Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Najlepszy trener świata, Mika Kojonkoski, przedłużył kontrakt trenerski z drużyną norweską do 2010 roku z opcją przedłużenia jeszcze o rok - do mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym w Oslo w 2011 roku. Fin do końca trzymał związek i zawodników w niepewności.

Podpis pod kontraktem oznacza, że popularny "Kojo" na pewno poprowadzi wikingów do igrzysk olimpijskich w Vancouver. "Wynagrodzenie podstawowe będzie niższe, a cała suma będzie opierać się na wynikach skoczków. Nie mogę brać pieniędzy za nieudany sezon, a przecież może się to wydarzyć" - powiedział Kojonkoski. Fin może zarobić nawet ponad dwa miliony norweskich koron rocznie (ok. miliona złotych ).
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« sierpień 2007 - wszystkie artykuły
Komentarze
Kama fanka Bernara
Ja uważam że Kojonkoski jest dobry ale szczerze mówiąc to ostatnio coraz bardziej mnie zawodzi. I nie chodzi mi tu o to że nie współpracuje z Małyszem Małysz jest dobry. A Lepistoe też odkrył kilka talentów np Ahonena. Zawiódł mnie jeśli chodzi o kadrę Norwegii. Kibicuję im od dawna. Szczególnie żal mi Bjoerna Einara Romoerena bo sądzę że ma talent duży potencjał motywacje i ambicję. Za to za bardzo obciąża Andersa Jacobsena. Poza tym szkoda że nie daje szans kadrze B która też ma możliwośc:(
(04.09.2007, 17:57)
norqe-kojo
może inna maksyma; normal is enought!
to zapewne znasz bo to słowa samego MIKI, normlnie jest wystrarczająco, wiec nie zawężaj słów grochowiaka, bo jego słowa są dobre, w twej zawężonej wersji troszke gorsze.
a co do miki, to żeczywiście jest najlepszy, ale to pokaże dopiero jak utrze nosa austryjakom prowadząc norwegów a nie jak bedzie czekał na polaczków!!!wtedy sie wyda i pokarze zę żeczywiście przy ejgo imieniu jest zawsze słowo najlepszy !!!;)
(02.09.2007, 22:39)
Polonus
@norge-kojo
Jest to wyraz mojej irytacji. Każdemu zyczyłbym tyle szacunku do koj, ile ma ja.
I naprawde go nie rozumiem. on jest najlepszy, małysz jest najlepszy, a wybiera jakichs Norwegów. No i co? Czy to nie jest matoł?
Kiedys grochowiak napisał: "wszyscy jestesmy kabotynami".
A ja inne pojęcie nieco zawężylem. Grochowiakiem nie jestem, więc zawężyłem bardzo.
(02.09.2007, 15:53)
norqe-kojo
polonus, przepraszam ze sie wtrącam, ale naprawde mam za sobą wiele sprzeczek na różne tematy dotyczące kojonkoskiego z wieloma "znawacami" skoków i naprawde nie trzeba używac nawet słów typu "*****"...to moze nie jest przekleństwo typu "*****" czy inne ale też nie jest mile widziane! tym bardziej ze nazywasz "matołem" jednego z najlpeszych trenerów na świecie!...troszke rozsądku...
(02.09.2007, 14:31)
Polonus
@krwisty

dwie kwestie
1. Sa jednak wulgaryzmy i wulgaryzmy. A czasami mozna nie uzyc wulgaryzmu, a tekst jest po prostu nie do przyjęcia. zionie wszystkim, co złe. i tego typu teksty nie sa często wycinane. abstrahuje od tego portalu, piszę ogólnie.
2. portal "skoki narciarskie" tez wyciał kiedys komentarz mojej koleżance. Za to, że udowodniła im nierzetelnośc relacji. więc aż tak w porzo nie są. Ale mnie, jak do tej pory, oprócz "wulgaryzmów" nic nie wycieli. A SJ wycięło, więc (jak na razie) skrobię tutaj.
2.
(02.09.2007, 12:29)
Fanka Miki Kojonkoskiego
Jeśli Kojo podjął taką decyzję to jest ona napewno słuszna!!Jestem wielką fanką Kojonkoskiego i myślę,że to co on robi ,trzeba dodać do wielkich pozytywów!!Z Norwegami jest w do twarzy.Cieszmy się z Jego ogrmonych ambicji!!Nie krytykujmy,jeśli chciał zostać to pewnie ma już plany,które napewno zostaną zrealizowane prawidłowo!!Miejmy nadzieję,że po zakończeniu kontraktu z Norwegią,skorzysta z oferty Kadry Polskiej.Odkąd Mika został trenerem Norwegów wszystko nabrało sensu,Więc Ja nie wątpie w dalsze sukcesy Norwegów!Aczkolwiek uważam,że napewno w nastepnych sezonach zaskoczą nas swoją formą!!:-DJaką Oni potrafią mieć:)Jestem od Lat Fanką Miki Kojonkoskiego i Jego Kadry:)Więc uważam,że Mika Napewno,jeszcze pokaże Kibicom i wszystkim oglądającym Skoki,na co stać Norweską Kadrę A!!Wtedy Większość osób doceni trud Szkoleniowca Fińskiego!!
(02.09.2007, 11:56)
krwisty
@polonus widzisz powtorzylem twoje slowa w poscie i tez mam gwiazdki bo zostaly wyciete....i bardzo dobrze nie mozna dopuszczac by ludzie uzywali na tej stronie wulgaryzmow i epitetow ogolnie uznanych za obrazliwe i nie ma co sie bawic w gradacje ktory wulgaryzm jest gorszy a ktory ujdzie w tlumie..bo to nawet nie kwestia gustu lecz ogolnie przyjetych zasad pisowni i wypowiedzi ktore kazdy uzytkownik tego typu portali powinien znac ...a jak sie od nich wychyla to od tego mamy czujna redakcje i te male gwiazdeczki he he..jak sam widzisz nikt tu nie wycina calych tresci nawet tych bardzo negatywnych pod warunkiem ze nie zawieraja tresci zakazanych(czyt.regulamin)..sa m sie spotkalem kiedys z tym na SJ jak wycieli moja tresc i mojej zony choc nie zawieraly ani jednego wulgaryzmu i nie obrazaly nikogo tylko krytykowaly prace adminow redakcji..ale coz dlatego raz tam kiedys cos napisalem i dalej siedze tutaj bo tu zdrowsza atmosfera i kulturalniejsza...a wracajac do Koja to dalej twierdze ze chlop ma leb na karku i decyzje jakie podejmuje sa najbardziej dla niego optymalne..co ty myslisz ze taki stary wyjadacz jak on nie wzial wszystkich opcji pod uwage i nie rozmyslal nad nimi setki godzin?Mozna oczywiscie polemizowac czy zrobil dobrze czy zle (co tez czynimy)ale nie ma co plakac nad rozlanym mlekiem mamy tez swietnego trenera ktory bynajmiej na mnie wywiera duze wrazenie bo fachura z niego pierwszej klasy.:-)trzymaj sie polonus
prowokancie);-)))))))))) )))
(02.09.2007, 09:32)
norqe-kojo
tego polonusie to nie wiemy, a skieruję do ciebie pewną maksymę; "od ludzi należy wymagać tego, co można od nich dostać"
(02.09.2007, 08:23)
Polonus
@krwisty
Kwestia gustu. Zupełnie nie rozumiem dlaczego redakcja wycięła te dwa slowa z moich postów. Uznanie ich za wulgaryzmy pachnie pseudopoprawnością. Rozumiem, że każdemu takie wycinają.
Przy okazji: Na SJ juz nie piszę, bo wycinają nie tylko "wulgaryzmy", (co w wypadku prawdziwych wulgaryzmów popieram) ale równiez treści merytoryczne niezgodne z pojmowaniem swiata przez niektórych zawiadowców portalu.
A co do Kojo. Ja mu niczego nie zabraniam, ani nie chce za niego o niczym decydować. Jest mi tylko przykro, a własciwie jestem zly, że nie wybral mojej opcji, bo ona zarówno jemu jak i, przede wszyskim, polskim skokom, przyniosłaby wymierne, ogromne korzysci.
Pozdro
(02.09.2007, 08:19)
Polonus
Zobaczymy
Czas pokaże, kto z nas miał rację.
Ja tylko zwracam uwagę, że sedno mojej wypowiedzi tkwi w tym, że Kojo zrezygnował z wiekszego wyzwania. Norwegów to on juz doprowadził do pewnego poziomu i teraz będzie tylko kupony odcinał. Zrobienie mistrzów z polskich nastolatków jednoznacznie usytuowałoby go na topie wzystkich trenerskich rankingów po wsze czasy.
Ale jak nie chce...
Łachy bez.
(02.09.2007, 08:11)
Adam K.
Witam. Dla mnie takie jednostronne nazywanie Kojonkoskiego najlepszym trenerem świata to spora przesada. Jest rzeczą niewymierną ocena wielu zbliżonych umiejętnościami trenerów, a ich ewaluacja nie może zależeć li tylko od osiąganych przez ich skoczków rezultatów, bowiem częstokroć "tak trenerski krawiec kraje jak mu materiału staje...". Zatem Mika jest na pewno jednym z najlepszych trenerów świata, ale nie robiłbym z niego "killera" niszczącego swoimi umiejętnościami kolegów po fachu. Poza tym spotkałem się już z wieloma opiniami prowadzonych przez niego zawodników (np:Martin Hoellwarth), iż Mika jest wybitny w swoim odziaływaniu na sferę psychiczną, mentalną, a także jesli chodzi o znajomość fizjologii sportu i ogólnie wysiłku (wszak ma w tym kierunku solidne wykształcenie!). Natomiast w przypadku korygowania techniki, spraw właśnie czysto "technicznych" Mika już tak nie błyszczy. Przypomnijmy sobie np: przebieg sezonu 2001/2002 i problemy Janne Ahonena... Czy Mika zdołał mu pomóc? Wyprowadził go na prostą? Ile zwycięstw odniósł Janne wtedy w Pucharze Świata? Które zajął na koniec sezonu miejsce w klasyfikacji generalnej? (czy aby nie najniższe w karierze, pomijając debiutancki sezon)? Reasumując: Mika jest świetnym trenerem, ale zachowajmy umiar w jednoznacznych peanach pochwalnych i kreowaniu go na absolutny nr 1 w trenerskim światku skoków. Takiej umiarkowanej, wyważonej postawy nam wszystkim życzę (także redakcji!). Pozdrowienia!
(01.09.2007, 22:45)
norqe-kojo
ano zgadzam sie z tobą ankomałyszomano, choć w opini kojonkoski nie uchodzi za sympatycznego z doświadczenia wiem że jest inaczej !! a łapke ma podobniesz do dziś i fajnieby bylo żeby ją zabrał w przyszłym roku!:) co do polonusa, to żeczywiście mogłeś kolego wybrać lżejszy sposób zachety co do dyskusji, bo moge powiedziec wszystko o kojonkoskim ale nie to że jest matołem, bo to prostackie określenie, ujmujące mu wiele, a to wykształcony człowiek wiedzący co robi !!!
(01.09.2007, 22:40)
Ankamalyszomanka
Możecie się polemizować, bo od tego komentarze są, ale ja zawsze uważałam i uważam nadal Mikę za super trenera!!! gość jest miły i sympatyczny, Norwegowie zawsze są w czołówce, czego tu więcej chcieć. A jeszcze dochodzi do tego to jak lubi Zakopane!!! Tą łapką z napisikem I love Zakopane udowodnił, ze ma poczucie humoru no i ogólnie taki "crazy- man" z niego jest!!! co tu więcej dodać... chyba juz nic nie muszę:))
(01.09.2007, 21:54)
krwisty
@polonus moim zdaniem z pisaniem o *****i *****troche przegieles ...ogolnie podobal mi sie twoj pomysl na prowokacje i rozkrecenie dyskusji lecz forma i uzyte slowa to zwykly czat lub nie ochłonąłeś jeszcze po postach SJ gdzie tego typu wpisy sa codziennoscia.....twierdzisz ze znasz sie na skokach....lecz pozwol decydowac trenerom gdzie chca pracowac ,bo na pewno lepiej wiedza od ciebie co jest lepsze dla nich i druzyn ktore trenuja....potraktuje ten twoj wpis jak sam chciales jak SF
(ale nie wg.Lema lecz wg.polonusa he he) prowokacja udana lecz wg.mnie troche za ostra...w pierszej chwili chcialem odpisac podobnym stylem do twojego lecz po co....na problemy gastralne sponsorow i tak nie mam wplywu ,a oceniac slusznosc decyzji Kojonkoskiego nie bede bo nie jestem Polonusem hi hi ...pozdrawiam
(01.09.2007, 20:59)
norqe-kojo
polonus,rozumiem o czym do mnie mówisz. ale nie sądze że mika zadowolił by sie czekaniem na kota czy murańke. teraz ma andersa,toma i andersa b. i może sie z tego cieszyć, bo austryjacy są pewni siebie ale tylko na mniejszych obiektach,zato w lotach norwedzy prowadzą a to sie bedzie liczyło bardziej ! pozatym trzeba myśleć obiektywnie,że kojonkoski nigdy nie wyrażał zachwytu dla polskiego temu, a adaś nie jest jego gwiazdą i myśle że nawet i bez kojona bedzie odnosił sukcesy! już kojonokoski miodu z małysza nie spije! myśle ze murańka czy kot niebędą misatrzami na miare hanawalda,choć skaczą od małego. niemają na to takich warunków jak finowie czy austryjacy, pozatym np. tomisław tajner też sie tak zapowiadał jak oni czy np. mateja, a jak skończyli! niepowinno sie kożystać z usług 16 latków w PŚ bo to sie kończy jak ze gregorem w tamtym sezonie! nawet jacobsen nie wytrzymał więc myślisz że taki kot czy murańka będą wytrzymalsi jak będą starsi?! napewno nie! pozatym na taką kadre o jakiej marzysz trzeba czekać ok. 4 lat a mika z norwegami może już teraz zajmować 2 miejsca na konkursach drużynowych i powiększać sławe! po co miałby czekać na polaków...? on ma materiały na gwiazdy -ANDERSA I TOMA i jestem pewna ze je z nich zrobi ! a co do austryjaków to niebyłabym taka pewna czy długo wytrzymają, tak było jak i mika ich trenował tak bedzie i teraz...time is over!;)
(01.09.2007, 20:59)
lilcia
Farciarze Norwegowie, że stać ich na Kojonkowskiego ;)
On jest naprawdę świetny.
Ale ja jestem bardzo szczęśliwa, że Polacy zaczęli współpracę z Hannu Lepistoe =) Facet zna sie na rzeczy
(01.09.2007, 19:01)
Polonus
@norge-kojo
Norwedzy Austriaków nie pokonają. Są na to, po prostu, za słabi.
Ich możliwości się wyczerpały. Apogeum osiągnęli trzy lata temu. teraz, mimo posiadania nowych talentów Jacobsena i Hilde, nie sa w stanie zrekompensować przewag Mogrgensterna i spółki.
A z Polakami miałby kojo o tyle dobrze, że idzie nowe pokolenie. Kot, kowal, Miętus, za chwile Byrt, Murańka, może Zniszczoł i Leja. Miałby materiał na 6-8 lat sukcesów. Bezustannych. Małysz do 2010, potem Stoch z Kotem, za chwilę Murańka.
Lepistoe dobrze mysli, ale jest za stary, żeby z tymi młodymi coś wielkiego osiągnąć. Juz nie te metody chyba. A z Kojo przyszłaby wielka myśl trenerska. Dlatego nasi działacze powinni byli nie mysleć o niczym innym jak o zatrudnieniu Miki. Dla niego z kolei, wydawało mi się, rekompensata mniejszych pensji byłaby , na początku, mozliwość bycia trenerem mistrza. A jakby tak małysz zdobył w 2009 i 2010 złoto to sponsorzy zlecieliby się jak ze *****.A wtedy już Kot będzie miał lat 19, a Murańka 16. I , przy Kojonkoskim, będą lali Austriaków że aż miło.
Ale, niestety Mika tego swoim rozumem nie objał. PZN też.
(01.09.2007, 16:21)
Polonus
@szwajcarka
Jak się chce dyskutować to trzeba być na dyskusję przygotowanym. Nie pierwszy raz nie jesteś.
Kontrakt Kojo też wygasał za rok. Jak zabierasz głos to takie podstawy powinny ci być znane. Rok temu, na SJ, wielokrotnie o tym pisałem. To, że Małysz będzie najlepszy w tym roku, to może dla Ciebie było zaskoczenie. Ja o tym dużo razy pisałem latem zeszłego roku, a pofinale LGP 2006 nawet wierszem. Mam dowody pisemne i licznych świadków.
To, że duża zasługa Hannu jest, tego nikt, oprócz Usi oczywiście, nie neguje. Ale za rok byłoby lepiej, gdyby Adam zmienił trenera i jeszcze lepiej, gdyby ten trener był od Lepistoe lepszy.
Jak ktos tego nie dostrzega to znaczy, że się nie zna na skokach.
(01.09.2007, 16:08)
Polonus
@Kamil 17
Cos za coś. Bycie trenerem Małysza nie jest wystarczającą rekompensatą? Lepistoe też nie dostaje kroci.
(01.09.2007, 16:01)
norqe-kojo
racja!!!
słyszałam kiedyś tam ze polacy "cos kręcili" media wiele razy podawały takie informacje, nawet na prima aprilis pamiętacie powiedzieli ze kojonkoski bedzie trenował polaków,ale napewno mika nie zamienił by już przygotowanych do zwycięstw w drużynie norwegów,na jeszcze raczkujących polaków...
(01.09.2007, 15:13)
haliee
A Mice Kojonkoskiemu tak bardzo zależy na prowadzeniu polskiego teamu, że aż głowa boli...
(01.09.2007, 14:53)
norqe-kojo
@polonus
hannu lepistoe niczym specjalnie nie ustępuje mice w umiejętnościach trenerskich i odrodzenie adasia napewno było przyczyną skoczka a nie trenera! mika nic by niezdziałał jakby adaś sam w siebie nie uwieżył,zresztą kto by pomyślał ze po kiepskich sezonach bedzie królował z kryształową kulą! polacy niedali by kojonskokiemu takiej kasy ajk norwedzy na 100% i musiałby sie sprowadzic tu na stałe,a jak pamiętasz jego żona nawet z austrii nie była zadowolona,więc polska mimo swej gościnności tez by jej nie zachwyciła ! mika "wynalazł" andersa jacobsena i jeszcze musi z niego zrobić gwiazde,mimo ze on jest młody i jaeszcze mało zardny! mamy-fani norwegów-już dość pesymistycznych i zarozumiałych austryjaczków na podium i mika musi pokazać poitnerowi ze słusznie dostanie ten miliom złotych-jak na nasze-rocznie,bo to on jest najlepszym trenerem skoczków! pozatym w gre wchodziła 'polityka' bo i niemcy sie odzywali i jeszcze więcej oferowali niż norwegowie,jak wiadomo! ale norwegowie wiedzieli co mogą stracić,musieli jakś temu zabobiec,a norwegia wydawała sie idealnym rozwiązaniem dla miki i je wybrał ! polacy są pozatym zadowoleni z pracy hannu i napewno by nie zatrudnili miki tak odrazu jak mówisz,bo co tajner chciał osiągnąć to osiągną-mamy adasia mistrza? mamy! to po co by było zatrudniać mike i płacić milion rocznie,jak mozna zatrudnić hannu i płacić pół miliona czy nawet mniej !? i i tak mamy co chieliśmy! proste...pozatym mika ma apetyt szczególnie jeśli chodzi o drużyna a z polakami osiągną by najwyżej 5,6 miejsce drużynowo. norwegowie mają kilku dobrych,stale punktujących zawodników a polska narazie jednego...
no cuż
(01.09.2007, 12:25)
szwajcarka
Coś chyba nie poszło Ci, polonus, bo kontrakt Lepistoe wygasa dopiero za rok...
A rok temu to nikt nie myślał, ze malysz sie tak odrodzi, wiec wcale sie nie dziwie mice, ze nie chcial go trenowac... to, ze teraz olak jest mistrzem to zaslugo tylko hannu...
(01.09.2007, 11:59)
kamil17
@Polonus
Być może i by przyjęli. Ale liczy się kasa, czy Polska dała by mu taką kasę jaką dostałby w Norwegii? Nie bardzo.
(01.09.2007, 10:45)
Polonus
I na koniec

Gdyby komuś przyszlo do głowy oburzać się na moje dwa poniższe posty i wyklinać je ze względu na treść to informuję, że zostały napisane tylko i wylącznie po to, żeby pobudzić i zaognic dyskusję.
Ot, pierwszy rozdział opowiadania SF
(01.09.2007, 10:04)
Polonus
Jeszcze jedno

A jak Kojo myśli, ze po roku 2010 ktoś mu pozwoli trenować Murańkę, kota i Stocha, po tym jak zrezygnował z Małysza, to albo jest durny albo liczy, że korupcja w polskim sporcie dalej wtedy będzie u nas hasać w najlepsze i ktoś się połasi na jego lapówki, którymi będzie się musial wkupywaćżeby dostać u nas posadkę.
Adamowi będzie bez niego znacznie trudniej zdobyc złoto w vancouver, ale i tak to zrobi. A wtedy, podczas swoich wizyt w PZN w roku 2010 Kojo powinien oglądać dzialaczy tylko od strony wypiętych nań części ciała.
(01.09.2007, 10:02)
Polonus
A miał szansę

Strasznie mnie zawiódł. Do tego stopnia, że , mimo, ze uważam go za najlepszego trenera w tej dyscyplinie sportu, nazwałem go tak, jak w tytule.
Mial niewyobrażalną szansę . Kontrakt mu sie kończył w tym samym momencie, co Lepistoe.
Wystarczyło zadzwonic do PZN i pewnie z otwartymi rękami przyjęto by jego jego propozycję.
Zostałby trenerem Małysza i razem, w cuglach, sięgneliby po mistrzostwo olimpijskie.
Kojo, w swojej pysze, mysli zdaje się, że jego Jacobsen, będzie na olimpiadzie od Małysza wyżej. Nie wiem, czy wiek malysza czy wiara w swój geniusz doprowadziły go do tych absurdalnych, jak sie okaże, wniosków.
Panie Kojo!
Nie chce byc zlym prorokiem, ale z dnierm podpisania kontraktu Pańskie sukcesy sie skonczyły.
Jedyny wytłumaczalny powód podpisania kontraktu to kuriozalna kasa, jaka byc może Fin za podpisanie go otrzymał. Jeśli tak, to rozumiem i przepraszam za tytułowego "*****". Ale w takim razie nie myślalem, że Mika ma tak male ambicje. Rezygnować ze współpracy z Małyszem! No, na zdrowy rozum. Kim trzeba być?
(01.09.2007, 09:40)
norqe-kojo
wydaje mi sie że pan kojonkoski długo myślał nad decyzją i podją ją taką jaką chciał. oczywiście spekulowanie że został z norwegami tylko dla pieniędzy to kompletne bzdury i przestawiłam sie żeby ich nie słuchać i nie komentować. oczywiscie wiadomo ze mika ma pewną stawkę poniżej której nie zejdzie, ale zarabia wystarczająco dużo zeby utrzymać wille w hiszpanii i najlepsze szkoły do których chodzą jego dzieci ! co do samej decyzji, to owszem rutyna może w pewnym momencie zaszkodzić ale w niewielkim stopniu, gdyż kreatywna osoba jaką jest mika poradzi sobie z tym problemem. martwie sie bardziej o to że skoczkowie będą powoli tracili niechęć i kariery sportowe! dlatego młoda kadra czeka i już trzeba ją oswajać z większymi wyzwaniami. właśnie dlatego anders jacobsen czy tom hillde znalezli swe miejsce w A kadrze. decyzje miki popieram, bo z całą sympatią do tego trenera uważam ze jego styl pasuje do norwegów a przywiązanie i dopiero co zaczęte plany trzeba dokończyć i pokazać światu że norwegia jest stolicą skoków narciarskich. uważam też ze plakietki VG bardziej pasują do miki niż np. plakietki doskonałego mleka! ;D ale to już na marginesie.
(01.09.2007, 09:27)
Luna Riddle
Jestem ogromną fanką Miki Kojonkoskiego, mam do niego olbrzymi szacunek i zawsze uważam, że to co robi jest słuszne...
Ale teraz zastanawiam się, czy on aby na pewno nie popełnił błędu...
Bardzo cieszy mnie to, że zostaje z Norwegami. Naprawdę zdążyłam się już przyzwyczaić do Miki w roli norweskiego trenera. Tamtejsi skoczkowie zawdzięczają mu bardzo wiele. Lecz jednak nawet najlepsze metody treningowe w końcu przestają przynosić dobre rezultaty. W drużynach potrzebne są zmiany, gdyż "jednostajność" w treningach zacznie w końcu przynosić złe efekty.
To dzieję się już w kadrze fińskiej, która w porównaniu z wcześniejszymi latami jest obecnie bardzo słaba. Tommi Nikunen jest świetnym trenerem, lecz uważam, że dla dobra całej fińskiej kadry powinien zostać zmieniony na kogoś innego. Nowy trener (choć podkreślam, że nie każdy, gdyż Finowie są naprawdę ogromnymi indywidualnościami i trudno jest do nich "dotrzeć"), jeśli będzie miał dostatecznie dużo siły, doświadczenia i autorytetu wśród skoczków będzie w stanie przywrócić teamowi dawną świetność.
A wracając do Miki - z jednej strony postąpił słusznie, gdyż po IO w Vancouver bardzo wielu skoczków zamierza zakończyć kariery. Wtedy pałeczkę przejmą ci młodsi. Myślę, iż Mika poza doskonaleniem kadry narodowej chce również "budować" zaplecze juniorów, którzy po 2010 roku będą trzonem kadry narodowej...
Lecz z drugiej strony boję się, iż obecna kadra narodowa będzie coraz słabsza, gdyż będzie brakowało w ich treningu czegoś zupełnie nowego...
Lecz póki co nie myślę o tym. Zawsze twierdziłam, że Mika wie co robi i teraz też tak jest. On wie, co jest i dla niego i dla kadry dobre. Myślę, że ma jeszcze nie jednego asa w rękawie i nie raz nas zaskoczy.
(01.09.2007, 01:59)
haliee
nie powiem, że się nie spodziewałam;) Gratulacje dla Miki za piękną postawę, "Nie mogę brać pieniędzy za nieudany sezon" brzmi naprawdę dumnie, chociaż nieudany sezon raczej w grę nie wchodzi;)
Pozostaje mieć nadzieję, że Hannu Lepistoe w odpowiednim czasie postąpi tak samo:)
(01.09.2007, 01:39)
caro
że co?
(01.09.2007, 00:22)
nathiiiiii
jjestem z adam od 10 lat itez z janbne ahornennn ük czytam wasze sorry // halo// äle to co wszystkie pisza to nie tak - bo jannne a. jest //cöö,l// facet ä jego trainer


to waciak-------------
(31.08.2007, 23:26)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Kojonkoski dalej z Norwegami
Kojonkoski dalej z Norwegami

Kojonkoski dalej z Norwegami

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich