Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Prezydium PZN zdecydowało, że po nieudanym dla naszych skoczków sezonie nie przedłuży umowy z trenem Hannu Lepistoe. "Umowa wygasa z końcem kwietnia i nie zostanie przedłużona. Przez ostatnie kilkanaście dni prowadziliśmy szeroko zakrojone konsultacje w środowisku i sportowym i naukowym, po których doszliśmy do wniosku, że na dwa lata przed Igrzyskami Olimpijskimi potrzebna jest zmiana na stanowisku opiekuna kadry. Jesteśmy wdzięczni Hannu Lepistoe za to co zrobił w Polsce przez dwa lata współpracy, doceniamy złoty medal mistrzostw świata i Puchar Świata wywalczony pod jego opieką przez Adama Małysza, z szacunkiem odnosimy się do jego trenerskiego warsztatu, ale uznaliśmy, że zawodnikom potrzebny jest nowy impuls i większa optymalizacja procesu szkoleniowego" - wyjaśnia Grzegorz Mikuła, sekretarz generalny PZN.

Hannu Lepistoe nie poprowadzi naszej kadry w Planicy. Zastąpi go Łukasz Kruczek. Fin nie krył rozczarowania decyzją PZN. "Tak, jestem bardzo rozczarowany, bo wcześniej uzgodniliśmy już cały plan na dłuższy okres, kolejne sezony. Poprzedni rok był tak fantastyczny, że oczekiwania przed obecnym były ogromne. Ja oczekiwałem wiele, a media i kibice jeszcze więcej. I kiedy wyniki nie przyszły, wszyscy stwierdzili, że jesteśmy słabi, że Lepistoe się nie nadaje" - powiedział dla TVP1.

"Mam z trenerem Hannu Lepistoe dżentelmeńską umowę, że mówimy sobie prawdę. Gdy trener zadzwonił do mnie we wtorek w południe, nie chciałem go zwodzić i poinformowałem, że nie przedłużymy z nim umowy na przyszły sezon". - kwituje całą sprawę Apoloniusz Tajner.

"Takie rzeczywiście były plany, ale zmieniło je życie. Już kilka dni temu prezydium PZN zdecydowało, że nie przedłużymy z Lepistoe kontraktu. Ale Hannu jest moim przyjacielem, mieliśmy umowę, że się wzajemnie nie oszukujemy. Gdy zadzwonił do mnie we wtorek i zapytał o przyszły sezon, musiałem być w stosunku do niego fair i zwyczajnie go nie okłamywać. Nie kryję - Hannu mnie zaskoczył! Gdy się dowiedział o naszej decyzji, początkowo poprosił mnie o zwolnienie go z prowadzenia zespołu w Planicy. Nie chciał, aby wokół niego zrobił się szum medialny. Później jednak poinformował, że ma ważny bilet lotniczy i być może zdecyduje się przylecieć do Słowenii, aby pożegnać się z zawodnikami. Decyzję ma podjąć po rozmowie z Łukaszem Kruczkiem".

Kto zostanie nowym trenerem kadry - nie wiadomo. PZN rozważa różne możliwości, także zatrudnienie polskiego szkoleniowca.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« marzec 2008 - wszystkie artykuły
Komentarze
kaja
Nie można w pełni ocenić trenera po dwóch latach wpółpracy. Potrzebuje on czasu, aby zbudowac relacje i wiezi ze swoimi podopiecznymi opierające sie na zaufaniu, szacunku, a dwa sezony to jednak za mało. Należy wziac pod uwage również zawodników. Czy tak czeste zmiany kadrowe przypadkiem im nie zaszkodzą?Wielcy trenerzy (np.Mika Kojonkoski) budują forme zawodnikow oraz zgrany team przez długie lata.
Wydaje mi się,że Hannu został zbyt szybko przekreslony. Ta decyzja jest wyrazem tego, że ludzie nie potrafią pracowac długotrwale i czekac na wyniki i sukcesy, które przeciez nie przychodzą z dnia na dzień.
(04.04.2008, 15:17)
jasiek96
NIEEEEEEEEEEEEEEEEE! KTO ODBUDUJE POLSKIE SKOKI???!!!
(14.03.2008, 22:32)
fan skoków
@master
Ok, błędy się zdarzają :)
(13.03.2008, 15:49)
master
@ fan skoków
Przepraszam, mój błąd. Dzięki za zwrócenie uwagi:) To prawda, dobrze że skaczą młodzi. Oby mieli tylko "dystans" do tego co robią i nie popadali w kompleksy kiedy skaczą zbyt blisko. Faktycznie, jeśli trenerów przyciąga fascynacja możliwości pracy z Adamem to teraz mamy najważniejszy czas by następców kręcił ktoś inny, na razie nikogo nie widać. Nie do pomyślenia jest praca polskiego szkoleniowca za granicą. Przyjdzie czas na rozliczenie z tego co dał nam nasz mistrz.
(13.03.2008, 15:09)
fan skoków
VII.Konkursy drużynowe:
2006/2007: 7. miejsce w Lahti (Stoch, Żyła, Kot, Małysz) & 2007/2008: 11. miejsce w Kuusamo (Stoch, Żyła, Kot, Małysz), 10. miejsce w Willingen (Stoch, Kot, Hula, Małysz).
VIII.TCS:
2006/2007: 7.Małysz, 15.Stoch, 56.Śliż, 65.Hula & 2007/2008: 4.Małysz, 21.Stoch, 54.Kot, 60.Bachleda.
IX.TN:
2007: 1.Małysz, 21.Stoch, 30.Żyła, 54.Hula &
2008: 8.Małysz, 36.Stoch, 49.Żyła, 62.Kot.
X.PŚ w lotach:
2006/2007: 1.Małysz, 22.Stoch, 38.Mateja, 43.Hula &
2007/2008: 12.Stoch.
XI.MŚ:
Sa pporo 2007: K120: 4.Małysz, 13. Stoch, 35.Żyła, 38.Mateja, drużynowy: 5. miejsce (Stoch, Żyła, Mateja, Małysz), K90: 1.Małysz, 11.Stoch, 39.Mateja, 41.Żyła & Oberstdorf 2008: indywidualnie: 9.Małysz, 34.Stoch, 44.Żyła, 55.Bachleda. drużynowo: 10. miejsce (Stoch, Żyła, Hula, Małysz).
Oczywiście nielicząc małych wyjątków głównie w LGP sezon 2006/2007 lepszy od 2007/2008, ale nawet ten sezon pod pewnymi względami jest lepszy od najsłabszego ostatnich lat 2003/2004.
(13.03.2008, 08:43)
fan skoków
Sezon 2006/2007 & sezon 2007/2008:
I.LGP:
20 06: 1.A.Małysz, 37.K.Stoch, 44.W.Skupień, 48.R.Śliż, 78.S.Hula, 81.R.Mateja & 2007: 2.Małysz, 12.Stoch, 32.M.Bachleda, 35.P.Żyła, 42.Skupień, 44.Śliż, 48.M.Kot, 83.Mateja.
II.PN w LGP:
2006: 4. miejsce & 2007: 2. miejsce.
III. Konkursy drużynowe w LGP:
2006: 5. miejsce w Hinterzarten (Hula, Żyła, Stoch, Małysz) & 2007: 7. miejsce w Hinterzarten: (Żyła, Stoch, Kot, Małysz).
IV.Puchar 4 Narodów:
2006: 2.Małysz, 26.Stoch, 41.Hula, 57.Śliż, 61.Żyła & 2007: 2.Małysz, 19.Stoch, 25.Kot, 41.Żyła.
V.PŚ:
20 06/2007: 1.Małysz, 30.Stoch, 55.Żyła, 60.Hula, 85.Mateja & 2007/2008: 13.Małysz, 29.Stoch, 73.Hula, 77.Bachleda.
VI.PN:
2006/2007: 5. miejsce & 2007/2008: 9. miejsce.
(13.03.2008, 08:42)
fan skoków
@mięsista
Kruczek można powiedzieć że ma jeszcze jeden atut młodość. Stosunkowo niedawno skończył karierę, wie jak to wygląda od strony zawodnika, lepiej ich rozumie, cały czas jest II trenerem rok kadry B, później A więc zna bardzo dobrze tych zawodników, a w szczególności z Małyszem z którym był w: Ramsau, Nagano czy Salt Lake City.
(12.03.2008, 23:50)
fan skoków
@master
Akurat Stoch zrobił duże postępy, tylko niestety brakuje stabilizaccji, konieczny jest psycholog. Żyła miał zadatki na bycie takim jak teraz Stoch, ale w tym sezonie kompletnie się pogubił. A Kot, no cóż jest jeszcze bardzo młody to było błędem wysyłanie go na połowę konkursów, ale oczywiście jakieś punkty powinien zdobyć. Trzeba oddać to Lepistoe, że właśnie zaczął stawiać na młodych fakt startów młodego Kota w PŚ za też należą się brawa, bo jakoś wcześniej żaden z trenerów nie próbował czegoś takiego. Co dzięki Horngacherówi osiągnął M.Rutkowski nic, a przynajmniej niewiele, bo to o czym mówisz to jest sezon 2003/2004, a wtedy juniorami rządził Kuttin.
(12.03.2008, 23:40)
mięsista
dobra, trochę ochlonęłam...
przeczyta łam wszystkie wasze komentzrze, fajnie, ze tu jesteście, naprawde, dzięki, przeczytalam dużo mądrych slów
osobiście uważam, ze polski trener nie bylby zly, Kruczek takze nie. Przede wszystkim dlatego, ze jest bylby Polakiem i umialby się odnaleźć w tej paskudnej rzeczywistości. Strasznie mo szkoda Lepisto - wygląda na to, ze zmusili go do wczesniejszej emerytury... Odrazu wam powiem - nie liczcie na Nikunena. Pewni zachaczy się w Niemczech, na Polskę nie będzie chcial nawet zerknąć( no nie wiem, moze się mylę, ale jakoś tego nie widze). Już prędzej Shoedler, albo Horngaher....ale naprawde wierzycie, ze będzie chcial pracować u Poalków? który tener by chcial?? help!!! chyba zaczynam panikować :(
(12.03.2008, 23:29)
master
Dajcie spokój. Trenerzy się zmieniają, jedni przychodzą, inni odchodzą. Małysz Małyszem a reszta? Stoch miał latać i lądować regularnie w 15, Kot choć większość sezonu startował - nic. Rozumiem przez to, że szczytem marzeń ma być kwalifikowanie się do 30stki? Co będzie jak w 2010 roku Adam pożegna się przez mikrofon po swoim ostatnim skoku na miejmy nadzieje nowej skoczni w Wiśle? Kiedy pracował u nas Horngaher każdy kto był w kadrze B jakoś szybko wychodził z dołka(być może przez mniejsze obciążenia) Co osiągnął dzięki niemu Mateusz Rutkowski? Kogo pokonał, i kto jest z nich dzisiaj na jakim miejscu? Sam trener to nic, trzeba kolektywu, zgrania. Lepistoe chciał już odejść na emeryturę, być może w PZNie doszli do wniosku, że kto już widzi swoje ostatnie dni jako trener robi wszystko na odwał. Nie wątpie, że Finowi brakuje klasy, tylko trzeba też myśleć głowami innych. Przyszły sezon to zwycięstwa, a kolejny to już tylko przygotowanie pod Vancouver. Może byc naprawdę dobrze:)
(12.03.2008, 23:13)
fan skoków
Kto następcą Lepistoe?
Myślę, że mamy 4 kandydatów:
a)Tommi Nikkunen: dobry trener, jednak myślę że drużyny u nas nie stworzy, widać to po Finach, ok wprowadził Lappiego, Kokkonena, Happonena i Olliego, medale zdobywali. Ale jak dla Finów to powinni mieć conajmniej 6 równorzędnych zawodników na wysokim poziomie, ale zazwyczaj było tak albo brakowało 4, albo skoczkowie byli nierówni.

b)Bernie Schoedler: wydaje się być najlepszy do czołówki wprowadził: Ammanna i Kuettela, sprowadził Moellingera, który na początku nieźle skakał. No ale nigdy nie miał tego 4, a czasem nawet 3, a Szwajcarzy do dziś nie przykładają się do konkursów drużynowych.

c)Ste fan Horngacher:
Sukcesy ma z juniorami, ale także pojedynczymi skoczkami, ma doświadczenie z pracy w Polsce. Ale też trzeba pamiętać, że nigdy nie prowadził narodowej kadry seniorów.

d)Łukas z Kruczek:
Jego dałem po tym jak obejrzałem wiadomości sportowe TVP, bo wygląda na to że PZN o nim myśli. Na + ma to że od dłuższego czasu jest asystentem trenerów głównych kadry A i przez 1 sezon kadry B, obserwował ich pracę widział popełniane błędy, próby ich naprawiania itp. więc można powiedzieć że praktykę już przeszedł. Do tego można dodać że jest jedynym w Polsce trenerem dyplomowanym (nie jestem pewien bo o tym artykuł czytałem 2 lata temu i nie jestem do końca pewien ale o coś takiego chodziło). Tylko że Łukasz nigdy niepoprowadził samodzielnie żadnej kadry nawet juniorskiej, ani w żadnym klubie. Dlatego stawianie na niego byłoby bardzo ryzykownym zagraniem. A jeśli chce mieć medal w Vancouver to musimy stawiać ma pewni wyborru conajmniej na 95%, bo nasza kadra nie jest miejscem na eksperymenty.
(12.03.2008, 23:11)
4por
I co teraz??? Przecież nie znajdziemy lepszego trenera od Hannu :/
(12.03.2008, 22:56)
Emilia Pustelnik
mięsista- nie, niestety to nie jest jeden z kiepskich prima aprillisowych zartow.szkoda...
(12.03.2008, 22:41)
mięsista
cooooooooooo???
powiedzci e, ze to zart!!! bardzo kiepski, przyznam
:((((((((((((
(12.03.2008, 22:36)
Tootiki
idiotyczne, po porstu idiotyczne, właściwie żaden element tej decyzji nie ma jakiegoś choć trochę sensownego uzasadnienia...
(12.03.2008, 22:08)
Jaro
I po co to było? I co teraz? Przyjdzie ktoś inny (znacznie mniej doświadczony, bo bardziej doświadczonych od Lepistoe po prostu nie ma...) i co? Małysz miał w swojej karierze czterech trenerów i za kadencji KAŻDEGO z nich wygrywał a potem był (w mniejszym lub większym, ale jednak) dołku. Małysz to zawodnik wyjątkowy i on może wygrywać nawet bez trenera. A reszta naszych? Z pustego i Salomon nie naleje, więc nie widzę tu winy Lepistoe. Szkoda, że tracimy takiego trenera...
(12.03.2008, 21:44)
fan skoków
@2006
Oczywiście nie tak dosłownie same sukcesy, ale ich bardzo dużo było w całej karierze. Co do Austriaków to trzeba przyznać że sezon 2002/2003 był niesamowity, co nowa osoba na PŚ tym ma bardziej zakakujące wyniki, no ale przegrał wtedy MŚ. Ale to on odkrył gwiazdy austriackie: Morgensterna i Koflera, o których mało kto wcześniej słyszał. O innych nie mówię bo długo nie przetrwali, A sezon 2003/2004? Wtedy poprostu nie było mocnych na skandynawów, zaledwie 4 zwycięstwa innych narodowości. Tą dominację przypieczętowała Planica. Nie mówię że to tylko to, ale o tym też należy pamiętać. Co do Włochów, to najlepszy komentarz do tego co tam zrobił to: w sezonie 2005/2006 Włosi w PŚ zdobyli w PŚ 92 pkt, a w sezonie 2003/2004 (rok przed jego przyjściem) aż... 57! Tylko że jest mały problem bo to są punkty COC+ COC letni, więc nie mów że z Włochami nic nie zrobił, zresztą Włosi nie są głupi i chcieli go zatrzymać na szczęście PZN go zgarnął. A co do twojego pytania, nie wiem o co w nim chodzi, ale szczyt formy skoczków powinien być na środek lutego, czemu chyba nie muszę mówić. Ale taki wynik jaki nasi uzyskali na ostatnim LGP pokazuje możliwości: trenera, zawodników.
@prezes_pzn< br>Bla, bla, bla. Stara gadka jak jakiegoś trenera ktoś nie lubi to zawsze mówi że sukcesy Małysza to tylko jego wyłącznie zasługa i po co w ogóle jemu trener. Powiem krótko: dziecinada. Lepistoe nic nie zrobił? Ok, ale tzn. że inni trenerzy kadry z poprzednich lat chyba zrobili jeszcze mniej niż 0. Bo sezon 2006/2007 był jak do tej pory najlepszy w historii, albo z jakiś około 20 lat. Bo z tego co czytałem Fijas i Bobak tworzyli niezły duet.

A jeszcze co do Lepistoe, nieuważam żeby był gorszym trenerem od Kojonkoskiego. Oczywiście wiem że jakieś 90% internautów jak nie więej ze mną się nie zgodzi. Ale to moje prywatne zdanie, do którego mam prawo.
(12.03.2008, 21:31)
obserwator
No to powodzenia panowie z PZN-u, macie teraz pole do popisu,znajdzcie trenera lepszego od Lepistoe, ba, zatrudnijcie go.Bo jak narazie tylko sie kompromitujecie, tak samo jak ostatnio z tym telefonem do Rutkowskiego.To jest smiech na sali.Kolejna wasza kompromitacja to nie wystawienie druzynowki.No to 3 kompromitacje w ciagu tygodnia.Brawo!
(12.03.2008, 21:13)
Patryczek@
Hannu był najlepszy jak Kruczek ma być trenerem polskiej kadry to kicha
(12.03.2008, 19:56)
jamkamichal
Wielka szkoda... Choć nie powinniśmy obrażać innych ! Jeden nie uda sezon, a już zmiana ! Żenada !!! Hannu jest najlepszym trenerem.
(12.03.2008, 19:45)
lilcia
Kogo oni chcą znaleźć jak nie Lepistoe?!
Jakie to głupie i żenujące...
Nie poszło zawodnikom to dawaj zmienić trenera!
No głupota kompletna. Lepistoe to fachowiec, znany i ceniony, i to właśnie z nim Małysz zdobył 4 Kryształową Kulę PŚ!
Ok. może popełnił błąd w przygotowaniach do tego sezonu, ale mogli dać mu szansę na naprawienie go. Ludzie żądają cudów! - Chcą żeby Małysz latał jak maszyna, jak automat, a to jest człowiek, i to człowiek wielki,który pokazał i zapewne jeszcze pokaże wiele, ale i dwa lata temu również był już przekreślany. A jednak odzyskał formę. Z jego wypowiedzi wynika, że dobrze mu się pracuje z Hannu, więc po co znowu coś zmieniać - i po raz kolejny zaczynać od nowa, przyzwyczajać sie do trenera i trybu szkoleniowego ...
?
No jak na moje rozumowanie to jakiś absurd ;/
A Lepistoe to normalnie się należą ogromne podziękowania i przeprosiny za kompletny brak zaufania ...
(12.03.2008, 19:35)
maa
jak zwykle cała kaszana z Tajnerem na czele odstawiła cyrk, ŻENADA
(12.03.2008, 18:46)
Kira
Na początku wyglądało to tak, jakby wywalili Lepistoe. Tak po prostu! Teraz to wyszło tak, że trener sam nie chce polecieć do Planicy! Może rzeczywiście tak jest. Jednak wszystko wygląda tak, jakby Tajner chciał zwolnić Lepistoe, a za wczęśnie wyciekło to do mediów. Tym bardziej, że nie wszystko z tym zwolnieniem było w porządku. Teraz trzeba ściemy. Tak, czy tak cała sprawa nie jest czysta, a tym bardziej jest nie w porządku i wrednie przeprowadzona.
(12.03.2008, 18:42)
Emilia Pustelnik
wypada raz jeszcze zacytować słowa Kuttina " współczuję każdemu zagranicznemu trnerowi polskich skoczków, tutaj nie da się pracować." Jakie to jest prawdziwe. Hannu jest świetnym trenerem, nie znajdziemy lepszego. Po za tym który skzoleniowiec będzie chciał współpracować z rozkapryszonymi działaczami i wiecznie niezadowolonymi kibicami (nie generalizuje, ale przeciez zawsze szukamy dziury w calym kiedy sytuacja nie jest dobra, a nie oszukujmy sie, jeden sezon to za malo zeby zrobic cos z niczego) dodatkowo bedzie mial sznur na szyi bo dazda mu max jeden sezon zeby zdzialac cuda. A cudow nie ma! Smutne to jest, ale prawdziwe, dlugo sobie poczekamy na nastepce Adama.
(12.03.2008, 18:41)
uskotko
nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że Tommi Nikunen ma oziębły charakter.
(12.03.2008, 18:21)
obserwator
No niestety tu nie Finlandia a Polska.Jak nie ma sukcesow to out,wynocha, a wystarczyl jeden nieudany sezon.I pisze ogolnie jak jest zeby antylepistowcy sie na mnie nie rzucili.
(12.03.2008, 17:45)
TOTTI
Wielki błąd. To jest chore i w pełni się z tobą zgadzam Orlo. A Schoedler lub Nikkunen na pewno don as nie przyjdzie. Schoedler pewnie pojdzie do Niemcow a Nikkunen moze sobie zupelnie gdzie indziej zagrzac.

Lepistoe to świetny i doświadczony trener, który sprawił że Małysz rok temu przeżywał drugą sportową młodość jak Hess doprowadził na wyżyny Weissfloga a Horngacher osobisty trener Schmitta w tamtym roku sprawil ze Martin osiagal wyniki jakie przed kontuzja.

A teraz na pewno takiego jak Lepistoe nie znajdziemy. Jest tez Matjaz Zupan, ale on nie pasuje do Polskich skoczkow tylko do Słowenii ktora prowadzil pare lat i doprowadził Peterkę do drugiej sportowej młodości a Kranjca do 'szczytu' formy bo Robby skacze bardzo nierowno i jeszcze Zontę doprowadził do szczytu formy, wybor jest wielki na trenera, ale nie bedzie latwo kogokolwiek sprowadzic.
(12.03.2008, 17:41)
necik
Ech, w Polsce jest tak: jak wszystko jest w porządku to nikt nikogo się nie czepia, a jak tylko zacznie się cokolwiek psuć to szukamy winy w ,,obcych". A wtedy już nie pamięta się tego ile ten ktoś zrobil dla nas, a w tym wypadku Hannu dla Małysza i innych
(12.03.2008, 16:47)
mam pomysla
niech trenerem zostanie ks rydzyk nasza kadra bedzie skakac jak z nut a skoki beda w tv trwam
(12.03.2008, 16:04)
prawdziwy prawnik
prawnik, zadna umowa nie przedłuża się automatycznie, byłaby to tzw, niedozwolona klauzula omowna./-
(12.03.2008, 16:03)
Orlo
@fan skoków
Święte słowa. Przypomnijcie sobie jak było z Tajnerem. 3 kapitalne sezony. 3 Kryształowe Kule z rzędu! I co? 4 sezon nieudany i już na wyleciał. To jest chore! A spójrzcie na taką Finlandię. Poprzedni sezon był dla Finów słabiutki. I co? wywalili Nikunena? Nie. I w tym sezonie idzie Finom całkiem dobrze. Ahonen piąte zwycięstwo w turnieju 4 skoczni, brąz na MŚ w lotach, 4 wygrane konkursy, drużyna zdobywa srebro na MŚ w lotach, Happonen wysoka forma pod koniec sezonu. U nas też tak mogłoby być. Mogłoby...
(12.03.2008, 15:38)
prezes_pzn
Lepistoe nic nie zrobił.
Ten Puchar Świata Adama to była tylko kwestia jego fantastycznej formy. Potrzebujemy trenera takiego jak Schoedler, potrafiacego rozumiec juniorow i wynajdywac talenty. Bo nie wiem, czy wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale Adam powoli się kończy.
Teraz czas znaleźć klasowych następców. Paru już mamy, trzeba po prostu z nimi popracować. Teraz młodzi są ważniejsi od Adama. Małysz praktycznie nie potrzebuje trenera, bo jest szalenie doświadczony. Niech nowy trener zajmie się w końcu pokoleniem 20-latków!
Coś trzeba zrobić, a Lepisto na pewno sie do tego nie nadaje
Zdecydowanie jestem przeciwko polskim trenerom, bo sa zwyczajnie slabi i nie maja renomy. Jeśli chce sie byc jednym z potentatow PŚ, trzeba postawić na rutynę.
Osobiście jestem za Nikunenem, ale raczej wygra Schoedler. Nikunen bedzie wiecej wymagal, bo jest lepszym trenerem od Schoedlera. I przez to PZN moze nie dac sobie rady.
MÓWIĘ DO PZN: Proszę tylko wybierzcie mądrze i rozważnie zastanówcie się długo, żeby nie było powtórki z Kuttina .
I proszę liczyć się ze zdaniem skoczków
A tak nawiasem : POLACY POWODZENIA W PLANICY!
LICZE NA PODIUM ADAMA!
(12.03.2008, 15:38)
alunia
Jak sezon jest do bani to zawsze jest winny trener i wtedy mówią mu do widzenia! Ciekawa też jestem jakiego trenera wezmą Niemcy??
@borsuk
mi o mi, że podzielasz moje zdanie...niektórzy się tylko denerwują jak ktos powie prawde.... ;|
(12.03.2008, 15:10)
FAN SKOKOW
NO TROCHE NIE ROZWANA TA DECYZJA W KONCU KAZDEMU ZDARZAJA SIE BŁEDY ALE JUZ PO FAKCIE A TAK NAWIASEM WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI URODZIN DLA DAWIDA KUBACKIEGO
(12.03.2008, 15:01)
KIBIC
Markopolo brawo !!! ten sezon był na treningi następny będzie na sukcesy
(12.03.2008, 14:50)
KIBIC
CZY ONI POWARIOWALI !? Lepistoe to super trener śietny fachowiec jeden nieudany sezon i już go zwalniają czuje że z takim podejściem nigdy nic nie osiągniemy . Na sukcesy potrzeba czasu czasem to jest jeden słabszy sezon ale potem już metody treningowe zaczynają działać i są sukcesy . To był człowiek z przyszłością (w sumie był to tylko dla polaków) chciał wprowadzić nowy styl szkolenia młodzieży . Ale oni chyba uważają że wszyscy są święci tylko trener zawsze winien . I jeśli tyle trenerów było i żadnemu większych sukcesów ze skoczkami(poza Małyszem) nie udało sie osiągnąć a gdzie indziej je osiągają (np.: Hainz Kuttin trener juniorów Niemieckich obecnie z dwoma medalami złotymi) więc może trzeba pomyśleć kto jest winny !!!
(12.03.2008, 14:46)
master
To jest rzeczywiście mało eleganckie- rozstawać się z trenerem przed końcem sezonu. Inne związki (Niemcy, Czesi, Finowie) już to to zrobiły. Tą przepychankę trzeba rozstrzygnąć na swoją korzyść, bo trenerów wysokiej klasy nie ma zbyt wielu. Sam jestem zwolennikiem kandydatury Berni Shoedlera. Otwarty, potrafi dotrzeć do zawodników. Pod jego skrzydłami Kamil Stoch mógłby przestać być taki naburmuszony i do przesady krytyczny. Co osiągnął- wiadomo. Horngaher nie ma doświadczenia w pracy z pierwszym zespołem, choć z juniorami zrobił ładny wynik. Na wpadki już nie można sobie pozwolić. Nikunen ma zbyt oziębły charakter, co po części tłumaczy jego pochodzenie. Jak na kraj trenersko niedoświadczony na górnej półce i mający kiepską drużynę, trener krajowy to niezbyt trafne rozwiązanie. Oczywiście Jan Szturc zna Adama jak żaden trener, ale czy poradzi sobie z resztą. Skoczkowie muszą być w 100% przekonani do trenera i jego metod, inaczej nie ma szans na sukces. Dołączenie Blecharza do sztabu to świetny pomysł, szkoda że Żołądź na razie nie jest brany pod uwagę lub zainteresowany (tego nie wiem). Po ciężkiej pracy siłowej jaką zafundował ekipie Lepisoe możemy mieć powtórkę z rozrywki, kiedy to odchodził Kuttin. Pamiętam jak Fin prowadził Austrię i też korzystał z pracy poprzednika. Zwycięstwo jedno za drugim. Małysz ma przed sobą najprawdopodobniej dwa ostatnie sezony w karierze i jego organizm nie trzyma już tak formy i nie odpowiada pozytywnie na obciążenia. Boję się tylko jednego. Przy sukcesach w sezonie przyszłym oby nie nastąpiła obniżka formy na czas olimpiady. Dwa indywidualne konkursy gdzie aktualna dyspozycja zadecyduje, kto wyjedzie ze złotymi medalami. Konkurencja jest dużo większa niż jeszcze kilka lat temu. Myślę że Adam wyląduje bardzo blisko osiągnięć Nykkanena pod względem zdobytych zwycięstw i zgarnie piątą kryształową kulę z medalem MŚ. Co do reszty- poczekamy, zobaczymy.
(12.03.2008, 14:41)
prawnik
Lepistoe miał umowe o pracę do 2008, czyli nikt go nie zwolnił! Umowa nie została przedłuzona i tyle!
Musieli mu dac informację wcześniej, bo jakby dali kilka dni później to w myśl prawa umowa chyba uległaby automatycznemu przedłużeniu i PZN musiałby mu płacić przez następny chyba rok!
(12.03.2008, 14:27)
Bobby14
Ja nie wiem kompletnie co o tym myślec sadze jedno Lepistoe powinien zostać bo za krotko tu byl by mogl zrobic cos wiecej. A wykraczajac poza to zadnemu trenerowi nie udalo sie wprowadzac polakow do 30 nikomu. Zawsze tylko wszystko pastwili sie nad Małyszem bo tylko on tu istnieje. Jesli jakis trener sprawi ze bedziemy mieli co konkurs po 3 punktujacych to wtedy to bedzie prawdziwy gosc niniejszym nie odmawiam wielkosci Lepistoe bo walczenie o KK nie jest latwe nawet jak sie ma Małysza. Co to Rohweina to fakt to bedzie klapa jesli tu zawida Schoedler tak samo w Szwajcari na razie jest 2 skoczkow i tak zostaje . Trener Francuzow osiagnal niesamowicie wiele z przecietniakami a wrecz slabeuszami moze on? Ale wiadomo jesli w newsie pisze ,,mozliwosc takze zatrudnienia polskiego szkoleniowca" to juz wiadomo co bedzie . Nie mowie ze np Kruczek jest kiepski bo niewiadomo jakby sobie poradzil , ale no przynajmniej nie wydaje mi sie by byl wielki ...tak czy siak z pustego Salomon nie naleje niewiadomo jaki trener w tym kraju nic nie zdziala z innymi skoczkami , tu nie ma skoczni, funduszy, logicznego myslenia na zdobycie innych zawodnikow a nie tylko Małysza. Po prostu caly PZN powinien zaczac logicznie myslec, ale niestety pieniedzy w tym kraju na sport po prostu nie ma kazdy woli zgarnac dla siebie . Moze kiedys bedzie lepiej moze. Oby trzeba w to chociaz wierzyc.
(12.03.2008, 13:10)
markopolo55
ludzie!!!
chyba nikt nie myśli realnie!!!
z całym szacunkiem dla ADAMA jest on już u schyłku kariery i to co już osiągnął śmiało pozwala ją zakończyć już teraz. medal na olimpiadzie byłby wspaniałym zakończeniem jego kariery szczególnie złoty którego nie ma w kolekcji ale będzie to bardzo trudne!!
nie zdziwiłbym sie gdyby Adam zakończył karierę jeszcze przed igrzyskami!!! Dla mnie jest obok Nykänena najlepszym skoczkiem wszech czasów! Nie prędko doczekamy się skoczka tej miary i o skokach znowu stanie się cicho!!! Ile skacze już Małysz i gdzie są ci jego następcy???
zmienianie trenera teraz to dla mnie bzdura tym bardziej że obecny trener wie gdzie popełnił błędy!!!
a zdobycie medalu przez skoczków na olimpiadzie to jak trafienie 6-ki w toto......................
(12.03.2008, 12:43)
Oberguppenfuhrer
durnie, nie mogli z tym poczekac na kniec sezonu? beznadzieja...
(12.03.2008, 11:48)
????
jak zwalnia sie doswiadczonego hanu to trzeba tez zwolnic wszystkich. a w pierwszej kolejności kruczka i beznadziejnego fizjoterapełte kota!!
(12.03.2008, 11:16)
meva
Moim zdaniem najlepszy zespół trenerski byłby
S. Horngacher + J. Szurc
(12.03.2008, 11:16)
????
troche to jest smieszne ze popełnimay podobny blad jak porzed poprzednimi igrzyskami olipijskimi, wtedy tez był zmieniony trener 2lata przed. dziwne jest to ze tylko przychodzi słabszy sezon i juz nik nie pamięta poprzedniego kiedy to wszyscy fina nosili na rękach. jestem ciekaw kto bedzie następca hanu bo jak patrze na kandydatów to zaden nie jest godny i nie ma odpowiednich sukcesów zeby prowadzic małysza, trzeba sie zastanowic czy tą decyzja nie obiera sie małyszowi złotego medalu igrzysk olmpijskich......
(12.03.2008, 11:12)
mateusz_rulez
Bardzo dobrze, następcą powinien zostać Nikunen albo Schedler :)
(12.03.2008, 11:11)
uskotko
"ciagle wyjazdy do Finlandii" wiazaly sie najpewniej z tym, ze Hannu nigdy sie z domu do Polski nie wyprowadzil i podczas sezonu zimowego z kadra widywal sie jedynie w czasie zawodow - tak bylo ustalone zaraz na samym poczatku.
(12.03.2008, 10:39)
misz
Cóż na ocenę przyjdzie, jeszcze czas, myślę, że w okolicach przyszłorocznego turnieju czterech skoczni będzie można mówić czy to dobra decyzja czy nie...
Do PZN można mieć zastrzeżenia, ale bez przesady
I jeszcze jedno odczepcie się od Kruczka, Kazimierz Górski też był przeciętnym zawodnikiem, a trenerem został świetnym, kto wie może z panem Łukaszem będzie tak samo....
(12.03.2008, 10:37)
cube
ja sie pytam - kiedy wreszcie wyleci Kruczek?
(12.03.2008, 10:15)
Wojciech
Hannu Lepistoe po ostatnim konkursie w Skandynawii nie wrócił do Polski.
Został w domu.
Zadzwonił wczoraj do Tajnera, spytać czy nadal będzie z nim przedłużona umowa bo chciał wiedzieć, wtedy Tajner powiedział u, ze nie.
Stąd Lepistoe poprosił aby mógł już nie przyjeżdżać do Planicy na co Tajner się zgodził.
Ale nie powiedziane, ze nie przyjedzie pożegnać się ze skoczkami.
Ja osobiście bardzo jestem mu wdzięczny za cały ubiegły sezon, za 4-tą kule Adama dużą i małą, za 4 medal MŚ,
to był niesamowity sezon, ten okazał się słabszy, poniżej oczekiwań zarówno jego samego jak i kibiców,
ale cóż, taki sport, Adam nie zawsze bywał na szczycie,
gorzej wypadli pozostali nasi zawodnicy, to jest katastrofa.
(12.03.2008, 10:13)
elf
moim zdaniem zbyt czesto zmieniamy trenera :/ przez 2 lata trudno jest cokolwiek osiagnac,szczegolnie kiedy ma sie takich zawodnikow :/ (nie liczac Adama, rzecz jasna)
(12.03.2008, 10:09)
KUka
Szkoda mi troche Hannu,No ale nie byl on moim ulubiencem.
Mysle ze w tamtym sezonie mu sie poprostu udalo.
W kazdych wywiadach wypowiadal sie kruczek a nie lepistoe.Tak jak by Kruczek byl trenerem,A hannu sobie wszystko olewal i czekal na sukcesy az same przyjda
Kruczek wybitnym skoczkiem nie byl ale w tym sezonie
wygladalo na to ze jako trener Kruczek wiecej robil niz
Lepistoe.Ja bym chcial widziec nareszcie jakiegos polskiego trenera.A nie caly czas jakis zagranicznych trenerow.Moze Celej??WIem ze napewno sie nie zgodzicie.Ale np:popatrzcie na Schedlera oprocz Ammana i Kuettela nic nie zrobil w szwajcari istnialo tylko 2 skoczkow na dobrym poziomie.
(12.03.2008, 09:11)
borsuk
@ alunia
Dużo w tym racji, co napisałaś. Oczywiście można było zakończyć współpracę z Lepistoe, ale chyba nie telefonicznie i nie tak "z partyzanta". W krajach o wysokiej kulturze na rynku pracy (do takich z pewnością należy Finlandia) takie zachowanie jest nie do przyjęcia i razi prostactwem. Te tłumaczenia Tajnera o tym, że zachował się jak dżentelmen, to trochę czcza gadanina. Skoro bowiem już od jakiegoś czasu prowadzone były rozmowy z następcami trenera kadry i od kilku dni zapadła definitywna decyzja o rezygnacji z Lepistoe, to i tak o tych faktach Lepistoe dowiedział się z dużym poślizgiem - można więc było wybrać właściwy mioment i ogłościć tę decyzję w bardziej taktowny sposób.

@ koleś
Wszystko jest kwestią solidnie skonstruowanego kontraktu. Jeżeli PZN-owi nie odpowiadają zbyt częste wyjazdy trenera do domu i zaoczne prowadzenie treningów, to trzeba w umowie poczynić odpowiednie zastrzeżenia w tym zakresie. Płacą całkiem nieźle, więc mogą wymagać...
(12.03.2008, 08:58)
Aduro1234
moim zdaniem szkoda ze lepistoe zwolnili ale tajner tez mial slabe sezony! Niech zatrudnia nikunena albo bernie schedlera!!! OBY NIE HEINZA KUTTINA!!!
(12.03.2008, 08:47)
volkania
co? narty Malysza z 2000 roku? przeciez one sa stare maja z 8 lat i szkoda mi jego trenera ;;(
(12.03.2008, 08:40)
2006
@fan skoków
Jestem zdumiony Twoim komentarzem, dotychczas pisałes do rzeczy...
Pasmo sukcesów Lepistoe to zakończyło się gdzieś w połowie lat 90-tych. Austriacy tego "znakomitego trenera" wyrzucili na pysk w czasie trwania sezonu, dzięki temu teraz mogą się cieszyć sukcesami swoich młodych wilków, z Włochami nic nie osiągnął, a w Polsce... zapewne sądził, że będzie drugim po Tajnerze trenerem, który będzie się woził na sukcesach Adama, cóż przeliczył się. Pytanie za 10 pktów: Czy szykowanie szczytu formy na okres sierpień - październik świadczy o znakomitym kunszcie trenerskim?
(12.03.2008, 08:32)
alunia
Moim zdaniem to było-żeby nie powiedzieć obraźliwie-niesmaczne żeby zwalniać Hannu przed 2 ostatnimi konkursami :/ Typowa mentalnośc Polaków;|
(12.03.2008, 08:15)
fan skoków
@uskotko
Dzięki :)
@misiek52h
Bardzo dużo masz racji, no może poza tym PZPN-em :)))) Co do tego co napisałeś o Lepistoe też uważam że mogło tak być, dlatego uważam że trzeba by było najpierw jakoś zbadać chęć dalszego trenowania. A co do Rutkowskiego no napewno nie tak dosłownie ciężko zrobić tak żeby ktoś nie pił napewno muszą być chęci i z drugiej strony. A przecież Mateusz nie pierwszy nie ostatni utopił swoją karierę w alkoholu, np. Nieminen czy Peterka choć obaj wrócili, choć już nie do tego poziomu, no ale miejmy nadzieję że podobnie będzie z Mateuszem. Ale też napewno nie można całej odpowiedzialności za to zrzucać na Kuttina bo też i dobrze PZN mógł coś zrobić.
@mati
A co ma piernik do wiatraka?
(12.03.2008, 08:13)
misiek52h
Największy problem skoków narciarskich w Polsce to prezydium PZPN. Moim zdaniem brak psychologów i ekipy pomocniczej to nie wina kolejnych trenerów lecz PZPN-u który oszczędza na skoczkach aby móc wozić się po świecie (i swoich synów oraz innych Pochwał)(afery i kłutnie o pieniądze z promotorem Małysza).
Podejrzewam, że trenerzy nie mogą tego komentować publicznie ze względu na kontrakty.
Lepistoe to dobry trener lecz w tym roku nie miał już ochoty na trenowanie (ciągłe wyjazdy do Finlandii) i było to wiadome już w lecie ale PZPN tego nie zauważył.
Tajner na początku też był pełen optymizmu i osiągnął wielkie sukcesy ale po paru latach wciągnęli go do spółki i teraz on reprezentuje PZPN. Układziki jak w każdej dziedzinie władzy w Polsce. Polskie skoki nie umrą po prostu będą takie jak zawsze przed Małyszem. 2-3 średnich zawodników (najczęściej kuzyni prezesów) będą jeździć po świecie - czasami wchodząc do PŚ i 30-tki na Mistrzostwach. Dalej będziemy marnować talenty jak Rutkowski (18- latek któremu pozwolono pić), Mateja (dla którego nie było psychologa), Małysz (po 3 wygranych PŚ pozwolono na to aby zginął na parę lat a później skąpiono na porządną ekipę) i rzesze bezimiennych którzy poszli do szkół zawodowych bo w skokach nie widzieli przyszłości.
PS. Kuttin dobrze radził sobie z młodymi w Polsce teraz świetnie radzi sobie w Austrii (myślicie że trzymali by go tam jeśli byłby słabym trenerem) ale jak dostał 1 kadrę Polski to klapa - dlaczego , brak kasy i nasi prezusiowie załatwią każdego.
Adam Małysz jest wielki że w takim kraju osiągnął tak wiele. Wierzę w niego że jeszcze zdobędzie złoto olimpijskie czego mu serdecznie życzę, Ale wierzę tylko w niego i w jego własne siły.
(12.03.2008, 07:51)
juzer
Lepistoe miał dwa zadania:
1.Odnowić Małysza
2.Reszta kadry ma się kwalifikować do 30-stki.
Z tym drugim to mu nie wyszło no może w lato 2007 gdzie Stoch skakał jakby dali mu narty Małysza z 2000 roku.
Zastępcy możliwi to:
1.Nikunen - ma dość skoków i wątpię żeby był w Polsce
2.Pekka Niemelae - jemu dobrze w Francji.
3.Vasja Bajc - uwielbia kebaby i zostanie z Turkami.
4.Berni Schoedler - Chce wrócić ma dużo propozycji więc do Polski może trafić
5.Heinz Kuttin - wątpię...
6.Stefan Horngacher - nie mam zdania ale to możliwe
7.Rohwein - miałby blisko do pracy z Niemiec a do tego nikt go nie chce zatrudnić więc ku złości kibiców, Rohwein witamy!
(12.03.2008, 07:34)
mati
trenerem teraz jest lukasz kruczyek on jest tak jakby jakby byl mateja kruczek nic nei osiognol
(12.03.2008, 07:31)
uskotko
@fan skoków.
200% poparcia.
(12.03.2008, 06:15)
fan skoków
Jak to mówią sukcesy mają wielu ojców, porażki jednego. Oczywiście Polska jak zawsze musi się wyróżnić bo my mamy 2, oczywiście tym drugim jest Ł.Kruczek, bardzo nielubiany przez kibiców i raczej nie z powodów trenerskich o czym już wcześniej pisałem. Do tego doszło że przed rozpoczęciem sezonu zapowiedział sukcesy- nie on pierwszy nie on pierwszy nie on ostatni minął się z prawdą choćby pan A.Tajner co roku karmił kibiców bajkami o tym jakoby polscy skoczkowie mieli doganiać Małysza, a było coraz gorzej, mało kto zwracał na to uwagę bo Małysz odnosił sukcesy. Co do Lepistoe trzeba jedno powiedzieć jest jeden z najlepszych trenerów na świecie i nie zmieni to nic, nawet 1 nieudany sezon z naszą kadrą, bo jego kariera to przede wszystkim pasmo sukcesów. Oczywiście popełnia błędy, ale kto ich niepopełnia. Niestety Lepistoe trafił gdzie po sukcesach ludzie chcą go nosić na rękach, po porażce wszyscy go zwalniają i tak jest zawsze i jak tutaj coś zbudować. A może nie tędy droga. Może trzeba było spokojnie po zakończeniu sezonu usiąść przy stole, najpierw dowiedzieć o chęci kontynuowania współpracy, zastanowić się dlaczego stało jak się stało i co zrobić żeby uniknąć tego w przyszłości, no i wtedy ewentualnie zwalniać? Napewno to miałoby większe szanse na powodzenie niżwyrzucanie po każdej porażce.
I jeszcze jedno o czym należy pamiętać okres lato 2006- lato 2007 to jak do tej pory najlepszy okres w polskih skokach narciarskich za co serdecznie dziękuję Hannu i w ogóle za to że zechciał poprowadzić naszą kadrę. A za PZN przeprosić, niestety w Polsce są takie realia- smutne lecz prawdziwe.
(12.03.2008, 00:21)
marmi
O właśnie, może być Horngacher albo Nikunen...
(12.03.2008, 00:06)
Bartt
Pekka Niemelae albo Vasja Bajc. Oni potrafią zrobić coś z niczego. Mają bardzo dobre indywidualne podejście do zawodników. W ostateczności może być Schoedler. Byle nie Rohwein. Przez ostatnie 4 lata nie odkrył Niemcom żadnego nowego zawodnika, choć trzeba przyznać że do maksimum możliwośći "usprawnił" Uhrmanna i Herra. Oczywiście najlepszy by był Kojonkoski, ale on niestety odpada.
(12.03.2008, 00:06)
ALMASI
powinnismy wszyscy na kolanach czolgac sie do Czestochowy i modlic sie o Berniego Schoedlera albo Stefana Horngachera,bo jak nam dadza Rohweina to dopiero bedzie kaplica
(11.03.2008, 23:48)
Emilia Pustelnik
Najgorsze jest, że myślą całkiem poważnie o Rohweinie...świat się kończy. czuję, że będzie gorzej bo jeszcze może być.
(11.03.2008, 23:32)
tenten
Nie rozumiem decyzji związku, po jednym nieudanym sezonie, wyrzucili świetnego trenera, podczas gdy przez trzy trzymali miernego Kuttina...
(11.03.2008, 23:18)
koleś
O moj boze PZN podjal chyba pierwsza dobra decyzje od dosc dlugiego czasu. Austriacy wiedzieli co robia zwalniajac go w sezonie 2003/2004. Ten koleś NIC nie robi, nie ma go na treningach tylko kasety ze skokami sobie oglada :/ Zreszta powiedzial ze kadrze nie potrzeba psychologa i wielu innych specjalistow. Bogu dzieki ze go juz nie ma w kadrze!
(11.03.2008, 23:15)
skladak
nie... teraz to dopiero sie zacznie...
teraz to jedy nie schoedler na moze uratuje..
(11.03.2008, 23:11)
haliee
i co teraz będzie? Kuttin reaktywacja? :/ :(
(11.03.2008, 23:08)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Lepistoe zwolniony! (aktualizacja)
Lepistoe zwolniony! (aktualizacja)

Lepistoe zwolniony! (aktualizacja)

Kalendarium
Andreas Kuettel
Dziś urodziny obchodzą:
Miran Tepes (1961)
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich