Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Od 1997 roku Niemcy w konkursach lotów narciarskich nigdy nie wypadli tak słabo, jak w Bad Mitterndorf. Powoli utwierdzamy się w tezie, że zawodnicy z obecnej kadry A są, jak na razie, najsłabszą grupą skoczków narciarskich w historii Niemieckiego Związku Narciarskiego.

Dla Petera Rohweina, trenera Niemców, najważniejszą imprezą sezonu mają być Mistrzostwa Świata. To im podporządkowany jest rytm pracy niemieckiego zespołu. Starty w poszczególnych konkursach Pucharu Świata mają przygotować zawodników do kluczowych konkursów w połowie lutego. Sytuacja w jakiej w tej chwili znajdują się podopieczni Rohweina, jest jednak co najmniej niepokojąca. Zamiast stawać się coraz lepszymi, zawodnicy jak na przykład Georg Späth, zaczynają rozmyślać co zrobili źle. 23-latkowi ani razu nie udało się zbliżyć do linii 200 metrów, więc ma powody do frustracji. Atmosfera w zespole zaczyna się robić nieprzyjemna.

Trzeba przyznać, że w tym sezonie Niemcy mieli wyjątkowego pecha. Zerwanie więzadła krzyżowego wykluczyło z dalszych rozgrywek Alexandra Herra. Strata tym większa, że to właśnie na niego Niemcy najbardziej liczyli w konkursie drużynowym. Podobnej kontuzji nabawił się inny reprezentant naszych sąsiadów - Kai Bracht, który dobrze spisywał się na Turnieju Czterech Skoczni. Martin Schmitt w spokoju trenuje na niemieckich obiektach w nadziei na szybki powrót formy. Do tego dochodzi jeszcze załamanie Svena Hannawalda, który nie startuje w tegorocznych zawodach, i wypadek Petera Rohweina zwieńczony kontuzją kolana podobną do tej, która spotkała jego podopiecznego.
Tylko Michael Uhrmann stale utrzymuje się w czołówce, skacze najbardziej stabilnie i stara się deptać po piętach swoim przeciwnikom. 7 miejsce skoczka było najlepszą niemiecką lokatą w byłej domenie Niemców - w lotach narciarskich.

Niemiecki Związek Narciarski ma niestety poważny problem - następców Hannawalda jak nie było, tak nie ma. Obecnie, nikt z młodej kadry B i C nie rokuje nadziei na rychły, wielki sukces. "Młody narybek" nawet w Pucharze Kontynentalnym nie zachwyca. Zawodnicy zwykle zajmują lokaty w drugiej lub trzeciej dziesiątce, co klasyfikuje ich w odległej lidze.
Do konkursu w Bad Mitterndorf Niemcy mogli wystawić aż ośmiu zawodników - pojechało tylko pięciu. Widać jak bardzo potrzebny jest im dobry program, który wesprze młode talenty i ułatwi ich pozyskiwanie.

Na sztywną atmosferę wokół niemieckich skoków wpływa też postawa samych zawodników kadry A. Obserwując Niemców i porównując ich z innymi skoczkami odnosi się wrażenie, jakby słowo przyjemność w ogóle dla nich nie istniało. Nierzadko są ponurzy, zachowują się tak, jakby chcieli jak najszybciej wykonać nieprzyjemne zadanie.

Japończycy i Rosjanie grają w piłkę nożną by się rozgrzać, śmiejąc się przy tym do bólu. Austriacy kręcą dla RTLu żartobliwe, "domowe" filmiki (szczególnie polecam ich obejrzenie), niemiłosiernie się przy tym wygłupiając. Nic nie jest w stanie przyćmić radości i przyjemności, jakie z tego czerpią, a spontaniczna wesołość sprawia, że wszędzie są postrzegani jako sympatyczni.

U Niemców czegoś takiego nie ma. Są rzeczowi, wręcz analityczni w wypowiedziach jakich udzielają mediom. Nierzadko przy tym też bezradni i nerwowi. Rezultat: fani się od nich odwracają. W Bischofshofen, a szczególnie w Bad Mitterndorf można było zauważyć, że niemieccy kibice nie fatygują się już wyjeżdżać zagranicę, by wspierać swoich "idoli". Miejmy nadzieję, że Niemcy szybko odzyskają dawny blask, a co za tym idzie także dawną formę. Stawka, o którą walczą, a więc rzesza najwierniejszych fanów, jest warta podjęcia próby.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
sir_skiner
alez Hannawald jak i caly zespol sa slabi psychicznie - nie radza sobie z porazkami, nie umieja nie zwyciezac... NRD-owska szkola
(19.01.2005, 12:33)
uskotko
Hanni - po raz kolejny zaprzeczam stwierdzeniom o jego słabej psychice. Słaba psychika i wygranie 4 konkursów TCS wykluczają się wzajemnie.
Martin - widzieliście kiedyś Martina poza zawodami? Poza mediami? Martin jest bardzo smutnym na visus człowiekiem. Można porównać go do Ahonena - w kontraście. Janne uśmiecha się wszędzie, tylko nie w mediach. Szeroki uśmiech gości na twarzy Martina, gdy kręcą go w tv albo udziela wywiadu - gdy zostaje sam ze sobą, momentalnie odkleja go z ust i jak najbardziej markotnieje :( Smutne. Smutne, co dzieje się z niemieckimi skoczkami...
(18.01.2005, 21:28)
Anka
Z tą "słabą konstrukcją psychiczną Hannawalda" to chyba lekka przesada. W końcu nikt przed nim nie wytrzymał ogromnego stresu, jakim było wygranie wszystkich konkursów TCS. Nawet Ahonen w tak rewelacyjnej formie tego nie powtórzył. Hannawald wytrzymał niesamowitą presję ze strony mediów i kibiców. Jak długo jednak można spełniać wciąż rosnące wymagania? Nikt by tego nie wytrzymał. A co do filmików o austriackich skoczkach, to telewizja RTL pokazała je w czasie swoich transmisji. Rzeczywiście są świetne!
(18.01.2005, 21:10)
sir_skiner
to sie nazywa syndrom wypalenia - Hannawald ich tym zarazil ;>
(18.01.2005, 19:59)
Emu
Kadra jest bez formy, ale i tak nie boję się o niemieckie skoki. Tam jest kilkaset skoczni, w tym bodaj kilkadziesiąt dużych i normalnych. Skoczków łącznie z dziećmi jest na pewno kilka tysięcy. Im szersza baza, tym łatwiej trafić na talenty. Obniżka formy może się zdarzyć, a potencjał i tak jest.
(18.01.2005, 17:38)
Villka
ja nie wiem czego oni oczekuja... przeciez nie mozna byc caly czas najlepszymi i nie mozna zawsze wygrywac, bo wtady byloby strasznie nudno co nie?
(18.01.2005, 16:32)
milka
Zgadzam sie ze Martin zachowuje sie normalnie a co do pozostalej kadry niemieckije nie uwazam zeby zchowywali sie nie sympatycznie. Co praweda nie czesto sie usmiechaja bo nie maja powodow zeby byc w dobrych nastrojach. Mam nadzieje ze to sie niedlugo zmieni i zawsze bded trzymala kciuki za niemieckich skoczkow.
(18.01.2005, 16:10)
Agnes
a gdzie można obejrzeć te filmiki Austriaków ? proszę o odpowiedź !
(18.01.2005, 16:04)
reksio
Gdzie się podziały tamte prywatki, tamci Niemcy..... gdzie tamten świat...lalalla
(18.01.2005, 16:04)
Mandy
Do Zako jedzie silna brygada sopingujaca Adlersów :)
(18.01.2005, 16:00)
Stanley
@ autorka
Zagotowałem się :) na podsawie czego stawiana jest tak karkołomna teza:
"Powoli utwierdzamy się w tezie, że zawodnicy z obecnej kadry A są, jak na razie, najsłabszą grupą skoczków narciarskich w historii Niemieckiego Związku Narciarskiego."
Ok, jest to tłumaczenie z niemieckiego. Tyle tylko czy czasami nie warto zastanowić się nad tym co się tłumaczy i opatrzyć komentarzem odautorskim.
(18.01.2005, 14:40)
mmm_krakow
@satyryk rudolf
Coś ci się pokręciło :) Nie zajmuję się prognozą pogody :P
Pomyliłes mnie z kimś innym :D
(18.01.2005, 14:35)
satyryk rudolf
Speth?? Przecież on miał grać w Chinach?? UWaga uwaga zbliża sie wielka chmóra która przesuwa się na Niemcy.I ty to potwierdzisz mmm_kraków
(18.01.2005, 14:33)
someone
Moze o ile to jest mozliwe umiescicie na stronce te filmiki ,które kreca Austriacy.Bardzo mi na tym zalezy, a niestety nie mam mozliwosci obejrzenia tego na RTLu,pozdrawiam.
(18.01.2005, 13:18)
realista
schmitt nie ma motywacji do skakania
a hannawald praktycznie zakończył karierę
(18.01.2005, 12:07)
Milka17
Zgadzam się z daf. Schmitt reaguje w miarę normalnie na to, że przegrywa, ale na pewno zaczna Go już to męczyć a w szczególności wtedy kiedy sponsorzy naciskają. Mam nadzieję, że Martin jednak się pozbiera, bo tylko na jego ustach w wywiadach pojawia się uśmiech.
(18.01.2005, 11:18)
daf
Bardzo zgrabny artykuł. Oprócz słabszej formy, do Niemców przyplątał się dodatkowo pech - jak już Herr był tuż tuż czołówki, to zerwał więzadła w kolanie. O słabym psychicznie Hannawaldzie nie wspomnę - Niemieccy kibice mieli sporo pecha, że doskonałym skoczkiem i liderem drużyny został facet o bardzo kruchej konstrukcji psychicznej.
(18.01.2005, 10:44)
naty
zgadzam sie ze skolsongiem, jednoczesnie zal mi tych chlopakow :(
(18.01.2005, 09:58)
daf
Myślę, że do "reagujących normalnie" należałoby jeszcze dopisać Schmitta. Co prawda nie miał on ostatnio wielu powodów do radości, ale jednak moim zdaniem facet ma klasę.
(18.01.2005, 08:30)
skolsong
ciekawy artykuł i zgodny z prawdą. Ja myśle że najgorsze u Niemców jest to co i u nas, konieczność wygrywania. To tylko przeszkadza, wręcz zabija. Kiedy nasz najlepszy skoczek i zarazem najlepszy skoczek świata ostatnich lat Adam Małysz zajmie 4 miejsce jest dramat. U nas jest mnóstwo kibiców ale jest tez niestety wielu pseudokibiców... Tylko ze nie wiedzialem ze NIemcy sa tak samo głupi jak my. Tam jest zbyt duża presja. Po kolei nie wytrzymują tego wszyscy zawodnicy Niemieccy. Z reszta po nich widac ze sa uczeni i wychowywani tylko na zwyciezcow co mi sie strasznie nie podoba i pewnie wiekszosci osob. I to obraca sie przeciwko nim. Ale to juz taki widac naród podobnie jak Rosjanie, tyle ze Rosja jest obłędna w innych dyscyplinach sportu i w ogóle życia. Jedynie Neumayerz Niemieckich zawodników zachowuje sie normalnie, reszta jest obrazona albo załamana, wiecznie niezadowolona. Czy ktos zauważył ze jesli jakis Niemiec zanotuje dobry wystep, czy w ogole skok to reaguje w sposob bardzo nieprzyjemny? Rozumiem spontanicznosc ale w ich wypadku jest to jakas furia, i "zlosliwa radosc" nie z tego ze sie wygralo ale ze innym "pokazalo sie jak sa zalosni"
(18.01.2005, 04:39)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Gdzie się podziała niemiecka drużyna?
Gdzie się podziała niemiecka drużyna?

Gdzie się podziała niemiecka drużyna?

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich