Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Ostatnim startem naszej kadry skoczków narciarskich przed mistrzostwami świata w Oslo będą weekendowe zawody Pucharu Świata na mamuciej skoczni w Vikersund. Na otwartym dzisiaj obiekcie zobaczymy pięciu Polaków.

Do Norwegii trener Łukasz Kruczek zabierze Adama Małysza, Kamila Stocha, Piotra Żyłę, Marcina Bachledę oraz Macieja Kota, dla którego będzie to pierwszy start na mamucie.

Do Vikersund nie poleci Stefan Hula, który w Wiśle przygotowuje się do najważniejszej imprezy sezonu.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2011 - wszystkie artykuły
Komentarze
OtokoNoHito
@niebo

Sliż nie miał żadnych genialnych występów w PŚ w tym sezonie. Ale zdobył punkty, a startów miał zdecydowanie mniej niż Bachleda, więc miejsce należy mu się już bardziej. A konkurencja niewielka, zawodnicy którzy przy dobrych wiatrach lądują w połowie 30stki w PK nie prezentują moim zdaniem wyższego poziomu...
(11.02.2011, 17:10)
Spostrzegawczy
Kwalifikacje - lista startowa

Norwegia: Bjoern Einar Romoeren, Tom Hilde, Anders Jacobsen, Johan Remmen Evensen, Vegard Sklett, Kim Rene Elverud Sorsell, Ole Marius Ingvaldsen, Kenneth Gangnes, Atle Pedersen Roensen, Andreas Stjernen, Vegard Swensen,

Polska: Adam Małysz, Kamil Stoch, Rafał Śliż, Maciej Kot, Marcin Bachleda,

Austria: Martin Koch, Gregor Schlierezauer, Thomas Morgenstern, Stefan Thurnbichler, Michael Hayboeck,

Niemcy: Andreas Wank, Felix Schoft, Michael Neumayer, Maximilian Mechler,

Japonia: Noriaki Kasai, Taku Takeuchi, Daiki Ito, Shohei Tochimoto, Fumihisa Yumoto,

Słowenia: Robert Kranjec, Jurij Tepes, Jernej Damjan, Tomaz Naglic,

Czechy: Roman Koudelka, Antonin Hajek, Lukas Hlava, Borek Sedlak, Jan Matura,

Finlandia: Janne Happonen, Matti Hautamaeki, Janne Ahonen, Olli Muotka,

Francja: Emmanuel Chedal, Vincent Descombes-Sevoie,

R osja: Dmitry Ipatov, Denis Kornilov, Stanislav Oschepkov,

Szwajcar ia: Simon Ammann, Andreas Kuettel, Marco Grigoli,

Włochy: Andrea Morassi, Diego Dellasega, Davide Bresadola,

Szwecja: Carl Nordin, Fredrik Balkaasen,

Estonia: Siim-Tanel Sammelselg.


(11.02.2011, 10:06)
niebo
Czemu na liście startowej jest Śliż? To znaczy na liście tej co są skoczkowie co mają skakać na skoczni w lotach.Skomentuje to tak:
Bachleda i Śliż i wszystko jasne
(11.02.2011, 09:24)
Polonus
Murańki chyba wystawić nie wolno, bo za młody. Ale dlaczego nie dac spróbować nieco starszym? Bachleda już wielokrotnie udowodnił, że nie jest w stanie na mamucie zapunktować. A nawet jak mu się to, być może, kiedyś uda, to co z tego? Chodzi o to, żeby szukać skoczków, którzy sa w stanie swoimi skokami przynieśc polskim kibicom satysfakcję. A ja odnoszę wrażenie, że decydentom chodzi o to, żeby zadowolić siebie i bachledę. Ale do zadowalania siebie są inne metody, szanowni panowie. Jako ludzie dorosli powinniście to wiedzieć.
(11.02.2011, 08:18)
jakubek
sory ale bachleda juz zawalil tyle razy w tym sezonie ze powinni dac szanse mlodszym
(11.02.2011, 00:14)
heh
Biedny Wojtek Gąsienica Kotelnicki na pewno by protestował. Czy tez inne 18-22 latki. Oni po prostu się boją, prawda? A może nikt im szansy nie da bo i po co? Jeszcze im się uda i będzie problem? Może skoczą za 200 metr i do tego dopuścić nie wolno. Lepiej wysłać strachliwego Bachledę, który przez wiele lat unikał mamuta jak tylko się dało i tu naraz cud, gdy zaczeli płacić nawet za 30 miejsce. Dla kilku groszy potrafi powalczyć nawet ze swoją mamutofobią.
(10.02.2011, 23:29)
piotr186
Niebo

A kogo byś wystawił za Bachledę?/ Juniorów typu Muranki czy Byrta???. Żeby się pozabijali?? Przecież nikt na zawody w Vikersund nie wystawił juniorów, ani Słoweńcy Prevca, ani Bułgarzy Zografskiego

Bachleda nie jest w wysokiej formie to wie każdy ale też nie ma bardzo kto skakać za niego. Stefan Hula lepiej że by sobie potrenował co czyni niż latał na mamucie.

(10.02.2011, 22:44)
misz
A tak przepraszam, mój błąd. Faktycznie w tym roku nie ma.

(10.02.2011, 21:34)
Skoczek12
@and

Przecież sam napisałeś/aś że w tym roku nie będzie konkursu Nordyckiego... a z zawodów zaliczanych do tego TN w PŚ jest tylko Lahti - nie ma żadnych Lillehammerów i Trondheiów.
(10.02.2011, 21:23)
and
Wsprawie turnieju nordyckigo to się coś zmieniło?? Przecież była dyskusja po ogloszeniu terminarza ze w tym roku nie ma. Ja wiem, że wtedy większośc dzieci chodzi do szkoły i nie zajmuje się skokami i nie czytała tego. No to może misz nam powie jakie to konkursy zaliczane będą do tego Turnieju Nordyckiego ?
(10.02.2011, 19:53)
niebo
wiadomo że patrzy się głównie na skoki ale powiem szczerze nie lubie Bachledy ogólnie.Nigdy go nie znosiłem i gdy go widziałem na skoczni to sie wkurzałem.Nie tylko swoimi skokami do złości doprowadza kibiców.Ale też postawą.Skocze se i mam spokój, jak zajmie 50 miejsce to cieszy sie do kamery.

Ale wg teorii Kruczka jezdzą Ci którzy są w najlepszej formie a więc zaufajmy Bachleda i Kot są w lepszej formie od Byrta, i jutro na własne oczy sie Kruczek przekona jak sie mylił nie 1-szy raz w tym sezonie z resztą.Kruczek od Bachledy różnił sie tym że też klepał bule w przeszłosci ale poziom prezentuje IQ wyższy i tylko tym sie różnią.A w Kontinental Cup odnosił takie same sukcesy jak Bachleda czy Śliż
(10.02.2011, 19:28)
?
@spostrzegawczy
No faktycznie wejście do konkursu to megasukces, padniemy na kolana z zachwytu.
Czy 30-latek nie powinien bywac w dziesiątce konkursu lub bawić się w zawodach niższej rangi? Kiedy on ma zaistnie, za 5-10 lat? Polska to nie Węgry czy Kazachstan że każdy kto potrafi zjechać po rozbiegu może skakać w PŚ.
(10.02.2011, 19:22)
Spostrzegawczy
Jutro zamilczycie, jak Bachleda się zakwalifikuje.
(10.02.2011, 19:18)
w sprawie Bachledy
Bachleda jest dobrym skoczkiem na PK oraz na LGP.
Jego wypowiedzi, zachowanie, itd mnie nie interesują. Jest skoczkiem i za to go rozliczajmy a nie za jego osobe czy wypowiedzi. To nie polityk. Co robi i gada, to jego sprawa. I niby gdzie nas kompromituje i kto robi z nim wywiady? Nawet jeśli cos tam paple po polskum, to zagraniczni i tak to tłumaczą na język "normalny" a jesli Cię raża jego wywiady udzielane TVP to po prostu nie słuchaj i po sprawie.
(10.02.2011, 17:40)
DeZet
Bachleda nie potrzebny ,
koleś odpuściłby sobie i dał poskakać młodym .. ;]
(10.02.2011, 17:18)
niebo
@w sprawie Bachledy
Nie dosc ze skacze marnie to jeszcze kompromituje nasz kraj swoja osobą.Pozniej mysla sobie obcokrajowcy o Polakach, ciemny naród, podejrzewam że gdyby Bachlede nawet jakiś dzieciak zmuszał do skakania to skakałby bo nie dość że (epitety usunięto - obrażanie skoczka) to jeszcze strachliwy.On nie kompromituje naszego kraju tylko na skoczni ale tez na wizji i swoją osobą.I myśle że miał on poważne problemy ze skonczeniem podstawówki.

No ale dość tego gadania o Bachledzie bo nawet jak o nim wspominam to sie nie dobrze robi.Przez takie złomowiska wielu talenty wytraciło, teraz Byrt jest kolejnym talentem który nie jedzie przez Bachlede
(10.02.2011, 17:00)
misz
@ath
Tak, będzie.

O bogowie ile nienawiści. Komentarze osiągnęły dno i lecę dalej w dół w stronę poziomu onetu.

Zakładając, że Hula i Byrt będą na MŚ, to nie mam nic do tego składu. Po co mają się rozregulowywać na mamutach.

I jeszcze mam prośbę do administracji. Ja rozumiem, że wielu nie lubi Bachledy, nie chce go oglądać. Wielu, to nawet logicznie uzasadnia, ale wydaje mi się, że komentarz: "won z bachledą" nie mieści się w żadnych ramach netykiety.

(10.02.2011, 16:37)
Alakph
Spostrzegawczy ty wiesz co ty wogóle mówisz?....Bachleda to jest dno zobaczysz że przegramy tylko dzięki niemu.;/
(10.02.2011, 16:27)
w sprawie Bachledy
A Może obrońcy Bachledy niech podziela ilośc punktów przezx ilośc startów w kwalifikacjach PŚ i wtedy im minka zrzednie. Gorzej od Bachledy wtedy zaprezentują się tylko Tajnery i Pochwała.
Bachleda niech sobioe skacze latem gdy jest w formie. Zima NIGDY w formie nie był i jego starty to po prostu zwykłe marnowanie miejsc startowych. Zamiast niego na każdy weekend powinien być zabierany jeden junior (każdy weekend kto inny). Też nic nie zaprezentują sobą, ale przynajmniej każdy dostanie szansę i potem będzie można z nich wybierać.
(10.02.2011, 16:24)
ath
PYTANIE DO ZNAWCÓW ??

Będzie w tym roku rozgrywany Turniej Skandynawski ??
(10.02.2011, 15:50)
Jurek
Tomek Byrt powinien lecieć zamiast beztalencia, nielota i turysty Bachledy.

Teraz dowcip:
Jeżeli Kruczek zabierze Tajnera na MŚ w Oslo, to na pewno zdobędzie złoto

xD
(10.02.2011, 15:29)
Spostrzegawczy
Ludzie, co wy macie do Bachledy? W PK dobrze sobie radzi, zebrał może tylko 6 punktów, ale taki Andreas Kuettel teoretycznie lepszy od Bachledy, tyle szans, a punktów żadnych. Czy Szwajcarzy narzekają na niego, nazywają go "turystą"? Fakt, może on osiągnął duuuuużo więcej, ale Bachleda jest jednym z najlepszych polskich skoczków minionej dekady, jakieś punkty uzbierał i to nie kilka, jak znaczna większość naszych.
(10.02.2011, 15:01)
~Mati
Nie,Nie,NIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEE Błagam TYLKO NIE BACHLEDA
(10.02.2011, 14:18)
sekowanie Rutkowskiego?
Stawiam milion do jednego, że Rutkowski nie dostaje szans bo nie podlizuje się pewnemu panu. Ten pan sam lizus uwielbnia gdy i jemu odwłok dopieszczają.
Przeciez na PŚ w tym roku zabierał juz większe miernoty niż Łukasz.
A jesli chodzi o wyniki PK, to mają się nijak do umiejętności latania na mautach a Łukasz ten talent ma.
(10.02.2011, 13:53)
:P
Tomasz BYRT znokautował konkurencję na Wielkiej Krokwi. Zwyciężył bezapelacyjnie z przewagą 26 punktów.
Za karę nie jedzie na PŚ. A co sobie smarkacz myśli, że jeszcze i całą kadrę A przeskoczy :P
(10.02.2011, 13:44)
niebo
jasne ze nieporozumienie.
Ten facet nie dość ze skacze jak (epitetyusunięto - obrażanie skoczka).Te jego wywiady "EEEE ooo skoczyłem se" "yyyy no se nie poleciałem, no skoczyłem se no no eee uyyyy" inteligentne niezwykle wypowiedzi tak jak i jego skoki.Bachleda już nawet jak sie wypowiada to od razu go skreśla, dużo młodsi i zdolniejsi są w formie to trener zabiera takiego Bachlede "EEE no nie wyszło eee nie poleciałęm se" Ciekawe jaki zawód miałby Bachleda gdyby nie był skoczkiem.
(10.02.2011, 13:33)
miszcz
Ja proponuję wziąć jeszcze Tonio Tajnera, ten to był lotnik.
(10.02.2011, 13:30)
Xavy
Bachleda to jest po prostu jedno wielkie NIEPOROZUMIENIE. Facet przez 10 sezonów skacze i zdaje się,że jego największym wyczynem było zajęcie 12-tego miejsca w którychś zawodach PŚ.
Drugiego takiego takiego beztalencia to ze świecą szukać.
Byrt jest bardzo zdolny-mógłby jego Kruczek zabrać,a nie to dno Bachledę
(10.02.2011, 13:07)
nikosvios
Trzeba stawiac na mlodziez,a nie zabierac "dziadkow" w stylu Bachledy. Od sklerozy moze sie w locie rozsypac....
(10.02.2011, 12:50)
niebo
@Polonus
Rutkowski który sie nie kwalifikuje do 30-stek Kontiniental Cup mialby jechać na mamuta?
To już lepiej wysłać Byrta który jest w formie a nie seniora bez formy na wycieczke.Wystarczy jeden Bachleda że jedzie, Rutkowski tam całkowicie nie potrzebny.Wystarczy jak jeden będzie spadał na bule, przepraszam dwóch (Maciej Kot jest jeszcze).
@OtokoNohito
Śliż? Gdzie są jego genialne występy w tym sezonie bo jakoś nie widzę, to taki sam wycieczkowicz jak Bachleda.
@messi
Ta Anglik może jeszcze Meksykańczyk?


J ak na MŚ w Oslo Byrt sie nie znajdzie a znajdzie sie jakiś Bachleda to sie na Kruczka będe złościł i to bardzo!!

Ale niech bedzie ze Byrt sie przygotowuje na MŚ niech tak będzie bo nie wyobrażam sobie brak jego na tej imprezie.Skacze daleko i w formie jest życiowej moge tak to powiedzieć.
(10.02.2011, 12:37)
Konrad
TOMASZ BYRT! DAWAJ GO LUKASZU NA MS! OD DAWNA NIE BYLO TAK ZDOLNEGO JUNIORA!
(10.02.2011, 12:24)
messi
Anglik na MŚ w OSLO!!!
(10.02.2011, 12:13)
OtokoNoHito
Maciek Kot po zdobyciu 3 medali na Uniwersjadzie jednak zasłużył na dostanie szansy w PŚ w tym sezonie, choć impreza nadzwyczaj mikrej rangi, to konkurencji nie ma silnej. Decyzja o treningu dla Huli też nie jest zła, bo ostatnio prezentował się nieco słabiej. Natomiast Bachleda dostał w tym sezonie już całe mnóstwo szans i ich nie wykorzystał, ledwie raz udalo mu się zapunktować, zamiast niego powinien jechać Tomek Byrt, jeśli tylko sam tego chciał (wiadomo, że skoczek jeszcze młody i niedoświadczony, a tu największa skocznia świata). Jaka 6sty mógł pojechać ewentualnie Śliż (z racji zdobytych w PŚ w tym sezonie punktów) by mieć szansę rzutem na taśmę świetnymi startami (o czym jednakże pewnie musiałby zapomnieć) przekonać do siebie trenera.
(10.02.2011, 11:35)
GG
szkoda że hula nie szkacze
(10.02.2011, 11:17)
Polonus
Zastanawiam się w jak słabej formie musi byc Rutkowski, że Kruczek nie bierze go na loty.
Miarą tegorocznego przygotowania kadry przez Kruczka jest to, że na mamuta leci mamutowy nielot - Bachleda.
Myslę, że cały obecny PZN musi wymrzeć, żeby jakis decydent zrozumiał, że ten skoczek nie nadaje sie na I ligę.
Rutkowski mógłby się na mamucie odrodzić.
(10.02.2011, 08:39)
ghghghg
powiem tyle kruczek to nie jest trener mieliśmy łukasza Rutkowskiego ktory dobrze sobie razdi na mamutach to nie jakiegos piotra zyle klaleke i bachlede porażka !!!
(10.02.2011, 07:51)
!!!
Mylicie się. Kruczek wybrał Bachlede i Kota i nikogo innego by UDOWODNIĆ, że bierze słusznie Bachledę na MŚ. Kumpla nie weźmie?
Jakby do Viker zabrał jeszcze innych to wszyscy mogliby Bachledę przeskoczyć. Proste?
(10.02.2011, 07:10)
nasedo
Zgadzam się co do jednego bez cienia wątpliwości, zasada "wszystko tylko nie Bachleda" (i Śliż) jest słuszna. Bachleda i Śliż niech klepią punkty w PK.
(10.02.2011, 00:20)
Labrador
Malkontenci... Byrt też prawdopodobnie przygotowuje się do Mistrzostw Świata. To jest 18-latek, jeśli chcemy mieć go w formie na MŚ, to nie możemy go posyłać po wszystkich mamutach, które są w kalendarzu. Trochę zdrowego myślenia...
(10.02.2011, 00:18)
do niebo
no na to wygląda, że chce Kota i Bachlede sprawdzić, który lepszy i tak myśle, że ten pojedzie jako 5ty
(09.02.2011, 23:32)
Hubertus
Ale Bachleda to nie lotnik ...
(09.02.2011, 23:30)
niebo
czyli wg tego artykułu z nicesport o 5 miejsce na Mistrzostwa Świata beda walczyc Bachleda z Kotem? Nie to jest juz paranoja kompletna!!
(09.02.2011, 23:29)
adam
co do Byrta się zgodze moi mzdaniem za Bachlede mół jechać. Kot punktów nie zdobyewa, ale jakoś go bardzo lubię nie wiem czemu. bardzo mi sie podoba jego podjescie
(09.02.2011, 23:28)
adrian_2712
A niech se Bachleda spada na bulę, nie ma nic do stracenia. Jak skoczy 200m to zaskoczy wszystkich, jak skoczy 90m to nic się nie stanie. Najważniejsi są Małysz, Stoch i Żyła.
(09.02.2011, 23:27)
adam
http://nicesport.pl/wiadomosci /44555/maciej-kot-dla-nicespor tpl-musze-wykorzystac-szanse/< br>
Komentarz Maćka p oogłszeniu kadry
(09.02.2011, 23:21)
canaletto
Trenerze dlaczego pan nam o robi?

Podajcie mi jeden argument przemawiający za zabraniem Bachledy do Vikersund?
(09.02.2011, 23:10)
niebo
A do jakiej imprezy przygotowuje sie Tomasz Byrt? Czyzby do tej calej olimpiady mlodziezy? Wystep w tej podwórkowej imprezie to dla Byrta obraza.O to mogliscie sie zapytać, bo o Stefanie Hula byla wiadomo od dawna ze nie jedzie.Dla mnie ten sklad jest skandalem, ja domagam sie Byrta w skladzie na Vikersund! Ja bym chcial zeby tez jechał na MŚ do Oslo.A widze ze za dobry wystep w Obersdorfie został zdegradowany na Olimpiade dla dzieci!!! Brawo działacze!! a puźniej sie dziwicie że talentów nie mamy?
(09.02.2011, 23:00)
Spostrzegawczy
@Morek
Co? Miętusa? Po tym, co pokazał w Oberstdorfie? Czy to jest jakiś żart?
(09.02.2011, 22:37)
Morek
Małysz,Stoch,Żyła ok... Ale Kot i Bachleda raczej nie nie mają takiej formy na PŚL Ja by wzioł za nich Byrta i K.Miętus :)a hula niech trenuje na MŚ W oslo bo ostatnio miał mały spadek formy ale on jest tym 3 w kadrze :)
(09.02.2011, 21:35)
Zakrza
Dobry pomysł z Hulą. Tylko dlaczego nie ma Byrta i Kłuska? Przygotowują się do tej Olimpiady Młodzieży, czy jak? Bachleda by był ok, jakby jeszcze ktoś szósty jechał.
(09.02.2011, 21:30)
?
A czemu nie zabrali Tomisława Tajnera? Trenuje przed MŚ?
(09.02.2011, 21:13)
Spostrzegawczy
@niebo
Bachleda sobie zasłużył niezłymi występami w PK. Choć jeszcze lepiej zaprezentował się tam ostatnio Kłusek.
(09.02.2011, 21:06)
Pedro90
@nasedo
obojętnie którego skoczka by wziąść byle nie Bachlede.
Zadatki na lotnika mają Tomek Byrt, Jakub Kot i Krzysiek Miętus.
Ostatnio Krzysiek sobie nie radził bo jest w fatalnej formie, ale to będzie dobry lotnik. Widać to było w zeszłym sezonie, jak wiał mu wiatr pod narty to zawsze dobrze skakał.
(09.02.2011, 20:40)
niebo
dla mnie ten sklad to skandal i zenada.Byrt wszystkich kosi na Olimpiadzie Mlodziezy jest w wielkiej formie to ten trenerzyna od siedmiu bolesci bierze ze soba Bachlede, logika jest ale postrzelona nieco.Ten Kot tez niczego nie pokazuje, jak patrzylem na wyniki Olimpiady Mlodziezy był daleko za jakimis pionkami a jedzie.Oj Kruczek pupilkow bierze.Brakuje tam tylko Mietusa do tego składu bulomierzy!!!
(09.02.2011, 20:36)
nasedo
Pytanie kogo z Polaków można w ogóle widzieć na mamucie poza Stochem i Małyszem, którzy też lotnikami nie są... ;)
(09.02.2011, 20:28)
logika
Kruczek ze strachu, że zaplecze znów zapunktuje zabiera swoich podopiecznych. Nic nie osiągną ale przynajmniej inni też niczego nie zdobędą.
(09.02.2011, 20:28)
Pedro90
Bachleda i mamut to jak ogień i woda. Przecież od dopiero rok temu ustanowił swój w miarę jako taki rekord. Do tej pory był o wiele gorszyh nawet od swojego byłego trenera Piotra Fijasa. Kota też na mamucie jakoś nie widzę.
(09.02.2011, 20:25)
Kibic
A co z Hulą? Bachleda to przesada!
(09.02.2011, 20:25)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Piątka Polaków na loty w Vikersund
Piątka Polaków na loty w Vikersund

Piątka Polaków na loty w Vikersund

Kalendarium
Timi Zajc
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich