PrzyszłośćSzkoda , że Kubacki już nieskacze tak dobrze... ( W Trondheim i Vikersund )
(18.03.2018, 13:34)
placek08Protokół na stronie FISu w skijumping/results któryś z PDFów.
(13.03.2018, 16:52)
mc_auralPolycio dzieki :)
marmi dzieki :) Gdzie znajde ten protokol? :)
(13.03.2018, 16:47)
marmi@mc_aural
Wystarczy sprawdzić protokół FIS, tam masz wszystkie dane, można sobie porównać z innymi skoczkami.
(13.03.2018, 11:37)
TomaszJaki będzie wiatr w porze konkursu ? Pod narty czy w plecy ? Wie ktoś ?
(13.03.2018, 10:32)
Slawkusmiędzy 2 a 30 miejscem 5,5m różnicy - ciasno więc będzie ciekawie
(13.03.2018, 10:25)
Fanka@ Derek
A czy jako wierny kibic skoków od 2001 r. pamiętasz, żeby kiedykolwiek Kamil lub Dawid przedwcześnie popadali w euforię? Śmiem twierdzić, że gdyby np. Kamil przed ostatnim konkursem sezonu miał 99 pkt przewagi nad drugim zawodnikiem (oczywiście w tym sezonie będzie mieć znacznie więcej, to tylko takie rozważanie teoretyczne), nie powiedziałby, że KK już jest jego.
Wynik kwalifikacji świetny, Dawid sprawił sobie i kibicom piękny prezent urodzinowy. Gratulacje, powodzenia dzisiaj.
(13.03.2018, 09:52)
TomaszWie ktoś jaki może być wiatr w porze konkursu ? Pod narty czy w plecy ?
(13.03.2018, 09:13)
DerekDo Kamila i Dawida: po stokroć Wam gratuluję tego, co już osiągnęliście. Jednakże jako wierny kibic skoków od 2001 roku apeluję, żebyście przedwcześnie nie popadali w euforię. Licho nie śpi, o czym przekonaliście się w Oslo. Do końca sezonu jest tak blisko i tak daleko a przed Wami "mamuty".
(13.03.2018, 06:58)
Polyciomc_aural rozbieg nie był obniżany tylko np Kraft miał 8.9pkt za wiatr i wyższe noty, ogólnie wszyscy zawodnicy przed sato mieli dodane po kilka pkt za wiatr i wyższe noty
(13.03.2018, 06:38)
mc_auralPo raz drugi sie pytam, czemu Sato dopiero 7-my? Noty po 18,00, druga odleglosc, -0,2 za wiatr. Inni mieli tak duzo dodane za wiatr? Byla zmiana rozbiegu? Czy co? Nie mam eurosportu a jak sie pytam olewacie :(
(13.03.2018, 05:19)
YwaksalPamiętajmy że Raw air liczy się punkty uzyskane za skoki a nie punktu za zajęte miejsca, więc Dawid nic nie stracił dziś przez Kamila, tylko zyskał w stosunku do innych skoczków
(13.03.2018, 01:07)
M.Tu nie chodzi o to, że nie jara fakt, ze Stoch jest w czymś najlepszy na świecie, tylko w tym, że jest najlepszy i nie ma obecnie nikogo, o kim można byłoby powiedzieć: "Stoch pokonał rewelacyjnego XYZ!". Byłaby to też większa radość dla samego Kamila. On głupi nie jest i wie, że przy obecnej formie rywali po prostu musi wygrywać. Szkoda, że nie ma z kim rywalizować, że jego największym przeciwnikiem jest wiatr, tylko tyle i aż tyle.
(13.03.2018, 00:55)
xDAle rak w tych komentarzach. Widać, że siedzą tutaj dzieci. Z jednej strony to dobrze, bo widać, że skoki cieszą się popularnością wśród młodszych, a z drugiej żal patrzeć, jak tępe pokolenie mamy. Ja za czasów eksplozji Małysza nie byłem taki głupi xD
(13.03.2018, 00:52)
Bartt@ Marco
ty na poważnie piszesz, czy trollujesz? Znaczy co, według ciebie w latach 2004-06 i potom 2008-09 Małysz skakał słabo bo to skromny facet i nie chciał był pazerny, więc dał innym powygrywać i właśnie to, że nie dominował przez cały czas, a miewał słabsze sezony świadczy o jego klasie? :)
Ciekawe podejście.
(12.03.2018, 23:41)
madziulaNie rozumiem, zawsze tyle osób zrzędziło, że Kamil nie jest typem dominatora, a gdy teraz pokazuje, że właśnie jest, to narzekają, że sezon nudny i beznadziejny, a co gorsza zarzucają mu jakąś pazerność (haha).
Ja tam jestem dumna, że Kamil jest teraz w takiej formie, że bije rywali na głowę i tak naprawdę tylko loteryjne warunki są w stanie go pokonać.
(12.03.2018, 23:31)
marmiTych co nie jara fakt, że Polak jest w czymś najlepszy na świecie miażdżąc przy tym rywali radzę, żeby sobie ten sezon już odpuścili.
Nigdy nie pojmę takich ludzi, ale rada dla nich dobra moim zdaniem.
Zawsze można się też ekscytować tym, kto zajmie pozostałe miejsca na podium. Albo tym, czy Stocha zdmuchnie na zeskok.
(12.03.2018, 22:25)
M.Ten sezon jest tak beznadziejny, że już nie da się tego oglądać:(
Naprawdę ciężko nie zgodzić się z ??? Stoch ma talent, reszta to nieudacznicy, którym rzadko kiedy wyjdą dwa dobre skoki.
(12.03.2018, 22:02)
DaniloMarco uspokoisz się ?
(12.03.2018, 21:40)
marco4 lata temu zdobyl kule a sezony 2015-2016 a wszczegolnosci 2016 to slabe sezony
(12.03.2018, 21:31)
,Cztery
(12.03.2018, 21:22)
,@marco
Trzy lata temu zdobył KK
(12.03.2018, 21:22)
marcoStoch moglby dac szans wygrac kubackiemu a nie tylko i no on zgarnia wszystko ma juz wszystko wiec powinien powinien powiedziec dosc malysz mial wszystko i mial jeden cel zloto ktorego mu sie nie udalao bo jkaby byl pazerny jak stoch to by wicej wygral ale malysz to byl gosc skromny a stoch to o wszystko sie wkurza i taki smujtas i mruk z niego a malyszowi zawsze humor dopisywal moze osiagnal wucej od adama przy szczesciu i farcie ale poziomem to adamowi do piet nie dorasta 3 lata dominacji malysza a on co na koniec kariery dopiero zaczyna skakac przypomnijcie sobie MŚl w kulm 2016 jak 2 mistrz IO nie zakwalifikowal sie do konkursu i jego gesty ze mu nie wychodzi , dzięki malyszowi skacze bo to malysz aproponowal horngachera bo gdyby nie malysz to stoch dalej by sie walesal w 2 lub 3 dziesiatce tak jak 2- 3 sezony temu . Liczę że dawid pokaze swpj potencjal z lata i bedzie skakal lepiej od stocha a le to jest pazerny czlowiek dla ktorego kasa sie liczy
(12.03.2018, 21:20)
TomaszBrawo Kamil ! Piękny i daleki skok ! To była deklasacja ! Jeśli jutro będą równe i sprawiedliwe warunki dla wszystkich to Kamil swobodnie wygra.Brawo też Dawid ! Wszystkiego najlepszego w 28 urodziny ! Życzę Dawidowi jutro miejsca na podium ! Stefan i Piotrek powoli zaczynają pukać do czołówki . Kuba Wolny przyzwoicie , Maciek też tylko za często pojawia się ten skręt tułowia i przez to niestety traci na metrach ...
Jutro ciekawie zapowiada konkurs i oby odbył się w równych warunkach ...
Moje typy na jutro :
1.Stoch
2. Kubacki
3.Stjernen
(12.03.2018, 21:15)
Wojtasierda - Fan Kamila Stocha@Janusz40
W 100% się zgadzam. Mierzą wiatr gdy skoczek jest na belce. Jak na zeskoku się zmieni to niby nie ich wina. Tak komplikują skoczkowi oddanie dobrego skoku.
(12.03.2018, 21:11)
Janusz40Najwyraźniej coś nie jest tak z tymi czujnikami wiatru. Nie tylko Kamil był ofiarą, także Dawid i Wellinger. Powinien być pomiar (albo kilka) w rejonie zeskoku. Tak się składa, że przy dobrych (dla wszystkich) warunkach - to Kamil bije pozostałych na głowę. Oczywiście - teraz kiedy jest w świetnej formie.
Czasem bywa, że nasi zawodnicy wgrywają dzięki wiatrowi, dzięki temu, że kogoś wiatr przyziemił. To dzieło przypadku, ale jest jakiś margines do manipulacji. Powinno być więcej czujników wiatru i program wyłączający możliwość skakania przy wiatrach przyziemiajacych...
(12.03.2018, 21:06)
jbNajbardziej niszowy sport to sprint na 100 metrów w biegach - wszystkie medale indywidualnie w ostatnich latach zdobywali przedstawiciele dwóch krajów: USA i Jamajki. Po co ktoś to jeszcze w ogóle trenuje? ;)
A poważnie, to Jurek039 ma rację. W większości dyscyplin sportowych dominuje kilka krajów. A przy dyscyplinach zimowych trzeba jeszcze brac pod uwagę, że stratuje w nich praktycznie tylko północno-środkowa Europa, Ameryka Płn. i 4 kraje z Azji.
(12.03.2018, 20:53)
alucardTo tylko udowadnia jak potwornego miał wczoraj Kamil pecha.
(12.03.2018, 20:48)
SweetKAMIL NISZCZY RYWALI!! FANTASTYCZNIE!
(12.03.2018, 20:35)
SweetVLADIMIR DOBRA ROBOTA OBY WRESZCIE NIE MIAL PECHA W KONKURSIE
(12.03.2018, 20:34)
Sweetnie ponizaj ludzi,Antti zostal wylosowany przez fis do dyskwalifikacji, a normalnie awansowal byl okolo 30 miejsca.
(12.03.2018, 20:34)
OjojojojojjjjjPoziom współczesnych skoków Finlandii oddaje najlepiej klasyfikacja kwalifikacji. Kto by kiedyś pomyślał że Turcy będą lepsi od Finów...
(12.03.2018, 20:29)
DODERT@miedziane pociski
fin ma przy nazwisku DSQ dyskwalifikacja
(12.03.2018, 20:29)
DODERT@marco
będzie stochomania zobaczysz
(12.03.2018, 20:27)
DODERTotwarto azjatycki klub klepania buli
(12.03.2018, 20:26)
MARODAWID SUPER ZOGRAWSKI :) NIEZLY AKCENT :)
(12.03.2018, 19:59)
JacekKatosWSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO DLA DAWIDA. Aż "szkoda" że mu prezent zepsuł Kamil ;-). Super. Fajnie by było jakby Stefanek wrócił na koniec sezonu do tego co pokazywał przed Olimpiadą, a Kocisko żeby się w końcu pozbierało.
(12.03.2018, 19:58)
FruitBrawo Kamil, od Lahti przyszła spóźniona forma którą pewnie szykowali na IO. On teraz ich nokautuje jak Małysz za swoich najlepszych lat.
Musi teraz to wykorzystać, to jest jego czas aby gonić Małysza w statystykach ilości wygranych PŚ.
Przecież jeżeli wygra Raw Air i KK to, to będzie niesamowite co zrobił w tym sezonie!
Zgadzam się, on nie ma obecnie żadnej konkurencji. Cała reszta stawki jest na równi z resztą naszej kadry. Brawa dla Dawida, życzę mu aby wkońcu oddał takie skoki również w konkursie głównym.
(12.03.2018, 19:55)
NieLubięNiszowychSkoczkówPo prostu zawsze trzeba ujmować sukcesy Polakom, głosząc wszem i wobec, że to niszowe sporty i dlatego wygrywamy. To samo było w siatkówce.
Mąd re głowisie, a może pochwalicie się ile drużyn liczy się w Rugby, krykiecie ?
(12.03.2018, 19:49)
jurek039Adam w Oslo tez spadł z progu tez przez wiatr
(12.03.2018, 19:48)
TomekAdam był o tyle może ciekawszy że każdy skok był naprawdę jak u Johansona na 100%. Jak zepsuł to zepsuł ale 116 metrów to chyba 2 razy w Karierze skoczył i chyba raz 114.
(12.03.2018, 19:45)
jurek039Teoria ze w skokach sie łatwo wygrywa bo nie ma konkurencji jest żałosna bo jest sport techniczny i trzeba trochę wiedzy np. fizyki bo w Polsce technika to pies u nogi. Tu zawsze bohaterami byli humaniści. Nieznajomość np. matematyki jest w Polsce chlubą.
(12.03.2018, 19:44)
Fan ZografskiegoBrawo Vladimir! Najlepszy wynik w karierze w końcu w Lillehammer uzyskał,wiec powtórka z rozrywki wskazana! :))
(12.03.2018, 19:42)
hiro shimaTakie to były czasy w Ppolskim sporcie,Darocha ,Nycz więc młodzież doceńcie to co jest teraz,w Albertville był jeden punkcik,Ustupskiego w kombinacji:)
(12.03.2018, 19:37)
Miedziane PociskiNajlepszy Fin w Row Air 72-za 4 Kazachami między Turkami ,oj
(12.03.2018, 19:36)
Hiro shimaNawet w Norwegii już nie ma zainteresowania skokami,wszyscy tam wolą Svindala,Jansruda.A co do spadochroniarzy to nie śmiej się Jureczku,pamiętam czasy gdy co roku do 10 plebiscytu przeglądu sportowego wchodzili hurtowo lotnicy
:)
(12.03.2018, 19:34)
skokiSkoki Narciarskie , Skok w dal , Skok wzwyż , Skoki ze spadochronu ...
Ile tych skoków ? :XD
(12.03.2018, 19:33)
marcoByla malyszomania ale stochomani nie bedzie nigdy
(12.03.2018, 19:32)
marcostoch nie ma konkurencji popatrzcue na ere malysza mocni niemcy finowie autriacy kasai potem doszli norwegowie amman a stoch kogo ma freitga ktory pol sezonu trzymal ton . W dodatku te skoki zaczynaja robic sie nudne 2 razy bym nie powiedzial ze stoch co nie oszukuje bo to jest nie mozliwe ze tak skacze powinni go dawno sprawdzic , niestety ten sport traci swoje tradycje
(12.03.2018, 19:32)
jurek039Skoki ze spadochronu sa niszowym sportem a nie skoki. geniusz w tym sporcie i podobnych nigdy nie bedze najpopularniejszym sportowcem w zadnym kraju.
(12.03.2018, 19:29)
hiro shimaBo zdobył dwa złota igrzyska,uwierz mi gdyby Feuz lub Holdener zdobyły dwa złote medale na igrzyskach to oni byli by najpopularniejszymi sportowcami w Szwajcarii.A Ammann i tak nie ma szans z Federerem,prawdziwie światowym sportowcem.
(12.03.2018, 19:27)
jurek039To czemu amman zostaje najpopularniejszym sportowcem w Szwajcarii. Przy tak niszowym sporcie.
(12.03.2018, 19:25)
hiro shimaPrzykro mi Jurku ale łyżwiarstwo szybkie jest o wiele bardziej popularnym sportem niż skoki.Też bym chciał żeby jedyna zimowa dyscyplina sportu w jakiej się liczymy była najbardziej popularna ale nie możemy się oszukiwać,nie jest dobrze ze skokami w skali świata.
Skoki-Norwegia,Au stria ,Niemcy,Słowenia,Japonia i trochę my.
Łyżwy-Holandia,Norwe gia,Ni emcy,Rosja,Japo-nia,Korea,Chin y i co najważniejsze USA i Kanada.
(12.03.2018, 19:22)
jurek039Dzisiaj ,bula, ala za 10 lat moze byc inaczej. Dlatego szacunek ze próbują. Polskie skoczkinie tez dziś by skakaly na bulę przy Lundby.Ale niedługo będzie inaczej.
(12.03.2018, 19:22)
NielubięNiszowychSkoczkówTurcy i Kazachowie to powinni stworzyć jedną drużyne o nazwie "Bula"
(12.03.2018, 19:18)
F1F1 to niszowy sport bo wygrywają tylko dwie drużyny, od biedy trzecia raz na sezon
(12.03.2018, 19:15)
jurek039Niech Kamil wygrywa co moze forma nie będzie wieczna.
(12.03.2018, 19:15)
Ja@Demol
Kwintesencja polskich kibiców:-) Jak Stoch wygra, to wszystko super - ale jeśli skoczy słabiej, to nie wybaczymy gnidom, którzy go udupili XD
(12.03.2018, 19:12)
Wojtasierda - Fan Kamila Stocha@marmi
A omnie wszyscy zapomnieli ...
. .
_
(12.03.2018, 19:10)
hololomat@mc_aural
Niskie noty bardzo dostał i mało za wiatr dodane
(12.03.2018, 19:10)
tomek44Stoch dziś wjechał, wziął szczotkę od pani Wiesi i pozamiatał.Tutaj po prostu zmasakrował rywali i oby jutro były równe warunki.Oby dotrzymał to formę do końca sezonu.
(12.03.2018, 19:06)
jurek039@quiq łyżwiarstwo szybkie to tez niszowy sport bo tylko Holandia wygrywa . W sumie to wszystkie dyscypliny sa niszowe bo maja swoich mistrzow, którzy wszystkiich bija na głowę i nie maja konkurencji. Nie tedy droga. W większości dyscyplin rządzi kilka krajów reszta jest w tyle.
(12.03.2018, 19:06)
troololTo że hubera nie ma to dla mnie żadna sensacja. Już raz jednego dnia skakał świetnie by potem kwali nie przejść(patrz wisła/kuusamo)
No kazachstan robi postęp. muminov już podskakuje słoweńcom!
No i brawo vładek. Żeby to powtórzył
(12.03.2018, 19:02)
SkaczjaKamilKamil miał tyle przewagi nad drugim Kubackim, co Kubacki nad 25 Siegelem. Ale to jeszcze nie jest wygrany konkurs. Do tego jeszcze daleka droga, jak pokazał to niedzielny konkurs. To tak jak karny to nie gol.
(12.03.2018, 19:00)
mc_auralczy sato skakal z wyzszej belki?
(12.03.2018, 18:59)
DerekWczoraj byłem zdenerwowany po Oslo a dziś... Dziś wielkie gratulacje dla Kamila i Dawida. Dla Dawida dodatkowe życzenia. Dawidzie niech Cię dobry los prowadzi przez dalszą, dłuuuugą część życia. Życzę Ci wielkich sukcesów w skokach no i miejsc na najwyższym podium. Amen
(12.03.2018, 18:56)
xdxWszyskiego najlepszego Dawid , i skacz tak do końca
(12.03.2018, 18:56)
???@quiq
Tylko,że za czasów Małysza był niższy poziom.Stoch jest od niego o klasę lepszy.
Stoch jest najlepszym skoczkiem w historii stylu V.Nikt nie miał lepszej techniki od niego.Inna sprawa,że nie ma wielkiej konkurencji.Skoki to ultra niszowy sport,a styl V powszechnię obowiązuje od 1992 roku.
(12.03.2018, 18:55)
Arek@quiq masz racje:)))
(12.03.2018, 18:53)
marmiTo się nazywa miazga...
Z pozostałych rzeczy wartych wspomnienia znakomity skok Zografskiego, coś czuję że kibic (fan zografskiego) niedługo zostanie jego prawdziwym fanem, hehe
Poza tym największa niespodzianka to brak w konkursie Hubera, na szczęście wszedł Hilde na swój prawdopodobnie ostatni konkurs...
(12.03.2018, 18:52)
ArekBrawo:-) Dawid wszystkiego najlepszego:-D
(12.03.2018, 18:52)
quiqPrzypomnialy sie czasy Adama :)
(12.03.2018, 18:48)