Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Niemcy pokusili się przeprowadzić wśród czytelników ankietę, której celem było wyłonienie skoczka, który najbardziej ze wszystkich zasłużył na miano najlepszego w minionym sezonie zimowym. Nominowanymi do tego tytułu byli: Anders Jacobsen, Simon Ammann, Gregor Schlierenzauer, Adam Małysz i Michael Uhrmann. Kandydatura tego ostatniego zapewne związana była z faktem, że był to nawyżej sklasyfikowany Niemiec (10 pozycja w PŚ).

Początkowo Uhrmann był wielką nadzieją Niemców, lekarstwem na niepowodzenia Georga Spaetha. Był czas, że w ostatnim sezonie zimowym zdarzyło mu się skoczyć najlepiej ze wszystkich. To z jego osobą Niemcy robili sobie wielkie nadzieje na Mistrzostwach Świata w Sapporo. Niestety, całkiem nieźle skaczący Uhrmann wywrócił się w czasie treningu na Okurayamie i doznał poważnej kontuzji śródstopia, która wykluczyła go z dalszych rozgrywek.

Niemieckich kibiców biorących udział w ankiecie ujął swoją twardą, zdecydowaną postawą, gdy na spekulacje dziennikarzy odnośnie zakończenia przez niego kariery odpowiedział: "... jestem pewien, że sobie poradzę. W przyszłym sezonie wracam na skocznie. Chcę współzawodniczyć z innymi skoczkami, a przede wszystkim chcę znów znaleźć się na podium. Jestem wytrwały, konsekwentny i wiem, że dopnę swego".

Dla tych zatem, co na niego głosowali (1,4% ankietowanych), kryterium wyboru stanowiła postawa godna sportowca, a nie medale i tytuły. Innym kryterium kierowali się głosujący na Andersa Jacobsena (3,7% wszystkich głosów) i Gregora Schlierenzauera (2,1%). Tu dostrzeżono młodość. Obydwaj młodzi skoczkowie jak burza szli przez konkursy wzbudzając podziw nie tylko kibiców, ale i bardziej doświadczonych zawodników. Włączony do kadry w drodze castingu Anders Jacobsen okazał się czarnym koniem Pucharu. Ci, którzy powątpiewali w jego umiejętności i talent po występie w Kuusamo (144,5 metra podczas treningu, 3 miejsce w konkursie) i wyniki przypisywali jedynie warunkom pogodowym, już w kolejnych konkursach musieli zweryfikować swoje zdanie. Jacobsen skakał z konkursu na konkurs coraz lepiej, czego ukoronowaniem było wygranie Turnieju Czterech Skoczni i II miejsce w ostatecznej klasyfikacji pucharowej. Złosliwi żartują, że powodem tak licznych zwycięstw Jacobsena był brak strachu podczas skoków spowodowany słabym wzrokiem...

Głosujący z kolei na Simona Ammanna (9,7 %) wskazywali na długo oczekiwany come-back Szwajcara i jego umiejętność wygrywania najważniejszych imprez sportowych (Olimpiada, MŚ). Wprawdzie zauważono, że lądowanie Ammanna odbiega od ideału - wielu tytuł mistrza świata przyznałoby Harriemu Olli - to jednak dobre występy od pierwszego, do ostatniego konkursu zrobiły swoje. Sam Ammann niewiele robił sobie z zarzutów, że brak telemarku powinien pozbawić go szansy na złoto. "Oceniało międzynarodowe jury. Nie powinno się dyskutować z werdyktem sędziów" - tym stwierdzeniem kończył jakiekolwiek dyskusje na ten temat.

Najwięcej głosów dostał Adam Małysz (83,1 %). Zdeklasował rywali w podobnym stylu jak na Miyanomori. Planica, to już była jedynie kropka nad "i"... "Małysz to żywa legenda", "Małysz to instytucja", "Małysz to najlepszy produkt polski", "Małysz to dobro narodowe Polski" - tych określeń jest tak wiele, że chyba należy tylko powtórzyć za Bartoszem Hellerem i Simonem Ammannem: "Małysz... i wszystko jasne!"...

Niezależnie od tego w ilu konkursach Małysz będzie brać udział, niezależnie od tego ile razy jeszcze będzie w swojej karierze stać na podium, niezależnie od tego jakie jeszcze trofea dorzuci do swojej kolekcji - już teraz jest wzorem dla całej rzeszy młodych sportowców i wielkim człowiekiem dla wszystkich, niezależnie od narodowości. I tak już zostanie.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« maj 2007 - wszystkie artykuły
Komentarze
Agatka
Zawsze mówiłam, że Adam jest najlepszy:)
(26.05.2007, 13:13)
heheLoL
ale wam się zdanie udało:
"już teraz jest wzorem dla całej RZESZY młodych sportowców"
od razu wiadomo, że chodzi o Niemców :D

nie no, żart ^^
(17.05.2007, 23:01)
Kinia
Nie dowiedziałam się, niestety. Zatem chyba jednak sukces. ;)
(16.05.2007, 20:10)
Usia
@ana
Przecież nikt nie broni nikomu kibicować innym skoczkom, czy lubiec ich bardziej niz Małysza. To nie o to chodzi. Ja też się cieszę, że ci młodzi tak fantastycznie skaczą, bo to dodaje splendoru tej rywalizacji i zwyciąstwa Adama są tym większe im trudniejszych przeciwników pokonuje.
Smuci tylko fakt, ze ktos potrafi pisać "nie wiem za co cenicie Małysza", czy "Małysz mnie denerwuje". Bo to jest naprawde niesprawiedliwe. Ja wiem, że i w gronie kibiców Małysza znajduja się osoby niespełna rozumu nienawidzące Andersa, Gregora czy kogos innego tylko za to, że czasami wygrywa z Adamem. Sam Adam miałby niezły ubaw a moze i niesmak czytając ich wredne komentarze na temat swoich rywali. To nie tędy droga. To przeciez tylko sport (dla nas kibiców). Miejmy swoich idoli, kibicujmy im, ale nie poniżajmy innych skoczków tylko dlatego, że czasami to oni wygrywają z naszymi faworytami.
(16.05.2007, 17:47)
ana666
...no to zacznę od początku bardzo się cieszę że Adam Małysz jest tak odbierany a nie inaczej, lecz mimo że to jest mój rodak nie kibicuje mu tak jak Thomasowi Morgensternowi wiem, że ktoś powie że patrze na urodę, rozczaruje go otóż nie tylko. Moim zdaniem jest on bardzo zdolnym skoczkiem i ma wielki talent...nie zaprzeczam że nie jest przystojny bo jest...no ale...kibicuje jemu a nie jego urodzie już czwarty rok. A co do Gregora i Andersa to mam nadzieje że w przyszłym sezonie będą skakali tak jak w 2006/2007...pozdro dla wszystkich
(16.05.2007, 17:18)
kociaczek555
Jak widać,każdy docenia naszego Adama;).Ale my się nim nie podzielimy,hehe:).
Ammann ,Jacobsen,Schliri-każdy z nich super jest
Ale nikt nie zaprzeczy,że nasz Adaś jest THE BEST!!! ;)
(16.05.2007, 09:35)
Daria
Cały świat podziwia i szanuje Adama, ja jestem dumna z tego powodu, ze on nasz, że jest Polakiem, który tak wiele osiągnął swoją ciężka pracą i wytrwałoscią,
cały swiat nam zazdrości takiego sportowca.
A tutaj jego rodaczka pisze, ze ją denerwuje !
Śmieszna rodaczko !
(16.05.2007, 09:31)
Daria
@Daga

Aby pisac coś takiego, że cię ktos denerwuje uważam, ze trzeba podac jakieś uzasadnienie.
Bo tak powiedzieć mozna o każdym, np: mnie denerwuje twoja ocena Adama, dlaczego ?
Bo nie podałaś zadnego przykładu, ani jednego, co tak ci się w nim nie podoba.
Wyobraz sobie, ze gdyby nie Adam i jego fenomenalne osiągnięcia w tym sporcie ni bylo by tej strony gdzie mogłabyś wyrażac swoje opinie.
To wciąż bardzo skromny nie zaruzumiały, pomimo sukcesów człowiek, fenomenalny sportowiec, którego dokonań , nie powtórzy nikt z jego nastepców, tak, jestem pewna, ze nikt juz tego nie powtórzy !
Więc uzasadnij swoja wypowiedż, bo nijak ciebie nie rozumiem, jak już zaczęłas coś o nim pisac, to dokończ.

//Z tym, że nie było by strony to przesada. Zajrzyjcie do działu "O stronie". Powstała dużo wcześniej nim Adam Małysz zaczął odnosić sukcesy.//
(16.05.2007, 09:28)
Kinia
Daga :)
Proszę, nie odbieraj mej wypowiedzi jako ataku na Ciebie. :) Powiedz tylko, co konkretnie Cię w Małyszu denerwuje. Czy jest to jakaś szczególna cecha czy może całokształt? Pytam, bo to ciekawe swoją drogą. Osobiście bowiem uważam, iż Adaś należy do najmniej denerwujących osób na świecie. A teraz powiem, Kochani, czemu. Bo oprócz tego, że skacze i wygrywa nie robi nic, aby rzucać się w oczy (vide "gwiazdy" showbiznesu). Wniosek: może denerwować wyłącznie jego sukces. :)
(16.05.2007, 00:10)
PS
Poza tym Twoja prowokacja jest infantylna. "Co ludzie widzą w tym Małyszu", bla, bla, bla, bla... Co ludzie widzą w Jordanie, co ludzie widzą w Schumacherze, co ludzie widzą w (dowolna gwiazda sportu). Rzeczywiście, ciekawe co też w nich widzą. Oczywiście dla Ciebie Daga Małysz nie jest gwiazdą, no ale na szczęście tylko dla Ciebie i dla paru Tobie podobnych.
(15.05.2007, 21:53)
Wlazł kotek na płotek i mruga.
A mnie denerwują takie dziewczynki jak Daga, która oczywiście za chwile napisze, że nie jest dziewczynką, a skokami interesuje się od czasów Fortuny :P

Nie lubię zadziornych małolat, które na słowo prawdy reagują obruszeniem i odwracają kota ogonem.

Małysz Cię denerwuje? Tak, jest to dziwne i niezrozumiałe, ot co. Żebyś go chociaż znała, a tak jesteś po prostu małolatą oceniającą po wyglądzie i w dodatku ulegasz modom, teraz pewnie Schlieri, rok temu ktoś inny, a za rok jeszcze inny "idol" :P
(15.05.2007, 21:50)
Usia
@daga
To czasami sobie przypomnij, że gdyby nie Małysz i jego sukcesy, to by nie było tego portalu o skokach ( i innych też) i nie byłoby PS w Zakopanem, bo i po co? Przecież nie byłoby prawie kibiców skoków a na zawodach PŚ byłoby tylu ludzi co na zawodach PŚ np. w Japonii lub u nas na PK.
To Małyszowi to wszystko zawdzięczamy i niektórzy przekonaja jak będzie wyglądał "krajobraz w skokach polskich " po Małyszu. Wtedy i Malinka będzie mieć "za duże trybuny".
Szanujmy więc Małysza, bo to największy skarb jaki nam się w skokach trafił i to nie tylko dla jego kibiców, ale i dla wszystkich kibiców s koków w Polsce!
Po erze Małysza zapomnijcie równiez dzieciaki o transmisjach PŚ w TV. Ja to już przeżyłam , nie polecam powtórki :(
(15.05.2007, 20:03)
Daga
@Usia
Nie podziwiam skoczków za urodę i nigdy tego nie robiłam, ale poprostu najzwyczajniej w świecie Małysz mnie denerwuje :/
Jak to takie dziwne, to sorry, nie mój problem.
(15.05.2007, 19:46)
Ankamalyszomanka
na początku chciałam przeprosić, ze długo nie komentowałam, ale komp mi wysiadł
ale tak ogólnie to podziwiam Niemców, ze głosowali na Adasia. Jedna sprawa to to, ze mu sie to należało, bo jest najlepszy. Ale chciałam tu napisać o czymś innym- mianowicie lokalny patriotyzm. Bo bardzo ciekawa jestem, czy my, Polacy, gdyby nie było Małysza glosowalibyśmy na Uhrmanna, gdyby wygrał PS. Wydaje mi się , ze nie, a może powiem inaczej ja bym na niego nie zagłosowała, poparłabym skoczka z innego kraju, tylko po to, aby nie uznawać wyższości Niemców nad nami. I nie, że jestem nastawiona anty na Niemców, bo ich szanuje jak wszystkich skoczków, bo po prostu kocham ten sport, lecz jakoś tak...
I na pewno zrobiłoby tak wielu Polaków. Podziwiam więc Niemców za uznanie wyższości Polaka/ respect....
(15.05.2007, 19:29)
Marti5
Hehe fajna ankieta ale tego Uhrmanna to wstawili chyba tylko po to bo byl najlepszym z Niemcow w minionym sezonie:P przeciez rownie dobrze mogli Schmitta wstawic no bo on przeciez tez ten sezon mial lepszy od poprzedniego-mial kilka konkursow z szansami na podium-raz sie udalo stanac,byla chyba nawet szansa na pierwsza 6-stke na MŚ ale mniejsza o to...
A co do wynikow to zdecydowanie Simi i Malysz:P
Simi- bo nie poddal sie po slabych sezonach po IO i wytrwale dazyl do bycia w czolowce i zdobyl medal:)))
Malysz-nie bede sie powtarzac tylko zgodze sie z opinia Usi:P
pozdro
(15.05.2007, 16:09)
Kinia
Pozwolę sobie użyć słowa, które często pada z ust naszego Kochanego Adasia i powiem, że to jest bardzo CIESZĄCE, iż cudzoziemcy potrafią obiektywnie spojrzeć na tę dyscyplinę sportu i uznać wyższość Mistrza z Wisły nad innymi zawodnikami. :) Pozdrowienia dla koleżanek i kolegów Kiboli. :)
(14.05.2007, 22:25)
Zula
Też zgodzę się z @Usią. Dobrze mówi. Sukcesy zawodnika sa najważniejsze. A na dzień dzisiejszy nie ma lepszych niż Małysz i Ahonen.
(14.05.2007, 21:29)
Mika_0701
Zgadzam się z Usią, co prawda zachwycam się ładnymi skoczkami, ale najważniejsze jest, żeby dobrze skakali. A ludzie, którzy mówią, że Małysz jest do kitu, bardzo mnie denerwują;/
(14.05.2007, 20:49)
Usia
@Daga
Małysz to skoczek WSZECHCZASÓW. Popatrz jak długo utrzymuję się na szczycie PŚ i jak miażdży konkurencję. Kto jeszcze tak potrafi?
Wygrać kilka konkursów potrafi wielu skoczków. Osiągnąć taki triumf jak osiągnął Adam potrafi tylko ON.
Czy Ty podziwiasz skoczków za urodę, czy za to jakimi sa fachowcami? Bo ja za to drugie. Dlatego imponuja mi Małysz i Ahonen, a za resztę to na razie mogę trzymać kciuki, by kiedyś zbliżyli się do sukcesów tych DWÓCH MEGAMISTRZÓW SKOKÓW!
(14.05.2007, 19:30)
lille_troll
Adaś po prostu nie leciał w kulki, tylko po kulkę,a własciwie kulę... i to kryształową :) Stąd te liczby :)
(14.05.2007, 18:53)
Daga
NIe wiem, co ta większośc widzi w Małyszu, no ale to już ich sprawa...
(14.05.2007, 18:50)
Mika_0701
I zgadzam się z Niemcami;) Wiadomo - Adaś rulez;) Ale faktycznie, pozostałych też trzeba było docenić. Gregor i Anders są świetni - młodość miesza;)
A w ogóle, to Simi jest lepszy od Olliego (moim zdaniem, jak się nie zgadzacie to trudno;p) No bo potem to się Harri nie popisywał;(
Powodzenia Uhrmannowi życzę;)
(14.05.2007, 18:35)
Iza Pomorzanka
Ciekawa ankieta... Może i my powinniśmy taką zrobic? Wiadomo, że Adaś by wygrał, ale ciekawa jestem, kto byłby na drugim miejscu jako faworyt.
(14.05.2007, 15:29)
daf
@Dorota
Na szczęście latem to i ja będę tu znacznie rzadziej, więc łatwiej będzie "przetrzymać" Pani urlop :)
(14.05.2007, 12:15)
Dorota
@Mlkly Girl... Mógłby... To zależy od przyjętych kryteriów :-) Dlatego nie wszyscu glosowali na Małysza (16,9 % ankietowanych)... Ale ogólny wynik jest jednoznaczny.:-)
(14.05.2007, 11:40)
MilkyGirl
Oj, jak nasi zachodni sasiedzi juz cos wymysla, to szkoda gadac. Jaka glupia ankieta i jeszcze Uhrmann...chyba z choinki sie im urwal. Czy mogl byc ktos lepszy w zeszlym sezonie niz Adam Malysz??? pytanie retoryczne...
(14.05.2007, 11:36)
ania23
fajny artykul i swietny pomysl Niemców.tylko ciekawa jestem dlaczego sami podali nazwiska skoczkow, a nie pozwolili sie wypowiedziec ludziom na ten temat. jednym slowem narzucili im swoich kandydatow, a cala filozofia polegala tylko na wybraniu tego najlepszego i napisaniu kilku pozytywnych zdan do jego osoby. no i najgorsze jest to, ze wybieraja sama czolowke, koncentrujac sie na wygranych. zapominaja jednak w tym wszystkim o tym , ze bycie prawdziwym kibicem nie polega tylko na trzymaniu kciukow za najlepszych, lecz przede wszystkim na trwaniu wiernie przy swoich wybranych sportowcach najbardziej w tych ciezkich chwilach, odpierajac wszystkie niemile uwagi i komentarze osob postronnych na temat swego ulubienca:)
mimo wszystko doceniam szczere checi Niemcow i dziekuje im za te ankiete:)
(14.05.2007, 11:31)
Dorota
@ daf. :-).teraz niektórzy redaktorzy milczą (moc pracy na uczelniach ), a latem pewnie zamilknę ja. W czerwcu mam plany popełnić jeden zbiorowy wywiad, w sierpniu jakąś relację z Einsiedeln i oddać pióro innym. Wtedy ja sie oddam rozkoszy długiego urlopu. Póki co piszę, ale latem aktywnośc moja spadnie. Mam nadzieję ,ze wszyscy to rozumieją i nie będe okrzyknięta portalowym leniuchem :-))). Aaaa, no i odpisałam Ci pod komentem o Ahonenie :-)
(14.05.2007, 11:26)
daf
@blejk vel konder
Jeśli ktoś tu się zbłaźnił, to Ty a nie Zula czy uskotko.
Jakbyś czytał uważnie komentarze to byś wiedział, że "szczawiom" uskotko kibicuje od początku sezonu.
Nawet domyślam się dlaczego - pewnie zwietrzyła szansę na zdetronizowanie przez nich naszego Mistrza Adama ;)

@Dorota Stachura
Pani Doroto - jakieś trzy artykuły temu napisałem, że niedługo sama Pani będzie ciągnęła ten wózek. Dziś, patrząc na stronę główną portalu można śmiało powiedzieć, że owo "niedługo" już nadeszło. Fakt, że znacznie szybciej niż przypuszczałem.
Serdeczne gratulacje i szacuneczek dla włożonej pracy :). Chylę czoła.
(14.05.2007, 10:54)
fenerbahce
Jakiś tydzien temu widziałem tę ankietkę na sport.de w zakładce skispringen :) Wtedy Adam miał troche mniej procent, więc wsparłem go swoim głosem :P

A co do poniższych wypowiedzi, to przydałby się jakiś moderator, szczególnie na jednego osobnika :)
(13.05.2007, 23:05)
marmi
No jak Małysz u Niemców tak miażdży w ankiecie pozostałą czołówkę to mówi samo za siebie...
(13.05.2007, 23:00)
Zula
@blejk
Po pierwsze jestem rodzaju żeńskiego a nie męskiego!!! A dwa- mam prawo wyrażania własnego zdania, jeśli nie jest krzywdzące dla innych. Więc nie wiem o co ci chodzi.
Masz jakiś problem czy co?
(13.05.2007, 22:24)
Hehehehe
@blejk
Hehehe, ale mnie ubawiłeś
(13.05.2007, 22:09)
blejk=konder
@Zula
Ameryki nie odkryles.Na przyszlosc prosze sie zastanowić co się pisze a nie klpać w klawiature żeby nabić.To co napisałeś jest tak oczywiste że szkoda klawiatury.W ogole niewiem po co zabierasz głos :/
@uskotko
Ulalala, to ty kogoś jeszcze lubisz prócz Ahonena? No naprawde moja twarz osłupiała z wrażenia.No i jeszcze życzy powodzenia.To już w wykonaiu uskotko dzieło sztuki dosłownie!
(13.05.2007, 22:06)
haliee
Rezultat jak na mistrza przystało, kolejna wygrana miażdżącą przewagą ;D
Zgadzam się z Uskotko. Świetny artykuł, gratuluję dziennikarskich umiejętności ;D
(13.05.2007, 21:58)
Zula
Cieszę się, że Adama dostrzegają i dobrze oceniają również za granicą. Adam to bardzo pozytywna postać, wspaniały człowiek i sportowiec i myślę, że tutaj nie ma żadnej przesady.
(13.05.2007, 21:52)
uskotko
bardzo fajny artykuł i ciekawe podsumowanie :)
"Złosliwi żartują, że powodem tak licznych zwycięstw Jacobsena był brak strachu podczas skoków spowodowany słabym wzrokiem..."
Buahaha haha, to jest najlepsze :D No ale to rzeczywiście jedna z możliwości :P
Mnie się też strasznie podobali w tym sezonie Anders i Gregor - i zgadzam się: szli jak burza :) Życzę obojgu, by następny sezon był jeszcze lepszy :)
(13.05.2007, 21:51)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Najlepsi skoczkowie wg niemieckich czytelników
Najlepsi skoczkowie wg niemieckich czytelników

Najlepsi skoczkowie wg niemieckich czytelników

Kalendarium
Andreas Kuettel
Dziś urodziny obchodzą:
Miran Tepes (1961)
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich