Prace nad "Skokami Narciarskimi 2005" wkraczają w decydującą fazę. Wszystko wskazuje na to, że gra, podobnie jak jej poprzednia część wydana zostanie również po za granicami naszego kraju. O ile nie ma za dużo doniesień o polskiej wersji, to na stronach internetowych skandynawskich dystrybutorów gier komputerowych pojawiły się w planach wydawniczych informacje o pozycji "Ski Jumping 2005" - czyli, jak wskazują wszystkie znaki - zagranicznej wersji nowej sportowej produkcji zespołu L'Art.
Podstawowym elementem - na który została postawiona największa uwaga i który daję najwięcej przyjemności z grania - ma być realizm. Idealne mają zostać oddane wszystkie elementy wplywające na skok narciarskie. Po raz kolejny algorytmy lotu opracowane zostały w konsultacji z technikami Instytutu Lotnictwa.
Gracz będzie miał mozliwość kontroli nad skoczkiem we wszystich fazach, włącznie z etapem po lądowaniu - co jednak nie jest już nowością.

Dostepnych będzie kilka trybów rozgrywki - tradycyjnie już kariera, możliwość startu w pojedynczych zawodach czy trening. Autorzy nie zapominają również o trybie gry wieloosobowej: przez Internet, LAN czy wreszcie w trybie Hotseat, dla osob z ograniczonym dostępem do sieci.
Gracze będą mogli rywalizować na 45 skoczniach odwzorowanych na podstawie dokładnych planów.

Każdy sequel już z założenia powinien być lepszy od poprzednika pod wzgledem graficznym. Nie inaczej ma być i tym razem. Engine gry oparty zostanie na sprawdzonym sliniku Render Ware. Innowacją techniczną ma być efekt "outdoor light scattering", czyli modelowania rozpraszania światła oraz otoczenia skoczni. Ma to być kolejnym krokiem do zwiększenia realizmu gry.

Jak wiadomo, nie ma nic za darmo. Wraz z poprawą opcji graficznych wzrosną wymagania sprzętowe. Aby pograć w "SN 2005", a przynajmniej aby w zobaczyć w całości efekty pracy grafików, trzeba będzie posiadać mocną maszynę. Minimalne wymagania sprzętowe to Pentium III 700 Mhz, 128 MB pamięci RAM, karta graficzna 64 MB RAM.

W krajach Skandynawskich premiera gry planowana jest na listopad. Jak bedzie w Polsce, przekonamy sie juz niebawem.

Zdjęcia ilustrujące wyżej opisany efekt modelowania światła i otoczenia oraz więcej informacji o grze w naszym serwisie o grach www.gry.skokinarciarskie.com >>