Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Peter Prevc po ponad trzech latach powrócił na najwyższy stopień podium! W Lillehammer pokonał Markusa Eisenbichlera i Stephana Leyhe; czwarty był nowy lider Raw Air - Marius Lindvik.

Zawody rozpoczęły się z dziesięciominutowym opóźnieniem, związanym z trudnościami z przygotowaniem torów; belkę startową ustawiono w pozycji dwunastej, a wiatr w tym momencie nie był na szczęście zbyt silny (choć szybko pojawiły się sytuacje, gdy skoczkowie musieli opuścić belkę startową w oczekiwaniu na poprawę warunków).

Pierwsze skoki - jak to często bywa - nie należały do najdalszych. Do tej grupy należy zaliczyć m.in. próby Macieja Kota (112,5 m - 0,34 m/s w plecy) i Jakuba Wolnego (114 m - 0,22 m/s). Tę serię przerwał dopiero startujący z numerem dziewiętnastym Jewgienij Klimow - Rosjanin przy wietrze 0,11 m/s pod narty poleciał na odległość 128,5 metra, objął prowadzenie, a po chwili mógł się cieszyć z awansu do drugiej serii.

Gdy to stało się faktem, osiągnięcie Rosjanina przebił Robin Pedersen. Reprezentant gospodarzy doleciał aż do 133. metra, na dodatek zrobił to w niewiele korzystniejszych warunkach (0,19 m/s pod narty) i w znacznie lepszym stylu. Jeszcze lepszy rezultat osiągnął Markus Eisenbichler - 138 metrów przy wietrze 0,53 m/s w plecy (przynajmniej według uśrednionego pomiaru) sprawiło, że Niemiec miał prawie osiemnaście punktów przewagi nad Pedersenem.

Dobre rezultaty - na miarę drugiego czy trzeciego miejsca - osiągali Killian Peier (127,5 m - 0,18 m/s w plecy), Gregor Schlierenzauer (128 m - 0,55 m/s w plecy), Michael Hayboeck (132 m - 0,24 m/s w plecy) czy Robert Johansson (136,5 m - 0,08 m/s pod narty).

Nie zachwycił prowadzący w Raw Air Constantin Schmid - Niemiec lądował na 131. metrze (0,18 m/s pod narty) i plasował się poza czołową piątką. Dużo słabiej poszło Piotrowi Żyle, przed którego skokiem sędziowie skrócili rozbieg do jedenastej belki. Polak przy wietrze 0,09 m/s w plecy uzyskał tylko 124 metry - stąd daleka, trzynasta lokata.

Dobre rezultaty zanotowali Peter Prevc (132 m - 0,2 m/s w plecy), Stephan Leyhe (130 m - 0,16 m/s w plecy) i Marius Lindvik (134 m - 0,43 m/s) i Kamil Stoch (135 m - 0,08 m/s w plecy), który po swoim skoku zajmował drugie miejsce z niespełna czteropunktową stratą do Eisenbichlera. Tuż za Polakiem uplasował się Ryoyu Kobayashi (135,5 m - 0,14 m/s pod narty), za to bardzo słaby wynik zanotował Dawid Kubacki (zaledwie 122,5 m - 0,24 m/s pod narty).

Do czołówki nie dołączyli Karl Geiger (128,5 m - 0,09 m/s w plecy) i Stefan Kraft (128 m - 0,03 m/s pod narty). To oznaczało też, że po pierwszej serii dzisiejszego konkursu nowym liderem turnieju Raw Air został Kamil Stoch!
Wyniki po I serii
zawodnik kraj odl. 1 punkty
1 Markus Eisenbichler Niemcy 138.0 149.4
2 Kamil Stoch Polska 135.0 145.5
3 Ryoyu Kobayashi Japonia 135.5 142.0
4 Peter Prevc Słowenia 132.0 139.0
  Robert Johansson Norwegia 136.5 139.0
6 Marius Lindvik Norwegia 134.0 136.9
7 Stephan Leyhe Niemcy 130.0 134.9
8 Michael Hayboeck Austria 132.0 133.1
9 Robin Pedersen Norwegia 133.0 131.6
10 Karl Geiger Niemcy 128.5 130.9
11 Daniel Andre Tande Norwegia 128.5 128.9
12 Stefan Kraft Austria 128.0 128.6
13 Gregor Schlierenzauer Austria 128.0 128.1
14 Yukiya Sato Japonia 129.5 127.6
  Pius Paschke Niemcy 130.0 127.6
16 Constantin Schmid Niemcy 131.0 127.1
17 Anze Lanisek Słowenia 128.0 126.4
18 Killian Peier Szwajcaria 127.5 124.3
19 Daniel Huber Austria 128.0 123.6
20 Daiki Ito Japonia 128.5 123.4
21 Piotr Żyła Polska 124.0 121.3
22 Evgeniy Klimov Rosja 128.5 120.8
23 Timi Zajc Słowenia 129.0 120.4
24 Philipp Aschenwald Austria 126.5 119.8
25 Johann Andre Forfang Norwegia 134.0 118.9
26 Junshiro Kobayashi Japonia 125.0 116.3
27 Ziga Jelar Słowenia 123.0 115.3
28 Dawid Kubacki Polska 122.5 115.1
29 Antti Aalto Finlandia 123.5 110.6
30 Anders Haare Norwegia 118.0 110.2
31 Vladimir Zografski Bułgaria 117.5 107.4
32 Mackenzie Boyd-Clowes Kanada 120.5 107.2
33 Kevin Bickner USA 115.5 102.1
34 Clemens Aigner Austria 118.5 100.1
35 Keiichi Sato Japonia 114.5 99.2
36 Roman Koudelka Czechy 114.0 96.8
37 Jakub Wolny Polska 114.0 95.9
38 Andreas Granerud Buskum Norwegia 115.0 94.7
39 Maciej Kot Polska 112.5 94.2
40 Gregor Deschwanden Szwajcaria 114.0 93.6
41 Oscar P. Westerheim Norwegia 115.0 91.6
42 Simon Ammann Szwajcaria 111.5 90.1
43 Severin Freund Niemcy 113.0 89.3
44 Naoki Nakamura Japonia 108.5 86.7
  Andreas Schuler Szwajcaria 113.0 86.7
46 Roman Sergeevich Trofimov Rosja 112.0 86.1
47 Stefan Huber Austria 111.5 85.6
48 Martin Hamann Niemcy 109.0 84.5
49 Joacim Oedegaard Bjoereng Norwegia 107.5 82.2
50 Domen Prevc Słowenia 108.0 77.8
przesuń kursor myszy nad odległość, aby zobaczyć szczegóły skoku

Przed drugą serią belka startowa powróciła do pozycji dwunastej, co pomogło otwierającemu finał Andersowi Haare uzyskać świetną odległość - 134 metry (wiatr 0,13 m/s). Jeszcze lepiej spisał się Antti Aalto, który lądował dwa metry dalej (0,19 m/s).

Wobec powyższego nie dziwi fakt, że sędziowie szybko podjęli decyzję o skróceniu rozbiegu - od skoku Dawida Kubackiego obowiązywała belka jedenasta. Polakowi to nie przeszkodziło - przy wietrze 0,18 m/s poleciał na odległość 131,5 metra, dzięki czemu objął prowadzenie (choć wydaje się, że w końcówce skrócił skok).

Mistrz świata z Seefeld nie utrzymał się długo na pierwszym miejscu - już po chwili wyprzedził go Ziga Jelar (133m - 0,11 m/s). Słoweniec był zresztą w drugiej serii pierwszym skoczkiem, który nie dał się zepchnąć z pozycji lidera tuż po swojej próbie.

Po podopiecznym Gorazda Bertoncejla na prowadzenie wyszedł Philipp Aschenwald (134 m - 0,42 m/s), którego na pierwszym miejscu nie potrafili zmienić m.in. Timi Zajc (130,5 m - 0,38 m/s), Jewgienij Klimow (131,5 m - 0,63 m/s), Piotr Żyła (130 m - 0,25 m/s), Daiki Ito (132 m - 0,45 m/s) i Daniel Huber (133 m - 0,7 m/s). Lepszą łączną notę uzyskał dopiero Anze Lanisek (134 m - 0,59 m/s); słabszą - były już lider Raw Air, Constantin Schmid (132,5 m - 0,92 m/s).

Dla ostatniej piętnastki sędziowie skrócili rozbieg do bramki dziesiątej, co z pewnością nieco utrudniało uzyskiwanie dobrych odległości. Potwierdzeniem tej tezy były skoki przed czerwoną linię, które jednak wystarczały na prowadzenie - jak to było w przypadku Gregora Schlierenzauera (129 m - 0,22 m/s). Austriak nie pozostał na czele długo - po chwili zdecydowanie wyprzedził go Stefan Kraft (132 m - 0,1 m/s); słabe występy zanotowali za to Daniel Andre Tande (126 m - 0,18 m/s) i Karl Geiger (123 m - 0,14 m/s).

Respektu dla wszystkich tych utytułowanych skoczków nie miał Robin Pedersen. Norweg objął prowadzenie, lecąc na odległość 130 metrów (0,33 m/s, ale w plecy). W jeszcze gorszych warunkach (0,68 m/s w plecy) startował Michael Hayboeck, który nie mógł w tej sytuacji nic zrobić - 113 metrów wystarczyło na 22. lokatę...

Pedersena wkrótce wyprzedzili Stephan Leyhe (133 m - 0,22 m/s pod narty; prowadzenie) i Marius Lindvik (128,5 m - 0,22 m/s w plecy; drugie miejsce). Tuż za nimi - ex aequo z Pedersenem - plasował się Robert Johansson (tylko 124 m, ale aż 0,78 m/s w plecy). W podobnych warunkach startował Peter Prevc - 125,5 metra przy wietrze 0,81 m/s z tyłu wystarczyło, by wyjść na prowadzenie.

Po skoku Ryoyu Kobayashiego (120 m - 0,79 m/s w plecy) Słoweniec mógł się cieszyć z drugiego w tym sezonie podium. A po próbach Kamila Stocha (121 m - 0,58 m/s; dopiero szósta lokata) i Markusa Eisenbichlera (120,5 m - 0,78 m/s w plecy) z pierwszego od ponad trzech lat zwycięstwa!
Wyniki końcowe
zawodnik kraj odl. 1 odl. 2 punkty
1 Peter Prevc Słowenia 132.0 125.5 279.0
2 Markus Eisenbichler Niemcy 138.0 120.5 278.6
3 Stephan Leyhe Niemcy 130.0 133.0 277.5
4 Marius Lindvik Norwegia 134.0 128.5 275.7
5 Robert Johansson Norwegia 136.5 124.0 275.5
  Robin Pedersen Norwegia 133.0 130.0 275.5
7 Kamil Stoch Polska 135.0 121.0 272.7
8 Stefan Kraft Austria 128.0 132.0 270.6
9 Ryoyu Kobayashi Japonia 135.5 120.0 270.4
10 Gregor Schlierenzauer Austria 128.0 129.0 263.5
11 Anze Lanisek Słowenia 128.0 134.0 263.3
12 Yukiya Sato Japonia 129.5 128.5 262.9
13 Daniel Andre Tande Norwegia 128.5 126.0 258.3
14 Pius Paschke Niemcy 130.0 127.5 258.1
15 Philipp Aschenwald Austria 126.5 134.0 256.8
16 Constantin Schmid Niemcy 131.0 132.5 256.5
  Daiki Ito Japonia 128.5 132.0 256.5
18 Daniel Huber Austria 128.0 133.0 256.1
19 Karl Geiger Niemcy 128.5 123.0 254.3
20 Ziga Jelar Słowenia 123.0 133.0 253.6
21 Johann Andre Forfang Norwegia 134.0 132.5 253.5
22 Timi Zajc Słowenia 129.0 130.5 251.5
23 Piotr Żyła Polska 124.0 130.0 251.3
24 Evgeniy Klimov Rosja 128.5 131.5 249.3
25 Dawid Kubacki Polska 122.5 131.5 248.5
26 Antti Aalto Finlandia 123.5 136.0 247.6
27 Junshiro Kobayashi Japonia 125.0 127.0 246.0
28 Anders Haare Norwegia 118.0 134.0 244.2
29 Michael Hayboeck Austria 132.0 113.0 243.6
30 Killian Peier Szwajcaria 127.5 124.0 238.4
31 Vladimir Zografski Bułgaria 117.5   107.4
32 Mackenzie Boyd-Clowes Kanada 120.5   107.2
33 Kevin Bickner USA 115.5   102.1
34 Clemens Aigner Austria 118.5   100.1
35 Keiichi Sato Japonia 114.5   99.2
36 Roman Koudelka Czechy 114.0   96.8
37 Jakub Wolny Polska 114.0   95.9
38 Andreas Granerud Buskum Norwegia 115.0   94.7
39 Maciej Kot Polska 112.5   94.2
40 Gregor Deschwanden Szwajcaria 114.0   93.6
41 Oscar P. Westerheim Norwegia 115.0   91.6
42 Simon Ammann Szwajcaria 111.5   90.1
43 Severin Freund Niemcy 113.0   89.3
44 Naoki Nakamura Japonia 108.5   86.7
  Andreas Schuler Szwajcaria 113.0   86.7
46 Roman Sergeevich Trofimov Rosja 112.0   86.1
47 Stefan Huber Austria 111.5   85.6
48 Martin Hamann Niemcy 109.0   84.5
49 Joacim Oedegaard Bjoereng Norwegia 107.5   82.2
50 Domen Prevc Słowenia 108.0   77.8
przesuń kursor myszy nad odległość, aby zobaczyć szczegóły skoku

klasyfikacja generalna Pucharu Świata » wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) » klasyfikacja generalna Raw Air »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« marzec 2020 - wszystkie artykuły
Komentarze
Arturion
@Mochu
O tym (ocena stylu za bardzo dalekie skoki) wspomina Babiarz, jest za zmianą przepisów. Ale ja się nie zgadzam. Bardzo dalekie skoki są bardzo dobrych warunkach, które mało kto ma. Nie ma powodu dodatkowo nagradzać.
(10.03.2020, 21:53)
Mochu
@Marmi. Tu nie chodzi o formę, czy brak formy. Prawda jest taka, że tak jak podałem przykład Aalto, przy obecnych punktach za belkę i wiatr, nie miał on szansy wygrać. Startuje w zawodach w których z góry wiadomo że nie ma szansy wygrać. Obniżanie belki to dodatkowe punkty dla zawodników, ale też dodatkowe punkty za styl. Bo skacząc przykladowo: Aalto z 20 belki skacze 145 metrów. Prevc z 15 belki ma już dodane załóżmy 20 pkt za obniżony rozbieg więc może skoczyć 11 metrów bliżej. A łatwiej wylądować w dobrym stylu na 134 metrze, niż na 145 gdzie jest płasko. O tym już nikt nie pomyslał.
(10.03.2020, 17:09)
marmi
@Fanka
Ty widzisz to co chcesz widzieć, to co do twojej wizji nie pasuje pomijasz milczeniem czy ignorujesz. A to co można różnie interpretować (a wiele z rzeczy, które opisujesz przy różnych okazjach można) to interpretujesz tak, aby do tej wizji pasowały.
Dyskusja jest bezprzedmiotowa.
@Mochu
Widzis z, problem w tym, że obecne kombinezony są mocno zależne od wiatru. Gdzieś też czytałem, że zmiana profilu skoczni (skacze się coraz bardziej w dal niż w dół) też uzależnia bardziej skok od wiatru. Do tego Małysz w formie był genialnym skoczkiem, takim typowym dominatorem. W tym sezonie takiego nie ma (w zeszłym był Kobayashi).
To wszystko sprawia, że mógł wygrywać nawet, gdy miał złe warunki,czego do końca nie wiemy, bo pomiary nie były zapisywane, ale pamiętamy takie sytuacje. Nie wiem co z tymi kombinezonami w szczególności, czy nie można zmienić przepisów tak, aby były jak najbardziej niepodatne na wiatr. Piszę o tym od jakiegoś czasu...
Różnica zaś między Aalto i Prevcem jest dobrze widoczna w szczegółach skoku z czego wynika, m.in. prawie 18 pkt. z samej różnicy belek. Aalto tylko dlatego skoczył 136 w jednym skoku, że miał pod narty, wyższą belkę i skok mu się naprawdę udał. Nie można tak pisać, ile miał skoczyć by wygrać, on wygrać nie mógł, bo nie ma takiej formy, a nie dlatego, że musiałby skoczyć 150... Przede wszystkim trzeba było dużo dalej skoczyć w pierwszej serii, wtedy byłby w zupełnie innym miejscu w drugiej, skakałby już z niższej belki, miał mniejszą stratę i tym samym szanse (teoretycznie) na zwycięstwo.
(10.03.2020, 09:17)
he he
@Fanka
Akurat Ziga w takich samych okolicznościach był na podium po pierwszej serii co i Kubacki po drugiej, więc rzeczywiście mogli sobie przybić "piątkę" dwaj farciarze tego konkursu :).
(10.03.2020, 07:38)
Hej
Panie Dolezal. Załatwił Pan serwisantow Justyny Kowalczyk na Mistrzostwa w Lotach czy nie zależy Panu na medalach? A jest ich sporo do zdobycia.
(10.03.2020, 06:46)
Fanka
@ Yyy
Niestety nie widziałam, żeby Kobayashi gratulował rywalom - przypomnij sobie, co wyczyniał po konkursie w Seefeld, jak zepsuł drugi skok i znalazł się na miejscu pasującym do uzyskanych odległości.
A z drugiej strony - można znaleźć filmiki, na których widać, jak Kamil i Stefan na ramionach wynoszą Dawida - świeżo upieczonego mistrza świata - na wybieg skoczni, a jeden ze Słoweńców (prawdopodobnie Ziga Jelar lub Peter Prevc) przybija z nim "piątkę". A przecież obaj ponieśli w II serii straty (zwłaszcza Ziga, bo po I serii był na podium). Można? Można!
Albo jak po dekoracji schodzący z podium zawodnicy rozmawiają ze sobą (w ub. sezonie widziałam to choćby po Lahti - Kamil i Robert Johansson, po Willingen - Kamil i Karl Geiger), Kobayashi się od nich izoluje i nawet nie raczy zamienić kilku słów. A nie sądzę, żeby np. Kamil i Robert rozmawiali po norwesku lub po polsku - przypuszczam, że językiem konwersacji był angielski - więc dla każdego język obcy i mieli dokładnie takie same możliwości, by się nim posługiwać. Ale też trzeba tego chcieć i się nie izolować od innych.
(10.03.2020, 06:07)
Mochu
30 pkt oczywiście.
(10.03.2020, 05:38)
Mochu
To jest powalone z tymi belkami i wiatrem. Kiedyś każdy skakał jak trafił w warunki i jakoś Małysz wygrywał nawet w kichowatych warunkach . Nikt mu pod narty nie dmuchał a dawał radę. A teraz Aalto odleglosciowo wygrał z prevcem a było ponad 3 pkt na korzyść Petera. To ile ten Aalto mial dwa razy po 150 metrów skoczyć żeby wygrać?
(10.03.2020, 05:37)
DojczBoy
puszczali na stracenie by kraftus mógł isc w góre i tyle
(10.03.2020, 05:34)
haha
żadnego z braci K. nie lubi, bo to Kobayashi :) wszyscy do jednego wora bez sensownego powodu

(10.03.2020, 02:31)
OBSESJA Fanki
Yyy
zgadzam się w 100 %
ale to nie ma różnicy dla niej, aa. jednak jest..

Kobayashi jest nikim i jeśli się cieszy po nieudanym skoku rywala - to znaczy, że się cieszy po nieudanym skoku rywala (że nie wyszło) i jest zły, straszny, jak tak można się zachowywać? Kobayashi.. że też on musi być, trzeba go oglądać cały czas, jakie to straszne

ale jeśli Markus (lub inny "dobry skoczek", nie byle kto, ale Ktoś)

rozwiera paszczę (Markus) i się cieszy, to jest wspaniale, bo to ukochany skoczek, najwspanialszy, cieszy się z wygranej po prostu, bo zasługuje, to nie ma problemu


(10.03.2020, 02:23)
OBSESJA Fanki
czytając jej komentarze nasuwa się prosty wniosek
obsesja
na punkcie Kobayashiego
z jej komentarzy wynika, że
- on jest "złym" skoczkiem, złym człowiekiem
- oszukuje
- nie zasługuje
- "źle zaczął", dlatego jest NIKIM WAŻNYM w świecie skoków (no i dlatego, że nie ma medalu z mś itp.), co często jest podkreślane
- źle traktuje rywali
- pomagają mu przeliczniki, noty i ogólnie wszystko
- zawsze Dawid jest przez niego poszkodowany

(10.03.2020, 02:14)
Arturion
@Yyy
Uszanuj. Może Marcus ma inne zalety... W dziedzinie skoków nie lubię obydwu.
Poza Polakami lubię kilku dobrych (akurat nie tych dwóch i nie Krafta) i wielu słabszych. :-)
(10.03.2020, 00:08)
Yyy
Nie no jaja, jeździć po Kobayashim ktory zachowuje się kulturalnie i wbrew temu co Fanka pisze, gratuluje rywalom a sama być fanką gbura, który ucieka po przegranej w parze w KO w TCS i eksploduje radością po słabszych skokach rywali(jeśli akurat jest liderem, bo wtedy reakcje skoczka pokazują).
(10.03.2020, 00:02)
Arturion
@marmi
Może trafiłeś, że była awaria pomiaru...
(10.03.2020, 00:01)
Arturion
@marmi
A po co machlojki w przypadku tego skoczka? Już się i tak nie liczy.
(09.03.2020, 23:59)
Wd
Szkoda
(09.03.2020, 23:44)
vnm
Zaanalizowałem PŚ można wyróżnić, 4 wybitnych skoczków, następnie kolejnych 23 czołowych skoczków, następnie 10 dobrych skoczków w tym gronie kontuzjowanego Markenga, następnie są skoczkowie słabi a tą listę otwiera Jakub Wolny.
(09.03.2020, 23:44)
marmi
No tak jak piszesz Arturion, "drukowanie" na rzecz Eisenbichlera, który nie kwalifikuje się nawet do drużyny i o nic całościowo nie walczy nie wchodzi w grę, nie ma żadnego sensu ani powodu.
Biorąc to pod uwagę i jego niesamowity wynik (jak na ten sezon) najbardziej prawdopodobna jest awaria sprzętu, dalej to że wyszedł mu skok sezonu (drugi też był dobry ale jednak nie świetny) a dopiero na końcu jakieś machlojki :)
(09.03.2020, 23:42)
Fanka
@ Hej, zimny
Jeżeli dla was najważniejszy jest wzrost skoczka, to... nie mam nic do dodania.
Dla mnie liczy się przebieg kariery i jej stopniowy rozwój, osiągnięcia (przede wszystkim medale z imprez rangi mistrzowskiej), zdobywanie punktów w KAŻDYM sezonie startów w PŚ (chyba, że mówimy o bardzo początkujących skoczkach - 17-18 l.), stosunek do kibiców i mediów (udzielanie wywiadów w obcych językach /angielski/, bez oglądania się na tłumacza), zachowanie w stosunku do rywali - umiejętność pogratulowania lepszym od siebie od razu na skoczni po konkursie, a nie ewentualnie później w mediach społecznościowych.
(09.03.2020, 22:44)
Ciekawski
@Fanka
Co by to zmieniło gdybyś konkurs oglądała? Zobaczyłabyś wiatr wiejący Eisenbichlerowi w plecy? xD
(09.03.2020, 22:41)
Arturion
@Fanka
Komentatorzy prawdę piszą. Choć czasami niepotrzebnie złośliwie. Dziś Markusowi drukowali... Choć raczej zgadzam się raczej z
@marmi,
że mogła być awaria jakiegoś czujnika, bo niby dlaczego mieliby "podciągać" Marcusa. Nie ma logicznego powodu.
(09.03.2020, 22:24)
Fanka
Nie będę się wypowiadać z jednego prostego powodu - dzisiejszego konkursu nie oglądałam, nie wiem dokładnie, jakie były warunki, mogę tylko być zadowolona z zawodników na podium i mocno niezadowolona z pecha Dawida, co może niestety skutkować tym, że na podium generalki PŚ uda się wejść Kobayashiemu. A to byłoby bardzo przykre zakończenie tego sezonu - w sumie o wiele ciekawszego niż był (poza MŚ) poprzedni. Dawid, nie daj się wyprzedzić jakiemuś Japończykowi!
(09.03.2020, 22:06)
marmi
Jeszcze krótka ciekawostka: dopiero co Kraft wyprzedził P.Prevca w zdobytych punktach PŚ i wydawało się, że już tylko będzie się od niego oddalał.
Tymczasem dziś dzięki zwycięstwu Prevc odzyskał 10te miejsce w generalce i z 8867pkt traci tylko 28 do 9go Weissfloga. Jednak Kraft czai się 2 punkty zaledwie za Prevcem :)
(09.03.2020, 22:02)
Broski
Jak robią wałki pod Eisenbichlera to Fanka jakoś milczy i nie mówi, że nie było sprawiedliwie. Ależ to obiektywne.
(09.03.2020, 21:55)
marmi
To był dziwny konkurs, tak najkrócej bym to określił.
Ciężko uwierzyć, że Eisenbichler miał wiatr w pierwszej serii taki, jak mu został zapisany. To drugi taki przypadek w sezonie (pierwszym był R. Kobayashi). Bardziej prawdopodobne jest, że zawiódł przynajmniej jeden czujnik w tym momencie. Podejrzewam, że nikt nie weryfikuje tego, czy nie ma nienormalnego odczytu tylko idzie to z automatu. W sumie z automatu również można byłoby odrzucać pomiar z któregoś z pięciu czujników jeśli odbiegałby od sąsiadów o więcej niż x (do ustalenia, np. 1 m/s). On po prostu zdecydowanie nie jest w takiej formie, w tym sezonie co najwyżej ocierał się o pierwszą 10, do drużynówki go Horngacher nie wziął, bo słabo skacze po prostu, w treningach tutaj trochę lepiej ale też okolice 10tki a nie jak w pierwszej serii wygrana ze znaczącą przewagą...
Peter Prevc natomiast zaliczył bardzo udany konkurs, praktycznie jako jedyny w końcówce ze sporym wiatrem w plecy potrafił skoczyć wyraźnie ponad punkt K (w sumie niewiele mniej Johansson, który zaliczył najlepszy występ w sezonie). Niestety nie udało się to Kamilowi, choć on sam uważa, że skok był dobry, choć za bardzo go ciągnął. Możliwe, że szczególnie niekorzystny wiatr miał tam, gdzie najbardziej jest potrzebny, choć średnia była lepsza od powyższych. No ale nic, jutro kolejna szansa.
Niestety słabszy występ Kubackiego i Żyły. Na szczęście dla Dawida Ryoyu spadł w II serii o kilka pozycji co zdecydowało o utrzymaniu 3go miejsca w generalce Dawida. Niemniej musi skakać zdecydowanie lepiej, jeżeli chce je utrzymać. Wolny i Kot to już bardzo słabo, niby jeden i drugi dawali ostatnio nadzieje na dużo lepsze wyniki, a tu znowu taki marazm :(
Gratulacje dla Preva i Pedersena za życiowy wynik.
Natomiast w konkursie potwierdziło się, że spuścili nieco z tonu zarówno Kraft jak i Geiger. Szkoda, że walka o KK już rozstrzygnięta do nich dwóch, a dodatkowo to wciąż Kraft lepiej wypada, więc już w praktyce pozamiatane. Za to wyniki pozostałych konkursów mogą być ciekawsze i trudniejsze do przewidzenia :)
(09.03.2020, 21:46)
Fanka Ryoyu
Areq
czułam, że wylądują poza podium
jutro kolejne widowisko, może będzie lepiej
(09.03.2020, 21:29)
Areq
Zapomniałem dodać że RA pewnie wygra Kraft, strata niewielka, no chyba że Lindvik wrzuci wyższy bieg :p
(09.03.2020, 21:14)
Areq
Szkoda Kamila ale Ryoyu też wycięli :/
Przynajmniej wygrał mój ulubiony zagraniczny skoczek, któremu kibicuję od IO w Vancouver gdzie zajął 7 miejsce :D

@Fanka
Czekamy na narzekanie na punkty za wiatr dla Markusa.
(09.03.2020, 21:13)
Hej
Problem jest większy niż starzenie. Im forma ucieka. Teraz dobrze skaczą tylko wtedy jeśli mają idealne warunki. Jeśli to prawda że nie trenują na skoczni w tygodniu to nie mm a się co dziwić że tak jest. A będzie coraz gorzej. Dolezal właściwie zmienił wszystko co robił Horngacher. No to jak na być stabilna forma . Najpierw wykruszyli się ci przemęczenie latem stratami w PK czyli Kot Hula i Wolny a teraz się sypie reszta. Co będzie w następnym sezonie? Zmieniać trenera? Jeśli mają porządnego z niemieckojezycznego strefy to jak najbardziej, ale jeśli jakiegoś polskiego niby fachowca to w żadnym razie. Może Dolezal zmadrzeja i powróci do zasad pracy Horngachera no i oczywiście powinien zamieszkać w Polsce
(09.03.2020, 21:09)
maDka
@Fanka
podbijam pytanie Czarnego Barona (Ciekawe co na dzisiejszy wynik Eisenbichlera powie @Fanka, która niemiłosiernie ujadała po pewnym konkursie w Niżnym Tagile...)
(09.03.2020, 21:01)
macie rację
@Hej
ale tak sobie myślę, oni się starzeją z roku na rok i będzie coraz trudniej
jest dużo świeżej krwi
(09.03.2020, 20:53)
Hej
Dolezal powinien był pożyczyć serwisantow od Justyny Kowalczyk i Polska mogła być przynajmniej druga w Pucharze Narodów skoro już na Puchar za dużo strat. Kto nie myśli to potem ma mniejszy mieszek z kasą. To samo powinni zrobić na Mistrzostwa. Chcą te medale czy nie?
(09.03.2020, 20:37)
zimny
jedna wygrana w Kulm i już mówili, że w formie, bla bla
tak to jest, dmuchany balon po prostu jednym skoku, konkursie
często to widzę niestety
(09.03.2020, 20:35)
zimny
ale czego się spodziewać po takich skokach
popatrz na Żyłę, totalnie niestabilna forma
(09.03.2020, 20:32)
zimny
4 miejsce, to będzie cios
w tamtym sezonie 1
(09.03.2020, 20:32)
puchar narodów
jak myślicie, Polska będzie 3 czy 4?
(09.03.2020, 20:29)
zimny
166 cm chyba
(09.03.2020, 20:26)
zimny
Kraft jest niski, ale nie wiem ile ma dokładnie
(09.03.2020, 20:25)
zimny
Hej
Markus nie jest niski, ma coś ponad 170 cm
(09.03.2020, 20:25)
zimny
po co pisać po 1 serii, że Stoch liderem raw air.. po co? żeby za chwilę napisać, że 5 czy 6.. już nie lider
wszystko się zmienia
za szybko to wszystko, dmuchany balon i tyle
śmiać się chce
(09.03.2020, 20:19)
zimny
@Agata i Marek, pozdrawiamy


acha, dobrze wiedzieć
ale komentarz w jej stylu :))
(09.03.2020, 20:15)
Hej
@zdezorientowany
Bo jeśli skoczek skoczy krótko to oni mierzą wiaterek nawet po wyladowania. A wiaterek się zmienia i przelicznik zmieni sume czyli może zabraknąć punktów. Podobno mają opóźnienie 6 sekund. Zgroza. A niby elektronika.
(09.03.2020, 20:14)
Agata i Marek, pozdrawiamy
lubimy Kobayashiego, ale za to nie lubimy Markusa
przeciwnie do Fanki
i jeszcze raz powtarzamy, tamten komentarz to my napisaliśmy
pierwszy i ostatni raz
(09.03.2020, 20:10)
Hej
To uwielbienie dla Ejsenbeisen. Chyba jego największym atutem jest niski wzrost. Gdzie takich kobiet szukać które to lubią?
(09.03.2020, 20:09)
Agata i Marek, pozdrawiamy
cześć
to nasz komentarz @Fanka

to jedyny komentarz, jaki napisaliśmy!!! miało być dla jaj, prowokacja, bo nie lubimy Markusa itp.
powtarzam jedyny komentarz, pozostałe to ona pisze!!!
(09.03.2020, 20:08)
zimny
lubię R. Kobayashiego i cieszę się, że zbliżył się do Dawida
(09.03.2020, 20:05)
aaa
@siema:
takim cudem, że to była klasyfikacja na półmetku.. w drugiej serii Kraft skoczył lepiej od Stocha znacznie to go wyprzedził
(09.03.2020, 20:00)
Fanka (ta prawdziwa)
@ Fanka z 19:47
Prosiłabym, żeby się pode mnie nie podszywać!
Konkursu nie mogłam oglądać, dopiero teraz przeczytałam wyniki i niestety ...
Cieszę się z rezultatu Markusa i Petera, ale martwi mnie, że Kobayashiemu udało się zbliżyć do Dawida w generalce, chociaż - jak zwykle - miał PECHA do warunków.
(09.03.2020, 19:58)
fan skoków 886
ci sędziowie to szkoda gadać taka niska belka i takie warunki śmiechu warte tak jak na Kulm jak nie potrafią podnieść belki to niech nie sędziują
(09.03.2020, 19:56)
Pijus Flaszke
Już się wystraszyłem, że ten pruski gbur wygrał i nerwowo sprawdzałem wyniki ponownie. Ale nie...kamień z serca. To tylko bujanie w obłokach frau Fanki.
(09.03.2020, 19:56)
KIBIC
był 2
(09.03.2020, 19:50)
KIBIC
@Fanka

Za późno się obudziłaś. Prevc wygrał a Eisenbichler
(09.03.2020, 19:50)
Fanka
W końcu się doczekałam, wygrał mój ulubiony skoczek. szczególnie pierwszy bardzo dobry skok. Żal mi bardzo Dawida, ponieważ po dzisiejszym konkursie znów zbliżył się do niego w klasyfikacji generalnej R. Kobayashi (który przecież naciąga kombinezon i cały czas mu pomagają :(..)To nie wróży dobrze... :( Szkoda również Kamila. Niemniej jednak konkurs zaliczam do pozytywnych ze względu na wygraną Markusa :)
(09.03.2020, 19:47)
KIBIC
Widziałem wywiad ze Stochem. No i co ... Wkurzony no
(09.03.2020, 19:34)
Rafael
KIBIC
@Rafael

Nie prawda w sezonie 2016/2017 Kraft wygrał. a w 2017/2018 Stoch

Przepraszam pomyłka masz racje.
Wilingen Five wygrał pierwszy a raw air był 2
(09.03.2020, 19:31)
KIBIC
@Rafael

Wpisz sobie w google Zwycięzcy Raw Air i wejdź na Wikipedie
(09.03.2020, 19:29)
Danek
Ehh ciężko coś powiedzieć po tym konkursie. Ja nie jestem pewien czy dziś te przeliczniki dobrze liczyły. Pierwszy skok Ajzenbisli widać było że mu powiało pod narty a tu nagle że w plecy i rekompensata z kosmosu . W drugiej serii gość pół metra bliżej skacze od Kamila z podobnie słabym lądowaniem jak u Stocha i on jest drugi a Kamil 7 . Niesprawiedliwe to było, w zasadzie dziś trzeba było skakać idealnie by wygrać . Najbliżej ideału był dziś Prevc dlatego wygrał .
(09.03.2020, 19:26)
KIBIC
@Rafael

Nie prawda w sezonie 2016/2017 Kraft wygrał. a w 2017/2018 Stoch
(09.03.2020, 19:26)
Siema
Jakieś źle kalkulatory mają w Norwegii jak to możliwe że po 1 serii stoch był na czele Raw Air a nagle Kraft jest 2 a przegrał że stochem a stoch jest 4
(09.03.2020, 19:26)
no i wygrał Stoch
Czarny Baron


wygrał "dobry" skoczek, więc co ma powiedzieć
(09.03.2020, 19:25)
Rafael
KIBIC
Organizatorzy w tym Raw Air to chcą żeby w końcu norweg wygrał. Ostatni Zwycięzcy Raw Air:

2017 - Stefan Kraft
2018 - Kamil Stoch
2019 - Ryoyu Kobayashi


Raczej nie bo Stoch wygrał pierwszy raw air nie Kraft
(09.03.2020, 19:24)
KIBIC
Organizatorzy w tym Raw Air to chcą żeby w końcu norweg wygrał. Ostatni Zwycięzcy Raw Air:

2017 - Stefan Kraft
2018 - Kamil Stoch
2019 - Ryoyu Kobayashi
(09.03.2020, 19:22)
kibic
Brawo Peter, trochę poczekał na to zwycięstwo.
(09.03.2020, 19:21)
no i wygrał Stoch
Lolek

to po co oglądasz? nie oglądaj
(09.03.2020, 19:18)
Zdezorientowany
Czegoś tutaj nie rozumiem, może ktoś mi wytłumaczy.
Jakim cudem Stoch wylądował na 6 miejscu, skoro wyswietlano że aby objąć prowadzenie potrzebuje 122 m a kamil skoczył 121m czyli tyllko metr mniej i stracil do lidera 6.3 ptk wraz z przewagą z pierwszej seri z wiatrem w plecy 7.1 ptk. Natomiast Markus skoczył mniej niz wirtualna linia, mniej od Kamila z wiatrem rzędu 9 ptk.
(09.03.2020, 19:17)
no i wygrał Stoch
gonsior1991

lubię takie ... komentarze, a potem śmiech
za pewni jesteście
(09.03.2020, 19:15)
Chris
@Arek

No ba że wygra, organizatorzy już szykują dla niego i Lindwika dmuchawy na Vikersundbakken
(09.03.2020, 19:13)
Arek
Krafcik dzisiaj bez podium, ale wygra raw air
tak myślę
(09.03.2020, 19:11)
CinyCH2
Całe szczęście polscy kibice nie zawiedli :)
(09.03.2020, 19:10)
KIBIC
@nowyskoczek

Nie no bez przesady
(09.03.2020, 19:10)
CinyCH2
Tak to już jest, jak na siłę chce się przeprowadzić konkurs, panie czekały już na swoje zawody i trzeba była puszczać zawodników w byle jakich warunkach, jury dzisiaj pokazało, że skoki są dla nich oraz ich portfeli, a nie dla kibiców
(09.03.2020, 19:09)
nowyskoczek
Robimy solówe Sedlakowi? Kto chętny? Autobusem podejdziemy do Trondheim i go wyjaśnimy
(09.03.2020, 19:08)
FanSkokow
Do kitu taki konkurs.Sędziowie chyba juz chorzy na koronawirusa.Stoch przynajmniej powinien być trzeci.
(09.03.2020, 19:07)
Czarny Baron
Kolejna parodia skoków. Hofer, Sedlak - was należy puścić na pustynie z butelką wody. Dobrze, że przynajmniej Prevc wygrał. Ciekawe co na dzisiejszy wynik Eisenbichlera powie @Fanka, która niemiłosiernie ujadała po pewnym konkursie w Niżnym Tagile...
(09.03.2020, 19:07)
Chris
Ależ toż to są ci organizatorzy... wszystko pod Lindwika, wiatr odwrócili najlepszym. Jak nie w Austrii Kraftowi tak teraz Lindwikowi!
Zawsze cały świat przeciwko Polakom.
Śmieszni jesteście :D
(09.03.2020, 19:07)
CinyCH2
Zdecydowanym bohaterem dzisiejszych zawodów był wiatr
(09.03.2020, 19:05)
Abc
Najgorszy konkurs w tym sezonie...
(09.03.2020, 19:04)
Lukkier
Jakim cudem Lindvik ma 10 pkt przewagi nad Stochem, jeśli wygrał o około 5 pkt. A po 1 serii tracił około 1?
Wszystko pod Lindvika. Chociaż Prevc wygrał przynajmniej tyle dzisiaj.
(09.03.2020, 19:03)
Hej
Stoch w pierwszej serii wiatr 0,28 od narty. Stoch w drugiej serii wiatr 0,83 w plecy. Widać różnicę w odległości? A jak policzono? A no w ierwszej prawie zero a w drugiej 0,58 czyli niby różnica minimalna. A było całkiem inaczej
(09.03.2020, 19:02)
Yyy
Wiatr trochę popsuł końcówkę rywalizacji, co nie zmienia faktu, że przy poprawnych przelicznikach Eisenbichler skończyłby kilka miejsc niżej. Co ciekawe w "podobnych" warunkach w 2 serii skoczył 17,5 metra bliżej ;)
(09.03.2020, 19:02)
Ale Stoch spartolil
Mogl sie zrownac z Ahonenem a zrownal sie z Kubackim pod wzgledem buloklepactwa i paraboli jak bomba w Nagasaki
(09.03.2020, 19:01)
M.
Doczekałem się
(09.03.2020, 18:59)
Lolek
Parodia ostatniej 5 organizatorzy chyba specjalnie chcieli żeby Lindvik został liderem Raw Air żenada nie było na co patrzeć
(09.03.2020, 18:59)
rustusx
Skandaliczne warunki w drugiej serii, dno sędziowskie.
(09.03.2020, 18:59)
Smama
Żenada do licha wiatr w plecy i zawodnicy nie odlecą ponad punkt K... noty więc od razu po 17. Żenada. Komedia. Może od razu noty po 15, a co tam. Biednemu wiatr w plecy i kop w tyłek od sędziów
(09.03.2020, 18:59)
Smama
Czyżby w Skandynawii robili jakieś lepsze kontrole kombinezonów? Jakoś Kraft i Geiger skaczą piach. Stoch to jenak wyjadacz
(09.03.2020, 18:51)
kocio
zmiany belek i te przeliczniki wiatru można lawirować wynikami pod zawodników chore!
(09.03.2020, 18:47)
Yyy
O co chodziło z notą dla Eisenbichlera to chyba nikt nie wie. Może ktoś dla żartu krzyknął do tych od "uśredniania" przeliczników, że Kraft skacze i tak już zostało :)
(09.03.2020, 18:41)
Hej
Wiatr na progu:
Kot. Minus 0,35
Wolny.minus 0 25
Zyla minus 0,21
Stoch.plus 0,28
Kubacki.minus 0,19
Tylko Stochowi wiało pod narty na progu i dlatego poleciał daleko. Co śmieszne jeszcze dostał rekompensatę bo na dole miał minus 0,08 a Kubackiemu odjeli punkty bo na dole gdzie nie odleciał było plus 0,24.oto cały absurd tych przelicznikow
(09.03.2020, 18:40)
Smama
Czy te pajace z organizatorów obniżą belkę? 3 dziesiątka skacze po 134 metry, to czołówka bedzie lądować na 2 nogi po 140 metrów. No czekam na to jak ktoś skoczy w miarę dobrze w czołówce i następni bedą musieli lecieć po rekord bo wiatr się poprawi.
(09.03.2020, 18:39)
Hej
@Broski
Aby skoczek poleciał daleko musi mu dobrze wiać na progu i wysoko nad bula a oni tu liczą tylko 10% rekompensaty a resztę za to jak wieje na dole. Dlatego tak często temu co wiało źle u góry a trochę lepiej u dołu liczą że miał dobre warunki i na odwrót. Oni o tym wiedzą i dlatego wybrancow puszczają w świetnych warunkach i góry a potem na dole czasami dostają jeszcze rekompensaty w sumie za nic.
(09.03.2020, 18:30)
gonsior1991
no wlasnie,eisenbichler ewidentnie mial wiatr pod narty a mu jeszcze punkty dodali..dlatego coraz mniej chce sie ogladac ta parodie..ale za to w drugiej serii skoczy gorzej(normalnie) i stoch wygra
(09.03.2020, 18:26)
K2
Chyba przerwą ten Row Air bo dwie osoby już sa zarażone koronawirusem.
(09.03.2020, 18:25)
Hi hi hi
doświadczeniu:-)
(09.03.2020, 18:25)
rustusx
Niestety, ale pierwsza seria bardzo loteryjna, Stoch i Kobayashi dostali jeszcze w miarę dobre warunki, ale potem wiatr był mniej sprzyjający. Mam nadzieję, że druga seria dla czołówki będzie równa i Kamil pokaże swój dobry skok.
(09.03.2020, 18:23)
Hi hi hi
No i Dolezala rozłożył Kubackiego,stare błędy i to czego Horngacher go nauczył poszło!U Żyły widać brak dyscypliny i skacze jak mu wyjdzie i się chce.No i Kamil tylko trzyma się ,ale On to tego Dolezala pewnie nie słucha za wiele,ma problemu tej zimy,ale wie że Czech mu nie pomoże i sam kombinuje bazując na swoim do
(09.03.2020, 18:23)
fan skoków 886
Stoch po RAW AIR
(09.03.2020, 18:22)
Broski
Ciekawi mnie jak Fanka wytłumaczy prowadzenie swojego ulubieńca, które jest jawnym kantem. Koudelka skaczący wcześniej ma skoczyć 132 z wiatrem z przodu i nie puszczają go, wiatr zmienia się na tylny i Romana nie ma w drugiej serii. Tuż po nim Ajzenbiśla ma skoczyć 133 z wiatrem z przodu i już go puszczają. Jeszcze mu policzyli wiatr z tyłu, gdy ewidentnie wiało mu z przodu. Oszustwo, nic więcej. Kolejni zawodnicy nie mieli jak doskoczyć, bo żeby objąć prowadzenie trzeba było skoczyć kilka metrów za HS. Kubackiego to już w ogóle skrzywdzili, bo czekali aż mu się wiatr na tylni zmieni.
(09.03.2020, 18:22)
fan skoków 886
@Hej
nie jestem za zwolnieniem Dolezala to świetny trener
(09.03.2020, 18:22)
KIBIC
Kamil Brawo!!!
(09.03.2020, 18:21)
Hej
Skoro tylko narty Stocha jechały to jest jak jest. Ktoś chce zwolnić Dolezala?
(09.03.2020, 18:20)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Lillehammer: Prevc powraca na zwycięską ścieżkę. Lindvik liderem Raw Air
PŚ Lillehammer: Prevc powraca na zwycięską ścieżkę. Lindvik liderem Raw Air

PŚ Lillehammer: Prevc powraca na zwycięską ścieżkę. Lindvik liderem Raw Air

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich