Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Znamy już wstępną listę zawodników, którzy wystąpią w konkursach Pucharu Świata w fińskich miastach Lahti i Kuopio. Zawody odbędą się 4,5 i 7 marca. Oprócz dwóch konkursów indywidualnych, zaplanowano także drużynówkę.

W nieco zmienionym składzie do Finlandii przylecą Niemcy. Niesfornego Herra i słabego ostatnio Spaetha zastąpią Stephan Hocke i Maximilian Mechler występujący ostatnio w Pucharze Kontynentalnym.

Do składu Norwegów prawdopodobnie Kojonkoski dołaczy Andersa Bardala - lidera klasyfikacji CoC. Norweg ma dużą przewagę nad rywalami i spokojnie może ominąć bez szwanku kilka konkursów "drugiej ligi".

Gospodarze wystawię najsilniejszą ekipę z możliwych: Janne Ahonen, Janne Happonen, Matti Hautamäki, Joonas Ikonen, Risto Jussilainen, Tami Kiuru i Harri Olli.

Finlandia
Janne Ahonen, Janne Happonen, Matti Hautamäki, Joonas Ikonen, Risto Jussilainen, Tami Kiuru i Harri Olli.

Austria
Martin Höllwarth, Thomas Morgenstern, Andreas Widhölz, Wolfgang Loitzl, Andreas Kofler, Reinhard Schwarzenberger, Martin Koch, Manuel Fettner

Norwegia
Lars Bystoel, Daniel Forfang, Tommy Ingebrigtsen, Roar Ljoekelsoey, Sigurd Pettersen, Bjoern Einar Romoeren, Hennig Stensrud, Anders Bardal

Niemcy
Martin Schmitt, Michael Uhrmann, Michael Neumayer, Maximilian Mechler, Stephan Hocke

Słowenia
Peterka Primoz, Jernej Damjan, Rok Benkovic, Jure Sinkovec, Rok Urbanc

Japonia
Tsuyoshi Ichinohe, Akira Higashi, Takanobu Okabe, Daiki Ito, Noriaki Kasai

Szwajcaria
Simon Ammann, Andreas Kuettel, Guido Landert, Michael Moellinger

Czechy
Jakub Janda, Jan Matura, Ondrej Vaculik, Jan Mazoch

Polska
Adam Małysz, Kamil Stoch, Robert Mateja, Stefan Hula

Rosja
Dmitry Vassiliev, Ildar Fatchullin, Dmitry Ipatov, Denis Kornilov

Szwecja
Johan Erikson, Isak Grinholm, Jakob Grimholm, Andreas Aren

USA
Clint Jones, Alan Alborn

Białoruś
Maksim Anisimov, Petr Chaadaev

Kanada
Gregory Baxter, Stefan Read

Estonia
Jaan Juris, Jens Salumäe

Włochy
Sebastian Colloredo, Andrea Morassi

Korea Pd.
Heung Chul Choi, Hyun Ki Kim

Słowacja
Martin Mesik
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2006 - wszystkie artykuły
Komentarze
fan skoków
@daf
Jak uważasz. Ja też oglądałem ten mecz.
@Camilla
W sumie ciebie rozumiem. Nikt nie lubi wątpić w swoich idoli. Ja jednak staram się patrzeć realistycznie, np. co do Słoweńców: II-ga seria będzie sukcesem. Choć ich bardzo lubię.
pozdrowienia
(04.03.2006, 11:56)
Camilla
@Fan skoków
Ja jestem optymistką, a Szwajcarom kibicuję od małego. Mam nadzieje, ze uda im się w Lahti!
(03.03.2006, 09:14)
daf
@Camilla
Oczywiście, że żart, jakżeby inaczej :)
@fan skoków
A co mi tam, najwyżej znowu będzie rozczarownie. Wczoraj też miałem nadzieję, że ogramy Hamerykanów, a była kolejna porażka. Coś ostatnio "nie leży" nam ten rywal, jak skocznia w Lahti Mateji :)
(02.03.2006, 23:38)
fan skoków
@???
Rzeczywiście dosyć długa, ale w archiwum są dłuższe. Np. długa była bodajże z listopada o wydłużeniu Małysza. Nie było mnie w domu stąd jestem w tyle ale już nadrabiam straty.
@daf
To co piszę wynika poprostu z tego że co roku sobie wiele obiecywałem po konkursie w Lahti, a za każdym razem był zawód. Tak było na MŚ, w 2002 roku i 2005 roku, więc wokę poprostu do tego ostrożnie podchodzić.
@Camilla
Problem polega na tym że Szwajcarzy w konkursach drużynowych skaczą strasznie nie równo 1 serię mają zdecydowanie lepszą od tej drugiej- zazwyczaj ta lepsza to druga seria, np.MŚ w Oberstdorfie, ZIO w Turynie itp, ale są wyjątki że pierwsza seria jest lepsza, np.Hinterzarten 2004. A jak już skaczą cały konkurs na równym poziomie np. MŚ w Valdi Fiemme, czy ZIO Salt Lake City, to ten poziom jest zaniżony- taka jest prawda o Szwajcarach.
pozdrowienia
(02.03.2006, 21:32)
Camilla
@Daf
I całe szczęście, że noty Norweskich sędziów są do odstrzału.
Nie pomyśl sobie, że ze mnie jakaś feministka!
To z tym męskim szowinistą to był żart :P
(02.03.2006, 19:42)
???
@daf
@Camilla
Brawo to chyba najdłuższa wymiana zdań jaką do tej pory widziałem
@fan skoków
dotrzymaj tępa
(02.03.2006, 19:19)
daf
@Camilla
Na pocieche pozostaje jedynie swiadomosc, ze i tak przewaznie nota sedziego norweskiego jest "do odstrzalu", bo jest najnizsza... :)
A co do meskich szowinistow... W ich swiatku dwie najgorsze rzeczy na swiecie maja nieco inny zestaw :)
Mianowicie - norweski sedzia i ............... kobieta emancypantka :)))
(02.03.2006, 15:29)
Camilla
Podobno są tylko dwie najgorsze rzeczy na swiecie: Męski szowinista :D i................. Norweski sędzia!
(02.03.2006, 14:38)
daf
Pewnie podobne plany maja tez wszystkie inne druzyny, wiec zobaczymy.
Trzymajmy tylko kciuki, zeby aura dopisala i o kolejnosci zadecydowaly umiejetnosci skoczkow, a nie wiatr do spolki z sedziami.
A skoro o sedziach mowa - norwescy sedziowie chyba we krwi maja zanizanie not.
Ciekaw jestem, jak oceniaja w MIstrzostwach Norwegii. Dostal tam ktos kiedys wiecej niz 19.0?
(02.03.2006, 14:34)
Camilla
Przez Landerta to mało na IO zawału nie dostałam! Swiss byli 5 przez niego spadli, ale Kuettel-owi udało się nadrobić żeby wyjść na 7 mijsce.Mnie się wydaje, że Szwajcaria jednak zawalczy w Lahti!
(02.03.2006, 14:20)
daf
Kuettel sukcesu druzynie raczej nie zapewni, natomiast wielce prawdopodobne jest, ze Landert zapewni nerwowke przed ostatnia kolejka, czy wejda do "osemki"
(02.03.2006, 13:40)
daf
@Camilla
Niczego Moja Droga nie musze. Szwajcarzy maja mniej wiecej takie same szanse na 4 miejsce jak i Polacy, czyli niewielkie, ale jednak nieco wieksze niz na podium :). Jeden Kuettel zawodow druzynowych im nie zalatwi.
(02.03.2006, 13:37)
Camilla
@Daf
Wiem, że moje, ale tylko głośno marzyłam. Wiem, że to jest nie realne, bo Szwajcarzy Austrii nie przebiją! Ale mają szansę na 4 miejsce, musiał byś napisać mocny argument żeby temu przeczyć.
(02.03.2006, 12:33)
daf
@fan skokow
Odnosnie Stocha, oczywiscie masz racje, tym niemniej nie ma sensu wyciagac zbyt daleko idacych wnioskow po jednym niezbyt udanym starcie, w dodatku jeszcze jako juniora.
Idac tym tropem, po ostatnich konkursach w Zakopanem mozna by powiedziec, ze Wielka Krokiew "nie lezy" Colloredo, a czy tak naprawde jest? Czas (i kolejne konkursy na Krokwi) pokaze... Pozdrawiam.
(02.03.2006, 10:50)
daf
@Camilla
"gdyby Szwajcarzy zajeli przynajmniej 3 miejsce to byłabym najszczęsliwsza na świecie!"

Zgadnij, czyje to slowa?
(02.03.2006, 10:45)
Camilla
@Daf
A czy ktoś mówi o podium dla Swiss???
Myślę, że gdyby Szwajcarzy przeskoczyli Czechów ( co jest możliwe) i Niemców ( którzy występują w osłabionym składzie) mieli by szanse na 4 miejsce. O 3 jak narazie to mogę sobie tylko (niestety) pomarzyć.......... Ale nigdy nic nie wiadomo :)
(02.03.2006, 10:39)
daf
@Camilla
A masz jakies przeslanki, ze Szwajcarzy sa w super-formie, skoro marzy Ci sie trzecie miejsce dla nich?
Mysle, ze akurat oni maja mniej wiecej takie same szanse na podium jak i Polacy, czyli niewielkie, niestety.
(02.03.2006, 09:27)
Camilla
@Fan skoków
To wszystko zależy od formy poszczególnych reprezentacji, Polska miałaby szanse na wyższe miejsce jeśli wszyscy z miejsc od 1-8 byli by w słabej formie.
(02.03.2006, 09:16)
fan skoków
@Camilla
Sorki, ten argument do mnie nie dociera. Klasyfikacja PN w przed dzień konkursu drużynowego na ZIO, a dzisiejszą w ogóle się nie zmieniła a przecież ta różnica nie przeszkodziła w pokonaniu ich. Takich przypadków w historii konkursów drużynowych jest na pewno wiele. Np. Słoweńcy na ostatnich MŚ w Oberstdorfie- 8 miejsce w klasyfikacji PN, a jednak pokonali na K90 2.Finów, a na K120 3.Niemców. To nie jest żadne uzasadnienie. A co do Czechów, zarówno dla nich jak i Słoweńców wygląda na to że II-ga seria będzie sukcesem przy ich obecnej formie.
pozdrowienia
(01.03.2006, 21:08)
Camilla
@Fan skoków
Ale i tak Szwajcarów nasi nie przeskoczą! Przecież Szwajcaria jest na 6 miejscu w PN.
A Polska 9. Szwajcaria ma szansę na wyższe miejsce, z Czechami i Niemcami ( przy osłabionym składzie) Szwajcarzy sobie poradzą, z Austrią może być już gorzej, ale przecież 4 miejsce jak na Swiss Team nie jest złe!!!
(01.03.2006, 20:04)
Camilla
@Marciątko
gdyby Szwajcarzy zajeli przynajmniej 3 miejsce to byłabym najszczęsliwsza na świecie! I życzę im tego z całego serducha :)
(01.03.2006, 19:58)
fan skoków
@daf
Mylisz się, Stoch startował rok temu. Startował w drużynie jako drugi uzyskał notę: 172,6 pkt, co było 32 notą konkursu. Po jego skokach zajmowaliśmy 2x8 pozycję. Indywidualnie był 53. Co do konkursu drużynowego wyżej stawiam Japończyków. U Szwajcarów jedynym pewniakiem jest Kuettel, a Ammann skacze w kratkę, a więcej w tym sezonie ma kratek minusowych- tak jak to powiedział komentator o Matei w II-gim konkursie w Hinterzarten 2001.
pozdrowienia
(01.03.2006, 17:13)
daf
Troszke licze na to, ze Rosjanie, Czesi i Slowency w tym sezonie juz sie "posypali". Z Japonczykami nigdy nic nie wiadomo, a Szwajcarzy chyba jednak beda od nas lepsi.
Trzeba jednak jasno powiedziec, ze w Pucharze Narodow o nic juz nie walczymy - do 8 miejsca przepasc (chyba tylko cudem moglibysmy wyprzedzic Slowencow), a nad Rosjanami tez znaczna przewaga, ktora spokojnie utrzyma nam sam Malysz w konkursach indywidualnych.
Mysle, ze konkurs druzynowy powinnismy traktowac raczej jako dodatkowy oficjalny trening i dobra okazje dla maszych mlodziakow do zapoznania sie ze skocznia.
(01.03.2006, 15:39)
daf
@fan skokow
Wlasciwie to wiadomo tylko, ze skocznia "nie lezy" Mateji. Malysz radzi sobie tam niezle, a Stoch i Hula chyba na powaznie nie mieli okazji tam poskakac...
(01.03.2006, 15:35)
fan skoków
Nie chcę gasić niektórych osób nadziei związanych z drużynówką, ale Polacy nigdy nie skakali rewelacyjnie w Lahti w drużynie na dużej skoczni, a wręcz przeciwnie, o to ich wyniki: w 1994 i 1995 roku: nie startowali, 1996: 8 miejsce, 1997: 7 miejsce, 2000: 7 miejsce, MŚ 2001: 8 miejsce, 2002: 7 miejsce, 2003: mie odbył się, 2004: nie startowali, 2005: 8 miejsce. We wcześniejszych latach nie sprawdzałem bo wtedy nie startowali dzisiejsi skoczkowie. Jak widać nasi za bardzo nie lubią tam skakać. Myślę że 7 miejsce spokojnie zajmiemy, ale czy będziemy wyżej? Jak widać do tej pory zajmowaliśmy miejsca 7-8. O wyższe będzie baaaaardzo ciężko. Obym się mylił.
pozdrowienia
(01.03.2006, 14:40)
Marciatko
Camilla dokladnie tera Niemcy sami sobie pogrzebali szanse na dobre miejsce w druzynowce
Extra by bylo gdyby Szwajarzy zajeli 3 miejsce co jest mozliwe,a no i Polacy tez moga zajac dobre miejsce,nie moge sie doczekac tych konkursow:D
pozdro
(01.03.2006, 14:03)
Camilla
Ja myślę, że Niemcy sami sobie wbijają gwóźdź do trumny, Polska ma teraz duże szanse. Nie zdziwiłabym się jeśli szwajcaria zaczeła by atakować!!!
(01.03.2006, 11:51)
andbal
Limity na nowy szósty period są następujęce:
Norwegia, Austria i Finlandia po 7,
Niemcy 6
Słowenia i Japonia po 5
Szwajcaria, Rosja, Czechy i Polska po 4
Francja, Słowacja i Włochy po 3.
Ze względu na konkurs drużynowy mogą po 4 Ci co mają mniej.
Norwegowie i Austriacy nie wszyscy wystąpią w niedziele. Finowie w Kuusamo wykorzystali limit grupy narodowej.
(01.03.2006, 08:04)
daf
@Pedro
O ile mi wiadomo, Finowie kwotę startową wykorzystali już na początku sezonu w Kuusamo.
(28.02.2006, 22:31)
max
Niemcy w takim skladzie popelniaja samobojstwo ale to ich problem nie nasz:> a nasi maja szanse nawet na 4 miejsce bo nawet Stefek Hula jest mocniejszy od Mechlera czy Hockego,Szwajcaria Japonia i Rosja jak najbardziej w zasiegu, a z Czechami i Slowenia nie powinni miec zadnych problemow.
(28.02.2006, 21:30)
Pedro
Czemu nie ma Speatha? Zamiast jego są słabi ostatnio Mechler i Hocke. To już lepiej było wystawić Brudera i Wanka. A co do drużyny szweckiej to Isak Grimholm ma ponoć poważną kontuzję która wyklucza go już do końca sezonu, wdarzyło się to w czasi serii próbnej do mistrzostw Szwecji kiedy to Isak nie ustał skoku na 130 metr. A zamiast Jakoba Grimholma powinien jechać Besnik Gashi który z pewnością jest w lepszej dyspozycji od Jakoba. Jeszcze do drużyny Słowacji można się doczepić gdyż znów tylko mesik jedzie na PŚ, a przecież ostatnio wcale od niego nie jest gorszy Tomas Zmoray. A Czezi biorą do Finlandii Mazocha który jest ostatnio w fatalnej dyspozycji i ma kłopoy z niedowagą. A czemu finowie mają tylko 7 zawodników, chyba mogą mieć wystawionych ok 15, i co nie mają zamiaru skozystania z dzikich kart, chyba że jeszcze kogoś dokołują do tej 7, np. Artu Lappi, Olli Pekkala, Kalle Keituri, Jussi Hautameki, Herman Huczkowski.
(28.02.2006, 19:55)
popex
Przeciez to glownie "dzieki" Spaethowi nie zajelismy 4. miejsca w druzynowce na IO... Nie rozumiem...
(28.02.2006, 18:30)
daf
I dobrze, ich zmartwienie
(28.02.2006, 18:27)
Quavertone
Trenerzy niemieccy robią chyba wszystko, żeby ostatecznie pogrążyć drużynę - z tego by wynikało...
(28.02.2006, 18:07)
Andrzej
Spaeth słaby? Przecież Mechler zajął miejsce w trzeciej dziesiątce, a Hocke w drugiej w ostatnim pucharze kontynentalnym - startowało tylko 39 skoczków.
Może (jak Mateja da radę) wyprzedzimy Niemców w konkursie drużynowym?
(28.02.2006, 18:04)
kalia
roberto, komu się chciało to przerabiać?
(28.02.2006, 16:49)
Roberto CECON
Zobaczcie, Arabowie też się interesują skokami narciarskimi :P - http://smaczek.pac.pl/jubi/?q= www.skokinarciarskie.pl&m= 1
(28.02.2006, 16:20)
12
A gdzie Gerard Walbacher i Jurek Radejilil ?!
(28.02.2006, 15:07)
bzyk
dokładnie polska góro i małysz na czele
(28.02.2006, 14:45)
kosa
małysz wygra i polska wygra
(28.02.2006, 14:35)
anne-marie-tore-dossa
Nie ma braci Choi!!!:((((
(28.02.2006, 14:22)
Basia22
Przekonali go, zeby skakal dla druzyny...
(28.02.2006, 13:37)
Blue Air
Przeciez Mateja nie lubi skakac w Lahti.
Nie mozna bylo dac szansy komus innemu ?
(28.02.2006, 13:29)
Basia22
O jezu jak bedzie bosko :))))
(28.02.2006, 13:20)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Wstępne składy na fiński Puchar Świata
Wstępne składy na fiński Puchar Świata

Wstępne składy na fiński Puchar Świata

Kalendarium
Timi Zajc
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich