Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Austriacy wywalczyli drugi złoty medal na Mistrzostwach Świata w Oberstdorfie. Tym razem w walce o złoto Thomas Morgenstern, Martin Hoellwarth, Andreas Widhoelzl i Wolfgang Loitzl, pokonali Finów z przewagą prawie 15 punktów. Trzecie miejsce zajęli podopieczni Miki Kojonkoskiego. Tuż za podium uplasowali się Słoweńcy, którzy wyprzedzili o 19 punktów reprezentantów gospodarzy. Polacy mogą mówić o niezłym pechu. Po I serii stracili do Szwajcarów 0,1 pkt i nie weszli do drugiej serii.



OPIS KONKURSU:
Sobotnie, ostatnie zawody skoków narciarskich na MŚ w Oberstdorfie zostały przełożone o godzinę. Konkurs drużynowy na skoczni K-120 rozpoczął się o godz. 17:00. Na starcie stanęło aż 15 drużyn, w tym Polacy, w składzie: Adam Małysz, Kamil Stoch, Marcin Bachleda i Mateusz Rutkowski. Mieliśmy nadzieję, na dobry występ naszych reprezentantów, co przekładałoby się na 5-6 lokatę.
Pierwsi zaczęli Chińczycy. Chengbo Li z 16 bramki startowej uzyskał tylko 75 metrów. Pierwszy do punktu K doleciał Ildar Fatkullin (120 metrów). Najdalej w pierwszej kolejce poszybował Bjoern Einar Romoeren (136,5 m) i Norwegowie wyprzedzali Austrię i Finlandię. Mateusz Rutkowski poleciał na 111,5 metra, co dawało nam dopiero 10 pozycję.

 Klasyfikacja po I kolejce
 miejsce i  drużyna punkty
  1. Norwegia
  2. Austria
  3. Finlandia
  4. Szwajcaria
  5. Niemcy
  6. Rosja
  7. Słowenia
  8. Czechy
  9. Japonia
 10.Polska
 11.Kazachstan
 12.Korea Pd.
 13.Włochy
 14.Białoruś
 15.Chiny
146.2
135.3
133.9
122.1
116.7
114.0
113.1
100.8
97.2
95.7
68.0
64.4
59.1
54.0
19.0

W drugiej kolejce zawodnicy skakali nieco bliżej. Najlepiej zaprezentowali się Tami Kiuru i Andreas Widhoelzl (obaj 131 m). Słabiej zaprezentował się Sigurd Pettersen (123,5 m) i Norwegia straciła prowadzenie na rzecz Austrii i Finlandii, spadając na trzecie miejsce. Marcin Bachleda nie pomógł naszej ekipie w swoim pierwszym skoku. 114 metrów pozwoliło nam utrzymać 10 lokatę.

 Klasyfikacja po II kolejce
 miejsce i  drużyna punkty
  1. Austria
  2. Finlandia
  3. Norwegia
  4. Szwajcaria
  5. Rosja
  6. Niemcy
  7. Słowenia
  8. Japonia
  9. Czechy
 10.Polska
 11.Kazachstan
 12.Włochy
 13.Korea Pd.
 14.Białoruś
 15.Chiny
270.6
268.7
263.5
238.2
225.7
220.2
217.8
211.6
205.6
196.4
167.3
160.2
151.1
115.2
64.7

W trzeciej odsłonie bardzo ładnie zaprezentował się Petr Chaadaev z Białorusi. 127,5 metra pozwoliłoby naszym wschodnim sąsiadom na zbiżenie się do Włochów i Kazachów. Niestety został on zdyskwalifikowany, za zbyt długie narty i Białorusini spadli nawet za Chińczyków. Kamil Stoch poleciał na 117 metrów i był kolejnym z Polaków, który nie poprawił naszej pozycji. Najlepszy okazał się Matti Hautameki. Fin w pięknym stylu poszybował na 139,5 metra. Trochę bliżej lądowali Lars Bystoel (136 m) i Thomas Morgensterm (135 m). Finlandia wyprzedzała Austrię i Norwegię.

W ostatniej kolejce pierwszej serii daleko poleciał Dmitri Vassiliev (131 m). Nie dało to jednak Rosjanom miejsca przed Niemcami, gdyż Georg Spaeth uzyskał 134,5 metra. My mieliśmy nadzieję, że w ostatniej odsłonie Małysz okaże się dużo lepszy od Ammanna i Higashiego. Czesi byli poza zasięgiem. Janda poszybował na 138,5 metra i wyprzedzili Rosjan. Adam Małysz uzyskał 136,5 m i Polacy wyprzedzili Japończyków, stracili jednak do Szwajcarów 0,1 punktu i nie weszli do drugiej serii, zajmując 9 lokatę.
Po pierwszej serii prowadzili Austriacy. Hoellwarth poleciał na 138,5 metra i o prawie 8 punktów wyprzedzali Finów, wśród których słabo spisał się Janne Ahonen, lądujacy na 129,5 metra. Do Finów zblizyli się Norwegowie, gdyż Roar Ljoekelsoey uzyskał 134 metry. Najdalszy skok kolejki należał do Roka Benkovica (139,5 m) i Słowenia zajmowała 4 miejsce, jednak z dużą stratę do prowadzącej trójki.

 Klasyfikacja po I serii
 miejsce i  drużyna punkty
  1. Austria
  2. Finlandia
  3. Norwegia
  4. Słowenia
  5. Niemcy
  6. Czechy
  7. Rosja
  8. Szwajcaria
  9. Polska
 10.Japonia
 11.Kazachstan
 12.Włochy
 13.Korea Pd.
 14.Chiny
 15.Białoruś
562.4
554.9
551.5
493.8
489.9
473.4
467.2
449.8
449.7
422.6
359.3
345.3
307.4
190.9
186.8


 Klasyfikacja indywidualna po I serii (nieoficjalna)
 miejsce i  skoczek odl. 1 punkty
  1. Matti Hautamäki (Finlandia)
  2. Jakub Janda (Czechy)
  3. Martin Höllwarth (Austria)
  4. Rok Benkovic (Słowenia)
  5. Björn Einar Romören (Norwegia)
  6. Lars Bystoel (Norwegia)
  7. Adam Małysz (Polska)
  8. Thomas Morgenstern (Austria)
  9. Roar Ljoekelsoey (Norwegia)
 10.Georg Späth (Niemcy)
 11.Wolfgang Loitzl (Austria)
 12.Andreas Widhölzl (Austria)
 13.Tami Kiuru (Finlandia)
 14.Risto Jussilainen (Finlandia)
 15.Janne Ahonen (Finlandia)
 16.Dmitri Vassiliev (Rosja)
 17.Jernej Damjan (Słowenia)
 18.Michael Uhrmann (Niemcy)
 19.Andreas Küttel (Szwajcaria)
 20.Simon Ammann (Szwajcaria)
 21.Sigurd Pettersen (Norwegia)
 22.Martin Schmitt (Niemcy)
 23.Jan Matura (Czechy)
 24.Michael Möllinger (Szwajcaria)
 25.Takanobu Okabe (Japonia)
 26.Ildar Fatkullin (Rosja)
 27.Radik Zhaparov (Kazachstan)
 28.Primoz Peterka (Słowenia)
 29.Dimitri Ipatov (Rosja)
 30.Denis Kornilov (Rosja)

 31.Kamil Stoch (Polska)
 32.Akira Higashi (Japonia)
 33.Hideharu Miyahira (Japonia)
 34.Jan Mazoch (Czechy)
 35.Jure Bogataj (Słowenia)
 36.Jörg Ritzerfeld (Niemcy)
 37.Sebastian Colloredo (Włochy)
 38.Lukas Hlava (Czechy)
 39.Marcin Bachleda (Polska)
 40.Marco Beltrame (Włochy)
 41.Nikolay Karpenko (Kazachstan)
 42.Noriaki Kasai (Japonia)
 43.Mateusz Rutkowski (Polska)
 44.Marco Steinauer (Szwajcaria)
 45.Hyun Ki Kim (Korea Pd.)
 46.Yong Jik Choi (Korea Pd.)
 47.Stefano Chiapolino (Włochy)
 48.Ivan Karaulov (Kazachstan)
 49.Maksim Anisimov (Białoruś)
 50.Heung Chul Choi (Korea Pd.)
 51.Asan Tachtahunov (Kazachstan)
 52.Zhandong Tian (Chiny)
 53.Chil Gu Kang (Korea Pd.)
 54.Dimitri Afanasenko (Białoruś)
 55.Yang Li (Chiny)
 56.Alessio Bolognani (Włochy)
 57.Ivan Sobolev (Białoruś)
 58.Jianxun Wang (Chiny)
 59.Chengbo Li (Chiny)
 60.Petr Chaadaev (Białoruś)
139.5
138.5
138.5
139.5
136.5
136.0
136.5
135.0
134.0
134.5
131.0
131.0
131.0
130.5
129.5
131.0
128.0
127.0
124.5
122.0
123.5
121.5
122.5
122.0
120.5
120.0
120.0
119.5
119.0
119.0

117.0
116.5
116.0
116.0
116.5
117.5
114.5
113.5
114.0
114.0
113.5
111.5
111.5
110.0
108.0
106.5
105.5
102.5
99.5
100.5
97.5
98.5
95.5
94.0
93.0
94.5
90.0
89.0
75.0
127.5
153.1
151.3
147.8
146.6
146.2
145.8
145.2
144.0
142.2
141.6
135.3
135.3
134.8
133.9
133.1
130.3
129.4
128.1
122.1
117.6
117.3
116.7
116.5
116.1
114.4
114.0
114.0
113.1
111.7
111.2

108.1
105.7
105.3
104.8
104.7
103.5
101.1
100.8
100.7
100.7
99.3
97.2
95.7
94.0
87.9
86.7
84.4
78.0
71.6
68.4
68.0
65.8
64.4
61.2
60.4
59.1
54.0
45.7
19.0
DSQ

Druga seria rozpoczęła się z podwyższonego rozbiegu od skoku Ildara Fatkullina na 130,5 metra. Jeszcze lepiej, bo 131,5 metra poszybował Andreas Kuettel. Dobrze zaprezentowali się także Primoz Peterka (129 m) i Martin Schmitt (128 m). Najlepiej jednak wypadł Risto Jussilainen (134,5 m) i Fin okazał się lepszy o metr od Romoerena i o 2,5 metra od Loitzla. Utrzymała się zatem kolejność z IV kolejki.

 Klasyfikacja po V kolejce
 miejsce i  drużyna punkty
  1. Austria
  2. Finlandia
  3. Norwegia
  4. Słowenia
  5. Niemcy
  6. Rosja
  7. Szwajcaria
  8. Czechy
700.5
695.5
691.3
624.0
618.3
601.6
586.5
561.9

Kolejna odsłona to słabsze skoki większości zawodników. 128,5 metra uzyskał Sigurd Pettersen i Norwegowie wyprzedzili Finów. Tami Kiuru skoczył 2,5 metra bliżej. Finlandia była za Norwegią zaledwie o 0,3 punktu. Austriacy nie dali szans rywalom. 135,5 metra Widhoelzla powiększyła ich przewagę i Austria była coraz bliżej złota.

 Klasyfikacja po VI kolejce
 miejsce i  drużyna punkty
  1. Austria
  2. Norwegia
  3. Finlandia
  4. Słowenia
  5. Niemcy
  6. Rosja
  7. Szwajcaria
  8. Czechy
845.4
820.6
820.3
734.7
731.3
709.6
707.2
657.6

W przedostatniej kolejce jury podwyższyło rozbieg na 18 belkę. Mimo tego skoki nie były wcale dużo dalsze. 127,5 metra poszybiwał Jan Matura, ale Czesi nadal zajmowali 8 pozycję. Przyzwoicie skakał Lars Bystoel. Norweg uzyskał 131,5 metra. Szybko jednak okazało się, że stracił do największych rywali. Thomas Morgenstern doleciał do 137,5 metra, a Matti Hautamaeki do 139,5 metra. Fin oddał dwa równe skoki. Morgi miał gorsze noty za styl, jednak pozwoliło to utrzymać przewagę. Stan przed ostatnią odsłoną wyglądał następująco: Austria wyprzedzała o 14 pkt Finamów i o ponad 30 punktów Wikingów Kojonkoskiego...

 Klasyfikacja po VII kolejce
 miejsce i  drużyna punkty
  1. Austria
  2. Finlandia
  3. Norwegia
  4. Słowenia
  5. Niemcy
  6. Szwajcaria
  7. Rosja
  8. Czechy
987.9
973.9
956.3
856.8
856.2
819.4
810.8
785.6

W ostatnich skokach konkursu kolejność skoków była zgodna z pozycjami państw po VII kolejcie. Jakub Janda nie zachwycił. 128,5 metra nie pozwoliło Czechom polepszyć swojej pozycji. Swój skok zawalił Simon Ammann i Szwajcaria była za Rosjanami. O 4 lokatę bili się Niemcy ze Słoweńcami. 128 metrów uzyskał Georg Spaeth, ale było to za mało na znakomitego Benkovica. Słoweniec poleciał na 138,5 metra i dał swojej reprezentacji miejsce tuż za podium.
Walka o medale miała rozegrać się zatem między Austrią, Norwegią i Finlandią. Ljoekelsoey musiał skoczyć bardzo daleko, by uzyskać lepszy kolor niż brąz. Udało mu się dolecieć do 141,5 metra i czekał na odpowiedzi Ahonena i Hoellwartha.
Mistrz Świata z dużej skoczni poleciał jeszcze dalej niż Norweg. 142,5 metra dało zawodnikom z Kraju Tysiąca Jezior conajmniej srebro!
Martin Hoellwarth nie doleciał do 140 metra (138 m). Mimo, że nie szybował tak daleko jak rywale, wystarczyło to do złota. Finowie nie obronili zatem złota. Austria została podwójnym drużynowym Mistrzem Świata!

 Klasyfikacja końcowa
 miejsce i  drużyna punkty
  1. Austria
  2. Finlandia
  3. Norwegia
  4. Słowenia
  5. Niemcy
  6. Rosja
  7. Szwajcaria
  8. Czechy
  9. Polska
 10.Japonia
 11.Kazachstan
 12.Włochy
 13.Korea Pd.
 14.Chiny
 15.Białoruś
1137.3
1122.9
1113.5
1004.6
985.6
933.6
932.9
916.9
449.7
422.6
359.3
345.3
307.4
190.9
186.8


 Końcowa klasyfikacja indywidualna (nieoficjalna)
 miejsce i  skoczek odl. 1 odl. 2 punkty
  1. Matti Hautamäki (Finlandia)
  2. Roar Ljoekelsoey (Norwegia)
  3. Martin Höllwarth (Austria)
  4. Rok Benkovic (Słowenia)
  5. Thomas Morgenstern (Austria)
  6. Björn Einar Romören (Norwegia)
  7. Jakub Janda (Czechy)
  8. Janne Ahonen (Finlandia)
  9. Lars Bystoel (Norwegia)
 10.Andreas Widhölzl (Austria)
 11.Risto Jussilainen (Finlandia)
 12.Wolfgang Loitzl (Austria)
 13.Georg Späth (Niemcy)
 14.Tami Kiuru (Finlandia)
 15.Andreas Küttel (Szwajcaria)
 16.Dmitri Vassiliev (Rosja)
 17.Michael Uhrmann (Niemcy)
 18.Jernej Damjan (Słowenia)
 19.Ildar Fatkullin (Rosja)
 20.Sigurd Pettersen (Norwegia)
 21.Martin Schmitt (Niemcy)
 22.Jan Matura (Czechy)
 23.Primoz Peterka (Słowenia)
 24.Michael Möllinger (Szwajcaria)
 25.Simon Ammann (Szwajcaria)
 26.Dimitri Ipatov (Rosja)
 27.Jörg Ritzerfeld (Niemcy)
 28.Jure Bogataj (Słowenia)
 29.Denis Kornilov (Rosja)
 30.Marco Steinauer (Szwajcaria)

 31.Jan Mazoch (Czechy)
 32.Lukas Hlava (Czechy)
 33.Adam Małysz (Polska)
 34.Takanobu Okabe (Japonia)
 35.Radik Zhaparov (Kazachstan)
 36.Kamil Stoch (Polska)
 37.Akira Higashi (Japonia)
 38.Hideharu Miyahira (Japonia)
 39.Sebastian Colloredo (Włochy)
 40.Marcin Bachleda (Polska)
 41.Marco Beltrame (Włochy)
 42.Nikolay Karpenko (Kazachstan)
 43.Noriaki Kasai (Japonia)
 44.Mateusz Rutkowski (Polska)
 45.Hyun Ki Kim (Korea Pd.)
 46.Yong Jik Choi (Korea Pd.)
 47.Stefano Chiapolino (Włochy)
 48.Ivan Karaulov (Kazachstan)
 49.Maksim Anisimov (Białoruś)
 50.Heung Chul Choi (Korea Pd.)
 51.Asan Tachtahunov (Kazachstan)
 52.Zhandong Tian (Chiny)
 53.Chil Gu Kang (Korea Pd.)
 54.Dimitri Afanasenko (Białoruś)
 55.Yang Li (Chiny)
 56.Alessio Bolognani (Włochy)
 57.Ivan Sobolev (Białoruś)
 58.Jianxun Wang (Chiny)
 59.Chengbo Li (Chiny)
 60.Petr Chaadaev (Białoruś)
139.5
134.0
138.5
139.5
135.0
136.5
138.5
129.5
136.0
131.0
130.5
131.0
134.5
131.0
124.5
131.0
127.0
128.0
120.0
123.5
121.5
122.5
119.5
122.0
122.0
119.0
117.5
116.5
119.0
110.0

116.0
113.5
136.5
120.5
120.0
117.0
116.5
116.0
114.5
114.0
114.0
113.5
111.5
111.5
108.0
106.5
105.5
102.5
99.5
100.5
97.5
98.5
95.5
94.0
93.0
94.5
90.0
89.0
75.0
127.5
139.5
141.5
138.0
138.5
137.5
133.5
128.5
142.5
131.5
135.5
134.5
132.0
128.0
126.0
131.5
126.0
125.5
124.5
130.5
128.5
128.0
127.5
129.0
124.0
120.0
117.5
120.0
119.0
114.0
119.0

111.5
107.5


























 
306.7
299.4
297.2
294.4
286.5
286.0
282.6
282.1
281.5
280.2
274.5
273.4
271.0
259.6
258.8
253.1
253.0
251.5
248.4
246.6
245.1
244.5
243.3
236.8
231.1
219.7
216.5
215.4
212.4
206.2

200.5
189.3
145.2
114.4
114.0
108.1
105.7
105.3
101.1
100.7
100.7
99.3
97.2
95.7
87.9
86.7
84.4
78.0
71.6
68.4
68.0
65.8
64.4
61.2
60.4
59.1
54.0
45.7
19.0
DSQ
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
Adrianos
Ach proszę jaki pesymst w 2005 roku. Realista piszę:
Za dwa lata nie będzie polskiej kadry. Za te całe dwa lata od MŚ 2005 na MŚ 2007 ADAM MAŁYSZ Zdobywa złoto. Piszę to w 2009 roku
(14.01.2009, 22:34)
marmi
"Realisto", na polemiki z Tobą szkoda klawiatury alfo i omego tudzież wyrocznio. Bądź tak dobry i ogranicz swoją twórczość komentatorską.
(28.02.2005, 23:57)
Realista
@marmi

Oczywiście najłatwiej kogoś obrażać, trudniej polemizować z faktami. Zauważyłem, że gdy piszę przykrą dla niektórych prawdę zaczynają się obelgi, cenzura, inwektywy. Po czym następnego dnia okazuje się, że miałem 100% racji. Oczywiście wtedy nikogo nie stać na przeprosiny. Ja piszę kulturalnie i rzeczowo. Jeżeli uważasz, że gdzieś się myle - napisz, chętnie odpowiem...
(27.02.2005, 23:26)
marmi
Wydaje mi się, że liczba >350 to rekord komentarzy, może ktoś z redakcji mógłby sprawdzić :)
A z tego co pobieżnie przejrzałem wynika to z w dużej mierze bezproduktywnych dyskusji/polemik z Realistą. Tego człowieka należy ignorować, inaczej zdołuje wielu czytelników.
Jesli chodzi o wyniki to zapewne panują minorowe nastroje (do tego mieliśmy jeszcze pecha) więc poszukałem jakiegoś pozytywnego akcentu i oto jest: Małysz skoczył 7m dalej od mistrza świata :) Wiem, że on zepsuł skok ale zawsze...

(a dużo komentarzy już zostało usuniętych)
(27.02.2005, 21:14)
Karolcia:-)
Elcia<przecież nikt Go nie skreśla!
(27.02.2005, 13:22)
Elcia
W sporcie porażki to normalność, jeden musi przegrać, by drugi mógł wygrać :-)
Nawet jak finom nie będzie wychodzić, a wtym sezonie niektórym wogóle nie idzie, będe się cieszyć każdym zdobytym punkcikiem nawet 1 lub 2.
A Adam jak każdy sportowiec ma cięzkie chwile, akurat jemu nie udało się trafić z formą na MS, ale to nie powód żeby go odrazu skreślać
(27.02.2005, 13:04)
pietras
@REALISTA
JESTES JEKIMS MESJESZEM CZE COS???:|
(27.02.2005, 12:53)
Pettersen a teraz Sigurd
@MaG


masz calkowita racje

ja lubie Kuttinna i jak Małysz zwala na wiatr to mu czesciowo wierze!!!

(27.02.2005, 12:23)
Karolcia:-)
MaG<zgadzam się z Tobą!!!Trzeba być z nimi i na dobre i na złe zawsze!!! Taki jest PRAWDZIWY kibic!!!
(27.02.2005, 12:10)
MaG
Ciężkie chwile przeżywaliśmy w ten weekend. Najpierw Małysz, później Michalczewski. Po tym, jak przyjmują porażki, widać jak wielkimi są sportowcami. Brawo. Jestem z nimi na dobre i na złe. Zresztą to samo dotyczy prawdziwych kibiców. Od tego jak przyjmują porażki swoich idoli, świadczy czy są prawdziwymi kibicami czy tylko żałosnymi, pełnymi własnych kompleksów, kibolami.
(27.02.2005, 11:52)
Karolcia:-)
DARK ANGEL<no wreszcie!!!Chociaż 1 pożądny człowiek,który Mnie rozumie:-)Dzięx!!!
(27.02.2005, 11:42)
Karolcia:-)
Realista<oj ciężko się z Tobą dogadać.Tak to jest możliwe,ponieważ widzisz ostatnio Marttin miał zawachania formy,a tymczasem na treningach zajmował 1 miejsca.
(27.02.2005, 11:41)
Elcia
LL
my pamiętamy o Fortunie to Słoweńcy zapamiętają Roka heheh
Tak naprawde to wydaje mi się ze to nie było chwilowe zwycięstwo i będzie dalej w dobrej formie czego mu szczerze życze
(27.02.2005, 11:02)
LL
@fr
A ja myślę, że o Roku się będzie pamiętało.Nie tylko przez ten konkurs...ale jeszcze nie raz będzie miał szansę zapisać się na kartach historii skoków.:P
(27.02.2005, 10:45)
DARK ANGEL
SORKI ZA MOJE BŁĘDY JĘZYKOWE:( WYBACZCIE MI TO JA NIE JESTEM RACZEJ HUMANISTKĄ:p
(27.02.2005, 10:22)
DARK ANGEL
Zgadzam się w 100% z KAROLCIĄ:+).Ja kibicuje dla Niemców i co z tego że nie mają teraz szczęścia i brak im chyba trochę formy:(nie przestne ich lubic tylko dlatego ze słabo skaczą.większość z was którzy piszą tu swoje komentarze zmienają swoje poglądy jak chorągiewka na wietrze>jak dobrze skaczą finowie to ich uwielbiacie jak norwegowie to gotowe są jechac do norwegii na wakacje po to żeby ich spotkac:/trochę luz.prawdziwy kibic nigdy nie opuszcza wojego idola nawet w cięszkich czasach.Przyznaje się sama tez wątpiłam czy schmitt dalej bedzie dobrze skakal ale nie wyzywalam go i nie mowiłam że jesy ***** .Kibicuje ie tylko skoczkom ale i piłkarzom.Nie wyobrazam obie że po przegranym meczu moglabym odwrócić sie plecami od mojej druzyny.A osoby ktore co raz zmieniaja poglady nie sa warte tego aby czytac ich komentarze.I TO WŁAŚNIE JEST MOJE ZDANIE,KTÓREGO NIE ZMIENIĘ!
(27.02.2005, 10:19)
Elcia
LL o tak Hajek też jest sympatyczny :)
(27.02.2005, 09:53)
fr
Zresztą, taki jest właśnie urok Mistrzostw Świata - to tylko pojedyńczy konkurs, w którym medale może rozdawać wiatr. Co innego cały PŚ - tu nie wystarczy szczęście w odpowiednim momencie, trzeba być dobrym, dlatego właśnie to o Nykanenie, Goldbergerze, Peterce, Schmicie, Małyszu i Ahonenie będzie się długo pamiętało, a nie o Benkovicu.
(27.02.2005, 09:36)
fr
@LL
nie oszukujmy się, Rok został mistrzem przez przypadek. Gdyby w pierwszej serii były równe warunki, wygrałby Janda albo Ahonen, Rok byłby w okolicach 5 miejsca.
(27.02.2005, 09:29)
Skoczek:)
Hmm...Coz sadzisc o tych mistrzostwach?Malysz skakal slabo a reszta pozostala cieniem nieistniejacego juz mistrza
(27.02.2005, 09:15)
maxixxxxxxxxxx
ta 0,1 dziesiąta była w 2002 na io w salt lake city kluczem do madalu olimpijskiego drużynowego i inwidułalnego w saporo w 1972 dla Wojciecha Fortuny i wczoraj dla Polaków .ale się ciesze że to Austriacy wyrali
(27.02.2005, 08:57)
LL
@Realista
No tak...ale na narty i kombinezony nas stać......a tamtym(znaczy skoczkom naszym) nic przecież nie brak.A i tak nie umieją skakać...:(
(27.02.2005, 00:52)
Realista
Zresztą, gdzie nam Polakom do Słoweńców. To zamożny kraj.
(27.02.2005, 00:49)
LL
@Realista
Dobra,dobra!:P
(27.02.2005, 00:47)
Realista
Uwierzyłbym. Słoweńcy mają i mieli wielu wspaniałych skoczków. My jednego.
(27.02.2005, 00:45)
LL
@Realista
Ale czy Ty uwierzyłbyś, że Rok będzie mistrzem???I to nie przez przypadek bo piąte miejsce w drugim konkursie to też wysoko.
(27.02.2005, 00:44)
Realista
@Karolcia
Czyli uważasz, że Rumun Balazs może wygrać konkurs o PŚ? Albo Rutkowski?
(27.02.2005, 00:41)
LL
@Realista
Oj i Ty musisz odbierać nam marzenia???:P
(27.02.2005, 00:41)
Realista
To co nazywacie "pesymizmem" sprawdziło się co do joty więc to jednak "realizm".
05.03.2005
06.03.2005
12.03.2005
13.03.2005
Vikersund (Norwegia)
Vikersund (Norwegia)
Zakopane (Polska)
Zakopane (Polska)
Tam powinna pojechać tzw. kadra "A" (z wyjątkiem Małysza). Ale "Red Bull" nie pozwoli chyba...
(27.02.2005, 00:41)
Karolcia:-)
LL<ale jest jednak sympatyczny!!No nie jest taki stary:-)No ale masz racje to stary koń!!!
(27.02.2005, 00:40)
Karolcia:-)
Realista<a może jednak pesymista<ja i tak wiem swoje i myślę,żę wszyscy,którzy oglądają ten sport wiedzą,że w nim wszystko się może zdażyć.
(27.02.2005, 00:39)
LL
Karolcia...stary koń z niego!:P Hehe!Ale racja, że też jest fajny...tylko trochę mniej sympatyczny niż Kimmo mimo wszystko.
(27.02.2005, 00:38)
LL
O !Witam pana "Pesymiste"!:P
(27.02.2005, 00:36)
Realista
Jeżeli wystartuje 8 drużyn...
(27.02.2005, 00:36)
Karolcia:-)
LL<czyli 21
(27.02.2005, 00:36)
Realista
@pietras

"Stoch pokaże w Lahti coś extra" - człowieku, zdejm opaskę z oczu! Myślę, że do Lahti pojedzie tylko Małysz, a pozostali będą walczyć o drugą serię, ale w PK
(27.02.2005, 00:35)
Karolcia:-)
Realista<nie ja myślę,żę zajmą chociaż 8 lokatę w Lahti papapapa
(27.02.2005, 00:35)
LL
Axu urodził się 27 lutego 1984.
(27.02.2005, 00:35)
Realista
@Karolcia Z tym "Polacy załapią się na drugą serię jednak przesadziłaś". Chyba, że miałaś tzw. mistrzostwa Polski na myśli...
(27.02.2005, 00:33)
Karolcia:-)
To Ja lecę kochani!!!Pozdrawiam wspaniałych kibiców,którzy dzisiaj pomagali Mi walczyć:-)))Pozdrawiam i do usłyszenia w Lahti !!!Buziaczki:-)
(27.02.2005, 00:30)
Karolcia:-)
LL<a oki to trudno:-(
(27.02.2005, 00:28)
Karolcia:-)
aho<przeczytaj sobie ostatnią wypowiedz pietrasa ja się z nim 100% zgadzam!!!
(27.02.2005, 00:27)
pietras
MI SIE ZDAJE ,ZE NIE WYGRA I TYLE!!!
(27.02.2005, 00:25)
LL
Karolcia...znam tylko datę urodzin moją i Roka ...Hehe:P
(27.02.2005, 00:25)
aho
@pietras - nie w tamtym roku nie wygral.
1. 2000,1998
2. 2000, 2002, 2002,
3. 2001, 2001, 2004
Wiec calkiem niezle wyniki, jak na skoczni ktorej podobno nie lubi :-)
(27.02.2005, 00:24)
Karolcia:-)
LL<prawda!!!Akseli to chyba dzisiaj 21 lat kończy ni?
(27.02.2005, 00:23)
LL
Tegoroczne MŚ pokazały, że w tym sporcie bywa różnie, prawda?:P
(27.02.2005, 00:22)
Karolcia:-)
aho<no tak ale Sam mówił,żę nieprzepada za tą skocznią
(27.02.2005, 00:20)
LL
@pietras
To już pomarzyć nie wolno?:P
(27.02.2005, 00:19)
aho
@Karolcia:-) - chba wiesz, ze Ahonen jest z Lahti i na tej skoczni najwiecej trenuje. Nawet niedawno po grypie na niej trenowal, wiec na pewno bedzie dobrze skakal. Chybe ze zrobi sobie przerwe( zlamane zebro )
(27.02.2005, 00:18)
pietras
@aho
OK AHONEN WYGRAL ALE RAZ A NIE DWA W TAMTYM ROKU WYGRAL BO ZDOBYWAL KRYSZTALOWA KULE A WCZESNIEJ KIEDY??
@Elcia
JAK KIMMO WEJDZIE DO 50 TO NAPISZE, ZE JESTEM S***,Z** ITD A JAK NIE TO TY COS NAPISZESZ;P;P;P
(27.02.2005, 00:18)
LL
@Elcia
No i jeszcze Hajek!I Benko!:P hihi...chociaż domyślam się że Ty bardziej ukierunkowana na Finów.
(27.02.2005, 00:17)
Noemi
Austria zasluzyla sobie na wygrana! Liczylam na nich! I na dwa kolejne panstwa tez! Ciesze sie, ze ta trojka wygrala! Szkoda tylko, ze polska nie znalazla sie wsrod nich...
(27.02.2005, 00:15)
Elcia
pietras a o co ty chcesz???
LL masz racje Kimmo jest najbardziej miłym skoczkiem :)
(27.02.2005, 00:13)
Karolcia:-)
Kimmo<też miał chyba na Zakopanem urodzinki nie?A tak apropo to podobnież w ramach miłego prezentu urodzinowego dla Georga to postanowili zrobić Mu sesje zdjęciową z gwiazdą porno serio serio.
(27.02.2005, 00:12)
LL
Nie w tym rzecz kto się komu podoba.Kimmo wygra w Libercu!:P
(27.02.2005, 00:12)
Elcia
ja już żegnam się z wami, bo zaraz zasne
Akselek jest super i Kimmo jest super każdy fin jest super (gadam już jak te zwarjowane fanki, ale to przez to że już ledwo co na oczy widze)i Adam jest super
(27.02.2005, 00:12)
pietras
@Elcia
TO O CO??;P;P
(27.02.2005, 00:11)
Karolcia:-)
aho<nie prawda nie lubi tej w Kuopio i w Lahti też
(27.02.2005, 00:11)
LL
Axu jest też spoko...ale nie często zdarza się skoczek tak miły jak Kimmo.
(27.02.2005, 00:10)
Karolcia:-)
Elcia<tak?tak???/Mhym szkoda,że nie wiem jak się śmiewa stolat po fińsku:-)
(27.02.2005, 00:10)
aho
@pietras - Ahonen wygral w Lahti dwa razy. Chyba chodzi Ci o Kuopio. Tej skoczni Aho nie lubi!!!
(27.02.2005, 00:10)
Karolcia:-)
LL<no dobra może jest sympatyczny ale z wyglądu o niebardzo ale nietylko wygląd sę liczy nie?
(27.02.2005, 00:09)
Elcia
Karolcia<Axu dzisiaj ma urodzinki wiec wszystkiego naj naj naj
Kimmo jest przefajny i ma zafajniasty głosik
pietras
ok moge się założyć heheheh
(27.02.2005, 00:08)
Karolcia:-)
LL<mnie się podoba Akselek i też jest prze,prze,prze sympatyczny:-)
(27.02.2005, 00:08)
LL
@Karolcia
Sorry ale to było nieładne...
(27.02.2005, 00:08)
pietras
Karolcia:-)
KOKONEN MOZE WEJSC MA FAJNIE DZIWNE NAZWISKO JAK MLOKOS JAKIS:D:D:D
(27.02.2005, 00:07)
LL
Haha!Przecież wiem!:PAle i tak go lubię!Karolcia, nie wiem czy Ci się spodoba.Ale jest super super sympatycznym skoczkiem!
(27.02.2005, 00:07)
pietras
@ELCIA
ZALOZYMY SIE!!!;];]
(27.02.2005, 00:06)
Karolcia:-)
LL<bleeee juz wolę Akselka:-)
(27.02.2005, 00:06)
Elcia
pietras
Kimmo wejdzie do 50 i już, nawet w 30 będzie
(27.02.2005, 00:05)
Karolcia:-)
LL<niom trudne.Coś tam kojarze czekaj zaraz zobaczę jego zdjątko to Ci powiem czy życzę mu wygranej czy nie:-)
(27.02.2005, 00:05)
pietras
CO WY GADACIE YIELRWIESTO NAWET NIE WEJDZIE DO 50:|:|:|!!!
(27.02.2005, 00:04)
LL
Tak...Ylirjesto:P Chyba...o ile się nie przejęzyczyłam...trudne ma to nazwisko:Phihi
(27.02.2005, 00:04)
karolcia:-)
pietras<oki nie nerwuj się ale chyba tak bardzo chcesz jego porażki jak ja:-)
(27.02.2005, 00:03)
Karolcia:-)
LL<jak on ma na nazwisko Kimmo Yliesto jakoś tak?
(27.02.2005, 00:02)
pietras
AHONEN NIE LUBI SKOCZNI W LAHTI, NIGDY TAM NIE WYGRAL I NIE RADZIL SOBIE TAM DOBRZE;];]
(27.02.2005, 00:01)
LL
Kimmo jest superowy!:P
(27.02.2005, 00:01)
Elcia
LL-Kimmo może też wygrać, ja bardzo go lubie hehehhe
(27.02.2005, 00:00)
Karolcia:-)
LL<coś się tak uparła na tego Kimmo?
(27.02.2005, 00:00)
Karolcia:-)
pietras<oki dzięx ale mam 1 zastrzeżenie moim zdaniem Polacy załapią się na 2 serrie ale to tylko Mije przeczucia.A jeżeli chodzi o konkurs idn.to myślę,żę pierwszy nie będzie jednak Aho chociaż nie wiem bo to wkońcu u Niego w domciu.A kiedy jest następny w sobotę idn.czy drużynówka?
(26.02.2005, 23:59)
Elcia
karolcia
trudny wybor ja lubie i Adasia i Janne, ale Lahti jest w Suomi i tak samo jakMałysz wygrał w ZAkopcu, Janne należy sie w Lahti
(26.02.2005, 23:59)
pietras
AHONEN NIE WYGRA NIE MA MOWY NAWET JAKBY BARDZO CHCIAL,PO MISTRZOSTWACH BEDZIE WYCIENCZONY TO W KONCU TEZ CZLOWIEK!!!
(26.02.2005, 23:58)
LL
Hehe!W Lahti wygra Kimmo!:P
(26.02.2005, 23:58)
Karolcia:-)
Elcia<oki dzięki ale to znaczy,że jednak wolisz Janne od Małysza i to jemu szczęścia życzysz tak?
(26.02.2005, 23:56)
pietras
MYSLE ,ZE ADAM LUBI SKOCZNIE W LAHTI I BEDZIE TAM W CZOLOWEJ 6,NATOMIAST RESZTA NIE WIEM MOZE STOCH POKAZE COS EXTRA ALBO MATEJA O ILE GO WYSTAWIA WOGOLE,MATEJA ZAPEWNE BEDZIE CHCIAL JECHAC DO LAHTI BO MOWIEL ,ZE LUBI TA SKOCZNIE ALE MARNE SZANSE,A DRUZYNOWKA TO W GRANICACH 10 MIEJSCA:(:(:(
(26.02.2005, 23:54)
Elcia
drużynówka
1Suomi
2Austria
3Niemcy
(26.02.2005, 23:54)
Elcia
karolcia<nie zlinczujcie mnie, ale ja jestemza finiątkami
1 Janne
2Adaś
3 Risto (Axuś ale to raczej nierealne)
(26.02.2005, 23:52)
Karolcia:-)
pietras<i o to i o to:-)
(26.02.2005, 23:51)
pietras
@Karolcia:-)
CHODZI CI O DRUZYNOWKE CZY O PS??
(26.02.2005, 23:50)
Karolcia:-)
Pietras,Elcia<chcę wysłuchać waszych opini na temat tego co będzie w Lahti jakie są wasze typy?
(26.02.2005, 23:47)
pietras
NEVI REKORD PLANICE AAAAAAAAAAAAAADAAAAAAAAAAAM MAAAAAAAAAALYYYYYYYSZ ...247 METROW BRAWO DLA TEGO ZAWODNIKA!!!
(26.02.2005, 23:44)
Elcia
pietras
skoczy 300m hehehe, nie uda mu się pobić rekordu świta, aleskoczy daleko, rekordzista ma zostac tensam, chyba że pan H. znów skoczy tak daleko
(26.02.2005, 23:43)
pietras
SKOCZY 250 METROW I TYLE!!!
(26.02.2005, 23:40)
Elcia
Mi też się wydaje że w Planicy wygra, chociaż konkurencja jest duża
(26.02.2005, 23:39)
Nadia
Dobra zegnam si z Panstwem milego gadania:D Vendui(ale to nie po norwesku;D)
(26.02.2005, 23:37)
Karolcia:-)
pietras,Elcia<Ja osobiście powiem Wam coś szczerze myślę,że po takiej porażce Adam postara się i dla siebie i kibiców pokaże co potrafi i jeszcze w tym sezonie stanie na podium!!!
(26.02.2005, 23:36)
pietras
@Elcia
MALYSZOWI FORMA PRZYJDZIE NA PLANICE GDZIES TAK ZA DWA TYGODNIE I ZOSTANIE MISTRZEM SWIATA;];]
(26.02.2005, 23:32)
Elcia
Miałam do wyboru uczyć się niemieckiego lub rosyjskiego, wybrałam niemiecki (niestety)
Jak myślicie czy Małysz stanie jeszcze na podium w tym sezonie???
(26.02.2005, 23:29)
Nadia
LL=>to zaloz sobie na tlenie tam jest duza i podaj mi na gg:4750496
(26.02.2005, 23:29)
LL
@Nadia
Byłabym baaaaardzo wdzięczna!:P
Dopiero od niedawna mam net więc wcześniej nie maiłam okazji żeby sobie je jakoś załatwić.Ale nie wiem czy na moją skrzynkę przyjdą.:(Ma małą pojemność.
(26.02.2005, 23:27)
LL
Ja w LO męczę ten niemiecki...ale jeszcze pohabluję po espanyolsku.:P
(26.02.2005, 23:26)
Nadia
LL=>przeslac Ci na maila ich 3 utwory???
(26.02.2005, 23:25)
Nadia
Ja wiem
(26.02.2005, 23:25)
LL
@pietras
Koło językowe!:P
Skoro o skokach....to czy ktoś mi powie gdzie można posłuchać piosenek tej ekipy Finów???
(26.02.2005, 23:24)
Stach
Heinz Kuttin musi odejśść !!! Vasja Bajc na trenera polskich skoczków !!!
(26.02.2005, 23:24)
Nadia
Ja cale 3 lata w gimnazjum a teraz 1 raz w tygodniu kontynuuje jest spox chociaz jak widac mowie troche lamanym hiszpanskim bo mialam dluga jak na nauke jezykow przerwe:(
(26.02.2005, 23:24)
LL
@Elcia
Dokładnie!:P
(26.02.2005, 23:23)
pietras
ALE ZARAZ LUDZIE TO JEST SERWIS SKOKOW A NIE KOLKO JEZYCZNE;P;P;P;P
(26.02.2005, 23:22)
LL
Hehe!Nigdy się nie uczyłam za bardzo hiszpańskiego...troszkę...na kółku...ale rozumiem nawet.:P
(26.02.2005, 23:22)
Elcia
jak dla mnie niemcieki jest straszny!! jestem zmuszona do nauki tego języka, ale niemcy którzy mówią po ang. są rozbrajający
(26.02.2005, 23:20)
Nadia
LL=>Boki tylko juz nie dzisiaj co do hiszpana...yo creo que jest swietny:D me cae bien y quiero escribir matura z hiszpanskiego:D
(26.02.2005, 23:20)
LL
Hehe...zapomniałam wpisać tam maila!:P
(26.02.2005, 23:20)
LL
@Nadia
Eh...a masz może jeszcze jakieś fajne wyrażenia po norwesku??Przydałoby mi się parę jeżeli rzeczywiście są podobne.Hehe...Jak tak to podeślij na maila!:P
(26.02.2005, 23:18)
Elcia
pietras< przecież nie chodzi o to by w każdym kraju mówiono w tym samym języku, według mnie to byłoby trochę głupie
(26.02.2005, 23:18)
LL
Ja najbardziej lubię angielski!:P Bo go jako tako umiem.Hehe.A oprócz tego podoba mi się hiszpański.Za to lubię jak Niemcy mówią po angielsku...to jest śmieszne.:P
(26.02.2005, 23:17)
Nadia
LL=>w sumie to sie ne dziwie ta sama rodzina jezykow:D
(26.02.2005, 23:17)
Karolcia:-)
pietras<z resztą po co się kłucić to prawda anglielskiego też trzeba się uczyć.Ja osobiście znam niem.ang.fiński,ruski noi ojczysty polski:-)
(26.02.2005, 23:17)
LL
@pietras
Teraz i ja to wiem:P
@Nadia
Podobno oni mogą się jakoś tak z pewnymi trudnościami dogadać.:P
(26.02.2005, 23:15)
Karolcia:-)
LL<ja uważam,że niemiecki nie jest taki zły uczę się go 4 lata i podoba mi się jest łatwy.
(26.02.2005, 23:15)
pietras
@Nadia
TERAZ WIEKSZOSC EUROPY PRZYNAJMNIEJ TROCHE ZNA ANGIELSKI A PRZYNEJMNIEJ 20% ZNA GO NIEZLE WIEC TU MOZNA SIE KLOCIC.
(26.02.2005, 23:14)
Karolcia:-)
pietras<bo fiński przychodzi Mi łatwiej i nie wszyscy tam tak jak twierdzisz umieją język angielski
(26.02.2005, 23:13)
LL
Kimmo i tak jest najlepszy!Hihihihi
(26.02.2005, 23:13)
Nadia
LL=>dobrze wiedziec moze pojade no Norwegii przez Danie to mnie chociaz zrozumieja;D
(26.02.2005, 23:13)
Elcia
pietras< w Polsce też wielu ludzi zna ang. więc po co mówić po polsku???
w Finlandii mówi się po szwedzku i w większości po fińsku
(26.02.2005, 23:13)
pietras
@LL
NIEMIECKI TO GLUPI JEZYK JAKIS TAKI DRENTWY:):)
(26.02.2005, 23:12)
LL
@Nadia
Wiesz, że Jeg elsker to też po duńsku???:P
Ale ja to wiem...hm...była taka norweska chyba książka "Kochałam Tyberiusza".Polecam!
(26.02.2005, 23:12)
pietras
@Karolcia:-)
W FINLANDI 90% SPOLECZENSTWA ZNA ANGIELSKI WIEC PO CO SIE MECZYC Z FINSKIM;];]
(26.02.2005, 23:10)
Nadia
Poza tym poznawanie malo znanych jezykow jest w zyciu przydatne
(26.02.2005, 23:10)
Elcia
on mówi po rosyjsku, węgiersku i portugalsku hehehe
ty jesteś polakiem i mówisz po polsku
Janne jest finem i mówi po fińsku, to chyba logiczne co nie???
słyszałam jak rozmawiał ze swoim synkiem po fińsku więc wiem że zna swój język ojczysty
(26.02.2005, 23:10)
LL
@pietras
Masz rację!Ale wiem jak to jest...z dziewczynami!Sama zaczęłam naukę tego okropnego języka...niemieckiego...:) dla Martinka!:P Ale to było kiedyś!Teraz chcę hiszpański...ale już bez takiego powodu!hehe
(26.02.2005, 23:09)
Karolcia:-)
pietras<czy Ja napisałam,że uczę się tego języka żeby gadać z Ahonenem?Uczę się go dla siebie może mam ochotę kiedyś pojechać do FINLANDI!pomyśl
(26.02.2005, 23:09)
Nadia
a ja Wam powiem tylko tyle: jeg elsker Norge i tyle:D
(26.02.2005, 23:08)
pietras
@Karolcia:-)
OK ROZUMIEM ALE PO CO SIE GO UCZYC, PO TO ZEBY POGADAC Z AHONENEM PO FINSKU, CIEKAWE CZY AHONEN NAUCZYLBY SIE POLSKIEGO GDYBY KTOS GO O TO POPROSIL,TO POPROSTU MOJE ZDANIE NA TEN TEMAT.POCO UCZYC SIE TRUDNEGO JEZYKA KTORYM MOWI OK.0,05% LUDZKOSCI!!;];];]:P;P;P
(26.02.2005, 23:06)
Karolcia:-0
pietras<jak nie mówi po fińsku?przecież to jego język!?!
(26.02.2005, 23:03)
Karolcia:-)
pietras<noi co z tego,że mówią po angielsku ale fiński to ich ojczysty i każdy z nich go zna.
(26.02.2005, 23:02)
pietras
@ELCIA
JAKOS NIE SLYSZALEM ZEBY AHONEN MOWIL PO ARABSKU,ANI PO FINSKU;];];]
(26.02.2005, 23:01)
Elcia
pietras< ta a może po arabsku??? :P
(26.02.2005, 23:00)
pietras
NIE NO NIE WIEM O CO WAM CHODZI,I TAK POLOWA FINOW MOWI PO ANGIELSKU!!!
(26.02.2005, 22:59)
Karolcia:-)
pietras<fiński wcale nie jest skomplikowany,a pozatym jak chcesz to się możesz nauczyć!
(26.02.2005, 22:57)
pietras
OCZYWISCIE NIE LICZAC MALYSZA I EWNTUALNIE STOCHA;];]A RESZCIE PRZYDALYBY SIE NARTY PODUSZKOWCE Z SILNIKIEM ODRZUTOWYM!!!:(:(
(26.02.2005, 22:56)
Elcia
pietras<angielskiego uczę sie już od dawna, ale jakoś nie ciągnie mnie do tego języka, fiński trudniejszy, ale ładniejszy
(26.02.2005, 22:55)
pietras
@INDOR
CO TY WOGOLE WYGADUJESZ!!!TYM ORŁOM Z POLSKI NIC NIE POMOZE!!!
(26.02.2005, 22:52)
pietras
@Elcia
TO POCO SIE UCZYC TAK SKOMPLIKOWANEGO JEZYKA,POUCZ NIE ANGLIKA;];]
(26.02.2005, 22:51)
Elcia
pietras<ja nie chce się uczyć fińskiego dlatego ze jestem fanką Janne
(26.02.2005, 22:49)
Karolcia:-)
INDOR<a może to nie jest wina Kuttina?
(26.02.2005, 22:49)
INDOR
CAŁA POLSKA LEJE Z KUTTINA!!!
BUAAHAHAHAHAHAHA
(26.02.2005, 22:47)
Karolcia:-)
Elcia,Pietras<Ja już wyrażałam Swoją opinię na temat Finów ale nie ukrywam,że uczę się fińskiego
(26.02.2005, 22:45)
pietras
NIE NO PRZESADA UCZYC SIE FINSKIEGO JEST SIE FANEM AHONENA,TOZTO JAKIS ???;]...KIURU TO CHYBA GOLABEK BO MIKLAS COS MOWIL KIEDYS,ALE LUDZIE BEZ PRZESADY!!!
(26.02.2005, 22:44)
Elcia
ja chce się uczyć fińskiego, ale jakoś mi to nie wychodzi hehe
znam tylko perkele, kiitos jakieś powitania i takie tam
(26.02.2005, 22:39)
LL
Kimmo Ylirjesto the best jest!:P
(26.02.2005, 22:39)
Karolcia:-)
ahonen<uczysz się fińskiego?
(26.02.2005, 22:27)
ząbik
kutin, jakiego grzyba???
(26.02.2005, 22:14)
ahonen_maz_kutina
a ja myslalam ze polacy zdobędą medal!!! :P:P
(26.02.2005, 22:09)
kutin
pamiętacie jak tonio tajner znalazl grzyba w obertsdorife?
(26.02.2005, 22:07)
ahonen
o perkele mialo byc na MASARZE:P:P
(26.02.2005, 22:06)
ahonen
a czo karolcia nieladny nick?:P:P oni to tylko na malaże chodzą i melanzują a potem robią kaszane...
(26.02.2005, 22:05)
kutin
hej kto mnie poprawil? hyhyhy.. soras rzeczywiscie nalezy im się z duzej litary.. za 6 miejsce.. my dzis moglismy tylko pomarżyc o takim:):)
(26.02.2005, 22:03)
Kaeolcia:-)
ahonen<po 1 to co to wogóle za nick?Po 2 to ja myślę że Adam do tego się już przyzwyczaił.
(26.02.2005, 22:03)
ktosia
czemu nie ma nowych zdjęć?
(bo nikt z redakcji nie miał pieniędzy na wyjazd. Ale że to jest strona kibiców, to może ktoś prześle zdjęcia na adres redakcji?)
(26.02.2005, 22:02)
Nadia
O "ruskich" byla juz mowa.....troche kultury =>kutin
(26.02.2005, 21:58)
ahonen!
Współczuję Malyszowi takiej drużyny;D
(26.02.2005, 21:58)
kutin
nawet Czesi i Rosjanie już są od nas lepsi!!!
(26.02.2005, 21:57)
malysz
Tylko Adam jest na poziomie, a reszta-wtydu oszczędżcie!!! co za obciach.. po co tak się nimi zachwycać i tyle kasy doić w nich? mają takie możliwości, to sie obijają, a na konkursy jeżdzą rekreacyjnie
(26.02.2005, 21:55)
polo tajner
a cóz to za klasyfikacje? wykasowac je!
(26.02.2005, 21:52)
laleczka
Polacy-buuu.....ale żenada. cosik im ostatnio nie wychodzi za dobrze. Niemcy (jak na nich) bardzo niziutko-przegrali ze Słowenią-dla nich to pewno tragedia-ale powinni to jakoś przeżyć. Ciesze sie że Martin Schmitt się całkiem nieźle spisał (jest w porzątku chłopak i to mile ze wreszcie powraca do formy) pozdrowionka :)
(26.02.2005, 21:50)
Karolcia:-)
Elcia<a tak apropo to Ja nigdy nie obraziłam prawdziwego fana.Szanuję zdanie każdego kibica.Apropos to ile Ty masz lat jeżeli nie chcesz tu to to jest moje gg 8159800 pozdro!
(26.02.2005, 21:41)
LL
A ja l;ubię Kimmo!Jest z niego równy gość!Serio...tak jak się gada w cztery oczy...no może w sześć!:P
(26.02.2005, 21:40)
ktosia
ta dyskusja sie ulotniła jakoś tak, już nie ma zawziętych rozmów.
(26.02.2005, 21:39)
Elcia
Karolcia<tak, rozumiem że wkurzające są teksty takiej małoletniej (nie sądze żeby ona miała więcej niż 13, 14 lat) fanki finów, ale czasmi wydaje mi się że obrażacie też tych prawdziwych fanów. Co do finskich skoczków to nie przepadam za bracmi H.
(26.02.2005, 21:38)
motylek
no i jeszcze zapomnialam dodac pozdrowionek dla nadii i wszystkich fanow skokow,bez wzgledu na ta druzyne ktora lubia!!!
(26.02.2005, 21:38)
Squeal
Myślałem, że walczyć będą Finowie z Norwegami, a tu Austria tak wyskoczyła...!

...medal to medal, więc się cieszę, ale... prosiłem przed mistrzostwami o wzięcie Stensruda... wtedy może byłyby dwa medale, i to trochę wyższe... Sigurd jest utalentowany, bardziej niż Henning, ale ma też tę tendencję do spadania na bulę... to nie jest zawodnik na drużynówkę... (to samo się tyczy Tommy'ego... i Daniela chyba też...)

Zhangdong zawalił skok... Niby wszystko było dobrze (porównajcie styl z jego kolegami ;), ale jednak skoczył bliziutko... Jednak jest jeszcze zbyt nierówny...
Ale już teraz widać, że będą z niego ludzie. Za rok w Turynie 30-ka. Za dwa lata w Sapporo - pierwsza dziesiątka. :) Za trzy lata - puchar świata! :D

Co jeszcze... niektórzy tutaj nazywali osobnika o ksywie Realista pesymistą. Pragnę zaprotestować. Właściwe określenie to defetysta. Prawda, pesymiści również przewidują zawsze najgorszy możliwy rozwój wypadków - różnica jest taka, że sprawdzenie się tych przewidywań nie sprawia im przyjemności.
A polskie skoki to nie Adam Małysz. Polskie skoki to Wojciech Skupień. Przecież on skacze od zawsze...! Samo to, że nie było go na tych mistrzostwach, oznacza koniec pewnej epoki...
(26.02.2005, 21:36)
motylek
dobra ludzie lece, przyznam ze na poczatku nie podobala mi sie rozmowa z wami ale pozniej stwierdzilam ze jednak da sie z wami pogadac:) pozdroofka tez dla moich ulubionych finow:mattiego,jussiego,axu,ar tu,vellu,risto i ville (chociaz juz nie skacze) !!!
(26.02.2005, 21:35)
pietras
JEDYNYM FINSKIM SKOCZKIEM KTOREGO POWINNI WSZYSCY LUBIC JEST RISTO JUSSILAJNEN KTORY TAK PIEKNIE WALCZYL Z ADAMEM O PODIUM PS I TO JESZCZEW CALKIEM NIEDAWNO!!!
(26.02.2005, 21:35)
Karolcia:-)
Agusia<dzięki myślę,że jeteś wporzo dziewczyną i chociaż Ty Mnie rozumiesz:-)Mam pytanko masz może gg?
(26.02.2005, 21:34)
pietras
LOGICZNE MYSLENIE AGUSI,JA TEZ TAK MYSLE...
(26.02.2005, 21:32)
Karolcia:-)
Elcia<Widzę,że teraz zauważyłaś Mój punkt widzenia w stosunku do FINOFANEK?Ale odrazu zapowiadam,żę JA lubię Finów ale tylko Mattiego,JAnne,Risto,Akselka i Jussiego ale na serio to nie mam nic do finów.TAmta FINOFANKA sobie przesała i ktoś musiał zareagować nie?
(26.02.2005, 21:32)
Nadia
Dobra sluchajcie sadze ze finofanka cos wyniesie z naszej wymiany zdan;) wiec wyluzujmy
(26.02.2005, 21:31)
Elcia
a ja nie lubie norwegów, a najbardziej Roara i Sigurda, ale żadnego z nich nie obrażam.
(26.02.2005, 21:30)
Finofanka
Proszę redakcję o zbanowanie finofanki i usunięcie jej wpisów - ona nie jest finofanką
(26.02.2005, 21:30)
ktosia
Ja mam cos podobneo z Aho w tym sezonie
(26.02.2005, 21:29)
Agusia
Karolcia święte słowa!!! Najłatwiej kibicuje się temu, kto aktualnie jest najlepszy!!! Jeżeli o mnie chodzi to nie napiszę, że kibicowałam Martinowi Schmittowi od zawsze, bo to nie prawda. Gdy skakał w Lahti to poprostu Go nienawidziłam i życzyłam Mu wszystkiego najgorszego. Zaczęłam Mu kibicować dopiero w sezonie 2002/03, ale nie dlatego, że przegrywał z Małyszem, ale dlatego, że przeczytałam z Nim kilka wywiadów i przekonałam się, że jest wporzo. Teraz kibicuje Martinkowi bez względu na to czy jest 1 czy 50. Cieszy mnie też Jego obecna forma, choć nie jest najlepsza, ale w porównaniu z początkiem sezonu to jest o niebo lepiej!!! Trzymaj się Martin!!! POZDRO DLA FANÓW!!!
(26.02.2005, 21:28)
Nadia
Morgi nie jest moim ulubiencem przyznam ale przeciez wcale nie trzeba nikogo obrazac zeby wyrazic swoja niechec
(26.02.2005, 21:27)
motylek
no i otwarcie sie przyznaje ze nie przepadam za austriakami zwlaszcza za morgim
(26.02.2005, 21:25)
motylek
ja tez kibicuje finom ale uwazam ze to nie powod zeby obrazac innych skoczkow
(26.02.2005, 21:24)
Elcia
Zaczynam rozumieć ten gniew polaków do fanów finów, ale naprawde nie wszyscy tacy są jak finofanka
(26.02.2005, 21:21)
pietras
MALYSZ OSIAGNOL O WIELE WIECEJ NIZ AHONEN,JEGO BEZNADZIEJNE WYGRYWANIE KONKURSOW PS DOPIERO STALO SIE NUDNE,A Z ADAMEM TEZ KIEDYS TAK BYLO WYGRYWA ALE Z JAKA GHRACJA I STYLEM,NIKOMU NIEZNANY POLAK KTORY TAK WIELE OSIAGNOL PRZECIWKO KOLEJNEMU NUDNEMU FINOWI KTORY SKOCZE TAK SAMO JAK JEGO BEZPOSREDNI POPRZEDNICY,ADAM NA SWOIM KONCIE MA WIECEJ MEDALI I PUCHAROW ANIZELI AHONEN!!!:(:(
(26.02.2005, 21:20)
motylek
finofanka> dziewczyno, ja tez kibicuje finom, ale to nie znaczy ze mam obrazac malysza. moze jestes zla za to ze malysz tyle razy wygrywal w poprzednich sezonach z janne ale nie mow od razu ze chce ci sie rzygac!!! potem ludzie mysla ze jak sie kibicuje finlandii to sie nie lubi polakow!!
(26.02.2005, 21:17)
Elcia
finofanka mi sie żygać chce jak czytam takie teksty jak ten twój! Napisz czym różni się wygrywanie Adama od Janne, bo ja różnicy nie widze, jak już kiedyś ktoś pisał to gdyby nie Małysz to za pewne nie mogłabyś oglądać zadnych zawodów
(26.02.2005, 21:16)
Karolcia:-)
motylek<dzięki nie ukrywam,że także Aho kibicuję ale nie aż tak żeby oczerniać Małysza.
(26.02.2005, 21:14)
Nadia
pietras oki spoko tym lepiej dla Ciebie;) a i ja tez potepiam w tym wypadku finofanke
(26.02.2005, 21:13)
motylek
chociaz nie musialas nazywac jej pusta dziewucha. ale i tak powinnismy byc z malysza dumni ze tyle czasu utrzymuje sie na wysokim poziomie
(26.02.2005, 21:12)
pietras
@NADIA
NAPISALEM TO POPROSTU ZEBY WSZYSCY WIEDZIELI ,ZE NIE JESTEM TA WIEKSZOSCIA!!!
(26.02.2005, 21:11)
motylek
w tej i chyba jedynej rzeczy sie z toba zgadzam karolcia
(26.02.2005, 21:11)
ktosia
@ finofanka
A żebys wiedział że się nie nudzilo. W ogóle jak możesz takie rzeczy pisać!!! ze ci sie żygać chciało? Tak się składa, że ja tez kibicuje Ahonenowi i tez ogromnie mi się podoba to w jakim stylu wygrywa. Ale nigdy bym czegos takiego nie napisała o Wielkim Mistrzu, z którego powinniśmy być dumni bo kto inny jak nie on wniósł do tego sportu tak wiele emocji ?No kto? Jestem Polka i będę mu kibicować zawsze mimo, że kibicuję Aho. Malysz wygrywal, wygrywa i wygrywac bedzie i to zawsze w pieknym stylu. !!! I żeby ten komentarz jak najszybciej wycieli za przekleństwo, za chamstwo i obrazę jednego z najlepszych i największych sportowcó Polski. Tego Ci życze
(26.02.2005, 21:11)
motylek
"WIEKSZOSC" czytajcie uwaznie, a to ze ktos nie interesowal sie skokami przed zwyciestwami malysza nie jest zle
(26.02.2005, 21:09)
Karolcia:-)
finofanka<posłuchaj Ty pusta dziewócho!Ja rozumiem wszystko każdy kibicuje komu chce ale to przesada no ludzie Ja też lubię Ahonena ale nie do tego stopnia,że będe pisać na temat tego,że jak Adam wygrywał to mi się żygać chciało.No nie sądzicie,że to już jest przesada???
(26.02.2005, 21:08)
pietras
@finofanka
MI TAM SIE WCALE NIE NUDZILO JAK MALYSZ WYGRYWAL , JAK CI NIE PASUJE WYGRYWANIE MALYSZA TO SIE PRZEPROWADZ ALBO ZMIEN OBYWATELSTWO NA FINSKIE SKORO NIE CZUJESZ PRZYWIAZANIA DO RODAKOW!!!
(26.02.2005, 21:08)
Nadia
Pietras=>ale motylek napisala cytuje WIEKSZOSC
(26.02.2005, 21:06)
pietras
@motylek
TAK SIE ZLOZYLO,ZE JA OGLADAM SKOKI OD CZASOW ZA PANOWANIA WEISSFLOGA,A CO DO REALISTY CHODZI MI O:
"Propozycja ekipy do Turynu:
Małysz, Krężelok, Kreczmer, Kowalczyk, Marczułajtis, trzech łyżwiarzy szybkich, para sportowa = 10 osób i starczy. reszte pieniędzy przeznaczyć na rozwój kultury fizycznej w naszym kraju."
(26.02.2005, 21:05)
LL
A ja przyznaję, że skoki poznałam tuz przed wygranymi Adama.Po tym jak się jego wspaniałe czasy zaczęły ja zaiteresowałam się tym wszystkim bardziej.I co...jestem złą fanką...bo nie interesuję się nimi od urodzenia???
(26.02.2005, 21:02)
Realista
@Pietras Które?
(26.02.2005, 21:01)
Elcia
ok ja sie przyznaje kibicuje Aho od sezonu 2002/2003!! Nikogo nie powinno to obchodzić!!!
motylek masz całkowitą racje!!!
(26.02.2005, 21:00)
motylek
nadia jussi jest na prawde swietny!!! zgadzam sie z toba w zupelnosci. a poza tym najprawdopodobniej wiekszosc polskich kibicow zainteresowala sie skokami dopiero wtedy jak malysz zaczal wygrywac.
(26.02.2005, 21:00)
pietras
@realista
STARY DOBRE MUSZE TO ZAPISAC,SAM TO WYMYSLILES???
(26.02.2005, 21:00)
Charisma
Ile wy wszyscy wogóle macie lat??? - heh!
(26.02.2005, 21:00)
Karolicia:-)
pietras,abc i Nadia<Ja napisałam,że to Moje zdanie,a wracając do Ciebie pietrasie to owszem były finofanki ale nie aż tyle.Ale Ja powiem szczerze,żę boli Mnie to,że np.spotkałam się z komentarzem po drużynówce we Włoszech,że np.O FINOWIE ZA POLAKAMI KICHA w ty przypadku mogę chyba wyrazić swoje zdanie boli mnie to,że mamy taki dziwny żeby nie powiedzieć głupi Polski NAród.
(26.02.2005, 20:59)
LL
@Karolcia:-)
O Aho głośno było od baaardzo dawna!
(26.02.2005, 20:58)
Charisma
@pietras
Małysz i Hollwarth też się starzeją!!!
(26.02.2005, 20:58)
motylek
no wiesz karolcia, a ty pewnie kibicujesz malyszowi od kiedy zaczal wygrywac. wczesniej pewnie w ogole nie wiedzialas ze jakis polak bierze udzial w takich zawodach
(26.02.2005, 20:56)
Charisma
@abc
spoxik
(26.02.2005, 20:56)
Realista
Tak samo w Atenach wystarczyło wysłanie 20-30 osób.
(26.02.2005, 20:56)
pietras
Karolcia:-) TU NIESTETY SIE MYLISZ AHONEN SKOCZE W CZOLOWCE JUZ OD WIELU SEZONOW Z MALA PRZERWA KIEDY SIE OZENIL TO POPROSTU MASZYNA DO SKAKANIA 2 TAKIEGO NIE BEDZIE NIGDY!!ALE ON SIE STARZEJE I JEGO SWIETNOSC DLUGO NIE POTRWA!!!
(26.02.2005, 20:56)
Nadia
Karolciu nie zgadzam sie bardzo lubie Jussiego H. i na prawde powiedz......czy on tak wspaniale skacze??
(26.02.2005, 20:55)
Charisma
@Karolcia:-)
Ahonen zaczął dobrze skakać w poprzednim sezonie i dzięki temu miał Kryształową Kulę! Poza tym masz w miarę rację!
(26.02.2005, 20:55)
abc
@Karolcia
Zajrzyj do komentarzy pod artykułami sprzed 3, 4, 5 lat tam spotkasz często te same finofanki, tych samych kibiców. To nie chodzi tylko o ten sezon.
(26.02.2005, 20:55)
realista
Propozycja ekipy do Turynu:
Małysz, Krężelok, Kreczmer, Kowalczyk, Marczułajtis, trzech łyżwiarzy szybkich, para sportowa = 10 osób i starczy. reszte pieniędzy przeznaczyć na rozwój kultury fizycznej w naszym kraju.
(26.02.2005, 20:54)
Charisma
Po pierwsze: MIAŁAM RACJĘ, ŻE ZWYCIĘŻĄ AUSTRIACY!
Po drugie: GRATULACJE DLA FINÓW ZA DRUGIE MIEJSCE, CHOCIAŻ W PIERWSZYM SKOKU AHONEN MÓGŁ SIĘ BARDZIEJ POSTARAĆ, A KIURU W DRUGIM! HAUTAMEAKI SUPER SKOKI! OBY TAK DALEJ!
Po trzecie: SZKODA MI POLAKÓW, ŻE NIE WESZLI DO ÓSEMKI!
Po czwarte: AHONEN BYŁ DZISIAJ W DZIWNIE (JAK NA NIEGO) DOBRYM HUMORKU!
Po piąte: MORGI PIĘKNIE SIĘ UŚMIECHAŁ PO SKOKACH!
Po szóste: HOLLWART SIĘ WOGÓLE NIE CIESZYŁ Z TEGO, ŻE AUSTRIA WYGRAŁA DRUŻYNÓWKĘ!
(26.02.2005, 20:52)
Karolcia:-)
Wiecie co?JA napiszę o prawdzie z Mojego punktu widzenia,więc o Ahonenie zrobiło się głośno dopiero jak zaczoł dobrze skakać czyli w tym sezonie.Dzięki temu pojawiły się takie osoby jak "FINOFANKi",a tak naprawdę to wszystko o tyłek potłuc!!!Teraz wszyscy lubią Aho dlaczego?Bo jest w tym sezonie nr.1 ale jeżeli już w przyszłym będzie znowu dominował Marttin Schmitt to znajdą się takie osoby jak NIEMKOFANKI albo FANKI MATTINA.Spójrzmy prawdzie w oczy i niechcę takich komentarzy w stylu:ALE JA AHONENOWI KIBICOWAŁAM JUŻ OD DAWNA to taka ściema,że szok sami siebie oszukujecie!To jest właśnie MOje zdanie.Dziękuję:-)
(26.02.2005, 20:51)
Realista
Bez udziału Polaków w Iron Mountain (USA) rozgrywane są kolejne zawody Pucharu kontynentalnego. Po I serii dzisiejszego konkursu prowadzi Norweg Anders Bardal, przed dwójką Austriaków - Bastianem Kaltenboeckiem i Christianem Nagillerem.

W pierwszej "8-ce" znajduje się aż sześciu Austriaków. Walkę z nimi podejmuje tylko wspomniany lider, Bardal oraz Fin Herman Huczkowski, który jest na miejscu 4.

Czy nie lepiej, żeby uczyli się skakać tam? Albo na jakichś innych lokalnych zawodach?
Po co od razu PŚ albo MŚ? Na szczęście w tej formie nikt ich nie zabierze na IO - PKOL nie zatwierdzi ich udziału.
(26.02.2005, 20:50)
LL
Po co mają skakać???Bo tylko w ten sposób mogą...do czegoś dojść...znaczy mogą się nauczyć skakania!
(26.02.2005, 20:48)
LL
Mnie cieszy, że w skokach zachodzą zmiany...jak zawsze ktoś musi przegrać by wygrać mógł ktoś...to dotyczy spadku Niemców i czwartego miejsca Słoweńców...tylko u nas zastój jak zwykle...chociaż nie ...zmiany są!Na gorsze!
(26.02.2005, 20:46)
Elcia
hhmmm a co do atrakcyjności Aho, to on mi się wogóle nie podoba, a jednak go lubie i kibicuje mu.
(26.02.2005, 20:46)
Charisma
To pierwsze tak, a to drugie nie wiem, bo jak skoczy za daleko to się prawie wywala, ale ma też fajne motto życiowe!
(26.02.2005, 20:46)
Realista
@LL Ale po co?
(26.02.2005, 20:45)
pietras
@chrisma
bo sie ladnie usmiecha i dobrze skacze???
(26.02.2005, 20:45)
LL
Tak polemizowaŁAM.:P
Ależ ja nie twierdziłam, że nasi wypadną lepiej...a może się mylę?Mówiłam, że powinni skakać.A szczególnie ci młodsi powinni...hehe...
(26.02.2005, 20:44)
Piotr
@Realista i LL
A ja od początku MŚ wiedziałem że Austricy zostaną dwukrotnymi mistrzami.Każdemu mówiłem i nie chcielita mi wierzyć.Na drugi raz pamiętajta że co mówie to święte!!
(26.02.2005, 20:44)
Charisma
@pietras
a ja koffam Morgusia!!!
(26.02.2005, 20:44)
Realista
PolemizowałAś (?)
(26.02.2005, 20:42)
pietras
NIKT NIE JEST IDEALNY!!!
(26.02.2005, 20:42)
Elcia
Gratulacje dla Austrii!!!
Gratulacje dla koffanych finiątek
Gratulacje dla nurków (ale się ciesze że nie wygrali)Gratulacje dla Małysza za b. dobry skok
(26.02.2005, 20:42)
Realista
@LL Widzisz jak sprawdziła się moja prognoza jak w zegarku. A wczoraj polemizowałeś...
(26.02.2005, 20:41)
pietras
@HIMENA
NO JA TEZ NIE LUBIE HELWARTA JAK WIDZE JEGO TWARZ NA TYM ZESKOKU TO WYDAJE MI SIE JAKBY CISNOL KLOCA,A MORGI HMM NIE LUBIE GO ZA SZYBKO SIE CHLOPACZYSKO ROZWINOL TAKI MLODY A ZA DOBRZE SKACZE,A RESZTA AUSTRIAKOW JEST SPOKO!!!
(26.02.2005, 20:40)
Realista
@motylek: ja wiem, że się starają. Życze im sukcesów z całego serca, ale to są zawodnicy na PK i tam może kiedyś jak osiągną szczyt formy na drugą, trzecią dziesiątkę...
(26.02.2005, 20:40)
motylek
ktosia> wiesz pietras chyba cie pomylil ze mna, bo to ja napisalam o tym ze nasza mlodziez sie stara
(26.02.2005, 20:40)
ktosia
pietras>
a czemu to do mnie kierujesz?
(26.02.2005, 20:39)
LL
Konkurs bardzo smutny...z powodu poturbowanego Hajeczka.Mam nadzieję, ze pojawią się jakieś bardziej oficjalne notki o jego stanie.To, że się otrzepał przecież nic nie znaczy...Mam nadzieję, że nic mu się nie stało...
(26.02.2005, 20:39)
pietras
@ktosia
RUTKOWSKI WOGOLE SIE NIE STARA,O MATEJI NIC NIE POWIEM BO NIE CHCE SIE WYPOWIADAC A BACHLEDA NIE MA ANI TROCHE TALENTU,SKOCZE BO MIESZKA W ZAKOPANEM!!!
(26.02.2005, 20:36)
Nadia
dolaczam sie do motylka bo przecie kazdy bedzie mial swoje 5 minut w skokach jest jeszcze czas i to duzo:D zaloze sie ze nawet chinczycy czy bialorusini beda je mieli bo kyo np by sie spodziewal takiego roka na podium:)
(26.02.2005, 20:35)
Karolcia:-)
pietras<właśnie rozmawiam z ktosią na gg i powiem Ci,że wszystkie dziewczyny,które lubią Ahonena lubią Go tylko dlatego,że dla Nich On jest ATRAKCYJNY.
(26.02.2005, 20:34)
Himena
@pietras
Chodzi mi o drużynówkę, bo Austria wygrywa zawsze, a Holwarta nie cierpie, lubie tylko Morgiego!
(26.02.2005, 20:34)
pietras
@ktosia!!!A GDYBY MIAL WASY HITLERA TO CO!!!
(26.02.2005, 20:34)
motylek
realista> masz troche racji ale z tym nieistniejacym teamem polskim bym sie nie zgodzila. widac ze mlodziez sie stara
(26.02.2005, 20:33)
Human
Dlaczego nie moge gadać na czacie?
(26.02.2005, 20:32)
pietras
REALISTA JEST REALISTA A CO DO HIMENY AUSTRIACY MAJA 1 ZWYCIEZTWO INDYWIDUALNIE W TYM SEZONIE A DO AUSTRII NIC NIE MAM!
(26.02.2005, 20:32)
Himena
@ktosia
100% racji!
(26.02.2005, 20:32)
ktosia
Ahonen mi się podoba i między nnymi mu kibicuję , z całą pewnością tak jakby miał umiejętności jussiego
(26.02.2005, 20:31)
pietras
@ktosia NIE WIEM CZYM TEN AHONEN TAK CI ZAIMPONOWAL ON POPROSTU BARDZO BOBRZE SKACZE ALE NIE DLA POLSKI,GDYBY AHONEN MIAL UMIEJETNOSCI JUSSJEGO H. TO TEZ BYS GO TAK POLUBILA ON JEST BARDZO DOBRY I SWOJA BEZINTERESOWNOSCIA PROBUJE WYWOLAC WALKE UMYSLOW!!!NIE LUBIE GO BARDZO!!!
(26.02.2005, 20:29)
Realista
Słuchajcie chyba śnie czytając takie rozważania o 1. miejscu Polaków czy o Polakach na podium. To czysta science-fiction. Chyba od jutra będę kibicował Węgrom, Rumunii i Holandii :-)
Ja jestem kibicem Małysza. ale nie POlaków, bo, wybaczcie, trudno kibicować nieistniejącemu teamowi.
(26.02.2005, 20:28)
Himena
@pietras
nie wymądrzaj się, skąd wiesz co jest w Finlandi, w Austrii, to się wszyscy nudzą, a ja nudzę się wtedy kiedy wygrywa Austia (a wygrywa zawsze) tak jak niektórzy nudzili się jak wygrywał Ahonen! To jest poprostu nudne!
(26.02.2005, 20:26)
motylek
i tu zgadzam sie z ktosia, poza tym ze ahonen nie jest moim ulubionym finem:)
(26.02.2005, 20:26)
Karolcia:-)
pietras<widzę,że dzielnie razem bronimy naszego kraju:-)?
(26.02.2005, 20:25)
motylek
to dlaczego nie kibicowac bialorusinom ktorzy byli ostatni?? albo wlochom??
(26.02.2005, 20:24)
Nadia
No wlasnie ja nie umiem podzielic Polakow i (w moim przypadku)Norwegow na tej samej plaszczyznie ze zwyciestw kazdej druzyny cieszylabym sie rownie bardzo i w kazdym przypadku z innego powodu
(26.02.2005, 20:24)
ktosia
Ja odpowiem na pytanko Karolci chociaż nie było skierowane do mnie: Czy jeśli miała bym wybierać złoto polaków czy finów to wybieram oczywiście polaków. Mimo, iż bardzo się cieszę, że finowie mają drugie miejsce a Aho wczoraj wygrał. A i jeszcze jedno: Ja NIE jestem fanką finów, tylko Ahonena. Pozdrawiam.
(26.02.2005, 20:24)
motylek
konkurs na prawde byl swietny i trzymal w napieciu!
(26.02.2005, 20:23)
Karolcia:-)
motylek<ale czy ktoś robi z tego aferę?
(26.02.2005, 20:23)
pietras
OK OK KIBICOWAC FINOM ALE Z NADMIAREM FINLANDIA TO NIE POLSKA,A DLACZEGO NP. NIE NORWEGOM??
(26.02.2005, 20:22)
HIMENA
No więc tak NIE CIESZE SIĘ ZE ZWYCIĘSTWA AUSTRIAKÓW, I NIE OBWINIAM JANNE ZA PRZEGRANĄ FINÓW. MYŚLĘ ŻE I KIURU MÓGŁ SKOCZYĆ WIĘCEJ! A AUSTRIACY W LAHTI NIE WYGRAJĄ! W INDYWIDUALNYM KONKURSIE TO ONI NIE POTRAFIĄ SKAKAĆ! A CO DO MORGENSTERNA TO ON JESZCZE ZBYT WIELE NIE POTRAFI PO SKOKU 138,5 M PRAWIE SIĘ WYWALIŁ, A HAUTAMEAKI SKOCZYŁ 139,5 M Z NOTAMI 19,5! CIESZĘ SIĘ Z SREBRNEGO MEDALU FINÓW, A CO DO POLSKI, TO SIĘ NIE BĘDĘ WYPOWIADAĆ!!! CHCIAŁAM ŻEBY WYGRALI FINOWIE A DRUDZY BYLI NORWEGOWIE A WYGRALI AYSTRIACY, ALE NIKOGO ZA TO NIE OBWINIAM!!!
(26.02.2005, 20:22)
Nadia
popieram ktosie i przestanmy sie spierac o jakies bzdety:D
(26.02.2005, 20:21)
Karolcia:-)
Nadia<masz w 99% rację ale to napisałam o Polakach,żę jednak na 1 miejscu raczej powinno się kibicować im i to było sformułowane jako pytanie,więc...?
(26.02.2005, 20:21)
ktosia
super konkurs:)
(26.02.2005, 20:21)
motylek
ja bym na prawde sie cieszyla gdyby polacy znalezli sie na podium ale niestety trzeba przyznac ze nasza druzyna jest troche za slaba i skoro zabraklo ich w 2 serii to kibicowalam finom. i nie wiem z czego tu robic afere
(26.02.2005, 20:20)
Karolcia:-)
motylek<a skąd u Ciebie takie wnioski?
(26.02.2005, 20:18)
Nadia
Karolcia=>widzisz bo tego nie da sie porownac so dwie plaszczyzny: jedna patriotyczna i druga nalezy do swego rodzaju chemii poprostu cos/kogos za cos lubimy i wspieramy nie do konca zawsze wiedzac skad to sie bierze
(26.02.2005, 20:18)
motylek
a poza tym to,ze kibicuje finom nie przeszkadza mi w kibicowaniu polakom
(26.02.2005, 20:18)
pietras
A WIEC MOTYLEK,POMYSL O TYCH ZNUDZONYCH LUDZIACH KTORZY W FINLANDI SIEDZA I NUDZA SIE PRZY WYGRYWANIU AHONENA I REPREZENTACJI FINLANDI,IM JUZ POPROSTU SIE TO NUDZI SKORO OSIAGNELI JUZ WSZYSTKO W TYM SPORCIE I REGULARNIE CO ROKU MAJA NOWA SLAWE NP. TAKI NYKANEN TYLE LAT SKAKAL IDEALNIE A POTEM INNI FINOWIE IDEALNIE AZ DO AHONENA KTORY SKACZE W TYM SEZONIE EXTRA CO ICH TO OBCHODZI ONI NIE OGLADAJA SKOKOW BO WIEDZA ,ZE AHONEN ALBO INNY FIN WYGRA |A JUZ JAK AHONEN NIE WYGRA TO JEST WIELKA ROZPACZ ,POWIEDZ CO IM JESZCZE POTZREBA DO SZCZESCIA !!!:(:(!!!
(26.02.2005, 20:18)
Nadia
Poza tym sadze ze zaslepieni raczej mialo sie tyczyc tego ze nie mozna narzucac innym swoich upodoban bo kazdy ma prawo do wlasnych....
(26.02.2005, 20:17)
motylek
karolcia>pozostawie to bez komentarza bo widze ze strasznie chcesz udowodnic wszystkim swoje poglady
(26.02.2005, 20:16)
Karolcia:-)
Nadia<oczywiście masz rację ale myślę,że na 1 miejscu jednak powinno się kibicować Swojemu krajowi,a dopiero potem np.Niemcom czy innemu krajowi kumasz?
(26.02.2005, 20:16)
motylek
przynajmniej nadia sie ze mna zgadza:) dziex nadia!!!
(26.02.2005, 20:15)
Nadia
Motylek=>teraz Ty masz w 100% racje ja kibicuje norwegom i polakom i jakos nie wchodzimy sobie w droge..wrecz przeciwnie:D
(26.02.2005, 20:15)
Realista
Bądźmy precyzyjni: mozna kibicować Finom, Austriakom, Małyszowi. A kibicowanie Polakom, Bułgarom czy skądinąd sympatycznym Holendrom czy Estończykom, to troszkę inna działka.
(26.02.2005, 20:14)
Karolcia:-)
motylek<o sorry nie masz podstaw żeby pisać o Mnie czy nawet pietrasie w ten sposób:"ŻE JESTEŚMY ZAŚLEPIENI" Ty wiesz wogóle co to słowo znaczy?
(26.02.2005, 20:14)
Nadia
LUDZIE kazdy jest fanem\fanka kogos innego i kazdy ma do tego prawo PLZ bo to sie zaczyna smieszne robic:)
(26.02.2005, 20:12)
motylek
pietras i karolcia> nie wiem czy wiecie ale nie wszyscy musza kibicowac austriakom albo polakom bo praktycznie kazdy ma swojego faworyta. ja osobiscie kibicuje i polakom i finom ale jak jestescie zaslepieni to sie mowi trudno!!
(26.02.2005, 20:12)
Karolcia:-)
pietras<popieram w 100% Ciebię!!!
(26.02.2005, 20:11)
Karolcia:-)
TAMi<tu Mnie trochę zaszkoczyłaś ale nie chcę wchodzić do tego tematu,ponieważ zaraz wszyscy będą Mnie nazywać "IDIOTKĄ".
(26.02.2005, 20:10)
pietras
YHY WLASNIE NIE ROZUMIEM LUDZI KTORZY SA ZA REPREZENTACJA FINLANDI POPROSTU TO JEKIES WOGOLE NIELOGICZNE MYSLENIE A MALYSZ DLAWAS JEST TAK JAK AHONEN!!!
(26.02.2005, 20:09)
TAMI
Kibicuję polakom i finom--> jak jedni nie mogą to chociaż drudzy się spisują. Co począć...Papa :)
(26.02.2005, 20:07)
Karolcia:-)
Tami<świętować zwycięstwo Finów!?!
(26.02.2005, 20:04)
TAMI
Zjadł mi się nick :)
(26.02.2005, 20:03)
Karolcia:-)
pietras<wygląda na to,że AŚKA lubi Niemców ale chyba nie skacze za nimi aż tak jak nie zastąpione "FINOFANKI" nie?
(26.02.2005, 20:03)
T
Dzięki dziewczyny :)) Ide świętować srebro finów-> miłego wieczoru;)))
(26.02.2005, 20:03)
sylwia
Gratulacje dla Austriaków. W pełni na to zasłużyli!
(26.02.2005, 20:02)
Karolcia:-)
TAMI<sorcia ale masz dziwny nic jakbyś była facetem:-)Już kumam Twój poprzedni wpis:-)
(26.02.2005, 20:01)
Nadia
sry TAMI zapamietam jednak podpis sama rozumiesz co sugeruje:D jeszcze raz srki
(26.02.2005, 20:00)
pietras
@ASKA NIE ROZUMIEM DLACZEGO JESTES ZA NIEMCAMI PRZECIEZ ONI MAJA JUZ Z 10 MEDALI DRUZYNOWYCH MISTRZOSTW SWIATA;];];]|A POLSKA NAPRZYKLAD NIE MA ANI 1 :D:D:D
(26.02.2005, 19:59)
Jasiek
8. Szwajcaria 449.8
9. Polska 449.7
Ale zenada!!!
(26.02.2005, 19:59)
TAMI
Ej błagam przestańcie robić ze mnie faceta:P Jestem 22- letnią kobitką:) Właśnie wymiotą, a nie zwymiotują ;)
(26.02.2005, 19:59)
Karolcia:-)
pietras<Polacy kiedykolwiek byli na 3 miejscu?
(26.02.2005, 19:58)
Karolcia:-)
Aśka<bo na tyle było ich stać.
(26.02.2005, 19:57)
pietras
NAJLEBSZE MIEJSCE POLSKI DRUZYNOWO TO 3 I NIGDY NIE BEDZIE LEPIEJ TAK PRZYNAJMNIEJ PRZEZ 8 LAT.!!!:(
(26.02.2005, 19:55)
Aśka
Ogólnie świetnie ! Tylko czemu Niemcy dopiero na 5 miejscu !?
(26.02.2005, 19:54)
Karolcia:-)
Nadia<a...nie doczytałam się do końca dzięx:-)
(26.02.2005, 19:54)
Karolcia:-)
...Adi...<ale zaraz to znaczy,że odrazu trzeba Polską reprezentację skreślić?
(26.02.2005, 19:53)
Nadia
Karolcia, Tami napisal wymiota a wymioitowac to beda przegrani jak zobacza skoki gospodarzy:D
(26.02.2005, 19:52)
Karolcia:-)
Realista<nie zgadzam się z Tobą ale szanuję Twoje zdanie.
(26.02.2005, 19:51)
Karolcia:-)
Tami<nie ma sprawy:-)Co znaczy "WYMIOTUJĄ NA WŁASNEJ SKOCZNI"?
(26.02.2005, 19:50)
Realista
Istnieje w tym sensie w jakim istnieje np. reprezentacja Bułgarii, to prawda, w sensie formalnym. Ale widać, że w skoki ładują fundusze Kazachowie, Koreańczycy, Chińczycy. Te kraje nas wyprzedzą w najbliższym czasie. Nie istnieje w takim sensie, żeby było sens wysyłać ja na IO w Turynie.
(26.02.2005, 19:50)
TAMI
Dzięki Karolcia. A poza tym finowie wspaniale:) A za tydzień pewnie wymiotą na własnej skoczni. Śliczny wygląd szubienic nota bene hyhy ;)
(26.02.2005, 19:48)
pietras
MOGLA WYGRAC NORWEGIA A NIE AUSTRIA KTORA TAKICH MEDALI MA PELNO!!!
(26.02.2005, 19:48)
hmm
jak myslicie kiedy bedzie news "srebro dla finow!!!". ja mysle ze za 20 min.
(26.02.2005, 19:48)
Karolcia:-)
Realista<a skąd takie wnioski?
(26.02.2005, 19:45)
Realista
@Karolcia

Reprezentacja Polski nie istnieje
(26.02.2005, 19:44)
nika
Bardzo ładnie !! Drugie miejsce dla Finów!!! GRATULACJE!!!
(26.02.2005, 19:42)
Karolcia:-)
Nessa<uważam,że to były rzeczywiście fascynujące skoki ale były by jeszcze lepsze z reprezentacją Polski w 2 serii niesądzisz?
(26.02.2005, 19:41)
motylek
nadia masz w 100% racje!! finom i norwegom nalezalo sie pierwsze miejsce za poprzedni konkurs, w ktorym faworyzowano austriakow!!
(26.02.2005, 19:40)
Karocia:-)
Tami<jestem po Twojej stronie:-)Ten człowiek chyba sam nie wie co pisze.
(26.02.2005, 19:39)
Nessa
Ale świetne skoki! Do końca trzymaly w napięciu i miałam cichutka nadzieję, że ,może jakoś Norwegowie wylądują na 2. pozycji, ale też było świetnie! A Austriacy (jak dla mnie) - REWELACJA!
(26.02.2005, 19:38)
Karolcia:-)
Realista<no dobra oki.Jeżeli chodzi o skoki to w tej klasyfikacji z reprezentacji Polski jest tylko Małysz ale podaj Mi chociaż 1 sportowca na poziomie Adama.
(26.02.2005, 19:37)
Realista
Równie dobrze można pisać o "skokach szwedzkich", bułgarskich, francuskich czy holenderskich...
(26.02.2005, 19:37)
Pettersen
powiedzccie!!!

PLEASE
(26.02.2005, 19:36)
Karolcia:-)
finofanka<a mam takie 1 pytanko:gdybyś miała wybrać złoto Polaków i złoto Finów to co byś wybrała?
(26.02.2005, 19:36)
Realista
@Karolcia

Drogą do odrodzenia sportu jest przeznaczenie większych pieniędzy na WF, baseny, itd. Natomiast polskie skoki = Małysz.
I nic tu się nie zmieni w najbliższym czasie.
(26.02.2005, 19:35)
Pettersen
gdzie w internecie leca zawody w iron mountain i czy w ogole leca

@??? mi chodzilo o puchar swiata:)
(26.02.2005, 19:34)
Karolcia:-)
uskotka<to Ty chyba masz jednak problemy ze zrozumeniem czytanego tekstu:-)
(26.02.2005, 19:34)
finofanka
mowcie co chcecie ale dla mnie FINOWIE i tak sa najlepsi !!! wiedzialam ze beda mieli srebro bo dla Janne tylko srebra w tym roku brakowało... i jest! gratulacje dla naszych kofanych finiątek! Brawo! moje misie :*
(26.02.2005, 19:32)
Karolcia:-)
Realista<Ja myślę,że po to aby w Polsce był znany jaki kolwiek sport.Bo gdyby np.skoczkowie czy jeszcze inni sportowcy nie mieli szansy to w Polsce nie byłoby takiego znaczenia jak "SPORT" niesądzisz?
(26.02.2005, 19:32)
TAMI
Moro co to ma znaczyć? Jeśli już to Rosjanie nie ruscy prosty dzieciaczku. I co za wstyd? Ze są lepsi? Tu Cie boli? Po drugie widać ich ciężką pracę a Wolfgang włożył całe serce i duszę, żeby wyprowadzić tą drużynę na prostą. Żałosny jesteś kolego.
(26.02.2005, 19:32)
Jagaciarz-cd
Ahonen tracacy az 9 metrów do Hoellwartha nieczesto sie zdarza...-ciekawe co o tym zadecydowalo.
(26.02.2005, 19:32)
uskotko
karolcia, chyba masz problemy z czytaniem. Albo rozumieniem. Napisano, że Ahonen w każdym DNIU skakał lepiej. Wyjaśnię Ci jak dziecku: każdy kolejny skok każdego dnia był lepszy. Drugi był lepszy niż pierwszy, a trzeci niż drugi. I dziś w konkursie powinien był oddać swoje skoki nr 2 i 3. Stało, jak się stało. Nie ma co płakać.

Tylko humor jakby gorszy niż po K90. Bo przegrali złoto...
(26.02.2005, 19:31)
Nadia
Motylku w pelni popieram a najlepiej to ex aequo z norwegami:D
(26.02.2005, 19:30)
Jagaciarz
Bardzo zastanawia mnie zepsuty skok Ahonena w 1szej serii-kto wie czy nie zadecydowalo to o utracie zlota.
Gratulacje dla medalistów z Austria na czele-swoja droga Morgenstern to wielki ryzykant,ale na tych mistrzostwach 2 razy ryzyko mu sie oplacilo.
(26.02.2005, 19:29)
Realista
Skutek: mamy takich Zdzichów, którzy liczyli na 6. miejsce... Naiwnych nie brakuje.
(26.02.2005, 19:29)
Realista
Po prostu Federer czuje, że okręt tonie... co wyczuł tez Mateja i... wyciągnął wnioski
(26.02.2005, 19:27)
Realista
@Karolcia

Mozna - tylko po co? Podsumujmy co osiągnięto:

1. Zmęczono Małysza
2. Zdołowano trzech pozostałych: uświadomiono im, że są grubo poniżej Rosjan, a na poziomie Kazachów, i przegrywają z Czechami skaczącymi częściowo w rezerwowym składzie...

Powstaje pytanie: po co?
Odpowiedź: kontrakt z "Red Bullem"!!! Z tego samego powodu Małysz musiał skakać w Szczyrku, Wiśle i Zakopanem...
(26.02.2005, 19:26)
A.M.
BRAWO DLA AUSTRIAKÓW !!! PRAWDZIWI SPORTOWCY.... SĄ NJALEPSI NA ŚWIECIE !!!
(26.02.2005, 19:23)
Karolcia:-)
uskotka<przecież na treningach Ahonen nie był w dobrej forme i nieprawdą jest,że z dnia na dzień lepiej skakał.
(26.02.2005, 19:23)
Karolcia:-)
motylek<a dlaczego uważasz,że to właśnie Finowie zasłużyli na złoty medal?
(26.02.2005, 19:21)
uskotko
i Finowie znów przegrani. A zabawę popsuł im Janne A. Można oczywiście powiedzieć, że złoto zostało Finom zabrane dzięki odwołaniu serii próbnej. Ahonen przez trzy dni skakania na K120 pokazywał, że każdy kolejny skok dnia ma lepszy. Dziś pierwszy oddał w konkursie, nie w serii próbnej.

Srebrni po raz kolejny...
(26.02.2005, 19:20)
Kaeolcia:-)
Realista<ale Ja niepisałam wczoraj,że Twoje przewidywania się nie sprawdzą.
Tylko pisałam,że każdemu można dać szansę.
(26.02.2005, 19:20)
motylek
buuuuuu!!! czemu wygrali austriacy a nie finowie??
uwazam ze to finom nalezalo sie zwyciestwo!!
(26.02.2005, 19:19)
Zdzichu
Brawo Austriacy !!! Wielkie emocje były. Tylki szkoda że polacy się kiepsko skoczyli (oprócz Adama Małysza)
(26.02.2005, 19:19)
Realista
@Karolcia

Widzisz Karolcia - wyszło na moje!!!
Dalej też się wszystko sprawdzi jak w zegarku
(26.02.2005, 19:16)
Zdzichu
Tylko Adam dobrze skoczył dobrze
(26.02.2005, 19:16)
Dawid
mysle że polacy (oprócz Adama Małysza)mogli postarć się bardziej i pokazac się z jak najlepszej strony.Ogółem wszyscy byki do *****
(26.02.2005, 19:09)
Karolcia:-)
Noi i co koniec naszej kariery międzynarodowej?Jestem ciekawa jak pójdzie Polakom w Lahti?
(26.02.2005, 19:08)
Zdzichu
Polacy mnie zawiedli myślałem że zajmą 8-6 miejsce a tu miejsce 9. Coś trzeba z tym zrobić!
(26.02.2005, 19:07)
***
no i Austria wygrała-gratulacje.
No cóż, nie spełniły się moje marzenia o złocie dla Norwegii, ale trzecie miejsce to też bardzo dobrez.
(26.02.2005, 19:07)
???
Peterka indywidualnie nie zdobył żadnego medalu na MŚ czy IO
(26.02.2005, 19:06)
???
@Pettersen
Wymień te domniemane medale
(26.02.2005, 19:04)
Pettersen
i jest ze sloweni
(26.02.2005, 18:45)
Pettersen
@???
bez przesady!! a peterka to co??? tez ma duzo medalów
(26.02.2005, 18:44)
???
@Realista
Dodanie Słoweni do tych 5 potęg skoków narciarskich to przesada.Jeden tytuł MŚ , dwa PŚ i dwa brązy w drużynie to za mało.Sam Małysz zdobył więcej tytułów niż Słowenia podczas całego swego istnienia.
(26.02.2005, 18:40)
pietras
MATEJA ORZEŁ:D:D:D,A BACHLEDA NAJBARDZIEJ PRZECIETNY SKOCZEK NA SIWECIE!!!
(26.02.2005, 18:39)
Moro
Żenada, Żenada......taka porazka, o rany......juz nawet ruskie weszli do finalu......taki wstyd...na to juz nie ma tlumaczenia....nawet Szwajcarzy byli lepsi.....no comments......chyba zaczne kibicowac finom....
(26.02.2005, 18:38)
Pettersen
@realista moim zdaniem to tak powinna wygladac kadra a

kadra a: malysz stoch bachleda mateja
(26.02.2005, 18:34)
pietras
ZGODZE SIE Z REALISTA NIECH SKACZE TYLKO ADAM A RESZTA NIECH TRENUJE Z KUTTINEM BO MALYSZOWI NIE POTRZEBNY JEST TRENER ,MAMY KROKIEW NIECH TAM SKACZA PO 30 SKOKOW DZIENNIE A JAK IM NIE BEDZIE WYCHODZIC TO NIECH ZAKONCZA KARIERE!!!
(26.02.2005, 18:30)
pietras
HAJEK ZOSTAL PRZEWIEZIONY DO SZPITALA I SZYBKO Z NIEGO WYJDZIE GDYZ ZAPEWNE NIC POWAZNIEJSZEGO MU SIE NIE STALO SKORO PO UPADKU OD RAZU WSTAL O WLASNYCH SILACH;];];]
(26.02.2005, 18:25)
Realista
Moze się zlituje ktoś i ograniczy kadrę "A" do Małysza...
(26.02.2005, 18:24)
menel
a czego sie można bylo spodziewać jak nasze eagle spadaja na 111 , 114 i 117 metrze i po co to całe jeczenie w tv ze zabraklo nam 0,1 punktu równie dobrze mozna bylo zalować że Białoruś czy Chiny nie weszły a przecież tak dobrze skakali 4 razy po 80m :) Pozdro dla naszego mistrza on jak zwykle skoczyl świetnie a co do reszty to na nartach niech wracaja do Polski. Dać im biegówki i niech zasuwają
(26.02.2005, 18:23)
Pettersen
nie wytrzymam!!!
(26.02.2005, 18:23)
Realista
Wczoraj pisałem: Chociaż oczywiście moze się zdarzyć jakis cud z tą ósemką (np. taki jak dyskwalifikacja Norwegów). Poza tym Japończycy skaczą tu katastrofalnie. Ale wątpię, żeby Rosjanie i Czesi nam odpuścili, a i ze Szwajcarami bedzie bardzo trudno... Dziesiąte miejsce to jest realna perspektywa...

To pisałem przedwczoraj:

Pierwsza szóstka dla Małysza jest nierealna, tym bardziej medal. Biorąc pod uwagę wszystkie absencje, to nie udało mu się uzyskać lepszego miejsca niż 10. Ja będę się cieszył, gdy to 10 uda mu się uzyskać w czasie konkursu. Byłaby to piękna klamra spinająca całą jego karierę: 10 miejsce 8 lat temu w pierwszym występie w Mistrzostwach Świata, 10 miejsce w ostatniej wielkiej imprezie. Myślę też, że będzie naszym jedynym zawodnikiem w 30. Dla oceny jego wielkiej kariery, to nie ma znaczenia, pozostanie i tak jednym z najwybitniejszych polskich sportowców. Podsumowując, to polskie skoki wróciły do czasów sprzed Małysza i teraz czeka nas 10-12 lat chudych, gdzie będziemy się cieszyć z każdego miejsca w 50 Pucharu Świata i z każdego punktu w Pucharze Kontynentalnym. Nie chcę być pesymistą, ale obawiam się, że na Igrzyskach Olimpijskich już żadnego z naszych skoczków nie zobaczymy. Podobno w PZN zapadły już decyzje i kadrę w przyszłym roku ma trenować Kruczek (wycofują się sponsorzy i nie ma forsy na trenera z zagranicy) - czy coś wiecie na ten temat?

I miałem rację!!!
Tylko, że 10. miejsce było dziś poza zasięgiem Adama...

To pisałem wczoraj:

Rzeczywiście Małysz jest wyjątkowym talentem jaki się rodzi raz na wiele lat. Innych sukcesów w skokach od 17 (!) lat nie mieliśmy. Żadnych! Zawodów juniorskich czy uniwersjady nie liczę, bo na świecie ich nikt poważnie nie traktuje. Tak samo loteryjnego 5. miejsca Matei na MŚ w Trondheim czy ostatnio 7. miejsca Stocha - obydwóm powiało, a oba konkursy były rozgrywane w kompletnie loteryjnych warunkach. Mateja wywalczył raz dość przypadkowo 6. miejsce w Saporro, i dwa razy 9. w Harrahowie. Chyba te rezultaty i dwa niezłe występy Matei w Zakopanem, to wszystkie (!) nasze sukcesy w skokach na przestrzeni ostatnich 17 lat! Żadnych innych miejsc w pierwszej dziesiątce żadnych zawodów. Nawet Rosjanie wypadali lepiej, nie mówiąc o Czechach czy Amerykanach! Tak więc poza Małyszem polskie skoki od czasów Fijasa nie istnieją. Gdy Małysz zakończy karierę, a naprawdę możliwe, że to stanie się jak u Hannawalda nagle, to polskich skoków nie ma. Czas się obudzić ze snu. Dużo większe sukcesy odnosimy w dziesiątkach innych dyscyplin sportowych.

Co tu mozna dodać: pora obudzić się ze snu i przestać mówić o polskich skokach narciarskich, bo takowe od dwudziestu z górą lat nie istnieją. Skoki narciarskie to dysyplina, w której liczy się 6 bogatych krajów: Niemcy, Austria, Norwegia, Finlandia, Słowenia i Japonia, od czasu do czasu Rosja. Czasami doskakują pojedynczy skoczkowie z innych krajów: Włoch, Francji, Czech, USA, Kanady, Polski. Gdy skończy się (zapewne właśnie dzisiaj tzw, małyszomania) znikną najpierw skoki w Polsce w nastepującej kolejności:
1. Wycofają się sponsorzy, którzy interesują sie tylko Małyszem.
2. Nie będzie pieniędzy (od przyszłego sezonu) na zagranicznych trenerów - trenerem kadry będzie Szturc albo Kruczek., o ile kadra będzie istnieć oczywiście.
3. Padną plany budowy i modernizacji skoczni w Zakopanem i Wiśle.
4. Skończy się od roku 2006 PŚ w Zakopanem.
5. Na końcu padną strony, takie jak ta...

Możecie tu mnie krytykować za pesymizm, ale za 2 lata przekonacie się, że miałem rację. Tak jak z komb. norw., w której byliśmy mocni, a która już u nas umarła. Cóż, trzeba podziękować Małyszowi za te 4 lata wspaniałych emocji jakie nam dostarczył, następne emocje czekaja nas za 20-30 lat.

A Wy mnie słuchajcie!!!
(26.02.2005, 18:22)
Pettersen
co z Hajkiem??
(26.02.2005, 18:22)
LL
0,1 ptu!!!
(26.02.2005, 18:21)
LL
BŁAGAM NAPISZCIE CO Z HAJECZKIEM JAK TYLKO TO BĘDZIE MOŻLIWE!!!
(26.02.2005, 18:17)
LL
To było do przewidzenia.......:((((
(26.02.2005, 18:16)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Austriacy Mistrzami Świata na dużej skoczni
Austriacy Mistrzami Świata na dużej skoczni

Austriacy Mistrzami Świata na dużej skoczni

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich