Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Peter Prevc i Severin Freund zapewnili nam niesamowite emocje na koniec sezonu. Słoweniec triumfował, jednocześnie powracając na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. Kamil Stoch zakończył zawody tuż za podium.

Ostatni konkurs sezonu rozpoczął się przy belce startowej ustawionej w bramce czternastej - choć mieliśmy przeczucie, że nie był to ostatni raz, kiedy na ekranach telewizorów pojawiła się informacja o belce...

Już od początku obserwowaliśmy dość dalekie skoki - w sprzyjających warunkach (0,41 m/s pod narty) Anze Lanisek poleciał na odległość 128 metrów. Po chwili jeszcze lepiej spisał się powracający do świetnej formy Bjoern Einar Romoeren - Norweg uzyskał 131,5 metra i teraz to on był liderem.

Za byłym rekordzistą świata plasowali się Matjaz Pungertar (130 m), Cene Prevc (129,5 m), lepszy za to okazał się inny reprezentant Norwegii - Andreas Stjernen poleciał na odległość 134 metrów, na dodatek w neutralnych warunkach i przyzwoitym stylu. Romoerena wyprzedzał o 7,2 punktu.

Swoim występem w pierwszej serii nie zachwycił Dawid Kubacki. 125,5 metra dawało mu w tym momencie dopiero ósmą lokatę - wszystko więc wskazywało na to, że skoczek z Nowego Targu właśnie zakończył sezon... Wkrótce to samo można było powiedzieć o występie Klemensa Murańki (123,5 m - siedemnaste miejsce).

Norweski duet długo utrzymywał się na czele. Walka toczyła się za plecami Stjernena i Romoerena - na pozycję trzecią wszedł Markus Eisenbichler (129 m), natomiast czwarte miejsce zajmowali kolejno Nejc Dezman (128 m) i Reruhi Shimizu (129 m). Dobre występy zanotowali także Jakub Janda (129 m - trzeci) i Richard Freitag (132,5 m - drugi).

Podopieczni Alexandra Stoeckla przygotowali świetną formę na końcówkę sezonu - po bardzo dobrych skokach Romoerena i Stjernena na prowadzenie wyszedł Anders Fannemel, który w dość korzystnych warunkach poleciał na odległość 137,5 metra.

Równe skoki, podobnie jak Norwegowie, oddawali Polacy - niestety, na drugim biegunie... Nie zachwycił bowiem Jan Ziobro, który odległością 124 metrów dołączył do Dawida Kubackiego i Klemensa Murańki. Do występów kolegów nie nawiązał na szczęście Piotr Żyła - 132 metry dawały rekordziście obiektu trzecią lokatę i pewny awans do finału. Po chwili wiślanina z wirtualnego podium zepchnął Maciej Kot - 133 metry i trzecie miejsce.

Zawody wkroczyły w decydującą fazę wraz ze skokiem Michaela Hayboecka - Austriak wyszedł na prowadzenie, osiągając odległość 134,5 metra. Tuż za nim uplasował się bardziej doświadczony kolega z reprezentacji - Gregor Schlierenzauer uzyskał 136 metrów, jednak dokonał tego w korzystniejszych warunkach.

Kolejnym Norwegiem, który uzyskał świetny rezultat, był Anders Bardal. Zawodnik z Trondheim poleciał na odległość 138,5 metra - po odjęciu niewielkiej liczby punktów za wiatr (0,24 m/s pod narty) prowadził z przewagą 5,5 punktu nad Austriakiem.

Bardzo dobrze spisywali się również Noriaki Kasai (134,5 m) i Peter Prevc (136 m), którzy kolejno wychodzili na drugie miejsce. Świetny rezultat uzyskał także Severin Freund, jednak po skoku na odległość 136 metrów (wiatr 0,23 m/s) nie zdołał objąć prowadzenia - był trzeci.

Kończący serię Kamil Stoch nie zawiódł, chcąc zapewne zakończyć sezon mocnym uderzeniem. 139 metrów dało mu prowadzenie, choć z przewagą zaledwie 0,7 punktu nad Bardalem.

Wyniki po I serii
 
zawodnik
kraj
odl. 1
punkty
1
Kamil Stoch
Polska
139.0
137.6
2
Anders Bardal
Norwegia
138.5
136.9
3
Peter Prevc
Słowenia
136.0
135.8
4
Severin Freund
Niemcy
136.0
134.0
5
Noriaki Kasai
Japonia
134.5
133.3
6
Michael Hayboeck
Austria
134.5
131.4
7
Gregor Schlierenzauer
Austria
136.0
131.3
8
Anders Fannemel
Norwegia
137.5
130.6
9
Andreas Stjernen
Norwegia
134.0
129.9
10
Thomas Diethart
Austria
133.0
129.1
 
Stefan Kraft
Austria
133.0
129.1
12
Andreas Kofler
Austria
133.5
128.9
13
Jernej Damjan
Słowenia
132.0
127.4
14
Maciej Kot
Polska
133.0
127.0
15
Piotr Żyła
Polska
132.0
124.8
16
Richard Freitag
Niemcy
132.5
123.8
17
Bjoern Einar Romoeren
Norwegia
131.5
122.7
18
Jakub Janda
Czechy
129.0
121.9
19
Markus Eisenbichler
Niemcy
129.0
121.6
20
Reruhi Shimizu
Japonia
129.0
121.3
21
Nejc Dezman
Słowenia
128.0
121.0
22
Tomaz Naglic
Słowenia
128.5
120.6
23
Simon Ammann
Szwajcaria
133.0
119.9
24
Cene Prevc
Słowenia
129.5
119.4
25
Andreas Wellinger
Niemcy
128.0
119.3
26
Jurij Tepes
Słowenia
130.0
119.2
27
Matjaz Pungertar
Słowenia
130.0
118.8
28
Denis Kornilov
Rosja
128.5
118.2
29
Roman Koudelka
Czechy
127.0
117.6
30
Tom Hilde
Norwegia
127.0
117.3
31
Wolfgang Loitzl
Austria
126.5
116.9
32
Michael Neumayer
Niemcy
127.5
116.8
33
Marinus Kraus
Niemcy
128.0
116.7
34
Jan Matura
Czechy
128.0
116.6
35
Andreas Wank
Niemcy
127.0
116.5
36
Rune Velta
Norwegia
126.5
116.3
37
Gregor Deschwanden
Szwajcaria
126.5
115.7
38
Manuel Fettner
Austria
125.5
115.2
39
Antonin Hajek
Czechy
125.5
114.9
40
Anze Lanisek
Słowenia
128.0
114.3
41
Dawid Kubacki
Polska
125.5
114.1
42
Lauri Asikainen
Finlandia
126.0
112.0
43
Rok Justin
Słowenia
124.5
110.0
44
Sebastian Colloredo
Włochy
124.5
109.5
45
Klemens Murańka
Polska
123.5
109.1
46
Davide Bresadola
Włochy
123.0
108.0
47
Jan Ziobro
Polska
124.0
107.1
48
Roberto Dellasega
Włochy
121.0
105.3
49
Ilmir Hazetdinov
Rosja
123.0
105.2
50
Robert Hrgota
Słowenia
121.5
102.6

Po wyjątkowo długiej, bo ponad półgodzinnej, przerwie skoczkowie ponownie pojawili się na rozbiegu. Belka startowa - o dziwo - nie zmieniła swojego położenia, pozostając w bramce czternastej.

Finał, podobnie jak pierwsza seria, rozpoczął się od mocnego uderzenia - za punktem K lądował Tom Hilde (128 m). Norweg nieco awansował w stosunku do miejsca zajmowanego na półmetku, ponieważ za nim plasowali się Roman Koudelka (127,5 m) i Denis Korniłow (125 m). Lepsze rezultaty uzyskiwali kolejno wychodzący na prowadzenie Matjaz Pungertar (130 m) i Jurij Tepes (130 m), zaś słabiej spisywali się Andreas Wellinger (124 m), Cene Prevc (124,5 m), Simon Ammann (127 m) i Tomaz Naglic (124,5 m).

Bardzo dobry skok, który jednak nie wystarczył do wyprzedzenia Tepesa, oddał Nejc Dezman. Słoweniec wylądował na 131 metrze, ale dokonał tego przy wietrze pod narty - ostatecznie przegrał z kolegą drużyny o 0,1 punktu.

Jako że Tepes nie mógł prowadzić wiecznie, wkrótce obserwowaliśmy kolejne zmiany na szczycie tabeli wyników. Liderami konkursu zostawali Reruhi Shimizu (130 m), Bjoern Einar Romoeren (129,5 m) i Piotr Żyła (130,5 m). Polak zakończył sezon mocnym akcentem, czego nie mógł powiedzieć Maciej Kot - 128 metrów było dobrym wynikiem, dającym drugie miejsce, ale chyba nie do końca tego oczekiwał ambitny zakopiańczyk.

Żyła nie cieszył się długo z pierwszego miejsca - wkrótce, po świetnych skokach, na prowadzenie wychodzili Jernej Damjan (133 m) i Andreas Kofler (134,5 m). Ze skróconego do bramki 13. rozbiegu daleko poleciał również Thomas Diethart (132 m), jednak lądował daleko od zielonej linii - to za sprawą silnego wiatru pod narty (ok. 0,7 m/s). Zwycięzca Turnieju Czterech Skoczni plasował się na czwartym miejscu.

Wiatr przybierał na sile, czego efektem były coraz lepsze odległości. Bardzo daleko lądował Andreas Stjernen (135,5 m), jednak i on nie zdołał wyprzedzić Koflera. Austriak cały czas awansował, bowiem za nim plasowali się również Anders Fannemel (132 m), Gregor Schlierenzauer (132,5 m) i Michael Hayboeck (125 m).

Przyszła pora na najlepszą piątkę pierwszej serii i jednocześnie czołową piątkę klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. Świetnie spisał się Noriaki Kasai - 133 metry dały mu prowadzenie. Po nim startował Severin Freund, który skokiem na odległość 141 metrów wyrównał rekord skoczni należący od wczoraj do Piotra Żyły! Na dodatek Niemiec otrzymał bardzo wysokie noty za styl, a punkty odjęte za silny wiatr pod narty nie przeszkodziły mu w objęciu prowadzenia.

Freund wyrównał, Prevc poprawił - Słoweniec poleciał jeszcze dalej, bo aż na 142 metr. Słoweniec objął prowadzenie, odbierając Piotrowi Żyle rekord skoczni. Tak daleko nie poleciał Anders Bardal (136,5 m przy wietrze 0,12 m/s pod narty). Norweg był trzeci, a to oznaczało, że drugie miejsce w klasyfikacji generalnej zajął Prevc!

Ostatni skok sezonu oddał najlepszy zawodnik tej zimy. Kamil Stoch uzyskał 136 metrów - to wystarczyło zaledwie na czwarte miejsce. Przed własną publicznością triumfował więc Peter Prevc!

Wyniki końcowe
 
zawodnik
kraj
odl. 1
odl. 2
punkty
1
Peter Prevc
Słowenia
136.0
142.0
283.7
2
Severin Freund
Niemcy
136.0
141.0
280.8
3
Anders Bardal
Norwegia
138.5
136.5
278.5
4
Kamil Stoch
Polska
139.0
136.0
278.4
5
Noriaki Kasai
Japonia
134.5
133.0
267.8
6
Andreas Kofler
Austria
133.5
134.5
262.9
7
Andreas Stjernen
Norwegia
134.0
135.5
261.1
8
Gregor Schlierenzauer
Austria
136.0
132.5
261.0
9
Stefan Kraft
Austria
133.0
134.5
258.2
10
Jernej Damjan
Słowenia
132.0
133.0
257.7
11
Anders Fannemel
Norwegia
137.5
132.0
256.5
12
Thomas Diethart
Austria
133.0
132.0
253.5
13
Piotr Żyła
Polska
132.0
130.5
250.9
14
Michael Hayboeck
Austria
134.5
125.0
248.6
15
Maciej Kot
Polska
133.0
128.0
246.4
16
Reruhi Shimizu
Japonia
129.0
130.0
246.1
 
Bjoern Einar Romoeren
Norwegia
131.5
129.5
246.1
18
Jakub Janda
Czechy
129.0
128.5
244.5
19
Jurij Tepes
Słowenia
130.0
130.0
243.9
20
Nejc Dezman
Słowenia
128.0
131.0
243.8
21
Richard Freitag
Niemcy
132.5
127.0
243.1
22
Markus Eisenbichler
Niemcy
129.0
127.5
242.1
23
Matjaz Pungertar
Słowenia
130.0
130.0
241.9
24
Tom Hilde
Norwegia
127.0
128.0
237.5
25
Roman Koudelka
Czechy
127.0
127.5
237.4
26
Simon Ammann
Szwajcaria
133.0
127.0
236.8
27
Cene Prevc
Słowenia
129.5
124.5
235.0
28
Andreas Wellinger
Niemcy
128.0
124.0
233.5
29
Tomaz Naglic
Słowenia
128.5
124.5
232.2
30
Denis Kornilov
Rosja
128.5
125.0
230.7
31
Wolfgang Loitzl
Austria
126.5
 
116.9
32
Michael Neumayer
Niemcy
127.5
 
116.8
33
Marinus Kraus
Niemcy
128.0
 
116.7
34
Jan Matura
Czechy
128.0
 
116.6
35
Andreas Wank
Niemcy
127.0
 
116.5
36
Rune Velta
Norwegia
126.5
 
116.3
37
Gregor Deschwanden
Szwajcaria
126.5
 
115.7
38
Manuel Fettner
Austria
125.5
 
115.2
39
Antonin Hajek
Czechy
125.5
 
114.9
40
Anze Lanisek
Słowenia
128.0
 
114.3
41
Dawid Kubacki
Polska
125.5
 
114.1
42
Lauri Asikainen
Finlandia
126.0
 
112.0
43
Rok Justin
Słowenia
124.5
 
110.0
44
Sebastian Colloredo
Włochy
124.5
 
109.5
45
Klemens Murańka
Polska
123.5
 
109.1
46
Davide Bresadola
Włochy
123.0
 
108.0
47
Jan Ziobro
Polska
124.0
 
107.1
48
Roberto Dellasega
Włochy
121.0
 
105.3
49
Ilmir Hazetdinov
Rosja
123.0
 
105.2
50
Robert Hrgota
Słowenia
121.5
 
102.6

klasyfikacja generalna Pucharu Świata »
wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« marzec 2014 - wszystkie artykuły
Komentarze
@Jaro
Rózga 2014 Łukasz Kruczek za skandaliczną nominacje olimpijską. Ja jako człowiek dobrotliwy na miejscu Murańki spokojnie bym mu wybaczył za zwykłe "przepraszam". Mam nadzieje że Klemens się tego doczekał.
(24.03.2014, 13:29)
fan skoków85
@Samo
Popieram, myślę też że niestety media go nakręcają do takich gestów. Oby Piotrek poszedł po rozum do głowy.
@Skoczek120
Co do TCS popieram cię, ale nie co do MŚ w Lotach. Mistrzostwa Świata to mistrzostwa świata, choć fakt, że ze względu na sppecyfikę lotów niżej je klasyfikuje niż zwykłe MŚ.
(24.03.2014, 13:02)
Samo
@jaro
Zgadzam się z Twoimi nominacjami z wyjątkiem ostatniej. Młodemu Murańce można by jeszce wybaczyć, choć nie oieram tego co zrobił, ale 28-letniemu Piotrowi Żyle z wieloletnim stażem reprezentacyjnym to co zrobił na Olimpiadzie odpuścić nie można.
(24.03.2014, 11:48)
VIP
Kranjec ma medale olimpijski i z mistrzostw świata, tylko że drużynowe
(23.03.2014, 21:58)
marmi
Dobra, racja jest mniej więcej pośrodku :)
Loty to jest narciarstwo klasyczne jak i zaliczają się oczywiście do PŚ w skokach. Niemniej MŚwL to impreza o małym znaczeniu w porównaniu do MŚ, IO czy KK i rzeczywiście w tym sezonie to nagroda pocieszenia.
Pomyślmy ilu z nas potrafi wymienić z pamięci zwycięzców PŚwL z ostatnich lat? Ja nie, natomiast zdobywców KK to prawie wszystkich po kolei :)
Takiego Kranjca wymienia się jako mistrza świata w lotach bo po prostu to najlepsze co osiągnął i podkreśla, że jest "lotnikiem". Gdyby był także mistrzem świata na normalnej lub dużej skoczni (a co dopiero olimpijskim) to właśnie o tym by się mówiło wymieniając jego nazwisko...
(23.03.2014, 21:49)
ITALY
@Skoczek120

I po co wciągasz do syskusji Freunda? Jestes jego Kibicem bo ja nie???
(23.03.2014, 20:20)
ITALY
@Skoczek120

człekiem sam jestes

Loty to nie twór, loty to tak samo skoki narciarskie

Ekonomie zostaw, bo masz o niej blade pojęcie

Skoki na k-185 są klasyfikowane w Pucharze Świata wiec się nie ośmieszaj
(23.03.2014, 20:18)
Skoczek120
Pisząc, że Stoch zawalił MŚ w lotach i TCS, kompromitujesz się... Polak nie spaprał imprezy, jak twój bożyszcza Freund. On po prostu nie był tak dobry, aby osiągnąć tam coś więcej. Ale i dobrze, bo nie wszystko można wygrać. Wygrał to, co najważniejsze w tym roku. Ochłapy zostawił reszcie. :))
(23.03.2014, 19:50)
Skoczek120
Ty deprecjonujesz Kamila Stocha. To cię próbuje wyprowadzić z błędu... albo raczej zripostować. ;)
(23.03.2014, 19:48)
Skoczek120
ITALY

zrozum człeku - Loty to twór, który nie jest opłacalny pod względem ekonomicznym. Jest to twór, który ma dużo mniejsze znaczenie w skokach. Ilość konkursów o tym świadczy. Nie klasyfikujmy go razem z klasycznymi skokami. Jest dużo mniej mamutów. Powstały dużo później. Loty to loty, natomiast skoki to skoki. Osobna klasyfikacja, osobne MŚ. Nie łączmy tego. ;)
(23.03.2014, 19:47)
ITALY
@Skoczek120
Skoro skocznie są obcykane i dalej nie potrafią go wygrać!
(23.03.2014, 19:46)
Skoczek120
kzez1906

zważ na fakt, iż skocznie na TCS są obcykane, w przeciwieństwie do Soczi. Istotną kwestią jest także ustawienie belki, warunki atmosferyczne... TCS to turniej komercyjny. Dla mnie to impreza drugorzędna, którą nie można równać z "potrójną koroną", czyli PŚ, MŚ i IO. To imprezy rozgrywane w każdej dyscyplinie sportów zimowych. Jeszcze trudniejszy jest nieoficjalny turniej skandynawski (celowo z małej litery, bo jest tylko nieoficjalny). TCS utrwalił się w historii i tak na prawdę reklama, organizacja oraz pielęgnacja historii utrzymuje go przy "życiu". ;) Czy był wówczas wyższy poziom?? Trudno określić. Czołowa grupa z TCS nie liczyła się w walce o medale IO. Na jego niekorzyść w moim odczuciu gra fakt, iż cały czas rozgrywany jest na tych samych obiektach. Jest to więc tzw. "sztuczny twór", który ma dobrą reklamę. Jest to turniej austriacko-niemiecki. Preferuje więc Austriaków (co też widać po wynikach) i Niemców. ;) PŚ, MŚ i IO będą rozgrywane bez przerwy... z TCS nie jest to takie pewne, bo organizatorzy Ci sami i jeden konflikt może wszystko rozwalić. Nie zrozum mnie źle - to prestiżowa impreza, ale jednak tylko drugorzędna. W moim odczuciu "poza podium". Przed MŚ w lotach, bo to jednak klasyczne skoki narciarskie. :))
(23.03.2014, 19:42)
ITALY
@Skoczek

Loty Narciarskie to też narciarstwo klasycznego tylko ich Mistrzostwa Świata odbywają się osobno. Bo gdy loty miały się odbywać na Mistrzostwach Świata w narciarstwie Klasycznym to Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Klasycznym musiały by się odbywać w 5 miejscowościach, chyba ze któres miasto by wybudowało skocznie k-185
(23.03.2014, 19:40)
VIP
Byłoby ciekawie, gdyby były trzy małe kryształowe kule (za K90, K120, K185) i jedna duża po połączeniu wyników. Ale wymagałoby to podobnej ilości konkursów na każdym z typów skoczni.
(23.03.2014, 19:40)
ITALY
@Skoczek120

Ty głupoty pitolisz....a niby czemu miała nie być prowadzona klasyfikacja na skoczniach k-185???
Kiedyś była prowadzona także klasyfikacja tylko i wyłącznie ze skoczni k-90 i k-120 ;)

Po sumowaniu obu tych klasyfikacji była KLASYFIKACJA PUCHARU ŚWIATA. Podobnie jak w narciarstwie alpejskim!
(23.03.2014, 19:35)
@Mc
+0,4 pkt
(23.03.2014, 19:32)
Skoczek120
@ITALY

głupoty pitolisz... loty narciarskie to loty narciarskie... skoki narciarskie to skoki narciarskie. Nie oszukujmy się... loty do dodatek do skoków. Jest nawet prowadzona kl. lotów oraz właśnie wspomniane przez cb MŚ. ;) Mistrzostwa Świata w skokach są w narciarstwie klasycznym. Loty to nie narciarstwo klasyczne... ;) Jest wyraźny podział. I w żadnym wypadku loty nie musza być na igrzyskach... przede wszystkim z logistycznego punktu widzenia. Nikt nie buduje mamutów... obecnie używane są już stare i uległy modernizacji (Vikersund) lub jej ulegają (Planica). To ogromny koszt. MKOL nie pozwoli na wprowadzenie lotów do IO... to kompletnie nie opłacalne... ;) A nieporównywalnie mniejszy prestiż MŚ w lotach jest faktem... to impreza drugorzędna... nie bez powodu sezony bez MŚ i IO nazywane są "pustymi sezonami". To impreza, która jest docelową wyłącznie dla lotników. A w sezonie olimpijskim jego wartość spada już wyraźnie. To "nagroda pocieszenia", nic więcej... ;) Takie są realia... ;)
(23.03.2014, 19:28)
Mc
ile punktów dostał Stoch za wiatr w drugim skoku?
(23.03.2014, 18:57)
kzez1986
@ITALY Też bym chciał loty na IO, ale mamy za mało mamutów żeby to się udało. Chyba nakaz budowania mamuta, który potem prawie nie był wykorzystywany to byłby kłopot dla gospodarzy, a rozgrywać zawody olimpijskie na najbliższym mamucie to logistycznie kłopotliwe, a czasem praktycznie niemożliwe. W tym roku np. z Soczi zawodnicy musieliby lecieć do Europy. Tak, czy tak duży kłopot.
(23.03.2014, 16:46)
kzez1986
@ITALY Racja. Chodziło mi o jeden z konkursów w Kussamo. Jeden się odbył, a za drugi było Lahti.

@Skoczek120 Czy ja wiem czy należy tak deprecjonować MŚ w lotach i TSC? O Krancu przy każdej możliwej okazji było wspominane, że to mistrz świata w lotach. Tytuł jest tytułem. O TCSie to może faktycznie się w sezonie mało mówi, ale też pod względem finansowym to atrakcyjna impreza. Dlatefo że to niemiecko- austriacki twór, turniej ma dużą oglądalność. System KO też myślę, że podnosi atrakcyjność. W tym roku nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że na TCSie był wyższy poziom sportowy niż na IO. Dużo skoków poza HS, niespodziewany zwycięzca, ciekawa walka. Na IO na średniej skoczni to po za Kamilem to nikt nie skakał porządnie, jak przystało na kandydata do medalu. Srebrny i brązowy medalista z tej skoczni nie miał nawet 2 skoków po 100 m. Takie jakieś niemrawe skakanie jakby zmęczenie sezonem. Na dużej trochę lepiej,
(23.03.2014, 16:43)
ITALY
@Skoczek120

Mistrzost wa Świata to Mistrzostwo i nieważne na jakiej skoczni: k-90, k-120,k-185

Tak naprawdę to na olimpidzie powinny być jeszcze skoki na k-185 skoro na niej odbywają się mistrzostwa świata
(23.03.2014, 16:34)
ITALY
@Skoczek120

Skąd wiesz że był najrównieszy? Policzyłeś rozstawy zajmowanych pozycji kazdego skoczka
(23.03.2014, 16:29)
Skoczek120
Tak, to był sezon Kamila Stocha. :)) Najrówniejszy w sezonie, w każdym periodzie na poziomie. Najwięcej zwycięstw oraz podiów (to także aluzja do prowokatora @ITALY). No i dwa złota na najważniejszej imprezie sezonu. Dodatkowo solidne miejsce w TCS i MŚ w lotach. Wygrana na konkurs przed zakończeniem zmagań i z komfortową ponad 100-punktową przewagą. Piękny sezon i absolutnie zasłużone sukcesy! :)) Dzisiaj zabrakło nieco szczęścia do wygranej, ale lepiej w zwykłym konkursie, niż w Soczi. :))

Zwykle tak jest, iż najlepszy w sezonie powinien "zrobić swoje" na imprezie docelowej, aby sezon nie pozostał z niesmakiem, a kula nie była uznawana jedynie za "nagrodę pocieszenia". Schlierenzauer mimo wielu triumfów, w swoich zwycięskich sezonach nie wygrał żadnej ważnej imprezy (pomijam prowincjonalne MŚ w lotach, bo to impreza najmniej prestiżowa, w dodatku odnosząca się do lotów oraz TCS - twór austriacko-niemiecki). Bardal był w tzw. pustym sezonie... W ostatnim czasie "swoje" zrobili więc Mogenstern (2011r.), Ammann (2010r.), Małysz (2007r.), Ahonen (2005r.) oraz Małysz (2001r.). Tym bardziej cieszy mnie fakt, iż Kamil zdobył komplet. :))
(23.03.2014, 16:24)
ITALY
@kzez1986

Jakie zawody w Kuopiu kolego odwołali???

Coś ci sie pomyliło!

W kuopio były zawody i w dodatku Stoch tam wygrał!
(23.03.2014, 16:17)
.
OtokoNoHito
Janda, Ammann i Loitzl mają jeszcze skakać
(23.03.2014, 16:16)
OtokoNoHito
Inni o których warto wspomnieć:

Prevc - przyszłość skoków narciarskich. 21 lat i po 2 indywidualnych medalach na zeszłorocznych MŚ, przyszły 2 indywidualne medale na IO, medal na MŚwL, zwycięstwo w PŚwL, 2gie miejsce w PŚ.

Freund - Niemcy chyba doczekali się w końcu następcy Schmitta i Hannawalda. Na IO imponował na treningach, a ostatecznie pomógł tylko w wywiezieniu złota w drużynie, ale forma po IO to już jego popis, zakończony złotem na MŚwL i 3cim miejscem w PŚ. 9 razy w pierwszej 2jce na 10 ostatnich zawodów - jeśli przełoży to formę na przyszły sezon, może on należeć do niego.

Kasai - 42 letni zawodnik, "mistrz świata w lotach z 92", 2 sezony temu, mając 40 lat zdobył 45 pkt. i pewnie prawie wszyscy spodziewali się, że podzieli los Okabe i Funakiego, odcinających kupony od dawnej sławy, nie chcący kończyć kariery i startujący coraz rzadziej, w zawodach coraz niższej rangi. Tymczasem: 5te miejsce w Klasyfikacji Generalnej, ponad 1000 pkt, jedno zwycięstwo, 6 razy na podium - krótko mówiąc: 2gi najlepszy sezon PŚ w karierze. (choć także sezon 92/3, jeszcze przed zmianą sposobu punktowania, mógł być lepszy, bo i wówczas 6 razy stał na podium, w tym 3 razy wygrywał - ale był to sezon dużo krótszy). Dokładając do tego vice mistrzostwo olimpijskie oraz 2gie miejsce w PŚwL - ustępuje osiągnięciami tylko sezonowi 98/99 (3cie miejsce w PŚ - 14 podium, 6 zwycięstw, 2gie miejsce w PŚwL, 2gie miejsce w TCS, zwycięstwo w Turnieju Nordyckim). Fenomen.

Schlierenzau er - 6 miejsce w PŚ to ciągle ścisła światowa czołówka, ale tak nijakiego i nieudanego sezonu Gregor jeszcze nie miał (może poza 2010/11, ale wówczas na długo wykluczyła go kontuzja, a końcówkę sezonu miał już bardzo dobrą). Miłe złego początki w postaci 2 zwycięstw na początku sezonu - któż wtedy podejrzewał, ze w całym sezonie już nie wygra, a na podium stanie jeszcze tylko 3 razy? Nieudany (jak na obrońcę tytułu - 8 miejsce) TCS, zawalone MŚwL (24ty) i - przede wszystkim - Igrzyska Olimpijskie. Ostatnia rzecz, której Gregorowi brakuje, której podporządkował zapewne cały sezon i która oddaliła się o kolejne 4 laty. Miejmy nadzieje że Gregor to wytrzyma i nie zniechęci się (a dochodzą informacje o złej atmosferze w kadrze i możliwości zawieszenia kariery). Można go nie lubić, ale to legenda dyscypliny, zawodnik, który w PŚ ściga już własne rekordy, a ma zaledwie 24 lata. Takich jak on docenia się po latach. 3 miejsce w wyjątkowo kuriozalnym w tym sezonie PŚwL jako jedyny sukces - dla niego przed sezonem brzmiałoby to jak ponury żart.

Młodzi, którzy będą dalej podbijać skoki - w 1wszej 10tce: Diethart, Wellinger i Kraft. W drugiej: Haybock i Kraus.

Pożegnania: na pewno ze Schmittem, Okabe, Kochem, Jandą, Romorenem. Nie wiadomo co z Neumayerem, Wasiliewem, Loitzlem, a nawet Ammannem, Morgensternem i Schlierenzauerem (choć to kwestia wypalenia i podobno konfliktu z Pointerem- ale nie wierzę by 2 największe gwiazdy austriackich i światowych skoków zakończyły karierę).
(23.03.2014, 16:12)
kzez1986
@KUBA Maksymalnie można mieć 7 miejsc, minimalnie 2. Podstawą jest WRL - bierze się ilość zawodników w pierwszej 55 WRL, maksymalnie może być za to 6 miejsc, jeżeli jest 6 zawodników. Dodatkowe miejsce można dostać za dobre wyniki w PK, ale nie znam metody ze szczegółami więc ktoś może uzupełnić jak wpływa PK na liczbę miejsc, możliwe, że najlepsi zawodnicy w PK, którzy punktowali w PŚ, ale dobrze jakby ktoś to wyjaśnił dokładniej.
(23.03.2014, 16:02)
KUBA
Wyjaśni mi ktoś ogarnięty jak wygląda przyznawanie ilości miejsc na konkurs danemu krajowi ?
(23.03.2014, 15:49)
kzez1986
Dość dziwnie wypadli w sezonie Austriacy. Patrząc na PN, to są potęgą. Nad Niemcami zdobyli ogromną przewagę. W 10-tce PŚ mają 3 zawodników, a w 15-tce nawet 6! Wyrównana drużyna. Jednakże indywidualnie Austriak wygrał zaledwie 5 razy: 2xSchlierenzauer, 1xMorgenstern, 2xDiethard. Ostatnie zwycięstwo to dopiero TCS. Dawno. Żadnego medalu indywidualnego ani na IO, ani w MŚwL. Żadko się zdarza żeby kraj miał tylu naprawdę solidnych i dobrych zawodników, a żadnego zwycięzcy od TCS, a nawet nie za wiele miejsc na podium.
(23.03.2014, 15:47)
ITALY
W sezonie 2013/2014

Stoch zawalił dwie ważne imprezy:

TCS
MŚ( K-185)
(23.03.2014, 15:43)
ITALY
@tommm

Zapomniałeś sezon 2010/2011 i Morgenstern (Wygrana KK, TCS, Złotok-90, Srebrok-120)
(23.03.2014, 15:39)
OtokoNoHito
Krzysiek Biegun - dziwny sezon. Sensacyjny zwycięstwa otwierających konkurs zawodów, obronił koszulkę lidera jeszcze w Kussamo, by szybko zgasnąć . TCS nieudany, tylko 4 punkty w Oberstdorfie, następnie 2 porządne występy na konkursach w Polsce - i to by było na tyle. 144 pkt. i 35te miejsce to dużo więcej niż ktokolwiek podejrzewał, ale wyłączając jednoseryjny konkurs otwierający, otrzymujemy co najwyżej przyzwoity, jak na juniora (8 startów, 4 punktowania, jedna wpadka w kwalifikacjach, 44 pkt.) sezon. Wynikami w PK potwierdzał, że jego rzadkie występy w PŚ nie były przypadkiem - może przy limicie 7miu (ale 3 punktowania na 9 zawodów PK i tylko jedno miejsce w 10tce, w Polsce - zwycięzcy zawodów PŚ chluby przynosić nie może). Za to zrobił swoje na MŚJ, zajmując 6te miejsce i przywożąc złoto z kolegami. Sezon zaskakujący, jak na jego pozycję wyjściową więcej niż udany, ale od przyszłego sezonu czeka go ciężka walka w kadrze seniorskiej i nikt mu tam z urzędu miejsca nie podaruje.

Klemens - najlepszy sezon w karierze, choć tak jak w przypadku Janka, naprawdę udany miał tylko jego środek, ewentualnie - pierwszą fazę. 8 ostatnich zawodów - 2 punkty, 3 wpadki w kwalifikacjach. Ale wcześniej było dobrze, 10 punktowanych konkursów, 132 pkt. i 38 miejsce to dobry wynik dla juniora. Z ważnych imprez: na TCS dobry występ, gdyby nie Bischofshofen byłoby jeszcze lepiej, na IO nie pojechał mimo lepszych od Kubackiego wyników, MŚwL - 25 miejsce szału nie robi, ale start na imprezie mistrzowskiej zaliczony. Plus jedno zwycięstwo w PK i złoto z kolegami na MŚJ. Ogólnie sezon na plus. Podobnie jak Biegun, za rok czeka go kadra seniorska, powinien się tam zadomowić na dobre i spróbować utrzymać dobrą formę przez większą część sezonu.

Dawid - 10 razy punktował, ale najwyżej na 17 miejscu, aż 7 razy zajmował miejsca w przedziale 31-35. Nieudany TCS, nieudane IO, na MŚwL nie wystąpił, nieudana końcówka sezonu. Ponad 50 pkt. mniej niż w zeszłym sezonie. Ogólnie, drugi jego najlepszy sezon w karierze, ale udanym trudno go nazwać. A za rok będzie jeszcze trudniej. Sezon na minus.

Miętus i Hula - zbiorczo, choć Hula zdobył punktów 3 razy więcej niż Miętus. Ale to dalej tylko 3 pkt. Zaliczyli w PŚ rolę epizodystów, przy czym w przypadku Miętusa jest to zjazd dużo bardziej spektakularny (ponad 100 pkt i wyjazd na MŚ w zeszłym sezonie). Dramatyczny sezon, w którym nawet w PK szło jak po grudzie (ledwie 4 punktowania na 15 startów). Po Huli nikt się wymyślenia prochu już nie spodziewa, za to zaliczył bardzo ładny sezon na 2gim froncie. Na 20 startów w PK -17 punktowań i podium w zawodach otwierających, w sumie 339 pkt. Sezon w wykonaniu Krzyśka na pałę, w przypadku Stefana - zależy czego oczekujemy. Udowodnił, że PŚ i kadra A to zasadniczo już za wysokie dla niego progi, ale sprawdził się jako rezerwa i zawodnik zaplecza.
(23.03.2014, 15:34)
OtokoNoHito
Kamil - sezon-marzenie zakończony zdobyciem wszystkich najważniejszych skalpów i dołączeniem do grona najwybitniejszych zawodników. Dwukrotne złoto olimpijskie (jako trzeci zawodnik w historii po Nykanenie i Ammannie) i Kryształowa Kula (jego rekordowa ilość podium - 12 - i zwycięstw - 6 - w sezonie, a także rekordowa ilość zdobytych punktów) uczyniły go największym bohaterem sezonu. I nie wpływa na to mniej udany niż rok temu TCS (choć 7me miejsce wielkiego wstydu nie przynosi) ani brak medalu na MŚwL (5te miejsce jest jego najlepszym w karierze, zresztą). Na początku sezonu niektórzy główni rywale lekceważyli walkę o KK (Bardal, Schlierenzauer), inni szybko złapali zadyszkę (Ammann) lub sezon zniszczyły im kontuzje (Morgenstern), ostatecznie najgroźniejszymi rywalami okazali się równy przez cały sezon Prevc (startował i punktował we wszystkich konkursach poza wpadką w Trondheim) i notujący niesamowitą końcówkę sezonu Freund (na 10 ostatnich startów 9 razy na podium, a nawet w pierwszej dwójce - 4 zwycięstwa, 5 2gich miejsc, jedno 7me). Ostatecznie obu zasłużenie pokonał Kamil. Jest już zawodnikiem spełnionym, co wcale nie znaczy, ze również przyszły sezon nie może do niego należeć.

Maciek - był naszym drugim zawodnikiem w tym sezonie, choć zdobył ponad 60 pkt mniej niż w poprzednim sezonie, ale zajął o jedno oczko wyższe miejsce w PŚ (17te) i zanotował tyle samo (7) miejsc w 1wszej 10tce, więc w sumie sezon porównywalny. Dokładając do tego najlepsze miejsce w karierze na: TCS (12te) i MŚwL (10ty) oraz udany debiut na IO (7 i 12ty) może go być może uznać nawet za swój najlepszy. Tym niemniej żadnego przełomu nie zanotował, swojego najlepszego miejsca w karierze (5tego) nie poprawił i celu, który sam sobie wyznaczył, w postaci stanięcia na podium w zawodach PŚ nie zrealizował. Więc sezon można ocenić na lekki plus.

Piotr - drugi najlepszy sezon w karierze, ale raczej więcej upadków niż wzlotów. Ponad 150 pkt. mniej niż w zeszłym sezonie, 5 pozycji niższa lokata w PŚ (20ty), tylko 3 miejsca w 10tce, wszystkie jeszcze przed TCS, z samego TCS został wycofany w połowie, na IO fatalny występ indywidualny i najsłabszy z naszych w drużynie, na MŚwL nawet nie wystąpił. Nie był to totalny zjazd, bo ponad 300 pkt i 20te miejsce wstydu nie przynosi, ale trudno właściwie znaleźć jakiś optymistyczny akcent czy coś za co można by specjalnie pochwalić. Wydaje się, że świetna końcówka zeszłego sezonu rozbudziła nasze i jego apetyty, a ostatecznie go nieco przyblokowała. Za bardzo chciał, a w sporcie nie da się nic udowodnić na siłę, trzeba spokojnie budować formę i skakać najlepiej na miarę możliwości. Zebrał jednak sporo doświadczenia i za rok powinno być lepiej.

Janek - największa niespodzianka w polskiej kadrze, zawodnik, który przed tym sezonem punktował tylko raz, w Zakopanem, zdobywa ponad 300 pkt. zajmuje 25te miejsce w PŚ, raz zwycięża i raz staje na podium w pojedynczych zawodach. Do tego dokłada bardzo pewny występ na IO (13 i 15ty indywidualnie, mocny punkt drużyny). Przy czym trzeba zauważyć, że formy starczyło tylko na środek sezonu: do Engelbergu punktował tylko raz, w zawodach otwierających, a na 10 ostatnich zawodów punktował tylko 3 razy i tyle samo odpadał już w kwalifikacjach. Występ w Ga-Pa zepsuł mu szanse na bardzo wysokie miejsce w TCS. W przypadku zawodnika, który startował z takiego pułapu jak Janek sezon należy zapisać na wielki plus, osiągnął wyniki o jakie nikt go nie podejrzewał, ale kolejny sezon może być dla niego sezonem prawdy - czy zobaczymy Janka ze środka czy końca sezonu, czy stać go na ustabilizowanie formy na swoim najwyższym poziomie.
(23.03.2014, 15:33)
tommm
Polska aktualnie w skokach ma:
Mistrza Świata Seniorów (Stoch, Predazzo), brązowy medal drużynowo (Stoch, Żyła, Kubacki, Kot)
Podwójnego Mistrza Olimpijskiego (Stoch, Soczi)
Mistrza Świata Juniorów (Wolny)
Tytuł Drużynowego Mistrza Świata Juniorów (Wolny, Murańka, Zniszczoł, Biegun)
Mistrza, Wicemistrza i Drużynowe Mistrzostwo Uniwersjady (Biegun, Zniszczoł, Kłusek)
3 różnych zwycięzców zawodów PŚ (Biegun, Ziobro, Stoch x6).
Najlepsze lata w historii zdecydowanie :)
(23.03.2014, 15:00)
tommm
Radosny dzień dla naszych skoków, piąta w historii Kryształowa Kula odebrana przez Kamila, coś wspaniałego :) W zasadzie co sezon Stoch skakał coraz lepiej aż osiągnął szczyt szczytów 2x złoto IO oraz KK za PŚ. W ostatnim czasie tylko Ammann zdobył więcej w sezonie 2009/2010 (2xIO, KK i MŚwL). Gratulacje!!!
(23.03.2014, 14:48)
Pawmak
No ja przy 3. miejscu Stocha bym miał w typerze więcej, bo 320 punktów. Dzisiaj, bo przedwczoraj (przy reszcie dzisiejszych wyników) komplet...

Gratulacje dla Glona za zwycięstwo i dla miśka180 za niespodziewanie wyrównaną walkę w końcówce, a także dla DragonaL za walkę do końca o podium.
(23.03.2014, 14:46)
kzez1986
Sezon jeden z najlepszych w historii skoków narciarskich. Tylko jak Adaś kończył karierę było lepiej - 3 miejsce w PN i dwójka w 10-tce PŚ. Teraz 4 miejsce w PN, mamy zwycięzcę PŚ i dwóch w 2 10-tce.

Była to mieszanka radości i smutku, pecha i szczęścia. Z jednej strony na pewno z jednej strony KK i 2 złota Stocha, zaskakujące zwycięstwa Bieguna i Ziobry w zawodach PŚ, 2 miejsce w drużynówce na koniec i 6 zwycięstw Kamila i jeszcze więcej podium w zawodach PŚ, a także nie zapominajmy o historycznych punktach PŚ kobiet. Z drugiej strony sporo pecha w drużynówce, zmarnowana szansa na drużynowy brąz na IO, rozczarowanie w TCSie, nierówna forma wielu zawodników m.in. Żyły, MUrańki, Kubackiego, Ziobry, Kota, którzy jak Ziobro, który potrafił wygrać i nie zakwalifikować się do 50-tki.

Sezon zostanie zapamiętany jako sezon z wieloma kłopotami z wiatrem (choć suma sumarum całkowicie została odwołana tylko drużynówka MŚ w lotach, konkursy PŚ odbywały się przynajmniej jako jednoseryjne, za odwołane Kuopio było Lahti więc rozegrano tyle ile powinno być). Był to też sezon bez dominatora. Kamil wygrał, miał najwięcej, bo 6 zwycięstw w PŚ, ale trudno go nazwać totalnym dominatorem. Freund, Kasai, Bardal, Prevc też byli bardzo dobrzy, a Morgenstern (pechowy sezon), Diethard, Schlierenzauer też mieli swoje pięć minut w seznie.

Co na przyszłość? Na pewno warto też wspomnieć o dużych sukcesach na Uniwersjadzie. Tak więc jest młode zaplecze, które ma szanse w przyszłości godnie reprezentować nasz kraj w skokach. Mamy mistrza Uniwersjady, a po wynikach indywidualnych i tak można czuć niedosyt, bo była szansa na 2 miejsca na podium.
(23.03.2014, 14:34)
dosia1915
@k4loos
A ja mam przez to mniej punktów w typerze
(23.03.2014, 14:22)
prezes
Wszyscy chwalą tylko Stocha, a inni z Polaków to pies ?
(23.03.2014, 14:20)
k4loos
A już krzyżyk postawiłem na Koflerze. czyżby powrót formy
(23.03.2014, 14:19)
k4loos
@Jaro
wwwżartpl. zgoda z @SoKo (aktualizacja)
(23.03.2014, 14:17)
k4loos
@Fan @dosia1915 @dada14
A ja się cieszę, że zabrakło Stochowi 0,1pkt. Nie to, żebym życzył źle Kamilowi, ale przez to mam 360 pktów w Typerze.
@Maniuszka
Istny "Koński" zawodnik. (he he)
@cannabinol @Maqur
twoje słowa tylko potwierdzają tezę, że ocenia się pracę nie w trakcie trwania, lecz po zakończeniu. piszę tutaj to do wszystkich mądrali, którzy czynią inaczej (czyli jakieś 95% Polaków).
@Jaro
www żartpl. zgoda z @SoKo
(23.03.2014, 14:15)
filip
Czy Letnie Grand Prix będzie transmitowane na jakiejś stacji telewizyjnej?
(23.03.2014, 13:54)
nick
Tak, Prevc dokonał dzisiaj czegoś niezwykłego. Freund równa rekord skoczni, na dole wrze własna publiczność. Najważniejsza próba i zwycięstwo w wielkim stylu. Wytrzymał psychicznie z czym miał czasem problemy. Szacunek. Ma się gość z czego cieszyć. Co do KK to fakt- Stochowi należą się ogromne gratulacje. Wytrzymał morderczy sezon, zgarnął to co najważniejsze. To rzeczywiście wielka rzecz bo Kuli nie dostaje się z przypadku. Czapki z głów. Cieszą Kot i powracający Żyła. Gratulaje dla wszystkich zawodników, sztabu i trenera. Wielki sezon!
(23.03.2014, 13:46)
Maniuszka
A Diethart zakończył sezon z 666 punktami... istny diabelski zawodnik :D
(23.03.2014, 13:45)
SoKo
Jaro
Nie zgodzę się, że postawa Schlierenzauera jest rozczarowaniem. Po tylu wielkich sezonach miał prawo na jeden słabszy. Owszem przyzwyczaił nas do wielkich rzeczy, ale nie wymagajmy od niego aby zawsze był na podium.
(23.03.2014, 13:39)
ITALY
Jak na 28 konkursów PŚ wygrał zaledwie 6 konkursów

....troch malo
(23.03.2014, 13:34)
Przekaz Norwegów z rękawic
"Woah! Two guys quitting today. Our dear physio Janne, and romoeren. Thanks for everything."
Tom Hilde
(23.03.2014, 13:33)
Jaro
Proponuję nową zabawę, czyli Nagrody Sezonu. Najlepiej żeby przyznawała je Redakcja - jakby co, to nie mam patentu na ten pomysł :) W każdym razie oto moje propozycje:

Zawodnik Roku - oczywiście Kamil Stoch. Dwa złote medale olimpijskie, Kryształowa Kula, 12 miejsc na podium (w tym 6 zwycięstw). Wielki sezon.

Drużyna Roku - Niemcy. Owszem, w PŚ przegrali z Austrią, ale na ZIO zdobyli złoto. No i mają świetne perspektywy na przyszłość. Freund, Wellinger, Kraus - oni jeszcze sporo wygrają.

Najrówniej sza Forma - Noriaki Kasai. Właściwie nagrodę mógłby dostać każdy z czołowej piątki PŚ, ale najbardziej zasłużył właśnie Kasai. W każdych zawodach był w top 10 (oprócz kuriozalnego Klingenthal) - również na T4S, ZIO i MŚ w lotach. Czapki z głów, bo to niesłychany wynik.

Odkrycie Roku - Thomas Diethart. Wygrał T4S i został jednym z filarów reprezentacji Austrii. A wszystko to w niemal debiutanckim sezonie.

Największy Postęp - Severin Freund. Dotychczas Freund był po prostu rzetelnym, bardzo dobrym zawodnikiem, który potrafił nawet wygrywać konkursy PŚ. Teraz okazało się, że ma potencjał na dominatora. Po Igrzyskach wygrał 4 konkursy i zdobył złoto na MŚ w lotach. Żaden Niemiec nie miał takiej serii od czasów Schmitta i Hannawalda.

Medal Wielkiego Sportowca - Thomas Morgenstern. Miał dobry początek sezonu, ale upadł w T-N. Wrócił do formy i zajął 2. miejsce w T4S. Potem znowu upadł w Kulm. I znowu pozbierał się i był w drużynie olimpijskiej. Odważny człowiek i wielki sportowiec.

Rozczarow anie Roku - Gregor Schlierenzauer. Do sezonu przystępował jako obrońca PŚ i T4S, który nastawiał się na złoto olimpijskie. Tymczasem przegrał wszystkie imprezy i nawet w konkursie drużynowym na ZIO zdobył "tylko" srebro. Oczywiście dla innych skoczków to byłby sezon marzeń, ale jednak od Schlierenzauera oczekuje się więcej.

Rózga 2014 - Klemens Murańka. Za dziecinadę po nominacjach olimpijskich, słabe MŚ Juniorów i bardzo słabą końcówkę sezonu.
(23.03.2014, 13:33)
Maqur
Piekny sezon, Brawo dla Stocha, Brawo dla Kruczka za przygotowanie i działania w trakcie sezonu, pamiętam jak wszyscy nie zgadzali sie z tym że Kamil nie jedzie do Japonii, że przegra przez to PŚ, a na IO rożnie może być, a tu prosze, wszystkie działania były przemyślane i dobrze zrealizowane, dzisiaj troche pecha w drugim skoku i brakło nawet do podium, ale ważne że wtedy kiedy miał wygrywać to wygrywał, za miesiac nikt nie bedzie pamietał że był dzisiaj 4, ludzie bedą pamietali że jest Mistrzem Olimpijskim i zwyciescą sezonu, najlepszym skoczkiem sezonu, BRAWO
(23.03.2014, 13:27)
dada14
szkoda, że 4 miejsce, tuż za podium, ale najważniejsza jest Kryształowa Kula!!!
(23.03.2014, 13:18)
cannabinol
wiele razy, na różnych forach, być może także i tu (choć nie pamiętam), poddawałem w wątpliwość sens zatrudniania Kruczka jako trenera. uważałem, że to jest głupi i niepotrzebny eksperyment. ten sezon pokazał, jak bardzo się myliłem. już poprzednie były dobre, ale w tym sezonie rozbiliśmy bank. i można sobie mówić, że mógł być brąz w drużynie, że Murańka a nie Żyła czy Kubacki, zawsze można znaleźć powód do psioczenia. ale wielkie ukłony, czapki z głów i ogromny szacunek za te sukcesy. dla Stocha, ale i dla całej ekipy - przy każdym skoku widać, jak wszyscy naprawdę żyją tymi skokami. puchar świata, podwójne złoto na igrzyskach, mistrzostwo świata. to wszystko tak naprawdę w rok, odrobinę więcej niż rok. a do tego brąz drużyny, do tego wygrane Ziobry czy Bieguna, do tego czyniący stały progres Kot, rywalizacja w drużynie, napierający młodzi... rewelacja. wszyscy malkontenci powinni przyznać, że tak dobrze w polskich skokach nie było nigdy dotąd.
tak czy inaczej - z największą przyjemnością uroczyście odszczekuję wszelkie wygłoszone wobec Kruczka oszczerstwa, gdziekolwiek w sieci one padły. i jest to najbardziej nieoczekiwane, najbardziej zaskakujące, i przez to najmilsze, najprzyjemniejsze ze wszystkich odszczekań, jakich kiedykolwiek dokonywać musiałem. wielkie gratulacje i wielki szacunek.
(23.03.2014, 13:09)
SoKo
@crepis
Nie zwracaj im honoru, bo łącznie były 4 dekoracje, a pokazali w całości tylko dwie. To skandal! Podobnie zresztą było w piątek...
(23.03.2014, 13:00)
dosia1915
Szkoda , 0.1 punktu, ale i tak jest naszym bohaterem narodowym. Do twarzy mu z tą kulą. Właśnie zaczęła się era Kamila Stocha
(23.03.2014, 12:57)
Lipathor
No to się Bardal dziś odgryzł za te 0,3 w piątku i soboty
(23.03.2014, 12:52)
Fan
Szkoda, że Kamil nie był 3, zabrakło 0,1 punktu, a także dzięki Stochowi Bardal może się cieszyć z 4 miejsca w klasyfikacji generalnej, liczyłem na Kasaiego, trudno ;p

Zdecydowanie ciekawszy sezon niż poprzedni, 5 zawodników zdobyło łącznie ponad 1000 punktów, w poprzednim bardzo nudnawym z dominacją Schlierenzauera, tylko jeden miał ponad 1000 punktów.
(23.03.2014, 12:49)
Kuba
Może mi ktoś wytłumaczyć jak przeliczane są miejsca dla danego kraju w PŚ ?
(23.03.2014, 12:43)
prezes
Następny sezon to walka Stocha, Kota, Żyły o kryształową kulę.
(23.03.2014, 12:43)
crepis
Trochę mnie poniosło i się pospieszyłem ( zmyliła mnie muzyka w tle,w trakcie wywiadu z Tajnerem - myślałem że to hymn i dekoracja) - zwracam honor i przepraszam pana Kurzajewskiego i spółkę .
(23.03.2014, 12:41)
fax
Widze że ci co płakali w czasie Saporro że kula przepadła a igrzyska i tak w plecy dalej brną w swoje idiotyzmy.
(23.03.2014, 12:38)
Brawo Prevc
Fajnie, że odebrał rekord skoczni :)
(23.03.2014, 12:34)
nick
Brawo Prevec, to było coś!
(23.03.2014, 12:29)
ito
@makaron
Zagraj w totolotka
(23.03.2014, 12:28)
crepis
I znów się panowie z TVP nie popisali - jak nie ma Polaka na podium to po co pokazywać , a podczas hymnu najlepiej mówić dyrdymały - brak szacunku dla innych - wstyd panie Kurzajewski i spółka !!
(23.03.2014, 12:27)
maniacomLFC
a może jakby Freund i Stoch polecieli do Sapporo to by się spalili w Skandynawii jak Prevc?
(23.03.2014, 12:22)
alucard
Szkoda, że Stoch nie pojechał do Japonii miałby jeszcze większą przewagę.
(23.03.2014, 12:20)
ITALY
Szkoda że Freund nie pojechał do Japoni bo miałby kule ;D
(23.03.2014, 12:18)
EfKey
Wlasnie czyzby norwegowie pozdrawiali ahonena? Hmmm nie wiem ale walka prevca i freunda bylo czym niesamowitym
(23.03.2014, 12:17)
kzez1986
Szkoda tego 2 skoku Kamila.
(23.03.2014, 12:16)
robert
no i ta 0,1 pkt echh
(23.03.2014, 12:16)
Martyn
Szkoda że nie wyszło, ale i tak nie mamy na co narzekać, a szczerze mówiąc, od piątku nawet życzyłem Prevcowi tej wygranej, niech ma konkurs, my mamy Kulę. :D
(23.03.2014, 12:15)
DragonL
Janda sie poci na kasku;)
Czy Norwegowie pozdrawiają Janne Ahonnena?
(23.03.2014, 11:44)
andbal
Stiernen walczy o 6te miejsce na LGP. Ma szansę na 55tkę WRL. Gdy ja zdobędzie to wypadnie Hlava i Czesi stracą limit 6. Z PK dodatkowe miejsca wywalczyli Niemcy, Słoweńcy i Norwegowie.
(23.03.2014, 11:33)
5pm
@krzez1986 - zgadzam się. Tylko 20 punktów różnicy między 1. a 30.
(23.03.2014, 11:32)
kzez1986
Mamy solidny poziom konkursu. Nawet wiele skoków powyżej punktu K nie dało kwalifikacji do 30-tki.
(23.03.2014, 11:18)
kate
MISTRZ!
(23.03.2014, 11:10)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Planica: Prevc triumfuje przed własną publicznością
PŚ Planica: Prevc triumfuje przed własną publicznością

PŚ Planica: Prevc triumfuje przed własną publicznością

Kalendarium
Sabirżan Muminow
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich