Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, Rosjanie nie pojadą na Mistrzostwa Świata w lotach narciarskich do Planicy. Wcześniej zapowiadano powołanie kadry B na te zawody. Decyzja została jednak zmieniona przez głównych działaczy związku narciarskiego w Moskwie. Zawodnicy nie będą mieli zatem okazji wystartować w jednym z najważniejszych wydarzeń sezonu. Oznacza to, że sezon dla rosyjskich skoczków jest już zakończony.

Sytuacja w rosyjskich skokach wydaje się wracać do punktu wyjścia. Zatrudnienie Steierta i Schoedlera dało impuls do poprawy stanu tego sportu w Rosji. Tak też się stało. Vassiliev stał się skoczkiem ze ścisłej czołówki. Wyniki Rosjan przez dwa sezony były naprawdę dobre. Zakończony właśnie sezon i fiasko na Igrzyskach spowodowały jednak recesję. Wszystko to nie napawa optymizmem.

Przypomnijmy, że Rosjanie za 4. lata mają Igrzyska Olimpijskie na swojej ziemi, w Soczi. Na dzień dzisiejszy nie mają jednak trenera, nie mają zawodników w światowej czołówce (Vassiliev zapewne zakończy karierę). Nie mają wielu obiektów do treningu, ani planu rozwoju skoków i teamu "Soczi 2014". Wszystko wydaje się powtarzać co 4 lata.

Przeanalizujmy:

1) Salt Lake City 2002 - Amerykanie Alborn i Jones nie błysnęli, a młodzież nie pokazała nic specjalnego.

2) Turyn 2006 - Włosi mimo powołania ekipy i zatrudnienia jako trenera Roberto Cecona nic nie osiągnęli. Colloredo czy Morassi zaczęli dobrze skakać kilka sezonów za późno.

3) Vancouver 2010 - Kanadyjczycy przygotowywali swoją kadrę na te Igrzyska od 6 lat. Efekt - żaden.

4) Soczi 2014 - zapowiada się powtórka z rozrywki.

Może warto zastanowić się, czy jest sens porywania się na organizację takiej imprezy? My chcemy Mistrzostwa Świata w Zakopanem. Czy jeśli organizowalibyśmy Olimpiadę wszystko by upadło?
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« marzec 2010 - wszystkie artykuły
Komentarze
PAweł Stawowczyk
JA widzę, że niektórzy wszystko traktują bardzo poważnie, a teza jest tezą. Ostatni akapit miałbyć z przymróżeniem oka, ale widzę, że niektórzy strasznie są poważni. :)
(17.03.2010, 13:49)
daf
@Glon
Jarek Gracka wykazał, że teza postawiona w artykule jest karkołomna. Japończycy u siebie zgarnęli niemal całą pulę (2-1-1). Norwegowie u siebie też niewiele mniej (1-2-0). Jakby Austriacy zanotowali takie zyski, to byłoby chyba nawet więcej niż na obu Igrzyskach amerykańskich razem wziętych (SLC i Vancouver).
(16.03.2010, 13:42)
Glon
To ja chcę Olimpiadę w Austrii :)))
(16.03.2010, 13:11)
Jarek Gracka
@ badi

chyba nie masz racji, bo pisze się jeszcze inaczej: Wasiljew - transkrypcja z oryginalnego
(16.03.2010, 12:48)
badi
Pisze się Wassiljew albo Wasilliew..
(16.03.2010, 12:06)
Maestro
@Jarek
MNie ciekawi dlaczego skakał Saito w dwóch konkursach, chociaż Kasai był duzo lepszy. Szkoda, bo mój ulubiony zawodnik nie ma złota olimpijskiego.
(16.03.2010, 10:42)
daf
@Jarek Gracka
Finansista artykuł nazwałby "twórcza księgowość", polonista - "demagogia" a polityk - "szczera prawda"...
(16.03.2010, 09:33)
Jarek Gracka
cóż - mój Naczelny trochę się zagalopował (podejrzewam, że pół żartem, pół serio) w czymś, co nazywa się fałszywa korelacja. A ja pobawię się i pójdę dalej w przeszłość:

1998 - Nagano

Na K90 - 2. Funaki, 5. Harada, 7. Kasai, 9. Okabe
Na K120 - 1. Funaki, 3. Harada, 6. Okabe i wpadka Saito (47 miejsce)
Drużyna (Funaki, Harada, Okabe, Saito) zdobyła złoto - aż szkoda, że skakał słabszy od Kasaia Saito

1994 - Lillehammer

K90 - 1. Bredesen, 2. Ottesen (!) starty pozostałych pominę
K120 - 2. Bredesen, 6. Ottesen, 17. Berg (znów pominę start czwarty)
i pech w drużynie (4 miejsce)

1992 - Albertville

Francja żadną potęgą w skokach nie była, ale na normalnej skoczni Didier Mollard był ósmy, zaś na dużej Steve Delaup - szósty, ponadto Nicolas Jean-Prost był 19 na normalnej.
Sprawa dyskusyjna - dziś to by były wyniki dobre dla Francuzów, wtedy mogły nieco rozczarować

1988 - Calgary

cóż - Kanada wypadła o niebo lepiej niż w 2010 - fakt, że miała wtedy dobrych skoczków - Horst Bulau był 7 na dużej, zaś Steve Collins 13 na normalnej

1984 - Sarajewo

wtedy chyba Jugosławia zawiodła, żadnego medalu i żadnego miejsca w 10 indywidualnie choć skakały takie tuzy jak Primoz Ulaga, Miran Tepes czy Vasja Bajc (nazwiska znane i dziś, choć nie każdy pamięta ich kariery).

I tak dalej - niemniej jak dla mnie korelacji nie ma
(16.03.2010, 07:13)
daf
Zgadzam się z @marnim i @wojtekiki.
Po pierwsze nie można rozpatrywać celowości organizacji ZIO tylko przez pryzmat skoków narciarskich (dla takich krajów jak Amerykanie, Włochy czy Kanada to w gruncie rzeczy marginalny sport). Redaktor pisze o słabym przygotowaniu Kanadyjczyków do konkursów olimpijskich. Jednocześnie ten sam kraj był w ścisłej czołówce tabeli medalowej. A więc? Jakoś w innych dyscyplinach udało się wychować medalistów olimpijskich...
Oczywiśc ie można uprawiać demagogię i doszukiwać się przyczyn słabych wyników w konkursch skoków z organizacją ZIO, ale równie dobrze możnaby wyprowadzić tezę, że ludzie są uczciwi do czasu aż zostaną politykami...
(16.03.2010, 00:55)
wojtekiki
Skoki to nie jedyna dyscyplina olimpijska i nie trzeba mieć w każdej konkurencji dobrej ekipy, żeby zorganizować IO. To nie są Chiny, gdzie musieli wygrywać tylko gospodarze.
(15.03.2010, 23:33)
Bartt
Hmmm wydaje mi się że wbrew temu co się uważa, Rosjanie MAJĄ młodych utalentowanych skoczków, z których może być jeszcze coś dobrego. Przecież Karelin był prawdziwą rewelacją sezonu 2007-08, a miał wtedy 17 lat! Dziś ma niespełna 20 i ciągle ciekawe perspektywy przed sobą. Jeden słabszy sezon nie może tego zupełnie przekreślić. Także Korniłow to skoczek ciągle przecież młody, 23-letni, który pokazał już niejednokrotnie że potrafi skakać na poziomie pierwszej "10" światowej. Ci dwaj zawodnicy mogą stanowić trzon kadry Rosyjskiej jeszcze przez 8-10 lat! A zaplecze? Wcale takie nienajgorsze...

20- latkowie Trofimow i Oszepkow już od dwóch sezonów pokazują się w Pucharze Kontynentalnym z całkiem dobrej strony. Troszke słabsze wyniki notował Georgi Czerwiakow, kolejny 20-latek. Niezłe perspektywy rysują się też być może przed Byczkowem, Maksimioczkinem i Sardyko.

Tak więc, porównywanie potencjału Rosyjskich skoków do tego, czym na ostatnich paru Igrzyskach dysponowali Amerykanie, Włosi czy Kanadyjczycy wydaje mi się nie na miejscu. Steiert się pogubił i już go nie ma, na jego miejsce przyjdzie inny klasowy trener i stworzenie mocnej drużyny na Soczi 2014 ciągle jest bardzo realne...
(15.03.2010, 23:29)
antypajank
ja proponuje nie rozpaczac ze rosjanom nie udalo sie zrobic formy na soczi skoro zostaly jeszcze 4 lata
(15.03.2010, 22:34)
piotr186
co do bazy treningowej to chyba nie jest tak źle?? maj kila skoczni fakt że nie zbyt nowoczesnych ale przecież skocznia w Soczi nie powstanie dzień przed otwarciem olimpiady nie?? tylko będzie wcześniej nadawać się do użytku.
(15.03.2010, 22:19)
piotr186
Rosyjskie postępowanie jest nie zrozumiale... ale kto Rosję zrozumie.. co do końcowego wniosku to akurat na gospodarza wybierano kraje bez tradycji w skokach a usa i kanda na zimowe igrzyska to była porażka....
(15.03.2010, 22:17)
marmi
Co za bezsensowny/głupi wniosek, bo inaczej nie można tego nazwać. Innymi słowy sugeruje się, że organizacja igrzysk powoduje upadek skoków w kraju organizatora?! Powód słabych wyników gospodarzy na 3 ostatnich IO jest prosty: nie mają dobrych skoczków ani tak naprawdę tradycji nie licząc pojedynczych skoczków z przeszłości (jak Cecon czy Bulau). Mają za to mnóstwo innych dyscyplin zimowych z tradycjami i osiągnięciami, więc dzieci/młodzież mają inne wzorce do naśladowania...
(15.03.2010, 22:14)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Upadek skoków w Rosji?
Upadek skoków w Rosji?

Upadek skoków w Rosji?

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich