fan skoków85Wyniki konkursu drużynowego w Vikersund według średniej wyników z treningów i kwalifikacji+ noty za styl z kwalifikacji *2:
1.Norwegia 1587,4 pkt.
2.Niemcy 1485,6 pkt.
3.POLSKA 1448,4 pkt.
4.Słowenia 1425,0 pkt.
5.Japonia 1366,0 pkt.
6.Austria 1276,8 pkt.
7.Szwajcaria 941,2 pkt.
8.Rosja 807,0 pkt.
9.Włochy 696,0 pkt.
(24.05.2018, 17:26)
.@Malgosia: Fakt.
(18.03.2018, 00:26)
marmiCo do frekwencji w Norwegii to mam proste wytłumaczenie.
Norwegia jest potęgą w sportach zimowych o czym świadczy choćby fakt, że wygrała klasyfikację medalową igrzysk. Oni mają całą masę konkurencji, w których rządzą. Także wolą wybrać się tam, gdzie spodziewają się zwycięstwa czyli np. na biegi. W skokach są mocni, ale jednak nie najlepsi obecnie (tzn. drużynowo są ale to jednak sport indywidualny głównie, to nie hokej :)
Co prawda np. w Oslo mogliby po biegach pójść na skoki ale większość zapewne wolała wrócić do domów i się ogrzać, w końcu to parę godzin na mrozie, lub świętować zwycięstwa :)
Pamiętajmy też o tym, że Norwegowie to niezbyt liczny naród no i musieliby zapłacić więcej za bilety.
Teraz weźmy Polaków. My nie mamy nic w sporcie zimą poza skokami, także kto może wali na skoki, tu spodziewamy się zwycięstwa czy choćby podium. Polaków jest też kilka razy więcej ogólnie, także w Norwegii jest ich ponad 100tys. plus jeszcze fani przyjeżdżający z kraju.
Stąd myślę jest tak, że połowę czy większość kibiców na skoczniach w Norwegii stanowią Polacy. W Niemczech zresztą jest trochę podobnie, tyle że Niemców jest 15x tyle co Norwegów więc tam jednak nie dominujemy na trybunach :)
(17.03.2018, 13:21)
MalgosiaTak, tylko wtedy w Austrii 4 grupę zamykał Hayboeck, a nie najsłabszy z całej czwórki, który większość sezonu brał udział w coc.
(17.03.2018, 12:17)
Julianwreszcie Piotrek już nie mogłem się doczekać kiedy będzie w drużynówce.Ale jest.Czy tylko mi się zdaje że rekordy polaków padają podczas drużynówki
(17.03.2018, 11:53)
.@No: Przecież na IO też był w I grupie...
(17.03.2018, 11:05)
No@Lizakowaty
Zgadzam się , nie możliwe że Kraft jest w 1. grupie. Aszen się z Kraftem pomylł
(17.03.2018, 10:39)
kibic (fan Zografskiego)@Fan Stocha: chciałem podkreślić, że prestiż idzie w parze z pieniędzmi.
(17.03.2018, 10:37)
mechalo13Trochę dziwne że wzieli Żyłę zamiast Kota. Pierwsze wyjaśnienie jest takie że ostatnimi czasy Żyła skacze o wiele lepiej w konkursie niż w kwalifikacjach i treningach. Drugim może być to że Piotrek to jednak lepszy lotnik w teorii, a raczej za takiego był uważany.
(17.03.2018, 10:23)
svdI bardzo dobrze że nie wystąpi chwiej Leje dzięki temu mamy podwyższoną poprzeczkę i prawdopodobnie skończy się jak na igrzyskach, ja nie lubię jak mamy za łatwo, za dużo osób w komentarzach żerowało na tym że Leyhe ma słabą psychikę i spuszczało się nad tym jacy to my zaczopiści jesteśmy bośmy pokonali Niemców z chwiejem Leyhe w składzie.
Leyhe to taki ich Mateja
(17.03.2018, 08:54)
Fan Stocha @kibic (fan Zografskiego) jestem fanem tenisa to nawet mi nie musisz o tym mówić ;). Przecież ja właśnie napisałem w komentarzu, że pieniądze są ważne więc nie bardzo rozumiem o co Ci chodziło.
@??? Nie wiem czy można mówić o prestiżu jakiegoś wydarzenia które odbywa się dopiero 2x. Prestiż dane wydarzenie zyskuje dopiero z upływem czasu i kolejnych edycji. Ale o potencjale i ogromnych pieniądzach jak najbardziej :).
@Kuba Dawicki dla kibica będzie się liczyć to do czego skoczkowie będą się staraniej przygotować i o czym będą mówić, że im zależy na wygranej. Jeżeli najlepsi skoczkowie zaczeliby rezygnować z T4S albo traktowali to jak przyjemny dodatek. A nie jako samo w sobie osiągnięcie. To żadna tradycja go nie uratuje.
(17.03.2018, 08:20)
Kuba Dawicki dla skoczków to może i jest bardziej prastiżowe to za co więcej płacą, no ale dla kibiców liczy się tylko TCS, tak samo jak np. w biegach Tour de Ski. a co do Pucharu Narodów to jest ważny, nawet bardziej niż Kula za loty, ponieważ jest tak jak Kryształowa Kula jest przyznawana indywidualnie, to Puchar Narodów jest dla kraju.
(17.03.2018, 07:55)
???Ostatnio nawet Stoch zasugerował,że Raw Air jest bardziej prestiżowy od TCS.No i ma rację.W zawodowym sporcie chodzi o pieniądze,a te w Raw Air są zdecydowanie wyższe niż w TCS.
(17.03.2018, 07:29)
kibic (fan Zografskiego)@Horus: Nie ma co porównywać Turnieju Nordyckiego do RA. Ten pierwszy to był cykl konkursów luźno powiązanych sumowaniem punktów, z którego istnienia nie wszyscy zdawali sobie sprawę. W przypadku RA mamy do czynienia z nowatorską formułą: wliczanie punktów z kwalifikacji, intensywność i z odpowiednią promocją, przejawiającą się np. w oprawie graficznej, wyraźnie sugerującej, że mamy do czynienia z odrębnym cyklem. Do tego dochodzą wysokie nagrody, niezbędne do budowania prestiżu. Mam nadzieję, że uda się to pociągnąć, pomimo problemów jakie napotykają organizatorzy. No i dziwne jest to, że frekwencje na zawodach robią przede wszystkim Polacy. Co za ludzie z tych Norwegów, mają fajne zawody, dobrych zawodników a d... nie chce się ruszyć na skocznie. W Polsce, Austrii czy w Niemczech każde zawody mają pełne trybuny a ci podniecają się astmatykami biegającymi na nartach.
(17.03.2018, 07:22)
kibic (fan Zografskiego)@Fan Stocha: Pieniądze w sporcie są ważne, np. nagrody w tenisowym wielkim szlemie są gigantyczne.
(17.03.2018, 06:55)
Fan Stocha Zgadzam się z @kibic (fan zografskiego) ładnie to ujął. Ja od siebie dodałbym nieporównywalne pieniądze to również, a może przede wszystkim będzie miało wpływ na prestiż imprezy. Oczywiście o ile uda się zebrać pieniadze na kolejne imprezy i czy i jak wpłynie to na wysokość nagród w T4S oby budżet sie zdecydowanie powiększył, bo szkoda by było takiej pięknej tradycji.
Co do W5 i Planica7 mnie się to bardzo podoba jak każde urozmaicenie i dodatkowe trofeum o które będą walczyć zawodnicy. U nas były plany czegoś podobnego, ale jak to u nas nie wyszło, a szkoda...
(17.03.2018, 06:25)
TomekJa to nawet przez chwile myślałem że może wezmą Wolnego do składu - co by mnie mile zainteresowało. ...no ale 20 metrów różnicy zrobiło swoje.
(17.03.2018, 02:02)
Horus@kibic (fan zografskiego)
No nie wiem, czy RA kiedykolwiek doskoczy do poziomu T4S. To już trzecia próba Norwegów, by zmierzyć się ze sławą T4S. Wcześniej próbowali z Turniejem Norweskim (1958-1980) i Turniejem Nordyckim (1997-2010). I wszystko na darmo, bo prestiżu i historii nie da się kupić.
A swoją drogą to ostatnio dowiedziałem się, że w tym sezonie czeka nas jeszcze jeden taki wydumany turniej. Otóż jest to "Planica 7" i - jak można się domyślić - będzie słoweńską odpowiedzią na Willingen 5. Średnio podobają mi się te sztuczne byty, ale cóż poradzić...
(16.03.2018, 23:47)
kibic (fan zografskiego)Właśnie ten Puchar Narodów tak mnie podnieca jak puchar złotych gaci. Co do Raw Air to ten turniej zapowiada się, że kiedyś zostanie klasykiem. Jeśli to nie upadnie, to za kilka/kilkanaście lat, zwycięstwa w nim, będą traktowane jak zwycięstwa w TCS. Raw Air to ciężki turniej, który trzeba wytrzymać kondycyjnie. Trzeba skakać cały czas daleko i równo, jednocześnie poprzez swą długość, pozwala mieć chwilę słabości, która nie spowoduje przekreślenia całej pracy. Bardzo ciekawy turniej, w przeciwieństwie do miałkiego Willingen Five.
(16.03.2018, 23:02)
Kuba Dawicki @kibic (fan zografskiego)
chyba zapomniałeś o Pucharze Narodów. Raw Air to tylko pic dla skoczków, żeby więcej zarobili, dla kibiców takie turnieki jak Willingen Five czy ten raczej nie podniecają.
a co do konkursu, to dobrze, że nie ma tych słabiutkich Kazachów, nie wiem dlaczego oni nie skaczą w PK, tylko męczą i kompromitują w 1. lidze.
(16.03.2018, 22:52)
Fileep86Włosi nie mają szans z Rosjanami, w kwalach przegrali około 100 pkt. Musiałby Korniłow albo Klimow zawalić bardzo i do tego pewnie przydałby się trochę lepszy występ Colloredo.
(16.03.2018, 22:40)
kibic (fan zografskiego)Ależ będą jutro emocje w zawodach o Puchar Złotych Gaci. Ciekawe, kto był taki "mądry" i wymyślał drużynówki w turnieju indywidualnym?
(16.03.2018, 22:34)
troololŻeby wiało pod narty jutro to zobaczymy znowu fajne loty(np nowy rekord colloredo)
(16.03.2018, 22:31)
AshCieszę się, że trener w końcu postawił na Piotrka! W ostatnim czasie idzie mu lepiej i dobrze, że zostało to zauważone. Chłopak będzie miał okazję pokazać, co potrafi.
(16.03.2018, 22:20)
kelemeleCzy Włosi dadzą radę postawić się Rosjanom w walce o 8 miejsce? Kto będzie miał większych hamulcowych?
Dellasega v Romashov i Bresadola v Nazarov mogą być kluczowe
(16.03.2018, 21:53)
placek08Ostatnio lepszy był Żyła. Zobaczymy, co pokaże. Walczymy o 2.
(16.03.2018, 21:27)
LizakowatyAschenwald w czwartej grupie? Mam nadzieję, że to jakiś błąd, bo raczej jest to mało prawdopodobne.
(16.03.2018, 21:26)
Ciekawydziwne Kot był lepszy dziś od Zyły ;
i nie łapie się do drużyny?dlaczego ?
(16.03.2018, 21:22)
JacekKatosPierwsza i trzecia seria - bardzo trudna dla naszych. Myślę że najcięższy orzech do zgryzienia (biorąc pod uwagę oczekiwania) może mieć Kubacki.
(16.03.2018, 20:53)
kuba.923Faworytami do odpadnięcia są Włosi
(16.03.2018, 20:49)
m3gŻeby go tylko za bardzo w bok nie zniosło he he
(16.03.2018, 20:46)
Patryk 457Według mnie dobra decyzja bo Piotrek lata lepiej na mamucie a w RA udowwadnial ze w konkursie idzie mu znacznie lepiej niż w kwali i treningach
(16.03.2018, 20:39)