skifan@ marmi
Być może masz rację, jednakże statystyka nie mierzy przypuszczeń.
(26.11.2019, 04:32)
marmi@skifan
Dzięki za ciekawą statystykę. Można tylko dodać, że mogłaby być zbliżona do ubiegłego roku jeśli chodzi o punkty, gdyby Żyła nie upadł...
(25.11.2019, 23:43)
PolonusWydawało mi się, ze dwa komenty niżej napisałem dobrze: wordpress.com.
A tu patrz pan. Pisze inaczej:)
No więc poprawiam.
(25.11.2019, 13:43)
aural"Konkurs na najlepsze ściemnianie tez wygrał Tande.
Nasi bajdurzyli o swoich ekstra butach, Niemcy powkładali dla zmyły na łby jakieś hełmy z czasów wojny trojańskiej, a Tande wykluczył się z rywalizacji mówiąc, że nogi w kolanie zgiąć nie potrafi. I z tą sztywną nogą dołożył wszystkim ponad 15 punktów. Jak przed Kuusamo stwierdzi, że drugą też ma sztywną, to można się będzie spodziewać 30-tu punktów przewagi."
Buahahaha! Masz talent kabaretowy brachu xd
(25.11.2019, 12:52)
Polonus@skifan, @Horus
Potwierdzam. Wczoraj to akurat sprawdzałem. Jest dokładnie tak, jak piszecie.
Przy okazji zapraszam na swojego bloga na worpress.com, gdzie od dzisiaj wieczór co tydzień będę podawał garść danych statystycznych dotyczących bieżących wydarzeń w Pucharze Świata.
Garść pierwsza powinna być, jak napisałem, gotowa dziś wieczorem. Jeśli zdążę. Kilka punktów, w tym wątek, o którym wspomnieliście, czeka gotowy od wczoraj:).
(25.11.2019, 10:43)
PawełW Austrii by rozpoczęli, to by wtedy zawodnicy z Austrii mieli trema, bo by chcieli, a by im nie wychodziło.
(25.11.2019, 10:31)
PolonusKonkurs na najlepsze ściemnianie tez wygrał Tande.
Nasi bajdurzyli o swoich ekstra butach, Niemcy powkładali dla zmyły na łby jakieś hełmy z czasów wojny trojańskiej, a Tande wykluczył się z rywalizacji mówiąc, że nogi w kolanie zgiąć nie potrafi. I z tą sztywną nogą dołożył wszystkim ponad 15 punktów. Jak przed Kuusamo stwierdzi, że drugą też ma sztywną, to można się będzie spodziewać 30-tu punktów przewagi.
Muszę przyznać, że dałem mu się nabrać na tę chorą nogę i przed konkursem nie brałem go w ogóle pod uwagę..
Ale on tak ma. Często oszukuje. Przy czym kiedyś na stroju, potem na belce. Teraz przynajmniej oszukiwał w sposób dozwolony.
(25.11.2019, 09:53)
auralLanisek potwierdzil wysoka dyspozycje. W sobote zabraklo mu 1,5 pkt do lidera Kubackiego, a w niedziele byl drugi. Mam nadzieje ze na innych skoczniach bedzie podobnie czyli... Polacy regularnie w top 3 :)
(25.11.2019, 06:26)
skifan@ Horus
Dzięki za uzupełnienie.
Wygląda na to, że masz rację.
Jeszcze dwa dni temu, czyli przed rozpoczęciem obecnego sezonu Dawid Kubacki miał na swoim koncie 2.412 punktów zdobytych łącznie w całej karierze podczas indywidualnych konkursów o Puchar Świata, czyli nieco mniej niż Maciej Kot, który zgromadził ich 2.419.
Po konkursie w Wiśle Dawid Kubacki ma 2.448 punktów (+ 36), podczas gdy Maciej Kot - 2.425 (+ 6).
Im obu dużo jednak brakuje do Piotra Żyły, który zdobył dotychczas 3.924 punkty (+ 0).
Co będzie dalej w tej historycznej rywalizacji, czas pokaże.
(25.11.2019, 03:12)
HorusTo i ja podam ciekawostkę statystyczną. Według moich obliczeń Kubacki właśnie wyprzedził Kota w liczbie punktów zdobytych w PŚ (w całej karierze, rzecz jasna). Wyżej są już tylko Małysz, Stoch i Żyła.
(24.11.2019, 22:24)
skifanDrobna statystyka.
Jak tegoroczna inauguracja sezonu zimowego w wykonaniu naszych skoczków wypada w porównaniu z poprzednimi latami?
2016 r. - w pierwszym konkursie indywidualnym sezonu (debiut trenera Horngachera) 5 naszych zawodników zdobyło łącznie 83 punkty.
2017 r. - 5 skoczków, 190 punktów.
2018 r. - 5 skoczków, 132 punkty.
2019 r. - 3 skoczków, 102 punkty.
I dla ogólnej orientacji:
w sezonie 2016/2017 nasi skoczkowie zdobywali w konkursach PŚ średnio 143,6 punktu,
w sezonie 2017/2018 - 147,5 punktu,
w sezonie 2018/2019 - 136,9 punktu.
(24.11.2019, 22:08)
marmiAkurat z Wisłą historia była taka (jeśli dobrze pamiętam), że brakowało terminu, był 1 konkurs w tygodniu, a PZN/Tajner no i kibice oczywiście chcieli mieć pełny osobny weekend, bo to dużo więcej kasy. To z Polski wyszła inicjatywa rozegrania tych zawodów na początku sezonu, choć uwarunkowana oczywiście tym, że inne weekendy były już w zasadzie zajęte. Tajner nawet chciał potem przesuwać to na koniec października/początek listopada na wzór narciarstwa alpejskiego...
Należałob y do tego wrócić moim zdaniem i zacząć lobbować np. za zamianą terminu Niżnego Tagiłu i Wisły przynajmniej. W Rosji śnieg i tak gwarantowany a za 2 tygodnie w Wiśle jest przynajmniej na to szansa :)
Natomiast skoki w Kanadzie w zasadzie wymarły a w USA są prowadzone próby powrotu do PŚ i nawet miało już coś być, ale nie wyszło, pewnie jak zwykle kasa. Miejmy nadzieję, że to się uda w kolejnych sezonach...
(24.11.2019, 21:48)
TriaMeraStoch po drugim skoku wykonał ten gest-foch ,ze niby popsuł skok a tu pudło wskoczył
(24.11.2019, 20:50)
PabloDe javu znowu mam więc tak zostanie i znowu stochowi nie będzie dane wygrać lotów.
(24.11.2019, 20:47)
PabloMarkengowi daję drugi rok 2020/21 więc niech trochę się uspokoi to pierwszy konkurs (zwrot akcji) już Planica ta sama wyniki co dziś. Można już typować.
(24.11.2019, 20:43)
PabloMarkeng ma jeszcze czas może się być w 10, ale nie na podium, bo by był jak dither, albo biegun którzy już nie startują, bo im się głowach po przewracało, więc niech nie sorrzy, jak domen prevc.
(24.11.2019, 20:38)
SkokiFan2000Ech, szkoda słów, ta skocznia jest żenująca..
(24.11.2019, 20:24)
CinyCH2@skokomaniak
Zgadzam się z Tobą, jednak twarde głowy w FIS-ie mają w gdzieś zdanie Polski i robią sobie jak chcą.
(24.11.2019, 19:56)
skokomaniakCinyCH2 ale chodzi o to żeby inaczej rozpisać te zajęte weekendy i w tygodniu około 20 listopada zacząć tam gdzie jest zima a Wisłę rozpisać w weekend inny
(24.11.2019, 19:53)
CinyCH2@skokomaniak
To nie Polacy układają kalendarz skoków, więc albo mogliśmy wziąć ten termin, albo prosić się o środek tygodnia, bo weekendy są zajęte i ciężko gdzieś się wbić
(24.11.2019, 19:09)
skokomaniaknie chodziło mi o to aby robić zawody w Wiśle w środku tygodnia a normalnie tak ułożyć kalendarz aby zacząć np w Norwegii Finlandii Szwecji Kanadzie(nawiasem mówiąc mogliby w końcu zrobić konkurs w Kanadzie i Usa aby chłopaki mogli u siebie skoczyć bo trochę to jest puchar europy + Japonia a nie puchar świata)
(24.11.2019, 18:36)
DurakFachowcy sami,konkurs był do bani.Kot -" 2 seria nie powinna się odbyć".Kraft na pytanie czy konkurs był sprawiedliwy -" tak,jak gra w piłkę 11 na 5".W tamtym roku też był fatalny,nikt telemarka nie ryzykował.Wisła powinna być później,albo wypaść całkiem.A Żyła? Żyła chciał iść na drugą serię..ale się nie załapał,trochę śmieszne,ale buzi szkoda he he he
(24.11.2019, 17:52)
serrosplW sensie takich sportów jak są
Skoki Narciarskie
curling
Bi athlon
B iegi Narciarskie
Bobsleje
H okej na Lodzie
Kombinacja Norweska
Łyżwiarstwo szybkie/figurowe
Łyżwiar stwo szybkie
Narciarstwo alpejskie
Narciarstwo dowolne
Narciarstwo szybkie
Saneczkarstwo
Saneczk arstwo (tory naturalne)
Skort Track
skeleton
snowbor ding
(24.11.2019, 17:51)
marmiZapomniałem o wynikach :)
Gratulacje dla Tande, przekonująca wygrana ale ciekawe czy ktoś go wytypował na zwycięzcę...
Ja jednak trafiłem Joju chociaż, on jako jedyny chyba powtórzył miejsce w czołówce w piątek i w konkursie.
Ktoś pisał, że to pierwsze podium Laniska, gratulacje więc i dla niego i oczywiście dla Stocha.
Pozostali różnie, 3 w 30 a nawet 4 z Żyłą gdyby nie upadek to na własnej skoczni niezbyt dobry wynik. Miejmy nadzieję, że w przypadku Piotrka wszystko jest w porządku i nie będzie konieczna przerwa w startach.
(24.11.2019, 17:25)
serrosplZamiast hejtowania zróbcie pożytek rozwijajcie sport zimowy namawiajcie ludzi na uprawiane sportów zimowych.
(24.11.2019, 17:23)
marmiPrzeczytałem komentarze i znowu zgadzam się z Polonusem :)
Jedna uwaga do tekstu: ja bym nie powiedział, że Eisenbichler nie mógł nic zrobić. Jakoś z pewnością słabszy od niego Baer przy gorszym wietrze skoczył 20 metrów dalej! Na czołówkę szans nie miał, ale na 30. możliwe, że tak.
Markeng i Schlierenzauer, o których myślałem, że zaczną mieszać w czołówce na razie tego nie potwierdzają.
@hej
Wi atry, które podajesz nie są wiatrem na progu a wyniki nie zależą w 99% od sędziów. Idź z trollowaniem na inną stronę najlepiej
@skokomaniak
To nie jest takie proste jak Ci się wydaje. Sportem rządzą pieniądze, wszystko musi się opłacać. Zawody w środku tygodnia się nie zwrócą a wczesna pora wymuszona przez TV. Niestety nad kwestiami sportowymi są pieniądze, nad czym też boleję. Pewnie kalendarz można by zmodyfikować, ale pewnie FISowi pasuje na początek takie mocne uderzenie, gdzie w Wiśle jest duże zainteresowanie i dużo się o tym mówi. Mam nadzieję, że nie skończy się czymś takim jak teraz Puchar Davisa w tenisie, gdzie grali w Hiszpanii do 3-4 w nocy, bo to prime time w USA (a to tylko jedno z wielu kuriozów tego turnieju).
(24.11.2019, 17:07)
@skokomaniakW kalendarzu FIS-u jest to jedyny wolny weekendowy termin, sezon mógł zacząć się tydzień później, a zawody w Wiśle moglibyśmy zorganizować w środku tygodni, tak jak to bywało wcześniej
(24.11.2019, 16:14)
@Polski kibicKonkursy niedzielne zawsze są wcześniej
(24.11.2019, 16:12)
TZ pewnością nie była to wymarzona inauguracja sezonu, ale w pełni satysfakcjonująca. Nadmienię tylko, że coś takiego jak wiatr istnieje i zawsze będzie istnieć. Każdemu kibicowi powinny być znane o wiele trudniejsze konkursy, w ten weekend zawody odbywały się z przyzwoitą płynnością. Organizacja pierwszego konkursu PŚ to z pewnością zaszczyt dla naszego kraju, ale wydaje mi się, że ta decyzja jest zbyt mocno uzależniona ekonomicznie, a za mało meteorologiczne (śnieg).
Podwójny brąz to odpowiednie wynagrodzenie i motywacja do dalszego działania, chociaż to podium z wczorajszych, nieoficjalnych wyników indywidualnych podobało mi się bardziej. Kamilowi jednak dzisiaj szczęście pomogło - słabszymi skokami rywali, których wydaje się być sporo do zdominowania sezonu. Najważniejsze, by obrażenia Żyły były tylko powierzchowne i nie poszedł w ślady Dean'a. Szybko odczulibyśmy jego nieobecność.
Nie wiem tylko, czy zniosę przez cały sezon patrzeć na te "rycerskie" kaski Niemców i "męski" kolor kombinezonu Kubackiego, ale jak ma mu to pomóc w sukcesach to usprawiedliwiam :)
(24.11.2019, 15:56)
fan skoków 886pierwsza seria to była loteria i myślałem że 2 seria będzie odwołana ale na szczęście sędziowie jej nie odwołali i druga seria była bardziej sprawiedliwa
(24.11.2019, 15:42)
...Wy jesteście jacyś dziwni. Pierwszy skok Stocha był najlepszym skokiem w tym konkursie, a mówicie że mu się nie należy podium...
(24.11.2019, 15:41)
fan skoków 886a STOCH jest w formie
(24.11.2019, 15:40)
fan skoków 886farsa to hejterzy
(24.11.2019, 15:39)
TrollznafcaŻenada. Stoch dzisiaj nie błysnął a i tak miesce na podium. Nie należy mu się bo jest bez formy. Dzisiejszy konkurs to farsa!!!
(24.11.2019, 15:19)
skokomaniakw styczniu?
(24.11.2019, 15:09)
skokomaniakzima i śnieg jest już i co roku w finlandii norwegii kanadzie szwecji więc po co zaczynać w polsce gdzie co roku jest problem? czy nie da się zrobić Wisłe i Zakopane tydzień po tygodniu?
(24.11.2019, 15:08)
Polski kibicTo czemu adamowi nie dali tego wcześniej gdy byłem młodszy tylko teraz, gdy wielu młodych skoczków odchodzi i każdy jest mądrzejszy i wie co się święci, a tak w ogóle to przez tą eurowizję dali wcześniej konkurs i kto na to będzie patrzył ja na długo idę spać i mało mnie to obchodzi. To konkurs skoków powinien być o 16:00, a dzieci powinny iść spać, a nie impreza, czy byli najpierw w kościele, ja byłem, od tych teorii wszystkich głowa mnie boli.
(24.11.2019, 15:02)
marmi0 w typowaniu pomimo typów po kwalifikacjach. Gdybym to robił przed to 1-2 by mi wpadły, ale chciałem przechytrzyć system. Niestety to tak nie działa :D
(24.11.2019, 14:44)
skifanZawodnicy zawsze walczą ambitnie, więc w trosce o ich życie i zdrowie nie należy mieszać gry losowej z rywalizacją sportową.
(24.11.2019, 14:42)
@PawełMałysz dostał odznaczenie za wybitne osiągnięcia sportowe, jest jednym z najwybitniejszych sportowców w tej dziedzinie, więc nie wiem skąd pytanie za co jest nagradzany.
(24.11.2019, 14:32)
DanekTen konkurs to jedna wielka żenada i loteria ! Jedyny pozytyw jest taki że Kamil na pudle a z Piotkiem po tym upadku wszystko raczej okey . To jest nie do przyjęcia by Eisenbichler miał fatalne warunki i skecze 73 metry by chwile później Johansonn z huraganem pod narty skoczył na 130 m . Między nimi aż takiej różnicy nie ma . Ogólnie ten konkurs nie powinien się odbyć po po pierwsze za wcześnie a ktoś kto był w górach wie że pod wieczór wiatr słabnie po drugie jak już rozgrywamy zawody tak wczęsnie to tylko w sprawiedliwych i równych warunkach a nie w takiej loterii. Oby następne zawody były dużo lepsze bo tego weekendu w Wiśle dobrze wspominać nie będę .
(24.11.2019, 14:31)
bzyyykCzy ktoś już pisał, że upadek Piotra raczej nie wynikał ze złych warunków pogodowych? Bo że się dramatyzuje przebieg konkursu to akurat widzę. Mnie to wyglądało na błąd przy lądowaniu, a konkurs był słaby, loteryjny, ale akurat nie zdarzały się groźne sytuacje wynikające z podmuchów wiatru.
(24.11.2019, 14:22)
Cześć Kamil jak na mistrza przystało treningi i kwali słabo za to w konkursie bardzo dobre skoki, Dawid 7 - fajna pozycja wyjściowa przed kolejnymi konkursami, niespodzianka to na pewno Lanisekażdy, natomiast mnie osobiście cieszy wygrana Tandego absolutnie zasłużył :)
(24.11.2019, 14:21)
FankaJeżeli ktoś narzekał na Seefeld, to dopiero dzisiaj mógł sobie "poużywać". I o ile w Austrii kończyło się to tylko częściowo wypaczonymi wynikami I serii, to niestety w Wiśle doszło do groźnego upadku Piotra Żyły :-(. Na szczęście podobno nie odniósł poważniejszych obrażeń, miejmy nadzieję, że szybko wróci do rywalizacji.
Gratulacje dla najlepszych: Kamila za kolejne podium w Wiśle - na pewno skakać w I serii po upadku Piotra było mu trudno, ale kolejny raz pokazał klasę mistrza, Anže - za najlepsze miejsce w PŚ i pierwsze indywidualne podium w cyklu (a pamiętam go z PK w Zakopanem w 2015 r.), wreszcie dla zwycięzcy, Daniela Andre Tande, który po chorobie i kontuzjach wraca do najwyższej formy.
(24.11.2019, 14:04)
MS@Paweł
Tylko WIATR wiał jednemu pod narty (Kubacki) a drugiemu w plecy
(24.11.2019, 14:00)
HejCzy na pewno chcemy oglądać takie konkursy gdzie wynik w 99% zależy od sędziów?
(24.11.2019, 13:56)
FAN SKOKÓW 886oby tak było
(24.11.2019, 13:42)
FAN SKOKÓW 886jak tak będzie przez cały sezon to STOCH może wygrać PUCHAR ŚWIATA
(24.11.2019, 13:41)
Polonus@Czarny Baron
Niezły dowcip.
Normalnych konkursów w Kuusamo widziałem ledwie kilka. A było ich ponad 20-cia na pewno.
(24.11.2019, 13:41)
DedePodium jest,ale fartowne.Przecież Kamil w ani jednym skoku nie skoczył super skoku.Rywalom się trafiały takowe,więc fart który nie może zamazac faktu,że z formą słabo
(24.11.2019, 13:40)
fan skoków 886i widzę komentarze STOCH się NIESKOŃCZYŁ
(24.11.2019, 13:38)
PolonusKamil miał na inaugurację sezonu parę razy pecha. Dobrze, że dziś miał trochę szczęścia.
(24.11.2019, 13:38)
fan skoków 886no i co hejterzy !
(24.11.2019, 13:38)
kibic(fan zografskiego)Witam na inauguracji. Fajnie, że wygrał Tande a nie łamaga Lanisek.
(24.11.2019, 13:37)
PawełNiemcy i polacy szkoła hongahara już się skończyło.
(24.11.2019, 13:36)
KIBICJEZU CUD stoch 3
(24.11.2019, 13:35)
Mysz93Pablo, nie wyczules ironii? Zresztą mniejsza o to, ważne ze Piotrkowi nic się nie stało
(24.11.2019, 13:35)
PabloTy się skończyłeś mysz93 stoch trzeci brawo, ale jak dla mnie powinien być kubacki.
(24.11.2019, 13:31)
Mysz93Stoch się skończył co?
(24.11.2019, 13:27)
CzarnyBaronAle jaja z tego konkursu xD
(24.11.2019, 13:26)
AnonimTo wszystko wina Sedlaka. Ewidentnie pomaga norwegom
(24.11.2019, 13:09)
KIBICJak Robin Pedersen skoczy tak w 2 serii może nawet wygrać
(24.11.2019, 13:05)
KIBICTakiej pierwszej 10 się nie spodziewałem są same ciekawe nazwiska np:
1.Geiger
4.Hoerl5.Ito
9.L anisek
10.Aschenwald
(24.11.2019, 13:03)
spiseknowy sezon, konkurs w Polsce i od razu spiskujo przeciwko Polakom :(((((((((((
(24.11.2019, 12:57)
KIBICO_O EISENBICHLER CO ZROBIŁ!!! BIEDNY ŻYŁA.KAMIL 12 A KIJ STYM WAŻNE ŻE NAJLEPSZY Z NASZYCH
(24.11.2019, 12:56)
fan skoków 886wszystko przez wiatr
(24.11.2019, 12:55)
MatekNa pewno strasznego lania nie będziemy dostawali w tym sezonie ale złota Era drużyny się kończy a dalej nic nie widać żeby ktoś miał ich zastąpić
(24.11.2019, 12:53)
HejWiatr na progu rozdawał odległości. Geigery, Zajc i Forfang maja policzone ten sam wiatr ale na progu Geiger miał 1,3 pod narty, Zajc 0,61 a Forfang 0,92.jesli chodzi o Polaków to Kubacki 1.67, Żyła 0,93 a Stoch 0,02.
(24.11.2019, 12:52)
PawełKrafta nie powinno być to są kpiny jak może być stoch przed kubackim jak on skoczył 125, stoch-118 to on 14 powinien być, a kubacki 12, fanka zawiedziona bo eisenbichler nie przeszedł, ale tak w ogóle to niemcy i my Polacy katastrofa.
(24.11.2019, 12:52)
lolŻyła widzę zainspirował się mocno serialem Czarnobyl, w szczególności facjatą Toptunova.
(24.11.2019, 12:49)
FelusNo...napisałem ze forma kiepska,to od razu na mnie,że Żyła wiatr w plecy itd.Chodziło mi o formę naszej czwórki,Żyła zawsze był nieobliczalny i nie wiadomo w którą stronę pójdzie z formą,co do upadku,no szkoda,co zrobić,zdrowia życzyć i te felerne Kuusamo
(24.11.2019, 12:48)
CzarnyBaronNormalne konkursy dopiero w Kussamo. W ostatnich latach coraz mniejsze problemy z wiatrem tam są to dopiero tam będzie w miarę sprawiedliwie. Kształt tej dziesiątki pokazuje jakim badziewnym konkursem są dzisiejsze zawody.
(24.11.2019, 12:47)
MatekDrukowane zawody i wczoraj i dziś to samo
(24.11.2019, 12:47)
BartekMaliniak na skoczni i wszystko jasne. Oby Piotrkowi nic poważnego się nie stało.
(24.11.2019, 12:45)
AnonimTen konkurs nie powinien się obyć. To jest jakaś masakra. Brawo fis
(24.11.2019, 12:44)