Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Tylko czterech polskich skoczków wystąpi w zawodach Pucharu Świata w Rasnowie. W tej grupie nie znalazł się nikt z przewidywanego składu na mistrzostwa świata w Planicy.

Do Rumunii uda się czterech członków kadry B, prowadzonej przez Macieja Maciusiaka - choć na miejscu wspierać ich będzie inny sztab szkoleniowy (Daniel Kwiatkowski, Grzegorz Miętus, Kamil Skrobot i Magdalena Wójcik).

Obok dwójki, która bez powodzenia startowała w Lake Placid - czyli Jana Habdasa i Tomasza Pilcha - na starcie w Rasnowie staną Kacper Juroszek i Maciej Kot.

Najbliższy weekend odpuszczą skoczkowie, którzy - prawdopodobnie, bo nie zostało to dotychczas potwierdzone - mają pojechać na mistrzostwa świata w Planicy (Dawid Kubacki, Piotr Żyła, Kamil Stoch, Paweł Wąsek i Aleksander Zniszczoł). Ta piątka skupi się na odpoczynku i spokojnym treningu przed najważniejszą imprezą sezonu.

W Rasnowie zabraknie także m.in. Andrzeja Stękały, Jakuba Wolnego czy Stefana Huli - oni, podobnie jak Adam Niżnik, Kacper Tomasiak i Klemens Joniak, będą startować w Pucharze Kontynentalnym w Renie.

Program zawodów Pucharu Świata w Rasnowie przewiduje rozegranie czterech konkursów - panie dwukrotnie powalczą indywidualnie, panowie raz indywidualnie i raz w zawodach par.

Reprezentacja Polski nie będzie jedyną, która w Rasnowie nie wystąpi w najsilniejszym składzie - podobny krok zapowiedziały też inne ekipy. Do Rumunii nie pojedzie prawdopodobnie m.in. lider klasyfikacji generalnej Pucharu Świata Halvor Egner Granerud.
Puchar Świata Rasnov
16 lutego 2023 (czwartek)
11:00odprawa techniczna (kobiety)
13:00oficjalny trening (kobiety, dwie serie)
15:00kwalifikacje (kobiety)
18:00odprawa techniczna (mężczyźni)
17 lutego 2023 (piątek)
9:00oficjalny trening (mężczyźni, dwie serie)
14:00seria próbna (kobiety)
15:00konkurs indywidualny (kobiety)
16:45kwalifikacje (mężczyźni)
18 lutego 2023 (sobota)
9:00kwalifikacje (kobiety)
10:00konkurs indywidualny (kobiety)
15:15seria próbna (mężczyźni)
16:20konkurs indywidualny (mężczyźni)
19 lutego 2023 (niedziela)
15:00seria próbna (mężczyźni)
16:10konkurs Super Team
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2023 - wszystkie artykuły
Komentarze
Arturion
@marmi - dzięki za link.
(16.02.2023, 19:45)
jamesbond007
@Wojtekk Wg tego, co mówią w naszym związku, wysyłamy tylko piątkę. U Słoweńców skład na Rasnov wskazuje, że Jelar prawdopodobnie nie jedzie.
Niemcy wysyłają pięciu - pewni są Wellinger, Eisenbichler, Raimund i Geiger, o ostatnie miejsce walczą Schmid i Leyhe. Skład Norwegów - Granerud, Lindvik, Tande, Forfang, Johansson, Sundal. Finowie najsilniejszą czwórką + Heikkinen jako rezerwowy.
(16.02.2023, 17:46)
Wojtekk
Potencjalne i nie tylko składy na MŚ (według mnie):
Japonia - R. Kobayashi, J. Kobayashi, Nikaido, Nakamura, Y. Sato
Słowenia - Lanisek, Zajc, P. Prevc, D. Prevc, Jelar, Kos
Niemcy - Wellinger, Geiger, Leyhe, Eisenbichler, Schmid, Raimund
Austria - Kraft, Hoerl, Fettner, Hayboeck, Tschofenig, Aigner/Aschenwald/Leitner
Pols ka - Kubacki, Stoch, Żyła, Wąsek, Zniszczoł i Pilch lub Habdas jako rezerwowy
A jakie są wasze?
(16.02.2023, 17:06)
marmi
No ja się dowiedziałem z ogólnego strumienia mediów, gdzie jest o wszystkim. A ja pilnuję tego, aby mieć przegląd poglądów z różnych stron, poznawać różne punkty widzenia ale samemu wyciągać wnioski i moje poglądy powstają właśnie na tej podstawie, nie są kalką czyichkolwiek innych. W związku z tym nie "polubiam" np. żadnych treści, korzystam z tzw. agregatorów treści i to działa, bo widzę w nich często zwalczające się media.
Nie jest więc tak, że treści sportowe są mi podsuwane, bo je lubię, czy na podstawie śledzenia (czego też pilnuję). U nas (czy zachodzie ogólnie) jest też, trzeba to zauważyć czy przyznać, nagonka w drugą stronę.
I pewnie na tej fali to się wyciąga, by pokazać i potępić naganne zachowanie.
Przeceniasz znajomość kogokolwiek znanego w społeczeństwie. Tym bardziej sportowca a jeszcze bardziej skoczka narciarskiego. Zdziwiłbyś się rezultatami dowolnej ankiety, moje liczby są oczywiście z czapy i na pewno błędne, ale wiem, że znajomość sportowców zagranicznych w ogóle jest nikła.
Zobacz np. na matura to bzdura jak rozpoznawani są w narodzie najbardziej znani Polacy. Tam pewnie to w drugą stronę tendencyjnie jest pokazana nieznajomość podstaw czegokolwiek, ale to jednak nie są np. jacyś menele, tylko przeciętni ludzie z ulicy.
No i ogólnie pamiętam tego rodzaju statystyki czy jakieś badania czy ankiety, choć niedokładnie, więc nie mogę podać konkretów ani nie chce mi się szukać. Wiem na pewno, że
zaskakująco dużo ludzi (większość) nie wie, kto jest np. naszym premierem. Nieznaczących sportowców zagranicznych dotyczy to o wiele bardziej. Nieznaczący to jest taki, który nie rządził niepodzielnie w sporcie mającym dużą popularność w Polsce.
Można byłoby zapytać 1000 ludzi na ulicy kto to jest Harri Olli, ale może lepiej teraz zapytać np. o M. Hautamaekiego. Blisko, nawet bardziej znany, tylko ostatnio o nim nie pisano. No może by się znalazło więcej niż 10 osób, ale na pewno nie 100.
(16.02.2023, 16:46)
Pawmak
Bez przesady, były wzmianki na sportowych stronach i to wszystko. Nie jest to chyba specjalnie dmuchany temat (a spora ciekawostka na pewno), a skoczek jednak znany przez wszystkich oglądających skoki dłużej niż kilka lat.
Chyba te procenty rozpoznawalności u obu jednak są większe...
(16.02.2023, 14:02)
marmi
Naprawdę niepotrzebny szum wokół tego jest, tutaj wszyscy wiemy kim on jest, ale moim zdaniem 99% społeczeństwa polskiego nie wie.
Może Ahonena kojarzyłoby jakieś 10%, może Nykaenena ale nie jego, a to w mediach kierowanych do ogółu jest wałkowane.
Niepotrzebnie zareagowałem na to, chciałem sprostować, ale już to lepiej zakończyć moim zdaniem.
(16.02.2023, 13:49)
Pawmak
Co do Ol., to zamieścił na instagramie zdjęcie swojej uśmiechniętej gęby i obok zdjęcie również uśmiechniętych Putlera z Owieczkinem, no i właśnie ten durny tekst po angielsku, który cytują w mediach. Nie tylko wciąż nie usunął posta, ale też zamieścił wiadomości od klnących na niego Polaków (może i prymitywne, ale w tym wypadku podyktowane akurat zdrowymi odruchami - w przeciwieństwie zresztą do głupka, którego tweeta przytoczył wspomniany Bedir, choć to inny temat).
Zachowanie Klimowa i Awwakumowej jest jeszcze wytłumaczalne nasiąknięciem propagandą w ich kraju, ale O. jest z kraju, który należy do UE i właśnie ze względu na zagrożenie ze strony Władimirowicza wstępuje do NATO, co zyskało poparcie w społeczeństwie. Jest to więc ciekawy przypadek skandalisty kompletnego, w każdej dziedzinie. A byle jaki skoczek to akurat nie był - ostatni Fin w tak ścisłej czołówce generalnej PŚ (i zwycięzca 3 konkursów), wicemistrz świata, medalista w drużynie mistrzostw różnych.

Turcy właśnie tak - decyzja związku, o której nie chcą mówić i są wkurzeni.

@ DragonL
Dziękuję :)
(16.02.2023, 09:17)
marmi
Tam są podane konta, szybka niewielka wpłata itp. Ja to widzę po prawej pod listą najbliższych zawodów, ale może jak blokujecie reklamy to nie widać, spróbuję podać link https://sercadlamaluszka.pl/nasi-podopieczni/adam-mysiak
(16.02.2023, 01:17)
Arturion
A najlepiej niech zostanie podane konto, na które można wpłacać, by pomóc. Ja bogaty nie jestem, ale na pewno wpłacę. To piszę odnośnie dziecka red. Mysiaka.
A co do strony - swoją drogą.
(16.02.2023, 01:13)
Arturion
Ja od lat wspoeieram tego samego dzieciaka z Otwocka. I tak będzie dalej. Co do ewentualnej ochotniczej opłaty, za korzytstanie ze strony (czy jak to nazwać) zgadzam się.
(16.02.2023, 00:45)
marmi
@redakcja
Miło mi poinformować, że przekazałem swoje 1,5% podatku ze wspólnego rozliczenia plus jeszcze jedno w rodzinie na Adama Mysiaka i jest to całkiem pokaźna kwota :)
Tym komentarzem chciałem zachęcić do zainteresowania się innych czytelników, a że dużo tu komentarzy to może coś więcej się zbierze, jak ktoś oczywiście nie ma osobistych innych preferencji.
Nie miałem pojęcia, że red. Mysiak zmaga się z takimi problemami, a mimo to nadal prowadzi stronę, typera, pisze artykuły itd. Jestem pełen podziwu, wsparcie przekazuję a dziecku życzę zdrowia!
Dodam, że na tej stronie nie blokuję reklam (choć ich chronicznie nie cierpię!) a nawet w nie klikam, żeby w ten sposób także wspomagać działanie strony.
Jeżeli byłaby możliwość wykupienia abonamentu za drobną opłatą by wesprzeć stronę i nie oglądać reklam, to sygnalizuję, że na coś takiego byłbym chętny. Na przykład 5zł miesięcznie lub 30zł rocznie z góry. Zdaję sobie jednak sprawę, że to byłoby dużo pracy aby wdrożyć i musiałoby być pewnie sporo chętnych.
(16.02.2023, 00:39)
marmi
Ale ożywiona dyskusja w komentarzach wow :)
72 komentarze, to zdaje się rekord sezonu, a może i nie było tyle jeszcze od wprowadzenia rejestracji :) Żaden np. konkurs takiej dyskusji nie wzbudził :)
Też chciałem poprzeć to co napisał specyficzny. Ostatni weekend przed imprezą mistrzowską powinien być wolny od PŚ. Natomiast na konkursy na normalnych skoczniach nie ma szans w PŚ, Rasznow jest wyjątkiem i też balansuje na granicy przyznania weekendu w kolejnym roku. To zbieg okoliczności, bo właścicielem czy inwestorem całego kompleksu tam jest ktoś z rodziny W. Hofera i dlatego dostali pierwszy raz zawody kilka lat temu no i nie mają skoczni dużej. Tylko dlatego jest konkurs na normalnej, teraz to już zdaje się rzadkość nawet w COC... Zwyczajnie FIS uważa, że zawody na dużej przyniosą większy (lub w ogóle) dochód, choć już nie mam pojęcia dlaczego w COC. Ja bym 2-3x w sezonie chętnie obejrzał, mogłoby to być np. właśnie przed imprezą mistrzowską 1 na normalnej skoczni i drugi na dużej, tylko 2 tygodnie a nie 1 przed.
Tak chciałem się odnieść do H. Olli jeszcze. Dużo szumu a trudniej już znaleźć co konkretnie powiedział. Wygląda na to, że jego idolem jest rosyjski hokeista Owieczkin, który jest zresztą jedną z największych gwiazd NHL, ale rodzinę ma w Rosji, co ważne. Olli powiedział tyle, że skoro Owieczkin poparł Rosję to i on popiera... Ten zaś też to powiedział w taki sposób jakby wcale nie popierał, tylko po prostu nie miał za bardzo wyjścia. Mianowicie, że on jest Rosjaninem, P. jest jego prezydentem i co on ma powiedzieć, popiera swój kraj i prezydenta, coś w ten deseń...
W sumie to nie wiem po co się wyciąga takie nieistotne wypowiedzi byłego skoczka, przecież nie gwiazdy pierwszej wielkości ani nie Polaka. Jeszcze gdzieś tam w Finlandii w lokalnych mediach to rozumiem, że można napisać, ale po całym świecie to już szukanie sensacji na siłę...
(16.02.2023, 00:30)
DragonL
@Pawmak
jak zwykle trafne podsumowanie, w pełni się zgadzam.
(16.02.2023, 00:26)
Arturion
No i w sumie "usowcy" też nie muszą punktować, bo oni mogą prawie wszystko... ;-)
(15.02.2023, 23:27)
Arturion
Podobnie zresztą i Koudelce, tudzież każdemu, kto "źle wylosuje". Tego ostatniego życzę Niemcom, bo w końcu absolutni faworyci, ale im zawsze, powiedzmy, ściany pomagają. :-)
Poza tym chyba faktycznie są za mocni na odpadanie, a w działalność antyniemiecką Kathola ani trochę nie wierzę. ;-)
(15.02.2023, 23:24)
Arturion
@Pawmak
I tak 16, nie zapunktuje. Myślę, że wśród nich będą przez Ciebie wymienieni Rumuni, Chińczycy i? Chyba jednak jednak Kaliniczenko, Kazachowie i Rydl, resztę dopełnią najłabsi z AUT, Sato i Bartolj. Tak to na teraz widzę. Aha - i naszym może się narta powinąć! ;-)
(15.02.2023, 23:21)
Pawmak
Każdy może się wycofać, Turcy nie zrezygnowali z powodu sytuacji w kraju, tylko jakichś błędów zapewne działaczy.

Bedir też był jednym z tych, którzy mogą zdobyć punkty, więc szkoda. Cecon to rzeczywiście by było coś (z synów dawnych skoczków szansę ma także Schuster). Realnie można liczyć trochę na drugie punkty Larsona w karierze (po dwóch latach, a wówczas zapunktowałoby w jednym sezonie więcej niż dwóch Amerykanów po raz pierwszy od... 37 lat), może pierwsze w karierze Muminowa (wówczas dwóch Kazachów w sezonie zapunktowałoby po 13 latach). Liczę też na wyprzedzenie K. Sato przez Takeuchiego i jak najwięcej punktów Ammanna. Dla Rumunów, Chińczyków i Kaliniczenki ich historyczne punkty to chyba i tak za wysokie progi, chociaż różnie może być.
(15.02.2023, 23:14)
Arturion
Jest pewne zamieszanie z Althaus. Niby na wstępnej liście zgłoszeń jej nie ma, ale Niemcy twierdzą, że wystartuje (w miejsce Boehme).
(15.02.2023, 22:51)
Arturion
Nie on jeden! :-)
(15.02.2023, 22:46)
Wojtekk
No to Francesco Cecon ma moim zdaniem dużą szansę na swoje pierwsze indywidualne punkty PŚ ;)
(15.02.2023, 22:28)
Arturion
Co do Turków - mówiłem przecież, to nikt nie wierzył.
(15.02.2023, 22:09)
jamesbond007
Po Zografskim wycofali się Turcy. Czyli 46 zawodników w konkursie, z czego 25 z punktami PS w tym sezonie, 14 ekip w SuperTeamah.
(15.02.2023, 21:58)
PawRycerzBogaAvengers2467
Pewna historia może się powtórzyć po 30 latach, ale na razie nic nie będę zapeszał, chodzi mi o pewnego skoczka młodego, ale nie powiem, jak się sprawdzi to wam powiem.
(15.02.2023, 20:53)
PawRycerzBogaAvengers2467
Kot pewnie jest tam po to, że gdy nie zdobędzie punktów w tak słabej rywalizacji, to skończy karierę, więc możemy zobaczyć jego ostatnie skoki.
(15.02.2023, 20:44)
jamesbond007
Na razie nic o tym nie wiadomo. Tak samo, jak u nas, też na razie jest wersja, że jedzie pięciu (bo my na normalnej, a Austriacy na dużej możemy wystawić po 5 skoczków).
(15.02.2023, 19:04)
Wojtekk
@jamesbond007 Chodziło mi bardziej o to czy ktoś szósty jedzie z austriackiej kadry bo w ostatnich latach było tak.
(15.02.2023, 17:37)
jamesbond007
@Wojtekk Nie rozumiem pytania. Na MS mają jechać Kraft, Hoerl, Tschofenig, Fettnet i Hayboeck.
(15.02.2023, 17:11)
Wojtekk
Dlaczego w składzie Austrii Aigner? Przecież on w przeciągu sezonu spisywał się lepiej niż Leitner i czyżby właśnie dlatego że nie on a Leitner pojedzie na MŚ? Ktoś wie coś?
(15.02.2023, 16:52)
Broski
Jak dla mnie sprawa jest prosta skifan, bo oni dwaj byli najlepsi w poprzedni weekend w COC.
(15.02.2023, 16:10)
skifan
@ Broski

Czy akurat skoczkowie przez Ciebie wymienieni powinni pojechać na konkurs PŚ do Rumunii, to sprawa dyskusyjna, ale co do niewykorzystania pełnego limitu masz całkowitą rację. To skandal.
(15.02.2023, 15:21)
jamesbond007
Huber wypadł z kadry Austriaków, bo znowu idzie pod nóż - tym razem biodro.
(15.02.2023, 14:59)
Broski
Dlatego decyzja o niewykorzystaniu pełnego limitu i braku w składzie Stękały i Wolnego jest zwyczajnie skandaliczna.
(15.02.2023, 12:26)
solsar
Matusiak będzie w 10tce!! Zobaczycie!
(15.02.2023, 12:21)
Kraftus
Aż dziwne że przy tylu wakatach w składzie na PŚ, do Rumunii nie pojedzie Wolny.
(15.02.2023, 10:52)
Marcin81
Szkoda, że nie wykorzystujemy pełnego limitu zawodników w Rasnovie. Dawno nie było i chyba długo jeszcze nie będzie tak słabo obsadzonego konkursu. Jeśli nasi skoczkowie mają zdobywać pkty w PŚ to chyba najlepiej w takim konkursie. Zwłaszcza, że jest to skocznia do jakich juniorzy i skoczkowie z PK są przyzwyczajeni.
(15.02.2023, 10:08)
jamesbond007
@dekA Masz rację, nie zauważyłem, że przysługuje im krajówka.
(15.02.2023, 02:52)
dekA
@jamesbond007
"Czyli tylko Niemcy w najsilniejszym składzie. 47 zawodników (w sumie 49, ale tylko dwóch Rumunów może startowac indywidualnie, czyli niepotrzebne kwalifikacje), 15 zespołów w SuperTeamach."
Rumuni a może wystartować w 4, przecież jest gospodarzem i mają grupę krajową
(14.02.2023, 23:26)
jamesbond007
Lista się zmienia.
Aktualnie:
Au stria: - Huber, Woergoetter, +Fusenegger, Kahofer
Bułgaria: - Zografski

Czyli tylko 26 zawodników z punktami PS w trym sezonie.
(14.02.2023, 22:32)
jamesbond007
Ktoś policzył, że wśród zgłoszonych zawodników tylko 27 w tym sezonie zdobywało punkty PS. Czyli co najmniej trzech zapunktuje po raz pierwszy w tym sezonie.
(14.02.2023, 22:26)
Pawmak
Sytuacja w Turcji to nic świeżego - skoro są zgłoszeni, nie mają powodu się wycofywać.

Campreghe ra coś oszczędnie wystawiają gdziekolwiek, ale przydałoby się go wziąć.
Może w Villach młodsi Włosi w końcu zadebiutują w FIS Cupie.
(14.02.2023, 21:19)
PawRycerzBogaAvengers2467
Arturion mi się też ostatnio wzrok coś psuje.
(14.02.2023, 21:06)
Arturion
No i Turcy mogą się wycofać, ze względu na sytuację w Turcji.
(14.02.2023, 21:00)
Wojtekk
A czy Włosi już w końcu wystawią męską drużynę na MŚ w Planicy? Tj. 4 skoczków i jako czwarty pojechałby Campregher który jeszcze nie zdobył punktów w CoC
(14.02.2023, 20:27)
PawRycerzBogaAvengers2467
Mam nadzieję że te zawody się odbędą w Rumunii, bo też tam się ziemia trzęsie i miejmy nadzieję że skocznie będzie całe i nie ucierpi, a Kurdom trzeba pomóc więc dam na nich pieniądze, pomagajmy gdyż może to być ostatni nas czas.
(14.02.2023, 19:46)
Pawmak
W najsilniejszym jeszcze Rumunia, Turcja, Ukraina, Chiny, Bułgaria i może Czechy :)

Mówiłem - Norwegia też nie wykorzystuje limitu. Mimo, że już 11 Norwegów w tym sezonie punktowało, chociaż jeszcze nie wystawiali krajówki.

Szwajcaria nie daje zadebiutować Imhofowi, chociaż go powołała na MŚ, a ostatnio nawet był 2. w PK. Kryteria na MŚ spełnił okazuje się dzięki miejscu w MŚJ.

Chińczyków prędzej można się było spodziewać w Sapporo, no ale chociaż tu są.

O ile zrozumiały był wcześniej brak Francuzów, to tu dziwne, że ich nie ma. Dobra okazja do debiutu Milesiego - mógłby pojechać z Batbym, który właśnie tam 2 lata temu debiutował w PŚ. Obawiam się, że na MŚ też ich nie będzie. Fakt, że poza Milesim są w formie kiepskiej, jakby się nie rozwijali.

Kanada w tym sezonie i Słowacja oczywiście między bajki. Soukup ma w tym sezonie przerwę, a Słowacja dopiero teraz może doczeka się po 9 latach skoczka w PK.
(14.02.2023, 17:37)
jamesbond007
Jest już wstępna lista zgłoszeń na Rasnov.
Austria - Aschenwald, Aigner, Huber, Rupitsch, Smid, Schuster, Woergoetter
Niemcy - Geiger, Wellinger, Raimund, Eisenbichler, Leyhe, Schmid
Norwegia - Tande, Sundal, Heggli, Bjoereng
Słowenia - Jelar, Masle, Bartolj, Mogel, Vidic
Japonia - K. Sato, Takeuchi
Bułgaria - Zografski
Chiny - Song, Zhen
Czechy - Koudelka, Rydl
Włochy - Insam, Cecon
Kazachstan - Tkaczenko, Muminow
Rumunia - Cacina, Spulber, Feldorean, Mitrofan
Szwajcaria - Ammann, Peter
Turcja - Ipcioglu, Bedir,
Ukraina - Marusiak, Kaliniczenko
USA - Larson, Urlaub
Czyli tylko Niemcy w najsilniejszym składzie. 47 zawodników (w sumie 49, ale tylko dwóch Rumunów może startowac indywidualnie, czyli niepotrzebne kwalifikacje), 15 zespołów w SuperTeamach.
(14.02.2023, 17:11)
PawRycerzBogaAvengers2467
Patrz Finów nie zauważyłem że nie ma, a mogły być takie kraje jak Francja, Słowacja, Kanada itd.
(14.02.2023, 15:28)
Mariusz2022
Brakuje Finów, Estończyków i nie wiem kto jeszcze by mógł żeby było okrągłe 20 duetów.
(14.02.2023, 15:17)
PawRycerzBogaAvengers2467
Jest wstępna lista zgłoszeń zawodników na Rasnov nie ma w niej Estonii ale są Chiny, Ukraina i Turcja mamy 15 krajów super team.
(14.02.2023, 14:51)
specyficzny
A co do wybranego składu do Rasnova, to nieźle to wygląda. W mojej ocenie Habdas, Pilch i Juroszek to trójka nieźle rokujących, młodych zawodników z prawem startu w PŚ (Kacper w ujęciu tego sezonu trochę odstaje ale jego chyba na jakiś czas wycięła kontuzja). Martwi mnie trochę Pilch po Lake Placid gdzie w kwalifikacjach odpalił, a konkurs położył.

Tylko ten Kot tak na doczepkę. Nawet nie chodzi stricte o niego (grupa Kot-Stękała-Hula-Wolny-Mura? ?ka to dla mnie obecnie ten sam poziom ze sporadycznymi wzlotami i upadkami) tylko o ilość zawodników. Jak już brać Kota to czemu nie jeszcze dwóch bliskich mu poziomem? Albo w drugą stronę - skoro żaden się nie wyróżnia żeby jechać na PŚ to konsekwentnie nie brać żadnego prócz trzech, których wymieniłem na początku.
(14.02.2023, 13:59)
PawRycerzBogaAvengers2467
Pawmak nie piszmy o tych co wspierają onuców, niech zostaną zapomnieni i zamienieni w pył.
(14.02.2023, 09:41)
PN81
Mam podobne odczucia co @specyficzny. Na miejscu organizatorów w Rasznowie czułbym się zlekceważony i wkurzony.
(14.02.2023, 09:29)
specyficzny
To po co organizować takie zawody kiedy z góry wiadomo, że część topowych skoczków się nie pojawi z powodu trenowania do MŚ? Na przyszłość nie lepiej z góry przed imprezą mistrzowską zrobić tydzień wolnego żeby każdy potencjalny uczestnik MŚ mógł potrenować?

Szkoda, że z tego powodu konkurs w Rumunii będzie miał niższy prestiż. No i tego, że to jedne z nielicznych zawodów na skoczni normalnej. Ciekawe, że tak rzadko odbywają się na nich zawody, za to skoczkowie walczą na nich o złoto na MŚ oraz IO... Mogłoby być ich chociaż tyle co mamutów w kalendarzu
(14.02.2023, 09:15)
Pawmak
Norwegom się zdarza.

Było wykazane, że tu nic na siłę by nie było, skoro jadą Juroszek i Kot. Szansę na punkty każdy ma jak podwieje, zwłaszcza przy słabej obsadzie i na mniejszej skoczni. A nawet jakby nie miał, to to dobry rodzaj treningu. Choć może liczą na to, że Wolny, a może i Stękała czy Hula powalczy o czołówkę w PK i to będzie bardziej dla nich budujące, no nie wiem.
__
Olli poparł kacapów w wojnie. Myślałem, że może dzi...arz trochę zmądrzał, ale widać nie bardzo. Zdecydowanie najbardziej porąbany skoczek w XXI wieku.
(14.02.2023, 08:39)
aaa
może Thurnbichler to sabotaż Austriaków? nie widziałem, żeby inne nacje topowe nie wykorzystywały limitów tak często jak my
(14.02.2023, 08:20)
Arturion
Przepraszam za błędy. Słabo widzę.
(14.02.2023, 00:16)
Arturion
A RAsnov to niewielka skocznia! Jonika tam można puścić bez ryzyka. Nawet, że fatalnie wypadnie. A hula to doświadczenie plus też dobrze się czuje na normalnych skoczniach. Niech by zaliczyli po buli...Jakoś inne nacje się tym nie przejmują.
(14.02.2023, 00:15)
Arturion
@marmi
Limit wykorzystywać trzeba, choćby w celach szkoleniowych. Młodziakowi można powiedzieć: "patrz i się ucz, jak z nimi się pokarzesz dobrze, to będą z ciebie ludzie".
Niech, ale każdy występ w PŚ coś daje, choćby i stwierdzenie namacalne różnicy w belkach... Jak kogoś to załamie... To co z niego za sportowiec?
(14.02.2023, 00:10)
marmi
Ja też uważam, że Kubacki powinien tam jechać, z tych samych powodów co Broski.
Natomiast wysyłanie zawsze skoczków do posiadanego limitu dla samego wypełnienia limitu jest zbędne a nawet może być szkodliwe.
Można wysyłać skoczków takich, którzy mają szanse na punkty, nie takich dla których sukcesem będzie przejście kwalifikacji.
Przy czym akurat na Rasnow ciężko stwierdzić, którzy by taką szansę mieli. Normalnie to żaden z nich, ale może trzeba było poczekać na ogłoszenie więcej innych składów i wtedy dobrać nasz. Natomiast skoro cała kadra na MŚ nie jedzie to wypełnianie limitu 6 na siłę jest bez sensu. Skoczek może właśnie nabrać wątpliwości czy to ma sens jeśli nie będzie mógł zapunktować w bardzo słabo obsadzonym konkursie.
(13.02.2023, 23:27)
jamesbond007
Zgadzam się z Arturionem - wysłanie szóstki na PS spowodowałoby możliwość wysłania więcej młodych na COC.
(13.02.2023, 23:09)
Mateusz22
@Krzaczus @M.
Też uważam, że Habdas, Pilch i Juroszek to dobry wybór. Ale skoro jedzie Kot, to dlaczego nie Stękała czy Hula? W PK skakali na podobnym poziomie, a ostatnio to akurat Andrzej był najlepszy, a nie jedzie. Jakoś to, że Wolny miał problem z punktowaniem w PK nie było przeszkodzą żeby 2 weekendy z rzędu go zabierać na PŚ, więc inni też mogliby dostać szansę. Przy słabej obsadzie może nawet ktoś z nich by zdobył punkty.
(13.02.2023, 23:04)
Arturion
@M.
Mylisz się na PŚ się zarabia! Tylko za starty w Pucharze FIS się płaci.
Oczywiście, że należało posłać sześciu. Moim zdaniem dodatkowo Joniaka dla doświadczenia i Hulę, bo się akurat nadaje.
Wtedy w PK mógłby wystartować np. Wróbel. W ogóle to mogliśmy mieć w PŚ i PK po siedem miejsc... Ale trochę frajersko je straciliśmy.
(13.02.2023, 22:52)
M.
A może po prostu trenerzy wychodzą z założenia, że po co mają jechać zawodnicy, dla których sukcesem jest awans do drugiej serii w PK? Naprawdę nie widzę sensu. Jechać tylko po to, żeby zająć miejsce w piątek dziesiątce mija się z celem. Wycieczki kiedyś praktykowano i nic z tego nie wychodziło. Każdy kolejny skoczek to dodatkowy koszt, a związek pieniędzy nie ma za dużo.
(13.02.2023, 22:28)
Broski
Pierwszy błąd to taki, że Kubacki do Rasnova nie jedzie. Raz, że byłby to dobry sprawdzian przed mistrzostwami na skoczni normalnej, na której Dawid będzie szczególnie mocny. Dwa, za wcześnie by odpuszczać walkę o KK, Dawid mógłby tu odrobić 100 punktów do nieobecnego Graneruda.
Drugi błąd to oczywiście brak wypełnienia limitu. Po co nam prawo wystawiania 6 skoczków, skoro z niego nie korzystamy? Stękała i Wolny mają niby wywalczyć miejsce dla 7 na kolejny period? Tylko po co, jak nie korzystamy z limitów? Andrzej i Kuba mogliby zapunktować w PŚ, bo obsada ogólnie będzie słabsza, marnujemy szanse. Po co zresztą Stękała i Wolny mają się starać walczyć o dodatkowe miejsce na PŚ, skoro teraz powinni jechać, a nie jadą? Jaka to dla nich nagroda i motywacja, skoro i tak potem nie pojadą? Ja nie wiem kto ustala te składy, jeśli faktycznie odpowiada za to tylko trener Turnbichler, to nie po raz pierwszy w tym sezonie jest to ogromny błąd, za który trzeba go będzie rozliczyć. Bo niestety, ale takie decyzje mogą spowodować spadek motywacji u skoczków zaplecza i zwyczajne pokończenie przez nich karier.
(13.02.2023, 22:16)
skifan
Można się godzinami spierać o to, kto powinien pojechać do Rumunii na PŚ. Ale skoro mamy 6 miejsc, to powinno pojechać 6 skoczków. Niewykorzystanie dostępnych miejsc to głupota. Tu nie mam wątpliwości.
(13.02.2023, 21:48)
jamesbond007
Między Hulą a Tomasiakiem jest 20 lat i 4 miesiące róznicy. ;)
(13.02.2023, 21:41)
PawRycerzBogaAvengers2467
Murańka pewnie na Fis Cup walczyć o swój numer 7.
(13.02.2023, 21:39)
jamesbond007
Znany jest też już skład na COC w Renie: Wolny, Stękała, Hula, Joniak, Niżnik, Tomasiak.
Ilu startowało w tym sezonie zawodników w COC z rocznika Tomasiaka?
Rasnov odpuszczają Słoweńcy, Norwegowie i prawdopodobnie Austriacy. Czyli pewnie Ryoyu wyprzedzi w klasyfikacji generalnej PS Żyłe. ;)
(13.02.2023, 21:37)
aaa
przyznam, że kompletnie nieprzewidywalni są ci ludzie z PZN i sztabu... bzdura za bzdurą
(13.02.2023, 21:12)
Krzaczus
Widzę tu dużo zwolenników wyjazdu Murańki, Huli i Stękały na PŚ do Rasnova . Pytanie po co , chyba żeby Kot (Który zresztą też nie wiadomo czemu się znalazł w tym gronie) miał towarzystwo do zwiedzania Rumunii . Jak oni przy obecnej formie mają problem z zajęciem dobrych miejsc w PK (a czasem nawet i z zdobyciem punktów) to na co mają jechać na PŚ . Poza wyborem Maciej Kota bardzo dobra decyzja sztabu z pozostałym wyborami .
(13.02.2023, 21:01)
Pawmak
Małysz akurat był za tym, żeby część z podstawowego składu jechała. Decyduje trener i pewnie zdecydował nie najlepiej, no ale on jest od trenowania przede wszystkim, a trenuje dobrze.
(13.02.2023, 20:46)
skoki24pl
Granerud nie jedzie do Rumunii więc Dawid mógłby odrobić.
(13.02.2023, 19:59)
jurekbroda123
jeszcze trochę i będziemy tak jak Bułgaria ,z jednym skoczkiem w zawodach , śmiech na sali .Zamiast dać szansę młodym by zdobyli więcej doświadczenia to uwala się ich . Małysz razem z trenerem do dymisji.
(13.02.2023, 19:58)
Pawmak
To akurat jest postawa psa ogrodnika. Ale fakt, że dziwne, że nie dają 6, bo skoro dają Juroszka, który ostatnio skakał w FIS Cupie (pewnie nie dlatego, że był gorszy od Joniaka, ale jednak wcześniej na PK w Eisenerz był 27. i najgorszy z Polaków 37. - a była to skocznia normalna, jak w Rasznovie), to ze składu na PK każdy (poza Joniakiem) się nadawał co najmniej równie dobrze. A i w PK by się na więcej naszych zwolniło miejsce.
(13.02.2023, 19:47)
skokomaniak
Mateusz22 - lepiej mieć limit i go nie wykorzystać niż żeby mieli inni i go wykorzystali, dlatego
(13.02.2023, 19:38)
PawRycerzBogaAvengers2467
Sorry pomyliło mi się Loty były przed Japonią, ale to nie zmienia faktu, że przerwa powinna być na lotach.
Arturion wiem powinno być sześciu skoczków.
(13.02.2023, 18:57)
Arturion
Ale, że jest tu Juroszek, to też nie jest źle.
(13.02.2023, 18:54)
Arturion
@Paw
Rasnov i inni odpuszczają. Jednak teraz MŚ ważniejsze. Ale fakt, że linit powinniśmy wykorzystać i w następnym PK też. Tu w sumie mógł pojechać Zniszczoł. Formę ma akurat zwyżkującą. No i Murańka lub Hula. Juroszek, Hula lub Murańka, Stękała, Krzak, Niżnik, Joniak na PK.
(13.02.2023, 18:53)
PawRycerzBogaAvengers2467
Thunbichler robi błąd za błędem, zamiast naszych nie wysyłać na Kulm gdzie nasi się słabo radzili po powrocie z Japonii, zamiast dać im odpocząć i zebrać siły od nowa, tak jak to zrobił np. Geiger to przez to wszystko Kubacki stracił 200 punktów i szansę na zdobycie Kryształowej Kuli, a teraz wszyscy powinni być w Rasnovie, do tego jeszcze spadniemy klasyfikacji narodów.
(13.02.2023, 18:48)
Pawmak
Z jednej strony kalkulacja racjonalna, jeśli chodzi o Kubackiego, no ale z drugiej spora szkoda, bo jednak jest to oddanie walki o Kryształową Kulę walkowerem, i to Guolasowi... Chyba, że Kubackiemu włączy się tryb Małysza z 2003 i 2007 roku, ale to raczej mało realne.
(13.02.2023, 18:46)
Mateusz22
Ale po co ma walczyć, skoro potem i tak co chwile go nie wykorzystujemy? Xd
(13.02.2023, 18:46)
Arturion
Stękała niby walczy o limit. Ale szanse niewielkie.
(13.02.2023, 18:02)
Arturion
Zgadzam się. Nawet Joniaka mogli posłać - lepiej, niż nikogo.
(13.02.2023, 18:00)
Mateusz22
Może i dobrze, że pierwszy skład nie jedzie. Realnie patrząc, Dawid ma nikłe szanse na dogonienie Graneruda, a miejsce na podium w generalce ma raczej pewne, więc chyba faktycznie lepiej się skupić na MŚ. Tylko pytanie czemu znowu nie wykorzystujemy limitu, mógłby jechać choćby Stękała czy Hula albo nawet Murańka
(13.02.2023, 17:15)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Rasnov: Czterech Polaków wystąpi w Rumunii, sześciu w Norwegii
PŚ Rasnov: Czterech Polaków wystąpi w Rumunii, sześciu w Norwegii

PŚ Rasnov: Czterech Polaków wystąpi w Rumunii, sześciu w Norwegii

Kalendarium
Andreas Kuettel
Dziś urodziny obchodzą:
Miran Tepes (1961)
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich