Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Po dwóch weekendach do startów w Pucharze Świata powraca tzw. żelazna szóstka Stefana Horngachera. W Willingen nie zobaczymy Pawła Wąska, będzie za to Stefan Hula.

W ciągu dwóch ostatnich weekendów z Pucharem Świata zdążyliśmy się nieco odzwyczaić od tradycyjnego składu reprezentacji Polski - najpierw w Oberstdorfie do ekipy dołączył Paweł Wąsek, który zastąpił Macieja Kota. Później Kot powrócił, za to w kraju pozostał Stefan Hula.

Teraz jednak wszystko powraca do normy - podczas najbliższych zawodów Pucharu Świata w Willingen ponownie zobaczymy tzw. żelazną szóstkę Stefana Horngachera, czyli Kamila Stocha, Piotra Żyłę, Dawida Kubackiego, Jakuba Wolnego, Stefana Hulę i Macieja Kota.

Zawody w Willingen będą ostatnimi przed mistrzostwami świata w Seefeld. Na piątek zaplanowano konkurs drużynowy i kwalifikacje; w sobotę i niedzielę rozegrane zostaną konkursy indywidualne. Część rozgrywanych serii będzie składać się na klasyfikację Willingen Five.
Puchar Świata Willingen - Willingen Five
15 lutego 2019 (piątek)
11:00odprawa techniczna
13:30oficjalny trening (dwie serie)
15:45konkurs drużynowy
18:15kwalifikacje (Willingen Five)
16 lutego 2019 (sobota)
15:00seria próbna
16:00konkurs indywidualny (Willingen Five)
17 lutego 2019 (niedziela)
14:15seria próbna
15:15konkurs indywidualny (Willingen Five)
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2019 - wszystkie artykuły
Komentarze
Hubi
Liczr na dobrą formę Huli i występ na mostrzostwach.
(14.02.2019, 20:42)
rudi
Rudolf Valentynek życzy wszydtkich wesołych Valentynek!
(14.02.2019, 11:45)
Menedżer Skoków
Hula-bula jak zwykłem mawiać :).
Wesołych Walentynek
(14.02.2019, 09:29)
marmi
Prawie 80 komentarzy pod artykułem o powrocie Huli do składu!
Wow, tyle to bardzo rzadko jest pod najważniejszymi konkursami :)
Cóż, zobaczymy czy przerwa dobrze Huli zrobiła...
(13.02.2019, 23:08)
vbk
Super życze Markengowi występubw MŚ
(13.02.2019, 19:13)
klub sportowy Lotnik Vikersund
@awokado
Sebastien Lacroix też był kombinatorem,a Braud nadal jest
(13.02.2019, 17:40)
Awokado
Menedżer skoków
Ilves jest kombinatorem przecież
(13.02.2019, 17:39)
Menedżer Skoków
Skład Niemców (bez zmian),Freund nie jedzie do Seefeld.
(13.02.2019, 17:31)
Menedżer Skoków
THOMAS AASEN MARKENG jedzie na Puchar Świata do Willingen!!!
Skład Norwegii:
Johanson,MARKENG ,Ped ersen, Forfang,Granerud,Fanemell
(13.02.2019, 17:30)
Menedżer Skoków
Gdyby z w czasie MŚ był konkurs pś dla słabełuszy kogobyście typowali żeby pojachał,bo ja tak:
Polska-Wąsek,Stęka a,Znis zczoł,Kantyka, Murańka,Pilch/Juroszek/Niżni k
Niemcy-Baer,Paschke,Wank,Freit ag/ Scmid/Hammann (dwóch z nich), Freund,Hoffmann
Austria-Wo hlge nannt,Aigner,Hoerl/ Fettner/Schielenzauer (dwóch z nich),Hofer,Schifner,LeitnerN orwegia-Pedersen/Fannemell/Tan de (dwóch),Mareng,Lindvik,Buskum , Aune,Ringen
Słowenia-Bart ol/Pa vlovcic/Jelar (dwóch),Tepes,Hvala,Justin, Dezman,Mogel
Japonia-Kasai ,K. Sato,Harada, Tochimoto,Iwana,Takeuchi
C zech y-Hlava/Stursa (najprawdopodobniej ten pierwszy jedzie do Austrii),Sakala,Holub, Kellerman,Rydl,Sikola/HauserF inowie-Pohjola/Heikinen/Kytoes aho (dwóch),Taehkaevuori,Korhonen ,
Szwajcary-Deschwanden/Hau swir th, Egloff,Karlen,Kindlimann
R uski -Hazedtinow,Nazarow,Maksimoczk in, Bażenow
Kruczki-Bresadola G.,Cecon Fr.
Kazachowie-?
USA-?
Estonia -Maltsev?,Ilves?
Kanada-So ukup ?
(13.02.2019, 09:04)
Kain
Dobrze widzę? W piątek jest konkurs drużynowy, a po nim kwalifikacje do indywidualnego? :)
(13.02.2019, 08:55)
Menedżer Skoków
Poprawka w Austrii
Schielenzauer/Hoer l/Fe ttner
(13.02.2019, 08:25)
snl
Markeng jest dobrym przykładem skacze oza kadrami rodzice mu finasują starty a on zostaje MŚ juniorów, ale i tak Zajc jest lepszy
(12.02.2019, 23:20)
jb
@serrospl Od młodego Żyły to znacznie lepszy jest młody Pilch, podobno najlepszy w roczniku 2011. I mamy kilku utalentowanych juniorów: Jan Habdas z rocznika 2003, Jan Rzadkosz i Michał Martynek z rocznika 2004, Klemens Joniak z rocznika 2005. Oczywiście nie wiadomo, jak się rozwiną (niech tu przestrogą będzie los Dawida Jarząbka), ale to właśnie zadanie trenerów, aby nimi odpowiednio pokierować.
(12.02.2019, 23:04)
Gość
Jadając pięć razy dziennie ziemniaki okraszone słoniną nigdy nie zostaniesz Mr Universum. Do tego trzeba jechać ze stekami, jak mówi Bruneika. A do tego trzeba dużo kasy. Ze skokami jest podobnie; nie wystarczy pakować 80% budżetu w kadrę A, czyli sześciu wspaniałych, a kadrę B, juniorów i kluby zlewać z góry. Skoki na poziomie klubowym istnieją tylko dzięki pasjonatom, bo działacze i trenerzy klubowi pracują za friko. Młodzież skacze dzięki wsparciu rodziców; gdy dorastają, nie stać ich na skakanie i wstawiają sprzęt do garażu i idą do pracy, tak jak Jędrek Stękała. Straciliśmy Kłuska i Bieguna, którego na szczęście PZN zatrudnił jako trenera. Bez długoletniego programu rozwoju skoków opartego na solidnych źródłach finansowania, za kilka lat skoki się skończą. Nie utyskujcie więc, że Kot nie zdobył punktów, że z Żyły zeszło powietrze, a Hula szuka formy w Szczyrku, bo kadra A za chwilę przejdzie na emeryturę, a na szkolenie następców zabrakło już kasy. Jak tak dalej pójdzie to za kilka lat polskie skoki będziemy oglądać tylko na TV Historia.
(12.02.2019, 22:38)
hej
Jak ktos chce by kadra A wyglądała jak zaplecze niech wspiera ...
A co do dzieci to dajcie im spokój i nie róbcie z nich cud następców czy "nic nie osiąga" bo za 5 lat to można z utalentowanego " przechodnia" zrobić mistrza skoków. Taki Ammann zaczął trenować w wieku 14 lat Nyekenen ponoc 12 ( choc ktos pisal ze wczesniej)...Nam trzeba super fachowca który nawet sredniaka na podium da rady wprowadzać a nie podrzędnych trenerów którzy nawet z dobrze zapowiadających sie juniorów zrobia spadające pingwiny.
(12.02.2019, 20:57)
serrospl
Ma 10lat dopiero a jak było w przypadku Dawid Kubackiego będzie do Reprezentacji Krętymi krokami będzie dążyć
(12.02.2019, 20:39)
Ja
Polskie skoki to kolos na glinianych nogach.

Balon napompowany przez polityków, którzy potrzebują sukcesu tu i teraz, a nie myślą zupełnie o przyszłości. Stąd mega budżet na światowego trenera kadry A i zupełne niedoinwestowanie wszystkiego poza kadrą A.

Perypetie Polaków w ostatnich sezonach świetnie pokazują, że odpowiednim treningiem i sprzętem można zrobić wysokiej klasy zawodnika z każdego - nawet ze średniaków pokroju Kota, Kubackiego czy Żyły. Tylko że tylko w Polsce inwestuje się w 30 latków.
(12.02.2019, 20:37)
Zenek Alkoholik
@serrospl

Z tym Żyłą to mocna przesada, nie osiąga jako junior nic wielkiego.
(12.02.2019, 20:35)
serrospl
SORRY Kuba Żyła
(12.02.2019, 20:32)
serrospl
jest przyszłośc Wąsek Bracia Jojko
Szymon i Arkadiusz ,Adam Niźnik ,
Kuba Wolny, Tymoteusz Cienciała,
Damian Żyła, Szymon Zaotopoczny,
Kacper Juroszek, Mateusz Gruszka
Aleksander Zniszczoł , Klemens Murańka , Tomasz Pilch, Bartosz Czyż, Przemysław Kantyka, Karol Niemeczyk, Damian Skupien I wielu innych zawodników
(12.02.2019, 20:24)
lolek
@Menadżer Skoków
Schuster napewno nie zostanie trenerem Polaków nie wiem czy on przypadkiem nie mowil ze chce sobie zrobic przerwe wiec odpada pozatym u nas nie ma przyszłości w skokach.
(12.02.2019, 19:51)
Menedżer Skoków
@serrospl
Najprawdopodobni ej trenerem będzie albo Małysz albo Schuster.
Maciusiak,Krucze k,Ku ttin i Janus są jeszcze kandydatami,lecz nie sądze,żeby ktoś z nich został trenerem.
(12.02.2019, 19:47)
Zenek Alkoholik
Austriacy w sumie wyklarowali 5 z 6 zapewne na MŚ już, Kraft, Hayboeck, Fettner, Huber i Aschenwald to w zasadzie pewniacy, a o 6 ostatnie walczą Schlierenzauer i Hoerl.
(12.02.2019, 18:42)
serrospl
Co wy tak się przejmujecie kto pojedzie na MŚ Jak Horngacher odejdzie to kto go zastąpi sam Niewiem Moze Grzegorz Sobczyk
Wroci Łukasz Kruczek a moze Adam Mały`sz ale wątpie
(12.02.2019, 18:38)
Menedżer Skoków
Sorki za odstępy i nie pokolei
(12.02.2019, 17:28)
Menedżer Skoków
/.../...=ktoś z nich
(12.02.2019, 17:26)
cvb
zjadłem... Słowenie :D czyli 13 ekip w kwali co daje 67 realnie na starcie
(12.02.2019, 16:50)
Menedżer Skoków
?=niewiadomo
(12.02.2019, 16:33)
Menedżer Skoków
1.Polska-Stoch,Kubacki,Kot,Ży ła,Wolny,Hula
2.Norwegia- Joha nsson,Forfang,Stjernen, Granerud,Tande (Pedersen/Fanemel być może)
3.Niemcy-Eisenbichl er,G eiger,Leyhe, Wellinger,Freitag/Hammann/Schm id
4.Austria-Kraft,Hayboec k,Hu ber,Aschenwald, Schielenzauer/Hoerl
5.Japo nia- Konayashiowie,Sato,Ito,Nakamur a
6.Słowenia-Zajc,Domen,L anis ek,Semenic, Bartol/Jelar/Pavlovcic
7.S zwaj caria-Ammann,Peier,Schuler,Pet er, Deschwanden/Hauswirth
8.Cz echy -Vancura,Polasek,Koudi,Kozisek , Hlava/Stursa
9.Ruscy-Klimo w,Te ofilów,Wasiljew,Sergeew, Korniłow
10.Finlandia-Aal to,N ousiainen,Alamommo, Maeaettae,Kytoesaho/Heikinen/P ohjola
11.Kazachstan-Tkacz enko ,Muminow,Dewjatkin,Sokolenko, Tursunżanow
12.Usa-Bickne r,La rson,Gąsienica,Urlaub
13. Wło chy-Insam,Colloredo,Bresadola, Cecon
14.Kanada-Boyd Clowes,Soukup?
15.Bułgari a-Zo grafski
16.Estonia-Aigro,N omme ,MALTSEV?
17.Korea-Choie18.Gr uzja-Sarkisiani
19.Chiny?- Yang
20.Rumunia?-Cacina
21 .Ukraina -Kalinichenko,Pasichnik/Vaskul ?
22.Łotwa?-Vinogradovs/N ezhb orts
23.Węgry-Molnar
24.Turcj a-Ipcioglu,Bedir/DEMIR?
25 .Ang lia?-Lock/Bolton
26.Szwecj a?-D evall/Flemstroem
27.Słowa cja? -Kapias
28.Serbia?-Stevano vic
29.Islandia?-Oyvindsson
30 .Gre cja???-Polychronidis
31.Fr ancj a-Learoyd,Contamine?
(12.02.2019, 16:33)
Menedżer Skoków
@cvb
Finlandia +rezerwowy
(12.02.2019, 16:13)
Tomek
Ja to w zeszłym roku pomimo super startów Kamila zacząłem mieć większą frajdę z kwalifikacji niż z konkursu. Jak jest z 75 w kwalifikacjach to jest cool. Normalnie aż smutno mi było gdy był konkurs. W kwalifikacjach jak ktoś się starał to był tam nawet gwiazdą jak Ryoyu lub Jerney Damjan, a w konkursie już było jakby mniej ciekawie. W dodatku ze względu na udziwnioną porę i zmienne warunki to konkurs jest ekspresowy, jakby poganiano normalnie przedskoczków.
(12.02.2019, 16:02)
cedryk
@AntyEgzotyka
Ale po co tak radykalnie? Najlepiej to nie oglądaj kwalifikacji, a co do I i II rundy włącz telewizor dopiero na 15 minut przed końcem, przynajmniej mniej prądu zużyjesz. A innym nie przeszkadzaj cieszyć się z egzotyki
(12.02.2019, 15:07)
cvb
Przy dobrych wiatrach możemy sie spodziewac 12 drużyn w drużynówce:
A więc liczymy:
1.Austria 4 (w indywidualnym jako jedyni 5) Myslę że bedą to: Kraft,Huber,Hayeboeck i Hoerl a 5-tym bedzie jednak Aschwenwqld i to on z Hoerlem powalczy o miejsce w drużynie.
2.Niemcy 4 (Einsebichler,Geiger,Leyhe i wg. mnie Wellinger)
3.Polska 4 (Stoch,Kubacki,Żyła i wg. mnie Wolny)
4.Norwegia 4 (Johansson,Forfang,Granerud i mysle ze Tande jak sie wyleczy a jak nie on to ... Lindvik lub Markeng :D
5.Japonia 4 (R.Kobayashi,J.Kobayashi,Sato, D.Ito)
6.Szwajcaria (Peier,Ammann, i ... Deschwaden i ... Peter?? :D
7.Czechy (Koudelka,Polasek,Kozisek (moze za niego Hlava?, i mysle ze jednak Vancura)
8.Rosja (Klimov,Vassieliev,Korniłov i chyba Trofimov)
9.USA (Bickner,Larson,Gasienica,Ural ub)
10.Kazachstan (Tkachenko,Muminov i tych 2 młodych)
11. Włochy 4?? (Insam,Colloredo,D.Bresadola,F .Cecon)
12.Finlandia (Aalto,Noeusialnen,Allamono,Ma ttae)
13.Kanada 2? (Boyd-Clowes, Skoup?)
14.Estonia 2? (Aigro,Nomme)
15.Bułgaria 1 (Zogravski)
16.Ukraina 1? (Kalinichenko)
17.Korea Płd 2? (Choi,Heung-Chul)
18.Rumun ia 1? (Cacina)
19.Węgry 1 (Molnar)
20.Chiny 1 (Guang Yang?)
21.Gruzja 1 (Sarkisiani)
22.Francja 1 (Leayord)
23.Turcja 1? (Ipcioglu?)
Podsumowując w kwali wystąpi 63 zawodników (wiele zalezy od decyzji Włoch i Kazachstanu) ta liczba moze spasc do 59 albo mniej nawet
-A teraz przejdmy do zawodników których start jest mało prawdopodny:
24.Wlk. Brytania 1 (R.Lock)
25.Łotwa 1 (Vinogradovs)
26.Szwecja 1 (Larsson)
27.Słowacja 1 (Kapias szanse zerowe)
28.Serbia (Stevanovic) (szanse prawie zerowe)
29.Islandia (Małe szanse prawie zerowe)
Patrzcie i znowu pominąlem 1 lub 2 kraje.
A Olychronifisem dajcie sobie spokój o już nie skacze.
(12.02.2019, 15:02)
Menedżer Skoków
Przepraszam za odstępy,same się zrobiły
(12.02.2019, 12:24)
Menedżer Skoków
@CzarnyBaron
Mu chyba chodzi o NOR,FIN i SWE.
@Tomek
USA,Kanada,Czesi,Niemcy,A ustr iacy
Szwajcarzy,Kazachowie , Skandynawia (oprócz SWE), Włochy,Ruscy,Japonia i sporadycznie Francja startują.
A więc w ps powinny startować:
Polska,Niemcy, Austr ia,Finowie, Czesi,Norwedzy,Szwajcary,Ruscy , Kruczkowscy,Francuzi, Kazachowie, Japońce,Koreańce,Ukraince, Słowacy,Szwedzi,Bułgarzy (nie tylko Zografski),Angole,Łotysze,Rum u ni, Serb i Island (dla jaj),Gruzini,Węgrzy,Holendry, B iałorusińce,Turcy, Estony,Grek (jeszcze skacze),i Chorwat (szkoda,że nie skacze).
Robi się całkiem duża lista
(12.02.2019, 12:24)
CzarnyBaron
@Tomek
A od kiedy istnieje taki kraj jak Skandynawia?
(12.02.2019, 10:57)
Marcin31
Stoch przekroczył już 10 tysięcy punktów w Pucharze świata i jeszcze 3 tysiące i Małysza wyprzedzi :)
(12.02.2019, 10:55)
Tomek
Lubie Hulę bo on tak ambitnie skacze że walczy o każdy metr i punkt za styl i na progu nie zapomina dać kopa z obu nóg.
(12.02.2019, 10:38)
Tomek
Egzotyczny to jest brak przynajmniej kilku drużyn w pucharze świata, a nie ich nadmiar. Obowiązkowo powinny być USA, Kanada, Skandynawia, Francja, Włochy, Szwajcaria, Austria, Niemcy, Czesi, Słowacy, Ukraińcy, Rosjanie, Kazachowie, Chinole skaczą, Korea ma zimę, Japonia też.
(12.02.2019, 10:34)
Polonus
Ponieważ redakcja wycięła mi część komentarza to go jeszcze raz napiszę. mam nadzieję, że teraz mi tego nie wytną. Redakcję poproszę o zdjęcie z "anteny" całego poprzedniego komentarza. Jeśli to się stanie, to tego wstępu też.
@M.
Jeszcze jedno.
No nie można Cię traktować normalnie, skoro twierdzisz, że Polacy to najwięksi beneficjenci "układu". Co ty robisz jak pokazują zawody? Jeździsz w tym czasie na ryby, a potem czytasz relacje wrogich wszystkiemu co polskie pismaków?
(12.02.2019, 09:48)
Menedżer Skoków
@AntyEgzotyka
Jedynymi egzotycznymi krajami w PS są Kazachstan i Estonia. A co do pk i fc to daj ludziom pożyć
(12.02.2019, 09:37)
Polonus
@Antyegzotyka
Nie wystarczy ci, że Muarańka i Zniszczoł skaczą za darmo? Chciałbyś, żeby jeszcze kot i Wolny to robili?
To co proponujesz odstraszy od skoków nie tylko słabsze kraje, ale również zastopuje konkurencję w krajach uważanych za silne. Co, w przypadku np. Polski, jest bardzo złudne, bo mamy pięciu dobrych skoczków i plażę.
(12.02.2019, 09:05)
Polonus
@M.
Jeszcze jedno.
No nie można Cię traktować normalnie, skoro twierdzisz, że Polacy to najwięksi beneficjenci "układu". Co ty robisz jak pokazują zawody? Jeździsz w tym czasie na ryby, a potem czytasz relacje?
(12.02.2019, 08:54)
Polonus
@M.
Nie mogę ci odpowiedzieć tym samym. Ani Cię nie lubię ani lubię.
Zwyczajnie mi wisisz.
A z tym "pożądnym" złapaleś mnie na wykroku. Punkt dla Ciebie:) Myślałem, ze ortów nie robię w ogóle. Okazuje się, że prawie w ogóle:)
Był taki żart, którego sam używałem. "Pożądny od pożądania". I chyba za bardzo mi się wrył w pamięć:)
(12.02.2019, 08:50)
AntyEgzotyka
Gdzie tu widzicie ludzi którzy nie lubią skoków ? Ja nie lubię tylko egzotyki w skokach. Zaniżają oni poziom zawodów. Marzę o tym, by FIS poszedł po rozum do głowy i zreformował konkursy. Kwalifikacje powinny być ograniczone do 50 zawodników, do konkursu kwalikowałoby się 30, a do drugiej serii najlepsza 20.
(12.02.2019, 08:05)
fffffff
Hula Wraca Do Pucharu
(12.02.2019, 03:04)
Zara Klepne Bule THA= Menedżer Skoków=Tfuj...
@fax
Chciałbym zobaczyć Kitoesaho na Mś
(11.02.2019, 21:08)
fax
Pojedzie Kytoesaho albo Heikinen, czyli dwóch (teoretycznie) najlepszych z MŚJ.
(11.02.2019, 20:15)
cedryk
@Menedżer skoków

Może wskrzeszą Nykannena...
A tak na serio to nwm, może Kyothesatho czy jak mu tam
(11.02.2019, 20:02)
serrospl
Tylko Jeden Francuz ciekawe czy Węgier i Rumunii Pojądą na MŚ
(11.02.2019, 17:54)
Menedżer Skoków
Ewentualnie (choć nie sądzę) Elias Vaenskae.
(11.02.2019, 17:45)
Menedżer Skoków
A propos PK.Wszystko wskazuje ( patrząc na wyniki Finów),że rezerwowym będzie Arttu Pohjola.
(11.02.2019, 17:44)
Zenek Alkoholik
@Menedżer Skoków

Aigner to król PK, w PŚ mu zazwyczaj kiepsko idzie.
(11.02.2019, 17:43)
Zenek Alkoholik
@Skijumper 1000

Nazarov ma 24 lata, a żadnych postępów nie robi, po co im taki nielot?
(11.02.2019, 17:42)
Menedżer Skoków
Finowie na MŚ:
-Antti Aalto
-Eetu Nousiainen
-Andreas Alamommo
-Jarko Maeaettae
+rezerwowy.Dajci e znać jak myślicie kto nim będzie.
(11.02.2019, 17:42)
Menedżer Skoków
I taki nius.Aigner nie jedzie do Seefeld.
(11.02.2019, 17:29)
Menedżer Skoków
@serrospl
Trzeba uważnie śledzić w internecie.
Najlepiej sobie wyszukaj coś w stylu MŚ w skokach narciarskich 2019 składy kadr.
(11.02.2019, 17:26)
Menedżer Skoków
Przepraszam,że nie po kolei państwa.
(11.02.2019, 17:07)
Menedżer Skoków
Jak dla mnie na MŚ powinny jechać te państwa:
Polska,Niemcy (ale tylko dlatego,że mś bez nich byłyby dziwne),Norwegia,Austria (bo gospodarze),Słowenia,USA,Japo n ia, Estonia,Ruscy,Ukraina,Kazachst an, Węgry,Łotwa,Gruzja,Włochy, Czechy,Finlandia,Rumunia,Wlk. Brytania i...Nikola Stevanović razem z Antonem Oyvindssonem :).
(11.02.2019, 17:07)
Menedżer Skoków
@troll
Popieram kibica Tkaczenki,dziwne,że Kazachski Związek Narciarski wysyła tego buloklepa Muminowa,a Tkaczenko siedzi i trenuje.Liczę na to,że i on i Aigro będą w 30 któregoś konkursu.
(11.02.2019, 17:03)
Menedżer Skoków
@serrospl
W internecie już jest taka informacja.
Jadą Klimow,Trofimow,Wasiljew, Sergeew i Korniłow.
(11.02.2019, 17:01)
placek08
Przepraszam za błędy. Autokorekta w telefonie mnie podeszła, a ja zapomniałem sprawdzić.
(11.02.2019, 16:41)
placek08
Tak a propos głupich ludzi:
Nie rozumiem, czemu wypowiada tu się tyle osób, które nie lubią skoków. Nikt wam tego oglądać nie karze. A tu są głosy: to nie skoczkowie skaczą, tylko wiatr i sprzęt; sędziowie decydują, ile kto ma skoczyć; wiatr jest sztucznie ustawiany; przeliczniki są głupie, bo wiatr nie ma wpływu na skok; przeliczniki są głupie, bo tylko wiatr wpływa na skok; Polacy są faworyzowani; Niemcy i Austriacy są faworyzowani; Kobayashi jest faworyzoany; Norwegowie są fowaryzowani; Kazachowie są foworyzowani; linia pierwszego miejsca jest (No tu to nawet ja nie wiem, o co chodzi); sędziowie są dają noty tylko za narodowość.
Ok, przelicznik nie zawsze oddają prawdę, strój i wiatr ma znaczenie, oceny wymagają jakiejś modernizacji. Ale skaczą zawodnicy! Jak się komuś wydaje inaczej, to niech zmieni kanał i tyle. Kropka.

Drugą rzecz: czemu noty zawsze muszą być albo zaniżane, albo zawyżane? Nie mogą być dobrze dobrane? Stoch skacze ładnie stylowo, podobnie Kraft. Telemark jest częścią tego sportu, czy się to komuś podoba, czy nie. A, że akurat ta dwójka skacze najładniej, to dostają najwyższe noty. Dla mnie to zrozumiałe.
Znowu dodam, że, oczywiście, przydałyby się powtórki wideo.

Po trzecie, większość ludzi kibicuje słabszym. Ale nie ma takiego obowiązku. Notomiast zachowaniem niegodnym jest, gdy ktoś obraża inną osobę, bo lubi tego czy innego. Może zna to z innej strony? Jedni kibicują, bo nacja, inni, no zachowanie, jeszcze inni że względu na osiągnięcia czy brak szczęścia. Mi nie przeszkadza to, że ktoś kibicuje Eisenbichlerowi (którego zwycięstw nie lubię, bo brzydko ląduje), ale już nienawiść do niego tak. A "jawny rasizm" jest w Polsce karany.

I na koniec: argument typu: "jesteś głupi i tyle" do mnie nie przemawia. Świadczy o braku klasy, wychowania itp.

Apeluję: niech to będzie rozmowa na poziomie. Byle nie poziomie Rowu Mariańskiego, bo niektórzy chcą tu taki wprowadzić.
(11.02.2019, 16:39)
serrospl
skad wiesz
(11.02.2019, 16:13)
Skijumper 1000
Nazarow poza składem Rosji na Seefeld dziwne
(11.02.2019, 15:50)
M.
Pragnę zauważyć, że największymi beneficjentami układu byli i są Polacy. Zawsze im najlepszy wiatr wiał, a noty Stoch zawsze zawyżane (tylko Kraft jest w stanie z nim walczyć w tym aspekcie, bo gdyby jemu obniżano noty, to spisek byłby aż zbyt wyraźny!).

I tak, każdy ma prawo nie lubić ludzi jednych i lubić drugich. Ja, na ten przykład, nie lubię Polonusa, bo nie lubię takich ludzi. Cóż, najwidoczniej nie jestem "pożądnym" (cokolwiek to znaczy) człowiekiem.
(11.02.2019, 15:46)
Lukkier
Uważam, że Kazachom należą się punkty, przede wszystkim Tkaczence, bo po prostu stara się i powinien już w tym sezonie zdobyć punkty.
(11.02.2019, 15:25)
troll
@Abc
wiesz lepiej takich rzeczy nie pisać. Ja np jestem bardzo za Tkachenką i czekam na jego punkty bardziej niż na zwycięstwa naszych. Jużstarczy mi że w sylwestra straciłem jednego z moich faworytów(na żużlu)
(11.02.2019, 14:51)
troll
na jak stefan będzie skakał jak np w zakopanym to źle być nie powinno
(11.02.2019, 14:50)
AntyEgzotyka
Hula, mimo, że bula, to i tak lepiej niż Kazachowie
(11.02.2019, 14:36)
Polonus
@StopGermany
Pojęcie "szczerego rasisty" budzi, wybacz, mój niepokój.
Dla mnie "szczery rasista" to Adolf Hit.ler był.
Natomiast zgadzam się co do diagnozy dotyczącej układu wytworzonego w skokach narciarskich. Przy czym nie wiem dlaczego ograniczasz to do Niemców, skoro równie znacznymi, jeśli nie jeszcze większymi, beneficjantami tego układu byli i są Austriacy czy Ammann. Przy czym nie mieszałbym tego z rasizmem. Jeszcze raz mówię. Niechęć do kogoś z powodu jego przynależności do takiego, a nie innego narodu, to jest rasizm. Nawet, jeśli w takim kraju pełno rasistów. Nie przez pryzmat jego krajanów należy oceniać człowieka.
(11.02.2019, 13:24)
marmi
Nie wiem o kogo chodzi, jeżeli już to o Norwegię przed II WŚ.
I nie, nie lepiej być szczerym rasistą, co to w ogóle za porównanie?
(11.02.2019, 12:55)
Maciak
Byle do przodu, miejmy nadzieję że Stefan odpoczął i przygotował dobrą formę na drużynówkę i mistrzostwa.
(11.02.2019, 12:47)
StopGermany
Uwaga do " Takiej ogólnej uwagi".
Pewne nacje są nielubiane za to, że przez lata w pewnych dziedzinach życia (sportu również) stworzyły sieć układów i pewien monopol, przez co dużo trudniej zaistnieć przedstawicielom innych narodów. Akurat w skokach narciarskich mamy chyba jasność o kogo chodzi.
Lepiej być szczerym rasistą niż udawanym kosmopolitą, bo tak nakazuje moda, czy poprawność polityczna.
(11.02.2019, 12:33)
Skijumper 1000
Fajnie że jedne kwalifikacje są nadzieja dla słabszych na poprawienie statystyk.
(11.02.2019, 12:12)
Polonus
Taka ogólna uwaga.
O tym czy się kogoś lubi czy nie, nie powinno decydować to, czy ten ktoś jest Niemcem, Polakiem czy Mongołem.
O tym winno decydować to, jaki ten ktoś jest. Można być Niemcem albo Rosjaninem i być pożądnym człowiekiem.
Jak ktoś uważa, że nie, to jest zwykłym rasistą. Bez względu na osobiste doświadczenia, nie można w tym temacie generalizować.
(11.02.2019, 12:02)
Menedżer Skoków
Więc nie tylko się Polakom kibicuje (naszym jednak kibicuje najbardziej :D)
(11.02.2019, 11:55)
Menedżer Skoków
@nie lubię Niemców
Lubi go?Ona tylko się podszywa pod jedynego Polaka,który lubi Niemców. Choć osobiście lubię Finów i Zografskiego,tych pierwszych,bo mam wujka w Finlandii,a Vladimira lubiłem zawsze. Oczywiście za naszych ściskam kciuki,i to mocno.
Estończykom kibicuje również,od czasów Nurmsalu,teraz dobrze skacze Aigro.Do boju USA!
No,ale Norwegów,Niemców i Austriaków nie lubię.Słoweńców i Ruskich też nie lubie .
Jeszcze Tkachence i Learoydowi kibicuje.
(11.02.2019, 11:54)
Nie lubię Niemców
Co za ludzie zamiast Polakom kibicować to ta płacze za Eisenbichlerem frajerem i tak nic nie wygra hahaha
(11.02.2019, 11:38)
Nasikawa Minabuta
Dobrze, że Stefek wraca. Jeden, czy dwa punkty zdobyte dla drużyny to zawsze lepiej niż zero.
(11.02.2019, 11:29)
Polonus
Z całym szacunkiem dla Pawła Wąska. Tak miało być również w Lahti. Jak Stefan miał odpoczywać to raczej podczas konkursów w Oberstdorfie.
(11.02.2019, 11:08)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Willingen: Hula powraca do składu
PŚ Willingen: Hula powraca do składu

PŚ Willingen: Hula powraca do składu

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich