KraftusPunkty karne dla sędziów:
1. Martin Roenningen (NOR) - 11,5 pkt
2. Lars-Erik Eriksson (SWE) - 8 pkt
3. Vladimir Frak (SVK) - 4,5 pkt
4. Erik Stahlhut (GER) oraz Thomas Kuglitsch (AUT) - po 3 pkt
Przyznano 57 not skrajnych, z czego 3 bardzo skrajne za 1 punkt. Słowak zaniżył ocenę Lindvika w II serii, Norweg zaniżył notę u Sadriejewa w I serii i Szwed zawyżył Peterowi Prevcowi.
Zestawienie za zawody w Garmisch-Partenkirchen:
1. Lars-Erik Eriksson (SWE) oraz Martin Roenningen (NOR) - po 17,5 pkt
3. Vladimir Frak (SVK) - 9,5 pkt
4. Erik Stahlhut (GER) - 7,5 pkt
5. Thomas Kuglitsch (AUT) - 4,5 pkt
Znowu ex-aequo, ale tego nie można rozdzielić, bo obaj panowie mają taką samą liczbę not bardzo skrajnych i tyle samo pkt za nie zgromadzonych - 2:2.
(30.03.2022, 12:17)
Gregor Tomek rekord świata Krafta to nie cyrk a zasłużenie.. Tam nic nie podparł.. Cyrk to uznanie nie podparcia Stocha w Planicy kiedy szorował dupskiem aż śnieg pryskał na boki..
(03.01.2022, 12:07)
aaaArturion niezalogowany
pisałem z komórki i mi słownik coś namieszał, chodziło o PZN a napisało pan :)
(02.01.2022, 22:29)
Kibic fan ZografskiegoJeśli było tak jak piszecie to faktycznie praca z młodzieżą wyglądała niezbyt ciekawie. No ale jakby to wyglądało z relacji drugiej strony to nie wiem. Skoki to taka dyscyplina, w której trudno wyselekcjonować obiecujących i się nie pomylić. Nie wiem jak to jest w innych krajach? Finansują każdego czy wybranych?
(02.01.2022, 20:25)
Arturion zapomniales sie zalogowacanna01.01.2022, 16:58
sedzia niemiecki do dymisji, krol ryoyu prawie by przegral przez tego "sedziego". wuefista z czech #out, nic sie nie poprawilo. dziadek zyla musi go ratowac
(02.01.2022, 20:19)
cedrykUważam, że forma Stocha, Kubackiego, czy Żyły nie powinna być powodem do smutku, czy niepokoju. Swoje osiągnęli, mają prawo teraz mieć słabszy okres.
Wąsek też spoko, ma całą karierę przed sobą.
Ale Wolny i Stękała, którzy potencjał mają, a zaliczyli spory (Wolny), lub OGROMNY (Stękała) regres... to powinny być powody do niepokoju i to realnego, nie wielka trójka.
(02.01.2022, 20:19)
Arturion zapomniales sie zalogowacStefan02.01.2022, 09:52
KAMIL STOCH POWINIEN SIĘ WYCOFAĆ ZE SKOKÓW I TRENOWAĆ INDYWIDUALNIE.
to pozwoli wygrać igrzyska olimpijskie,bo musi je wygrać.
Kamil Stoch nic nie musi. Jestes antyfanem skokow i zmien sie albo papa
(02.01.2022, 20:14)
Arturion zapomniales sie zalogowacaaa02.01.2022, 10:48
Ja niestety muszę a e zgodzić z tym nie dawaniem kasy. Swego czasu pamiętam jak Olek Zniszczol był mały i nie miał sponsora jeszcze to mu kupowali smary kibice , bo z panu ni dostawał. A była to era Małysza. Jak dla mnie to dowód na to że Pan ma gdzieś młodzież. Lotosy robią które nic na e daja
Naucz sie po polsku pisac, bo sie osmieszasz. Na najwiekszym kacu nie zrobie tyle bledow.
(02.01.2022, 20:13)
Arturion zapomniales sie zalogowacProsze usunac krzyk wieslawa63.
(02.01.2022, 20:12)
Arturion zapomniales sie zalogowacArturion02.01.2022, 14:52
@aaa
Akurat Lotosy to wyjątkowo dobra robota. Dzieci i młodzież mają się gdzie oskakiwać, a i rezerwa kadry też. I AUT i GER i NOR podobne imprezy mają. Tyle, że więcej
Nigdy nie zglaszales trola anna, dlatego od dawna wiem, ze to ty.
.
(02.01.2022, 20:11)
Kibic fan Zografskiego@marmi:
Nie no, 6 miejsce jest tak samo ważne jak skład niemieckiej grupy krajowej w kwalifikacjach do konkursu w Ga-Pa.
(02.01.2022, 19:25)
marmi@fan skoków i żużla
Nieładnie, nie czytasz moich postów, ja gratulowałem :)
@Kibic fan Zografskiego
Oczywiście dla ciebie nie ma żadnego znaczenia i wszyscy, którzy czytają twoje komentarze to wiedzą. Wiedzieć też powinieneś, że dla większości kibiców czytających takie branżowe portale ma to (duże) znaczenie jak i dla sztabu/kadry. Więc daruj już sobie tego typu komentarze, skup się na tym co cię interesuje (czyli miejsca na podium w najwyższej klasy zawodach) a w dyskusjach co do innych rzeczy nie bierz udziału, bo po co?
Najwyraźniej nie jesteś w stanie pojąć pewnych rzeczy, takich jak to, że te miejsca na podium z czegoś wcześniej wynikają i już dyskutowaliśmy (zbędnie zresztą) na te tematy, po co znowu zaczynać?
(02.01.2022, 19:04)
GRZYWA We wszystkich sportach nie ma równości ani sprawiedliwości.. Słabszego jak za burtę wyrzucają. Trzymam kciuki za jutro i pozdrawiam.
(02.01.2022, 18:23)
Kibic fan ZografskiegoCo do tych Niemców, którzy tyle lat nie potrafią wygrać TCS to trzeba uczciwie przyznać, że ich wygrana, byłaby wskazana, jeśli chodzi o skoki narciarskie. Wzrośnie zainteresowanie turniejem a za tym idą nagrody dla skoczków i pieniądze dla całej dyscypliny. Finansowo to Niemcy trzymają. Taka jest prawda.
Co do obaw o 6 miejsce to są to obawy conajmniej śmieszne bo jakie to ma znaczenie?
(02.01.2022, 18:15)
fan skoków i żużla 886tak swoją drogą chyba nikt nie pogratulował Lovro Kosowi pierwszego miejsca na podium w karierze wiec ma ode mnie brawa i gratulacje za takie skoki i jak dla mnie za kilka lat skoczkowie tacy jak Kos czy Tschofenig będą walczyć o kryształową kulę
(02.01.2022, 17:54)
GorolGermanistan nie może się pogodzić że przez 20 lat nie potrafią wygrać TCS
(02.01.2022, 15:53)
marmi@placek08
Nie miałem pojęcia, że zmieniły się zasady, jakoś mnie to ominęło.
W związku z tym nie bardzo nadążam też za twoimi wywodami :)
(02.01.2022, 15:32)
placek08@marmi
Nie widzę powodu do obaw o 6. miejsce. Na stare zasady rzeczywiście może wyglądałoby to kiepsko, ale obecnie (TOP50 licząc tylko TOP6 w kraju) limit wyznaczają Aigro/Bresadola z 42 i 36pkt. W tym świetle te 58pkt Huli i Kota wygląda dość dobrze, z tyłu jest Kozisek, który raczej nie zaskoczy, Aigro, Bresadola, Kytosaho (30pkt), Peter(27pkt). Raczej nie znajdziemy 3 zawodników, którzy mogliby wypchnąć naszych. Już w gorszej sytuacji jest Norwegia, ale nawet tam Pedersen jest okopany do lata z 54pkt. Swoją drogą, na stare zasady to Norwegowie mogliby stracić to 6. miejsce, gdyby Austriacy przypuścili jakąś szarże w najbliższych dniach.
(02.01.2022, 15:09)
Arturion@aaa
Akurat Lotosy to wyjątkowo dobra robota. Dzieci i młodzież mają się gdzie oskakiwać, a i rezerwa kadry też. I AUT i GER i NOR podobne imprezy mają. Tyle, że więcej.
(02.01.2022, 14:52)
WIESLAW 63MAM PYTANIE DLA PISZACYCH.
MOŻE KTOŚ WIE ILE RAZY SEDZIOWIE POMOGLI NASZYM.
ADASIOWI.KAMILKOWI I INNYM.BĘDĘ WDZIĘCZNY ZA INFORMACJĘ.
ILE RAZY BYŁY WYPACZONE WYNIKI
DAJCIE SOBIE JUŻ SPOKÓJ.
I TAK TA OCENA NIE MIALA ZNACZENIA .MÓGŁ DAĆ I 20 ICO Z TEGO.
NIE WIECIE O TYM ŻE GOSPODARZ MA ZAWSZE "LEPIEJ".
O CO TYLE KRZYKU NIE DOTYCZYŁO TO NASZYCH.
(02.01.2022, 14:32)
wieslaw 63PISZECIE O OCENACH,O SEDZIACH.AILE RAZY KAMILEK BYŁ WYCIAGANY ZA OCENY A O MAŁU NIE ZARYŁ .NIE WIEM ZA CO ON DOSTAJE 19,19.5.JAK TO KTOS NAPISAŁ.NIE LICZY SIĘ SKOK TYLKO NAZWISKO.BARDZO FAJNIE UJAŁ TO PAN LUB PANI M.
TRZEBA SKAKAC A NIE GŁUPA RŻNĄĆ.PO PROSTU HISTORIA ZATOCZYŁA KOŁO.
JAK KAMIL ZACZYNAŁ TAK KOŃCZY.
A CO DO OCEN TO SKACZĄ ŁADNIEJ OD KAMILA ALE NIKT NIE DOSTAJE TAKICH OCEN.
A CO DO SEDZIÓW TO JUZ NIEJEDNEGO ZALATWILI.SĘDZIOWIE WYPACZAJA WYNIKI I DALEJ TAK BĘDĄ ROBIĆ.
CZY TOSKOKI CZY INNA DYSCYPLINA.NP. PIŁKA NOZNA.DZIĘKUJĘPRZEPRASZAM ZA STYL
(02.01.2022, 14:08)
M.Przypomina mi się wiele sytuacji, gdy polski zawodnik skoczył daleko, słabo wylądował, ale sędziowie docenili odległość i ocenili dobrze. Czasami była taka sytuacja, że notę zaniżył polski sędzia. Jakie wtedy było oburzenie wśród niektórych, że jak to, polski sędzia "swoim" obniża oceny, że przecież powinien swoich wyżej oceniać. Teraz te same osoby oburzają się, że Niemiec wyżej ocenił Niemca. To jak w końcu chcecie? Polak ma lepiej Polaków oceniać, ale Niemiec Niemca już nie?
(02.01.2022, 13:15)
Orett@Rutkowski
Szkołę podstawową też odpuściłeś sądząc po ilości błędów
(02.01.2022, 11:47)
Rutkowski Grzywa ,nie ma sprawiedliwości, ten sport stał się cyrkiem i pokazem siły sędziów . Doszły jeszcze testy na swirusa i możliwość uwalenia kogo się chce , porażka ,ja sobie już to odpuściłem
(02.01.2022, 11:36)
aaaJa niestety muszę a e zgodzić z tym nie dawaniem kasy. Swego czasu pamiętam jak Olek Zniszczol był mały i nie miał sponsora jeszcze to mu kupowali smary kibice , bo z panu ni dostawał. A była to era Małysza. Jak dla mnie to dowód na to że Pan ma gdzieś młodzież. Lotosy robią które nic na e daja
(02.01.2022, 10:48)
Stefan KAMIL STOCH POWINIEN SIĘ WYCOFAĆ ZE SKOKÓW I TRENOWAĆ INDYWIDUALNIE.
to pozwoli wygrać igrzyska olimpijskie,bo musi je wygrać.
(02.01.2022, 09:52)
GRZYWA Jestem fanką skoków już 20 lat i kibicuję Fettnerowi ale te nowinki sędziowskie mi się nie podobają... Jeden poleci dalej i przegrywa z tym co skoczy kilka metrów bliżej.. Gdzie jest sprawiedliwość...
(02.01.2022, 09:26)
MaciekDo Gary. Czyli według Ciebie jeśli kantują to jest Ok, bo to przecież trwa od lat i nie ma o co "się pruć". I chyba nie rozumiesz do końca sposobu liczenia not jeśli uważasz, że zawyżona nota i tak nie ma wpływu na punktację bo jest odrzucana. I to nie są spiskowe teorie, tylko fakty. I podobnie jak Ty chcę ogłądać skoki dla przyjemności, czyli w miarę równą i uczciwą rywalizację, a nie ustawkę pod tych co wkładają kasę.
(02.01.2022, 04:15)
GaryBoże drogi, ale wy jęczycie. Niemcy to, Niemcy tamto. Ludzie wyluzujcie trochę. To prawda, niemiecki sędzia przegiął dzisiaj przy ocenach Eisenbichlera i Kobayashiego w pierwszej serii, ale akurat ta nota została odcięta, więc nie miała wpływu na wynik. Było jeszcze 4 innych sędziów z innych krajów i oceniali dość podobnie, więc już nie zwalajcie wszystkiego na Niemców. Sędziami od zielonego światła, od stroju i od odwoływania zawodów też nie są Niemcy. To że ocenianie jest tendencyjne, a co najmniej subiektywne, wiadomo od lat. To że my jako widzowie nie mamy żadnej możliwości weryfikacji wiarygodności pomiarów wiatrów też. Jedyne co w miarę widac i co jest dość obiektywne to uzyskana odległość, ale to tylko 1/3 wyniku. Prawie w każdych zawodach ktoś pada ofiarą wiatru lub ocen za styl. Raz jeden, raz drugi. Tylko po co się tak pruć? Co to da? Oglądajmy skoki dla przyjemności a nie dla spinania się i budowania spiskowych teorii,
(02.01.2022, 01:31)
Do wszystkichChcialam podziekowac niemieckiemu sedziemu za doskonala prace. Pisze bez ironii. Zawsze najwyzszy poziom sedziowania. Jestes cudowny!
(01.01.2022, 23:19)
Do strixonW nowym roku kochaj Niemcow. Silence, Deponia, Geiger, wszystko najlepsze.
Dodatkowo Geiger jest Bogiem.
(01.01.2022, 23:18)
ksh@Strixxon Nie wiadomo czy nie dodają, w końcu nie ma elektronicznych pomiarów tylko mierzenie odbywa się na oko.
(01.01.2022, 23:07)
xmotAle krytykanci.? Ciekaw jestem ile wynosi Wasz rekord na skoczni dla dzieci? Żałosne!!!. Kamil, Dawid, Piotrek, Jakub, Paweł i Andrzej - nie przejmujcie się! Najważniejsza jest Olimpiada. Niech się inni wyskaczą, a Wy zdobędziecie medal!!!
(01.01.2022, 22:53)
StrixxonDobrze że Niemcy jeszcze metrów swoim nie dodają
(01.01.2022, 22:13)
kibicKamil zaczyna seryjnie bulić jak Hula widać to przypadłość starych dziadków. Niedługo pójdzie jego śladem i będzie jeździł turystycznie po kontynentalach.
(01.01.2022, 22:04)
abcTomek 32 lata to w sporcie emeryt szczególnie w skokach
(01.01.2022, 21:56)
Kibic fan ZografskiegoStękała nie był zbyt młody i nie był nie wiadomo jakim talentem. Trudno wszystkich finansować, zawsze można się pomylić. No i trzeba dodać, że w zeszłym sezonie do skakania przywrócił go ten pseudo trener, jak o nim piszesz.
Pointner ma chyba problemy z głową. Kojonkoski? No chyba żartujesz. Facet skończył poważna pracę dekadę temu. Równie dobrze, trenerem repry w nożnej, może zostać Piechniczek. Przecież zdobył brąz MŚ.
(01.01.2022, 21:28)
Do tomek i abcNa miejscu, Kubacki tez jest stary na skoczka.
(01.01.2022, 21:27)
Do andAnd01.01.2022, 16:10
O wycofaniu była mowa dla Stocha i Kubackiego i to pewnie się stanie. Ponieważ nie ma Pk to może pojawi się Hula z Habdasem.
Z nowym rokiem to samo. Dosc twoich fanaberii, bo juz pisales o huli buli, i innych uzyszkodnikow tak samo.
Stefan Hula Bula koncz karierę, bo 20 lat widzimy twoje meczarnie i powinienes byc wysmiewany, jak wysmiewany, jak wysmiewany byl znacznie lepszy Robert Mateja. Zawsze strach w oczach, gdy siada na belce i totalny brak psychiki.
Do pseudofanow: zrzucajcie sie z wlasnych pieniędzy na występy Stefana Huli Buli.
(01.01.2022, 21:26)
Tomek@abc
Ten "emeryt" z Rosji jak go nazywasz, jest 2 lata młodszy od Stocha więc trochę nie na miejscu ten komentarz
(01.01.2022, 21:18)
Lolek@Kibic fan Zografskiego
Serio?
Ch ociaż by Andrzej Stękała który musiał sam na kombinezon zarabiać być może już nie był aż tak młody ale powinien mieć wsparcie finansowe
Musiałbym poszukać bo było kilkanaście takich przypadków że skoczkowie odpuszczali z powodu braku pieniędzy na sprzęt
Tak było jest i będzie jak się nic nie zmieni
A i skoro Tajner jest aż taki dobry to czemu nie mamy prawdziwego trenera? Wziął pseudo trenera bo szkoda kasy by było
A np Mika Kojonkoski w tamtym okresie był wolny czy Poitner
Takie są skutki jeśli się chce więcej do kieszeni wziąć
(01.01.2022, 20:51)
kshStoch wymiata w TCS - Oberstdorf - 41. Garmich - 47. Z piątej dziesiątki nie wychodzi, a to obrońca tytułu, chyba najgorzy w historii po dwóch konkursach*
* Do sprawdzenia przez statystyków.
(01.01.2022, 20:46)
abcRozumny trafiłeś w sedno - komentarz dnia :)
(01.01.2022, 20:34)
Kobayashi fanRyoyu potwierdził swoją klasę, ma juz 7 zwycięstw w TCS, 24 w PŚ, 41 podiów, mistrz. TVN duży minus za niedokończenie dekoracji, brak hymnu co to ma być ? Poprawcie się.
(01.01.2022, 20:26)
RozumnyOto rozumowanie typowego, pokrzywdzonego przez 'germańskie spiski' Polaka:
- jak niemiecki skoczek ma zły wiatr i dostaje za to dobre przeliczniki to znaczy że 'niemcy kombinują przelicznikami'
- jak niemiecki skoczek ma dobry wiatr i daleko skoczy to znaczy że 'niemieccy oszuści kazali go tak długo na progu przytrzymać aż będzie dobry wiatr'
- jak skacze polski skoczek to jest specjalnie przy złym wietrze puszczany ale 'niemieccy oszuści' kombinują przelicznikami' tak że 'miał niby wiatr pod narty'
- jak niemiecki skoczek dostanie zawyżone oceny od różnych sędziów to jest to 'zorganizowane niemieckie oszustwo' ale jeśli polski skoczek dostanie zawyżone oceny to jest to jak najbardziej w porządku, bo to taka jakby mała rekompensata za 2. Wojnę światową
(01.01.2022, 20:19)
Kibic fan Zografskiego@Lolek:
Masz jakieś dowody, że Tajner nie daje pieniędzy na szkolenie młodych? Albo daje za mało? Podaj konkrety, komu nie daje a powinien? Bo na razie uprawiasz tylko pustosłowie, że nie ma pieniędzy na szkolenie.
(01.01.2022, 19:56)
Lolek@Kibic fan Zografskiego
Nie rozumiem twojego myślenia bo inne kraje mają tradycje zimowe jeśli nasi są mocni w skokach od 20lat to nie powinno być tak jak za granicą?
Jeśli by zaczęli szkolić i dawać na to kasę to by było nadal pięknie
W pewnym sensie masz rację że tylu talentów co Norwegia, Niemcy, Austria nie będziemy mieli ale czy nie powinno być chociażby dwóch z nadziejami i żeby ich dobrze wyszkolic?
Bronisz Tajnera a niestety to on zarządza finansami i szkoleniem młodych
Nie uważasz że powinno to inaczej wyglądać?
Jest teraz nadzieja Jan Habas ale jak to będzie tak wyglądać to zaraz zakończy karierę
Szkolenie w Polsce leży bo zawsze nie ma kasy czyli jeśli nie masz bogatych rodziców to przepadniesz w zapomnienie
(01.01.2022, 19:36)
Prosze kasowac teorie spiskoweGeiger skoczyl slabiej, bo mial gorsze warunki. Po to sa przeliczniki. Zajal bardzo dobre miejsce, jest wiceliderem PS. Nie bedzie za kazdym razem wygrywal.
Jak Polak ma dodane duzo to tez placzecie, ze ustawka, ze Sedlak ,,wyciął" Polaka.
Nie istnieje cos takiego jak wycinanie w skokach narciarskich.
(01.01.2022, 19:32)
JanuszPo co wszystkich wysyłają do Innsbrucka, wystarczył by Żyła z Wolnym, reszta na kopyto.
(01.01.2022, 19:25)
abcNo faktycznie Kamilek z lekka się kompromituje, wygrał tylko z Włochem, emerytem z Rosji i Estończykiem, Kubacki niewiele lepszy.
(01.01.2022, 19:19)
GorolŻyła 9 metrów więcej niż Geiger.
(01.01.2022, 19:17)
kibicStoch przegapił moment na honorowe zakończenie kariery będąc na topie, teraz będzie kończył zniesmaczony na miejscach w piątej dziesiątce.
(01.01.2022, 19:16)
Kibic fan Zografskiego@Lolek: Niemcy, Austria, Norwegia - porównywać się do krajów z tradycjami sportów zimowych od kilkudziesięciu lat. Człowieku, do niedawna, myśmy mieli na koncie mniej medali wszystkich ZIO niż każdy z tych krajów z osobna i na pojedynczych igrzyskach. To właśnie dzięki m.in. złotej ery naszych skoczków, podreperowalismy ten bilans. Trzy ostatnie igrzyska zawsze przynosiły nam medale. No ale to źle bo ciągle ci sami a powinni wyskakiwać nowi, bo jak wiadomo, polska talentami narciarski.i stoi na równi z Norwegia. Przypomnę tylko jak mówiono, że w 2011, po Małyszu nie będzie już nic a przyszły sukcesy jakie nikomu w głowie się nie mieściły.
(01.01.2022, 19:12)
Lolek@Kibic fan Zografskiego
No to są bardzo poważni ludzie
To teraz powiedz mi skoro są oni tak kompetentni czemu przez ostatnie 6 lat kadra opiera się na tych samych skoczkach?
Czemu nie ma szukania talentów szkolenia ich?
Słabszy sezon haha
Za max 3lata polska przestanie istnieć w skokach zresztą już to się zaczyna
Wtedy zobaczysz jacy są kompetentni sami będą uciekać
Na młodych szkoda kasy tak to jest w Polsce
Przypomnę przykład Stekaly który odpuścił skakanie ponieważ nawet nie było go stać na kombinezon i poszedł do pracy
To jest zabijanie skoków w Polsce właśnie przez takich ludzi jak Tajner
Popatrz na Niemcy,Austrię, Norwegię u nich się zmieniają cały czas skoczkowie coraz to nowi i młodzi a u nas cały czas to samo i mówienie o Murańce że to wielki talent gościu nic w skokach nie osiągnął
W podanych krajach talent to taki który ma 18-23 lata a u nas o chłopach co mają prawie 30 lat się mówi że mają jeszcze czas
(01.01.2022, 19:00)
Kibic fan ZografskiegoTop 20, top ,15 top 50... przecież to nie ma żadnego znaczenia. Jest źle i takie "topowanie" czyli rozważanie jest po prostu śmieszne. Stratą miejsca? I tak nie ma kto skakać i teraz tych miejsc wydaje się nadmiar. Trzeba trenować a nie startować. Pytanie z kim. Może opcja jak swego czasu z Małyszem i Lepistoe? Skoro Stoch i Kubacki potrafią skakać to ktoś ogarniety doprowadzi ich do formy. Tylko czasu mało no i pytanie czy chodzi o błędy techniczne czy o wybicie. Bo jeśli brak mocy w nogach to sezon można już teraz kończyć, bo tego przed IO nie da się nadrobić
Co do tego zwalniania Tajnera i Małysza, to proponuję banować te brednie. Co drugi chłopek roztropek chce zwalniać ludzi, dzięki którym zdobywamy medale na 3 kolejnych igrzyskach i na każdych mistrzostwach świata. Zdarzył się słabszy sezon, po sześciu latach sukcesów i chłopki roztropki podważają kwalifikacje ludzi, dzięki którym sukcesy odnosimy.
(01.01.2022, 18:33)
Kamil Ahonen wraca, dlaczego blokujecie mój komentarz
(01.01.2022, 18:28)
Lolek@Slawek
Zgadzam się ale lepiej niech się nie męczą jak patrzę na Kamila to aż się płakać chcę chłopak ma problem a ten pseudo trener nawet mu pomóc nie potrafi
Niestety czytałem artykuł że do końca sezonu Dolezal zostaje
Tylko że to nie jest też jego wina w 100% za tymi skokami stoi cały sztab z Małyszem i Tajnerem na czele
Oni wszyscy powinni odejść po tym sezonie
Piękny byłby to dzień jakby wszyscy wylecieli
Tylko że to jest niemożliwe bo Tajner to jest taki Boniek od koryta nie odejdzie bo przecież gdzie by go wzięli
Życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku
(01.01.2022, 18:18)
marmiCiekawa walka o zwycięstwo do samego końca, gratulacje dla Ryoyu i Lovro za pierwsze podium w karierze, której wiele lat przed nim. Obyśmy i my doczekali się kiedyś tak obiecującego skoczka w tym wieku...
Żyła i Wolny całkiem nieźle, Wąsek i Stękała przyzwoicie jak na ich obecną formę, bardzo słabo Kubacki, Stoch dramatycznie źle. Tych dwóch ostatnich należałoby wycofać, tylko z kim mieliby w Polsce potrenować, ze Szturcem czy może Maciusiakiem?
Zauważyć należy, że już po drugim konkursie nie mamy żadnego skoczka, który oddałby wszystkie skoki w TCS, a najlepszy Żyła jest 22. i nawet na top20 szanse ma mizerne (na top15 żadnych). Wszystko wskazuje też na to, że w kolejnym periodzie stracimy następne miejsce w PŚ i zostaniemy z 5 skoczkami na jakiś czas.
(01.01.2022, 18:17)
jb@Maciek Bo to jest tak, że gdy zbyt wysokie noty orzymuje Eisenbichler, to wylewa się hejt na sędziów, jak teraz, a gdy zawyżone noty dostaje Stoch, to zaraz jest, że zasłużył, bo ładnie skacze.,..
(01.01.2022, 17:56)
skifanNo cóż, stare repy nadają się teraz być może do reperacji, a nie do reprezentacji. Ale jedziemy dalej. Czy aż do żałosnego końca?
Staje się to wszystko coraz przykrzejsze. Smutno jest.
(01.01.2022, 17:35)
Kibic fan ZografskiegoNo i wszyscy jadą do Austrii. Nie rozumiem po co ciągnąć te męczarnie Stocha i Kubackiego. Do igrzysk kilka tygodni jest, może by się udało coś zrobić a same zawody nie mają sensu bo nie widać u nich poprawy. Żyła co innego bo on zalicza postęp i widać, że Ober to był wypadek przy pracy. Kto wie czy nie będzie on liderem na ten sezon. Natomiast zjazd Stocha jest niesamowity. Przecież było już podium i wydawało, się że wszystko idzie we właściwym kierunku. Nie wiem czy ta choroba go rozregulowała czy co. Później było jeszcze przyzwoicie ale zaczęła się ostra jazda w dół.
(01.01.2022, 17:22)
SlawekKrol
Wiadomo że Doleżal do zwolnienia, wszyscy to widzą, tylko nie Małysz i Tajner. A może w końcu to zobaczą po TCS.
(01.01.2022, 17:03)
skifan@ Slawek
"Lolek
Nie można Polaków wysłać na trening, bo nie mamy trenera...niestety".
Trafna uwaga. Nie mamy. Ten, co jest, to jakiś patałach.
(01.01.2022, 17:02)
annasedzia niemiecki do dymisji, krol ryoyu prawie by przegral przez tego "sedziego". wuefista z czech #out, nic sie nie poprawilo. dziadek zyla musi mu cztery litery ratowac
(01.01.2022, 16:58)
KrolA nikt dziś nie pisze ze trener do ... Bo dla mnie jest nadal zyla nic nie uratowal
(01.01.2022, 16:54)
DanekWczoraj to wygładalo trochę lepiej. Widać że teraz jest problem przełożyć skoki z treningów na zawody . W zasadzie wszyscy z wyjątkiem Wolnego gorzej jak wczoraj , Kamil katastrofa aż ciężko wytłumaczyć co się z nim stało. Kobayashi miazga gość ma papiery by być jednym z najlepszych skoczków w historii noty dla Ajzenbisli w pierwszej serii kabaret .
(01.01.2022, 16:54)
Fan Lary GutJedyny plus tego że polskie skoki się kończą jest taki że ci wszyscy błyszczący dziennikarze w namnożonych studiach będą musieli też zniknąć. Największy świr jak dla mnie to ten gostek co z Merkiem nadaje,nawet już to że nie jest zbyt mądry to dałoby się znieść ale to że zalatuje buractwem to już stanowczo dla mnie za wiele.
(01.01.2022, 16:53)
skifanNasi skoczkowie wolno wchodzą w sezon.
(01.01.2022, 16:53)
SlawekLolek
Nie można Polaków wysłać na trening, bo nie mamy trenera...niestety
(01.01.2022, 16:52)
Tomek@KKE rekord świata Krafta to też cyrk, lądowanie ewidentnie podparte a mimo to rekord uznany. Idąc tym tropem to Vassiliev powinien być rekordzistą. Na szczęście oficjalnie tych rekordów się nie uznaje, a tzw. rekord Krafta pozostał jedynie jako relikt ery Hofera i cudów jakie wyprawiał w związku z tym zawodnikiem.
(01.01.2022, 16:46)
Tomisław TajnerPo prostu lemingi, wow. Oby wuefista pozostał. Widać, że Nasi się rozkręcają...
(01.01.2022, 16:32)
KKEniższej belki
(01.01.2022, 16:27)
KKE"Skokowy" sukces Lovro Kosa, 1. podium w Pucharze Świata, a jeszcze niedawno był głównie w Continentalu. Ryoyu dał radę, mimo :( "dziwnego" sędziowania gospodarza i niżej belki. Oczywiście, Markus też daleko, ale z przysiadami (jak też był np. rekord świata Krafta w Vikersund). Dawid :) utrzymał rekord tej skoczni o pół metra. Geiger rzuca rękawiczką na wizji, jak kiedyś Peier nartami w Zakopanem - :( dojrzałość zawodnika. Wolny się pnie do góry. :)
(01.01.2022, 16:27)
Gregor Kamil brawo oby tak dalej..!
(01.01.2022, 16:22)
MaciekDo "jb". Jestem przeciwko zawyżaniu not czy kombinowania przelicznikami za wiatr niezależnie czy jest to Kraft, Schlierenzaurer, Stoch czy niemcy. Niszczy to ten niszowy sport i sprawia, że coraz mniej kibiców będzie oglądać ten teatr.
(01.01.2022, 16:19)
FrodoTomek, dobrze ujęte - Ryoyu walczy o zwycięstwo z FISem. Szkoda, że tak wyglądają współczesne skoki.
(01.01.2022, 16:15)
TomekFis chyba pomylił się w obliczeniach ile Ryoyu ma mieć za wiatr skoro to tylko 0,2 punktu :) Japończyk dobrze walczy z fisem o zwycięstwo w turnieju, jeśli nie posuną się do tego co było już w Rosji to spokojnie powinien wygrać. Teraz Austria, więc Niemcy już tak zaznajomieni ze skoczniami nie są, a Lindvik i Kos to raczej nie są zawodnicy którzy byliby w stanie walczyć łeb w łeb z Ryoyu. Chociaż fajnie byłoby oglądać zaciętą rywalizację do samego końca.
(01.01.2022, 16:11)
GregRyoyu dzieli!
(01.01.2022, 16:10)
AndO wycofaniu była mowa dla Stocha i Kubackiego i to pewnie się stanie. Ponieważ nie ma Pk to może pojawi się Hula z Habdasem.
(01.01.2022, 16:10)
jbTak nadajecie na sędziów - to przypomne, że do zawodników z najbardziej zawyżanymi notami należy Stoch, który wielokrotnie dostawał noty chyba tylko za nazwisko, nawet w tym sezonie...
(01.01.2022, 16:09)
EmreAjzebiśla, ha ha, sztab ludzi ci pomaga, a ty i tak przegrywasz. Brawo Ryoyu!
(01.01.2022, 16:08)
LolekBrawo Ryoyu
Ta złość Geigera po prostu cudna
Polacy no cóż słaby występ
Ja bym ich dał na trening wszystkich,Kamil który dobrze skakał nagle się nie może dostać do drugiej serii sam Kamil nie wie co jest nie tak i trener powinien pomóc a jak widać on sam nie wie
Trening do Zakopanego jak będzie dobrze to wracać do PŚ a jak źle to trening do IO bo to nie ma sensu
(01.01.2022, 16:04)
GenekAle dziś naprawdę było już blisko. Wynikami można pięknie sterować, ci świadczy o tym, że oglądanie skoków powoli zaczyna być zajęciem dla masochistów.
(01.01.2022, 16:01)
VhjjRyoyu*
(01.01.2022, 15:59)
VhjjRobią co mogą, ale Roku póki co daje im radę :)
(01.01.2022, 15:59)
UrekNo i nie udało się sędziom i FIS-owi ściągnąć Niemca na pierwsze miejsce. Brawo Ryoyu. 0,2 pkt - Ryoyu utarł im nosa!!!
(01.01.2022, 15:56)
Zrembwspaniałe komentarze!
Żałuję tylko że Wolny i Żyła przeszli do rundy finałowej. Jak konemtatorom nie w smak to niech poszukaja skoczków na lotnisku w Holandii albo w TVN.
(01.01.2022, 15:53)
MaciekTO JUŻ NAWET NOE JEST ŚMIESZNE. geiger i NAGLE mocniejszy wiatr w plecy. Skoczek, który powinien być w trzeciej dziesiątce jest wyciągnięty za uszy o 15 pozycji.
(01.01.2022, 15:47)
AjnsAle to jest brak szacunku. Po pierwsze - dla kibiców, bez których ta niszowa dyscyplina jest niczym. Po drugie - do zawodników innych nacji niż niemiecka czy austriacka. Polacy czy Japończycy są jakimś gorszym sortem skoczków, gorszym sortem ludzi. To jest zwyczajny szowinizm, a szowinizm to prawie faszyzm. Ryoyu jest krzywdzony regularnie. Nie da się tego nie zauważyć. Niestety w tym maczają palce nie tylko sędziowie, ale i FIS, który steruje przelicznikami jak chce. Więc kto ma nad tym sprawować kontrolę? Do kogo można się odwołać?
(01.01.2022, 15:42)
FrodoNiemcom po prostu gul skacze, że nie mogą wygrać współorganizowanego przez siebie turnieju. Wszyscy inni im po kolei zabierają trofeum sprzed nosa. To naprawdę musi niesamowicie irytować. Więc posuwają się do działań niezgodnych z prawem, aby przepchnąć zwycięstwo któregoś ze swoich skoczków. W zasadzie to powinno zostać ukarane.
(01.01.2022, 15:31)
MaciekA teraz UWAGA. Dalszy ciąg krętactwa wiatrowych. Skacze końcówka 30-tki, i wiatr nagle kręci, raz w przód raz w tył. A to po to, żeby na zarzuty, że niemcy mieli duże rekompensaty odpowiedzieć: "No popatrzcie, przecież zmienne wearunki były przez całą kolejkę"...
(01.01.2022, 15:26)
WujekI Kraftowi, i Niemcom zawsze pomagano, to oczywiste. Nacje takie jak Polacy lub Japończycy, choćby i mieli mistrzów nad mistrzami, zawsze będą krzywdzeni. Co było za czasów rywalizacji Małysza ze Schmidtem i Hannawaldem? Na szczęście Małysz był w takiej formie, że mimo kombinacji rywali był poza zasięgiem innych i nie dało się go zdusić. Podobnie jest dzisiaj z Ryoyu - nie zatrzymają go, mimo że robią wszystko aż do bólu, żeby tak się stało.
(01.01.2022, 15:25)
MaciekBrawo Kuba Wolny. Mały kroczek do przodu.
(01.01.2022, 15:20)
126Brawo kobayashi, Ryoyu powinien wygrać wszystkie 4 konkursy TCS, za te oszustwa Niemców, życzę im by żaden Niemiec nie wygrał tcs przez kolejne 20 lat.
(01.01.2022, 15:19)
MariuszLindvikproszę o odsunięcie Niemieckiego sędziego od sędziowania w PŚ
(01.01.2022, 15:18)
TomekTakim samym żartem było przepchnięcie Geigera do drugiej serii w Klingenthal, gdzie za poprawne lądowanie sporo przed punktem K noty 18,5. Bo nagle pogorszenie warunków przed jego skokami to już norma.
(01.01.2022, 15:17)
WojtekW ogóle to najprawdopodobniej nas wycofają z TCS-u bo to jest jakiś żart.
(01.01.2022, 15:16)
fan skoków i żużla 886Poza no niestety naszą kompromitacją to no serio co to jest skąd niby ten podmuch dla Geigera a noty dla Eisena to już w ogóle...
(01.01.2022, 15:15)
EismenKamil Stoch co mistrz to mistrz! Świetny skok oby tak dalej.
(01.01.2022, 15:14)
KIBICCzyżby Kobayashi miał po raz drugi wygrać wszystkie cztery konkursy TCS-u?
(01.01.2022, 15:13)
TomekMam wrażenie, że Eisenbichler czy Geiger mogliby się wywrócić a 16 co najmniej by dostali. No i warto przypomnieć, że Bułgar za lądowanie na 128 dostał nawet 19 a Ryoyu za 143? Żenada.
(01.01.2022, 15:13)
VbkjvNo i z połową podium
(01.01.2022, 15:11)
VbkjvNagle skandale? Nagle wam się wzrok polepszył? To nic w porównaniu z cudami wokół Krafta, w tym wszystkich jego medali mś
(01.01.2022, 15:11)
qujI jeszcze - w tym tragicznym sezonie 2015/16 Stoch nie wchodził do I albo II serii konkursu 6 razy - w tym sezonie zdarzyło mu się to już czterokrotnie
(01.01.2022, 15:10)
FrodoZero komentarza. Noty dla Eisenbichlera to kpina, przelicznik za wiatr dla Geigera - żenada. Sędziowie i FIS bez pardonu i bez mydła, na oczach publiczności, faworyzują niemieckich skoczków kosztem, akurat tutaj, Ryoyu i Piotra. Nie wiem, naprawdę nie wiem, jak skoki Ryoyu i Marcusa można było z czystym sumieniem ocenić tak samo, na okolice 18 punktów. Śmiech na sali. Gdzie jest VAR?
(01.01.2022, 15:09)
qujStoch już 6. raz za doleżala nie wchodzi do II serii konkursu, a jego pierwszy raz za tego "trenera" był w Planicy w marcu 2021
(01.01.2022, 15:08)
WojtekNiemców boli to że Kobayashi może wygrać TCS. Dlatego próbują go wyeliminować notami, dzięki Bogu że 2 skrajne noty odpadają bo był by to ogromny skandal.
(01.01.2022, 15:08)
P.A co za pkt za wiatr dla Geigra, przecież musieli czymś nadgonić
(01.01.2022, 15:06)
P.Przecież widać jak na ręce , że na siłę chcą aby TCS wygrał Niemiec..ech
(01.01.2022, 15:05)
ZawodnikNoty notami ale z tymi pkt wiatr to jakas kpina
(01.01.2022, 15:04)
MaciekSKANDAL !!! Skacze Geiger, nagle "pogarszają się warunki" i gigantyczna rekompensata za wiatr. Kobayashi zaniżone noty za skok o metr krótszy niż rekord skoczni. Ajsenbiśla, który mało się nie wywrócił ma wyższe noty niż Kobayashi i oczywiście "gorsze warunki". USTAWKA, SKANDAL.
(01.01.2022, 15:04)
Kibic fan ZografskiegoNo i widzicie skokowi tradycjonaliści? Po co sędziować styl skoro jest to pole do wałków? Bezczelne to było
(01.01.2022, 15:04)
ChrisNie pierwszy raz kiedy Ryoyu jest krzywdzony na notach! Skandal
(01.01.2022, 15:03)
VARgamePo co ten VAR skoro sędziowie zachowują się jakby oglądali inne skoki?
(01.01.2022, 15:03)
Obserwator 66Co za zarty w tym cyrku Zyla odjete pkt zaraz po nim wielki Geiger dodane 11pkt, Japonczyk zasluguje na noty 19 a dostaje od Niemieckiego sedziego 18 by zaraz po nim Zawodnik gospodarzy dostaje od tego samego sedziego 18,5 za skok na noty 16
(01.01.2022, 15:03)
TomekKtoś ma coś do powiedzenia na temat not dla Ryoyu i Eisenbichlera? Bo ostatnim razem jak wspominałem o przepychaniu Niemców to zostałem zwyzywany od foliarzy
(01.01.2022, 15:02)
TricksterWnioskuję o usunięcie not za styl w tej dyscyplinie, skoro prawie podparty skok Eisenbichlera kwalifikuje się na 18 czy 18,5 to nie mam pytań
(01.01.2022, 15:01)
KIBICNajgorszy konkurs Kamila od Lat!
(01.01.2022, 15:01)
xdddSędziowie niech może skończą sędziować
(01.01.2022, 15:01)