Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Ulrich Wohlgenannt wygrał drugi konkursu Pucharu Kontynentalnego w Zakopanem. Po skokach na 141 i 137,5 metra wyprzedzia Markusa Schiffnera o dwa punkty. Trzecie miejsce zajął Cene Prevc (132 i 137 metrów).

W czołówce znaleźli się też Manuel Fettner i Peter Prevc.

Dość niespodziewanie z Polaków najlepszy okazał się Maciej Kot, który po skokach na 132 i 131,5 metra zajął szóste miejsce. Aleksander Zniszczoł był dziewiąty (dwukrotnie lądował na 129 metrze), Stefan Hula zajął 14. miejsce, Paweł Wąsek był siedemnasty, Kuba Wolny osiemnasty, a Tomasz Pilch zajął 21. miejsce, choć po pierwszym skoku był dziewiąty.

W drugiej serii zabrakło Klemensa Murańki, który uzyskał 120 metrów i zajął 36. miejsce. Bez awansu ponownie byli Jan Habdas, Mateusz Gruszka, Arkadiusz Jojko, Kacper Juroszek i Jarosław Krzak.

Dla wszystkich ustawiona była 16 belka. Momentami wiał bardzo silny wiatr pod narty nawet 2,5 m/s. W pierwszej serii zdyskwalifikowany został Jarkko Määttä za nieprzepisowy kombinezon. Fin w pierwszym konkursie zajął wysokie, 11. miejsce. W drugiej odsłonie podobny los spotkał Maksima Kołobowa.

W klasyfikacji generalnej wciąż prowadzi Markus Schiffner. Austriak ma 133 punkty przewagi nad Wohlgenanntem, a do końca sezonu pozostały dwa konkursy za dwa tygodnie w Czajkowskim.
Wyniki końcowe
zawodnik kraj odl. 1 odl. 2 punkty
1 Ulrich Wohlgenannt Austria 141.0 137.5 255.8
2 Markus Schiffner Austria 143.5 135.5 253.8
3 Cene Prevc Słowenia 132.0 137.0 238.6
4 Manuel Fettner Austria 133.0 135.0 236.1
5 Peter Prevc Słowenia 132.5 134.0 229.9
6 Maciej Kot Polska 132.0 131.5 229.6
7 Matias Braathen Norwegia 133.5 131.0 225.7
8 Benjamin Oestvold Norwegia 129.0 134.5 225.1
9 Anders Haare Norwegia 128.0 130.0 225.0
  Aleksander Zniszczoł Polska 129.0 129.0 225.0
11 Daniel Tschofenig Austria 137.5 128.0 224.9
12 David Haagen Austria 127.5 131.0 218.8
13 Maximilian Steiner Austria 139.5 126.0 216.8
14 Stefan Hula Polska 131.0 126.0 216.4
15 Lovro Kos Słowenia 127.0 130.5 215.2
16 Vladimir Zografski Bułgaria 128.5 127.5 213.8
17 Paweł Wąsek Polska 126.5 128.5 210.2
18 Jakub Wolny Polska 120.5 125.5 209.6
19 Roman Sergeevich Trofimov Rosja 127.0 127.0 208.9
20 Anze Semenic Słowenia 126.0 132.0 205.6
21 Tomasz Pilch Polska 128.5 116.5 205.3
22 Dominik Peter Szwajcaria 126.5 125.5 204.2
23 Robin Pedersen Norwegia 126.0 126.5 202.3
24 Bendik Jakobsen Heggli Norwegia 129.5 127.5 202.1
25 Sander Vossan Eriksen Norwegia 129.5 123.5 201.8
26 Rok Masle Słowenia 130.0 120.0 198.4
27 Timi Zajc Słowenia 132.5 120.0 196.8
28 Adrian Sell Niemcy 125.5 122.5 196.1
29 David Siegel Niemcy 125.5 121.5 187.1
30 Maksim Kolobov Rosja 129.5 DSQ 104.3
31 Eetu Nousiainen Finlandia 126.5   98.7
32 Sandro Hauswirth Szwajcaria 123.0   97.9
33 Cestmir Kozisek Czechy 123.5   96.9
34 Philipp Raimund Niemcy 123.5   94.5
35 Alessandro Batby Francja 120.5   91.3
36 Klemens Murańka Polska 120.0   91.1
37 Rok Justin Słowenia 117.0   90.4
38 Yevhen Marusiak Ukraina 117.5   86.3
39 Andrei Feldorean Rumunia 115.0   86.0
40 Mathis Contamine Francja 118.0   85.8
41 Lars Kindlimann Szwajcaria 117.5   84.4
42 Valentin Foubert Francja 113.0   83.1
43 Maximilian Ortner Austria 118.5   82.9
44 Jan Habdas Polska 120.5   82.7
  Luca Roth Niemcy 115.5   82.7
46 Andreas Schuler Szwajcaria 119.0   81.3
47 Niko Kytosaho Finlandia 110.5   78.0
48 Vitaliy Kalinichenko Ukraina 113.0   77.8
49 Sabirzhan Muminov Kazachstan 116.0   77.7
50 Daniel Andrei Cacina Rumunia 111.0   76.6
51 Mateusz Gruszka Polska 115.0   76.3
52 Kilian Maerkl Niemcy 113.5   76.2
53 Viktor Polasek Czechy 106.0   74.0
54 Arkadiusz Jojko Polska 119.0   73.8
55 Andrii Vaskul Ukraina 113.0   71.8
56 Muhammet Irfan Cintimar Turcja 110.0   68.5
57 Kacper Juroszek Polska 107.0   66.1
58 Mikhail Purtov Rosja 104.0   63.3
59 Fatih Arda Ipcioglu Turcja 104.0   56.8
60 Mihnea Alexandru Spulber Rumunia 106.5   54.9
61 Muhammet Ali Bedir Turcja 102.0   52.8
62 Sergey Tkachenko Kazachstan 96.0   49.7
63 Jarosław Krzak Polska 90.0   49.4
64 Radek Rydl Czechy 95.0   37.9
65 Jarkko Määttä Finlandia DSQ   DSQ
przesuń kursor myszy nad odległość, aby zobaczyć szczegóły skoku

klasyfikacja generalna Pucharu Kontynentalnego » wirtualna klasyfikacja Kontynentalnej Listy Rankingowej (CRL) »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« marzec 2021 - wszystkie artykuły
Komentarze
Snk
Kapias ma pkt FIS CUP z Rasnova
(19.03.2021, 14:01)
QuatrusPL
Skakał w styczniu w FIS Cupie
(19.03.2021, 13:01)
MariuszLindvik
@QuatrusPL to Prisilic skacze?! nawet jeśli to na pś na razie nie ma szans
(19.03.2021, 09:21)
QuatrusPL
no bo jakieś 15 zawodników do dyspozycji niczego nie oczekujcie od 12-latka który pominął tego jednego zawodnika i juz jest ze go pominalem
(19.03.2021, 09:11)
QuatrusPL
@MariuszLindvik & @Gary i @As

A no rzeczywiście xD

A no więc dorzucając jeszcze Jelara to Słoweńcy mają wybór pomiędzy Damjanem, Masle i ewentualnie Bombkiem, Prislicem (rekordzista świata przedskoczków 246m życiowka - FIS Cup w Zakopanem był oglądany) i Mogelem.
(19.03.2021, 09:05)
jb
@Tomek Konkursy w Rasnovie 3 i 4 października zeszłego roku. Kapias był 20. i 21. na 23 startujących skoczków.
(18.03.2021, 21:27)
Tomek
@Spejson. Jakim cudem? Było mniej niż 30? Gdzieś mi uleciał ten konkurs
(18.03.2021, 08:58)
Spejson
@Tomek ma, w Rasnovie zdobył
(16.03.2021, 22:42)
Polonus
@jb
A Kenijczycy? Bardzo mi ich brakuje.
(16.03.2021, 19:06)
Tomek
Kapias nie ma punktów FiS Cup, nie ma jak startować w Czajkowskim. Nawet i w FiS Cup okupuje ciągle ostatnie miejsca.
(16.03.2021, 18:43)
snk
Super szansa dla Koreańczyków by się do PŚ dostać powtórnie, nawet Kapiasa mógłby próbować
(16.03.2021, 18:01)
Roki
@jb

Ciekawe! Dziwne, że bez Ukrainy. Mam nadzieję, że będzie ta minimalna liczba reprezentacji ale taka obsada, żeby słabsi mogli pokusić się o punkty i prawo startu w PŚ i na IO (?). Więc może to przyciągnie np. Kazachów.
(16.03.2021, 16:44)
jb
Wieści z Czajkowskiego:
- Norge jednak mają być, choć nie w podstawowym składzie na COC,
- nie będzie Szwajcarów, Czechów, Francuzów i Ukraińców,
- mają być - UWAGA UWAGA - Koreańczycy.
Czyli wygląda na to, że może być maksymalnie 47 zawodników (a pewnie faktycznie jeszcze mniej).
(16.03.2021, 15:49)
fan skoków i żużla 886
@b
ale Ryoyu nie ustał skoku a Ahonen nigdy nie skoczył tak daleko w Sapporo
(16.03.2021, 14:45)
b
@fan skoków i żużla 886 najdłuższy skok na dużej skoczni to około 155 m Ahonena lub Kobayashiego z Sapporo
(16.03.2021, 13:10)
As
@Quatrus wiesz ze istnieje ktoś taki jak jelar jest 6 pod względem formy słoweńcem
(16.03.2021, 12:38)
MariuszLindvik
@QuatrusPl a co z Zigą Jelarem?
(16.03.2021, 12:20)
Gary
QuatrusPl
A dlaczego z kadry słoweńskiej wyrzuciłeś Jelara?
(16.03.2021, 11:45)
fan skoków i żużla 886
@ClemenceauDoPlanicy!
nie do końca jest autorem najdłuższego skoku na skoczni dużej która jest czynna bo najdłuższy skok na skoczni dużej to 154 m Vadim Zakharov (ZSRR) w 1985 roku na skoczni w Krasnojarsku więc nie do końca
(16.03.2021, 11:44)
ClemenceauDoPlanicy!
Nie wyobrażam sobie, aby Klemens Murańka nie wystartował w Planicy. Owemu znakomitemu zawodnikowi, który- jak na jego umiejętności- ma niezły sezon, okraszony najdalszym skokiem w historii na dużym obiekcie, należy się ta Planica jak nikomu innemu! Facet w końcu jest w tej trzydziestce Pucharu Świata, a dodatkowo wielokrotnie był pomijany przed dużymi imprezami (np. igrzyska), nawet gdy był w niezłej formie. Nadszedł czas zadośćuczynienia!
(16.03.2021, 11:39)
to ja
i pomyśleć że Pękala skacze gorzej od krzaka. może zorganizują celebrity splash to tam się wykaże
(16.03.2021, 07:19)
jb
@Tomaek Nie masz racji co do Graneruda. Granerud wskoczył do kadry norweskiej po zakończeniu wieku juniora. Potem już z rzadka pokazywał się w COC, znacznie częściej w PS. Tylko poprzedni sezon miał tragiczny, gdy nic mu nie wychodziło. A Norwegowie mają ostatnimi czasy taki system, że własnie promują juniorów (czy raczej kończących wiek juniora) - Forfang, Granerud, Lindvik, Markeng, Haare, Erikssen, w kolejce czekają Heggli i Oestvold. Zaś Johansson to rok 2016 - czyli 5 lat temu. A Cene jakoś jeszcze nigdy na stałe nie zagościł w PS (nawet w tym sezonie - o czym świadczy wystep wyżej, choć początkowo miał przyjechać Bartol), nawet słabsi skakali w PS jego kosztem - chyba coś z nim nie tak, skoro każdy z kolejnych trenerów za nim nie przepada. ;) Nie będzie zdziwienia, jak kolejny sezon znów zacznie w COC.
Masle niestety ustabilizował swoją formę na poziomie trzeciej dziesiątki COC. Ale jest jeszcze młody, ma czas. To już lepsi byli Tschofenig czy Heggli. I patrząc na politykę poszczególnych federacji, to pewnie oni w przyszłym sezonie dostaną więcej szans w PS, niż Masle.
(16.03.2021, 00:18)
Tomek
@jb. U Słoweńców jeszcze Cene Prevc po tułaczkach miedzy PK i PŚ w końcu zadomowił się w pierwszej kadrze Słoweńców. Poza tym w tym sezonie nikogo nowego z PK nie próbowali w PŚ, poza jednorazowym występem bodaj Lovro Kosa. Co do Norwegów masz rację, u nich głównie juniorzy przebijają się do pierwszej kadry. Ale ci, którzy grają pierwsze skrzypce - Granerud i Johansson - wybili się z niższej ligi. Oczywiście pamiętam, że Granerud miał jeden sezon jako taki w PŚ (swoją drogą lubiłem wtedy tego skoczka i dziwiłem się, że w tamtym sezonie go na PŚ nie zabierają;). Johansson to wogóle ewenement jak Paschke u Niemców. Wniosek jest taki, że najlepiej jest gdy obiecujący junior wyróżnia się w PK. W tym sezonie przychodzi mi jedynie Masle do głowy z takich skoczków.
(15.03.2021, 23:17)
jb
@Tomek Granerud to inna sprawa. Natomiast ostatnio coraz rzadziej zawodnicy "bezboleśnie" przechodzą z COC do PS. W tym sezonie praktycznie tylko Hamann i Pavlovcić zaliczyli awans do wyższej ligi. Już prędzej przechodzą bezpośrednio z juniorów, jak Norwegowie. Zwróć też uwagę, że podobny problem do Austriaków mają Słoweńcy. Więc to raczej ogólna tendencja, a nie problem jednej nacji
(15.03.2021, 21:53)
Tomek
Wielu z nawet słabszymi wynikami w PK w występach PŚ wykręcało lepsze wyniki niż Wohlgennant. "Przepaść" miedzy PK nie ma znaczenia, większość obecnych zawodników przyszła z PK, pierwszy z brzegu - Granerud. To Austriacy mają jakiś dziwny problem z tym przeskokiem, nie tylko Wohlgennant ale choćby Schiffner, wcześniej Aigner czy jeszcze wcześniej Fettner(chociaż ten jako takie osiągnięcia ma, mimo że na przestrzeni naprawdę wielu lat). To z tym narodem jest problem, nie z Wohlgennantem. Pytanie jaki?
(15.03.2021, 20:42)
jb
Dyskutujący poniżej nt Wohlgennanta zapominają o jednym - niskim poziomie COC i przepaści pomiędzy COC a PS. Po COC w Willingen ktoś przeliczył wyniki czołówki w porównaniu do wyników PS na tym samym obiekcie i wyszło, że Wohlgennant takimi skokami zająłby około 20. miejsca w PS, a czwarty w COC Zniszczoł nawet nie wszedłby do 30-tki PS.
(15.03.2021, 19:57)
jb
Norwegowie także rezygnują z wystepu w Czajkowskim. Czyli Polacy praktycznie pewni zwiększonego limitu na kolejny period.
I pojawia się szansa na punkty dla słabszych zawodników. Jeśli nie będzie 2 z 4 najsilniejszych nacji w COC, to np. tacy Rumuni mają realne szanse.
(15.03.2021, 19:49)
jb
@Quatrus W ekipie Słowenii ma wystapić ta 12-tka, która już startowała w tym sezonie w PS. Mają problem z trzynastym, bo Masle nie może, a reszta daleko z tyłu. Juniorzy dostali bęcki w ostatnim Alpen Cupie (Mogel był 15.) . A Dezman to przypomnę, że zakończył karierę 2 lata temu. Na dzisiaj to największe szanse na Damjan.
(15.03.2021, 19:44)
Slawek
Molde z Granadą prawdopodobnie zagra u siebie w LE. A Raw Air odwołany. Może mi ktoś to wytłumaczyć, o co tu chodzi?
(15.03.2021, 19:38)
QuatrusPL
Powiedzmy sobie szczerze - o ile Polacy muszą wybrać spośród Wąska, Pilcha, Wolnego, Murańki i Huli, kogo wziąć do Planicy, to Słoweńcy mają JESZCZE WIĘKSZY BÓL DU-GŁOWY bo:
-Lanisek pewny
- Pavlovcic pewny
- 3 Prevców wg mnie pewna
To już jest 5 z 13 zawodników więc:
- Bartol pewny
- Zajc pewny
I tu się zaczyna problem, bo jest:
- Damjan
- Lovro Kos
- Rok Masle
- Jan Bombek
- Zak Mogel
- Rok Justin
- Nejc Dezman
- Semenic
- Jernej Presecnik
Spośród 8 muszą wybrać 6. Moim zdaniem pewni są i, którzy już punktowali, czyli Semenic. Dezman już chyba skończył karierę, Lovro Kos myślę, że zostanie wzięty za wyniki w PK, dałbym też szansę Masle, który moim zdaniem zapowiada się lepiej od Niżnika czy chociażby Oestvolda, Presecnikowi. Czyli mamy już 10. Mamy wybór spośród Mogela, Bombka i Damjana. Ja bym postawił na doświadczenie i wziął Damjana, bo potrzebuje tych skoków, zwłaszcza po kontuzji.

Czyli do Planicy powinni pójść:
- Lanisek
- Pavlovcic
- D. C. P. Prevc
- L. Kos
- Presecnik
- Zajc
- Bartol
- R. Masle
- Semenic
- Damjan
- Rok Justin
(15.03.2021, 15:36)
QuatrusPL
@Polonus to jedna z NIELICZNYCH osób z tej strony, która zna się na skokach i mogę to powiedzieć nawet otwarcie
(15.03.2021, 15:20)
Sikora
Znaczy się @Bartek
(15.03.2021, 13:10)
Sikora
Możemy wziąć 6 @Marcin
(15.03.2021, 13:10)
Bartek
Ilu zawodników może skakać w planicy ? 6 czy 7 ?
(15.03.2021, 12:47)
blind_man
@kibic95
Czasem wystarczy różnica 1-2 belek i już zawodnik ma problem. Ja mam taką teorię, że każdy zawodnik ma swoją graniczną prędkość poniżej której nie jest w stanie skoczyć daleko. Skok niby wygląda ok, ale nie leci.

Co do Wohlgenannta to jest jeszcze trzecia opcja. Nie trzyma ciśnienia.

Zastanawi a mnie jedna rzecz odnośnie sprzętu. Maciusiak w jednym z ostatnich wywiadów powiedział, że przyglądają się uważnie sprzętowi Austriaków. I teraz tak, może to potwierdzać to co pisze Polonus o sprzęcie. Po prostu PK jest poligonem doświadczalnym i na więcej się przymyka oko, a później część rozwiązań przenosi się do PŚ.
Ale zastanowiło mnie, czy czasem nie jest tak, że my też mamy na PŚ lepszy sprzęt a na PK gorszy...?
(15.03.2021, 10:18)
kibic95
@Polonus
Ale swoją drogą to nadal dziwne, bo to nie są aż tak wielkie różnice. A zauważ, że w PK Wohlgenannt jedzie jako ostatni i ma belki obniżane, a w PŚ rusza jako jeden z pierwszych, więc zazwyczaj ma te belki podniesione. W Zakopanem mocno wiało pod narty więc siła rzeczy belka musiała być niska nawet jak na standardy PK. Tymczasem Austriak straty ponosi wręcz kosmiczne.

Osobiście bardziej kupuję wyjaśnienie sprzętowe, bo brzmi to o wiele bardziej logicznie. W miarę solidnie skaczący 27-latek, który w razie DSQ nie traci w zasadzie nic, to idealny tester sprzętu. I bardzo słuszna uwaga co do Niemców, niestety Horngacher bardzo hermetycznie traktuje kadrę A i tutaj przełożenie na wyniki widać od razu.
(15.03.2021, 09:02)
Polonus
WOHLGENANNT
Jego wyniki musza budzić respekt. Z jednej strony.
Z drugiej muszą budzić zastanowienie.
To z jaka łatwością dokłada rywalom w PK jest niesamowite. Dlaczego więc w zawodach I ligi przegrywa z tymi samymi skoczkami, z których w II lidze robi pośmiewisko?
Wyjaśnienia mogą być dwa. Pierwsze, że nie potrafi skakać z niskich belek. Po prostu, żeby daleko skoczyć, musi mieć odpowiednia szybkość na progu. No i jak w PK jedzie "z lasu" to wtedy bije każdego na łeb na szyję. A w PŚ jego główny atut znika. I jest jak jest.
No i wyjaśnienie drugie. W II lidze panuje sprzętowe Eldorado. Stąd takie, a nie inne wyniki Austriaków, z których najlepiej wykoprzystuje je własnie Wohlgennant. I niech nikogo nie zmyla słabe wyniki zaawansowanych technologicznie Niemców. Horngacher, owszem, przykłada do tego olbrzymią wagę, ale on swoje nowinki trzyma dla wybranego grona paru skoczków. Tak robił w Polsce i tak też robi teraz.
Która opcja jest bliższa prawdzie? Moim zdaniem w obu przypadkach jest cos na rzeczy. Ale kluczem głównym do przewag Wohlgennanta w PK są jednak zdecydowanie wyższe belki.
(15.03.2021, 08:44)
Polonus
HORNGACHER
Horngacher to jest naprawdę dobry trener, który ma swoje ogromne, nie do przecenienia, zasługi.
Ale niech on juz nigdy do Polski w roli głównego coacha, nie wraca.
Jeszcze rok, dwa jego pobytu w Polsce i mielibyśmy może ze dwa, trzy medale oraz zajechane skoki narciarskie na lata.
Zresztą. On dobrze wiedział, że trzeba zwijać manatki. Gdyby nie zwinął, po dwóch latach prysnąłby mit cudotwórcy.
Nie jestem fanem Czecha. Ale za niego też już mamy mistrzostwo świata, medal drużynowy, dwa wygrane T4S. I sytuację, kiedy paru innych skoczków oprócz Trzech Muszkieterów, znacząco punktuje. Znacznie obficiej niż za Horngachera. Odbudowują się, pomału, Murańka i Zniszczoł. Z zeszłorocznego marazmu wyszedł Wolny. O Stękale nie wspomnę, bo nie chce wbijać Austriakowi noża w serce.
Jednym słowem. Nie chciał Horngacher dobra polskich skoków. Chciał sobie przygotować dobrą pozycję do negocjacji z NZN. I to mu się niewątpliwie udało.
Ma swoje niewątpliwe zasługi, ma swoje niewątpliwe wady. I niech je pielęgnuje, ale już nie u nas. Było miło, ale sie skończyło. Wystarczy.
(15.03.2021, 08:27)
As
z tym przepisem że trzeba mieć 18 lat zeby skakac na mamucie,jak się nie ma 18 lat to wtedy musą zgodzić się rodzice,związek narciarski kraju który zawodnik reprezentuje i zgodę musi dać fis i związek narciarski kraju który przeprowadza zawody.
(15.03.2021, 08:25)
fan skoków i żużla 886
o Domenie mowa o roku 2017 a u Zajca o roku 2019
(15.03.2021, 07:58)
fan skoków i żużla 886
Zajc miał 18 lat przekroczone w swoim debiucie gdyż debiutował na mamucie w lutym a w kwietniu miał 19 urodziny a Domen rzeczywiście trochę przed 18 rokiem życia na mamucie debiutował również w Obersdorfie był to luty albo styczeń a on w czerwcu miał mieć 18 więc chyba ta zasada już nie obowiązuje
(15.03.2021, 07:57)
Tomek
Ten przepis na mamutach odnośnie wieku to nadal obowiązuje? Wydaje mi się, że D. Prevc i Zajc skakali już przed 18 na mamucie.
(15.03.2021, 07:37)
jb
Z informacji od z innych reprezentacji wynika, że:
- Słoweńcy w ogóle nie leca do Czajkowskiego, bo nie mają kogo tam posłać,
- leci za to Fettner - więc nie załapał się do Planicy, gdzie prawdopodobnie pojadą Schiffner i Wohlgennant.
Co również oznacza, że w tym sezonie w COC zwyciężył Schiffner przed Wohlgennantem.
(15.03.2021, 00:27)
jb
@Pawmak Zdaje się, że jednak nie można poniżej 18-tki. Dlatego Słoweńcy mają problem z wyborem 13. zawodnika do krajówki. Pozycja tej 12-tki, która w tym sezonie startowała w PS, jest właściwie pewna, kolejnym na liście jest Masle - ale on nie ma jeszcze 18 lat. Dalej są ci juniorzy, którzy już skończyli 18 lat - którzy obecnie są w słabej formie, oraz - Jernej Damjan.
(15.03.2021, 00:19)
Pawmak
Rumunia na pewno, bo nigdy nie skakali na mamutach, ale oni muszą walczyć o prawo startu w przyszłym sezonie. Chociaż chyba nie ma Rasznova we wstępnym kalendarzu PŚ, no ale może by mieli szansę, więc lepiej tego do lata nie odkładać, jeśli stawką jednak byłaby organizacja.
(14.03.2021, 21:45)
blind_man
@sjk
Włochy i Estonia to raczej nie bardzo. Już mają dość wyśrubowane rekordy. Bułgaria, Kanada też chyba nie. Największe szanse Ukraina i Kazachstan. No i może Rumunia jakby Cacina pojechał.
(14.03.2021, 20:20)
sjk
Jak myślicie czy w Planicy padnie jakiś krajowy rekord skoku?
Myślę że spore szanse na nowe rekordy miałaby Estonia, Ukraina, Kanada, Bułgaria, Kazachstan, Francja przy wietrze pod narty , Włochy jakieś szanse są.
(14.03.2021, 19:36)
Wojtekk
Myślę że Wohlgenannt pojedzie do Planicy
(14.03.2021, 19:12)
Pawmak
Można startować za zgodą rodziców zdaje się.
Ale pisać głupot o Huli nie ma co.

Forma z Oberhofu nijak się ma do formy z Brotterode, więc tym bardziej do obecnej i do Zakopanego.
W LGP też lepiej mieć 7 miejsc niż 6, więc jeśli Hula miałby wywalczyć, to może i warto, żeby jechał tam. Ale może i Zniszczoł by dał radę.
(14.03.2021, 18:41)
Nikt
Jb: a ruscy juniorzy w Planicy ile mieli?
(14.03.2021, 18:33)
jb
@Nikt W lotach można startować od 18 roku życia. Dlatego też np. Masle nie wystapi w tym roku w Planicy, choć wynikami łapałby się do krajówki.
(14.03.2021, 18:10)
jb
@Pawmak No normalnie z rzędu. Szóste zawody COC z kolei, w których wystartował i wygrał. 4x Willingen + 2x Zakopane. W Klingenthal i Brotterode go nie było.
Tak, Freitag w obecnej formie, jak z Oberhofu, też tu pewnie by nie zapunktował.
W walce o zwiększenie limitu w PS Austriacy przed Słoweńcami. O trzecie miejsce "walczą" Polacy z Norge - na razie Hula przed Oestvoldem. Co i tak w praktyce nie ma znaczenia, bo kolejny period to I letni.
(14.03.2021, 18:06)
Arturion
Użytkownik @Hej jest jaki jest od lat. każdy portal ma swoją specyfikę.
Wniosek: nie banować @Hej. :-)
(14.03.2021, 18:04)
Spejson
@Nikt jeśli chodzi o Feldoreana to nie jest mój idol, tylko skoczek, któremu kibicuję. Mam rodzinę w Rumunii i zawsze kibicuję Rumuńskim skoczkom bo fajnie byłoby ich widzieć w PŚ
(14.03.2021, 16:09)
Nikt
W Planicy startuja ci co za caly sezon
W ogole brednie,ze ktokolwiek to analizuje
Zaden pk loteryjny nie moze być wyznacznikiem
Wyjątek mozna by zrobic gdyby jakis 16-17 latek nagle wyskoczyl w Polsce i mozna by go zabrac do Planicy,pod katem przyszlorocznych ms w lotach
(14.03.2021, 16:06)
Nikt
Sbn: malo mamy dziadkow w kadrze to se jeszcze dorzucmy,bo pare zwichrowanych umyslow ma zachcianki. Hula skacze 20 lat,od 3 lat buli,totalnie buli,jedyny dobry sezon w karierze to 13 za Hornhachera.
Zwycięstwo w pk mnie nie obchodzi
Mietus i Bachleda tez wygrywali,a mieli honor odejsc
Tego honoru nie ma Stefan Bula
(14.03.2021, 16:03)
Nikt
Nie wiem o co chodzi z tym hej
Ale na sasiednim portalu masz spiskowcow ze zwichrowanymi umyslami jak kibicsportu,alo,snickers,kolos
,,Profesury" co zawsze wedlug nich Polacy maja zly wiatr
A Spejson...gratuluje idola xd
(14.03.2021, 15:51)
As
@spejson zgadzam się i popieram ciebie powinni już dawno temu dac bana hej.
(14.03.2021, 15:25)
Spejson
@redakcja wy nie widzicie co @hej odwala? Przeklina i obraża innych użytkowników
(14.03.2021, 15:20)
Pawmak
Jak z rzędu?
I co, Freitag niby słabszy od tych Niemców? Chyba widać, że nie przyjechał do Zakopanego, nie z tego powodu - pewnie by punktował spokojnie.

Na Planicę jeśli miałyby decydować te konkursy, to Hula (pewniak to pewnie Wolny). Jeszcze pewnie będą treningi, ale może dobrze byłoby wziąć Murańkę (skoro jest w "30") i Hulę i rotować składem.

Nousiainen, ale pech, dwa razy 31. W tym raz po skoku na 129,5 m. Maeaettae - że też go nie wystawili na MŚ 2 razy na dużej, tylko woleli Pohjolę. Paradoks - w 1. konkursie był 1 Fin w II serii, a gdyby wtedy w I JM miał DSQ, to weszłoby 2 :) Tyle że nie zajęliby tak dobrych miejsc.
(14.03.2021, 14:04)
jb
Wohlgennant wygrał już 6 konkursów z rzędu.
(14.03.2021, 13:51)
Andbal
Jak to nie wiadomo kto nim jest. Ten piąty to Hej który wywalczył sobie to miejsce wpisami.
(14.03.2021, 13:33)
marmi
No tak przeciętnie Polacy, także liczyłem na jakieś podium. Wolny i Murańka nie pokazali aby byli lepsi obecnie od kilku innych.
Kogo wziąć na Planicę to ciekawe zagadnienie w tym kontekście. Co prawda Wolny i Murańka są w top30, ale mogą z niej przed ostatnim konkursem wypaść, tam się między innymi Prevcowie za nimi czają...
Schiffner i Wohlgennant tu jakby w innej lidze, co jednak nie przekłada się na PŚ. Wygląda na to, że Austriacy się w takich skoczkach specjalizują, pamiętam kilku takich również w przeszłości (PK momentami dominacja, brak osiągnięć w PŚ przez całą karierę poza drobnymi punktami). Ładnie dziś skakał weteran Fettner, starszy i lepszy od Huli... Nie żebym na tego ostatniego narzekał, ja bym go nawet wysłał do Planicy, niechby sobie ostatni raz w życiu zapewne polatał...
PS. W TV mówili, że pewna na Planicę jest piątka a o jedno miejsce jest rywalizacja. Trener nie zdradził, kto jest tym piątym i to jest bardzo ciekawe, kto i dlaczego to miejsce ma...
(14.03.2021, 12:46)
PMB
@Hej daj już sobie spokój z tym komentowaniem tutaj jesteś zwykłym trollem albo i głupcem widać że nie masz innego zajęcia może idź znajdź sobie jakieś zajęcie a nie siedzisz tutaj cały dzień.
(14.03.2021, 12:34)
PMB
Nasi dziś spisali się przeciętnie liczyłem przynajmniej że jeden stanie na podium a mieliśmy tylko dwóch w dziesiątce.
(14.03.2021, 12:32)
PMB
Nie rozumiem za co tego Murańke tak wożą jak jest słaby są od niego lepsi powinien pojechać ktoś inny za co Murańka ma te zasługi u trenerów.
(14.03.2021, 12:31)
aaa
Kto powinien jechać na mamuta? 2 miejsca...

Hula 58 punktów (6 i 14 miejsce)
Kot 41 punktów (30 i 6 miejsce)
Zniszczoł 41 punktów (19 i 9 miejsce)
Wolny 35 punktów (12 i 18 miejsce)
Murańka 32 punkty (8 i 36 miejsce)
Wąsek 30 punktów (15 i 17 miejsce)
Pilch 20 punktów (21 i 21 miejsce)

Wg tego co tu jest to HULA i KOT/ZNISZCZOŁ

wg mnie - WOLNY bo jest dobry na mamutach i HULA za najlepszy wynik, ew. WĄSEK żeby się czegoś nauczył
(14.03.2021, 12:27)
sbn
Jeśli liczyć sprawiedliwie to pozycja Murańki i Wolnego jest zagrożona na rzecz Huli i Kota.
Fajnie by było zabrać legendarną grupę z Hulą i Kotem do Planicy.
Niestety z informacji przekazanych przed konkursami 1 zawodnik którym prawdopodobnie jest Murańka ma już zaklepany wyjazd do Planicy.
(14.03.2021, 12:23)
Spejson
@hej XD. Ty serio myślisz, że pracownicy sztabów czytają twoje komentarze? Haha, żałosny jestes
(14.03.2021, 12:21)
Spejson
@hej powtarzasz się
(14.03.2021, 12:20)
Hej
Pełne wyniki na ewoxx TM są prędkości i wiatr możecie sprawdzić czy mam rację. Nie dziwcie się że pracownicy sztabow się pienia na moje wpisy. Za dużo niewygodne prawdy one zawierają.
(14.03.2021, 12:15)
Rumun
No i Feldorean znowu w 4.dziesiatce. Który to już raz? Oby mu się udało za 2 tygodnie albo latem, bo Rumuni nie będą mieli nikogo z prawem startu
(14.03.2021, 12:05)
Spejson
@Redakcja błagam, dajcie mu bana bo jego komentarze nie mają sensu. Praktycznie zawsze pisze to samo i moim zdaniem to jest zwykły spam
(14.03.2021, 11:55)
Spejson
Swoją drogą to myślę, że w Chaikovskim Feldorean ma realne szanse żeby zapunktować. A jak nie tu to latem w Szczuczyńsku brak jego punktów byłby duża sensacją, o ile się te zawody odbędą
(14.03.2021, 11:51)
Spejson
@Hej możesz już dać spokój? Wiem, że jesteś zwykłym trollem ale wszystkich już denerwują twoje komentarze i nikt ich nie bierze na poważnie
(14.03.2021, 11:50)
Hej
Horngacher trenował pierwsza kadrę. Druga Maciusiak. Dlatego skajalo gorzej i badał skaczą gorzej
(14.03.2021, 11:47)
aaa
Za Horngachera drug kadra skakała gorzej, a zobacz co u Niemców zrobili z drugą kadrą i juniorami.
(14.03.2021, 11:33)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
CoC Zakopane: Wohlgenannt ponownie najlepszy, Kot szósty
CoC Zakopane: Wohlgenannt ponownie najlepszy, Kot szósty

CoC Zakopane: Wohlgenannt ponownie najlepszy, Kot szósty

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich