Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Na łamach naszego serwisu pisaliśmy już o niektórych - głównie związanych z kalendarzem PŚ - efektach tradycyjnego wiosennego spotkania czterech podkomitetów odpowiedzialnych za skoki narciarskie w Międzynarodowej Federacji Narciarskiej. Tymczasem cały czas napływają do nas informacje na temat kolejnych zmian, które ma zamiar wprowadzić FIS już od przyszłego sezonu.

Niektórych skoczków z pewnością zmartwi podniesienie minimalnej wartości współczynnika BMI z 20 do 20,5. Oznacza to, że najlżejsi zawodnicy będą musieli nieco przytyć, jeśli chcą skakać na nartach o optymalnej długości. Wyjątek stanowią konkursy dla młodych zawodników, gdzie reguła BMI nie będzie miała zastosowania, a narty będą mogły mierzyć maksymalnie 143% wzrostu skoczka.

Wręcz rewolucyjną zmianą może okazać się zredukowanie startujących w konkursie głównym z 50 do 40 zawodników oraz zmniejszenie liczby skoczków z gwarantowaną kwalifikacją z 15 do 10. Poza tym ludzie odpowiedzialni za skoki w FIS proponują wprowadzenie minimalnego wieku zawodników biorących udział w konkursach lotów narciarskich oraz bliżej nie określone zmiany w kryteriach oceny skoków i zadaniach organizacyjnych.

Propozycje tych zmian zostały przesłane do krajowych związków narciarskich, aby te mogły zapoznać się z nimi przed Konferencją Kalendarzową FIS (połączoną ze spotkaniami komitetów do spraw poszczególnych dyscyplin), która odbędzie się w dniach 23-27 maja w słoweńskim mieście Portoroz. Tam zostaną podjęte ostateczne decyzje związane ze zmianą przepisów i kalendarzem poszczególnych cykli zawodów w sezonie 2007/2008.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« kwiecień 2007 - wszystkie artykuły
Komentarze
szwajcarka
Odczepcie sie od Hoffera i Tepesa! Oni mają w tej sprawie niewiele do powiedzenia... Najwięcej i tak bedą mialy krajowe zwiazki narciarskie...
(23.04.2007, 17:47)
konder
Pomysl poroniony.Jak najbardziej poroniony,po co kombinuja z tymi 40-stoma zawodnikami w konkursie.Nie moze byc tak jak jest teraz? Co oni beda z tego mieli? To jest zabijanie dyscypliny sportowej i faworyzowanie czolowki.Mniej znani zawodnicy i ci ze slabym talentem pokroju Martina Mesika pozostana bez szans.Mam nadzieje ze do tych zmian nie dojdzie.To samo tyczy sie 10-tki ktora ma zapewnione kwalifikacje.
(23.04.2007, 17:02)
obserwator
@Mos
Zgadzam się . jednak dla mnie mamut tylko dla seniorów i to po spełnieniu pewnych warunków (np jakiś limit odległości na dużych skoczniach, który skoczek musiałby pokonać)
(23.04.2007, 15:33)
Mos
@Szwajcarka
Ano właśnie - przewodniczącym FISu. A FIS, to nie tylko skoki, ale również reszta narciarstwa klasycznego, narciarstwo alpejskie itd. Hofer i Tepes odpowiadają w tym FISie za skoki.
Są organizatorami zawodów? To jest przecież najważniejsze w skokach! Oni (z definicji) mają dbać o zdrowie zawodników i sprawiedliwość rozgrywanych konkursów. Ten sezon (jak i zresztą poprzednie) chyba dobitnie dowiódł, że nie dają sobie z tym rady.
Jedyną z tych zasad, której mogę przyklasnąć jest zwyższenie minimalnej wartości BMI. Krzyczycie, że to niesprawiedliwe dla tych lżejszych, ale czy ktoś im nakazuje tyć? W końcu Gregor skakał na krótkich nartach, a mimo to potrafił wygrywać. Inni zawodnicy będą mogli zrobić to samo.
40 skoczków w pierwszej serii? Na litość! I ten człowiek próbuje z siebie zrobić osobę wspierającą outsiderów. Jakie szanse w takich warunkach mają Kazachowie, Koreańczycy, Kanadyczycy czy Białorusini? Już o Chińczykach, Ukraińcach i reszcie nie wspominając. Obecne warunki dają im pewne szanse na zdobycie punktów (mimo, że wcale nie jest im łatwo). Po zmianie przepisów będą musieli ciężko walczyć o awans do konkursu w ogóle! Oni i tak mają ciężej niż Austriacy i Norwegowie, po co dodatkowo rzucać im kłody pod nogi?
Pierwsza dziesiątka PŚ ma kwalifikacje? Zgadzam się! To i tak za dużo! Niechby została trójka, ewentualnie piątka. A obowiązywanie tych idiotycznych przepisów na IO wypacza całą rywalizację! Dlaczego jakaś x osoba ma być nagradzana tylko dlatego, że w kilku poprzednich konkursach zajęła kila miejsc w "10"? IO to odrębna impreza i jako taka powinna być traktowana.
Ograniczenie wieku? Kolejny bezsens. Wszystko zależy od dojrzałości zawodnika. Sa tacy, których w wieku 30 lat nie można wpuścić na skocznię w obawie, że zrobią sobie krzywdę. Ale są i tacy, którzy mając lat 16 są na tyle dojrzali i mają wystarczająco dobrą techikę, aby sobie z takim wyzwaniem poradzić. Dlaczego ci pierwsi mają być dyskryminowani.
(23.04.2007, 09:57)
szwajcarka
nikt Cię do niczego nie zmusza... (no chyba, że ktoś powiedział: przeczytaj to, albo Cię zabiję:P)
Anorektycy też się zdarzają... :P
(21.04.2007, 14:10)
gosiaa
wogóle te zmiany mi sie nie podobaja! gł zmniejszenie zawodników w konkursie głownym z 50 do 40 teraz nie ktorych skoczkow ktorzy slabo skacza wogole nie zobaczymy.lipa:(((do tej pory było ok,wiec po o to zmieniac!!!ja tam wole żeby zostało tak jak jest.
(21.04.2007, 11:55)
Pati
Nie widzę absolutnie potrzeby wprowadzanie tych zmian. No, może jedynie to z ograniczeniem wieku zawodników w lotach narciarskich jest dobre, bo w końcu liczy się zdrowie zawodników. Oczywiście, jeżeli byłaby to rozsądna bariera wiekowa. Ale osobiście proponuję jeszcze jedną zmianę: "Najpierw to powinni wymienić Hoffera!" Dziękuję za uwagę. Pozdro
(21.04.2007, 11:33)
Lilith Beyond
sorry... ale zamiast znieść system KO, który przynajmniej dla mnie wydaje się bezsensowny to oni kombinują jak konie pod górę... ;/
(21.04.2007, 10:25)
Ania J.
Nie bardzo mi się to podoba. 40 zawodników w konkursie głównym i 10 zamiast 15 !!! Jedyne co z tego wszystkiego ma sens to ograniczenie wieku zawodników starujących w lotach, tylko zależy od którego roku życia będzie mozna latać na mamutach?
(20.04.2007, 22:45)
Lilith Beyond
Ja napiszę krótko: całe zycie z wariatami... ;/
(20.04.2007, 21:19)
nanciaz
Ja sądzę, że to po to by wyeliminować z gry tych najlepszych a zarazem najlżejszych skoczków. W ten sposób pozostanie tylko ta tradycyjna, nudna czołówka. Czemu ta 40-tka?!!! Niech to zostanie tak, jak jest. Młodzi nie będą mogli skakać na mamutach. Co za absurd!!! Odbierają wszystkim szanse. To zupełnie niepotrzebne!!!
(20.04.2007, 20:17)
wiatrołap
40 zawodnikow... ciekawe jak sobie wyobrazaja turniej 4 skoczni? Niech lepiej pomysla nad kalendarzem pod katem ocieplania sie klimatu
(20.04.2007, 19:01)
Eesti
Rany boskie...
Na grzyba ta 40? Komuś przeszkadza ta dodatkowa dziesiątka? Coś mi się wydaje, że ci z FISu żeby utrzymać się na stołkach chcą udawać, że coś zmieniają.
A BMI? Po co te zmiany? Co to za różnica 20 czy 20,5?!
(20.04.2007, 18:14)
:P
@Renia
A kto im każe tyć. Niech skaczą na krótkich nartach jak w tym sezonie Schlieri czy Adam. Żadnemu to na źle nie wyszło!
(20.04.2007, 17:58)
Renia :)
Świetny pomysł z podniesionym BMI!!! Przeciez to ABSURD! Niektorym skoczkom sprawi to problem! Przciez nie mozna kogos na sile zmusic by przytył!!! Skoczkowie maja poprostu drobną budowę ciała, co nie świadczy od razu o anoreksji! Zajęłi by się ważnieszymi sprawami...:/
(20.04.2007, 17:54)
Mega-aga
Nie no oni chyba powariowali jakby si ę skoczkowie o tym się dowiedzieli to by chyba wpadli pod pociąg.Protestujcie!!!Protest ujemy!!!Strajk!!!
(20.04.2007, 17:12)
Elmander
Ale po co te zmiany? Czy teraz jest źle? Dość z tym kombinowaniem, znając Hofera i jego pomysły to nie wypali.
(20.04.2007, 17:05)
Mega-aga(@g@)
Faza na całego mi tam się podoba dobra zmiana się przyda.:):):):):):):) żartowałam. do kitu takie coś nich się pocałują
(20.04.2007, 16:29)
..;/
to wszystko to chyba po to, żeby zdążyć więcej reklam dać :/ i żeby austriacy, norwegowie, finowie mogli wystawiac najwiecej zawdników i zeby to sie stal sport tylko dla tych krajow, ktore maja duzo skoczkow reprezentujacych przyzwoity poziom i duzo kasy na skocznie, szkolenia itd....
(20.04.2007, 16:21)
szwajcarka
Je też ich nie rozumiem, po co wprowadzać zmiany, kiedy jest dobrze... Nie zatwierdzą tego...
(20.04.2007, 15:42)
tommm
wszystko jest dobre - więc po co to zmieniać ???
(20.04.2007, 15:31)
Magia :D
40 czy oni powariowali ?! czyli to będzie wyglądało tak 1.norweg 2.austryjak 3.fin4.niemiec i w kółko macieju :( az do 40-stu heh no to już przegiecie najlepiej to niech wybuduja sobie skocznie w halach !!
(20.04.2007, 15:31)
Jasiek
To są jakieś głupoty...
(20.04.2007, 15:02)
szwajcarka
Odczepcie się od Hofera i Tepesa... wszystko, co złe, to oni... Warto jednakże zauważyć, że przewodniczącym FISu jest Szwajcar Kasper, a owa dwójka nie jest nawet w zarządzie... są tylko odpowiedzialni za organizację zawodów...
PS: Szwajcarowi chyba raczej nie zależy na wyeliminowaniu Ammanna z konkursów, co?? Chyba raczej mieli w tym inny cel, byćmoże bezpieczeństwo...
(20.04.2007, 14:46)
sheikin
wedlog mnie to jest tylko utrudnianie życie skoczkom-a 40 zawodnikow choc byc moze zwiekszy i bardziej wyrowna poziom zawodow-do może zniechęcić nie ktore ekipy to startowania w pucharze świata z racji tego że skoczkom ze slabyszych narodowości ciezej będzie sie dostac do konkursu glownego a wiec przyjazd na zawody moze sie okazać bezsensowny a owe ekipy itak beda musialy za niego zaplacić-druga wada to fakt że zawody beda poprostu krótsze:(
(20.04.2007, 14:41)
daf
Albo inaczej - bonusy niech zostaną jak są, ale pod warunkiem, że dany kraj będzie mógł skorzystać tylko z jednego bonusa. To zagwarantuje, że w konkursach nie będziemy oglądać po 8 Norwegów (spece od PK) i Austriaków (Puchar Narodów), co stanowi już prawie połowę stawki zawodników.
(20.04.2007, 14:10)
daf
Skoro chcą zredukować liczbę uczestników do 40, to jednocześnie niech obniżą maksymalny limit skoczków jednego kraju do 5 (i zredukować bonusy - zlikwidować za 2 miejsce w PK oraz za liderowanie w Pucharze Narodów). Bo w przeciwnym razie w konkursach nie bdziemy oglądali już zawodników z takich krajów jak Białoruś, Szwecja czy Kazachstan. No i naszych też jakby rzadziej. Na pewno to nie zmotywuje dzieciaków z tych krajów do uprawiania skoków. Tak więc FIS chyba chce sobie strzelić samobója.
(20.04.2007, 14:07)
adagio28
Panie Walterze: czy nie myslał pan o tym, że już czas na emkę przejść i zająć się - bo ja wiem - np. składaniem papieru w kwiatki, słoneczk itp?? =/ Jednym słowem starzejesz się pan (wraz z panem Tepesem), więc pora zwolnić stołka. Co oznacza, ze się z tymi wygłupami nie zgadzam! =/
(20.04.2007, 12:04)
hoffer kręci
proste jak slońce: Małysz jest jednym z lżejszych zawodników, Ammann też, więc najlepiej podnieść BMI i po zabawie; Austriakom to na rękę, Niemcom, Norwegom, Finom; no to po Małyszu... i kto tu jeszcze nie wierzy, że Hoffer to wszystko UKŁADA?
(20.04.2007, 10:25)
narty
małysz wygrał wie znowu coś zmieniają:(
(20.04.2007, 08:15)
szwajcarka
To jest debilizm, że odpadnie tylko 10... to już lepiej by było, gdyby w ogóle robili 2 serie z tymi samymi skoczkami (chociaż też beznadziejnie). BMI to też idiotyzm (tak jak Pettersen musiał przytyć i nigdy się już nie pozbierał).
To, że jest 10 a nie 15 to mi się akurat podoba, ale reszta...
do kitu!
mam nadzieję, że tego nie zatwierdzą!
(20.04.2007, 07:23)
fan skoków
Ja myślę, że nasi z reguły będą się kwalifikować do konkursów. Ale jeśli to zmienią to rzadziej będę występować takie kraje jak: Ukraina, Białoruś, Estonia, USA itp. A szkoda by było gdyby ciągle te same kraje z czołówki by startowały.
(20.04.2007, 07:12)
crazy21
mnie to nie przekonuje....:-/ wole tak jak jest.
(20.04.2007, 06:51)
solrik
myśle że reguły dotyczące juniorów są najbardziej sensowne- dopóty nie przestaną rosnąć nie ma sensu ich zmuszać do reguł BMI!
a poza tym.... 10 najlepszych- też ciekawe- reszta... no cóż.... nie wiem czy to by była korzystna zmiana...
(19.04.2007, 23:58)
!!!
Podoba mi sie wszystko oprócz ograniczenia do 40.
No to nasi juz sobie nie poskaczą :(
Tylko Adam :(
A przywileje powinno mieć najwyzej 5 i to z wykluczeniem MŚ i Igrzysk!
(19.04.2007, 22:29)
OwcaKlaudia
"Wyjątek stanowią konkursy dla młodych zawodników, gdzie reguła BMI nie będzie miała zastosowania, a narty będą mogły mierzyć maksymalnie 143% wzrostu skoczka."

Co to znaczy dla młodych zawodników? A jeśli ten junior startuje w Pucharze Świata to musi przytyć, bo jest lepszy od innych młodych?

Co do ograniczenia miejsc do 40 to mam wątpliwości. Z jednej strony zawody bedą ciekawsze, a z drugiej trudniej bedzie się wybić z tłumu...
(19.04.2007, 22:13)
haliee
Minimalny wiek na mamuta? Co za bzdura! To tak, jakby dzieciom nie pozwalać wchodzić na duże skocznie, bo nie skończyli jeszcze - powiedzmy - 12 lat. Pewnie... najlepiej kisić talenty na K-40, a nieloty wpuszczać na mamuty. Niejeden dzieciak poradziłby sobie lepiej, niż Mateja :P Ograniczenie liczby startujących też jakoś mi się nie uśmiecha. Za mało skoków do oglądania ;)
(19.04.2007, 22:08)
karolina1993
wiem, że ja tu nie mam nic o gadania, ale nie chcę tych zmian :( Po pierwsze będzie mniej skoków do oglądania w konkursach... A im więcej skoków tym fajniej, emocje są większe, często ktoś zaskoczy swoim skokiem. A po drugie to naszym będzie się trudniej kwalifikować ;( No i liczyliśmy na to, że może Kamil Stoch będzie w przyszłym sezonie w gronie najlepszej 15, a tu zonk - najlepsza 10... ;///
Było dobrze, po co to zmieniać?
(19.04.2007, 22:06)
uskotko
brzmi ciekawie, choć ten BMI 20,5 hmm... Czemu akurat 20,5? 20 jest w porządku. Dziesiątka najlepszych brzmi zupełnie sensownie, ale zmniejszenie liczby zawodników w konkursie głównym do 40... Buu, to oznacza MNIEJ SKOKÓW!! :((( Najprawdopodobniej ta propozycja wysunięta została z uwagi na ostatni sezon, kiedy wielokrotnie rozgrywanie konkursów przedłużało się z powodu warunków pogodowych. 40 zawodników szybciej skoczy niż 50... Ech...
(19.04.2007, 22:01)
fan skoków
Mi się osobiście nie podobają te zmiany.
(19.04.2007, 21:57)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Kolejne zmiany w skokach narciarskich?
Kolejne zmiany w skokach narciarskich?

Kolejne zmiany w skokach narciarskich?

Kalendarium
Timi Zajc
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich