Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Adam Małysz po raz kolejny został mistrzem Polski na dużej skoczni. Nasz najlepszy zawodnik znokautował konkurencję, uzyskując najlepsze wyniki obu serii - 132 i 130 metrów.

Małysz drugiego Kamila Stocha (123,5 i 126 m) wyprzedził o 26 punktów, trzeci Stefan Hula (124 i 115,5 m) stracił do zwycięzcy ponad 45 punktów!

Za podium znaleźli się pozostali nasi reprezentanci na Turniej Czterech Skoczni - Dawid Kubacki (czwarty), Marcin Bachleda (piąty) i Krzysztof Miętus (siódmy). Dobry występ zaliczył powoli powracający do formy Łukasz Rutkowski - szósta lokata.

Konkurs przebiegał płynnie, bez większych problemów. Jedynym incydentem był upadek Michaiła Maksimochkima, na szczęście niegroźny.

Wyniki końcowe
 
zawodnik
kraj
odl. 1
odl. 2
punkty
1
Adam Małysz
Polska
132.0
130.0
272.6
2
Kamil Stoch
Polska
123.5
126.0
246.6
3
Stefan Hula
Polska
124.0
115.5
227.1
4
Dawid Kubacki
Polska
110.5
124.0
218.1
5
Marcin Bachleda
Polska
110.0
125.5
214.9
6
Łukasz Rutkowski
Polska
111.5
115.5
199.1
7
Krzysztof Miętus
Polska
113.5
111.5
196.0
8
Andrzej Zapotoczny
Polska
108.5
114.0
191.0
9
Tomas Zmoray
Słowacja
106.5
111.5
181.4
10
Ilmir Hazetdinov
Rosja
111.0
106.0
180.1
11
Alexey Romashov
Rosja
109.5
108.0
179.5
12
Adam Cieślar
Polska
109.0
107.5
178.2
13
Andrey Pachin
Rosja
107.0
108.0
174.0
14
Tomasz Pochwała
Polska
102.0
111.5
172.8
15
Denis Veselov
Rosja
108.0
106.5
172.6
16
Szczepan Kupczak
Polska
104.5
108.5
170.4
17
Jan Ziobro
Polska
105.5
105.5
166.8
18
Wojciech Gąsienica-Kotelnicki
Polska
110.5
98.5
163.7
19
Dawid Kowal
Polska
104.0
105.0
163.2
20
Aleksander Zniszczoł
Polska
104.0
104.5
162.3
21
Andrzej Gąsienica
Polska
106.0
102.0
160.9
22
Sergey Bychkov
Rosja
102.5
105.5
159.9
23
Jędrzej Ścisłowicz
Polska
105.5
101.5
159.1
24
Krzysztof Leja
Polska
105.0
100.0
155.5
25
Mateusz Wantulok
Polska
105.5
97.0
150.5
26
Egor Usachev
Rosja
101.0
101.5
148.0
27
Mikhail Maksimochkin
Rosja
105.0
105.5
144.4
28
Artur Kukuła
Polska
100.0
97.0
138.6
29
Dawid Kanik
Polska
94.0
102.0
138.3
30
Michał Pyclik
Polska
95.0
100.5
133.4
31
Patrik Lichy
Słowacja
98.5
95.5
133.2
32
Andrzej Zarycki
Polska
96.0
94.5
127.4
33
Mateusz Cieślar
Polska
93.0
95.0
123.4
34
Rafał Polinkiewicz
Polska
95.5
91.0
118.7
35
Kacper Skrobot
Polska
93.5
89.0
111.0
36
Szymon Szostok
Polska
89.5
91.5
109.3
37
Jakub Przybyła
Polska
89.0
92.5
108.7
38
Mateusz Kojzar
Polska
91.5
89.5
107.8
39
Konrad Turczak
Polska
88.5
89.5
103.4
40
Anton Shirokov
Rosja
91.0
 
54.8
41
Bartosz Gąsienica-Laskowy
Polska
89.0
 
49.2
42
Vladislav Persiyancev
Rosja
90.0
 
49.0
43
Paweł Słowiok
Polska
89.5
 
48.6
44
Patryk Dunajski
Polska
87.0
 
47.1
45
Piotr Czyż
Polska
88.0
 
46.4
46
Andrzej Szlembarski
Polska
86.0
 
45.3
47
Łukasz Podżorski
Polska
86.0
 
44.8
48
Piotr Szczepaniak-Krupowski
Polska
85.5
 
43.4
49
Michał Pytel
Polska
85.0
 
42.0
50
Mateusz Mniszak
Polska
84.5
 
41.6
51
Krzysztof Biegun
Polska
85.5
 
40.9
52
Jan Ciapała
Polska
83.0
 
39.9
53
Stanisław Biela
Polska
84.5
 
38.6
54
Konrad Janota
Polska
81.5
 
36.7
55
Andrzej Stękała
Polska
81.0
 
36.3
56
Karol Adamus
Polska
81.0
 
35.8
57
Jan Zięba
Polska
79.0
 
30.7
58
Vladimir Rosko
Słowacja
77.5
 
28.5
59
Michał Podżorski
Polska
78.5
 
26.8
60
Kamil Gałysa
Polska
75.5
 
24.9
61
Daniel Wota
Polska
76.0
 
24.3
62
Kamil Byrt
Polska
70.0
 
10.5

Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« grudzień 2010 - wszystkie artykuły
Komentarze
misz
@Labrador
nie da się ukryć. Ale z tego co wiem, to po Długopolskim chyba w ogóle nie mieliśmy kombinatorów, przynajmniej w PŚ.
A wierzę, że pana Tomka przynajmniej na skoki stać w okolicach 15 miejsca, a łącznie na występy w okolicach 20. Tymczasem jest to koniec trzeciej, początek czwartej dziesiątki lub gorzej.
(28.12.2010, 14:14)
Danny
Mattik-"To było do przewidzenia : )"

Zgadzam się z Tobą.

Ale moim zdaniem zawiódł trochę Kamil Stoch.Moje oczekiwania były dużo większe.Myślałem,że będzie toczyła się zaciekła walka,a tu...lipa.

Dobrze Kubacki...ale pojedzie do Oberstdorfu i zajmie miejsce w piątej dziesiątce.
Wspomnicie moje zdanie ;]


(27.12.2010, 13:03)
Mattik
To było do przewidzenia : )

To ja Matti kiedy byłem niezalogowany
(27.12.2010, 12:18)
heh
@Labrador
Kiedyś nie było tyle kasy w kombinacji i zawodnicy nie startowali we wszystkich konkursach. Zauważ, że te "sukcesy" sa tylko jak brakuje 20 zawodników z pierwszej 30 PŚ (jak w zeszłym roku przed IO) i dodatkow na skoczniach na których trenują cały rok naokrągło (jak ta w Ramsau )i dodartkowo musi trochę podwiać pod narty bo bieg i tak nadal beznadziejny jak na PŚ. Dodatkowo spadł też poziom kombinacji po zmianie przepisów, a z tego sportu odeszło trochę ludzi z czołowki
(27.12.2010, 11:51)
Labrador
@misz- to "kijowo" to i tak nasze największe sukcesy w kombinacji od jakiegoś czasu...
(27.12.2010, 11:03)
pogrom na belce
Ahonen kiedyś powiedział: Dobre narty to kilka/kilkanaście metrów dalej dobry kombinezon to dalsze dodatkowe metry". Zaplecze już na starcie nie ma żadnych szans nawet jakby tam byli świetnie wyszkoleni i utalentowani skoczkowie. Nie zapominajmy też o wietrze. Co on potrafi zrobić pokazał Engelberg.
(27.12.2010, 10:30)
sakala
Jacy kombinatorzy z Rosji? To są zawodnicy skaczący dość regularnie w FIS Cupach (niektórzy z powodzeniem). Podejrzewam, że akurat oni mieli sprzęt przepisowy - raczej nie wożą ze sobą specjalnie na MP nart innej długości. Te wyniki przedstawiają rzeczywisty stan polskich skoków. Różnica między naszym a rosyjskim tzw. zapleczem jet niewielka.
(27.12.2010, 03:58)
misz
No cóż, trzeba wziąć rzeczywiście poprawkę na fakt, że zawodnicy klubowi zapewne mają sporo gorszy sprzęt niż kadrowicze.

Co do Tomka Pochwały, to jeśli dobrze przeliczam to zdobył w swojej karierze łącznie 39 punktów PŚ. Był w drużynach które na średniej skoczni w Lahti w 2001 zajęła 5 miejsce, oraz 6 na olimpiadzie w SLC.

A w kombinacji jeśli mam być szczery to pan Tomasz sobie radzi kijowo, poprawił chyba, patrząc na wyniki trochę bieg, ale skacze jak na siebie, słabo.
(27.12.2010, 02:20)
Labraodor
@chlopczysko- zobacz jaki tutaj był znakomity poziom.... http://www.skokinarciarskie.pl /index.php?a=wyniki&b=wyni ki&cykl=mp&sezon=& konkurs_id=2771&seria=2
(27.12.2010, 01:18)
piotr186
chlopczysko

To jest zwykły poziom MP, żaden nie bywałe niski. Normalny. Tylko przepaść między Adamem Małyszem a resztą większa niż bywało zwykle przez ostatnich kilka lat.


(26.12.2010, 23:01)
marmi
Dlaczego w 2. serii skakało 39. a nie 30. zawodników?
Strata szóstego Rutkowskiego do Małysza 73pkt. to przepaść, nie wspominając już o następnych. Nawet gdyby była kadra z COC wynik 6. nie byłby na pewno dużo lepszy...
(26.12.2010, 22:10)
chlopczysko
Chciałbym zwrócić uwage na niebywale niski poziom tego konkursu, tylko 5 skoków poza granice punktu K (poza Adamem, bo to od zawsze inna liga). Nawet skoki na odległość 110 m to dla naszych orłów wynik nie osiągalny.
Czarno to wszystko widzę, za jakiś czas i nie szkodzi, że nie startowali zawodnicy wysłani na PK. Na chwilę obecną nie mamy żadnego, ale to żadnego zaplecza.
(26.12.2010, 22:07)
Bobby18
Choćby Adam skakał do Soczi i co z tego? W końcu tą karierę i tak czy siak zakończy, a po skokach w Polsce pozostanie wspomnienie. I tak dzięki niemu Polska sporo osiągnęła w skokach, więc musimy się tym nacieszyć na kolejne 200 lat. Pozdrawiam
(26.12.2010, 19:56)
sprzęt nie z tej półki
A ja pytam jakie by były wyniki gdyby kruczkowaci skakali na nartach tego gatunku co "buloklepi" z klubów i w tym samym gatunku kombinezonów.
(26.12.2010, 19:48)
Andrzej
Aleksander Zniszczoł (kupił ode mnie książkę o hip-hopie) - 20 miejsce, choć drugi skok mógłby być lepszy.
(26.12.2010, 19:34)
fryty
dodam jeszcze ze do jakiegos 40 zawodnika w tym konkursie, to Mistrzostwa przypominaly zmagania buloklepow albo o to kto odda najkrotszy skok.Mozna bylo smialo zasnac tak ten poziom byl wysoki.Nie wiem gdzie skakała ponoc ta zgraja talentów o ktorych rozpływał sie Tajner z Szaranowiczem swego czasu, nie licze tych 8 co pojechali na PK choc pewnie i ona nic by nie zdziałała.Pokazała 7 belka ile wart sa te wielkie talenty, bolesnie przekonali sie prawie wszyscy, tez kadrowicze Kruczka z Miętusem na czele.Moim zdaniem przepasc Małysza nad pozostałymi jeszcze bardziej sie dzis uwidocznila i jest jeszcze wieksza niz byla.I tak nasz 33 letni skoczek co sobie moze teraz myslec gdy wkrotce zakonczy kariere, Tajner pewnie go bedzie namial zeby ratowac skoki polskie zeby skakał do Soczi.Bo jesli skonczy kariere wczesniej a wszystko na to wskazuje to ta dyscyplina upadnie niczym kosmiczny pył.
(26.12.2010, 19:30)
Polonus
@piotr 186
Z pewnością zasłużył. Jak przez kilka lat co roku, kiedy podbierał komuś miejsce.
O ile mnie pamięć nie myli to pochwała, jako człowiek, który zdobył w życiu więcej niż 0 punktów PŚ (tak, moi drodzy, wiele lat temu parę tych punktów uzbierał), ma prawo do dożywotniego występowania w konkursach PŚ. Pod warunkiem, ze wystawi go rodzima federacja. Więc w jego przypadku wszystko w rękach PZN.
@Labrador
Nie znasz możliwości panów z PZN:)
(26.12.2010, 19:28)
piotr186
Tak w ogóle to na PŚ widzę pierwszą *8" tego konkursu i ósemkę która pojechała na PK. Czyli mamy 16 skoczków z których trzeba wybrać 12 na PŚ w Zakopanem.
(26.12.2010, 17:52)
piotr186
Polonus

Tomasz Pochwała jest kombinatorem norweskim nie skoczkiem, nie ma prawa startować w PŚ, Po za tym skoro zajął 10 miejsce to chyba zasłużył na to miejsce. Jednakże nie wystartowała większość czołówki. Wieć o czym tu mówimy??
(26.12.2010, 17:40)
Labrador
@zakop- Zapomniałeś o Bartłomieju Kłusku :)
(26.12.2010, 17:39)
Labrador
@Polonus- Pochwała raczej sam by z tego przywileju nie skorzystał. Zresztą skład na Zakopane jest już chyba wybrany. Ta ósemka z PK i szóstka z PŚ to chyba są ci zawodnicy, z których będzie wybrany skład na poszczególne konkursu w Zakopanem.
(26.12.2010, 17:36)
Polonus
Obawiam się, że 10-te miejsce Pochwały w MP będzie stanowiło pretekst do tego by zajął komuś miejsce w ekipie wystawianej w grupie krajowej na PŚ w Zakopcu.
(26.12.2010, 17:22)
piotr186
Podałem oczywiście zimowe MP, letnich ze względu na inna specyfikę nie uwzględniałem.
(26.12.2010, 16:40)
piotr186
Żeby nie być gołosłownym: podaję odległości jaskie były potrzebne aby dostać się do finałowej "30" na MP w Zakopanem:

2003 99
2004 94,5
2005 86,5
2006 97 m.
2007 104 m.
2008 93 m.

W tym (2010) roku:

Awansowało c0 prawda pierwszych "40" do drugiej serii. Niemniej aby być w "30" trzeba było skoczyć: 96 m.

A więc nie odbiega od średniej z poprzednich kilku lat a przecież nie było 50% Polskiej czołówki co by podwyższyło pułap co najmniej do ok. 104-105 metrów na awans do "30" a więc były to jednej z lepszych mistrzostw na Wielkiej krokwi ostantich kilku lat.



(26.12.2010, 16:40)
zakop
Adaś bardzo ładnie! Ma szanse na wygranie TCS.
Dwóch najsłabszych Polaków, po dwóch konkursach TCS, zostanie zastąpionych przez najlepszych z PK. Czyli szanse na udział w TCS mają: M.Kot, J.Kot, Śliż, Murańka, Żyła, G.Miętus, Byrt.
(26.12.2010, 16:36)
?
18 letni Ścisłowicz jest stary?
(26.12.2010, 16:34)
Seba
Puchar kontynentalny...
(26.12.2010, 16:32)
8 nieobecnych
Jak każdy zauważył skoro ktoś pisze że młodzi nie mają talentu
A nieobecni pojechali do Engelbergu. Wczoraj działacze jeszcvze nie wiedzieli że Engelberg takl daleko i zgłosili ich do kwalifikacji MP ;)))
(26.12.2010, 16:32)
piotr186
FRYTY

Ten komentator już dawno za zwyczaj komentuje zawody krajowe w MP oraz robi reportaże o skokach na krajowym podwórku.


Co do pomylenia Tomasza Pochwały z Lechem Pochwałą - te największa omyłkę popełnił akurat Rafał Kot który przecież zna się na rzeczy.

Co do samego konkursu to jest parę rzeczy:

1) 8 zawodników pojechało na PK przez co stawka bardzo się osłabiła.
2) Skocznia był dużo gorzej przygotowana niż na Ps chociażby.
3) MP nie odzwierciedlają prawdziwych możliwości skoczkówprzykład to np. 2006 rok (sezon 2005/2006) i Zwycięstwo Mateja nad Adamem Małyszem, wkrótce potem Adam stawał na podium PŚ a Mateja ledwo łapał się do konkursów.
4) Startowali głownie młodzi skoczkowie wiek 14-17 letni. tylko kilu starszych było po za pierwszą a "10" gdzie ci starsi właśnie zajęli głównie miejsca . Dalej ze starszych byli tylko Ścisłowicz,Pochwała,Kowal czy Ciapała

To wszystko składa się na takie a nie inne wyniki. raczej nie zbyt na miejscu jest biadolenie nad rzekomo złym stanem polskiego szkolenia skoków. Owszem nie wszystko jest idealnie, ale tak mistrzostwa Polski wyglądaj (prawie) zawsze a trzeba pamiętać że nie było 50% czołówki tym razem.


(26.12.2010, 16:31)
tete
NIEOBECNI: Grzegorz Miętus, Jakub i Maciej Kot. Klemens Murańka , Rafał Śliż, Piotr Żyła, Tomasz Byrt, Bartłomiej Kłusek

dlaczego nei startowali?
(26.12.2010, 16:29)
Danny
@8 nieobecnych

Słuchaj, każdy zauważył...
(26.12.2010, 16:21)
8 nieobecnych
NIEOBECNI: Grzegorz Miętus, Jakub i Maciej Kot. Klemens Murańka , Rafał Śliż, Piotr Żyła, Tomasz Byrt, Bartłomiej Kłusek
(26.12.2010, 16:18)
Danny
@FRYTY
Już tak nie narzekaj...
Ale masz trochę racji...

Komentator.. .yyy...no słaby krótko mówiąc.
I to,że konkurs był nudny się zgodze.
Sześć skoków powyżej 120 m!

Talentów brak.
Ja bym poszedł i skoczył dalej... :D


(26.12.2010, 16:14)
FRYTY
Rutkowski który przecierał bulę w PK spisał sie lepiej od kadrowicza i pewniaka na TCS Miętusa.To wyjaśnia poziom skoków w Polsce.Miętus pojedzie tam i będzie walczył o to zeby nie byc ostatnim w kwalifikacjach.Moze Rumunów wyprzedzi.Jeszcze jedno co sie rzuciło to jakis nowy ekspert za mikrofonem komentujacy zawody.Skad go tvp wytrzasnela? O to genialne wywody tego eksperta: Muranka,Koty i Żyła to następcy Adama Małysza i za 2 lata będzie już ten postęp czy cos takiego powiedział
- 30 zawodnik startujący w konkursie (30 numer startowych a skakało raptem kilkunastu)
- Rosyjskich kombinatorów norweskich trenuje Tomasz Pochwała
- Pochwała to wielki talent
-lepiej pozostać w domu przed telewizorem niz isc na zawody (wspaniala promocja polskich skoków)
-bardzo przyzwoity skok (o skoku zepsutym Kubackiego z 1 serii)
Tych mądrosci bylo zdecydowanie więcej.
Zawody bez historii, wygrał ten kto powinien, podium bez niespodzianek, bez błysku te zawody, talentów nie mamy skoro nieloty rosyjskie z 10 kadry kombinacji norwskiej bija ich na głowę.W ogole to byly chyba jedne z najnudniejszych zawodów MP w ostatnich latach.Coś sie zawsze tam działo w przeszłosci a tutaj nic praktycznie sie nie zmieniło.Hula zepsuł tylko skok w 2 serii i to jedyna sensacja w zasadzie.
-
(26.12.2010, 15:26)
;)))
Ciekawe jak długie narty miał Tomasz Pochwała skoro jechał najszybciej z całej stawki;)))
(26.12.2010, 15:20)
Bartt
XA3ETDNHOB :)) tak mniej więcej to wygląda przy zapisie przy użyciu alfabetu łacińskiego, a jak już to się przełoży na angielski czy polski to już jest kwestia jakichś reguł, których ja dokładnie nie znam, np. dlaczego X (ruskie "h") czasem się przekłada w angielskim na "Kh" a czasem "H", albo w polskim raz na samo "H" a raz na "CH", tego nie wiem...
(26.12.2010, 14:51)
Gabriel
Proszę szanowną redakcję o podanie pełnych wyników MP w skokach narciarskich

Odnośni e kadry, Łukasz Rutkowski spisał się lepiej od Krzysztofa Miętusa, a tak poza tym to widać na podstawie pierwszych miejsc kogo powołał Kruczek na TCS
(26.12.2010, 14:49)
Bartt
No i nie wyświetliły się :(
(26.12.2010, 14:47)
Bartt
Khazetdinov po Angielsku, Chazetdinow po Polsku

po rusku będziesz miał (uwaga wklejam, ale wątpie czy wyświetlą się ruskie znaki):
(26.12.2010, 14:46)
!!!
A Rosjani skaczą tak daleko bo ich sprzętu nikt nie kontroluje? Gdyby Rosjanie rzeczywiście byli tak świetni to dawno by startowali w PŚ kombinacji norweskiej...
(26.12.2010, 13:45)
kuba
Wujek Google raczej nie zna żadnej odmiany tego nazwiska, nie licząc skoczka.
(26.12.2010, 13:43)
Mój podpis
Po rosyjsku powinno byc Kazetdinow, po angielsku Khazedtinov a teraz trzeba wybrac której wersji używac
(26.12.2010, 13:40)
kuba
Myślę, że ktoś powinien wreszcie wyjaśnić jak prawidłowo pisać nazwisko Rosjanina o imieniu Ilmir, zarówno po polsku jak i po angielsku.

Jego nazwisko figuruje pod różnymi postaciami: Khazetdinov, Hazetinov (ang.) - Chazetinow, Chazetdinow, Chazedinow, Hazetdinow, Hazetinow, Chazecinow...

Może ktoś rozwikła tę zagadkę? :-)
(26.12.2010, 13:35)
Raffix
Do redakcji

Czego nie podaliście wszystkich zawodników?
(26.12.2010, 13:31)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
MP Zakopane: Małysz z kolejnym tytułem
MP Zakopane: Małysz z kolejnym tytułem

MP Zakopane: Małysz z kolejnym tytułem

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich