Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
21
22
23
24
25
28
29
30
31
październik 2024
Najbliższe zawody
26.10.2024
Oberwiesenthal HS-95
Alpen Cup

W nadchodzący weekend nasza kadra A poleci do Japonii na konkursy PŚ w Sapporo. W zawodach zabraknie Adama Małysza, który przygotowuje formę w Ramsau, by dobrze wypaść w Zakopanem. Łukasz Kruczek nie powołał także Kamila Stocha i Krzysztofa Miętusa. Ten ostatni wystąpi najprawdopodobniej w zawodach FIS Cup w Szczyrku.

Drugi trener kadry, Zbigniew Klimowski, zabiera do Japonii 6 skoczków, a szansę dostali: Marcin Bachleda, Łukasz Rutkowski, Stefan Hula, Rafał Śliż, Maciej Kot i Dawid Kubacki. Ostatnia dwójka powinna nie mieć kłopotów z aklimatyzacją, gdyż przebywa w Japonii od tygodnia. Przypomnijmy, że w zeszły weekend odbyły się na Okurayamie i Miyanomori zawody Pucharu Kontynentalnego i to właśnie Kubacki i Kot mieli tam dobre wyniki.

Oprócz Małysza, Stocha czy Miętusa, w Sapporo zabraknie Schlierenzauera, Ahonena, Koflera oraz Norwegów. Wystartuje za to Simon Ammann, który walczy o odzyskanie żółtego plastronu lidera klasyfikacji Pucharu Świata.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2010 - wszystkie artykuły
Komentarze
maniacom
Śmieszą mnie komentarze krytykujące skoczków (nie tylko polskich). Znajdzie się tu ktoś, kto skoczyłby dalej od któregoś z nich?? wątpię ;p

a co do startu simona ammanna... jest jak na razie jedynym zawodnikiem spoza polskiej kadry, przy skokach którego trzymam kciuki... po pierwsze: z sympatii do tego skoczka; po drugie: on jest narazie jedynym skoczkiem który jest w stanie zatrzymać gregora, a chyba nie chcemy, żeby pobił rekord małysza(3 kryształowe kule z rzędu), więc cieszy mnie decyzja o jego locie do japonii

a na ZIO... no cóż... fajnie by było jakby małysz z ahonenem sie podzielili złotem, ale biorąc pod uwagę obecną formę adasia będziemy zachwyceni pierwszą piątką ;p niewykluczone że złoto zdobędzie Harri Olli, a może objawi nam się ktoś taki jak ammann w 2002r.

Pozdrawiam :)
(14.01.2010, 20:36)
daf
To logiczne co pisze @marian. Faktycznie sprawdzian kadry na MŚJ można było urządzić na zawodach PK - zamiast K. Miętusa, który ma spokojnie trenować w kraju (jakby co start na MŚJ ma pewny) mógłby pojechać ktoś inny. Ze starannie dobranej piątki wybór 2-3 nie byłby gorszy niż z 20 w Szczyrku.
Zresztą, start G.Miętusa i Dawida Kubackiego jest chyba poza dyskusją, Maciek Kot i Krzysiek Miętus raczej będą w kadrze na ZIO, więc do obsady pozostają co najwyżej 2 miejsca.
(14.01.2010, 12:22)
Samo
Na Szczyrk pakują 25 a mogą wystawić 20, natomiast na Kontynentalny jedzie 3 a może 5. Totalny bezsens. Wyjdzie na to, że piątka nigdzie nie będzie skakać a mogli by choć dwaj z nich skakać.
(14.01.2010, 10:40)
marian
Na Puchar Kontynentalny powinni pojechać ewentualni nasi reprezentanci na MSJ K. Mietus, G. Miętus, J.Kot, K. Murańka i K. Kowal. poco tam posyłać T. Tajnera, D. Kowala i P. Żyłę? Tajner nie ma pkt w PK a dwaj pozostali zdobyli po 0 pkt w słabo obsadzonych 3 konkursach w Japonii. Nawet jak zdabęda tera jakieś parę pkt to nam i tak nie poprawi rankingu CRL.
Start juniorów w silniejszej osadzie chyba dałby więcej trenerowi niz słaby FIS w Szczyrku. A wszystkich juniorów to mógł sobie obejrzeć 26 grudnia w Szczyrku na MP.
(14.01.2010, 10:27)
hej
Jak widzisz oni nie chcą wysyłac nawet nikogo z tych trenujących a co dopiero nas;)
Teraz na PK niejedzie żaden junior, bo wszyscy "walczą"o miejsce na MŚJ a wszyscy dobrze wiemy, że pozakadrowcy i tak nie mają szans do startu tam a mogliby na PK pojechać
(13.01.2010, 21:52)
daf
@hej
No to zgłośmy się do któregoś klubu, może nas wyślą...
(13.01.2010, 21:35)
hej
Walka o kwoty na luty...
Pytanie tylko dla kogo? Najlepsi na IO, młodzież na MŚJ a któremu trenerowi będzie się chciało jechać na zawody? Przeważnie je olewano,nawet jak IO nie było.
(13.01.2010, 17:25)
hfgj

Mam nadzieje że dobrze wystąpiom bachleda śliż i hula aby powiększy ćkowoty startowe
(13.01.2010, 16:53)
wojtekiki
W zeszłym roku był Hula na 10. miejscu :P Co do MŚJ - ja akurat uważam, że dobrze, że ci zawodnicy jadą do Japonii, MŚJ to nie jest taka prestiżowa impreza, a jak ktoś tam coś zdobędzie to mu potem woda sodowa uderzy i po co to?
(13.01.2010, 16:53)
spiecki9
Już nie moge się doczekać tych konkursów w Japonii. Zawsze są bardzo ciekawe, tam się coś dzieje. W czołowej 10-tce znajdują się nowe twarze, co później może ich to w jakiś sposób podnosi na duchu i robią się dobrymi skoczkami. Mam nadzieje że znajdzie się w tej 10-tce jeden z Polaków
(13.01.2010, 15:28)
hej
@Maestro
A po co innym te punkty? Mają po 8 skoczków w 55 WRL a wolno im wystawić tylko 6 a znów te kraje, którze w 55WRL mająmniej niż 4 skoczków musza same pokryć koszt przelotu i zakwaterowania skoczkom dodatkowym (a to jest chyba po kilka tysięcy euro dla jednego).
(13.01.2010, 14:43)
Maestro
Ciekawe, że tylko Polacy wystąpią w pełnym, 6-osobowym składzie. Innym zespołom nie zależy na łatwych punktach?
(13.01.2010, 14:27)
lol
@Martuska

Aha rozumiem :D
(13.01.2010, 14:11)
hej
Dajcie spokój juniorom. Przygotowują się pod MŚJ w Hinterzarten i powinni teraz siedzieć w Polsce i pilnować treningów (zresztą w weekend startują w Fis Cup w Szczyrku). A osoby wyśmiewające się ze Śliża, czy któregoś innego skoczka, którzy regularnie zdobywali dla POlski limity startowe czy to w PK czy w PŚ niech się pukną w czółko i sprawdzą tabelki wyników (z tego i poprzednich sezonów). To że prześmiewacze się skokami zainteresowali wtym roku, nie znaczy, że polskie skoki się w tym roku zaczęły...
(13.01.2010, 11:58)
Hela
Podajcie pełne składy wszystkich reprezentacji , które wystąpią w Sapporo .
(13.01.2010, 11:57)
adamus774
domek. nie smiej sie ze sliza rutkowski tez raz byl w kontynentalnym i chyba 7 punktów zdobyl a w pucharze swiata po treningu skacze 2 za malyszem z polaków. no i co z takimi zrobic co niewiedzą co teraz skoczek robi ale go krytykują ja tez niewiem co on robi ale spoj czlowieku na rutkowskiego tez w kontynentalu slabo ale w pucharze po treningu lepiej. dla kazdego skoczka zycze najlepiej . sliza przeciez on punktu w kontynentalu dla ciebie to powinien poleciec grzegorz moze tez w kontynentalu dobrze to teraz kto wie dlaczego go niema?
(13.01.2010, 10:20)
Martuśka
@ lol
Wiem, wiem, masz rację, ja po prostu nie lubie Ammanna i uwielbiam docinki na jego temat ;p
(13.01.2010, 09:39)
sss
Jestem ciekwy konkursu :)
(13.01.2010, 04:54)
Moris
@JPW23

HAHAHA konkurs nocny, nie zapomne jak pare lat temu wygral Funaki tj najpierw skoczyl z 80m i kilku zawodnikom miedzy innymi Funakiemu dano szanse powtorzyc i skoczyl 135 dostal lepsze noty chyba od Morgensterna druga serie odwolali i sie Japonce cieszyly hehehe
(13.01.2010, 04:40)
krwisty
@Usia myślę, że do Zakopanego jeszcze zdążą Ammanna zgłosić. Rację ma przedmówca który twierdzi, że Simonowi zależy bardziej na PŚ niż IO. Simon nie jest już młodym zawodnikiem i taka forma jaką prezentuje obecnie może po prostu się nie powtórzyć.Kryształowej kuli brakuje mu w swoich trofeach i każdy logicznie myślący skoczek z takim dorobkiem jak on tylko o kuli by marzył. Ja bym marzył. A medal IO może zdobyć jakoby z rozpędu po drodze.A jak nie to i tak posiada już te trofeum .
(13.01.2010, 00:05)
JPW23
heh....ten konkurs w nocy ....to lubie :) Mam nadzieje, ze nie odwolaja jak w poprzednim sezonie.....
(12.01.2010, 22:32)
lol
Martuska Sapporo to tez sa zawody PS wiec ja nie rozumiem twojej wypowiedzi normalny PS a to ze Schlierenzauer nie pojechal to nie oznacza juz ze Amman uczepil sie tej zoltej koszulki Oo:...
(12.01.2010, 21:26)
hej
Za to Ammann nie jest zgłoszony na Zakopane!!!
(12.01.2010, 21:06)
Jasiek96
Zgadzam się z decyzją pana Łukasza. Małysz i Stoch (zwłaszcza ten drugi) niech sobie odpoczną, a niech jadą skoczkowie słabsi/nieoszlifowani/ci, którzy zwykle nie dostają szansy.
(12.01.2010, 20:46)
Martuśka
Ale się Ammann uczepił tego żółtego plastronu, nawet na drugi koniec świata po niego pojedzie
(12.01.2010, 20:18)
Adrianos
potwierdzone składy w Sapporo:

Austria - Thomas Morgenstern, Martin Koch, Stefan Thurnbichler, Mario Innauer, David Zauner

Niemcy- Michael Neumayer, Severin Freund, Stephan Hocke, Maximilian Mechler, Georg Spaeth

Norwegia - Andreas Stjernen, Akseli Kokkonen, Anders Bardal, Vegard Haukoe Sklett

Finlandia - Arttu Lappi, Olli Muotka, Sami Niemi, Juha Matti Ruuskanen, Kimmo Yliriesto

Szwajcari a - Simon Ammann

Polska - Łukasz Rutkowski, Marcin Bachleda, Stefan Hula, Maciej Kot, Dawid Kubacki, Rafał Śliż

Czechy - Antonin Hajek, Jakub Janda, Lukas Hlava, Roman Koudelka
(12.01.2010, 20:00)
:)
Amman wygra bo i tak w to niewierze zeby nawet przy ostrym wietrze w plecy nie weszedl do 30 ale pewnie wygra; )
(12.01.2010, 19:25)
badi
wygra Kot
(12.01.2010, 19:21)
domek
Co śliż w kadrze haha jak on nawet w pucharze kontynentalnym sobie nie radzi to już nie mówmy o pucharze świata szkoda że nie będzie schliriego
(12.01.2010, 16:25)
filipexoro
dobrze ze nie skacze ahonen podbuduje forme
(12.01.2010, 14:45)
legol
Mam nadzijeje ze Rutkowski powalczy o miejsce w 10-tce, a pozostali o awans do 30-stki powalcza,nie bardzo wierze w tego Kota, on na duzych skoczniach gorzej sie czuje no ale zobaczymy.Dla mnie te zawody beda drugorzadna sprawa dlatego ze nie jada ci najwieksi mistrzowie z Gregorem na czele pomijajac Ammana i Morgensterna.
(12.01.2010, 13:32)
:D
@Jaro

Ja i tak w to niewierze zeby nawet punktu Amman nie zdobyl !!
(12.01.2010, 12:02)
Quavertone
Przynajmniej jedna seria powinna się odbyć. Chociażby dla kibiców, trenerów i zawodników. A przynajmniej jest wysoce prawdopodobne, że jeden konkurs się odbędzie.
Co do cyrku - to jednak w ostatnich latach wygrywali tam faworyci i potem zazwyczaj forma przez jakiś czas się utrzymywała, wyjątek: Widhoelzl, który pozbawił się medalu na IO.
(12.01.2010, 11:43)
daf
@Jaro
Nie można przecież wykluczyć, że żaden konkurs się tam nie odbędzie, to byłaby dopiero jazda...
(12.01.2010, 11:36)
Jaro
@Quavertone
To wcale nie takie pewne, że Simon wróci na pierwsze miejsce. W Sapporo jest często taki cyrk, że wszystko może się zdarzyć. Może być i tak, że Ammann nie zdobędzie ani jednego punktu. Pamiętacie ostatnie zwyciestwo Funakiego? Pierwszy skok - katastrofa. Powtórzona seria - zwycięstwo. To samo może przytrafić się każdemu i to w obie strony. A poza tym konkursy mogą w ogóle się nie odbyć. I co wtedy? Niepotrzebny wyjazd na koniec świata, a konkurencja odpoczywa.
(12.01.2010, 11:34)
Quavertone
@hej

Simi poza pierwszą szóstkę nie powinien wylecieć, nawet przy katastrofalnych warunkach (potrafi przecież mocno nadrobić w 2 skoku). Strata do Schlierenzauera wynosi 2 pkt, więc nawet jak się ten jeden konkurs odbędzie to Simi wróci na fotel lidera PŚ. A o to mu chodzi.
(12.01.2010, 11:21)
hej
Wyjazd do Japonii to raczej kwestia pazerności na kasę. Tam i tak bywa loteria,więc zwycięstwa nikt nie ma zagwarantowanego, natomiast kasę tak.Punkty można nadrobić w Zakopanem czy na mamucie w Oberstdorfie oraz w Willingen.
(12.01.2010, 11:06)
Quavertone
Co nie znaczy, że zakładam, że Simi nie zdobędzie medalu na igrzyskach. O nie. Będzie groźny zwłaszcza na średniej skoczni.
(12.01.2010, 11:00)
Quavertone
@Jaro @daf

Kwestia priorytetów. PŚ albo IO. Simi ma złota z obu skoczni, ale nie ma Kryształowej Kuli, dlatego ucieknie Autom w Sapporo i przybliży się znacznie do jej zdobycia. Gregorowi zależy natomiast na IO, bo jeśli chodzi o PŚ, to ma jeszcze sporo lat, żeby go parę razy wygrać. A następna olimpiada dopiero za 4 lata, a wtedy forma może być już nie ta. Pozdrawiam.

(12.01.2010, 10:56)
Jaro
A to mnie Schlierenzauer zdziwił. Myślałem, że nie odpuści i będzie walczył o każdy konkurs. No, zobaczymy jak będzie na ZIO.
(12.01.2010, 10:44)
hej
Hulę dorżną(już sygnalizuje, ż ejest przemęczony) a Rutkoweski straci te resztki formy co ma. Rozumiem, ze obu już skreślono z listy z Vancouver?
Ci dwaj pojechali walczyć o limity na luty? Na zawody w których nie będzie miał kto startować? (Najlepsi lecą do Vancouver a najlepsi juniorzy na MŚJ). Nie lepiej było zostawić na miejscu tych z PK i ewentualnie dosłać Śliża i Bachledę?
Teraz nie pozostaje nic innego jak na lutowy Turniej wNiemczech wsytawić pełny skład Polaków, bo inaczej trenerzy się tylko OSMIESZĄ!
(12.01.2010, 10:25)
daf
Wychodzi na to, że Europa wysyła słabą konkurencję Japończykom, dzięki czemu utargają sporo punkcików, choć Koch, Ammann i Morgenstern mogą skutecznie "zablokować" podium w obu konkursach, a poza pierwszą trójką to już punktowe (niemal) ochłapy.
(12.01.2010, 10:24)
daf
Z jednej strony szacun dla Ammanna, że nie olewa Japońców, ale z drugiej strony... nie oszukujmy się, próbuje kuchennymi drzwiami uciułać odrobinę przewagi nad AUTami i to może się srogo zemścić w Kanadzie. Mam nadzieję, że choć Kuettel ma odrobinę oleju w głowie i spokojnie trenuje a nie szarpie się w konkursach.
(12.01.2010, 10:16)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Kadra na Sapporo bez Małysza, Stocha i Miętusa
Kadra na Sapporo bez Małysza, Stocha i Miętusa

Kadra na Sapporo bez Małysza, Stocha i Miętusa

Najbliższe zawody - szczegółowy program
21 listopada 2024 (czwartek)
19:30
PŚ Lillehammer
odprawa techniczna K/M
22 listopada 2024 (piątek)
09:30
PŚ Lillehammer
oficjalny trening K
13:45
PŚ Lillehammer
oficjalny trening M
16:15
PŚ Lillehammer
konkurs mix
23 listopada 2024 (sobota)
11:00
PŚ Lillehammer
kwalifikacje K
12:30
PŚ Lillehammer
konkurs ind. K
14:45
PŚ Lillehammer
kwalifikacje M
16:00
PŚ Lillehammer
konkurs ind. M
24 listopada 2024 (niedziela)
11:00
PŚ Lillehammer
kwalifikacje K
12:30
PŚ Lillehammer
konkurs ind. K
14:45
PŚ Lillehammer
kwalifikacje M
16:00
PŚ Lillehammer
konkurs ind. M
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Skoki narciarskie w TV
Najbliższe transmisje i programy
teraz
w TV
TVP Sport Letnie Mistrzostwa Polski, Zakopane, Średnia Krokiew - konkursy indywidualne kobiet i mężczyzn
jutro
11:25
TVP Sport Letnie Mistrzostwa Polski, Zakopane, Średnia Krokiew - konkurs drużynowy mężczyzn
transmisje ze skoków
najbardziej aktualny program TV »
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Sonda
Kto był największym objawieniem lata 2024?
Paweł Wąsek
Alex Insam
Artti Aigro
Valentin Foubert
Tate Frantz
Julijan Smid
Szymon Byrski
Łukasz Łukaszczyk
Niki Humml
inny skoczek
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich