Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
15
16
17
22
23
24
25
29
30
wrzesień 2025
Najbliższe zawody
18.09.2025, godz. 17:30
Val di Fiemme HS-109
LGP K ind.

Przed zawodami Pucharu Świata w Klingenthal w reprezentacji Polski nastąpi jedna zmiana - do ekipy dołączy Tomasz Pilch, który zastąpi Aleksandra Zniszczoła.

Zniszczoł notował w Willingen pojedyncze dobre skoki, jednak oba konkursy (a także piątkowe kwalifikacje) zakończył poza czołową trzydziestką. Sztab szkoleniowy zdecydował więc, że 26-latek w najbliższy weekend odpocznie od rywalizacji.

Jego miejsce w reprezentacji na zawody Pucharu Świata w Klingenthal zajmie Tomasz Pilch. Będzie to dla niego trzeci w sezonie (i drugi zagraniczny) start w konkursach tej rangi; wcześniej mogliśmy go oglądać w Wiśle i Niżnym Tagile.

Pozostała część naszej ekipy nie ulega zmianie w porównaniu z zawodami w Willingen. Do Klingenthal, oprócz Pilcha, pojadą zatem Kamil Stoch, Dawid Kubacki, Piotr Żyła, Andrzej Stękała, Klemens Murańka i Jakub Wolny.

Program rywalizacji w Klingenthal obejmuje dwa konkursy indywidualne, poprzedzone piątkowymi kwalifikacjami.
Puchar Świata Klingenthal
4 lutego 2021 (czwartek)
20:00odprawa techniczna
5 lutego 2021 (piątek)
15:00oficjalny trening (dwie serie)
17:30kwalifikacje
6 lutego 2021 (sobota)
13:15seria próbna
14:30konkurs indywidualny
7 lutego 2021 (niedziela)
13:15kwalifikacje
14:30konkurs indywidualny
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2021 - wszystkie artykuły
Komentarze
jb
Zanim odbędzie się odprawa techniczna - taka zabawa w typowanie składów.
Polska (7) - Stoch, Kubacki, Żyła, Stękała, Murańka, Wolny, Pilch,
Austria (7) - Kraft, Hayboeck, Aschenwald, D. Huber, Hoerl, Lackner, Fettner,
Słowenia (6) - Lanisek, Jelar, D. Prevc, Pavlovcić, Zajc, Bartol,
Niemcy (6) - Eisenbichler, Geiger, Paschke, Freund, Schmid, Hamann,
Norwegia (6) - Granerud, Johansson, Lindvik, Tande, Forfang, Markeng,
Japonia (5) - R. Kobayashi, Y. Sato, K. Sato, D. Ito, Nakamura,
Rosja (3) - Nazarow, Korniłow, Trofimow,
Szwajcaria (2) - Ammann, Deschwanden,
Finlandia (2) - Aalto, Kytoesaho,
Czechy (2) - Kozisek, Polasek,
Estonia (1) - Aigro,
Kanada (1) - Boyd-Clowes,
Kazachstan (2) - Muminow, Tkaczenko/Wasiliew,
Bułga ria (1) - Zografski,
bez Amerykanów i Włochów.
Wychodzi mi maksymalnie 51 zawodników w zawodach - przy czym Rosjanie i Czesi na razie nie potwierdzili startu. Czyli kwalifikacje raczej nie będą potrzebne.
(04.02.2021, 18:33)
Arturion
@fan skoków i żużla
Pytałem o konkurs FIS Cup, a nie o MŚJ.
(04.02.2021, 09:51)
Pawmak
W izolacji raczej jako zakażony nawet. Ale czy wystąpiły (a jeśli tak, czy ustąpiły) objawy, chyba nie wiadomo.

A co do zmiany w składzie Polaków - cóż, wiadomo, że Pilch nie jest nr 7 ani 8 (9 nawet też chyba nie), ale jeśli kilku skoczków prezentuje dość porównywalny poziom, to pora i dla niego na szansę (choć i tak będzie ją mieć zaraz w Zakopanem, no ale i tak spoko). Zniszczoł w najlepszej siódemce Polaków jest na pewno, ale pewniak do utrzymania kwoty też przydatny i nabranie pewności wynikowej mu się przyda.
(03.02.2021, 22:48)
jb
Peter chyba wciąż na kwarantannie. Może zresztą pojedzie zamiast Bartola.
(03.02.2021, 21:59)
fan skoków i żużla 886
@jb
nie rozumiem decyzji o zabraniu Zajca Peter bardziej zasługiwał na powołanie
(03.02.2021, 18:18)
fan skoków i żużla 886
@Arturion
to oni nie są już na to za starzy
(03.02.2021, 18:17)
jb
@Ads Wieści mówią, że ten uraz był niegroźny i jego start w MSJ na chwilę obecną jest niezagrożony.
Skład Słoweńców na Klingenthal: Lanisek, Jelar, Pavlovcic, Domen Prevc, Zajc i Bartol. Czyli Bartola wstepnie zgłosili i do PS, i do COC. ;)
(03.02.2021, 17:56)
Ania
Może Pilch się przełamie i zdobędzie punkty
(03.02.2021, 17:36)
Ads
Bachlinger ma uraz kolana. Jeszcze nie jest pewne czy pojedzie do Lahti,
(03.02.2021, 17:35)
Arturion
@jb
C. Aigner i S. Huber w Lahti?
(03.02.2021, 17:30)
Kondzio
@jb
skąd posiadasz informacje odnośnie składów drużyn?
(03.02.2021, 17:09)
jb
Bachlinger jedzie na MSJ, więc w Willingen go nie będzie, szczególnie że miał uraz i próbują go wyleczyć przed mistrzostwami.
Jest już skład Austriaków na Willingen: Steiner, Kahofer, Leitner, Rainer, Resinger, Schiffner, Wohlgennant.
Niemcy z krajówką: Freitag, Wellinger, Baer, Siegel, Hoffmann, Roth, Raimund, Maerkl, Sell, T. Fuchs, Lisso, C. Weigel oraz - Marinus Kraus.
Słowenia: Cene Prevc, Bartol, Kos, Justin, Semenić, Damjan - dość zaskakujący skład.
Czesi: Sakala, Stursa, Hołub.
Japonia: Iwasa, Junshiro.
Rosja: Klimow, Maksimoczkin.
USA: Dean, Larson, Gasienica - czyli odpuszczają Klingenthal. bo Urlaub w Lahti.
Rumunia: Cacina, Spulber, Feldorean, Mitrofan.
Turcja: Bedir, Cintimir, Ipcioglu, Gungen.
Szwajcaria: Schuler, Hauswirth.
Oraz Kazachstan w składzie: Dewiatkin, Tursunżanow, Kadyrow, Krawcow.
Poza tym: Soukup, Brasme, Insam (czyli bez Włochów w Klingenthal).
(03.02.2021, 16:50)
Arturion
@jb
Auststriacy jednak w silnym składzie: Philipp Aschenwald, Michał Hayboeck, Daniel Huber, Jan Hoerl i Stefan Kraft. Doszli: zapowiadany przez ciebie Manuel Fettner oraz Thomas Lackner.
Ubyli: Maximilian Steiner i Niklas Bachlinger. Pewnie wystąpią w Willingen. Choć Bachlinger może i Lahti?
(03.02.2021, 15:42)
Andbal
@placek08
No i zagalopowałem się. Masz rację. Wszak jak się ma jednego w 55tce WRL to wówczas limit jest 3. Zatem jak 0 to 2 jak jednego to 3. Natomiast przechodzenie na następny kraj odbywa się gdy dany kraj nie może wykorzystać zdobytych miejsc. Tzn. Jeśli np w rankingu CRL za dany period pierwsze i drugie miejsce zajęli zawodnicy z tego samego kraju a już mają min 6ciu zawodników w 55tce WRL to wówczas przechodzi na czwartego z rankingu periodu CRL dopóty aż nie zostaną wykorzystane. Przechodzenie wynika z ograniczenia max limitu 7. Nie przechodzi natomiast jeśli dany kraj może wykorzystać. Taki przypadek już miał miejsce w przeszłości. Na koniec periodu Słowenia miała czterech zawodników w 55tce WRL i trzech zawodników w trójce periodu CRL co dało im limit 7.
(03.02.2021, 14:26)
placek08
@Andbal
Jak kraj ma 0-1 skoczków w TOP55 WRL, to chyba da się zdobyć dodatkowe miejsce przez period CRL.

Swoją drogą nie widzę nigdzie w przepisach wzmianki o tym, że miejsca z TOP3 periodu CRL mogą przechodzić na następny kraj, a wiadomo, że jest to respektowane.
(03.02.2021, 13:20)
fan skoków i żużla 886
@Kibic
mi też najlepszy skoki ma w sobotę ostatnimi czasy więc wtedy ale ja bym wolał by skakał na poziomie wygranych 2 razy w sobotę i niedziele
(03.02.2021, 12:27)
Kibic
Wydaje mi się, że Kamil w sobotę może na podium stanąć.
(03.02.2021, 11:46)
marmi
Aż sprawdziłem sobie owego Tony Benzie w bazie p. Kwiatkowskiego.
Rocznik 1969 a więc nie taki stary jeszcze (tylko 3 lata więcej niż Kasai :).
Faktycznie wystartował tylko kilka razy w PŚ w USA bez sukcesów w latach 1987-89, potem parę lat już tylko w zawodach lokalnych, następnie 20 lat przerwy i teraz skacze z reguły w jakichś zawodach dla oldbojów.
Ale ten skład zawodów co podałeś @jb to już totalnie kuriozum, zarówno ilość jak skład osobowy :D
(02.02.2021, 18:20)
Andbal
Wiem co piszę. Jak napisał placek Szwajcarzy mają na koniec piątego periodu w 55tce rankingu WRL trzech zawodników. Dadatkowy zawodnik z ostatniego peridu CRL . Simi jest w trójce. Czyli dastają plus 1. Razem 4. Jeśli jakiś kraj ma wówczas 2 3 lub 4 to dostaje limit 4. Jeśli jakiś kraj miałby w 55tce WRL 4, 5 lub 6 to wówczas powiększa się o 1. Również dotyczy to gdy w tym rankingu ma się 0 lub 1. To zdobycie dodatkowego miejsca z CRL daje w dalszym ciągu limit 2.
(02.02.2021, 16:46)
jb
Oczywiście, że się mylicie. Zasady mówią:
"jeżeli jest to dwóch lub trzech zawodników - kwota jest powiększana do czterech miejsc"
A sama Szwajcaria z tej zasady korzystała w tym sezonie - w I i II periodzie wystawiała po 4 skoczków w zawodach, mimo że w 55. listy światowej miała dwóch (I period) i trzech (II period) zawodników.
Skoro zatem limit dla Szwajcarii to 4, a Amman zdobył dodatkowe miejsce, to mogą wystawi 5 zawodników.
(02.02.2021, 14:00)
Andbal
To jest różnica. Jedni piszą co wiedzą a inni wiedzą co piszą.
(02.02.2021, 13:09)
placek08
@jb
Nie, nie mają - i była już o tym dyskusja. Mają 3 zawodników w TOP55 WRL i jednego w TOP3 periodu CRL, w sumie 4. Gdyby np. Peter był jeszcze w TOP55, to tak, mieliby 5 miejsc.
(02.02.2021, 12:56)
jb
Kolejne informacje co do składów.
W Kligenthal u Norge Markeng zastępuje Haare, który z kolei zostaje w Willingen na COC.
Klimow jedzie do Willingen, i podobno dostał od federacji ultimatum, że warunkiem jego powrotu do PS jest miejsce w pierwszej szóstce zawodów.
(02.02.2021, 12:52)
jb
@Andbal Prawidłowo - Szwajcarzy w tym periodzie mają limit 5 - dodatkowe miejsce wywalczył Ammann w COC.
(02.02.2021, 12:47)
Andbal
Jeśli redaktorzy czytają komentarze to zauważyłem błąd co do limitów na 6ty period PŚ. A mianowicie podajecie że limit dla Szwajcarii jest 5 zamiast 4.
(02.02.2021, 11:02)
jb
Są już niektóre składy na kolejny weekend.
Finowie do Kligenthal wysyłają żelazną dwójke, do Willingen jadą Maettae i Nousianen, natomiast cała reszta ma skakać w Lahti.
Ze Szwajcarów do Kligenthal jadą tylko Ammann i Deschwanden.
Z kolei Austriacy mają potrenowac przed MS, i do Kligenthal ma jechać cześciowo rezerwowy skład - na razie potwierdzony jest Fettner.
(01.02.2021, 23:15)
jb
Taka ciekawostka: w sobotnich zawodach w Fox River Grove (USA) wystartowało aż trzech zawodników, z czego dwóch już po oficjalnym zakończeniu kariery. Zwyciężył Tony Benzie - który ostatni raz w międzynarodowych zawodach startował w 1989 (!) roku, przed Faithem Kocherem (rocznik 2000, starszy brat Shane'a) i Nathanem Mattoonem, który oddał tylko jeden skok.
(01.02.2021, 23:07)
Tomek
@Flawius
Rotacja w składzie reprezentacji jest bardzo dobra, zgadzam się też z tym że impulsy są potrzebne. Tylko, czy taki impuls dla zawodnika jest faktycznie czymś dobrym? Nagroda za kiepską postawę i wyróżnienie spośród skoczków którzy spisywali się znacznie lepiej? Oczywiście mowa o poważnych zawodach, nie tych kuriozalnych MP. Tym bardziej, że w grę tu mogły wchodzić kontakty, z czego Pilch doskonale zdaje sobie sprawę, nawet jeśli faktycznie tak nie było.
(01.02.2021, 21:23)
fan skoków i zużla 886
każdy powinien dostać swoją szansę Olek jej nie wykorzystał więc szansę dostanie ktoś inny i tak powinno być
(01.02.2021, 20:37)
fan skoków i zużla 886
@Flawius
dobrze mówisz to ich zmotywuje bo jak był Horngaher to ciągle byli jedni i ci sami skakali w PŚ i jedni i ci sami w PK i widzieliśmy gdyby Horgi pozostał na stanowisku to punkty Zniszczoła i Murańka byłyby wyjątkową sytuacją a punkty Stękały zakrawały by na cud a teraz jak jeden nie wchodzi to drugi wchodzi a jeden z nich ostatnio 4 teraz bez Stękały nie wyobrażamy sobie 30 a czasami starty na poziomie TOP 10 więc mamy dużo lepsze czasy patrząc w przyszłość niż gdy był Horngaher trenerem
(01.02.2021, 20:36)
Flawius
Trener buduje szeroką kadrę. Chce podtrzymywać rywalizację. Nic tylko chwalić. Weźcie pod uwagę, że Pilch jest młodym zawodnikiem i takie impulsy jak występ w PŚ są mu potrzebne. Zniszczoł ostatnio zniżkował z formą. Jak dla mnie słuszna decyzja.
(01.02.2021, 20:25)
Slawek
Pilch to ostatni mistrz Polski. Zobaczymy co z tego będzie. Nie pochwalam jednak, że nie będzie skakał zawodnik który wywalczył sobie miejsce z COC.
(01.02.2021, 18:19)
Tomek
Zniszczoł wywalczył 7 miejsce i odesłali go do PK, po co? Układy i układziki, wiadomo jakie. Jeśli naprawdę ktoś się uparł żeby Zniszczoł wyleciał to zdecydowanie bardziej na występy zasługuje Wąsek i Kot. Ale leci Pilch który nawet w PK jest przeciętny. To tak jakby Niemcy wywalili Freunda i dali za niego jakiegoś Lisso czy innego ogórka. Kompletnie niezrozumiała decyzja, oczywiście jeśli bierzemy pod uwagę tylko względy czysto sportowe. Najwidoczniej ktoś miał coś obiecane.
(01.02.2021, 17:57)
Andbal
Skoro mu nie leży to dlaczego wysyłają go teraz na 4 konkursy sportem? Dla przypomnienia nie tylko Wolny startował we wszystkich konkursach tego periodu lecz również Bartol i Steiner którzy to razem z Wolnym wywalczyli dodatkowy limit.
(01.02.2021, 17:07)
jb
@Andbal Teoretycznie masz rację. Na dodatek ostatni weekend pokazał, że Zniszczołowi ta skocznia niezbyt leży.
(01.02.2021, 16:58)
Andbal
Moim zdaniem na zawody PŚ do Klinghental nie powinien jechac ani Pilch ani Wasek ani Kot tylko Zniszczoł. To on wywalczył limit 7 na ten co rozpoczyna się period. Wolny wywalczył na kończący się wczoraj i we wszyskich konkursach startował.
(01.02.2021, 16:46)
Arturion
@Spejson
W kolejnym artykule jest, że nie Jojko, a Krzak.
(01.02.2021, 16:44)
Arturion
@Spejson
Krajówkę powinien , czyli jedyny, który może. A do Willingen rzeczywiście powinniśmy posłać 7.
(01.02.2021, 16:40)
Spejson
Na kontynentala do Willingen jadą:
Zniszczoł, Jojko, Niemczyk, Wąsek, Hula, Kot. Moim zdaniem dobra decyzja bo Niemczyk i Jojko być może jakimś cudem wywalczą punkty i mieliby prawo startu w PŚ i by nie było problemu z obsadzeniem krajówki. Chociaż nie obsadziliśmy jednego miejsca. Szkoda, bo myślę, że Pękala albo Kieta mogliby pojechać i powalczyć
(01.02.2021, 16:20)
blind_man
No dobra, tak popatrzyłem na wyniki Zniszczoła i są jednak lepsze niż myślałem. Jest to jednak decyzja krzywdząca. Mimo wszystko dalej mam nadzieję, że wyjdzie z tego coś dobrego...
(01.02.2021, 13:19)
Zniszczony
Zniszczoł to buloklep
(01.02.2021, 12:48)
blind_man
Kilka myśli:
1. Zniszczoł może ma trochę pecha, ale jednak też jakoś nie potrafi przekuć skoków treningowych czy kwalifikacyjnych w dobre skoki w konkursie. I w sumie to (niestety) nie pierwszy taki rok. Dla mnie on jest typowym kontynentalowcem, chociaż bardzo chciałbym się mylić
2. W PK w Willingen są 4 konkursy, jak się Zniszczoł zepnie to może w tych 4 konkursach limit wywalczyć i nie trzeba się będzie martwić o PK w Klingethal kolidujące z PŚ w Zakopanym. A limity w tym roku są nam wyjątkowo potrzebne, ponieważ:
3. Mamy 4 skoczków stale punktujących, a do tego 5 (Murańka, Wolny, Wąsek, Zniszczoł, Pilch), którzy kręcą się na przełomie 3 i 4 dziesiątki. OK, Pilch z nich wszystkich wypada na razie najsłabiej, ale też miał najmniej szans w PŚ dotychczas. W sumie to jest jeszcze 6 Kot...
4. Mimo tych 3 powyższych punktów, uważam, że jest to jednak decyzja trochę dziwna. Mam nadzieję, że wyniki pokażą, że jednak nie była dziwna, ani tym bardziej skandaliczna
(01.02.2021, 12:20)
Michi
Od fis cup w Zakopanem minęło trochę czasu, a w tym tygodniu zaplecze trenowało w Zakopanem chyba, podejrzewam że Pilch skakał tam dosyć dobrze skoro go biorą, a PŚ w Rosji to był 2 miesiące temu
(01.02.2021, 12:19)
Polonus
Zrobili ze Zniszczoła maszynkę do wywalczania limitów. Tyle, ze profity z tego czerpią inni.
A jak już. Powiedzmy, że Zniszczoł faktycznie nie jest w formie na PŚ (tylko skąd to wiadomo, skoro w Willingen, jak zwykle zresztą, można mówić tylko i wyłącznie o loterii).
No to chyba zdecydowanie pierwszy w kolejce jest Paweł Wąsek, który regularnie, jak nie zdobywa punktów to na pewno się koło nich kręci. A Pilch? Oglądałem FIS CUP w Zakopanem. Nawet tam nie było go w piątce. I nie przypadkiem.
(01.02.2021, 11:44)
Polonus
Jeśli Pilch jest dalej w formie prezentowanej podczas PŚ w Rosji, to to się nie nazywa chamstwo. To się nazywa *, panie Małysz.
I niech mi nikt nie mówi, że Adam Małysz nie miał na to wpływu.
(01.02.2021, 11:39)
Roki
@Flo

Tomek 6/7 występów był w "30" PK.
(01.02.2021, 11:27)
AHmed
Pilch > Stursa
(01.02.2021, 11:11)
smq
Pilch to taki poziom jak Stursa , max do 50tki sie dostanie.
(01.02.2021, 11:06)
barnaba
Wąsek ostatnio skakał bez sukcesów.
Zrobiono normalną rotację składem na 2 konkursy, bo w Zakopanem i tak wystawimy w sobotę kwotę krajową, a w niedzielę siedmiu najlepszych z soboty.
(01.02.2021, 11:05)
gornik
Bo Wąsek nie jest siostrzeńcem dyrektora.
A kontrakt Dolezal ma tylko do Igrzysk.
(01.02.2021, 10:48)
Flo
Tomek ma problemy z dostaniem się do 30 w PK, mając silnego i dobrego Pawła Wąska który na pewno by powalczył o punkty w PŚ. Decyzja co najmniej nie zrozumiała.
(01.02.2021, 10:47)
Paw245
To wiem że Zniszczoł będzie Pucharze Kontynentalnym.
(01.02.2021, 10:03)
Ser
@Paw245 pewnie to zagrywka strategiczna żeby wywalczyć limit 7 na następny period PŚ a zniszczoł pewnie będzie w Pk
(01.02.2021, 09:23)
Paw245
A czemu nie Wąsek.
(01.02.2021, 09:13)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Klingenthal: Pilch zastąpi Zniszczoła
PŚ Klingenthal: Pilch zastąpi Zniszczoła

PŚ Klingenthal: Pilch zastąpi Zniszczoła

Najbliższe zawody - szczegółowy program
18 września 2025 (czwartek)
14:00
LGP Val di Fiemme
odprawa techniczna M
14:30
LGP Val di Fiemme
odprawa techniczna K
16:00
LGP Val di Fiemme
oficjalny trening K
17:30
LGP Val di Fiemme
konkurs ind. K
19:30
LGP Val di Fiemme
oficjalny trening M
20:00
FC Frenstat
odprawa techniczna
20:45
LGP Val di Fiemme
konkurs ind. M
19 września 2025 (piątek)
08:00
FC Frenstat
oficjalny trening
10:15
FC Frenstat
konkurs ind.
16:00
LGP Val di Fiemme
oficjalny trening K
18:00
LGP Val di Fiemme
kwalifikacje K
19:15
LGP Val di Fiemme
oficjalny trening M
21:30
LGP Val di Fiemme
kwalifikacje M
20 września 2025 (sobota)
09:00
FC Frenstat
seria próbna
10:15
FC Frenstat
konkurs ind.
16:30
LGP Val di Fiemme
seria próbna K
17:30
LGP Val di Fiemme
konkurs ind. K
19:30
LGP Val di Fiemme
seria próbna M
20:30
LGP Val di Fiemme
konkurs ind. M
21 września 2025 (niedziela)
16:00
LGP Val di Fiemme
seria próbna
17:00
LGP Val di Fiemme
konkurs Super Team
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Sonda
Kto wygra Letnią GP?
Niklas Bachlinger
Philipp Raimund
Marius Lindvik
Gregor Deschwanden
Kamil Stoch
Lovro Kos
Maciej Kot
Piotr Żyła
Dawid Kubacki
inny skoczek
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2025 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich