Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Turynie zbliżają się wielkimi krokami. Ale jako, że jeszcze trochę czasu zostało, myślę stosownym będzie postawić kilka prognoz. Pierwsza część poświęcona jest głównym faworytom imprezy, w dalszych opiszę skoczków, z mniejszymi szansami, ale z potencjałem na sprawienie niespodzianki.

Turniej Czterech Skoczni pokazał, którzy zawodnicy rządzą dziś światowym cyklem. Oczywiście mowa tu o Jakubie Jandzie i Janne Ahonenie. Czech jest obecnie w życiowej formie. W Salt Lake City nie sforsował ani razu progu pierwszej trzydziestki, w Turynie taka sytuacja wydaje się niemożliwa. Brązowy i srebrny medalista z Mistrzostw Świata w Oberstdorfie z ubiegłego roku jest pewniakiem na medalowe pozycje – złoty krążek Jandy nie byłby w Pragelato żadną niespodzianką. Wbrew czarnowidztwu redaktora TVP, który na Mistrzostwach Świata w Lotach prorokował spadek formy Jakuba, właśnie w nim upatruję głównego faworyta. Jeszcze słowo na temat rzekomego złego występu Jandy w Kulm. Otóż Czech nigdy nie uchodził za "lotnika" (vide jego starty w zeszłym sezonie w Planicy), a siódme miejsce na tak prestiżowej imprezie świadczy o jego sile (bo nigdy nie był na MŚ w lotach tak wysoko).

Drugim faworytem jest oczywiście Janne Ahonen. To zawodnik, który spokojnie stanąłby w szranki w dziedzinie "drugi największy skoczek wszechczasów" (umówmy się, że Nykaenen był tym największym). Niemal na każdych zawodach jest faworytem i rzadko obywa się bez medalu – choćby w drużynie (no poza MŚ w Ramsau '99, które było wręcz dla niego koszmarem – 3 razy czwarte miejsce!). No właśnie – wielokrotny medalista Mistrzostw Świata na ZIO zdobył zaledwie jeden srebrny medal w drużynie. Indywidualnie i w Nagano i w Salt Lake był na K90 czwarty. Najwyższa pora, by wreszcie powiększył swoją kolekcje – stać go na to. Złe starty w Kulm tłumaczę wypadkiem przy pracy i traumą z zeszłorocznej Planicy.

Obok tej dwójki do faworytów głównych zaliczam też Roara Ljoekelsoeya i Andreasa Kuettela. Norweg jest na fali wznoszącej – wygrał drugi raz z rzędu MŚ w Lotach, coraz lepiej skacze w Pucharze Świata, ma doświadczenie niezbędne na takiej imprezie (to już czwarta Olimpiada Roara) i – podobnie jak Ahonen – brak olimpijskich sukcesów (jedynie dziewiąte miejsce na K90 w Nagano i żadnego medalu w drużynie!). Jednak Ljoekelsoey sprzed choćby czterech lat a Ljoekelsoey teraz to dwóch innych skoczków, dlatego uważam, że w Turynie jest faworytem nr 3. Zaraz za tą trójką plasuje się objawienie tego sezonu – Szwajcar Kuettel. Cztery lata temu w cieniu Ammanna sprawił i tak sporą niespodziankę (szóste miejsce na K120), w tym sezonie nie ma konkurencji w swojej drużynie, a niewielu może się z nim na skoczniach świata równać. Jak dotąd w obecnym cyklu, poza beznadziejnym startem w Oberstdorfie, jest niezwykle równy (czyli zawsze w czołówce), tak więc – może nie na złoto, ale na medal powinien liczyć.

CDN
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2006 - wszystkie artykuły
Komentarze
fan skoków
@Jarek Gracka
aha
pozdrowienia
(24.01.2006, 16:13)
Jarek Gracka
@ fan skoków
Ano jakoś czasowo się nie wyrobiłem :(
(24.01.2006, 13:02)
fan skoków
@skoczek
Czepiasz się szczegółów.
@wesoły romek
Już to widzę.Colloredo i złote medale. Chyba coś ci się pomyliło.
@bez komentarza
Jak liczyłeś ZIO i MŚ? Notami za skok? Czemuwszystkiego nieliczysz od jednego roku?
@fanka skoków
Chyba masz rację,albo próbuje to sobie wmówić żeby nie być zawiedziony w razie czego.
@mikiw
W sezonie 2004/2005 przypominam że Kasai był 16.
@Jarek Gracka
Fajny artykuł. Szkoda że jednak nie zrobiłeś "subiektywnie i przeglądowo LGP 2005". Można wiedzieć czemu?
@Fanka z Poznania
Wierzę że nasi odbudują formę bo tylko to pozostało. Ale w tej chwili żaden z naszych nie jest faworytem. Patriotyzm w tymprzypadku raczej polega na kibicowaniu naszym skoczkom, i nie rozumiem jak Polak może nie kibicować. Co do tego że powinniśmy wspierać Małysza, to po konkursie drużynowym napisałem to samo o Matei, miałem nadzieję że się przyłączysz.
@kamilek
Ja uważam inaczej: na obu skoczniach: 1.Mateja, 2.Stoch, 3.Hula, 4.Małysz i co nie jestem patriotom?
@FAN ADAMA MAŁYSZA
Dobrze napisałeś,popieram.
Ja osobiście mam nadzieję że Janda nie zdobędzie żadnego medalu. Myślę że największe szanse ma na to Ahonen i zdobędzie conajmniej 1, Kuettel może sprawi niespodziankę. Co do naszych to się jeszcze na ten temat nie będę wypowiadał zobaczymy po Zakopanem.
pozdrowienia
(24.01.2006, 10:52)
Fanka z ....
@ sabcia

ja nikogo nie krytyjuję , tylko , poprostu się dziwię ,
to oczywiste , ze każdy ma prawo do swojego idola ,
dziwi mnie tylko fakt , że niektórzy polacy wychwalają wszystko co nie nasze , a nie wierzą w to co polskie ,
poprostu dziwi mnie brak wiary u niektórych osób ,
może i Ahonnen jest faworytem , czy Janda , czy Romoren i inni ,
ale wszystko okaże się na Olimpiadzie , kto będzie potrafil oddać te dwa najlepsze skoki w konkursie ,
i trochę szczęścia jest tam tez potrzebne , bez tego , się nie wygra.Znając skocznię w Pragelatto , wieje tam z tylu w plecy przewaznie , więc wygra ten , kto sobie z tym poradzi .
(23.01.2006, 10:19)
sabcia
@Fanka z .......
ja nic nie musze sprawdzac bo dobrze to rozumiem ale tobie by sie przydalo....
PS ja rowniez wierze w adama, ale to nie powod zeby krytykowac tych ktorzy maja innych idoli..
kazdy moze miec kogo chce i nic ci do tego!!!
@FAN ADAMA MAŁYSZA
madre slowa..
(22.01.2006, 22:38)
Einstein
@FAN ADAMA MAŁYSZA

Bardzo dobre, spokojne i OBIEKTYWNE (oczywiście w moim subiektywnym odczuciu ;-) ) stwierdzenie... Też uważam, że Nykaenen to jednak największy skoczek w historii i wtedy pasjonowałem się skokami patrząc jak przyjeżdża na zawody i wygrywa niemalże wszystko to na czym się pojawi...
I taka klasyfikacja jak najbardziej pokrywa się z moją... Niestety jestem nieco pesymistycznie nastawiony do "naszych" szans na poprawę tej pozycji w rankingu Prędzej stawiam na Ahonena, że z taką formą będzie w stanie za rok czy dwa awansować na wyższą pozycję, choć oczywiście w głęgi duszy po cichu liczę na powrót formy Adama i mam nadzieję zobaczyć go ponownie na najwyższym podium :-))
(22.01.2006, 20:00)
Błądzik
@Pawi
Ile ty masz lat :) ? Moja ośmioletnia siostra pisze podobnie choć wie np że "Ahonen" piszę się przez samo "h" :) Czytałam twój komentarz 3 razy i dalej nic z niego nie wiem :)
(22.01.2006, 19:44)
Pawi
Tu może być walka między Achonenem a Jandą ale szczerze nie lubie Ahonena ma taki harakter i w kółko minę taką jak wygrał to prawie płakał buzie miał na dół dlatego stawiem i chce żebywygrał Janda on przynajmiej się cieszy a jak pójdzie Małyszowi wątpie myśle że nie zrobi nic wielkiego wszyscy w niego wierzymy ale on już zrobił swoje Podobno mają wysłać na igrzyska Śliża i Bachlede ale Bachleda coś ostatnio cienko mu idzie. Jednak w Saporo pokazał bardzo dobrą forme mało znany Żyła a troszkę gorzej Śliż Ale co to jest 82 metry Bachledy robi wstyd polakom a oni chcą go wysłać na Olimpiade w Turynie Ale co to jest 9 miejsce w Pucharze Świata polakówmałysz robi się coraz słabszy amy mamy tyle razem punktów co jeden Ahonen i jeszcze mniej o dużo Jednak powinniśmy się cieszyć z tego że mamy w ogóle polaków pucharze świata chociarz jeden najmiej Mateja ma 4 punkty a Kazachstan ma 1 punkt Teraz to mam prośbe do tych osób co tę strone mają wyświetlajcie szybciej wyniki i kto na którym miejscu jest. Bo Żyła będzie najlepszy z polaków jeszcze niewiem ale się dowiem Czy właśnie Żyła będzie w innych zawodach. Bo miejsce 8 i to jeszcze przed bardzo dobrym skoczkiem to dla nie go zaszczyt a więc Do boju polska !
(22.01.2006, 19:28)
ja
@dd
Masz rację. Każdy ma swojego faworyta i każdy ma do tego prawo żeby go mieć i nie musi to być koniecznie Adam Małysz. I nie należy miec nikomu za złe kibicowanie zawodnikom z innych krajów, bo nie sposób nie doceniać klasy Ahonena, Ljokesloeja czy Jandy. Są też małolaty zachwycające się urodą "Morgiego" Küttela czy Koflera, ale to już inna historia.
(22.01.2006, 19:24)
dd
p.s. nigdy nie mow i nie pisz na pewno, a tym bardziej z błędami, bo to swiadczy o braku skromnosci
(22.01.2006, 18:08)
Glon
Włodarczyk i PZN rozwalili super team. Sukcesem Małysza będzie pierwsza "10" i to raczej na średniej tylko skoczni. A po Olimpiadzie Adam zakończy karierę.
(22.01.2006, 18:07)
dd
nikt nie rzucal inwektyw w kierunku Malysza a fanka przyszla i zaczela posadzac ludzi o brak patriotyzmu, chociaz na chwile obecna Malysz prezentuje sie slabo i jest logiczne ze nie nalezy do faworytow wg wielu
mysle ze brąz na malej skoczni bedzie wielkim sukcesem Adama, przegrywa on z najlepszymi po 30 metrow na mamucie, ba nawet blisko 50 wiec jakie sa podstawy zeby brac go za glownego faworyta wspolnie z Kuettelem, Ljokesloejem czy Ahonenem?
moim zdaniem jestes mimo wszystko niedojrzala, skoro twierdzisz ze jesteś dorosła to wbijasz sobie gwóźdź do trumny, bo masz mntalnosc nastolatka
(22.01.2006, 18:00)
Fanka z.....
@email

Napewno sytuacja nie zmusi mnie do wyjazdu z kraju za poracą , bo takową mam , tu w kraju ,
i uciekać z Polski ani mi w glowie :)
tak samo mowil Adam "Jestem polakiem i czuję się polakiem , i napewno żadnego innego kraju nie bedę reprezentowal "
uwazam , ze tym bardziej zasluguje on na uznanie , że pomimo różnych ofert z innych ekip , nigdy nie okazal , że nie zasluguje na szacunek ,
mówisz , ze jestem za mloda ??
chlopcze , chcialbyś przeżyć w Polsce tyle lat co ja i nabyć tyle różnych doświadczen , wtedy wiedzialbyś , co to znaczy patriotyzm , teraz nie masz o tym zielonego pojęcia ,
ja poprostu wierzę w to co Polskie , nie jestesmy poprostu gorsi od innych i to pod kazdym względem ,
wierze , ze Adam Malysz , przez niektórych już stracony i pogrzebany , udowodni wszystkim niedowiarkom , że Polak potrafi ,
@ sabcia
zajrzyj do slownika co znaczy slowo patriotyzm ,
bo nie chce tracic tutaj czasu ,
co do faworyta , twoja sprawa , kim on jest ,mnie to akurat ani ziębi ani parzy ,
ja wiem kim jest mój faworyt :)

@ Fan Adama Malysza

czytać twoje teksty to prawdziwa przyjemnośc ,
masz sto procent racji w tym co piszesz ,
nic dodac , nic ująć .
Gratuluję.


(22.01.2006, 17:36)
Jaro
@FAN ADAMA MAŁYSZA
słusznie prawisz
(22.01.2006, 15:06)
FAN ADAMA MAŁYSZA
Przyznam, iż bawi mnie to zliczanie punktów, które odbywa się przy okazji wszelkich dyskusji pt. "Kto był lepszy?"
Bo czyż można przedkładać ilość nad jakość? Chyba nie. Ahonen to z pewnością jeden ze skoczków wszech czasów i podobnie jak Małysza mierzyć go z tuzami lat osiemdziesiątych wprost niepodobna. I wcale nie chodzi tutaj o poziom ówczesnych konkursów, czy też o różnice w punktowaniu tychże. Różnica tkwi w pierwiastku ludzkim i podejściu do sportu. Dzisiaj skoki to olbrzymie pieniądze, z całą pewnością tzw. zawodowstwo jest nam teraz bliższe niż jeszcze w połowie lat dziewięćdziesiątych, że już o osiemdziesiątych nie wspomnę.
Proszę jednak zwrócić uwagę, że brniemy w ślepy zaułek deprecjonując osiągnięcia Nykaenena. Mimo iż jako człowieka nie cenię go zbytnim szacunkiem, to jednak nie sposób przejść obojętnym wobec tak znakomitych wyników, jakimi się wykazał.
To właśnie Nykaenen jest skoczkiem nr jeden w historii i próby zaprzeczania temu można potraktować tylko z przymrużeniem oka, bądź też zgoła jako mało poważne, acz sympatyczne, wyrażenie uwielbienia dla Ahonena.
Wracając na chwilę do zliczania punktów, to myślę, iż nie ma ono większego sensu. Liczą się medale i zwycięstwa, mało tego - medale indywidualne, bowiem drużynowe zawsze będą osobną kategorią, w której - gdyby brać ją pod uwagę bez tego rozróżnienia - traciłoby wielu wspaniałych sportowców, tylko dlatego, że nigdy nie mieli oparcia w kolegach z kadry.

A zwycięstwa i medale wskazują na kolejność:

Nyakenen (4 klasyfikacje generalne, 46 zwycięstw, 3 złote medale IO, 1 złoty medal MŚ, 1 złoty medal MŚ w Lotach, 2 TCS);

Weissflog (1 klasyfikacja generalna, 33 zwycięstwa, 2 złote medale IO, 2 złote medale MŚ, 4 TCS);

Ahonen (2 klasyfikacje generalne, 32 zwycięstwa, 2 złote medale MŚ, 4 TCS);

Małysz (3 klasyfikacje generalne, 28 zwycięstw, 3 złote medale MŚ, 1 TCS);

Schmitt (2 klasyfikacje generalne, 28 zwycięstw, 2 złote medale MŚ)

Goldberger (3 klasyfikacje generalne, 20 zwycięstw, 1 złoty medal MŚ w Lotach, 2 TCS)

Oczywiście, że Ahonen i Małysz to obecnie skoczkowie, o których można powiedzieć, że są najbliżej dwóch pierwszych orłów. Jednak tak do jednego jak do drugiego sporo im jeszcze brakuje. Brakuje choćby złota olimpijskiego, które jest przecież najcenniejszym trofeum, jakie może zdobyć sportowiec i opowiadania o przypadkowości zdobytych na IO medali są tylko po części miarodajne.

Osobną kategorią byłaby kategoria najrówniejszego z równych, ale nie należy jej mylić z primus inter pares. Najrówniejszym z równych w przeszło 25 letniej historii Pucharu Świata z całą pewnością jest Janne Ahonen.
Podziwiam obu współczesnych gigantów i nie ukrywam, że marzą mi się złote medale dla Małysza i Ahonena. Niewątpliwie obaj wybitni skoczkowie zasługują na ten najcenniejszy kruszec. Ale czy zdołają go wywalczyć? Dowiemy się już za dziewiętnaście dni.
(22.01.2006, 14:58)
dodaj
fanka
a chodzisz zagranicznych ubraniach, masz auto zagraniczne, kupujesz w marketach? jesli ni spelniasz zadnego z tych punktow to twoj post jest po czesci uzasadniony i po czesci wytlumaczalny
(22.01.2006, 13:19)
kamilek
k-124 1.zyla 2.bachleda 3.malysz
k - 90 1. malysz 2.bachleda 3. sliz
a jak ktos uwaza inczej to co z niego za patriota??
(22.01.2006, 13:10)
patryk
K-125 1Kuettel 2Stoch 3Małysz 4Ahonen 5Janda 6Colloredo K-90 1Małysz 2Colloredo 3Benkovic 4Ahonen 5Janda 6 Ljokelsoey
(22.01.2006, 13:05)
sabcia
@Fanka z .......
wszyscy chcieliby zeby tak bylo.. wiec o co ci chodzi?
a co do faworytow to kazdy ma prawo do wlasnego zdania.. i wcale nie chodzi o patriotyzm.....bo chyba nie rozumiesz troche tego pojecia..
(22.01.2006, 12:57)
email
fanka ale spokojnie, ja nie uwazam Malysza za faworyta, mam do tego pelne prawo, po ostatnich wyczynach to chyba logiczne
masz jakiegos fiola na punkcie Malysza i naszego kraju, ten patriotyzm to prawdziwy czy taki na pokaz? poczekamy jak Cie sytuacja zmusi do wyjazdu z kraju za pracą np. to jak wtedy Twij patriotyzm sie objawi? teraz jestes za mloda by pojac pewne rzeczy i latwo dajesz sie poniesc emocjom
w formie jest Roar, Janne i Kuba i to miedzy nimi walka o medal zloty sie rozegra
(22.01.2006, 12:47)
myszka
Co to w ogóle za spór... Kto lepszy - Nykanen czy Ahonen. A jakie to teraz ma znaczenie? Nie da sie porównać tych dwoch zawodników, bo skaczą jakby w zupełnie innych epokach skoków narciarskich. A Aho i tak jest z pewnością najlepszym obecnie skaczącym zawodnikiem jeżeli weźmiemy pod uwage wszystkie Jego sukcesy.
(22.01.2006, 11:35)
Jaro
Nykaenen wyprzedza Ahonena o miliony lat świetlnych... Warto pamiętać, że Matti wystąpił tylko w 130 konkursach PŚ, a Ahonen bodajże w 262... A mimo to Nykaenen ma 14 zwycięstw więcej. Czujecie różnicę? Nie? Szkoda...
(22.01.2006, 10:58)
Fanka z .......
Wszyscy widzicie potencjalnych kandydatów do medalu ,
Ahonnena , Jande czy Kuttela , Roara , czy innych ,
tylko wierzycie w norwegów i finów ??
co z was za Polacy ,
mamy u siebie w kraju skoczka śiwtaowej klasy , czy naprawdę nikt już w niego nie wierzy ??
To wlasnie Malysz przywozil z bajwazniejszych imprez świata medale ,
nawet ten caly Janne na MS w Predazzo zdobyl wielką figę , choc byl w czolówce Pucharu ,
to samo bylo na ostatniej Olimpiadzie ,też figa ,
a nasz przywiózl dwa medale ,
to , że Adam nie jest teraz w czolówce , to nie oznacza , że nie odbuduje już formy i nie zaskoczy w odpowiednim czasie ,
wszystko podporządkowal , Olimpiadzie , kolejne starty też , które odpuszcza jak Willingen ,
Zakopane da nam juz trochę pelniejszy obraz w jakiej jest teraz formie ,
dlaczego nikt nie wirzy tutaj w jego mozliwości ? czy już go skreśliliście ??
Popatrzcie w przeszlość , Malysz już nieraz byl w dolku , ale zawsze z tego wychodzil , potrzeba tylko trochę czasu i spokoju , który teraz mu zapewniają przy wspólpracy z prof.Żoladziem ,
ten nowy plan jaki ulozyl specjalnie dla Adama , może przynieść pozytywne efekty ,
i to Polak może dolozyć na Olimpiadzie , Norwegom , Finom i wszystkim szczęki opadną :)
jak malo wiary w was widzę ,
Jak takich kibiców ma Adam , to tylko nalezy wspólczuć , jemu ,
kiedy wygrywal non stop , wszyscy nosili go na rękach ,
teraz kiedy jest w lekkim dolku , i potrzebuje tymbardziej wsparcia ze strony kibiców , oni odwracają się od niego , to ochydne ,
Więc zanim znów ktoś zacznie wychwalać fina czy norwega , niech się lepiej zastanowi , gdzie żyje , w jakim kraju ,
to nasz rodak potrzebuje nas kibiców teraz niż kiedykolwiek.
(22.01.2006, 10:31)
bzykóś
Małysz też ma szanse na złoto wystarczy dobry skok
(22.01.2006, 10:16)
Jarek Gracka
@ Piotr
@ mój podpis nie twój
@ bez komentarza

Za tego Nykaenena mi się dostało. Niemniej uważam, że facet, który ma najwięcej medali różnych imprez mistrzowskich indywidualnie i drużynowo i wygrał 4 razy PŚ jest skoczkiem wszech czasów. Co do rankingu - to nie ranking tylko stwierdzenie, że Ahonen na pewno brany byłby pod uwagę (Weissflog, Schmitt, Goldberger i tak dalej)

@ mikiw
Kasai był 9 raz w "15" mniej niż Ahonen
(22.01.2006, 10:14)
mikiw
Może wy go nie widzicie, ale po za Ahonen, Kasai co roku w PŚ jest w czołówce, w 15 PŚ. I to chyba jeszcze dłużej od Janne
(22.01.2006, 09:38)
Jagaciarz
@fanka skoków-hmm to ze realista tak pesymistycznie patrzy na nasze skoki(a chyba przyznasz,że jednak trochę racji na pewno ma) nie musi od razu oznaczać,ze nienawidzi polskich skoczków
(22.01.2006, 09:20)
Sbody
Kuettel musi wygrac :D
(22.01.2006, 08:51)
fanka skoków
@realista
myślę,że ty nie nawidzisz polskich skoków
tylko ci frajde sprawia ,gdy słabo skaczą!!!
(22.01.2006, 08:50)
Klipa
Stawiam na Janne Ahonena.
(22.01.2006, 02:45)
mój podpis nie Twój
wow swietna obiektywna klasyfikacja, ktora pokazuje kto jest najlepszym skoczkiem konca XX w i poczatku XXI w i zawiera tez inne nazwiska o ktorych warto mowic i nie zapominac jak np Małysz, Weissflog, Kasai, Widhoelzl czy Harada
(22.01.2006, 02:04)
bez komentarza
PŚ (od 1990): 1 Ahonen 12890pkt, 2 Goldberger 9679, 3 Widholzl 8257, 4 Małysz 8077, 5 Kasai 7968, 6 Hollwarth 6660.
GP (od 1996): 1 Ahonen 2077pkt, 2 Hollwarth 1875, 3 Harada 1663, 4 Widholzl 1510, 5 Funaki 1430, 6 Małysz 1361.
MŚ/IO (od 1987): 1 Ahonen 864 pkt, 2 Harada 721, 2 Weissflog 721, 4 Małysz 719, 5 Schmitt 591, 6 Funaki 586.
TCS (od 1982): 1 Ahonen 12090 pkt, 2 Goldberger 11692, 3 Weissflog 11294, 4 Kasai 11070, 5 Hollwarth 10327, 6 Thoma 10075.
(22.01.2006, 01:41)
simens
A ja wam mówie ze na IO Kuettel pokaże na co go naprawde stać,i medale znowu powedrują do Szwajcarii,acha i do Polski :] (mam nadzieje)
(22.01.2006, 00:40)
Daro
No, mam nadzieje, ze Jandys zawalczy o medale. Moglby powtorzyc sukces Rašky z Grenoble: zloto i srebro (albo moze lepiej???)
(21.01.2006, 22:32)
wesoły romek
Coloredo zdobędzie 2 złote medale i tyle
(21.01.2006, 22:17)
skoczek
i jak zwykle zdjecie ahonena przy newsie. co tym razem. wczesniej tlumaczyli ze wygral tcs, bo wygral kwalifikacje, bo tamto siamto, a teraz dlaczego?? dla tej redakcji ahonen jest chyba bogiem...ciekawe czy znowu na mnie naskocza jakies fanki, svenki, morgofanki, finofanki i inee twory
(21.01.2006, 22:14)
fan skoków
@Realista
Mam dziś dobry dzień a teoje komentarze powodują że nie mogę się powstrzymać od śmiechu. Dzięki, widzę że jak będę miał zły humor to będę mógł na ciebie liczyć, a zawłaszcza na ZIO.
pozdrowienia
(21.01.2006, 22:08)
Realista
Faworyci? Nie my, nie w tym pięknym sporcie.
Niestety naszych pokonują ostatnio Kazachowie (PŚ, PK). Oznacza to, że do walki o "10" miejsce między Polakami i Włochami przybył groźny konkurent. A i Francuzi radzą sobie coraz lepiej... Czeka nas zacięta walka! Oby się udało! Dziesiąte miejsce będzie oznaczało wielki sukces Polaków! Indywidualnie miejsce któregokolwiek z nich na IO w "15" sprawiłoby i mnie, i myślę, że wszystkim kibicom skoków w Polsce dużą radość. I może któremuś uda się zająć miejsce w pierwszej "10" PŚ w Zakopanem... takie marzenie... trochę mało realistyczne.

(21.01.2006, 22:02)
piotr
Nie wierzę w Jandę, on już nie odbuduje formy w tym sezonie, stawiam zdecydowanie na Ahonena - będą 2 złota. Małysz też zdobędzie co najmniej 1 brązowy medal.

Co natomiast do porównywania Ahonena do Nykaenena to nie jest to dobry pomysł. Gdyby na dzisiejszych skoczniach skakał Nykaenen ze swą najwyższą formą z lat 80', to uważam że miałby problemy z dostaniem się w ogóle na podium zwykłych konkursów. Skoczkowie w latach 80' to byli w połowie amatorzy, więc jego zwycięstwa przychodziły o wiele łatwiej niż dziś. Nie mam orientacji, ilu zawodowych skoczków było 20 lat temu, ale na pewno ze 5 razy mniej niż dzisiaj. Dla mnie najlepszym skoczkiem jest oczywiście Ahonen, bo od 10 lat jest nieprzerwanie w czołówce Pucharu Świata i nie było roku, w którym by się z nim nie liczono jako kandydata do medalu.
(21.01.2006, 22:00)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Przed Olimpiadą cz.1 - Faworyci
Przed Olimpiadą cz.1 - Faworyci

Przed Olimpiadą cz.1 - Faworyci

Kalendarium
Timi Zajc
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich