Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Wiele emocji dostarczyli nam skoczkowie na otwarcie trzeciej edycji FIS Team Tour. Bardzo ciekawy konkurs w Willingen wygrali Austriacy, którzy wyprzedzili Niemców oraz bardzo równych tego dnia Polaków! Warto wspomnieć także o udanym powrocie Janne Happonena, który znalazł się w czołówce indywidualnych wyników zawodów...

Konkurs rozpoczął się dość nietypowo, bo... od awarii systemu wyświetlającego wyniki. Z tego powodu po skokach Andrei Morassiego i Denisa Korniłowa nastąpiła kilkunastominutowa przerwa, w trakcie której usunięto usterkę.

W początkowej fazie najlepiej spisał się Jakub Janda, który po skoku na odległość 125 metrów wyprowadził Czechy na prowadzenie. Nie trwało to długo, bowiem wkrótce na rozbiegu pojawił się Kamil Stoch. Polak uzyskał świetny wynik - 139 metrów dało nam pierwsze miejsce! Bliżej lądowali Michael Uhrmann (129 m), Bjoern Einar Romoeren (129,5 m) i Gregor Schlierenzauer (135,5 m), po pierwszej kolejce byliśmy więc na czele.

Wyniki po I kolejce
 
kraj
 
punkty
1
Polska
Polska
132.2
2
Austria
Austria
125.4
3
Norwegia
Norwegia
112.6
4
Niemcy
Niemcy
111.2
5
Czechy
Czechy
103.5
6
Finlandia
Finlandia
103.1
7
Japonia
Japonia
102.6
8
Słowenia
Słowenia
100.5
9
Rosja
Rosja
91.5
10
Włochy
Włochy
91.2

Również druga kolejka rozpoczęła się spokojnie. Prowadzenie kolejno obejmowały Włochy (115 m Diego Dellasegi), Rosjanie (124 m Pawła Karelina), Czesi (119 m Borka Sedlaka), Słoweńcy (126,5 m Jurija Tepesa), Japończycy (125 m Taku Takeuchi). Pierwszy w tej grupie skok za punkt K oddał Janne Happonen. Powracający na skocznię Fin uzyskał 135 metrów i wyprowadził swoją reprezentację na pierwsze miejsce.

Po skoku Piotra Żyły na odległość 125,5 metra znacznie zmniejszyła się nasza przewaga nad Finami, jednak cały czas pozostawaliśmy na prowadzeniu. Nie trwało to długo - wkrótce daleko polecieli Anders Bardal (137,5 m) i Martin Koch (140 m) - na pierwszym miejscu widzieliśmy więc kolejno Norwegię i Austrię.

Wyniki po II kolejce
 
kraj
 
punkty
1
Austria
Austria
261.1
2
Norwegia
Norwegia
245.6
3
Polska
Polska
239.4
4
Finlandia
Finlandia
232.7
5
Niemcy
Niemcy
230.8
6
Japonia
Japonia
215.0
7
Słowenia
Słowenia
211.3
8
Czechy
Czechy
201.5
9
Rosja
Rosja
200.3
10
Włochy
Włochy
180.8

Pierwszy ciekawy skok w trzeciej grupie zawodników oddał Fumihisa Yumoto. Japończyk pokazał się z lepszej strony, niż wcześniej jego koledzy z reprezentacji - 134 metry dawały jego drużynie wysokie prowadzenie. Lepszy wynik po trzech skokach mieli Finowie (Olli Muotka - 126 m) i Polacy (Stefan Hula - 131 m).

Za Polską znaleźli się Niemcy (130 m Michaela Neumayera) i Norwegowie (fatalny skok Johana Remena Evensena - zaledwie 121,5 m). Nie było niespodzianki w przypadku Andreasa Koflera - 132 metry sprawiły, że Austria wyprzedzała nas o 27,6 punktu.

Wyniki po III kolejce
 
kraj
 
punkty
1
Austria
Austria
389.9
2
Polska
Polska
362.3
3
Niemcy
Niemcy
350.1
4
Norwegia
Norwegia
348.0
5
Finlandia
Finlandia
342.1
6
Japonia
Japonia
340.7
7
Słowenia
Słowenia
322.5
8
Czechy
Czechy
305.6
9
Rosja
Rosja
295.3
10
Włochy
Włochy
281.4

W czwartej grupie nasz kraj reprezentował Adam Małysz, na którego skok czekaliśmy z niecierpliwością. Wcześniej jednak widzieliśmy niezły skok Romana Koudelki (129 m) oraz bardzo dobre występy Petera Prevca (136,5 m), Daiki Ito (136 m) i Mattiego Hautamaekiego (134,5 m).

W tych samych okolicach lądował Adam Małysz - 136 metrów wraz ze stosunkowo dużą bonifikatą za warunki pozwoliły nam utrzymać wysoką lokatę!

Serię dalekich lotów kontynuowali Severin Freund (139,5 metra), Tom Hilde (137,5 m) i Thomas Morgenstern (136,5 m), ale tylko ten ostatni był w stanie pozbawić naszą drużynę prowadzenia. Po pierwszej serii na pierwszym miejscu była więc Austria, za nią Polska i Niemcy!

Wyniki po IV kolejce
 
kraj
 
punkty
1
Austria
Austria
529.6
2
Polska
Polska
500.7
3
Niemcy
Niemcy
494.9
4
Norwegia
Norwegia
487.1
5
Japonia
Japonia
471.3
6
Finlandia
Finlandia
471.0
7
Słowenia
Słowenia
457.5
8
Czechy
Czechy
422.6
9
Włochy
Włochy
395.0
10
Rosja
Rosja
372.0

Drugą serię bardzo słabymi skokami rozpoczęli Jakub Janda (115 m) i Mitja Meznar (119 m). Z lepszej strony pokazał się Noriaki Kasai, po którego skoku (127 m) Japończycy wyszli na czoło. Swój skok zawalił niestety Anssi Koivuranta - 108,5 metra sprawiło, że Finowie znaleźli się daleko za Japonią.

Wyraźnie bliżej, niż w pierwszej serii, lądował Kamil Stoch. Nie był to jednak zły skok - 130 metrów dawało nam prowadzenie, którego nie pozbawili nas Niemcy (130 metrów Michaela Uhrmanna) i Norwegowie (również 130 metrów Bjoerna Einara Romoerena). Tę kolejkę kończył Gregor Schlierenzauer - 129,5 m.

Wyniki po V kolejce
 
kraj
 
punkty
1
Austria
Austria
652.1
2
Polska
Polska
623.6
3
Niemcy
Niemcy
614.1
4
Norwegia
Norwegia
608.7
5
Japonia
Japonia
589.7
6
Finlandia
Finlandia
555.6
7
Słowenia
Słowenia
553.1
8
Czechy
Czechy
517.2
9
Włochy
Włochy
395.0
10
Rosja
Rosja
372.0

Po piątej kolejce sędziowie zdecydowali się na wydłużenie rozbiegu - belkę przesunięto z pozycji ósmej na jedenastą. Od razu miało to przełożenie na prędkości osiągane przez skoczków na progu.

Świetny skok oddał Janne Happonen. Fin lądował na 137 metrze i otrzymał od sędziów bardzo dobre noty za styl - tym samym znacznie zmniejszył stratę swojej drużyny do Japończyków.

Na pochwałę zasługuje skok Piotra Żyły, który w Willingen najwyraźniej ustabilizował swoją formę. 132 metry pozwoliły nam utrzymać przewagę nad Japończykami, Niemcami (131,5 m Martina Schmitta) i Norwegami (130,5 m Andersa Bardala). Naturalnie niemożliwe było wyprzedzenie Austriaków - za punktem K (132,5 m) lądował Martin Koch.

Wyniki po VI kolejce
 
kraj
 
punkty
1
Austria
Austria
780.7
2
Polska
Polska
747.7
3
Niemcy
Niemcy
741.7
4
Norwegia
Norwegia
732.5
5
Japonia
Japonia
699.9
6
Finlandia
Finlandia
695.1
7
Słowenia
Słowenia
662.3
8
Czechy
Czechy
623.5
9
Włochy
Włochy
395.0
10
Rosja
Rosja
372.0

Dla przedostatniej grupy belkę startową ustawiono na pozycji numer 13. Dzięki temu zobaczyliśmy świetny skok Jerneja Damjana - aż 141,5 metra z pewnością dało do myślenia sędziom, którzy jednak nie zdecydowali się na skrócenie rozbiegu. Bliżej, ale również za punktem K, lądował Olli Muotka (131 m) - strata Finów do Japończyków wynosiła zaledwie dwa punkty.

W tym momencie sędziowie skrócili rozbieg o jedną belkę, zapewne obawiając się, że Stefan Hula może przeskoczyć skocznię :) Nie przeliczyli się! Polak uzyskał aż 134 metry i umocnił naszą reprezentację na prowadzeniu!

W tym samym miejscu lądował Michael Neumayer. Sytuacja przed ostatnim skokiem była bardzo ciekawa - Polacy mieli zaledwie dwa punkty przewagi nad Niemcami! Większą, bo ponad 10-punktową, stratę mieli Norwegowie. Ostatni w tej grupie Andreas Kofler bez nerwów poleciał na odległość 131,5 metra.

Wyniki po VII kolejce
 
kraj
 
punkty
1
Austria
Austria
913.4
2
Polska
Polska
879.1
3
Niemcy
Niemcy
877.1
4
Norwegia
Norwegia
867.3
5
Japonia
Japonia
821.6
6
Finlandia
Finlandia
819.6
7
Słowenia
Słowenia
807.8
8
Czechy
Czechy
737.4
9
Włochy
Włochy
395.0
10
Rosja
Rosja
372.0

W ostatniej grupie zawodnicy skakali w zmienionej kolejności - odwrotnie do miejsc zajmowanych po siedmiu skokach. Z wysokiego C rozpoczął tę kolejkę Roman Koudelka - 134 metry. Niewiele bliżej (132,5 m) lądował Peter Prevc. Serię dalekich lotów za punkt K kontynuował Matti Hautamaeki (136 m), dzięki któremu Finlandia wyprzedziła Japonię (Daiki Ito - 135 m) o zaledwie 0,1 punktu!

Emocje rosły. Jeszcze dalej poleciał Tom Hilde (138 m), ale to nie zrobiło wrażenia na Severinie Freundzie. Niemiec wylądował na 140 metrze i zapewnił swojej drużynie podium na rodzimej ziemi!

Tak daleko, jak Freund, nie poleciał Adam Małysz. Polak uzyskał "tylko" 134,5 metra - to odebrało nam drugie miejsce, ale pozwoliło utrzymać się na podium, co też jest świetnym wynikiem!

Zwycięstwo Austriaków przypieczętował najdłuższym skokiem konkursu (143,5 m) Thomas Morgenstern.

Wyniki końcowe
 
kraj
 
punkty
1
Austria
Austria
1071.8
2
Niemcy
Niemcy
1025.1
3
Polska
Polska
1015.7
4
Norwegia
Norwegia
1010.9
5
Finlandia
Finlandia
954.5
6
Japonia
Japonia
954.4
7
Słowenia
Słowenia
941.9
8
Czechy
Czechy
869.8
9
Włochy
Włochy
395.0
10
Rosja
Rosja
372.0

Nieoficjalne wyniki indywidualne
Wyniki końcowe
 
zawodnik
kraj
odl. 1
odl. 2
punkty
1
Thomas Morgenstern
Austria
136.5
143.5
298.1
2
Severin Freund
Niemcy
139.5
140.0
292.8
3
Tom Hilde
Norwegia
137.5
138.0
282.7
4
Adam Małysz
Polska
136.0
134.5
275.0
5
Peter Prevc
Słowenia
136.5
132.5
269.1
 
Janne Happonen
Finlandia
135.0
137.0
269.1
7
Martin Koch
Austria
140.0
132.5
264.3
8
Matti Hautamäki
Finlandia
134.5
136.0
263.8
9
Daiki Ito
Japonia
136.0
135.0
263.4
10
Andreas Kofler
Austria
132.0
131.5
261.5
11
Anders Bardal
Norwegia
137.5
130.5
256.8
12
Jernej Damjan
Słowenia
127.5
141.5
256.7
13
Kamil Stoch
Polska
139.0
130.0
255.1
14
Michael Neumayer
Niemcy
130.0
134.0
254.7
15
Stefan Hula
Polska
131.0
134.0
254.3
16
Roman Koudelka
Czechy
129.0
134.0
249.4
17
Gregor Schlierenzauer
Austria
135.5
129.5
247.9
18
Fumihisa Yumoto
Japonia
134.0
128.5
247.4
19
Martin Schmitt
Niemcy
131.0
131.5
247.2
20
Johan Remen Evensen
Norwegia
121.5
133.5
237.2
21
Björn Einar Romören
Norwegia
129.5
130.0
234.2
22
Olli Muotka
Finlandia
126.0
131.0
233.9
23
Piotr Żyła
Polska
125.5
132.0
231.3
24
Michael Uhrmann
Niemcy
129.0
130.0
230.4
25
Taku Takeuchi
Japonia
125.0
124.0
222.6
26
Noriaki Kasai
Japonia
124.5
127.0
221.0
27
Jurij Tepes
Słowenia
126.5
123.0
220.0
28
Jan Matura
Czechy
126.5
126.5
218.0
29
Borek Sedlak
Czechy
119.0
121.0
204.3
30
Jakub Janda
Czechy
125.0
115.0
198.1
31
Mitja Meznar
Słowenia
120.0
119.0
196.1
32
Anssi Koivuranta
Finlandia
124.5
108.5
187.7
33
Sebastian Colloredo
Włochy
127.0
 
113.6
34
Pavel Karelin
Rosja
124.0
 
108.8
35
Davide Bresadola
Włochy
123.0
 
100.6
36
Dimitry Vassiliev
Rosja
121.0
 
95.0
37
Denis Kornilov
Rosja
120.0
 
91.5
38
Andrea Morassi
Włochy
119.0
 
91.2
39
Diego Dellasega
Włochy
115.0
 
89.6
40
Roman Sergeevich Trofimov
Rosja
109.5
 
76.7

klasyfikacja generalna Pucharu Świata »
klasyfikacja generalna FIS Team Tour »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2011 - wszystkie artykuły
Komentarze
misz
@Bobby18

Jeśli mój komentarz, w którym padają słowa:
"Może rzeczywiście, po raz pierwszy, drużyna wypada gorzej przez Małysza..."

Jes t uznany za stwierdzenie:
"Pisani e, że Adam pierwszy raz zepsuł nam miejsce"

To upraszał bym o przeczytanie go jeszcze raz ze zrozumieniem, zwłaszcza, że zwracając uwagę na sformułowanie:
"Ale można gdybać. Jest dobrze. Jest bardzo dobrze!"


I jeszcze raz wielkie gratulacje dla WSZYSTKICH naszych zawodników.
(31.01.2011, 15:21)
.
Nóż się w kieszeni otwiera czytając te komentarze. Czego Wy oczekujecie? Ja rozumiem jeszcze jakbyście naszych wspierali od początku do końca. Ale nie... przed zawodami cały czas pretensje, że skakać nie umieją, po zawodach jeszcze gorzej. Jedynie w trakcie, jak zobaczycie, że jednak coś umieją jest wielki zachwyt i trzymanie kciuków. I nawet jak coś osiągną to i tak jest źle. Boże, widzisz i nie grzmisz, z jakimi ludźmi przyszło tu żyć...
(30.01.2011, 11:28)
kaban
Szoltys śmieszny jesteś i chyba jakiś dzieciak. "ciekawe ile ty byś soczył" nikt tu nie jest skocznikiem zeby skakać dalej od matei czy morgensterna, typowo prostatacki punkt myślenia
(30.01.2011, 11:07)
morgi
Nie potrafi wytrenować skoczków???
2 miesjce w drużynie w Planicy, 4 MŚ w Libercu, 2 w Willingen, 1 w Hinterzaten, wreszcie wygrane Kamila Stocha i to w PŚ, polacy prawie zdominowali LGP czy to mało? Wiadomo, ze to nie są największe sukcesy, ale jak na naszych to chyba wysmienicie.
(30.01.2011, 09:46)
precz z Kruczkiem
To Kruczek powinien się spalić ze wstydu. Musiał korzystać nawet ze skoczka trenującego w klubie nie wspominając Adama Małysza by drużyna weszła na podium.
Co on zrobił z resztą kadry? KATASTROFA! Po czort nam kadra A skoro nie potrafi wytrenować nawet 4 skoczków?
(30.01.2011, 09:03)
morgi
Wielki szacun dla Łukasza Kruczka. On wyciagnął Polskę jako drużynę na podium i to nie pierwszy raz i pewno nie ostatni. Mam nadzieję, ze ci co w niego nie wierzyli teraz się spalą ze wstydu.
(30.01.2011, 09:00)
wojtekiki
Jedne co mi podpadło dzisiaj to niezwykle wysokie noty Neumayera. Ale to i tak nie miałoby znaczenia.
(30.01.2011, 02:36)
wojtekiki
Pisałem już niżej. Stoch w pierwszej serii nie miał pkt. za wiatr, więc nie wiemy czy były gorsze warunki od Małysza czy nie. Biorąc pod uwagę cały konkurs podejrzewam, że miałby kilka dodanych punktów. Gdyby wszystko poprzeliczać to i tak Małysz byłby trochę lepszy i wcale nie zawalił drugiego skoku jak niektórzy piszą.
(30.01.2011, 02:34)
OtokoNoHito
@matius94

Proponuj przeczytać mój komentarz jeszcze raz, nieco wolniej, jak nie pomoże to zobaczyć mój nieco wcześniejszy komentarz pod tym artykułem, ewentualnie zajrzeć do słownika j. polskiego, poszukać tam znaczenia takiego słowa jak 'ironia'.
(30.01.2011, 02:28)
Polbank Cup
@ marmi
Z tego co pamiętam liczy się 2 zawodników

@ niebo
za belkę dawali dzisiaj 4.3 pkt bonifikaty, w drugiej serii Małysz skakał z 12, a Stoch 9 belki, więc i tak Małysz był najlepszy z naszych. A skoro nie możesz się z tym pogodzić, to już Twoja sprawa...
(30.01.2011, 00:23)
marmi
Gratulacje dla Polaków za podium. Byłem przekonany, że 2. miejsce jest zarezerwowane dla Norwegii, a tu niespodzianka - poza pudłem.
Mam pytanie - w klasyfikacji drużynowej FIS Team w konkursach indywidualnych ilu skoczków liczy się do wyniku? Czterech najlepszych z kraju czy tylu ilu wystąpi czy jeszcze inaczej?
Jakby nie było to wprowadzając tylko 3 do konkursu tracimy szansę na podium w tym cyklu :(
(30.01.2011, 00:09)
niebo
i nie bardzo czaje jak Stoch mogl byc dopiero 11, skakał z nizszej belki od calej smietanki w ostatniej grupie, dodatkowo w 1-szej serii tak daleko.Cos tu przekręcone jest.Stracił do Małysza az tyle punktów mimo ze skakał z nizszego rozbiegu niz Małysz.Te nieoficjalne wyniki o kant rozbic
(29.01.2011, 23:41)
!
Proponuję by nadęty Stoch skoczył w drużynówce 8 razy i nikt mu miejsca psuł nie będzie!
A do dzieci. Zerknijcie na listę wyników. Stoch skakał w najlepszych warunkach a Małysz w najgorszych. Gdyby zamiast Małysza i Żyły startowali 2 dalsi podopieczni Kruczka to 9 miejsce byłoby murowane!
(29.01.2011, 23:40)
niebo
Ta lepszy, Stoch startował z rozbiegu nizszego od Małysza i niewiele słabiej skoczył o ile sie nie myle skakał z 2 rozbiegów niżej od Małysza, niewiem jakim prawem miałby z nim przegrać i to o tyle punktow, cos tu nie tak jest w tych calych przelicznikach, dzis najlepszy był Stoch a Małyszowi zawdzięczamy spadek na 3 miejsce.Kto mu bronił skoczyć tyle samo co Freud? A Stoch w swojej grupie byl najlepszy w obu seriach i to zdecydowanie mozna napisac, co ciekawe Stefan Hula naprawde wyrasta na wielkiego przegranego bo jak z takimi skokami mógł sie nie zakwalifikowac do konkursu a zamiast niego jakies Bresadole czy ruskie słabiaki skoczą a dzis bil ich o 20 metrów wiec Hula najwiekszym przegranym jutrzejszego pucharu Świata
(29.01.2011, 23:38)
Polbank Cup
Małysz był dzisiaj najlepszym polskim skoczkiem i czwartym w całej stawce, więc jesteście niepoważni jeśli twierdzicie, że cokolwiek zawalił. Małysz był lepszy od Stocha o 19.9 pkt, od Huli o 20.7 pkt, a od Żyły o 43.7 pkt. Gdyby pozostali nasi zawodnicy skakali lepiej to nie trzeba byłoby obawiać się Niemców. Prawda jest taka, że gdyby była jeszcze jedna runda zawodników, to wyprzedzili by nas również Norwegowie i bylibyśmy poza podium. Więc cieszcie się z tego trzeciego miejsca, bo następnym razem może już nie być tak dobrze. Przypomnę, że to dopiero trzecie podium Polaków w historii konkursów drużynowych, więc mamy szczęście, że na naszych oczach tworzy się historia.
(29.01.2011, 23:24)
McArti
Stoch wygrał z Uhrmannem +19,7

Hula przegrał z Neumayerem -0,4
(z Bardalem -2,5)

Żyła przegrał ze Schmittem -15,9

Małysz przegrał z Freundem -17,8

Czyli w tej drużynie straty Małysza rekompensował Stoch i Hula. A w walce o drugie miejsce Małysz był najsłabszym ogniwem.
(29.01.2011, 23:02)
Artello
@Bobby18

Jeśli nawet iść tym tropem i tym tokiem myślenia, to policzcie sobie ile razy inni zawalali skoki, gdy Małysz skakał znakomicie.
(29.01.2011, 22:41)
McArti
Ciekawostka! Hula zdobył tylko 0,8 punkta mniej niż Stoch.
(29.01.2011, 22:23)
Bobby18
Zastanawiam się, gdzie niektórzy ludzie posiadają tak zwany mózg. Nie czytałem wszystkich komentarzy, tylko parę pierwszych, gdzie dowiedziałem się, że Małysz spieprzył, a Zyle nie wyszedł pierwszy skok.

Otóż..Mały sz nie spieprzyl, a na Hulę i Żyłę nikt nie liczył, że będą skakać tak równo, zaczęliście wierzyć w trakcie konkursu i taka jest prawda.

Pisanie, że Adam pierwszy raz zepsuł nam miejsce...to żal czytać.

Co do konkursu, bardzo udany dla Polaków, cieszę się, że mogę oglądać drużynę, która walczy z najlepszmi. Oby tak częściej!
(29.01.2011, 22:15)
matius94
OtokoNoHito co? mamy zastąpić małysza śliżem chyba cie głowa boli Adam Małysz jak pamiętamy upadł w zakopanym
(29.01.2011, 21:49)
Gabriel
Proponuję aby umieścić nieoficjalną klasyfikację indywidualną z uwzględnieniem punktów za belkę
(29.01.2011, 20:20)
fan skoków85
Najlepsi w grupach:
I grupa: Stoch, Schlierenzauer, Romoeren, Uhrmann, Kasai, Janda, Meznar, Koviuranta, Kornilov i Morassi.
II grupa: Happonen, Koch, Bardal, Schmitt, Żyła, Takeuchii, Tepes, Sedlak, Karelin i D.Dellasega.
III grupa:
Kofler, Damjan, Neumayer, Hula, Yumoto, Evensen, Muotka, Matura, Bresadola i Vassiliev.
IV grupa:
Morgenstern, Freund, Hilde, Małysz, Prevc, Hautamaeki, Ito, Koudelka, Colloredo i Trofimov.
(29.01.2011, 20:05)
.
A teraz już koniec, cieszmy się z tego 3 miejsca i trzymajmy kciuki za naszych w jutrzejszym konkursie.
(29.01.2011, 19:53)
.
Ale krytyka musi mieć jakieś podstawy, prawda? A jak się widzi komentarz typu 'no jak można tak skoczyć?' to aż się prosi żeby danego osobnika zaprowadzić na skocznie i pozwolić mu spróbować. To nawet nie argument, to zachęta nad zastanowieniem się nad sobą, poza tym jakimi argumentami posługuje się osoba krytykująca? Rzadko znajduję jakieś sensowne, wręcz często wypowiedź jest zakończona "nawet ja skoczyłbym lepiej". W związku z tym, przepraszam, ale nie uważam, że to debilne, może jedynie czasem próbuję się dostosować do poziomu konwersacji ;)
(29.01.2011, 19:52)
Krófsko
GRATULACJE DLA DRUŻYNY!!!
(29.01.2011, 19:36)
Fan Sinkoveca
Akurat argumenty na czyjąś krytykę typu "sam skocz lepiej" są debilne. Krytyka czegoś a wykonywanie tego to dwie różne sprawy. Co nie znaczy, że jest za co polską drużynę krytykować, bo nie ma. Wszyscy spisali się świetnie, choć nie wierzyłem ani w Stocha, ani w Żyłę, ani w Hulę.
(29.01.2011, 19:31)
aaa
A wszystkim których 3 miejsce nie satysfakcjonuje przypominam, że na tej samej skoczni w sezonie 2007/08 Polacy zajęli 10 miejsce, z podobnym składem. Więc chyba jest lepiej, ale niektórzy jak widzę uważają inaczej.
(29.01.2011, 19:31)
WujekDobraRada
Brawa Polacy ! Brawo Happonen !
(29.01.2011, 19:26)
stefek
Szoltys Urbanc i Yumoto wygrali bodajże konkursy 1-seryjne i to jeszcze przy starej, mniej uczciwej punktacji. Kamil jednak już w drugim skoku w Zakopanem udowodnił, że pierwszy nie był przypadkiem. Ale oczywiście w dalszym ciągu to udowadnia :)
(29.01.2011, 19:16)
OtokoNoHito
Na słowa tych krytykujących start Małysza to faktycznie tylko spuścić zasłonę milczenia...Proponuję spojrzeć na nieoficjalne wyniki indywidualne z dzisiaj. No faktycznie Małysz był dziś u nas najsłabszy...zastąpmy go w kolejnym konkursie Śliżem:]
(29.01.2011, 19:12)
.
@Szoltys
Niech spróbują pobić chociażby Mateje, którego tak lubią krytykować. Skoro był z niego taki buloklep to chyba nie ma żednego problemu? ;]
(29.01.2011, 19:12)
Mały
Żyła 125.5 132.0 231.3 a Małysz136.0 134.5
275.0
(29.01.2011, 19:08)
Szoltys
A ja zacznę nietypowo i najpierw pogratuluję drugiego skoku Żyle. Szczerze mówiąc, zamknąłem oczy w obawie, że skoczy 100-110 metrów, ale na szczęście tak nie było. :) Adam jak zwykle bardzo ładnie, choć myślę, że jutro będzie jeszcze lepiej. Kamil pokazał, że jego zwycięstwo w Zakopanem nie było przypadkiem (typu zwycięstwo Urbanca czy Yumoto...). Hula jak (prawie) zawsze jest dobrym dopełnieniem drużyny i można na nim polegać. Krótko mówiąc, oby tak dalej, a w Oslo będziemy się cieszyć! :)

A osoby, które krytykują Polaków zapraszam na skocznię. Zobaczymy, czy któremukolwiek z Was udałoby się pobić choćby Trofimowa, o Freundzie i Morgensternie nie wspominając.
(29.01.2011, 19:01)
.
@rybitwa
Odwrotnie? Mam rozumieć, że masz na myśli, że pierwszy skok "zawali"?
(29.01.2011, 18:55)
rybitwa
Szkoda, że Małysz zawalił ostatni skok :(( mam nadzieje że w Oslo bedzie odwrotnie !!!
(29.01.2011, 18:51)
kaban
smieszna rzecz dzisiaj, mieszkamw akademiku wsród bandy .... a jeśli chodzi o skoki w 100% amatorów który wychowali się na sukcesach małysza i w skokach zwracają uwagę tylko na skoki polaków. Kiedy im powiedziałem ze polacy najprawdopodobniej będą na podium zaczęli się ze mną kłócić a po konkursie mówili że małysz .... drugie miejsce. Strasznie mi wstyd ze w takim gronie oglądam skoki
(29.01.2011, 18:51)
heh
Kruczek guru! Gdyby tylko jego podopieczni dziś skakali to byłaby ostra rywalizacja z Rosjanami i Włochami (polecam wyniki jego podopiecznych na PK w Bischofshofen)
(29.01.2011, 18:45)
.
@piki
No, bo wiesz, to jest tak, że 3 miejsce to nie 2. Szkoda, że to nie idzie w drugą stronę, że 3 to nie 5. No i jeszcze dlaczego przed samym konkursem wszędzie były komentarze, że jak zawsze Polacy zawalą, a teraz oczekują Bóg wie czego. Żebyście Wy tak w nich wierzyli przed skokami, jak teraz się o to wykłócacie to byłoby dobrze...
Szkoda słów. Osobiście cenię Małysza, bo nikt tyle nie osiągnął, ale wszystko się kiedyś kończy, a on pomimo swojego wieku i kontuzji skacze lepiej niż nie jeden młody talent. Cenię też Stocha i cieszę się, że wreszcie się wybił, udowodnił coś innym i sobie samemu. A mimo to, obaj ciągle są krytykowani. Coś jest nie tak czy tylko mi się wydaję?
(29.01.2011, 18:37)
lysy
@piki
Coraz bardziej onetowo nam się robi. Cóż poradzić...

A żeby było trochę bardziej - to przez sędziów przegraliśmy z Niemcami :). To tak pół żartem, pół serio, bo trudno sędziów winić, że nie są jasnowidzami. Rzecz w tym, że w 1 grupie skakano z niższej belki, więc trudno było odlecieć i wszyscy dobrzy skakali podobnie (ok. 130). Śmiem twierdzić, że gdyby skakali tak, jak Ci później (z 11-12 bramki), to Stoch mógłby zwiększyć przewagę Polski. I wtedy nawet dłuższy skok będącego w pełni sił Freunda od skoku poobijanego Małysza mógł Niemcom nie wystarczyć.
Nie żebym narzekał - wiele lat podczas drużynówek marzyłem o tak równo skaczącej reprezentacji Polski! A miejsca w pojedynczym konkursie to drugorzędna sprawa - w sporcie bywa różnie.
(29.01.2011, 18:30)
jandalf
BRAWO! Oby tak dalej. Inni na mistrzostwa lepiej sie przygotują. Ja mam nadzieję, że nasi też będą jeszcze lepsi. Piotr Żyła może jeszcze z 6 metrów dołożyć, podobnie Kamil, Adam z 4 i będzie świetnie.
Oczywiście żal, że nie byli na drugim, było blisko, były nadzieje, ..i .. Freund był za dobry.
(29.01.2011, 18:29)
nie wiecie gdzie oglądać
skoki uniwersjade ???
jak wiecie to podajcie link
(29.01.2011, 18:27)
do aaa
Sukces tej drużyny to 50% zasługi Kruczka.Przypominam,że Żyła trenował do sezonu ze Szturecem i nieraz jak Pan jechał na zawody z dziećmi to z Adamem i Hannu...
(29.01.2011, 18:23)
Fan Sinkoveca
Świetny konkurs w wykonaniu Polaków. Byłem pewien, że któryś zawali. Brawo. Świetna praca nowego systemu. Jestem bardzo wdzięczny za ten milowy krok w stronę obiektywizacji rywalizacji na skoczniach świata.
(29.01.2011, 18:21)
adagio28
Havu - rakastan sinua!!! :D :D to tyle, jeśli o Finów chodzi :P
Winszuję całej trójce (w zasadzie to dwunastce), stojącej dzisiaj na podium ;)
(29.01.2011, 18:20)
piki
ludzie, bo się załamie, za co winicie małysza? Tak to Adam nic się nie stało w dobrym stylu wrócił na skocznię, a wy kwękacie. Teraz uważacie Stocha za ideał, a kto wygrał 39 razy w PŚ Stoch czy Małysz? jesteśnie zalośni
(29.01.2011, 18:20)
niebo
Brawo fantastyczny sukces!!! Troche sie obawiałem o Stefana Hula ale dał rade.Moglo byc drugie miejsce ale stracilismy je przez Małysza.Stoch dzisiaj najlepszy z naszej kadry, drugą serie wygral w swojej kolejce.Żyła sie obudził ciekawe czy jutro dotrzyma tą dyspozycje z dzisiaj.No to tylko jeszcze niech Byrt dojedzie jako 6 i w srode Polacy rządza w Klingental!! A jutro mam nadzieje podium naszego obecnie lidera polskiej grupy Kamila Stocha!!
(29.01.2011, 18:18)
piki
@.

dokładnie, wiele osób przed konkursem stawiało, że meijsce w 5 to sukces, a mamy podium, ale nadal kwękacie kto to nie zawalił. Skoki były dobre i nawet nieco słabszy pierwszy skok Żyły by nic nie zmienil. Praiwe dziesięc punktów przewagi t około 5 metrow, a warunki Żyła miał trudne wiec by nei doskoczyl
(29.01.2011, 18:16)
.
Tak, przez Stocha mamy tylko 3 miejsce ;) Dać Wam palec, a będziecie chcieć całą rękę. To może ja od siebie dodam, że przez Małysza, Stocha, Hule i Żyłe nie mamy 1 miejsca! Na prawdę się zawiodłam, liczyłam na więcej! Ludzie proszę, ogarnijcie się i cieszcie z sukcesu...
(29.01.2011, 18:14)
McArti
Fakty są takie, że z wielkiej formy przed Zakopanem Małyszowi nie zostało nic.
Hula i Żyła przeszli siebie!
Mimo to tylko słaby pierwszy skok Norwegów odebrał im podium. (strata 4,8).
Szanse na podium dla Polski w Oslo oceniam na 0%.
(29.01.2011, 18:14)
HMMM
Nie rozumiem do konca tej sytuacji ... Wiatr w plecy, dodawanie nawet po 15 pk, a skoki pow.135 m.Wg dodawanych punktow wiatr musial wiac pow.1m/s.Zreszta, co dziwnie pomiary nie byly pokazywane, tak jak zawsze. Za to choragwieki ani drgnely.
Czasami jak pod narty wieje, to takie odleglosci nie sa uzyskiwane.A tutaj niby w plecy mocno wieje,a skoki jak marzenie ..
(29.01.2011, 18:12)
piki
Czy nie zauważył nikt, że Adam Leciaciał bardzo nisko. To przez kontuzje kolano nie jest w pełni sił, ale na Oslo będzie dobrze. Ogólnie powrót Adama uważam za świetny. Bravo Happonen również w końcu na twrzy niemeli było widać radośc
(29.01.2011, 18:10)
aaa
A teraz spytam czy rzeczywiście Kruczek to taki beznadziejny trener, a Hula nielot?
(29.01.2011, 18:09)
?
Po nam kadra skoro Szturc potrafił przygotować Żyłę dużo taniej niż Kruczek Hulę i Stocha a resztę Kruczek doprowadził do kompletnego doła?
(29.01.2011, 18:09)
czarnylord
@uskotko

Małysz spieprzył? Małysz SPIEPRZYŁ?! Powinniśmy być szczęśliwy, że po tym upakdu cały czas skacze na poziomie ścisłej czołówki! A twój komentarz... aż brak słów...
(29.01.2011, 18:08)
PiotrekN
Jak widać niektórym nie można dogodzić... Trzecie miejsce to przecież sukces, a niektórzy narzekają że nie ma drugiego...
Nasi skoczkowie zmienili się na czas tego konkursu w eskadrę batmanów :) Miejmy nadzieję, że utrzymają taką dyspozycję i że nie był to tylko jednorazowy wyskok.
(29.01.2011, 18:06)
Fux
Generalnie rzecz biorąc 2-gie miejsce straciliśmy drugim skokiem Stocha. Pierwszy - rewelacja, ale drugi jak na jego możliwości - przeciętnie. Po skoku Freunda na 140 m wiedziałem, że Małysz nie utrzyma tej malutkiej 2 pkt-owej przewagi, ale podium jest. Liczymy się w konkursach drużynowych. Jak tak będą skakać w Oslo - medal jest spokojnie w zasięgu. Wreszcie mamy drużynę.
(29.01.2011, 18:06)
wojtekiki
Jeśli doliczyć belkę i kilka pkt. dla Stocha za wiatr w 1. serii byłby tuż za Małyszem. A z czołówki nie było dzisiaj tylko Ammana właściwie.
(29.01.2011, 18:04)
uskotko
Havu piąty indywidualnie :D Jest świetnie :D
(29.01.2011, 18:04)
OtokoNoHito
szkoda tylko, że to akurat Niemcy nas wyprzedzili, bo uciekają nam w Pucharze Narodów...
(29.01.2011, 18:04)
misz
Wielkie gratulacje! Apetyt rośnie w miarę jedzenia, ale i tak to fantastyczny wynik!
Może rzeczywiście, po raz pierwszy, drużyna wypada gorzej przez Małysza... Może faktycznie, gdyby Żyła lepiej w pierwszym skoku.. Ale można gdybać. Jest dobrze. Jest bardzo dobrze! (Z tego miejsca ponownie, przesyłam gorące pozdrowienia krytykom pana Łukasza.
(29.01.2011, 18:03)
OtokoNoHito
Co Małysz spieprzył? Oba skoki miał bardzo dobre, w ogóle nikt nie zawalił, pierwszy skok Żyły mógł być trochę lepszy, ale i tak jest świetnie. Norwegowie za to poniżej oczekiwań. Niemcy za to pokazują, że kryzys mają już za sobą i będą się liczyć w walce o medal na MŚ. Mam jednak nadzieję, ze razem z Norwegami i Niemcami będziemy rywalizować tam o medale(; A będziemy mieć na to aż 2 szanse!
(29.01.2011, 18:02)
piki
@uskotko

powalił cię, Adam skakał naprawdę dobrze, radził sobie w trudnych wrunkach, a to że skakał nieco gorzej od Freunda czy od Morgiego t o wina głównie tego upadku. Czy nie zauważył nikt, że Adam Leciaciał bardzo nisko. To przez kontuzje kolano nie jest w pełni sił, ale na Oslo będzie dobrze.
(29.01.2011, 18:02)
turbo
tak można gadać gdyby nie Żyła... a prawda jest taka, że wszystkie skoki się liczyły tak samo równo
(29.01.2011, 17:59)
uskotko
Co za konkurs! Co za emocje! Havu najlepszym z Finów! Miszcz to Miszcz! Małysz spieprzył - jaki żaaaaaaaaaal. Polacy byliby na drugim miejscu, jak byli przez cały konkurs, a typ zawalił... Porażka. Ale i tak cieszy mnie drugie miejsce Niemców - zrobili Martinowi prezent urodzinowy :))) Freund fantastycznie! No a Austrii nie ma co komentować :P
(29.01.2011, 17:58)
czarnylord
3 mijesce, ale i tak wielkie brawa dla Polaków!
(29.01.2011, 17:58)
yter
gdyby nie zyla to nie byli bysmy na 2 miejscu
(29.01.2011, 17:12)
Karasica
Będą na 6 miejscu
(29.01.2011, 17:10)
Fan Sinkoveca
Myślę realistycznie, że będziemy na 4 miejscu. Jak zwykle mam nadzieję, że się pomylę.
(29.01.2011, 17:09)
McArti
Ludzie zepsuł mi sie telewizor!!!
W moim TV po skoku Huli Polska awansowała z 3 na 2 miejsce. Czy mógłby ktoś napisać jak się ma sprawa w sprawnym TV? :-D
(29.01.2011, 17:07)
Maestro
Brawo !!!Wszyscy Polacy skakali dobrze tylko Piotrowi Żyle coś nie wyszło ale czasami się zdarza.
(29.01.2011, 17:06)
czarnylord
Brawo Polska!
(29.01.2011, 17:04)
uskotko
Brawa dla Miszcza ;> Najlepszy z Finów :D Szkoda, że reszta się nie popisała...
(29.01.2011, 17:03)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Willingen: Austria zwycięża, Niemcy i Polska na podium!
PŚ Willingen: Austria zwycięża, Niemcy i Polska na podium!

PŚ Willingen: Austria zwycięża, Niemcy i Polska na podium!

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich