze w niego wieże i sądzę że przyszły sezon wygra on!!! Olli bardzo skupiony, może dostał ochrzan od Vatainena za wczorajsze rozbawienie. Dzisiaj był skupiony, ale to mu zbytnio nic nie dało. Schlierenzauer: te dwa palce podniesione do góry po skoku, tak to tylko Simi umie, a Gregor niech nie papuguje. Po pierwszym skoku na wyhamowaniu o mały włos by się nie wywalił, szkoda. Nie życzę mu upadku, ale tak mógłby się wywalić w jakąś największą zaspę żeby był cały mokry :) Tak się cwaniakował po tym skoku a zrobił z siebie aby pośmiewisko. Bez urazy dla jego kibiców, ale mnie to bawiło :) Studio TVP. Dziś przegięli na całej linii. Przerwali skoki podczas konkursu by sobie pogadać z Kowalczyk. Nie przerwali konkursu, ale w tym małym okienku to nic nie widać. Co mnie to obchodzi? Całe studio i jeszcze podczas relacji. Jeszcze te pytania redaktorów. Aby czekam gdy Stoch mu coś powie. Heller czy jak mu tam on nie zadaje pytań tylko powie zdanie twierdzące i da mikrofon skoczkowi. Co oni ci mają powiedzieć? I tacy ludzie pracuja w najpopularniejszej polskiej stacji telewizyjnej. Żal, żal, żal...
(28.02.2009, 19:21)
Evill
@legol
Kto wie czy Śliż nie jwst lepszy od Rutkowskiego, więc Twój skład na Lahti wydaje się wcale spoko, ale nie jest to realny. Co do przypadkowości bliskiego podium, no to my nie byliśmy nie jesteśmy i nie będziemy drużyną do nieprzypadkowego podium.
(28.02.2009, 19:16)
mikeRYBNIK
dokładnie Krwisty, dzisiaj kłóciłem się z teściami o to że Małysz powinien się wycofać - ich zdaniem; według mnie cała nasza drużyna - jak i też Małysz oddali bardzo dobre skoki a Adaś w swojej serii oddał bardzo dobry skok - wystarczy porównać odległości - więc wszystkie trolle - wara od MAŁYSZA - dość pokazał - zawsze on ciągnął drużyne - więc troszke szacunku - wy kibice oglądający jeden na siedem zawodów - wielcy znawcy skoków- ale się ..... pozdro dla wszystkich kibiców skoków w Polsce
(28.02.2009, 19:12)
sss
Tylko szkoda tego po raz kolejny miejsca pechowego.
(28.02.2009, 19:07)
dawid440
do grześ sikorka.
Co ty wogóle gadasz..
małysz już swoje zrobił jest jednym z najlepszych w histori czas na kolejnych zawodników małysz niebendzie zawsze skakał tak samo....a dzisiaj skoczył tyle ile sie dało nie jest winny nawet slirencauer skoczył gorzej od niego.....
Pozdro dla normalnych kibiców
(28.02.2009, 19:04)
legol
BPodium było blisko,Fakt żeprzypadkowe ale blisko.Tak jak sie spodziewałem to Stoch i dość niespodziewanie Hula byli najmocniejszymi punktami naszej druzyny.Kadrowicze z szopką zaczynają przeskakiwać kadrowicza z pałacem tak jak też sie spodziewałem.Rutkowski niewiele przegrał z panem "wszystko dla niego".Skład drużynówki na Lahti powinien być Stoch,Rutkowski.Hula,Śliż albo zamiast Śliza jakiś junior.Ten sam skład przewiduje na mamutach w Vikersund i Planice.Pisze o drużynówkach a nie individual.Dlatego kadra powinna jechać na ostatnie konkursy w pięcioosobowym składzie.
(28.02.2009, 19:02)
sss
@Stachursky
Ja wlasnie to mowie:)
(28.02.2009, 19:00)
faraon
jest dobrze i bedzie jeszcze lepiej
(28.02.2009, 18:58)
Stachursky
Powiem krótko wielu z was ma racje a wielu chyba pisze jeszcze pod wpływem emocji . Dzisiaj udowodniliśmy że mamy zespół który liczy się w stawce a wszelkie komentarze krytyczne są nie na miejscu. Każdy z naszych zawodników skoczył tyle na ile pozwala mu aktualna dyspozycja . A co do Adama to za duzo od niego jest wymagane On osiągnął wszystko co mógł osiągnać skoczek i za to mu chwała !!!
(28.02.2009, 18:56)
Andrzej
Słowa uznania dla Francuzów
(28.02.2009, 18:53)
sss
Wielkie brawa dla Japonczykow!
(28.02.2009, 18:52)
sss
Bardzo ladnie Polacy niemozna miec do nikogo pretensji takie miejsce niezdarza sie zawsze ...
(28.02.2009, 18:50)
Elite27.12.
Ludzie - jak wy możecie pisać, że przez Małysza nie mamy madalu? Pamięć Wam nawala, czy jak? Mało ten Człowiek zrobił dla Polski? Wielkie dzięki dla Niego za to, że po prostu jest i nie wymagajmy więcej, bo to nie na miejscu i bez klasy...
@ Żaneta - Okabe skoczył wspaniale (reszta drużyny japońskiej też dobrze) i dlatego mają medal. Należy im się w pełni. Polska była gorsza, dlatego przegraliśmy Jasne?
Jeszcze raz gratulacje dla Japonii ^^
(28.02.2009, 18:49)
kris909
Brawo Japonia. Brawo jest medal
(28.02.2009, 18:46)
aaa
nie można mieć pretensji do Małysza. w śród 8 z którymi skakał wypadł dobrze:) a w druzynowym zawsze są roszady z najazdem. brawo Polacy sobry wynik szkoda ze nie ma medalu... ale teraz do pracy niech ktos dołączy do Małysza bo ile mozna oczekiwac od niego? Swoje osiagnąl i za to trzeba dziekowac
(28.02.2009, 18:43)
lukas909
haha, wytypowalem dobrze pierwsza trojke:) i tez ze LOITZl wygra indywidualnie:P
Brawa dla Japonii kibicowalem im i w nich wierzylem:)
I mowilem ze rosja jest slaba i nie bedzie na podium, ba nawet w drugiej serii ich nie bylo<lol2>

(28.02.2009, 18:41)
Jaro
Ech, no było blisko. Ciekawy konkurs, ale podium przewidywalne. I nie mówcie mi tu o niespodziance z Finami, bo oni są po prostu słabi. Sieroty po Ahonenie. I dziś to pokazali w całej krasie...
(28.02.2009, 18:39)
krwisty
@fan skoków to tak wygląda nawet na jakiś schemat i wytyczną na przyszłość .To jest jak wróżba,az strach pomyśleć co bedzie za kilka lat;-)
(28.02.2009, 18:33)
Evill
@krwisty
Zgadzam się. Adam tyle lat robił przewagę naszej drużynie, a teraz jest afera, bo skoczył nieźle, a nie bardzo dobrze.
(28.02.2009, 18:31)
krwisty
Zawalone to mają co niektórzy dekle!!!Mamy historyczny wynik w drużynówce ,a że do podium zabrakło 5 metrów to nie wina Małysza który m a gorszą formę niż ta do której wszyscy przywyknęli ,lecz jest to składowa wielu skoków innych zawodników z Okabe na czele!Tak to jest jak bezmózgi zaczynają jechać na Adama że skoczył poprawne, a nie ekstremalnie długie skoki!!!
(28.02.2009, 18:29)
grześ sikorka
Małysz zawsze narzekał że brakuje mu wsparcia ze strony kolegów !!!
dzisiaj to wsparcie dostał i co ???
zawalił skoki !!! skakał jakby bez przekonania, jakby brakło mu chęci że można daleko skoczyć !!!
(28.02.2009, 18:29)
krytyk
A co Ty faron, chcesz napisać tu coś mądrego, czy żeby Twoje słowo było ostatnie?
(28.02.2009, 18:28)
fan skoków
Powiem tak po cichu na to 4. miejsce liczyłem od początku sezonu i cały czas patrzyłem kto może zawalić i dać nam 4. miejsce. Nic nie mówiłem, żeby nie zapeszać bo bałem się zawodu tak jak rok temu w Oberstdorfie.
A teraz czemu myślałem o ty 4. miejscu, oto uzasadnienie:
Trondheim 1997: 10. miejsce
Ramsau 1999: 9. miejsce
Lahti 2001 (duża skocznia): 8. miejsce
Valdi Fiemme 2003: 7. miejsce
Oberstdorf 2005 (średnia skocznia): 6. miejsce
Sapporo 2007: 5. miejsce
A więc wychodziło:
Liberec 2009: 4. miejsce
A za 2 lata:
Oslo-Holmenkollen 2011: 3. miejsce.
Nie jestem pewien ale chyba pisałem o tym 2 lata temu. Gratulacje dla tych co przewidzieli medal dla Japonii, ja nie wierzyłem że mogą zdobyć.
Gratulacje dla naszych i dla Łukasza Kruczka najbardziej wyśmiewanego w naszej kadrze, jednak nie zniszczył naszych skoków:-)
(28.02.2009, 18:27)
sake
dzięki za świetny konkurs i serdeczne GRATULACJE :)
(28.02.2009, 18:27)
Evill
Aczkolwiek nie krytykujmy nikogo ani Kruczka ani Małysza bo jest sukces a nie porażka :)
(28.02.2009, 18:26)
Evill
@Adu
Wszystkie dobre drużyny, które wyprzedziliśmy zrobiły nam prezent.
@Żaneta
Ok abe zrobił to co robi każdy skoczek, skoczył najlepiej jak mógł. Jeżeli on nam zabrał medal to podziękuj Olliemu, Schmittowi i Wassiliewowi, co nam dali 4 miejsce
@faraon
A kiedy się nauczysz, że Kruczek jest marionetką PZNu i tym nie rządzi
(28.02.2009, 18:24)
faraon
jak ty bedziesz wiedzial co to sa skoki
(28.02.2009, 18:23)
krwisty
Jak to Małysz zawalił?Co za bzdury piszecie.Skoro Małysz zawalił to i Rutkowski też bo mieli takie same odległości po pierwszej serii.A w drugiej Małysz miał najlepszą odległość ze wszystkich skoczków w swojej grupie!!!
(28.02.2009, 18:23)
krytyk
Oj, faraon, faraon, kiedy Ty się nauczysz że formy nie zdobywa się przez rok i zasługi Kruczka nie są największe
(28.02.2009, 18:20)
Adu
Opanujcie, się...już nagonka na Adama, nikt nie ma prawa go gnoić za takie skoki, bo to co on osiągnął dla naszego sportu jest tak ogromne, że ma prawo do wpadki. Poza tym jego drugi skok jakby nie patrzeć był najlepszy w czwartej grupie :)
Myślę, że czwarte miejsce jest dobre, przed konkursem większość miała nadzieje, że będzie chociaż szóste. Tymczasem my pokonaliśmy Finów, Niemców, Rosjan, Czechów, którzy są teoretycznie lepszymi zespołami od nas. Jednak jak dowodzi ten konkurs, nie zawsze sprawdza się to w praktyce. Cieszmy się, gdyż jest to największy sukces polskiej drużyny na Mistrzostwach Świata w Skokach Narciarskich ;)
(28.02.2009, 18:20)
Żaneta
@ krytyk
To chce, że gdyby tyle nie skoczył to Polska byłaby 3
(28.02.2009, 18:19)
Fan ze Śląska
ja też sie zgadzam z grzesiem !!!
(28.02.2009, 18:16)
ALMASI
hmm...zapachniało przez chwilę medalem,ale bądzmy realistami: Austria, Norwegia to ewidentnie nie jest jeszcze nasza liga. Trójka była w zasięgu i mogliśmy mieć brąz gdybyśmy mieli tak jak Norwegowie czy Japończycy chociaż jednego skoczka,który machnąłby nam 130 albo i ponad 130 metrów. Potrzebowaliśmy trzech względnie równych i 1, który odskoczy, nie mielismy-trudno. Zgodzę się, że więcej mogli dać z siebie Rutkowski i Małysz, ale w ostatecznym rozrachunku pokonaliśmy Finlandię, która miała w swoim składzie 3 zawodników najwyższego formatu, Rosjanie i Niemcy nawet nie weszli do finału! Dlatego naprawdę gratulacje dla naszej drużyny! Kiedy w tym sezonie byliśmy na miejscach 7-8 na 10 startujących drużyn to była klapa, ale 4 miejsce na 12 startujących krajów to naprawdę dobry wynik! Fakt, medalu zawsze trochę szkoda ale obciachu tym razem nie było :)
(28.02.2009, 18:15)
pati19958
gratulacje dla austri bo im się naprawde należało! ale szkoda ze polacy nie maja medalu i nie ma co zwalac na ktoregos z naszych... ale mialam nadzieje na medal chociaz jest dobrze... japonczycy zabrali nam medal://
(28.02.2009, 18:13)
faraon
jestem wkurzony na te wasze opisy bo prawda jest taka przed rozpoczeciem zawodow czytalem wasze opisy i oczywiscie bylo wysmiewanie,dogryzanie i niewiadomo co jeszcze a teraz wiedzialem liczylem bylem pewien i co jeszcze jak nie idzie to potraficie zmieszac z blotem a jak idzie to tak tak wiedzialem zastanowcie sie nad soba i nad tym co tu piszecie jezeli nie wierzycie w Kruczka inaszych zawodnikow to trzymajcie to dla siebie
(28.02.2009, 18:13)
krytyk
@Żaneta
A co Ty chcesz od Okabe, dobrze skakał to ma medal.

Hehehe, a wszyscy przewidywali Niemców, macie swoich Niemców. Wasiliew i Rosljakow to przynajminiej mieli zły wiatr, a taki Hocke
(28.02.2009, 18:12)
bbc
Oj Adaś, Adaś..
(28.02.2009, 18:12)
mona
tak dalej a zjdziemy daleko
(28.02.2009, 18:11)
Bobby
Ten kto pisze, że Małysz zawalił medal niech sobie odstawi klawiaturę i ochłonie. Małysz jak był przez lata w mega formie nie miał z kim skakać w swojej drużynie, bo mieliśmy samych ogórków, a teraz należy się cieszyć, iż te skoki pójdą do przodu po erze Adama. Oby....
(28.02.2009, 18:10)
krytyk
@fan 450
Stoch też spóźnił pierwszy skok. Z takimi skokami i tak mieliśmy duuuużo szczęścia.
(28.02.2009, 18:09)
Żaneta
wrrr... co za ..... Okabe. No i gratki dla Austriaków. :*
(28.02.2009, 18:07)
Elite27.12.
BRAWO JAPONIA!!!
Cały czas miałam nadzieję, że powtórzą sukces z Sapporo i proszę - udało się! Moje gratulacje, świetnie!! :))) <yes> ;D ;**
(28.02.2009, 18:03)
Evill
Loitl to inna sprawa, ale bohaterem jest Okabe. Oprócz niego Japończycy tak sobie, a majhą medal. Nie spodziewałem się. Bardal też się sprawił, bardzo ładnie nadrabiał, chociaż pewnie i tak Norwegowie mieliby to srebro. Austriacy wszyscy ładnie, tu nie ma co, mają taką drużynę jak nikt i jeszcze Eggiego i Koflera w zanadrzu. Proszę, Janda piąty. Natomiast TVP: żenada, wstawić wierietelnego jak tam skaczą (niby Francja i Kazachstan, ale zawsze coś się dzieje). To już im nie wystarcza studio o biegach i męczenie skoczków. Żałośni jesteście. Dziś lepszy był nawet 2 skok Olliego, aa gorsi (tu nic mnie nie przekona) już tylko ci, co wybrali Liberec na gospodarza MŚ. Dziś też loteria, na szczęście tym razem nam sprzyjało i wiało jako tako (po Japońsku, apropos Okabe :D)
(28.02.2009, 18:02)
fan 450
rutkowski i małysz zawalili medal
(28.02.2009, 18:01)
Mafios
Najlepsze nasze miejsce to powód do świętowania, chociaż szkoda, że tuż za podium byliśmy. Hula dzisiaj znakomicie skakał, Rutkowski też poprawił się w skokach, Stoch oddał 2 skok bardzo dobry, a Małysz tylko parę metrów dalej, a byliśmy by na 3 miejscu. Jak by nie Okabe tym skokiem 135 m to by udało nam się w skoczyć na 3 lokatę. Loitzl był dzisiaj fenomenalny. 2 najdłuższe skoki pozwoliły Austrii zwyciężyć. Austria to rywal którego nie da się pokonać.
(28.02.2009, 17:57)
katrin
Czuje niedosyt...:(Najgorsze 4 miejsce, a juz myslalam ze...tez liczylam na Polakow...rozczarowanie...
(28.02.2009, 17:54)
Aleksio
@grześ sikorka
No ja sie zgadzam ;/. ale i tak 4 miejsce polaków :D
(28.02.2009, 17:53)
Evill
Brawo Polacy, nikt dramatycznie nie zawalił i stąd czwarte miejsce. Napisałem dramatycznie, bo Małysz jednak nie njlepiej w I skoku. Poza tym Rutkowski i Hula w I kolejce mieli lepsze warunki, ale taki jest sport, chwała że wykorzystał to Stefan. Austria jak zwykle - Loitzl pokazał kto jest najlepszy, brawa dla Japończyków, szkoda mi Ruskich, bo nie mieli szczęścia, natomiast niemcy i Finowie sami są sobie winni, gratulacje również dla Francuzów, aha, zapomniałem o Norwegach :)
(28.02.2009, 17:52)
wojtekiki
Hula był 7 indywidualnie dzisiaj, a skakał z niższych rozbiegów :)
(28.02.2009, 17:51)
grześ sikorka
Małysz to przez Ciebie nie mamy medalu !!!
Piszcie, kto się ze mną zgodzi !!!
(28.02.2009, 17:48)
wojtekiki
Małysz zawalił medal :/
(28.02.2009, 17:47)
Fin
Też mam ntakie nadzieje ale i obawy.Jak dotąd to Małysz był świetny i jemu zawdzięczaliśmy dobre miejsca w drużynówce a dziś może być odwrotnie
(28.02.2009, 17:07)
sss
Po cichu liczylem na Polakow:)
(28.02.2009, 16:59)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
MŚ: Austria najlepsza, Polska tuż za podium!
MŚ: Austria najlepsza, Polska tuż za podium!

MŚ: Austria najlepsza, Polska tuż za podium!

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich