Folia, wosk i narty - czyli o problemie reklamowym na igrzyskach
Opublikowano: 6 lutego 2014, 08:13
Już jutro uroczyste otwarcie XXII Zimowych Igrzysk Olimpijskich, najważniejszej imprezy tego sezonu. Igrzyska rządzą się swoimi prawami - również jeśli chodzi o reklamy, a w zasadzie o ich brak.
Nie jest nowością fakt, iż podczas najważniejszej imprezy sportowej zawodnikom nie wolno mieć na sprzęcie sportowym reklam sponsorów. Dlatego tak często skoczkowie podczas ZIO występują w kaskach zaklejonych najzwyklejszą taśmą. Zasadom tym nie podlegały natomiast nazwy producentów sprzętu sportowego zawodników, np. nart czy kombinezonów.
Jednak podczas Igrzysk Olimpijskich w Soczi część zawodników będzie musiała sprostać nowym przepisom dotyczącym reklamy w zakresie sprzętu narciarskiego - konkretnie nart firmowanych przez fluege.de oraz Sport2000, które nie są markami sportowymi.
Narty fluege.de produkowane są w fabryce i na podstawie know-how dawnych nart marki Germina, jednak są oklejone reklamą portalu podróżniczego. Natomiast narty Sport2000 są produktem dobrze znanego Fischera, jednak sprzedawanym jako marka własna jednego ze sklepów sportowych.
- Zgodnie z przepisami MKOl tylko marki sportowe mogą reklamować się podczas zawodów. Narty fluege.de oraz Sport2000 nie są sprzętem marki sportowej, stąd ta sytuacja - tłumaczy producent nart fluege.de.
Problem powstał, kiedy okazało się, że narty w obecnej formie nie zostały dopuszczone do użytku w Soczi, podczas gdy wielu skoczków skacze na nich regularnie od początku sezonu i całkowita zmiana sprzętu wiązałaby się z wieloma trudnościami.
- Nowe narty projektowaliśmy prawie rok pod okiem MKOl - tak, żeby wszystko było zgodne z przepisami. Z tego powodu wymyśliliśmy specjalną, ważącą zaledwie 10-15 g, folię, którą narty będą oklejane na czas zawodów - tłumaczy dalej producent. - Ponadto dwie firmy produkujące wosk, którym narty są smarowane przez zawodami, opracowały produkt z taką zawartością pigmentu, która uniemożliwi zobaczenie jakiejkolwiek reklamy.
Mimo dużego wkładu technologicznego i innowacji zaangażowanych do rozwiązania "problemu reklamowego" samo rozwiązanie okazało się całkiem tanie. Dla przykładu Thomas Diethart, skaczący na sprzęcie fluege.de, którego wartość wynosi około 800€, będzie musiał przeznaczyć na folię nie więcej niż 8€ i około pół godziny na oklejenie pary nart. Dlatego wielu skoczków, którzy musieli zmierzyć się z problemem niewłaściwych nart, będzie skakać na nartach oklejonych specjalnie zaprojektowaną, często również przez siebie, folią. W tym zakresie bowiem nie ma żadnych szczególnych przepisów.
Trener kadry Austrii nie widzi w tym problemu i nie uważa, że takie "ulepszenia" sprzętu w jakikolwiek sposób pomogą lub zaszkodzą jego zawodnikom.
- Wosk nie odgrywa praktycznie żadnego znaczenia, bowiem cała powierzchnia reklamowa nart znajduje się na jej zewnętrznej części, czyli tej której nie widać przy najeździe. Natomiast w fazie lotu reklamy nie będą widoczne ze względu na folię. Najważniejszym elementem nart zawsze pozostanie wiązanie, o nie ma nawet co dyskutować - komentuje Alexander Pointner.
Warto zauważyć, iż część skoczków austriackich już podczas zawodów w Zakopanem skakała na nartach przygotowanych specjalnie na konkursy w Soczi.
Autor: Katarzyna Iskierka
Źródło: Oe24.at
Zaloguj się, aby komentować
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usunięcia bądź zmodyfikowania komentarzy nie związanych z komentowaną treścią (artykułem, tekstem na blogu, zdjęciami, relacją LIVE itd.), a także obrażających skoczków, członków redakcji i innych użytkowników portalu oraz zawierających wulgaryzmy. Również "czaty" prowadzone w komentarzach nie są mile widziane.
- Zabronione jest zamieszczanie w komentarzach jakichkolwiek reklam, w tym odnośników do stron internetowych.
- Zabronione jest wielokrotne wysyłanie komentarza o tej samej treści.
- Redakcja pragnie również zaznaczyć, że niekoniecznie odpowiada na typowe prowokacje (dotyczące np. tematyki artykułu, która nie odpowiada indywidualnemu użytkownikowi).
- Wszelkie opinie krytyczne pod adresem redakcji prosimy kierować na adres e-mail redakcji - te zamieszczone w komentarzach będą ignorowane, aby uniknąć zejścia z tematu.
- W komentarzach zamieszczanych w reklacji LIVE zabronione jest zamieszczanie informacji zawierających jedynie wynik zawodnika (odległość, miejsce).
- Za nagminne łamanie reguł wymienionych w regulaminie, ogólnie pojętych zasad dobrego wychowania oraz netykiety na dany adres IP może zostać nałożona czasowa blokada adresu IP.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- Redakcja informuje, że podczas dodawania komentarza zbierane są informacje o adresie IP komputera, z którego komentarz jest dodawany. Informacje te w razie potrzeby mogą zostać udostępnione organom ścigania w celu pociągnięcia autora komentarza do odpowiedzialności karnej lub cywilnej.
- Redakcja gorąco zachęca do rozwagi i zachowania zdrowego rozsądku podczas umieszczania komentarzy.
- Wysyłanie komentarza jest jednoznaczne z akceptacją powyższych zasad.
Komentarze (0)
kategorie użytkowników:
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP