Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Ryoyu Kobayashi wygrał w Oberstdorfie pierwszy konkurs 70. Turnieju Czterech Skoczni, pokonując Halvora Egnera Graneruda i Roberta Johanssona. Polacy spisali się fatalnie - w finale wystąpił tylko Dawid Kubacki...

Konkurs rozpoczął się przy dziewiętnastej belce startowej, umiarkowanym wietrze w plecy i opadach deszczu. W pierwszej parze awans do finału zapewinił sobie Naoki Nakamura (121,5 m - 0,64 m/s), w drugiej liczyliśmy oczywiście na dobry występ Piotra Żyły. Nic z tego - w trudnych warunkach wiślanin uzyskał tylko 114 metrów (wiatr aż 1,55 m/s) zdecydowanie przegrał z Jewgienijem Klimowem (122 m - 0,92 m/s).

Jeszcze bliżej (111,5 m), w podobnych warunkach (1,65 m/s w plecy), wylądował Dawid Kubacki. Jego rywal, Manuel Fettner, poleciał co prawda dalej (114,5 m), ale zrobił to przy mniejszym wietrze (1,04 m/s) - dlatego to Polak awansował do drugiej rundy!

W kolejnej parze udział w finale zapewnił sobie Robert Johansson (135,5 m - 0,67 m/s), choć jego przeciwnik, Junshiro Kobayashi, miał spore szanse na awans jako lucky loser (127 m - 0,54 m/s). Później lepsze wyniki w swoich parach notowali Lovro Kos (126,5 m - 1,41 m/s), Yukiya Sato (117 m - 1,51 m/s) i Fatih Arda Ipcioglu (120 m - 0,84 m/s), który tym samym po raz pierwszy w karierze (i jako pierwszy w historii reprezentant Turcji) mógł przygotowywać się do skoku w drugiej serii!

Kolejnymi skoczkami z awansem zostawali Peter Prevc (128 m - 0,33 m/s), Pius Paschke (123 m - 0,9 m/s), Marius Lindvik (129,5 m - 1,04 m/s), Anze Lanisek (116 m - 0,78 m/s) i Cene Prevc (122 m - 0,77 m/s). Ten ostatni pokonał Kamila Stocha (118 m - 0,58 m/s; do tego niskie noty za styl), który tym samym stracił wszelkie szanse na dobry wynik w 70. Turnieju Czterech Skoczni...

W swoim pojedynku przepadł też Jakub Wolny (118 m - 1,31 m/s), który przegrał ze Stephanem Leyhe (124,5 m - 0,91 m/s). Później z awansu mogli cieszyć się Daniel Tschofenig (122 - 0,86 m/s), Daniel Huber (129 m - 0,54 m/s), Daniel Andre Tande (121,5 m - 0,57 m/s), Roman Trofimow (115,5 m - 0,51 m/s; lepiej jednak skoczył później zdyskwalifikowany Severin Freund: 124,5 m - 1 m/s), Jan Hoerl (121 m - 0,67 m/s), Gregor Deschwanden (129 m - 0,43 m/s) i Markus Eisenbichler (129,5 m - 0,28 m/s).

Niełatwego rywala miał ostatni z Polaków, Paweł Wąsek. Nasz zawodnik nie postawił wysoko poprzeczki - 121,5 metra (0,66 m/s) nie dawało szans na awans w przypadku przegranej z Killianem Peierem. A ta przegrana stała się faktem - Szwajcar co prawda lądował w tym samym miejscu, ale w gorszych warunkach (0,86 m/s)...

W końcówce niespodzianek nie było - swoje pojedynki wygrywali Johann Andre Forfang (110,5 m - 0,96 m/s), Halvor Egner Granerud (132 m - 0,8 m/s), Karl Geiger (131,5 m - 0,73 m/s) i Ryoyu Kobayashi (128,5 m - 0,98 m/s). Liderem po pierwszej serii wciąż był jednak Robert Johansson.
Wyniki po I serii
zawodnik kraj odl. 1 punkty *
1 Robert Johansson Norwegia 135.5 152.2
2 Halvor Egner Granerud Norwegia 132.0 147.6
3 Karl Geiger Niemcy 131.5 145.7
4 Marius Lindvik Norwegia 129.5 144.7
5 Ryoyu Kobayashi Japonia 128.5 143.6
6 Lovro Kos Słowenia 126.5 143.1
7 Daniel Huber Austria 129.0 137.3
8 Gregor Deschwanden Szwajcaria 129.0 136.3
9 Stephan Leyhe Niemcy 124.5 134.0
10 Markus Eisenbichler Niemcy 129.5 133.8
11 Peter Prevc Słowenia 128.0 133.7
LL Junshiro Kobayashi Japonia 127.0 133.7
13 Pius Paschke Niemcy 123.0 131.2
14 Evgenii Klimov Rosja 122.0 128.6
15 Killian Peier Szwajcaria 121.5 127.9
LL Simon Ammann Szwajcaria 123.0 127.9
17 LL Stefan Kraft Austria 126.5 127.8
Daniel Tschofenig Austria 122.0 127.8
19 LL Mackenzie Boyd-Clowes Kanada 126.5 127.7
20 Cene Prevc Słowenia 122.0 127.2
21 LL Philipp Aschenwald Austria 121.0 126.4
22 Yukiya Sato Japonia 117.0 124.8
23 Naoki Nakamura Japonia 121.5 123.6 (26)
Jan Hoerl Austria 121.0 123.6 (26)
25 Daniel Andre Tande Norwegia 121.5 122.6 (29)
26 Fatih Arda Ipcioglu Turcja 120.0 121.5 (31)
27 Dawid Kubacki Polska 111.5 116.3 (35)
28 Anze Lanisek Słowenia 116.0 115.0 (38)
29 Roman Trofimov Rosja 115.5 109.6 (41)
30 Johann Andre Forfang Norwegia 110.5 105.9 (45)
31 Constantin Schmid Niemcy 118.5 124.6 (23)
32 Jakub Wolny Polska 118.0 124.0 (24)
33 Paweł Wąsek Polska 121.5 123.8 (25)
34 Daiki Ito Japonia 120.0 123.4 (28)
35 Ulrich Wohlgenannt Austria 121.5 122.1 (30)
36 Ziga Jelar Słowenia 121.0 119.2 (32)
37 Fredrik Villumstad Norwegia 117.0 119.1 (33)
38 Piotr Żyła Polska 114.0 116.5 (34)
39 Manuel Fettner Austria 114.5 115.2 (36)
40 Danil Sadreev Rosja 116.5 115.1 (37)
41 Kamil Stoch Polska 118.0 114.0 (39)
42 Artti Aigro Estonia 112.0 109.7 (40)
43 Niko Kytosaho Finlandia 113.0 109.3 (42)
44 Antti Aalto Finlandia 116.5 108.6 (43)
45 Viktor Polasek Czechy 113.5 107.3 (44)
46 Keiichi Sato Japonia 109.5 104.7
47 Ilya Mankov Rosja 111.5 103.7
48 Giovanni Bresadola Włochy 111.0 102.1
49 Vladimir Zografski Bułgaria 102.5 90.1
50 Severin Freund Niemcy 124.5 DSQ
* - ostatnia kolumna: pozycja, jaką zawodnik zająłby w konkursie bez systemu KO
Alternatywna tabela wyników
Wygrani
zawodnik kraj odl. 1 punkty
1 Robert Johansson Norwegia 135.5 152.2
2 Halvor Egner Granerud Norwegia 132.0 147.6
3 Karl Geiger Niemcy 131.5 145.7
4 Marius Lindvik Norwegia 129.5 144.7
5 Ryoyu Kobayashi Japonia 128.5 143.6
6 Lovro Kos Słowenia 126.5 143.1
7 Daniel Huber Austria 129.0 137.3
8 Gregor Deschwanden Szwajcaria 129.0 136.3
9 Stephan Leyhe Niemcy 124.5 134.0
10 Markus Eisenbichler Niemcy 129.5 133.8
11 Peter Prevc Słowenia 128.0 133.7
12 Pius Paschke Niemcy 123.0 131.2
13 Evgenii Klimov Rosja 122.0 128.6
14 Killian Peier Szwajcaria 121.5 127.9
15 Daniel Tschofenig Austria 122.0 127.8
16 Cene Prevc Słowenia 122.0 127.2
17 Yukiya Sato Japonia 117.0 124.8
18 Jan Hoerl Austria 121.0 123.6
  Naoki Nakamura Japonia 121.5 123.6
20 Daniel Andre Tande Norwegia 121.5 122.6
21 Fatih Arda Ipcioglu Turcja 120.0 121.5
22 Dawid Kubacki Polska 111.5 116.3
23 Anze Lanisek Słowenia 116.0 115.0
24 Roman Trofimov Rosja 115.5 109.6
25 Johann Andre Forfang Norwegia 110.5 105.9
Przegrani
zawodnik kraj odl. 1 punkty
1 Junshiro Kobayashi Japonia 127.0 133.7
2 Simon Ammann Szwajcaria 123.0 127.9
3 Stefan Kraft Austria 126.5 127.8
4 Mackenzie Boyd-Clowes Kanada 126.5 127.7
5 Philipp Aschenwald Austria 121.0 126.4
6 Constantin Schmid Niemcy 118.5 124.6
7 Jakub Wolny Polska 118.0 124.0
8 Paweł Wąsek Polska 121.5 123.8
9 Daiki Ito Japonia 120.0 123.4
10 Ulrich Wohlgenannt Austria 121.5 122.1
11 Ziga Jelar Słowenia 121.0 119.2
12 Fredrik Villumstad Norwegia 117.0 119.1
13 Piotr Żyła Polska 114.0 116.5
14 Manuel Fettner Austria 114.5 115.2
15 Danil Sadreev Rosja 116.5 115.1
16 Kamil Stoch Polska 118.0 114.0
17 Artti Aigro Estonia 112.0 109.7
18 Niko Kytosaho Finlandia 113.0 109.3
19 Antti Aalto Finlandia 116.5 108.6
20 Viktor Polasek Czechy 113.5 107.3
21 Keiichi Sato Japonia 109.5 104.7
22 Ilya Mankov Rosja 111.5 103.7
23 Giovanni Bresadola Włochy 111.0 102.1
24 Vladimir Zografski Bułgaria 102.5 90.1
25 Severin Freund Niemcy 124.5 DSQ

Przed drugą serią długość rozbiegu nie uległa zmianie - skoczkowie wciąż startowali z dziewiętnastej belki. Warunki były jednak lepsze - wiatr osłabł i wiał z prędkością ok. 0,3 m/s (wciąż w plecy).

Od początku każdy kolejny zawodnik wychodził na prowadzenie - tak było w przypadku Johanna Andre Forfanga (121 m - 0,32 m/s), Romana Trofimowa (123,5 m - 0,32 m/s) i Anze Laniska (121,5 m - 0,81 m/s). Tę serię przełamał Dawid Kubacki, który uzyskał tylko 113,5 m (0,97 m/s) i wyprzedzał tylko Forfanga. A po chwili także Fatiha Ardę Ipcioglu (109 m - 1,03 m/s), który - mimo spadku - mógł cieszyć się z pierwszych punktów Pucharu Świata.

Kolejnymi liderami konkursu zostawali Daniel Andre Tande (121 m - 1 m/s), Jan Hoerl (121,5 m - 1,04 m/s), Yukiya Sato (123,5 m - 0,74 m/s) - ten ostatni, wobec niemocy rywali, awansował o kilka miejsc. Później podobnie postąpił Stefan Kraft (123 m - 0,91 m/s), który również przesunął się w górę tabeli wyników. Na prowadzenie wychodzili także Junshiro Kobayashi (124,5 m - 0,49 m/s) i Markus Eisenbichler (132,5 m - 0,71 m/s).

Niemca nie zdołali wyprzedzić Stephan Leyhe (125 m - 0,75 m/s), Gregor Deschwanden (122,5 m - 0,75 m/s) i Daniel Huber (126,5 m - 0,46 m/s), za to znakomity wynik uzyskał Lovro Kos - Słoweniec pofrunął na odległość aż 139,5 metra (0,25 m/s)! Niskie noty za lądowanie z przysiadem nie przeszkodziły w objęciu zdecydowanego prowadzenia, co było równoznaczne z najlepszym rezultatem w karierze.

Po próbie Słoweńca rozbieg skrócono do bramki osiemnastej, ale nic sobie z tego nie robił Ryoyu Kobayashi - Japończyk pofrunął jeszcze dalej (141 m), co ciekawe przy (teoretycznie) lekkim wietrze pod narty (0,02 m/s). Wysokie noty za styl dopełniły dzieła - Kobayashi był 12,5 punktu przed Kosem.

Marius Lindvik startował z już z belki szesnastej i również poleciał daleko - 137,5 metra (0,02 m/s) w kiepskim stylu wystarczyło jednak tylko na drugie miejsce. Tak dobrze nie spisał się Karl Geiger, który był klasyfikowany na trzeciej pozycji (131 m - 0,31 m/s, ale znów w plecy) - Niemiec zdecydowanie nie był z tego zadowolony...

Ponieważ warunki zaczęły się pogarszać, belka startowa wróciła do bramki osiemnastej. Skorzystał na tym Halvor Egner Granerud (133 m - 0,68 m/s w plecy), który jednak też nie wyprzedził Kobayashiego. Nie zrobił tego również kończący konkurs Robert Johansson (131 m - 0,56 m/s) - tym samym Ryoyu Kobayashi został pierwszym liderem siedemdziesiątego Turnieju Czterech Skoczni!
Wyniki końcowe
zawodnik kraj odl. 1 odl. 2 punkty
1 Ryoyu Kobayashi Japonia 128.5 141.0 302.0
2 Halvor Egner Granerud Norwegia 132.0 133.0 299.2
3 Robert Johansson Norwegia 135.5 131.0 298.6
4 Marius Lindvik Norwegia 129.5 137.5 296.3
5 Karl Geiger Niemcy 131.5 131.0 295.9
6 Lovro Kos Słowenia 126.5 139.5 289.5
7 Markus Eisenbichler Niemcy 129.5 132.5 281.1
8 Daniel Huber Austria 129.0 126.5 269.0
9 Stephan Leyhe Niemcy 124.5 125.0 266.8
10 Gregor Deschwanden Szwajcaria 129.0 122.5 262.6
11 Junshiro Kobayashi Japonia 127.0 124.5 261.2
12 Stefan Kraft Austria 126.5 123.0 260.1
13 Simon Ammann Szwajcaria 123.0 125.0 258.4
14 Killian Peier Szwajcaria 121.5 125.0 256.8
15 Evgenii Klimov Rosja 122.0 123.0 256.6
16 Yukiya Sato Japonia 117.0 123.5 252.8
17 Jan Hoerl Austria 121.0 121.5 252.4
18 Daniel Andre Tande Norwegia 121.5 121.0 251.0
19 Peter Prevc Słowenia 128.0 118.0 249.8
20 Naoki Nakamura Japonia 121.5 119.0 248.1
21 Daniel Tschofenig Austria 122.0 115.5 246.2
22 Philipp Aschenwald Austria 121.0 116.0 244.7
23 Anze Lanisek Słowenia 116.0 121.5 241.3
24 Roman Trofimov Rosja 115.5 123.5 234.1
25 Mackenzie Boyd-Clowes Kanada 126.5 111.0 234.0
26 Pius Paschke Niemcy 123.0 110.0 233.8
27 Cene Prevc Słowenia 122.0 110.5 230.7
28 Dawid Kubacki Polska 111.5 113.5 227.8
29 Fatih Arda Ipcioglu Turcja 120.0 109.0 224.7
30 Johann Andre Forfang Norwegia 110.5 121.0 224.4
31 Constantin Schmid Niemcy 118.5   124.6
32 Jakub Wolny Polska 118.0   124.0
33 Paweł Wąsek Polska 121.5   123.8
34 Daiki Ito Japonia 120.0   123.4
35 Ulrich Wohlgenannt Austria 121.5   122.1
36 Ziga Jelar Słowenia 121.0   119.2
37 Fredrik Villumstad Norwegia 117.0   119.1
38 Piotr Żyła Polska 114.0   116.5
39 Manuel Fettner Austria 114.5   115.2
40 Danil Sadreev Rosja 116.5   115.1
41 Kamil Stoch Polska 118.0   114.0
42 Artti Aigro Estonia 112.0   109.7
43 Niko Kytosaho Finlandia 113.0   109.3
44 Antti Aalto Finlandia 116.5   108.6
45 Viktor Polasek Czechy 113.5   107.3
46 Keiichi Sato Japonia 109.5   104.7
47 Ilya Mankov Rosja 111.5   103.7
48 Giovanni Bresadola Włochy 111.0   102.1
49 Vladimir Zografski Bułgaria 102.5   90.1
50 Severin Freund Niemcy 124.5   DSQ
przesuń kursor myszy nad odległość, aby zobaczyć szczegóły skoku

klasyfikacja generalna Pucharu Świata » wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) » klasyfikacja generalna Turnieju Czterech Skoczni »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« grudzień 2021 - wszystkie artykuły
Komentarze
Kraftus
Punkty karne dla sędziów:
1. Lars-Erik Eriksson (SWE) oraz Vladimir Frak (SVK) - po 6,5 pkt
3. Martin Roenningen (NOR) - 6 pkt
4. Michael Herzig (GER) oraz Hermann Gschwentner (AUT) - po 3,5 pkt

Przyznano 52 noty skrajne - żadnej bardzo skrajnej.

Zestawienie za zawody w Oberstdorfie:
1. Vladimir Frak (SVK) - 14,5 pkt
2. Hermann Gschwentner (AUT) - 12 pkt
3. Martin Roenningen (NOR) - 11,5 pkt
4. Lars-Erik Eriksson (SWE) - 11,5 pkt
5. Michael Herzig (GER) - 8 pkt

Znowu stworzyło się ex-aequo i znowu rozdzieliłem je wg punktów za noty bardzo skrajne. Norweg był "lepszy" od Szweda 2:1.
(30.03.2022, 12:16)
Gary
Problemem polskich skoków nie jest, że Stoch, Kubacki, Hula i Zyła są bez formy, bo to kiedyś musiało nastąpić. To są wszystko panowie u schyłku kariery i po tylu sezonach skakania na wysokim światowym poziomie musiał nadejść moment kiedy zaczną słabnąć. I to się właśnie dzieje. Lae z tym należało się liczyć. Problemem polskich skoków jest brak następców, którzy naturalnie zajmowaliby miejsca starszych, utytułowanych kolegów. Teraz powinny brylować zawodnicy w wieku dwudziestu kilku lat, a ich cisnąć zdolni juniorzy. Tego nie ma już od dłuższego czasu. Całe nasze zaplecze to Wolny, Wąsek, Zniszczoł, Stękała i Murańka. I właściwie to wszystko. Oni już powinni regularnie punktować w PŚ, już powinni wygryzać ze składu starszych kolegów bez formy. A jak jest wszyscy widzimy. Ktos tu chyba przespał rodzący się kryzys i nie stłumił go w zarodku. Wszyscy ogrzewali się w blasku sukcesów Stocha, Kubackiego, Żyły, tylko, że oni się już po prostu zestarzali. Swoje zrobili, wiecznie skakać nie będą. Każdego z nich stać będzie jeszcze na pojedyncze wyskoki, ale to już końcówka, to już widać. Nie widać natomiast kto po nich.
(31.12.2021, 14:16)
Slawek
Gregor

To nie wina Stocha że, źle teraz skacze. Zresztą wszyscy nagle Polscy skoczkowie zapomnieli jak się skacze Doleżal powinien być zwolniony już po konkursach w Wiśle...Nie wiem na co Małysz i Tajner czekają. TCS to klęska i była do przewidzenia. Tu trzeba twardego trenera zatrudnić żeby go nasi słuchali. A nie robili sobie co chcą.
(31.12.2021, 05:17)
fan skoków i żużla 886
@it
jaki ma sens likwidacja skoków skoro skoki jako jedyny sport zimowy w Polsce cieszy się zainteresowaniem dobrze by było pobudować kilka obiektów do innych dyscyplin bo być może kogoś by to zainteresowało ale serio likwidować coś co jednak nadal cieszy się zainteresowaniem i względnie łatwo będzie odbudować bo skokami to prawie każdy się interesuje a żeby zbudować popularność takiego short-tracku w Polsce to będzie trzeba o wiele bardziej się napocić
(30.12.2021, 22:27)
Kibic fan Zografskiego
Temu komuś od likwidacji skoków to chyba mózg zlikwidowano.
(30.12.2021, 20:43)
Broski
@it
Dawno takiego cedzenia nie czytałem. Likwidować skoki narciarskie w całym kraju, bo jeden sezon nie idzie? Sport, który z zimowych chyba jako jedyny finansowo wychodzi pewnie na plus? Owszem, trzeba poprawy działania, trzeba lepszych trenerów, ale likwidacja kury znoszącej złote jaja? Puknij się w czoło człowieku. Co ci po short tracku czy łyżwiarzach, jak się tymi sportami w Polsce nikt nie interesuje?
(30.12.2021, 19:14)
i jeszcze jak mu było
Ten inny Słoweniec,co wygrał w Zakopanem...na U...A kiedy to fart,kiedy forma chwilowa,a kiedy potwierdzenie jakości skoczka,że trafił z formą,na trenera...
(30.12.2021, 19:11)
moment
Bez względu na to,ile racji masz,i na co stawiać,to co?serio likwidować skocznie?no sorry,to nie dla mnie.NIe da się wszystkich srok za ogon to jasne,łapać,wszystkiego zrolbić,a infrastruktura,podejście szersze do olimpizmu naszego,jak najbardziej wskazana,co do łyżew zgoda,ale w ogóle nie jestem zwolennikiem odpuszczania skoków i kombinacji norweskiej.Ok.koszta,priorytet y,jedna specjalizacja,ilość medali do podniesienia na Io...już pomijam iloe w skokach zdobyliśmy i czy zdobędziemy,jakie szanse w tym r.za 4 8 lat...talenty w całej Polsce,zgoda,ale są talenty w skokach w górach i nie tylko,czy nie ma?MOżna o poszczególnych skoczkach długo dyskutować,czy o formie,pardon,braku formy całej kadry,myślę,że Kłusek mógł osiągnąć sporo więcej,ale nie będę się upierać,tak samo Wąsek może niemało,nie wiem ile,nie mam pojęcia,ale jeśłi będzie punktował,super.Kwestia,co poza tym.Tak jestem za szkoleniem w innych dyscyplinach,w tym biegach,a co siędzieje z komb.norweską w Polsce,to już w ogóle pytanie,pytanie czy naprawdę w skokach sięnie da?Jak wiele można zrobić w tym sezonie i w przyszłych???NO cóż,zobaczymy,co dalej,położenie geograficzne położeniem,ale znów żeby nie było tak,że inni na tym skorzystają,a my nie;a w tamtych krajach to nie ma gdzie trenować?NO jak w którym,ale...oczywiście lepiej mieć,i sami byśmy na tym korzystali,a nikogo byśmy nie musieli prosić,innym płacić,etc...Temat szerszy,czy tu,czy zupełnie gdzieś indziej,ale zdecydowanienie chcę,by zrezygnowano ze skoków,czy żeby dużo mniej na nie łożono,byśmy odstawali;tylko i.e trzeba w nie wpompować i co,gdy nic z tego nie będzie,a w innych dyscyplinach też nic?Ok.to zakładanie negatywnego scenariusza,poza tym w konkursie może być różnie,warunki,rywale,itd.al e. .jak wyżej;Powodzenia naszym w tym sezonie,w kolejnych,ja tam nadal wierzę,że i Kamil I Dawid i Piotr pokażą jeszcze;tylko co i co potem i kto poza nimi?to już dłuższy temat.I nie likwidować skoczni..:) pozdr.NIe lekceważę tematu,moim zdaniem b.ciekawy watek,właśnie mnie to też bardzo obchodzi,co dalej ze skokami,sportami zimowymi,itd.no ale jak wyżej.:) swego czasu mówiłosię,by zrobić jak w NIderlandach z łyżwami i tylko łyżwami...znów,kwestia,co dalej z eskokami...Ztym dofinansowaniem łyżew,tak chyba źlenie jest,tzn.dużo lepiej,bo czy dobrze,czy źle..ale może się mylę,oby było dużo lepiej.A w którym,faktycznie,miejscu budować,jak zaangażować dzieci z całej Polski i tak,by nie musiały się przeprwoadzać,albo nie w jedno miejsce..jak skoncentrować siły albo upowszechnić i dać wybór ośrodków,etc...no,budować,j asn e..też.Czy realne,czy jest wola...Oby,oby nie kosztem skoków,ale jak będzie,zobaczymy,już pomijam,co z innymi dyscyplinami się działo w ost.20 latach,bo o wiele dłużej niż powyższe,trzebaby...
(30.12.2021, 19:10)
Kibic fan Zografskiego
@Fan skoków i żużla:
Nie odpisuj prowokatorom typu @Gregor.
No ale jako, że Ty napisałeś poważnie to muszę coś sprostować. Otóż utarło się, że Kubacki wygrał MŚ fartem bo po pierwszej serii był gdzieś około 30 miejsca ale przecież, jego tam warunki wykosily. On był jednym z faworytów na normalnej skoczni co udowadnial podczas treningów jak i miksta.
(30.12.2021, 16:30)
fan skoków i żużla 886
@Gregor
tylu sukcesów nie wygrywa się fartem farciarzami to bym nazwał np. Benkovic albo Semenic z Zakopanego dla przykładu nawet Kubackiego można określić że fartem wygrał MŚ w 2019 ale jak się wygrywa tyle trofeum to może jedno dwa na farcie ale nie połowa z kilkunastu lub kilkudziesięciu
(30.12.2021, 12:57)
Gregor
A mnie się forma Kamila podoba.. Farciarz zawsze się ślizgał.. Połowa jego sukcesów to fart..
(30.12.2021, 12:20)
it
Jeżeli zwycięży opcja "skokowa", co mnie wcale nie będzie cieszyć, bo na medale nie ma tu absolutnie żadnych szans w przyszłości, to i tak nie wiadomo, czy zostanie zrobiony porządek i przyjdą trenerzy z zagranicy. Nie w liczbie pojedynczej tylko mnogiej. Jeden w kadrze A, jeden w kadrze juniorskiej. Co najmniej dwóch, co i tak jest małą ilością. Chodzi tu o trenerów z Austrii, Niemiec, Słowenii, Norwegii, ewentualnie Szwajcarii i Finlandii. Polskie skoki tworzyli Mikeska, Horngacher ok. 2006 i 10 lat później i kilku innych. Ale najlepiej byłoby zlikwidować skoki i kombinację w Polsce i zbudować halę do łyżwiarstwa i short-tracku np. w Szczecinie, które ma połączenie autostradowe z Berlinem i Holandią. Do tego trasa biegowa i strzelnica na Suwalszczyźnie nad jeziorem Wigry, gdzie mogliby trenować też Litwini, Łotysze, Białorusini, Ukraińcy i Rosjanie. Ale to jest właśnie to: polski olimpizm jest celowo niszczony. Dlaczego nie wykorzystuje się potencjału geograficznego tylko ciągle góry i góry. Przecież łyżwy i short-track poszły do przodu dlatego, że jest większe oddziaływanie w innych regionach Polski i większy narybek stamtąd. Jak słyszę hasło, że będą budować halę z torami lodowymi w Zakopanem, to już wiem, dlaczego tak słabo z polskim olimpizmem. Do Zakopanego to będą helikopterem dolatywać? Ten kraj nie ma żadnych perspektyw w sporcie wyczynowym. Lepiej przestać się emocjonować.
(30.12.2021, 12:06)
RustuSX
@it
No tak, jak nie idzie w jednym sezonie, to dojechać wszystkich, bo jak przyszedł kryzys, to zamiast zastanowić się nad problemem i nad ewentualnym rozwiązaniem, to lepiej zamknąć całą dyscyplinę...
Mamy całą infrastrukturę, więc finansujemy to co wybudowaliśmy i chcemy to utrzymać. Brakuje klasowych następców, ale pamiętam, że tobie podobni "kibice" jak Małysz kończył już karierę, to mówili że koniec skoków w Polsce itp.
Jak dla mnie Wąsek czy jeszcze paru innych ma naprawdę potencjał na dobrych zawodników, z Kubackiego się kiedyś wszyscy śmiali, z Żyły robili nieudacznika a z Huli to samo. A potrafili przebić sufity, i to parę pięter. A w kluczowych momentach skakali ponad swoje możliwości.
Mamy jeszcze dużo do wygrania w tym sezonie, TCS z całym szacunkiem, to najcięższa impreza poza samym PŚ na długim dystansie.
(30.12.2021, 11:55)
it
Już w zeszłym sezonie była sytuacja z Titisee-Neustadt, kiedy zgubili formę z sobotę na niedzielę tuż po tcs. Później Doleżal po ostatnim konkursie mś pokazał, że chlanie i luzowanie po turniejach docelowych odbywa się na zasadzie róbta co chceta. Jakby mogli, to by sobie majciochy na twarz zakładali. Stoch nie ma kompletnie przewyższenia, tak jakby nie miał już w ogóle siły w nogach. Reszta może jeszcze jest sprawna fizycznie, ale kierunek odbicia i parabola lotu nie pozwalają im na dalekie skoki. Tutaj jedynym wyjątkiem są Wolny i Żyła, ale u tego drugiego problemem jest regularność. Obaj z szeroko rozstawionymi nartami w locie mają predyspozycje do dalekiego skakania, ale z reguły i tak nie dolatują na sam dół, gdzie jest jeszcze powietrze, które mogliby wykorzystać. Stękała, który ma skłonności do pijactwa, odpadł pierwszy w walce o igrzyska, tak się wydaje. Już w zeszłym sezonie mi coś nie grało, że pomimo stawiania nart na sztorc w środkowe fazie lotu i tak regularnie mieścił się w czwórce na drużynę. Ratowała go moc odbicia. Po kontuzji z taką techniką wrócił do bazy. Wąsek to skoczek niewiele lepszy niż Kłusek swego czasu. Pasywność w locie i kompletny brak czucia powietrza. Kubacki wrócił do dawnego skakania, które też jest bardzo pasywne w locie. Wg mnie Żyła i Wolny powinni być traktowani docelowo, bo jako jedyni mają możliwości na dzień dzisiejszy wynikające z techniki lotu. Do piątki olimpijskiej należałoby dodać do tej dwójki również Stocha, a pozostałych dwóch wybierać z grona: Wąsek, Hula, Habdas, Zniszczoł, Kot, Murańka. Kubacki nie ma szasns z taką techniką, Stękała to samo. Kubacki nawet na skoczni normalnej byłby bez szans na ósemkę, nie mówiąc o medalu. W konkursie drużynowym nie ma najmniejszych szans na medal. Największe są na skoczni normalnej. Polacy będą zaczynać pierwszą serię z nr. góra 30 na plastronie nie licząc Stocha. Mogą tylko liczyć na to, że trafią na dobre warunki, które pogorszą się dla czołówki. Ale tutaj za styl mogą stracić nawet ok. 6 punktów w obydwu seriach, bo nie będą traktowania jak czołówka. Po igrzyskach skoki należy przyciąć finansowo jedynie do poziomu szkolenia albo całkowicie zaorać i postawić na panczeny, short-track, biathlon, biegi, snowboard i narciarstwo alpejskie. Oczywiście Tajner już ma swojego następcę, którym będzie Małysz, więc o zmianach w obrębie biegów, snowboardu i narciarstwa alpejskiego nie ma mowy. Skoki i kombinacja to niezwykle kosztowne sporty. Środki należy przeznaczyć na budowę infrastruktury: kolejną halę do łyżwiarstwa i short-tracku, trasy biegowe i nartorolkowe, strzelnice. A jak będzie? Pewnie nie będzie żadnej nowej infrastruktury. Skoki i to tylko mężczyzn będą pewnie jedynym sportem zimowym finansowanym w Polsce. Przy okazji zdarzy się jakieś miejsce skoczka w ósemce raz na kilka lat i to wszystko, więc będzie to powrót do olimpizmu zimowego z dawnych lat, kiedy na kolejny medal przyszło czekać 30 lat.
(30.12.2021, 11:35)
pikardowski
Jest o czym pisać...o przyszłości naszych skoków,tych światowych,wreszcie o tym co dalej i czemu żyła w konkursie tak skoczył,skoro może dużo dalej,warunki,ale...Tylko spytam:gdzie my zmierzamy?
Tak tak,wiem,najgorsze to panika,nerwowe,zbyt szybkie złe decyzje,ale panie Doleżal,z całą sympatią...
Czy to jeszcze jest do ogarnięcia w tym sezonie?co po?Tak naprawdę,choc wszystko temu przeczy,myślę,że jest i to szybko;i nie jest to kwestia nadziei,wiary na przekór...MOżemy oczywiście mówić,że skończyły się polskie skoki,że trzeba lat,że błędów z tego lata,czy minionych lat,jużnie naprawimy w tym sezonie...ale te umiejętności są,jakie?a może to już za nimi,choć coraz starsi,acz różnie z tym bywa,zawodnicy wygrywają,stają na pudle,to jednak...wielcy zawodnicy gubili formę,czucie i nie wracali,ini owszem.Pytanie,czy to jest kwestia "odpalenia"jutro,cz nie;wiem,to co się zdarzyło w I konkursie TCS wszystkoto i przedtem,temu co piszę przeczy.NO ale...NIe zaklinam rzeczywistości;tylko ja,osnie wierzę,ciągle,w to co jest i w to,że oni,mówię o całej kadrzenie będą lepiej skakać, i że az tak źle są przygotowani.a może to nie kwest ia wiary,a moze już czas był uwierzyć.A moze za rok,dwa...a nie teraz,a może od Ii konkursu,albo chocna Io..oby,tego wam i sobie...i wniosków,wnioooosków i efektów na ten nowy rok życzę.
NIe ma co przesadzać ktoś powie,ale tu już przegięcie nastąpiło,a jakie były oczekiwania,inna sprawa.Też myślę,że Kami po Io nie zakończy,ale tyle sięteraz dzieje,i też uważam,że on nic nie musi,_nic. NO ale oceniamy zawodników za to co jest,uwzględniając co i jak z formą,umiejętnościami,przes zło ścią??no ale jednak,za to cfo jest.A co muszą Dawid,Piotr?Jak bardzo chcą,co dalej?Pewnie,że brak slów,więc poco tyle pisać.
Powodzenia.
Ja wa to czy sen?jawa,ale nieczynna...:)
swoją drogą,jak daleko zajdzie ten Turek,albo jego kolega?postępy w Rosji i Szwajcarii...też ciekawy wątek,tak jak co dalej w Czechach,Finlandii,no ale nasze,nasze skoki.
Pisząc o tym,by nie przesadzać myślę też o sięganiu do nie wiem jakich dat,ale choć takie momenty kilka lat temu były,czy jak podano konkurs w 2009 TCs ten drugi,to zgadzam się z tymi,co piszą,z3e to sytuacja spzed 2000 r.Czy w kilka dni,miesięcy,można to zmienić?Czy potrzeba tak niewiele,czy tak wiele?
NIe,nie będę sięwyzłośliwiał,że forma przyjdzie latem.Oby,choć jak dla mnie,możemy latem nie zdobyć punktu,byle nie było takiego sezonu zimą.NO nic,miłośnicy sympatycy pasjonaci skoków narciarskich oglądamy dalej.:)
(30.12.2021, 11:25)
Genek
Albo płaczemy, albo ciśniemy bekę:-) Ze wszystkich, oprócz Stocha, ok? Kamil jak Ahonen czy choćby Amman skacze żeby sobie dorobić jeszcze ze sponsorów pocisnąć, niech się bawi, zasłużył jak mało kto
(30.12.2021, 09:43)
skifan
@ Skoncz

"Nie ma. Skonczmy z trolingiem i idiotycznymi zartami."

1) Gołym okiem widać, że jest.

2) Co jest, według ciebie, trollingiem?
Czy rzeczowe poglądy odmienne od twoich to jest trolling? Na to wygląda.

3) Gdy komuś brakuje poczucia humoru i dowcipu, to żarty zawsze uzna za idiotyczne.

4) Aktualna forma naszych skoczków jest znakomitym źródłem i powodem do żartów. Oczywiście, można się też upić z rozpaczy.
Ty co proponujesz?
(30.12.2021, 03:35)
Trener Jarek
Starsi skoczkowie kubacki stoch zyla... oni co ieli to juz osiagneli wydaje sie ze teraz to tylko moga ugrac cos inplus niepsodziewanie... szkoda ze nie ma mlodych... wolny stekla i reszta tutaj powinni atakowac i chociarz wchodzic do 30 , niech forme maja zachwiana ale poki co maja kiepska... czy dolezal do dmisji, nie wiem... ipcioglu to taki drugi mackenzi spidigonzales cała Polska za nimi przy okazji :-)
(30.12.2021, 02:23)
QuatrusPL
I tak oto Ipcioglu wyprzedził Stękałę w generalce :D
Serio, na formę kadry polskich skoczków brak. Mi. Słów.
Tyle mam do powiedzenia.
(30.12.2021, 01:11)
KKE
Przy skoku Kamila Stocha wyświetlili w tv (dopilnować, by poprawili na Ga-Pa) nie 3, a omyłkowo (prowokacja gospodarzy?!?) 2 orły zwycięzców TCS. To go mogło zdenerwować i dlatego gorzej skoczył.
(30.12.2021, 00:16)
skifan
@ abc
"Polacy są już zmęczeni wyczerpującym sezonem."

To może być. Wiele wskazuje na to, że możesz mieć rację.
(29.12.2021, 23:54)
skifan
@ Skoncz
"Nie ma czegoś takiego jak wolne wchodzenie w sezon."

Jak to nie ma, skoro widać, że jest. Nie dość, że jest, to jeszcze może długo potrwać. Musisz się przyzwyczaić.
(29.12.2021, 23:52)
The Dream
No i miałem rację, kiedy pisałem ze Polacy nie są faworytami swoich par. Jednemu Dawidowi udalo się wygrać, ale po prostu Fettner zepsuł skok jeszcze bardziej niż on. Szkoda Wolnego i Waska bo normalnie weszliby do drugiej serii a tak zostali bez punktow. Wolny i wczoraj i dzisiaj najlepszy z Polaków - tego się nie spodziewałem. Trzymam mocno kciuki za Pawła bo on jako jedyny z naszych skacze na swoim normalnym poziomie. Trzymałem tez za Ipcioglu i udało się.
(29.12.2021, 23:39)
Skoncz
Jaro29.12.2021, 21:22
Stoch zakończy po tym sezonie, chce jeszcze spróbować zdobyć MŚ w lotach i bez względu na wynik zakończy.

Po co klamiesz? Stoch skacze minimum do MS 2023. A loty go nie interesuja, tylko MS o ile, bo w Oberstdorfie sie nie przygotowal.
(29.12.2021, 23:26)
Skoncz
Nie ma czegoś takiego jak wolne wchodzenie w sezon.
(29.12.2021, 23:24)
abc
Polacy są już zmęczeni wyczerpującym sezonem.
(29.12.2021, 22:55)
skifan
1) Nasi skoczkowie wolno wchodzą w sezon.

2) Wolny, Wąsek, Żyła, Stoch i Stękała powinni jutro pojechać do Ramsau i trenować tam co najmniej 10 dni. Może uda się chociaż trochę podnieść ich formę przed Zakopanem?

3) Kończy się piękna bajka. Trwała ponad 20 lat. Mieliśmy szczęście, że mogliśmy ją oglądać z bliska. Teraz wracamy do zwykłej siermięgi.
(29.12.2021, 22:28)
Jaro
@ KIBIC Chodzą takie słuchy w środowisku skoczków narciarskich.
(29.12.2021, 21:50)
KIBIC
@kibic

Może z emerytami troche przesada,ale może masz racje
(29.12.2021, 21:49)
kibic
Tym emerytom po 30-tce nic już nie pomoże ich czas już minał mieli swoje 5, 10 czy 15 minut. Statystyki pokazują że sukcesy w tym wieku w skokach mogą wystapic tylko sporadycznie.
(29.12.2021, 21:48)
KIBIC
@Jaro

Tak myślisz czy to wyczytałeś gdzieś?
(29.12.2021, 21:47)
Kibic fan Zografskiego
Piszą, że jeśli w Ga-Pa też będzie słabo to rozważa wycofanie kadry z TCS. I bardzo dobrze by to było. Wóz albo przewóz. Albo się uda jakimś cudem odzyskać formę, bo w końcu mamy mistrzów świata w drużynie albo zostanie poczucie, że robiło się wszystko co się dało w t momencie, ale nie wyszło. Wożenie się po PS i ciułanie punktów, jest bez sensu.
(29.12.2021, 21:23)
Jaro
Stoch zakończy po tym sezonie, chce jeszcze spróbować zdobyć MŚ w lotach i bez względu na wynik zakończy.
(29.12.2021, 21:22)
ksh
Stoch drugi raz z rzędu z Turkiem przegrywa, czas zakończyć karierę nie kompromitować się.
(29.12.2021, 21:17)
Janusz
Nie było tak źle w końcu jeden Polak był w drugiej serii, a mogło nie być żadnego i w dodatku Turka pokonał, są powody do radości.
(29.12.2021, 21:14)
Fan Club Markusa Eisenbichlera
BRAWO MARCUS!!! :)
(29.12.2021, 21:10)
Kibic fan Zografskiego
PS. Na początku sezonu Stoch miewał przebłyski, np. w kwalifikacjach. Wydawało się, że potencjał jest tylko trzeba stabilizacji. A teraz nawet przebłysków nie ma tylko ciemność. Czy to kwestia psychiki, że jest jeszcze gorzej?
(29.12.2021, 21:04)
Arturion
@ABC - owszem, tu tu 20. powinny być, a 19,5 to na pewno.
(29.12.2021, 21:01)
ABC
Ryoyu drugi skok piękny, nie dość, że daleki, to jeszcze stylowy. Dziwię się, że dostał tylko 19stki, a Kraft potrafi dostać za punkt K też noty 19.
(29.12.2021, 20:58)
Arturion
Sam jestem ciekaw, co dalej... Nie ma się co załamywać, bywało już w polskich skokach gorzej. Choć rzadko. :-)
Uszy do góry, smar na narty i jedziemy w GA-PA!
Wolałbym, żeby Polacy wgrywali, ale jak inni ładnie skaczą, też mogę oglądać.
Biorąc pod uwagę, że Turek walczył z Kubackim jak równy z równym, a nie jest ów Turek jakimś dużym talentem, coś jest bardzo niedobrze z psychiką wszystkich naszych. Mam nadzieję, żesztab, kto by w nim nie był, ogarnie to. Jeśli pozostanie wariant rewolucyjny. Won z kadry wszyscy powyżej 26 r. życia. A do nwej Kadry A zatrudnić młodych, głodnych sukcesu specjalistów z Austrii. Tam szkolą najlepiej.
(29.12.2021, 20:57)
Sweet
RYOYU 2 skok FANASTYCZNA SPRAWA!!! Czy bedzie 20 lat po pierwszym wygraniu wszystkich konkursow T4S Ryoyu pierwszym ktory wygral wszystkie konkursy po raz drugi?? Napewno ma na to szanse!!!
(29.12.2021, 20:51)
Kibic fan Zografskiego
Kompletna rozsypka. Wszyscy przestali skakać, więc to wina trenera. Zawalił kompletnie przygotowania. Akurat w roku olimpijskim. Co poszło nie tak? Przecież przez dwa lata pokazał, że nie jest głąbem i że coś potrafi. Nikt mi nie wmówi, że jechał siłą rozpędu po poprzedniku. Słaby trener potrafi rozbroić zawodnika w jednym sezonie.
Najbardziej zawiodłem się na Stochu bo po Engelbergu wydawało się, że forma idzie w górę. Niestety, wczorajszy dzień pokazał, że zbliża się katastrofa. Ten rok będzie już chyba stracony. Nie da się wyciągnąć zawodników z takiej zapaści, w ciągu kilku tygodni. Żaden trener cudotwórca tego nie zrobi.
(29.12.2021, 20:46)
Do M.
SZCZUPAK195729.12.2021, 17:34
Witam Was Drodzy Kibice Polskich Skoków - Powód jest bardzo Prosty - 3 DAWKI SZPRYCY - Organizm Opanowany Przez KOLCA i Wszystko w Temacie - Forma padła od Całego Sezonu Letniego - Jest po Polskich Skokach - Brak Siły Mocy - Sam Piotrek powiedział w Wywiadzie że Czuje się ZMĘCZONY i NIE WIE CO SIĘ DZIEJE Z NIM - TYLE W TEMACIE FORMY .

Wole wziac szczepionke, niz nie brać i byc takim analfabeta jak ty, co wszystko pisze wielkimi literami.
(29.12.2021, 20:03)
Do arturion
14PogromcaTrolli1 początkujący
Mówiłem że będziemy tłem w TCS tak samo będzie na IO. No chyba że się opamiętają i zwolnią Doleżala bo on tego nie doczłapie

Too blumis
(29.12.2021, 19:59)
kibic
Tragedia...
(29.12.2021, 19:26)
Ja
Ryoyu Kobayashi wygra TCS. Byle nie Niemiec.
(29.12.2021, 19:21)
Tomek
Rewelacyjny konkurs dla kibica. Chyba najciekawszy póki co w tym sezonie. Czołową 10 oglądało się świetnie, zwłaszcza ścisłą czołówkę. Co prawda jury chciało zepsuć widowisko obniżaniem belki dla ostatnich skoczków ale byli oni w tak dobrej dyspozycji, że na nic były ich starania, choć niewykluczone że Ryoyu czy Lindvik byliby w stanie polecieć na rekord. A no i pierwsze punkty Turka, więc dodatkowo doszło w nim do historycznego wydarzenia w tym sporcie. Oby cały Turniej taki był.
(29.12.2021, 19:18)
fan skoków i żużla 886
Echh...
Przynajmniej końcówka konkursu była fajna...
(29.12.2021, 19:16)
Megabeka XD
I tak oto "Małyszem" 1999 roku został Qbacky, Skupniem Żyła, a Mateją Stoch XD XD XD
(29.12.2021, 19:07)
Danek
Fantastycznie się oglądało końcówkę tego konkursu dalekie piękne skoki to jest sól tego sportu szkoda że cały konkurs tak nie wyglądał niestety wiatr w plecy uniemożliwił dalekie skakanie dopiero jak on ustał pod koniec oglądaliśmy to co warto oglądać . Bohaterem dnia napewno Ipcioglu brawa za awans do 30 co do występu Polaków tutaj nie ma co opisywać bo to był po prostu DRAMAT .
(29.12.2021, 19:06)
Shrades
Wydaje mi się, że Kobayashi nie wygra TCS. Pierwszy skok taki sobie, a w drugim chyba najlepsze warunki, dobra belka. Myśle, że W Innsbrucku albo Bischofshofen przydarzy mu się wpadka. Wygrać może Granerud lub Geiger. To nie sezon 2018/2019
(29.12.2021, 19:02)
Slawek
Kanadyjczyk Mackenzie Boyd-Clowes pokonał dzisiaj pięciu naszych skoczków. Nie jest jeszcze tak źle bo wygraliśmy ledwo na punkty z Turkiem Fatih Arda Ipcioglu...
(29.12.2021, 18:57)
Gregor
A mnie się podoba forma Stocha
(29.12.2021, 18:56)
aireir
no to mamy absolutny debiut punktowy w pucharze swiata..Turcji. Poza tym nie ma co pisac...bo wiadomo, po ponad 20 latach hossy mniej lub bardziej konczą sie skoki w Polsce. Syndrom finski u progu...
(29.12.2021, 18:54)
aaa
Ipcioglu pierwsze punkty dla Turcji w historii.BRAWO!
(29.12.2021, 18:50)
Kirwel
Dolezal dymisja, Szturc z Fijasem do końca sezonu.
(29.12.2021, 18:29)
Lolek
Nie no jest coraz gorzej a ten niby trener nic nie widzi złego
Chociaż to jest też wina Tajnera i Małysza oni też za to biorą odpowiedzialność
Wszyscy do dymisji i budować kadrę od nowa
Taki Mika Kojonkoski by się przydał on by zrobił robotę ale no szkoda kasy
Zatrudnić trenera z prawdziwego zdarzenia i wymienić prezesa PZPN na kogoś kto będzie działać a nie tylko gadać
(29.12.2021, 18:28)
Kobayashi fan
Brawo Ryoyu, piękne zwycięstwo !!!
(29.12.2021, 18:27)
Abc
No Dolezal, piękna czeska reprezentacja czeka i pewnie też piękne wynagrodzenie
(29.12.2021, 18:26)
Sbn
Po trzęsieniu ziemi w Turcji , Turcy nie mieli gdzie skakać mimo to dziś Ipcioglu pokazał że można! To samo w austriackiej części zrobi z naszymi Chińczyk Quiwu Song! XD
(29.12.2021, 18:02)
Zauważcie to
Polskie skoki wróciły do poziomu z 20 wieku, mija 20 lat od wyskoku Małysza, w polskich skokach mamy rok 1999 a nie 2021! To są takie cykle co 20 lat!
(29.12.2021, 18:00)
Wytrwały
Masakra jest coraz gorzej.Problem z trenerem który kręci czeski film . Jak można zepsuć dobrą potrawę źle ja podając .
(29.12.2021, 17:56)
sbn
Część pisałem wczoraj że daje 100we na awans Ipcioglu do II serii , teraz mam 1748! Łyso wam???
(29.12.2021, 17:50)
Loko
My i tak skaczemy bez trenera, więc po co nam trener na papierze? Sezon stracony. IO też stracone. Oni nie wiedzą jak skakc i robią to jak za Kruczka w ostatnim roku. Pzn powinien już szukać trenera i rozstać się z Dolezalem. Trener był jeden - Horngacher !
(29.12.2021, 17:50)
M.
Danil słabiutko :(
(29.12.2021, 17:50)
Tomek
Szkoda, że tak Freunda pokrzywdzono. Zanosiło się na to, że po dobrym kontynentalu wróci do PŚ w bardzo dobrym stylu a tu taka niespodzianka.
(29.12.2021, 17:49)
Fan
Kubacki wyprzedzil Ipciogluuuu !
(29.12.2021, 17:47)
Lucas
Wyobrazacie Sobie IO i konkurs drużynowy w tej formie szczerze może być ciężko wejść do 8
(29.12.2021, 17:44)
Lucas
Ten Turek Ipcioglu ma lepsze buty, kask, narty, rękawiczki, gogle, głowę, nogi, ręce, energię na progu. Jeden wniosek Słabiutka Forma w Zakopcu belka w Lesie
(29.12.2021, 17:41)
Muminov
Nie ma się co oszukiwać, żaden zawodnik nie zrobił nawet pół kroku w przód co chyba dość jasno daje do zrozumienia że ho błędy popełnione przez trenera latem, nie mówię gdyby choć dwóch się poprawiło Ale jak narazie jest tragedia
(29.12.2021, 17:38)
Ciul wiślański
Ale farsa. Turek lepszy od naszych cherubinków.
(29.12.2021, 17:38)
Kibic z Zakopanego
To przegięcie trenerskie .Jaki wstyd dla POLSKI.
(29.12.2021, 17:38)
Polek do Adonnis
Pogrążył nasz kraj celowo,bo nie chcę mieć kontraktu podpisanego na drugi sezon.
(29.12.2021, 17:35)
Kraftus
Ostatni raz Polaka w II serii konkursu TCS zabrakło 1 stycznia 2009 - przypominam na zaś
(29.12.2021, 17:35)
Adonnis
DOLEZAL DO DYMISJI W TRYBIE NATYCHMIASTOWYM
(29.12.2021, 17:33)
Lucas
Panie Turku kończ Pan te Zawody...
(29.12.2021, 17:30)
quj
Czemu nie zatrudnić by kogoś profesjonalnego, po szkołach trenerskich, już teraz? Sezon i tak już jest stracony, a tak przynajmniej będzie miał więcej czasu na zapoznanie się z zawodnikami, struktuami związku, przygotowanie planu treningów na kolejny sezon. Ale nie, lepiej udawać że wszystko jest w porządku i siedzieć nadal z ręką w nocniku
(29.12.2021, 17:30)
Baba
Panie, tak się nie robi. Bardzo źle
(29.12.2021, 17:29)
RustuSX
Pomijam oczywiście durny system K.O
(29.12.2021, 17:28)
RustuSX
Okej, ale Wąsek z Wolnym skoczyli naprawdę dobrze, początek 3 dziesiątki to nie jest tak źle. Ale Stoch z Żyłą naprawdę fatalne skoki oddali. Kubacki z fartem awansował, tak naprawdę skacze najgorzej z naszych, a paradoksalnie parę punktów zdobędzie.
(29.12.2021, 17:28)
Trickster
Tak źle jeszcze z naszymi skokami nie było od czasów Małysza, w zasadzie wszyscy z wyjątkiem Wolnego i Wąska powinna wrócić do kraju i uczyć się skakania od nowa, tutaj przydałby się ktoś taki jak Lepistoe.
(29.12.2021, 17:26)
Muminov
Jak ja się cieszę na pierwsze punkty dla Turka :)
(29.12.2021, 17:26)
Śmieszek
Kubacki wraca do formy ! ( xd )
(29.12.2021, 17:25)
aaa
Powiem krótko. Dolezal zrób to co Sousa
(29.12.2021, 17:24)
Bart
Ale jesteśmy tak zgraną i silną reprezentacją, że zawsze przynajmniej jeden w finale musi być
(29.12.2021, 17:24)
Tonio
Doleżal przeleżał okres przygotowawczy.
(29.12.2021, 17:24)
.
Absolutna porażka Polskich skoków. Piękny prezent zrobił Fetner Dawidowi. Trzeba chyba się przestawiać na kibicowanie tylko i wyłącznie innym nacjom.
(29.12.2021, 17:24)
Dolezal out!
Powiedzieć że Kubacki ratuje honoru, to lepiej nic nie mówić.
(29.12.2021, 17:24)
Kitrawa
Miało być pięknie, a wyszło jak zawsze w tym sezonie :/
(29.12.2021, 17:23)
KIBIC
K A T A S T R O F A
(29.12.2021, 17:22)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
TCS Oberstdorf: Kobayashi pierwszym liderem 70. Turnieju Czterech Skoczni
TCS Oberstdorf: Kobayashi pierwszym liderem 70. Turnieju Czterech Skoczni

TCS Oberstdorf: Kobayashi pierwszym liderem 70. Turnieju Czterech Skoczni

Kalendarium
Timi Zajc
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich