Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
maj 2024
Najbliższe zawody
13.08.2024
Courchevel HS-132
LGP M ind.

Eirin Maria Kvandal wygrała niedzielny konkurs PŚ w Oslo i powiększyła prowadzenie w klasyfikacji RAW Air. Dziś uzyskała 125,5 i 125 metrów skacząc z niższych najazdów niż rywalki. Na podium stanęły Nika Prevc i Eva Pinkelnig.

Prevc awansowała z 6. na 2. miejsce po skoku na 127,5 metra w II serii. Tuż za podium znalazły się Ema Klinec, Alexandria Loutitt i Katharina Schmid. Niemka była liderką na półmetku.

Jedyna Polka w konkursie, Anna Twardosz, po skoku na 101,5 metra uplasowała się na 38. pozycji.

W pierwszej serii panie skakały z  22. belki startowej, tylko Kvandal z nr 19.. Kolejny raz Norweżce nie doliczono punktów za belkę - tym razem 9,6. Uzyskała 125,5 metra, o dwa za mało. Druga seria obyła się z 23. i 22. belki (Kvandal z 20.).

W klasyfikacji generalnej PŚ Nika Prevc powiększyła przewagę nad Evą Pinklenig do 189 punktów, natomiast w RAW Air nadal prowadzi Kvandal, która ma 29,3 punkty przewagi nad Kathariną Schmid. Trzecia jest Eva Pinkelnig.
Wyniki końcowe
zawodnik kraj odl. 1 odl. 2 punkty
1 Eirin Maria Kvandal Norwegia 125.5 125.0 242.2
2 Nika Prevc Słowenia 122.0 127.5 240.0
3 Eva Pinkelnig Austria 123.5 123.0 231.4
4 Ema Klinec Słowenia 124.0 120.5 225.3
5 Alexandria Loutitt Kanada 123.0 123.5 224.6
6 Katharina Schmid Niemcy 122.5 117.0 222.4
7 Jacqueline Seifriedsberger Austria 120.5 128.5 216.8
8 Silje Opseth Norwegia 118.0 122.5 216.5
9 Josephine Pagnier Francja 115.5 124.0 213.2
10 Sara Takanashi Japonia 116.5 117.5 211.7
11 Heidi Dyhre Traaserud Norwegia 114.5 118.5 202.7
12 Nika Kriznar Słowenia 116.0 118.0 202.4
13 Chiara Kreuzer Austria 114.0 115.5 199.1
14 Juliane Seyfarth Niemcy 115.5 120.0 198.9
15 Marita Kramer Austria 115.5 118.5 196.8
16 Lisa Eder Austria 116.0 113.5 195.7
17 Nozomi Maruyama Japonia 109.5 117.0 193.7
18 Ingvild Synnoeve Midtskogen Norwegia 108.0 112.0 192.7
19 Jenny Rautionaho Finlandia 117.5 98.5 188.4
20 Yuka Seto Japonia 116.0 110.5 184.7
21 Luisa Goerlich Niemcy 110.5 111.0 182.3
22 Yuki Ito Japonia 106.5 114.5 181.9
23 Selina Freitag Niemcy 110.5 110.5 178.8
24 Agnes Reisch Niemcy 109.5 112.0 177.0
25 Julia Kykkänen Finlandia 108.5 112.5 176.7
26 Thea Minyan Bjoerseth Norwegia 107.5 109.5 175.3
27 Karolina Indrackova Czechy 109.5 111.0 170.1
28 Haruka Iwasa Japonia 110.0 108.5 170.0
29 Abigail Strate Kanada 105.5 106.0 166.4
30 Jessica Malsiner Włochy 108.5 110.0 165.0
31 Paige Jones USA 104.5   79.8
32 Lara Malsiner Włochy 104.5   78.7
33 Emely Torazza Szwajcaria 103.5   76.9
34 Josie Johnson USA 106.0   76.6
35 Annika Sieff Włochy 103.5   75.0
36 Sina Arnet Szwajcaria 102.5   74.2
37 Katra Komar Słowenia 103.5   73.3
38 Anna Twardosz Polska 101.5   71.4
39 Julia Muehlbacher Austria 100.0   68.7
40 Anna Rupprecht Niemcy 100.0   66.9
przesuń kursor myszy nad odległość, aby zobaczyć szczegóły skoku
klasyfikacja generalna Pucharu Świata kobiet » klasyfikacja generalna Raw Air kobiet »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« marzec 2024 - wszystkie artykuły
Komentarze
Arturion
I słusznie, bo to skandal po prostu.
(11.03.2024, 22:28)
PawRycerzBogaAvengers2467
Jednak Nika Prevc została okradziona ze zwycięstwa, jej trener jest wściekły na jury.
(11.03.2024, 20:52)
marmi
*przez jury oczywiście
(11.03.2024, 16:14)
marmi
Ale równie dobrze można powiedzieć, że sportowo wygrała Kvandal, bo to co zyskała na obniżeniu przez jury w drugiej serii (w sensie braku utraty bonusu za obniżenie) to straciła na obniżeniu przez trenera w pierwszej i ze zmiany belek dla niej w obu seriach wyszła na zero.
Niemniej jednak zgadzam się z tym, że tak nie może być, przepisy muszą być zmienione tak, aby nie było możliwe ustawianie innej belki dla jednej osoby.
(11.03.2024, 16:14)
jamesbond007
W przypadku obniżenia belki na wniosek trenera, a nie decyzją jury, Kvandal zajęłaby drugie miejsce - co miałoby ten skutek, że Prevcówna zyskałaby 20 punktów więcej nad Pinkelnig w klasyfikacji generalnej PS. Ciekawe, co by było, gdyby tych 20 punktów zabrakłoby jej w ostatecznym rozrachunku do zwycięstwa...
(11.03.2024, 15:19)
kibicniedzielny
Wygrała najlepsza. Jeśli Zupancić to powiedział to znaczy, że zwyczajnie nie umie przegrywać.
(11.03.2024, 14:42)
jamesbond007
Jest gdzieś w internecie podsumowanie, że to było czwarte w tym sezonie obniżenie belki przez jury tylko dla Kvandal.
(11.03.2024, 14:35)
jamesbond007
@M. Otóż nie jest to za zgodą sztabów. Wczoraj trener Słowenek Zupancić powiedział wprost, że jury okradło Prevcównę ze zwycięstwa.
Zoran Zupancić: "Gratuluję Nice Prevc zwycięstwa, z którego okradło ją jury. Przykro mi to mówić, ale to już nie jest rywalizacja. To nie zdarzyło się raz, a zdarza ciągle. Mam nadzieję, że to zostanie wyjaśnione. Niestety, mogą z nami robić, co chcą."
(11.03.2024, 14:28)
Sklimas
M. Nie do końca się zgodzę. Myślę, że jest jeszcze wariant nr 5 polegający na tym, że to sztab szkoleniowy, mając najlepszą wiedzę o formie i umiejętnościach zawodniczki, powinien decydować o tym, czy ma w ogóle startować, z której belki, itp. Nie powinno to obchodzić jury, które ma zadbać o możliwie wyrównane szanse dla wszystkich. Życzę E. M. Kvandal sukcesów, wyleczenia kontuzji itp., ale to co zrobiło (dla niej) jury było nieuczciwe wobec pozostałych.
(11.03.2024, 13:23)
M.
Skandal to by był, jakby skakała z wyższego rozbiegu i się w końcu zabiła. Świetna reklama dla skoków kobiet. Podejrzewam, że robicie aferę z czegoś, co było uzgadnianie ze sztabami. Mamy cztery opcje - 1. niech wszystkie skaczą z niskiego rozbiegu, 2. nie pozwolić Kvandal w ogóle skakać, 3, niech Kvandal skacze z równie wysokiego rozbiegu., 4. niech skacze z niższego.

1. nie wchodzi w grę, 2. nie wchodzi w grę, 3. wchodzi w grę, ale z dużym ryzykiem dla wizerunku dyscypliny, 4. za (prawdopodobnie zgodą sztabów) wchodzi w grę i jest wybierana jako mniejsze zło.
(11.03.2024, 12:13)
Glon
@marmi
Pierwsze obniżenie było na życzenie trenera, drugie jury. Zawodniczka na pewno utalentowana, tylko ma ciągle kontuzje. Dlatego najczęściej ląduje na 2 nogi, a trener obniża belkę, bo się boi że za daleko wyląduje.
(11.03.2024, 10:47)
marmi
Nie widzę, bo nie sprawdzam protokołów FIS z każdego konkursu, w szczególności kobiet a z artykułów wynika, jakoby to na życzenie trenera było.
Tutaj brakuje poprawnej informacji w tekście artykułów, prawdopodobnie autor zakładał logicznie, tak jak i ja.
Jeśli jest to proceder powtarzający się, to jest to niewątpliwie skandal, na miejscu czołowych konkurentów wnosiłbym protesty.
(11.03.2024, 09:08)
jamesbond007
@marmi To dziwne, że obniżanie belki przez jury tylko dla Kvandal widzisz po raz pierwszy, bo w tym sezonie jest to notoryczne (poprzednio w Lahti) - i o to własnie są pretensje, i to już od jakiegoś czasu.
(11.03.2024, 03:51)
Arturion
A jeśli w konkursie?
To na takich zasadach, jak pozostałe.
(10.03.2024, 23:39)
Arturion
Kvandal, to osoba, która powinna startować poza konkursem.
Skoro chce i musi.
(10.03.2024, 23:37)
SZCZUPAK1957
Jeśli ma być 127 m by dostać punkty za belkę - to popatrzeć na wyniki - 1- Seria 125,5 m a Druga Seria 125 m - to gdzie jest te 2-m Panowie - a za Belkę dostała 9,6 PUNKTU - takie fakty - Ale cóż Gospodyni musiała Wygrać - Te zawody w uczciwy Sposób wygrała NIKA PREC a nie KVANDAL - Wszystko w temacie - Życzę Nice Zdobycia Kryształowej Kuli bo na nią Przez cały Sezon Zapracowała UCZCIWIE .
(10.03.2024, 22:39)
Sklimas
średnią "z metrów" miała najlepszą. Jednak to tylko 1 metr więcej niż Nika. Co prawda skakała z niższych belek, jednak noty za styl i te przeliczniki wiatrowe powodują, że miałaby gorszy wynik i wygrała wyłącznie decyzją jury. Życzę jej jak najlepiej, ale uważam, że takie "machlojki" są niedopuszczalne. Moim zdaniem te zawody powinna wygrać Nika Prevc
(10.03.2024, 22:18)
marmi
Ja już to dość szeroko opisałem, że dziś wyszła na zero z dodawaniem punktów i sportowo te zawody powinna Kvandal wygrać tak jak wygrała.
(10.03.2024, 21:58)
aaa
tak czy siak i tak nie zobaczymy jej raczej na mamucie
(10.03.2024, 21:37)
Sklimas
95 oczywiście. Tak, czy siak, gdyby nie maiła tych kilku punktów (chyba 6,4) przewagi od jury, to wygrałaby Nika.
(10.03.2024, 21:35)
marmi
Akurat dzisiaj w drugiej serii jury faktycznie obniżyło jej rozbieg o 2 belki i w protokole z zawodów widzimy, że to właśnie jury i tylko dla niej obniżyło.
Prawdę pisząc pierwszy raz widzę taką sytuację i nie da się tego inaczej wytłumaczyć, niż pójściem jej na rękę właśnie.
Z jednej strony więc nie dostała punktów za obniżenie w pierwszej serii na życzenie trenera, na czym straciła, a z drugiej dostała, po podobnym a nieuzasadnionym obniżeniu przez jury w drugiej serii.
W tym przypadku, który absolutnie nie powinien mieć miejsca (w 2. serii) można zatem powiedzieć, że wyszła na 0 i sportowo rzecz biorąc nadal powinna te zawody wygrać.
Niemniej to co zrobiono w drugiej serii może być nazywane szwindlem i trudno tą decyzję jury logicznie uzasadnić. Chciałbym, aby jakiś dziennikarz o to zapytał i ciekaw byłbym odpowiedzi.
Punkty się dodaje ze 95% HS a nie 90, jest to nawet w protokole FIS podane i ta odległość dla tej skoczni wynosi 127m, a więc więcej niż skoczyła Kvandal w obu seriach.
(10.03.2024, 21:08)
Artix9
@SZCZUPAK1957
Kvandal po prostu nie ląduje telemarkiem. To jak widać jej sposób, potrafi skakać daleko, więc trener obniża jej belkę, w końcu jak ona ląduje daleko, to źle się to kończy. Po jej doświadczeniu z Hinzebach, gdzie fatalnie upadła, boi się po prostu o powtórkę.
(10.03.2024, 20:36)
Sklimas
M. ale jej dodali punkty za obniżony rozbieg i miała 9,6 pkt. bez względu na to ile skoczy. Skoczyła poniżej 90% punktu konstr. Nie powinna mieć tych punktów, gdyby to trenerzy zdecydowali. To nie jest uczciwe, pomimo tego, że ona daleko skacze.
(10.03.2024, 20:23)
marmi
@SZCZUPAK1957
Przede wszystkim przestań krzyczeć, czyli pisać wielkimi literami. Po drugie wypisujesz bzdury, kompletnie nie rozumiesz o czym piszesz.
Wszystko jest zgodne z przepisami i żadne fair play nie ma tu nic do tego. Ona tym co robi lub raczej trenerzy, choć może na jej prośbę TRACI w bardzo wielu konkursach zwycięstwa i miejsca na podium. Jest to fakt oczywisty i doskonale znany, nieraz też dyskutowany w komentarzach. Straciła również i dzisiaj, bo nie dostała bonifikaty w pierwszej serii. Chyba rozumiesz ekspercie, że skacząc z niższej belki skacze się bliżej?!
No więc jakby obniżyła belkę o dwa stopnie mniej to dostałaby bonifikatę, bo osiągnęłaby wymaganą odległość (ewentualnie bez obniżania skoczyłaby jeszcze dalej).
Nikt tu nikomu nie "idzie na rękę", każdy trener może tak zrobić i zażądać dowolnie skróconego rozbiegu. Długość skoku nie ma tu nic do rzeczy w kwestii stylu, bo to nie są odległości nawet w pobliżu HS.
Pretensja do Kvandal, że oszukuje czy gra nie fair jest totalnie z czapy, ona szkodzi sobie a przyczyną jest podobno obawa przed odnowieniem kontuzji, przeciążeniem przy lądowaniu. Lub ewentualnie ogólnie przed dalekim lądowaniem, a nie że nie potrafi wylądować poprawnie.
Prevc ostatnio nie skakała najlepiej, tutaj nawet zaskakująco dobrze można powiedzieć. Nasza Ania poprawnie, można powiedzieć na miarę obecnych możliwości, niestety nie dających z reguły prawa startu w drugiej serii.
(10.03.2024, 20:15)
M.
Jak uważacie, że to jakiś wielki problem, to rozwiązanie jest oczywiste - niech inne zawodniczki skaczą z tak samo niskiego rozbiegu i problemu by nie było.
(10.03.2024, 20:07)
M.
To jest jakaś prowokacja? Przecież każdy trener może obniżyć belkę. O co jest niby ta cała afera?
(10.03.2024, 20:05)
SZCZUPAK1957
JA TEGO NIE JESTEM W STANIE ZAAKCEPTOWAĆ BO TO WYPACZA SKOKI NARCIARSKIE i HONOROWĄ RYWALIZACJĘ
(10.03.2024, 19:41)
Sklimas
No właśnie Szczupak - o to mi chodziło, że ona potrafi daleko skakać, ale nie potrafi lądować, czyli ma duże braki w technice. A sędziowie idą jej na rękę.
(10.03.2024, 19:30)
SZCZUPAK1957
Bo nie ma STYLU jeśli chodzi o LĄDOWANIE i Dlatego robią te KOMBINACJE - A INNE ZAWODNICZKI W HONOROWY SPOSÓB UMIĄ PRZEGRAĆ i NIE KOMBINUJĄ TRENERZY BELKAMI - TO JEST NIE DO ZAAKCEPTOWANIA W UKŁADZIE """ FER PLEJ '''' - TAKIE FAKTY SKLIMAS .
(10.03.2024, 19:23)
SZCZUPAK1957
Wiem ze zgodne - ale niech ma HONOR jak cała stawka skacze z 20-tej Belki to niech też skacze - Wygra OK ale wiadomo że by Przegrała Dziś z NIKĄ - Mogę ci powiedzieć że w tym Sezonie tylko RAZ - bo siedzę w Skokach na Bieżąco i prowadzę Różne statystyki więc wiem jak to wygląda - Takie Fakty .
(10.03.2024, 19:20)
Sklimas
Jury tak postanowiło, bo doliczyli jej te 9,6 pkt. Coś jest na rzeczy, bo lata daleko, ale nie potrafi wylądować przy długich skokach.
(10.03.2024, 19:19)
aaa
Szczupak masz rację, ale to jury w takim razie zdecydowało o tym. Tak czy siak jest to zgodne z przepisami i raczej napisałbym ile razy straciła zwycięstwo przez te zmiany belki to byłaby na minus
(10.03.2024, 19:12)
SZCZUPAK1957
W drugiej Serii doliczono jej 9.6 PKT BO SPRAWDZAŁEN - W Pierwszej Serii jej nie doliczono bo brakło PRAWIDŁOWYCH METRÓW z SKOKU
.
(10.03.2024, 19:06)
aaa
Stroem w grudniu 2023 w Engelbergu upadła i doznała groźnej kontuzji
(10.03.2024, 19:04)
aaa
Ale Kvandal nie doliczono przecież nic za belki. Więc raczej straciła na tym
(10.03.2024, 19:03)
SZCZUPAK1957
Chyba się wycofała w połowie sezonu kontuzja czy coś takiego podawali jeśli chodzi o Stroem - bo też obserwuję i nie widzę .
(10.03.2024, 19:02)
PawRycerzBogaAvengers2467
Co się dzieje z Stroem, przecież była nawet trzecią gwiazdą u pań w Norwegii.
(10.03.2024, 18:55)
SZCZUPAK1957
POWINNA MIEĆ HONOR i ODDAĆ ZWYCIĘSTWO HONOROWO DLA NIKI - ALE KONVALD KRZYSZTAŁOWY TAK NIE ZDOBĘDZIE - TAKIE FAKTY
(10.03.2024, 18:55)
PawRycerzBogaAvengers2467
Tak jest brak honoru, człowiek niby wiedział, że Kvandal będzie na podium, a jej nie postawił.
(10.03.2024, 18:51)
SZCZUPAK1957
PROSZĘ TRZY NOTY U NIKI PO 19.0 W DRUGIEJ SERII - A KANWALD DOLICZONE 9.6 PKT ZA BELKI - BRAK HONORU WOBEC KOLEŻANEK Z SKOCZNI
(10.03.2024, 18:48)
SZCZUPAK1957
WYGRAŁA PRZEZ KOMBINACJE W BELKACH - GDZIE SPORTOWYCH HONOR FER PLEJ WOBEC INNYCH ZAWODNICZEK - ALE GOSPODARZOM i SĘDZIOWIE POMAGAJĄ NOTAMI WIATREM BELKAMI - NIE HONOROWE ZACHOWANIE JAK NA SPORTSMENKĘ - A MOŻE ASTMA SKOKOWA - CÓŻ NORWEGIA Z TEGO SŁYNIE
(10.03.2024, 18:45)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Oslo: Kvandal wygrywa konkurs!
PŚ Oslo: Kvandal wygrywa konkurs!

PŚ Oslo: Kvandal wygrywa konkurs!

Kalendarium
Janne Ahonen
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich