Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Anders Jacobsen po przerwie w występach w Pucharze Świata, wrócił w wielkim stylu. Dziś nie dał szans rywalom i pewnie wygrał zawody w Willingen. Na drugim stopniu podium znalazł się reprezentant gospodarzy - Michael Uhrmann, a trzeci był Jernej Damjan. Bardzo dobrze spisał się wracający do formy Sigurd Petteresen. Dzis był tuż za podium. Adam Małysz zajął 7 lokatę, a jego rywal - Gregor Schlierenzauer był dopiero 17-ty. Wojciech Skupień zajął 36 pozycję.

OPIS KONKURSU:
W sobotnie późne popołudnie odbył się kolejny konkurs Pucharu Świata. Tym razem skoczkowie zawitali do Willingen. Na największej normalnej skoczni świata zobaczyliśmy dwóch Polaków: Małysza i Skupnia.

Zawody z 12 belki rozpoczął Kazach Asan Tahtahunov słabym skokiem na 110 metrów. Pierwszą przyzwoitą odległość uzyskał Kimmo Yliriesto - 123 metry. Tuż po nim zaprezentował się Wojciech Skupień i niespodziewanie skoczył bardzo dobrze - 127,5 metra. Był zatem przez chwilę liderem konkursu.

Do punktu K doskoczył Bastian Kaltenboeck i wyprzedził Polaka. Podobnie wypadli Risto Jussilainen (129,5 m), Lars Bystoel (131,5 m) i Takanobu Okabe (132,5 m). Japończyk objął prowadzenie, które jednak szybko zabrał mu jego młodszy rodak Daiki Ito (141 metrów).

Jury wystraszyło się wyniku Japończyka i obniżyło belkę do nr 10. Anulowano dotychczasowe wyniki.

Skoki na nowo rozpoczął Zhaparov (114,5 m). Tuż po nim publiczność się ożywiła. Skakali bowiem Stephan Hocke (129,5 m) i Georg Spaeth (122 m).

Niemca pokonał Jussi Hautamaeki o pół metra przekraczając punkt konstrukcyjny skoczni. Kolejnymi liderami byli Słoweńcy: Primoz Pikl (130,5 m) i Jernej Damjan (144,5 m). Odległość Damjana robiła duże wrażenie.

Zwycięzca serii próbnej, Sigurd Pettersen, udowodnił, że wraca do dawnej formy. 145 metrów dawało mu miejsce jednak za Damjanem.

W czołówce znaleźli się także Noriaki Kasai (136,5 m), Arthur Pauli (136 m), Bjoern Einar Romoeren (135,5 m), Denis Kornilov (136 m), Roar Ljoekelsoey (136 m), ale żaden nie wyprzedził wciąż prowadzących Damjana i Pettersena.

Nadszedł czas na czołową piętnastkę PŚ. Martin Hoellwarth poszybował na 135,5 metra i to dawało szansę na wysoką lokatę. Podobnie spisał się Wolfgang Loitzl (137 m). Austriak był na 3 miejscu. Dmitry Vassiliev także skoczył przyzwoicie - 135,5 metra, ale był na dalszej pozycji.

Dopiero Michael Uhrmann ożywił publiczność lądując na 144 metrze. O 0,1 punktu wyprzedził dotychczasowego lidera, Damjana.

Szwajcarzy również spisali sie dobrze. Kuettel - 139 metrów, a Ammann 137,5 metra.

Po Helwetach przyszedł czas na skok Adama Małysza. Polak miał dobre warunki wietrzne, ale Tepes zwlekał z puszczeniem skoczka. Polak odbił się od belki i lądował na 138,5 metra. Był piąty, ale na górze skoczni pozostało jeszcze dwóch skoczków.

Gregor Schlierenzauer oddał podobny skok - 139,5 m, wyprzedził Polaka. Lider PŚ - Anders Jacobsen poleciał na 148 metr. Pokonał wszystkich i miał olbżymią przewagę nad rywalami.

Potem oglądaliśmy skoczków powtarzających swoje wyniki z anulowanej serii. Dobrze zaprezentował się tylko Daiki Ito (135,5 m) i jako jedyny wszeł do II serii. Wojciech Skupień uzyskał 122 metry i zajął 36 lokatę.

Po I serii prowadził Jacobsem przed Uhrmannem i Damjanem. Małysz zajmował 7 lokatę.

Wyniki I serii

zawodnik

odl. 1pkt
1

Anders Jacobsen (Norwegia)

148.0
149.9
2

Michael Uhrmann (Niemcy)

144.0
141.2
3

Jernej Damjan (Słowenia)

144.5
141.1
4

Sigurd Pettersen (Norwegia)

145.0
140.5
5

Andreas Küttel (Szwajcaria)

139.0
132.7
6

Gregor Schlierenzauer (Austria)

139.5
132.6
7

Adam Małysz (Polska)

138.5
131.8
8

Wolfgang Loitzl (Austria)

137.0
129.6
9

Noriaki Kasai (Japonia)

136.5
127.7
10

Roar Ljoekelsoey (Norwegia)

136.0
126.3
11

Simon Ammann (Szwajcaria)

137.5
126.0
12

Martin Höllwarth (Austria)

135.5
125.9
13

Denis Kornilov (Rosja)

136.0
125.8

Arthur Pauli (Austria)

136.0
125.8
15

Dimitry Vassiliev (Rosja)

135.5
125.4

Björn Einar Romören (Norwegia)

135.5
125.4
17

Daiki Ito (Japonia)

135.5
124.9
18

Andreas Kofler (Austria)

134.0
123.2
19

Anders Bardal (Norwegia)

134.5
123.1
20

Andreas Widhölzl (Austria)

134.0
122.7
21

Antonin Hajek (Czechy)

133.5
120.3
22

Dimitry Ipatov (Rosja)

133.0
119.9
23

Tom Hilde (Norwegia)

133.0
118.4
24

Primoz Pikl (Słowenia)

130.5
115.4
25

Jussi Hautamäki (Finlandia)

130.5
113.4
26

Stephan Hocke (Niemcy)

129.5
112.6
27

Jakub Janda (Czechy)

128.5
110.8
28

Roman Koudelka (Czechy)

129.0
110.7
29

Jörg Ritzerfeld (Niemcy)

128.0
110.4
30

Ilja Rosliakov (Rosja)

128.0
109.9
       
31

Henning Stensrud (Norwegia)

128.5
109.8
32

Kalle Keituri (Finlandia)

127.5
109.5
33

Lauri Hakola (Finlandia)

127.0
107.1
34

Nikolay Karpenko (Kazachstan)

122.5
99.0
35

Georg Späth (Niemcy)

122.0
98.1
36

Wojciech Skupień (Polska)

122.0
96.6
37

Lars Bystoel (Norwegia)

121.0
96.3
38

Risto Jussilainen (Finlandia)

121.0
95.3
39

Takanobu Okabe (Japonia)

119.5
93.6
40

Bastian Kaltenböck (Austria)

117.0
87.6
41

Kimmo Yliriesto (Finlandia)

116.5
87.2
42

Michael Möllinger (Szwajcaria)

116.5
86.7
43

Jan Matura (Czechy)

114.5
83.1
44

Radik Zhaparov (Kazachstan)

114.5
78.1
45

Juha-Matti Ruuskanen (Finlandia)

111.0
76.3
46

Christian Ulmer (Niemcy)

110.0
73.5
47

Guido Landert (Szwajcaria)

109.5
72.6
48

Asan Tahtahunov (Kazachstan)

109.0
72.2
49

Maksim Anisimov (Białoruś)

104.5
62.1
50

Heung Chul Choi (Korea Pd.)

DNS
DNS

Druga seria rozpoczęła się z podwyższonego rozbiegu. Jako pierwszy skakał Ilja Rosliakov. Podopieczny Steierta poleciał tylko na 115,5 metra. O wiele lepiej spisał się Ritzerfeld (127 m), ale i tak nie był to dobry rezultat.

Potem kolejno prowadzenie przejmowali Jakub Janda (128 m), Primoz Pikl (129,5 m), Tom Hilde (139 m), Anders Bardal (136,5 m) i Denis Kornilov (135,5 m).

Potem przyszedł czas na czołową dziesiątkę. Rozpoczął ją Ljoekelsoey skokiem na 139 metrów. Był nowym liderem konkursu. Pokonał skaczących po nim Kasaiego (132,5 m) i Małysza (133,5 m). Wolfgang Loitzl dzięki wysokim notom przejął prowadzenie od Norwega. Uzyskał jednak tylko 136,5 metra.

Schlierenzauer nie miał dobrych warunków wietrznych. Doleciał tylko do 129 metra i znacznie spadł w klasyfikacji konkursu. Niewiele lepiej spisał się Kuettel - 132 metry, ale dzięki wysokim notom nie spadł tak znacznie. Dopiero Pettersen przerwał złą passę. 138,5 metra dawało mu minimum 4 pozycję i najlepszy rezultat tej zimy.

Jernej Damjan także poszybował daleko. Miał podium za skok na 139 metrów. Potem podniosła się wielka wrzawa. Skakał Michael Uhrmann. Niemiec lądował równo na 140 metrze i wyprzedził wszystkich dotychczas skaczących rywali.

Na belce stał pewniak do zwycięstwa - lider Pucharu Świata - Anders Jacobsen. Skokiem na 139 metr przypieczętował swój kolejny triumf w PŚ i powiększył przewagę nad rywalami.

Wyniki końcowe

zawodnik

odl. 1odl. 2pkt
1

Anders Jacobsen (Norwegia)

148.0
139.0
283.1
2

Michael Uhrmann (Niemcy)

144.0
140.0
276.2
3

Jernej Damjan (Słowenia)

144.5
139.0
273.3
4

Sigurd Pettersen (Norwegia)

145.0
138.5
272.3
5

Wolfgang Loitzl (Austria)

137.0
136.5
259.8
6

Roar Ljoekelsoey (Norwegia)

136.0
139.0
259.5
7

Adam Małysz (Polska)

138.5
133.5
253.6
8

Andreas Küttel (Szwajcaria)

139.0
132.0
251.8
9

Denis Kornilov (Rosja)

136.0
135.5
251.2
10

Anders Bardal (Norwegia)

134.5
136.5
250.3
11

Simon Ammann (Szwajcaria)

137.5
134.5
250.1
12

Tom Hilde (Norwegia)

133.0
139.0
249.6
13

Andreas Widhölzl (Austria)

134.0
135.0
248.7
14

Arthur Pauli (Austria)

136.0
134.0
248.5
15

Noriaki Kasai (Japonia)

136.5
132.5
248.2
16

Dimitry Vassiliev (Rosja)

135.5
133.5
246.7
17

Gregor Schlierenzauer (Austria)

139.5
129.0
245.8
18

Daiki Ito (Japonia)

135.5
133.0
244.8
19

Andreas Kofler (Austria)

134.0
132.5
243.2
20

Dimitry Ipatov (Rosja)

133.0
134.0
241.6
21

Martin Höllwarth (Austria)

135.5
129.5
240.5
22

Björn Einar Romören (Norwegia)

135.5
125.5
231.3
23

Primoz Pikl (Słowenia)

130.5
129.5
228.5
24

Antonin Hajek (Czechy)

133.5
126.0
225.6
25

Jakub Janda (Czechy)

128.5
128.0
221.7
26

Jussi Hautamäki (Finlandia)

130.5
125.5
219.3
27

Jörg Ritzerfeld (Niemcy)

128.0
127.0
219.0
28

Stephan Hocke (Niemcy)

129.5
120.0
207.1
29

Roman Koudelka (Czechy)

129.0
116.0
196.5
30

Ilja Rosliakov (Rosja)

128.0
115.5
195.3
         
31

Henning Stensrud (Norwegia)

128.5

109.8
32

Kalle Keituri (Finlandia)

127.5

109.5
33

Lauri Hakola (Finlandia)

127.0

107.1
34

Nikolay Karpenko (Kazachstan)

122.5

99.0
35

Georg Späth (Niemcy)

122.0

98.1
36

Wojciech Skupień (Polska)

122.0

96.6
37

Lars Bystoel (Norwegia)

121.0

96.3
38

Risto Jussilainen (Finlandia)

121.0

95.3
39

Takanobu Okabe (Japonia)

119.5

93.6
40

Bastian Kaltenböck (Austria)

117.0

87.6
41

Kimmo Yliriesto (Finlandia)

116.5

87.2
42

Michael Möllinger (Szwajcaria)

116.5

86.7
43

Jan Matura (Czechy)

114.5

83.1
44

Radik Zhaparov (Kazachstan)

114.5

78.1
45

Juha-Matti Ruuskanen (Finlandia)

111.0

76.3
46

Christian Ulmer (Niemcy)

110.0

73.5
47

Guido Landert (Szwajcaria)

109.5

72.6
48

Asan Tahtahunov (Kazachstan)

109.0

72.2
49

Maksim Anisimov (Białoruś)

104.5

62.1
50

Heung Chul Choi (Korea Pd.)

DNS

DNS


klasyfikacja generalna Pucharu Świata »
wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) »

Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2007 - wszystkie artykuły
Komentarze
paula.lion
Nie rozumiem nic.Ten Tepes (blee) to nie chce zeby Malysz byl w czolowce i nie chce zeby Schlieri wygral.I Gregor troche slabo skoczyl w 2 serii,bo mial zle warunki,jeszcze gorsze niz w 1 seri.A jacosen? no on to mial wysmienite warunki.i daltego wygral.Mim,ze Schlieri troche slabo skoczyl w 2 seri to i tak ja go lubie najbardziej ze wszystkich nadal jest zyczliwy dla wszystkich,a nie jak niektore osoby ja przegrywaja to juz na wszystkich sa obrazone.a Gregor przyjdzie,pogratuluje,zagada.I ja muz ycze wygranej w Saporo i calego Pucharu Swiata.Jacobsen niech se spadnie na 3 miejsce.Mam jedno pytanie :dlaczego Innauer nie skakal w konkursie Indywidualnym Vilingen,czyzby zawalil kwalifikacja?taki dobry zawodnik?
(12.02.2007, 13:42)
Nika
@fin
Może faktycznie Martin Schmitt nie wdarł się do czołówki tak przebojowo jak Anders /miejsca w PŚ/ sezon1996/97: 54, 1997/98: 27,1998/99: 1, 1999/00: 1/ ale przecież to nic złego że pojawił się nowy skoczek i świetnie sobie radzi. Czy dopiero jak zostanie "uznaną sławą" zyska w Twoich oczach? Oczywiście każdy ma prawo do swoich sympatii i antypatii. Pozdrawiam:)
(11.02.2007, 18:28)
ksc
Wojtek Skupień - dzięki, nie zawiodłem się! Myślałem, że w słabej formie bedzie bardzo źle. tymczasem było dobrze, trochę szczęścia i w tym niezwykle trudnym konkursie byłaby pierwsza "30". Nie poddawaj się Wojtek!
(11.02.2007, 17:04)
jakarolina
jestem wkurzona ze jakis czlowiek decyduje kto w jakich warunkach skoczy!
(11.02.2007, 15:47)
ss
tepes to złodziej
(11.02.2007, 15:32)
gadzet
@mk: zgadzam się że Jacobsen - nieznany nikomu pokazjue co potrafi w tym sezonie i robi to świetnie:D To Mu trzeba przyznać:P
(11.02.2007, 14:48)
mk
pomimo wszelkiej niesprawiedliwości do jakiej doszło wczoraj na skoczni,nie można zarzucic Jacobsenowi,że wygrał przez przypadek jak np.Urbanc w Zakopcu.Ja rozumiem,że możecie do niego nieufnie podchodzić,bo jeszcze rok temu nikt o nim nie słyszał.Ale od czegos trzeba zacząć prawda?Dlaczego nie od 4 wygranych w PŚ?:)Adam też 6 lat temu zatakował znienacka od dawna uporzaowany świat w skokach:)I też mu na początku niewierzono,został nawet zdyskwalifikowany za rzekomo za długie o 1mm narty,ćiągle zaniżano mu noty,spawdzano na doping....Nikt nie mógł przeez długi czas uwierzyć i pogodzić się z faktem,że ktoś oprócz Finów,Niemców i Austriaków może wygrywać....zwłaszcza Polak:(Ile musiał wykazać siły i cierpliwości,żeby przejśc przez to wszystko i udowodnić,że ma klasę....Nie najeżdżajcie więc na Jacobsena,on naprawdę ma talent,nie wiem co będzie z nim za rok czy dwa,ale w tym sezonie jest mistrzem!
(11.02.2007, 14:28)
gadzet
@Fin: W jednym się z Tobą nie zgodzę - nie życzę Jacobsenowi porażki w PŚ :P
A MŚ - dla Ahonena:D oczywiście:D - chociaż Janne może troche nadrobić z punktami w PŚ :P
(11.02.2007, 14:23)
maniolo
Mam jeszcze jedno pytanie.Kto jest trenerem kadry juniorów?
(11.02.2007, 14:04)
Fin
@fanka.moja wiedza az tak daleko niesięga więc niewiem czy martin Smith nagle się wdarl do światowej szpicy.tez mu kibicuje i gdyby zacza wygrywac to puchar nabral by rumienców.nienajezdzam na niego przecierz.
(11.02.2007, 14:01)
maniolo
Mam jeszcze jedno pytanie.Kto jest trenerem kadry juniorów?
(11.02.2007, 13:58)
maniolo
Ja również jestem zbulwersowany wyczynami Tepesa. Oglądając konkurs w tv, myślałem ,że
szlag mnie trafi, gdy ten kanciarz[mówiąc delikatnie] trzymał na belce Adasia. Pora to zmienić.Może co jakiś czas zmieniać puszczającego skoczków.A nie odkąd pamiętam tylko Tepes i Tepes.Nie wiem na ila byłoby to realne,ale może powinien być to przywilej gospodarzy,żeby wystawiać sędziego wypuszczającego skoczków?
(11.02.2007, 13:56)
jackller
piekny skok malysza super
(11.02.2007, 13:28)
Miki90002
Tepes na Emeryture powinien iść !!!
(11.02.2007, 13:15)
Nika
@Fin
A tak w ogóle to jestem wielką fanką Martina Schmitta i mnie np. bardzo zmartwiło jak w sezonie 200/2001 zaczął przegrywać z Małyszem. Ale nie uważam, żeby należało tak najeżdżać na Jacobsena: czasem wielkie gwiazdy rodzą się nagle. W końcu tak samo było z Martinem.
(11.02.2007, 12:46)
Canton
Widzę , że tu pisaliście błędy Szaranowicza .
Ale najlepszy był ten gdy skakał jakiś z Kazachstanbu powiedział : Kazachów stać było na trenera Jensa Weissfloga !!! Komentarz super.
(11.02.2007, 12:36)
Seba_13
Nie moge sie doczekać jak Tepes wyleci stamtąd bo ten kolo to największy oszust a hofer już dawno powinien wylecie za te swoje idiotyczne pomysły
(11.02.2007, 12:27)
v12
analfabeta

(zirytow ałem sie, calkiem zbednie)
(11.02.2007, 11:13)
v12
...żenujacy to jest ewentualnie polski analafabeta podpisujacy sie jako "fin".

ch cesz zeby wygrywali stale ci sami/ idz na wybory.
(11.02.2007, 11:12)
Dj Guman
Ten konkurs to loteria Adam napewno skoczyl by dalej gdyby został puszczony w dogodniejszych warunkach.Anie jak Adam miał wiatr 2.5 po narty to poczekali i puścili go gdy miał wiatr 1.1 pod narty naprawde najsprawiedliwiej by było gdy by tymi zawodami kierowała osoba z kraju gdzie na nartach nikt nie skacze najlepiej to z afryki!!!
(11.02.2007, 10:57)
or5todox
Pokonał wszystkich i miał olbżymią przewagę nad rywalami.

Niech ktoś poprawi błąd ort. z olbżymią na olbrzymią !!!
(11.02.2007, 10:48)
Fin
Życze Jacobsenowi porazki w MŚ i w koncowej klasyfikacji w tym sezonie.Wierzcie mi czy nie ale mimo to podziwiam go bo ma swietna sylwetke w powietrzu.nikt w taki sposób nieskacze,podobnie jak Szliri-tak wygląda jakby wogóle nieklad sie na nartach.koncząc na jacobsenie to podziwiam go tez za cięęzką prace i to ze mial zostac hydraulikiem a zaczol wygrywac.Chodzi mi o to ze za szybko stal sie gwiazdą i moze zdobyc odrazu wszystko.
(11.02.2007, 10:22)
Fin
@nika.bo to byly wspaniale pojedynki w 2000 i 2001 rok Malysz ze Smithem.porywająca walka!!!dzieki temu stacja RTL wylozyla duze pieniądze razem z innymi sponsorami.gdzie niegdzie w tle tej walki pojawial sie jussilainen i ahonen,kasai.Puzniej 2002/2003 sezon i wielka walka z hanawalde,kiedy to Hanawald wygrywal turniej 4 skoczni a rok puzniej 7 zwycięzal w sezonie mistrzost swaita.a puzniej kapitalna walka w predazzo i do konca sezonu Malysz-Hautamaeki.kolejne sezony to boje Ahonena z norwegami(liokelsoy , Petersen)itd......az nadszedl sezon 2007.Nieznani skoczkowie zaczeli skakac znakomicie jak na zawolanie i caly puchar stracil swój smak i atmosfere.wyskakuje sobie Jackobsen,Szlirenzauer.i wdzierają sie na szczyt,,,,a gwiazdy daleko z nimi.Rozumiem ze powinni zacząc ale jak ktos nieznany zaczyna wygrywac prawie wszystko a twoji ulubiency,faworyci i inni znani skoczkowie odchodzą w tlo to sie robi troche zenujace.
(11.02.2007, 10:16)
Qba
A co w tym wszystkim jest najgorsze, to jeden człowiek decysuje o tym, kto , kiedy ma skakac.
Od lat ten człowiek żadzi zapala światełko do startu komu chce , a komu nie ! to nie.
Ja od lat obserwuje, ze juz nie pierwszy raz w stosunku do Polaka zachował sie jak ostatni .................. ! nie dokonczę.
Pozwoliłem sobie jeszcze raz obejrzeć obydwa skoki Adama gdyż nagrywam na kasetę VHS , i nie pojmuje tego, wszyscy patrzą, na pomiary wiatry, mamy je na ekranie, wiatr jest dopuszczalny, Adam ma takie same warunki jak Uhrmann, Tepes czeka ........ czeka i czeka ....... Adam się kręci na belce nie wie czy ma zejsc czy siedzieć ........... Tepes czeka, wiatr słabnie na dole , najpierw , z 2,2 potem na 1,9 .......az w końcu 1,4 , Adam nadal czeka , zaczyna coś mruczec pod nosem ,
dostaje zgodę pzry wietrze takim, że tylko mocna odbicie niesie go na 138 metr.
Czy takie działanie ma cos wspólnego ze sprawiedliwą walką sportową ?
NIE.
To jeden człowiek decusuje o tym, kto ma wygrac a kto nie.Kiedy mamy doczynienia z tak duzym obiektem jak ten, tam wiatr rzadzi a wraz z nim rządzi jeszcze ktoś , Tepes.
Jak go nie ganić ??? Nikt tego nie zrobi , choc treneryz mogą tylko protestować ale co to da ? juz po zawodach.

Jak zawodnik nie ma się zniechęcac do dalszej rywalizacji ?? a może o to własnie chodzi ? żeby Adama zniechęcic ?
To cud, że on jeszcze ma siłę i wole walki.
To jest juz ustalone, kto zdobedzie kryształowa kule a w gre wchodzą gigantyczne pieniadze.
Bynajmniej nie dla samego zawodnika ale dla samych reklamodawców.
(11.02.2007, 10:05)
Nika
@Fin
i jeszcze jedno: zawodnicy, których określasz jako NAJWIĘKSZYCH /zgadzam się z tym w zupełności/ zasługują chyba na to, żeby poprawnie napisać ich nazwiska???
(11.02.2007, 09:50)
Nika
@Fin
Dziwny komentarz... Twoim zdaniem wygrywać powinni tylko ci, którzy już kilkakrotnie stawali na podium? Po pierwsze, każdy kiedyś zaczyna, może właśnie od tego sezonu rozpocznie się dominacja Jacobsena? Po drugie moim zdaniem jest więcej emocji gdy czołówka jest wyrównana i kilkunastu zawodników aspiruje do zwycięstwa.
(11.02.2007, 09:47)
Polonus
SPOKOJNIE I W PUNKTACH

Miałem to napisać wczoraj, ale zrezygnowałem, gdyz emocje nigdy nie pomagają w wydawaniu obiektywnych sądów. Noc wpłynęła kojąco na moje nerwy i teraz piszę w zupełnym spokoju. Co nie znaczy, ze będzie sielana. Nie będzie!
1. Adam Małysz - żółtka kartka.
Za to, ze tak naiwnie wierzy w to, że wszelkie działania federera związane z jego osobą mają na celu dobro naszego skoczka. Otóz, drogi Adamie, nie mają! I prawie nigdy nie miały, przynajmniej od kiedy okazało się. że Twoją rolę może przejąć Morgenstern. Nie będę teraz rozwijał tematu. Przyjdzie na to czas po zakończeniu kariery Twojej kariery. Czyli za trzy lata. Wcześniej nie ma co pisac, bo mozna tylko naszemu skoczkowi zaszkodzić.
2. Lepistoe i PZN - pomarańczowa kartka
Za to, że federer nawet w obecnej sytuacji przeforsowuje co mu sie podoba. I za obłudę. Pan Tajner potrafi prosto do kamery mówić, że wyjazd do Willingen jest ( był) zgodny z optymalnym planem przygotowań do MŚ. Weź się pan w koncu podaj do dymisji, Panie Prezes! Zawsze będziecie tańczyć jak Wam ten hochsztapler zagra. Żeby tańczyć inaczej trzeba mieć kręgosłup. Tak było dwa lata temu, rok temu i tak jest tez teraz.
A Pan, Panie trenerze Lepistoe - jak Pan się mógł zgodzić na cos takiego? Nie przewidział Pan takiej tepferowsko-federerowskiej prowokacji? I nie wiesz Pan po co była robiona? Ile Pan masz lat? Siedem?
4. FIS - czerwona kartka
Tego już za wiele. Z tymi ludźmi nie da się perswazją. Oni sa niereformowalni. To tak jak PZPN. Tylko radykalne cięcia moga pomóc. tepfer któryś raz z rzędu w tym tylko sezonie decyduje o kolejności w zawodach. I nic gnoja nie rusza. I nie ruszy, jeżeli się tego ropiejącego wrzoda na ciele federacji raz i na zawsze nie wyruguje. Obawiam sie tylko, że przy wnikliwej analizie, moze sie okazać, że FIS jest jak osobistości polskiego zycia publicznego. U nas większość była TW a tam większość postepuje tak jak tepfer. Jeden wielki, transcendentny gnój. Zapach gnoju mozna usunąć tylko w jeden sposób. Wietrzy się do skutku. Nawet angazując dmuchawy.
(11.02.2007, 08:45)
Polonus
Do ADAMA MAŁYSZA

Drogi Adamie,
Wybacz, że bez bruderszaftu po imieniu, ale z wieku, choc nie z urzędu, się nalezy.
Twoi prawdziwi kibice wiedzą, że jestes najlepszy. Wiedzą tez, że ich wiara musi byc silniejsza od kłód jakie tepfer rzucał, rzuca i będzie Ci rzucał pod nogi.
Zastanawiam SIĘ co lepsze. Powiedziec, jak Ahonen, prasie, że tepes to idiota (choc to nieprawda, bo to po prostu najzwyklejsza podła świnia) czy, Twoim wzorem, nie mówic publicznie na ten temat.
Wg mnie lepiej robic to, co Fin. Jak widać obaj macie przechlapane. Jest drobna róznica. On przynajmniej będzie wiedział za co.
Siła przekonań polskich kibiców, ale przede wszystkim TtWOJEGO TALENTU jest wielka. Ona pokona w Sapporo wszelkie zakulisowe poczynania austriacko-jugolskiej pary wszarzy. Zobaczysz, Adaś. Rób swoje. To musi przynieśc efekty. W Sapporo WYGRASZ!!!
PS
I błagam. Przestań wierzyc federerowi. Kiedys wytłumaczę dlaczego.
(11.02.2007, 08:34)
EUROSPORT fan
Co do konkursu chyba wszystko zostało powiedziane.
Mnie denerwuje jeszcze jedna rzecz.
Ostatnie dwa konkursy oglądałem w TVP i nie mogłem niestety przełączyć na EURO.
W środowym TVP drugą serię pokazała od 10 zawodnika, a w sobotnim od 5 zawodnika. Ten problem zauważyłem w TVP nie po raz pierwszy. Po prostu bardzo często nie potrafią się wstrzelić z początkiem relacji przedłużając wcześniej na siłę komentarze.
Bardzo mnie denerwuje taki brak profesjonalizmu w przekazywaniu relacji sportowych. Na EURO jakoś zawsze zdążą na czas.
W TVP mają za to mnóstwo czasu na bezsensowne komentarze ignorantów w studiu oraz REKLAMY, które jak widać są najważniejsze. One muszą być wyemitowane wszystkie nawet kosztem innych programów.
(11.02.2007, 08:16)
Polonus
SPOKOJNIE I W PUNKTACH

Miałem to napisać wczoraj, ale zrezygnowałem, gdyz emocje nigdy nie pomagają w wydawaniu obiektywnych sądów. Noc wpłynęła kojąco na moje nerwy i teraz piszę w zupełnym spokoju. Co nie znaczy, ze będzie sielana. Nie będzie!
1. Adam Małysz - żółtka kartka.
Za to, ze tak naiwnie wierzy w to, że wszelkie działania federera związane z jego osobą mają na celu dobro naszego skoczka. Otóz, drogi Adamie, nie mają! I prawie nigdy nie miały, przynajmniej od kiedy okazało się. że Twoją rolę może przejąć Morgenstern. Nie będę teraz rozwijał tematu. Przyjdzie na to czas po zakończeniu kariery Twojej kariery. Czyli za trzy lata. Wcześniej nie ma co pisac, bo mozna tylko naszemu skoczkowi zaszkodzić.
2. Lepistoe i PZN - pomarańczowa kartka
Za to, że federer nawet w obecnej sytuacji przeforsowuje co mu sie podoba. I za obłudę. Pan Tajner potrafi prosto do kamery mówić, że wyjazd do Willingen jest ( był) zgodny z optymalnym planem przygotowań do MŚ. Weź się pan w koncu podaj do dymisji, Panie Prezes! Zawsze będziecie tańczyć jak Wam ten hochsztapler zagra. Żeby tańczyć inaczej trzeba mieć kręgosłup. Tak było dwa lata temu, rok temu i tak jest tez teraz.
A Pan, Panie trenerze Lepistoe - jak Pan się mógł zgodzić na cos takiego? Nie przewidział Pan takiej tepferowsko-federerowskiej prowokacji? I nie wiesz Pan po co była robiona? Ile Pan masz lat? Siedem?
4. FIS - czerwona kartka
Tego już za wiele. Z tymi ludźmi nie da się perswazją. Oni sa niereformowalni. To tak jak PZPN. Tylko radykalne cięcia moga pomóc. tepfer któryś raz z rzędu w tym tylko sezonie decyduje o kolejności w zawodach. I nic gnoja nie rusza. I nie ruszy, jeżeli się tego ropiejącego wrzoda na ciele federacji raz i na zawsze nie wyruguje. Obawiam sie tylko, że przy wnikliwej analizie, moze sie okazać, że FIS jest jak osobistości polskiego zycia publicznego. U nas większość była TW a tam większość postepuje tak jak tepfer. Jeden wielki, transcendentny gnój. Zapach gnoju mozna usunąć tylko w jeden sposób. Wietrzy się do skutku. Nawet angazując dmuchawy.
(11.02.2007, 08:12)
v12
zadna to nowina - tv istnieje po to zeby zarabiac pieniadze (REKLAMA) a nie po to by cieszyc gawiedź.
a tvp jako takie to dosc komiczny twór od tzw "muzycznej jedynki" (ciekawe czy to jeszcze widnieje w ramowce:))) po trzeciej jakosci transmisje sportowe..

po kiego grzyba w ogole to ogladac? czym jest tvp? kto tam siedzi i od ilu lat? "panstwowe" media to kompletna porazka,ale jezeli ktos lubi sobie szargać nerwy to lepszego zrodla rozrywki/informacji nie znajdzie predko ;)
owszem, -> bezkonkurencyjne są ultrabełkotliwe komercyjne stacje radiowe pokroju Zet,rmf i tego typu chłam ..
(11.02.2007, 08:00)
Precz_Reklamy
Co do konkursu chyba wszystko zostało powiedziane.
Mnie denerwuje jeszcze jedna rzecz.
Ostatnie dwa konkursy oglądałem w TVP i nie mogłem niestety przełączyć na EURO.
W środowym TVP drugą serię pokazała od 10 zawodnika, a w sobotnim od 5 zawodnika. Ten problem zauważyłem w TVP nie po raz pierwszy. Po prostu bardzo często nie potrafią się wstrzelić z początkiem relacji przedłużając wcześniej na siłę komentarze.
Bardzo mnie denerwuje taki brak profesjonalizmu w przekazywaniu relacji sportowych. Na EURO jakoś zawsze zdążą na czas.
W TVP mają za to mnóstwo czasu na bezsensowne komentarze ignorantów w studiu oraz REKLAMY, które jak widać są najważniejsze. One muszą być wyemitowane wszystkie nawet kosztem innych programów.
(11.02.2007, 07:50)
v12
tępym/żeby
(11.02.2007, 07:48)
v12
jak epym trzeba być "widzem" ze nie rozumiec ze na dzien dzisiejszy jacobsen jest najlepszym/najrowniejszym skoczkiem PŚ?

obserwuj najazd, odbicie,przyjecie pozycji...konkurs w konkurs gosc robi swoje...

jest "nowy" a mimo to presje psychiczną wciaga nosem :)
kiedy tzw "wielcy" zwodnicy spalaja sie na belce.
naprawde ktos wierzy ze w przyszlym sezonie gfacet sie zatnie? nie liczylbym na to.
do tego hilde zacznie wskakiwac na pudlo ;)
(11.02.2007, 07:48)
johnnywalker
Ehhhhhhh... pech? Nieżyczliwość innych ludzi? Układy? Adam, parafrazując słowa jednego z polskich artystów... kiedyś przyjdzie taki dzień, przyjdzie taka chwila wtedy tylko WINNER WINNER!!!
(11.02.2007, 00:54)
mk
W skokach denerwują mnie 3 rzeczy:nierówne warunki,komentarze szaranowicza,decyzje Hoffera i Tepesa.Najgorsze jest to trzecie,bo na wiatr nie mamy wpływu,a teksty Szarana mozna jeszcze jakos przeżyc tudziez przełączyc na Eurosport albo RTL,jak ktos ma takie szczeście i moze wybrać.Natomiast ta dwójka zachowuje sie,jakby była panami życia na skoczni i od nich zależalo byc albo nie byc kazdego zawodnika....Dziś dali przykład ewidentnego wypaczania wyników sportowych i walki fair-play,co juz było widac od dawna.Jak widzę tego kolesia w różowej opasce krażącego niczym zły duch wokół skoczni,to juz czuje,że zaraz coś(najczęściej złego)bedzie sie działo,bo zacznie cos kombinowac....Czy naprawdę az 22 skoczków musiało wystartować w Kingenthal,żeby doszedł do wniosku,że pasowało by obnizyc rozbieg....Dzisiaj wykazał mały postep,bo podjął taka decyzję po skokach ok.10 A po jakiego grzyba bez końca odwlekał odwołanie konkursu w Vikersund,skoro prognozy od początku były niekorzystne.Zmarnował tylko czas skoczkom kibicom pod skocznia i telewizorami,(zmienił się niepotrzebnie program tv,a Kurzajewski musiał przepraszać i dziękowac z a cierpliwość:)W Zakopanym z kolei spokojnie mozna było przeprowadzić II serie do konca,żwłaszcza,że została juz tylko 10 najlepszych.Ale jego zaufany asystent(od siedmiu boleści)nie mógł przepuscic okazji,ze Słoweniec po raz pierwszy od niepamietnych czasów prowadził po pierwszej serii.Szkoda,że umorzono śledztwo w sprawie wypadku Mazocha...moze Walterek poszedł by siedzieć i choć na jakiś czas nie byłoby tyle zamętu na skoczniach....a tak to nie ma na niego rady,czy tam w FIS odbywaja się jakies demokratyczne wyboru czy gościu do końca swego nędznego życia będzie miał monopol na tę funkcję.Ech...chyba napiszę do Strazburga....
(11.02.2007, 00:44)
marmi
Ja bym powiedział, że Małysz kolejny raz miał pecha, tym razem w obu seriach. W 1. początkowo miał niedopuszczalny wiatr, który jednak słabł. Zwróćmy jednak uwagę, że w takich wypadkach Tepes chyba nigdy nie puszcza zawodnika, tylko jeszcze czeka. Nie wiem dlaczego, ale tak jest, wiele razy się z tego powodu wkurzałem, że niepotrzebnie przedłuża. Z drugiej jednak strony nie pamiętam aby ktoś był puszczony w 44. sekundzie jak stwierdził Małysz, zawsze już czekają do 45. i ściągają gościa z belki. Nieraz i na to się wkurzałem, że wiatr już był OK a Tepes ściąga z belki. Reasumując Tepes skrzywdził Małysza, ale nie aż tak jak piszecie, bardziej miał pecha - gdyby wiatr rósł od 1,2m/s to byłby puszczony i skoczyłby 6-8m dalej. Tym samym w 2. serii skakałby w warunkach jak Pettersen czy Damjan i jestem pewien, że byłoby podium, bo Jacobsen był raczej poza zasięgiem. Niestety trafił w 2. serii na tylny wiatr na dole, który miało może 3 lub 4 skoczków i okazał się z nich najlepszy!
Bardzo mi się nie podoba wybiórcze pokazywanie wiatru, powinni pokazywać przy każdym skoku, ewentualnie wcale. Generalnie jeśli w Sapporo będą tylne wiatry to jestem spokojny o medale Adama z dużym wskazaniem na złoto, przy przednich musi mieć co najmniej równe warunki. Mam nadzieję, że limit pecha na ten sezon Małysz wyczerpał i począwszy od MŚ będzie mu do końca sezonu dopisywało szczęście, bo zasługuje na tytuł jak i kryształową kulę. I nie piszę tego zaślepiony fanatyzmem, zwróćmy uwagę, że nie kto inny jak Kojonkoski, czyli trener Jacobsena stwierdza, że Małysz jest najlepszy...
Skupień moim zdaniem skoczył przyzwoicie, na pewno lepiej niż zapowiadały to treningi i kwalifikacje.
Robi wrażenie szybki wzrost formy Pettersena i Damjana, choć jestem przekonany, że byliby najwyżej pod koniec pierwszej 10. przy równych warunkach, co i tak byłoby ich najlepszym wynikiem od dłuższego czasu.
(11.02.2007, 00:06)
gadzet
@Fin: No problem hehe Pozdrowiatka:D

Jann e on paras:D
(10.02.2007, 23:48)
Fin
@gadzet.dzienks za wsparcie i ozdro dla tych co doceniają i kibicuja najlepszym w tej dyscyplinie
(10.02.2007, 23:40)
Fin
Moje typy
1.austria-bezprzeczn ie i bezkonkurencyjnie
2.norwe gia.-urosli w sile petersen i liokelsoy a jacobsen i hilde dalej swietnie skaczą
3.rosja,równi
4.czechy-takze równi ale brak lidera
5.japonia.lapią forme chyba
6slowenia-damian i pikl niezle skaczą
7.finlandia-tylko jussi ma sredni poziom.ps.o sapporo niech zapomni po dzisiejszym konkursie a w treningach byl wspanialy,naprawde
8.pols ka jezeli wystartuje
(10.02.2007, 23:39)
fan skoków
Gratki dla Jacobsena, był dzisiaj świetny. Co do Małysza, chyba dzisiaj nie skakał rewelacyjnie, ale myślę że była szansa na podium. Zachowania Tepesa powiem szczerze że dla mnie to było żałosne, najwyraźniej chciał Damjanowi zapewnić podium. Ale jak już przynajmniej zrobił świństwo Małyszowi, to mógł przynajmniej zadośćuczynić nam to na Skupniu. Po Wojtku nic więcej się niespodziewałem, niestety nie ma formy, być może też na niąmiała wpływ decyzja o pozostaniu w domu w trakcie mistrzostw. Miejmy nadzieję że na MŚ nie powtórzy się sytuacja z K90 w Oberstdorfie, kiedy to dziwnym trafem w loteryjnej I serii Słoweńcy zajmowali 1. i 3. miejsce. Rosjanie zawiedli, czyżby spadek formy? Nie zdziwiłbym się. Czesi potwierdzili tylko że nie sątak rewelacyjni jak już niektórzy myśleli. D.Ito i Kasai mile zaskoczyli, ale wątpię żeby ich drużyna zbyt dużo zrobiła na MŚ. Na dzień dzisiejszy jestem nadal pewien, że w najgorszym przypadku nasza drużyna zajmie 6. miejsce na MŚ.
(10.02.2007, 23:13)
gadzet
@Fin: Też mam nadzieję, że Janne i Matti wrócą i pokażą jak się skacze:D

Janne on paras:D:D:D:D:D
(10.02.2007, 23:03)
Fin
Fatalne zawody.wygrana tego JEDNOSEZONOWEGO MISTRZA jacobsena-taki sam czeka go los jak jande.nie lubie gdy nieznani tak wygrywają.to traci caly smak skoków.co innego gdy wciąz wygrywali ci najwięksi:malysz,smith,hanawa ld,ahonen,hautameki,liokelsoy a tylko co niekiedy jakas niespodzianka.a teraz tylko malysz i amman a reszta szpicy milczy.moze hautameki i ahonen jak wróca to wszystko wróci do normy
(10.02.2007, 22:52)
Volt
musze sobie ulzyc - tepesz do dolu z wapnem
sedzia oszust, stronniczy, plytki, nijaki, ... [sterta inwektyw].. po prostu won oszuscie :((((

miche takiemu wyklepać za rogiem to zbytek łaski
(10.02.2007, 22:18)
Fabian17
Pan Tepes ustawił dziś wyniki.Jak widziałem jaki wiatr miał małysz na początku juz oczami wyobrazni widziałem rekord skoczni.Im dłużej tepes trzymał go na belce to krew mnie zalewała.

Ale nie ma co sie martwic!!!
Adam jest w formie od 6-7lat
Ta forma miała apogeum w sezonach 2000-01,2001-02,2002-2003
Były momenty ze forma była taka sobie ale przez te lata był zawsze w 15 pś
Wygrał wszystko co mógł mimo to nie uderzyła mu sodówa do głowy.Mógł z 3 kryształowymi kulami podziekowac i odejść ale skacze dla nas kibiców tych prawdziwych ktorzy sa z nim na dobre i na złe

Teraz jest przerwa 2 tyg. Małysz potrenuje spokojnie i dopiero bedzie wystrzał w japoni po dwa złote medale
(10.02.2007, 22:10)
Volt
musze sobie ulzyc - tepesz do dolu z wapnem
sedzia oszust, stronniczy, plytki, nijaki, ... [sterta inwektyw].. po prostu won oszuscie :((((

miche takiemu wyklepać za rogiem to zbytek łaski
(10.02.2007, 22:09)
gadzet
@Anka: hehe - no właśnie Toni Innauer nie wygląda na 17 lat - ale cóż może ma po prostu takie "postarzające rysy twarzy" :) Ciekawe co na to Mario?? hehe:P
(10.02.2007, 21:41)
Anka
od kiedy toni innauer jest taki mlody?
przeciez to plakac sie chce jak szaranowicz opowiada o bog wie czym stary jest i tyle!!!
(10.02.2007, 21:14)
Anka
gadzet jestes niesamowity, popieram cie w 100%
(10.02.2007, 21:12)
Anka
fani skokow!
kto uwaza ze konkurs byl niesprawiedliwy?
Małysz jeszcze wszystkim pokaze, a ten tepesz czy strepesz czy jak mu tam to kaszane odwala i tyle !!!
(10.02.2007, 21:10)
gadzet
"o dwóch takich co ... w skokach dominują" - kiedy sypie gęsty śnieg, kiedy pada mżawka, kiedy leje ulewny deszcz bądź wieje porwisty wiatr oni zawsze - ci sami - wygrywaja - jeden z nich "kontroluje czas i ...pogodę", kibicuje Słoweńcom jak to Rodak i zawsze jest ... sprawiedliwy... wobec pozostałych zawodników...(!?!?!?) Drugi z kolei całą Pucharową imprezą dowodzi i zawsze wie ... co jest dla wszystkich skoczków najlepsze, Jego ""wiecznie żywa" i obecna na każdym konkursie skoków opaska" osłania Jego umysł, który w trakcie konkursów wrze niczym woda gotująca się w czajniku ... Wiadomo kim są "Ci Dwaj" :)
(10.02.2007, 20:55)
Finia
Dzisiaj to nie zlom wtope mial nie pamietal ktory to skoczek skakal Szaranowicz: piekny skok dobre miejsce a potem skoczek wylondowal na 11 pozycji.Fajnie nie???
(10.02.2007, 20:43)
Ewela
Szaranowicza to powinni wykopac z komentowania skokow.bo on juz tyle wpadek mial ze to szok.Zgadzacie sie fani skokow?
(10.02.2007, 20:39)
ekspert
dziś po raz pierwszy zgadzam sie z Szaranowiczem, że to skoczkowie powinni być pokazywani w głównej roli, a nie TEN LALUŚ W RÓŻOWEJ OPASCE, który udaje zatroskanego o skoczków, bo to jest żenujące

PRZECZ Z TĄ MAFIĄ - TEPESEM I HOFEREM

w Sapporo tez odstawią taki cyrk, wiec nie będzie po co oglądać tych Mistrzostw
(10.02.2007, 20:38)
AgPa
Szkoda, że Skupień się nie zakwalifikował...
(10.02.2007, 20:24)
NO=)
PRZYJMIJCIE TO WIADOMOSCI ZE BYLI DZISIAJ LEPSI OD MALYSZA I NIE MA CO NARZEKAC, WSZYSCY BYSCIE CHCIELI ZEBY WYGRYWAL NON STOP, A CHYBA LICZY SIEZE CIAGLE JESYT W CZOLOWCE NIKT NIE JEST MASZYNA, A CO DO "WYPACZENIA" I "USTAWIANIA" WYNIKOW, TO MOZE BYSCIE SIE TAK ZASTANOWLIZE MOZE WTEDY CO MALYSZ WYGRYWAL TEZ MIAL KORZYSTNIEJSZE WARUNKI OD INNYCH?TROCHE OBIEKTYWIZMU,A POZA TYM W 2 SERII WARUNKI BYLY ROWNE...
(10.02.2007, 20:18)
dom
Szlag by trafił TEPEASA! Adam jest w wielkiej formie,
w II serii gdy miał wiatr w plecy(na dole) tak jak Schlieri poleciał 4,5m dalej od niego. Gdyby puścił Małysza przy wietrze 2,6m/s to Adam skoczył by w granicach 148m i stoczył by piękną (zwycięską) walkę w II serii z Jacobsenem. Adam ma mistrzostwo w kieszeni jeżeli warunki w Sapporo będą równe, i Tepes będzie miał dobry humor.
(10.02.2007, 20:15)
Anka
szaranowicz i tepesz wywalic ich!!!
(10.02.2007, 20:13)
Anka
jacobsen wygral bez konkurencyjnie, ale malysza dziwnie ocenili. Mysle, ze to bylo zaplanowane, zeby nie wyprzedzil uhrmana. jestem wkurzona jak nigdy!!!
(10.02.2007, 20:12)
v12
tzn wódy i zagrychy..

palce szybsze od oka :)
(10.02.2007, 20:12)
petr
to nie wiatr przeszkadza skoczką, to TEPES!!!
(10.02.2007, 20:10)
v12
co do tvp - zgadzam sie - syf.
niedlugo beda pokazywac tylko wybrane skoki a reklamy mięcha i zagrychy beda wrzucane garsciami w co ciekawszych momentach..np. 3 min przed skokiem malysza w drugiej serii...

oto cena za brak cierpliwosci - poczekalbym do 18:30 i obejrzal retransmisje na eurosporcie.
(10.02.2007, 20:10)
Anka
to bylo niesprawiedliwe. W jakich warunkach wypuscili malysza. Kto tym sterowal???
to bylo okropne, a uhrmann byl faworyzowany.
(10.02.2007, 20:07)
Tepes do domu LOTOS CUP
Zna ktos wyniki dzisiejszego lotos cup??
(10.02.2007, 20:02)
pan r-zet
Szaranowicz-niech się nauczy komentować
(10.02.2007, 19:59)
volkania
biedny Wolfgang ,nie jest 1., tak samo Widelec i Malysz(
(10.02.2007, 19:52)
Roberto CECON
Wyczyny pana Tepesa to, jak to mówi Endrju, mały pikuś, w porównaniu z tym, co wyprawiała dzisiaj TVP.
1. Szaranowicz - tragedia. Od kiedy Kimmo Yliriesto nazywa się Ylieristo?
2. Jabłoński & Szczęsny w studio - już przed konkursem przyznali 33. zwycięstwo Małyszowi
3. Pokazano jedynie rezultaty 12 skoczków, a później wyjechały wędliny z Sokołowa.
4. Niewyemitowanie skoków Ilyii Rosiliakova, Romana Koudelki i Joerga Ritzerfelda.
(10.02.2007, 19:46)
tommm
@PHL
taa, Szaranowicz w 1 serii tak "zabłysnął", że 2 serię oglądałem już na niemieckim RTL'u. najlepiej jak na Mario Innauera mówił "Toni Innauer" :D
(10.02.2007, 19:45)
zabawny waldi
A może Małysz spieszył sie do domu dlatego tak daleko skoczył? Tylko gdzie podział czołg i karabin maszynowy??
(10.02.2007, 19:40)
v12
a skad pretensje do jacobsen'a po dzisiejszym konkursie?

krytyka konkursu jest niezbedna - ale trzewa.
(10.02.2007, 19:36)
Fin
HAUTAMEKI i AHONEN powracajcie do skoków szybko bo bez was w pucharze swiata jest pusto.utrzyjcie nosa jacobsenowi bo reszta skoczkow na czele z malyszem to pechowcy chyba
(10.02.2007, 19:34)
PHL
No, przeciwnicy red. Szaranowicza dostali dziś broń do ręki. Mało zabawnych powiedzeń, a sporo błędów.
- "Andreas Jacobsen"
- "Tam jest masakra jeśli chodzi o eliminacje" (o reprezentacji Austrii)
- "Przed dwoma laty w Bischofshoffen piękny konkurs i on wygrywa z rekordem skoczni do dziś niepobitym" (o Daiki Ito)
- "Żupan jest w końcu człowiekiem z branży, wie kogo można puścić w jakich warunkach" (o Tepesu)
- "Trochę narcystyczny jest Walter Hofer"
- "Nie będę oceniał urody kobiet w Sauerlandzie" (gdy kamera pokazała dziewczynę w czapce-śwince)
- "Myślę, że Pointner będzie musiał go zabrać, jest równiejszy aniżeli Toni Innauer"
(10.02.2007, 19:31)
Fin
Tepesa powinien ktos absolutnie zmienic.a znów ten jacobsen zwycięza-fatalnie dla adama i szliriego.to byla dzis ostatnia szansa by go wyprzedzic bo puzniej ma on konkursy na swojim terenie podczas turu nordyckiego a puzniej planica.jezeli wygra malą krysztalową kule za loty jeszce to zycie jest niesprawiedliwe.JACKOBSEN JUZ DZIS MOZE BYC PEWIEN ZWYCIĘSTWA W PUCHARZE ŚWIATA------NIESTETY
(10.02.2007, 19:30)
uskotko
cieszę się z powodu Andersa, ale jednocześnie jest mi przykro ze względu na Adama i przede wszystkim ze względu na całą dyscyplinę. To nie powinno tak być... :( Czuję się nieswojo.
Aczkolwiek nie zauważacie w swoich wypowiedziach pewnego paradoksu? Dlaczego Walter miałby Gregora ukrzywdzić??? Zawsze przecież "trzymał" stronę swoich...
Ech. Smutno...
(10.02.2007, 19:19)
haliee
barwo dla Jacobsena, a o Tepesie sie już wypowiadać nie będę, bo po co się powtarzać? :/
(10.02.2007, 19:13)
ekspert
Adam i Schliri jechali w tych samych warunkach, Adam wygrał tę konfrontację
niestety tej MAFII TEPES-HOFER nic i nikt nie powstrzyma
(10.02.2007, 19:13)
fan
PRECZ Z TEPESEM !
(10.02.2007, 19:10)
małyszomania trwa
dziś przekonaliśmy sie że ie dobra forma - którą oczywiście ma Adaś, nie dobre warunki na skoczni, ani szczęście w konkursie nie decydują o rezultatach skoczków.

przekonaliśmy sie że Tepes i hofer stoją za ich wynikami

SKANDAL!!!
(10.02.2007, 19:09)
kuczu532
Fajnie że Schlierenzauer sie pogorszył nareszcie sie w kwalifijkacji Generalnej
(10.02.2007, 19:06)
Adi
Dzięki Szaranowiczowi było śmiesznie zamiast powiedzieć Mario Inauer powiedział Toni Inauer
(10.02.2007, 19:06)
ekspert
dosć konkursów w których rządzi MAFIA z TEPESEM I HOFEREM na czele !!!
(10.02.2007, 19:06)
Ewela:)
Buzka dla Gregora:)
(10.02.2007, 19:02)
Megi
TO JEST ŻENADA, CZY KTOŚ DOBIERZE SIĘ W KOŃCU DO SKÓRY TEPESA. PRZETRZYMAŁ ADASIA!!!
NIECH TYLKO TEPES PRZYJEDZIE DO ZAKOPANEGO, MY MU POKAŻEMY!!!
(10.02.2007, 19:01)
Ewela:)
Chodz Adam Małysz nie wygrał zawodow w Wilingen ani nie był na podium to i tak jest wielki.Żaden zawodnik nie trzyma formy przez tyle lat.Bużka dla Georga ktoremu dzisiaj szczescie nie dopisało.I tak jest fajny.
(10.02.2007, 19:01)
Bartezz
BRAWO TEPES ZEPSULES MAŁYSZOWI DOBRY SKOK(MOZE NAWET SZANSE NA 33 ZWYCIESTWO) JAK ADAM BYŁBY SŁOWENCEM TO PUSCIŁ BY GO BEZ PROBLEMÓW PRZYKŁAD URBANCA W ZAKOPANEM
KTORY RAZ JUZ NASZEGO MISTRZA SKRZYWDZILSCIE !!!
(10.02.2007, 19:00)
v12
wiekszosc konkursów wypaczona przez pogode - dzis pogoda dopisala a konkurs i tak udalo sie zepsuc...

wielka szkoda ze w powtorzonej serii Ito nie skoczyl jeszcze dalej...
(10.02.2007, 18:59)
FAN ADAMA MAŁYSZA
Szkoda, wielka szkoda...
Szkoda tego konkursu, szkoda nerwów Małysza, szkoda nerwów co życzliwszych kibiców. Szkoda, że hołota może znowu wyżywać się na Adamie. Wielka, ale to wielka szkoda.
Niestety, jak się okazuje, forma to nie wszystko.

Zaczarowa ny konkurs, niestety nie przez dobrą wróżkę, a przez czarnoksiężnika.
Fuksiarze z pierwszej serii jak na złe dostali też dobre warunki w drugiej.

Wątpiący m w Małysza chciałbym przypomnieć, że w tych samych warunkach nie dał on szans ani Szwajcarowi, ani Schlierenzauerowi. Jeśli ktoś prorokuje spadek formy u Adama, to ciekawe jak skomentuje skok Schlieriego?
Nie trzeba było wiele. Wystarczyło puścić Adama, gdy miał warunki porównywalne z innymi, albo chociaż zdjąć go z belki i pozwolić mu wyprostować kości. Niestety, Adam Małysz jest znienawidzony przez parę tepes-hofer. Nienawiść ta, granicząca z obłędem, w wielu konkursach sprawiała, że zamiast Adama w czołówce, mieliśmy Adama pod koniec dziesiątki.

Chciałbym, aby prezes Polskiego Związku Narciarskiego złożył protest. Ale ...nie spodziewam się tego. Niestety, raz jeszcze okazuje się, że dla chcącego nic trudnego. Jacobsen, przy całym szacunku dla tego zawodnika, nie jest w chwili obecnej mocniejszy do Schlierenzauera, ani od Małysza, moim zdaniem nie jest też mocniejszy od Uhrmanna. Niemniej jednak puszczono go w warunkach skrajnie odmiennych od tych, jakie życzliwe jury zagwarantowało Małyszowi, czy Schlierenzauerowi.

Druga seria i Adam po raz kolejny przetrzymany na belce. Jak zły omen, wiatr już po następnych kilku zawodnikach zmienia się z wiejącego w plecy, na lekki wiaterek pod narty. Tak nie da się przeprowadzać obiektywnych konkursów.

Sigurd Pettersen, mimo wspaniałych sukcesów z przeszłości, nie jest w chwili obecnej aż tak mocny, jak pokazał to dzisiejszy konkurs. Damjan... cóż, on jest skazany na sukces, bo jest Słoweńcem. Jego podium to sprawa równie kuriozalna, jak wygrana Urbanca w Zakopanem i jak mistrzostwo świata Benkovica.
Chciałoby się rzec: po cóż Słoweńcom trener? Mają przecież tepesa...

I tylko w dołku coś ściska, że byle kiep może sobie teraz dowoli ujeżdżać po Adamie Małyszu. Że byle kiep wchodząc na ten lub inny portal, może sobie wypisywać brednie. Może, to się nazywa wolność słowa. Szkoda tylko, że idzie ona w parze z uwalnianiem się od rozumu.

Panie Adamie, głowa do góry. Forma jest, a to najważniejsze. A o tym konkursie niech Pan szybko zapomni.
(10.02.2007, 18:59)
Tepes :/:/:/
To jest chyba korupcja w skokach , w pierwszym skoku mogli puscic przy 2 m/s a puscili w 1.2 m/s ( według expertów to mogło dac około 5-6 matrów dalszy skok) ...

Drugi skok ... hmmm ... wiekszosc miała 0.4 - 0.6 m/s pod narty na dole a malysz , shlieri , kuettel mieli na odwrót ok 0.3 - 0.5 m/s ... mysle ze gdyby miał małysz tak jak inni to skoczył by ok 137-138 metrów

Reasumując gdyby nie tepes ( mogł przeczekac w 2 serii niekorzystne warunki ) Adam Małysz mógł skoczyc łącznie ok 10 metrów dalej , co mogłoby dac podium !
(10.02.2007, 18:55)
cool_kid
swietny powrot Andersa;))) oby tak do konca pucharu swiata
szkoda ze tepes wszystko zepsul...
(10.02.2007, 18:52)
Jakub
Brawo Jacobsen!!! Mam nadzieje ze to wlasnie on siegnie po puchar a nie ten młokos Schielenzauer.Brawa należa sie tez dla Jerneja Damjana który znalazł sie na podium po kilku sezonach słabych występów.Kibicowałem w drugiej serii Pettersenowi i chciałem zeby on tez znalazl sie na podium ale niewiele brakło.Ogólnie bardzo dobry konkurs.. mam nadzieje ze na mś Jacobsen będzie cały czas w tej znakomitej formie jaka prezentuje.Ciesze sie ze Pettersen dochodzi do wysokiej formy i na mś może powalczy o medal.3majmy za niego kciuki!!!
(10.02.2007, 18:51)
kasiaiania1
Małysz został oszukany. Tepesz jedź do domu ADAM MAŁYSZ MISTRZEM JEST!!!
(10.02.2007, 18:49)
v12
przytrzymali malysza zeby bron boze nie wyrownal wyniku weissflog'a na ich "pieknej niemieckiej ziemi" ;/
no i trzebna polaczka podciac przed mistrzostwami,right?

brawo jacobsen,brawo pettersen...

a tepes z hoffer'em jeszcze niedawno pod obstrzalem z okazji upadku mazocha - dzis juz wesolo "rąbią swoje" ...

zenada.
(10.02.2007, 18:48)
Paweł Stawowczyk
@Jaro zarejestruj się i będziesz pewniakiem
(10.02.2007, 18:48)
Jaro (ten prawdziwy)
poniższe komentarze nie należą do mnie
(10.02.2007, 18:48)
MM=)
BRAWO JACOBSEN !!!
(10.02.2007, 18:45)
Jaro
Tepes dal tej czesci ciala a szaranowicz powinien wypasc z komentowania skoków rzuca tekstami od rzeczy a sam nic nie ja uwarzam ze to bylo ukartowane ze malysza przytrzymali bo wiedzieli ze jak go puszcza to wygra pierwsza serie a chcieli zeby wygral urchmann ale i tak jacobsen pokrzyrzowal im plany i z tego sie ciesz choziaz znowu odskoczyl w pucharze swiata i troche tego szkoda niemniej jednak mysle ze adam jeszcze pokaze na co go stac jak przyjda starty na mistrzostwach swiata zycze mu z calego serca zeby poraz drugi wygral dwa mistrzostwa swiata z dwoma rekordami skoczni tak jak w predazzo dzieki wielkie i pozdrawiam wszystkich
(10.02.2007, 18:44)
Fin
znów ten jacobsen.a jeszcze ten tepes który swojich poszczal w warunkach 2m na górze i na dole a malysza trzymal 40 s i puscil go gdy wiatr juz zmalal.a szaranowicza teksty to juz mnie dobily o masakrze w austriackim timie.a wszystko depelnila tvp i pokazala tylko rezultaty 12 skoczków.......
(10.02.2007, 17:55)
Luk
Nawet Pettersen jest w wyższej formie od Adama :/ Jak można stracić formę w tydzień?! Schlierenzauer i Jacobsen mieli podobne a nwet gorsze warunki od Małysza i co? OBAJ SKOCZYLI DALEJ A JACOBSEN WALNĄŁ POD 150M! Kojonkowski mogłeś zsotawić Andersa w domu, a Pointer GReogra także nie wysyłać na zawody. Bo oni zawsze muszą lepiej skakać
(10.02.2007, 17:54)
Lenka
To było z gory przesądząne miał wygrac Urman i tak bylo ale Jacobsen był lepszy tylko szkoda Malysza :(((((
(10.02.2007, 17:53)
grzeeech
Obie strzałki były zielone wiec nie było powodu aby miał nie zapalić Adamowi zielonego światła. A jednak nie zapalił. Przypadek??? Nie sądze... Ide o zakład że Uhrmana i Jacobsena puscił właśnie przy takim wietrze jak miał początkowo Adam. To skandal i przekręt na oczach milionów ludzi. Tepes z Hoferem powinni sie wytłumaczyć z tego a nasza drużyna jakoś zareagować.
(10.02.2007, 17:53)
Canton
Mam nadzieję , że teraz śnieżkami w zakopanem dostaną po pare szybkich kulek Hofer i Tepes . To niemożliwe co ten drugi burak robi . Rodaków to puszcza zawsze , a Małyszowi obniżył wiatr z dopuszczalnych 2,5 m/s do 1,5 .
Chore .
(10.02.2007, 17:53)
szwajcarka
Jestem pod wrazęniem Czechów. nie chodzi wcale o dalekie skoki, ale o to, jak pięknie trzymaja narty w locie! Na to to aż się chce patrzeć, choć ich skoki nie są zbyt dalekie. Za to Schlieri skacze daleko, ale brzydko. Nie podoba mi się jego sylwetka podczas lotu! Nie wiem jak wy. Małysz lata daleko, brzydko, ale chociaz ładnie ląduje :P
(10.02.2007, 17:52)
kuczu532
nie dośc że Jacobsen prowadzi to Schlierenzauer je przed Małysz.Małysz mioł takie piekne warunki nawet na rekord skoczni ale oni go musieli trzymac mioł taki wiatr jak Petersen ,ci organizatorzysa tacy nie zyczliwi dla Adama nieiwem alo oni nie lubią Polski !!!
(10.02.2007, 17:50)
SylwestereK
@radzio95
tak samo byś mówił gdyby Małysz prowadził po 1. serii? Ja wierze w awans o przynajmniej 2 pozycje.
(10.02.2007, 17:50)
SylwestereK
GENIALNY jest autor tego komentarza... słowo olbrzymią przez "ż"....
(10.02.2007, 17:48)
ekspert
1. czemu ten (...) Tepes nie puscil Adama gdy mial dobry wiatr - pewnie, lepiej skakac w gorszym
2. czemu nie pokazali wiatru Jacobsena?
(10.02.2007, 17:48)
Volt
Czas zmienic Tepesza - to co dzisiaj zrobił przytrzymując na Belce Adama, choć wczesniej w takich warunkach puścił Damiana i Pettersena to po prostu wałek. "Dziwnym" trafem Tepesz pomógł innemu Słoweńcowi w Zakopanem. Czas na zmiany, temu panu już dziękujemy
(10.02.2007, 17:47)
radzio95
Nie wiem poco Małysz tam pojechał. To strata czasu!
(10.02.2007, 17:46)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Willingen: Jacobsen powiększa przewagę
PŚ Willingen: Jacobsen powiększa przewagę

PŚ Willingen: Jacobsen powiększa przewagę

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich