Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Dziesięciu polskich skoczków wystartuje w piątkowych kwalifikacjach do niedzielnego konkursu indywidualnego w Zakopanem. W tym czasie dwóch innych Polaków wystąpi w Pucharze Kontynentalnym w Sapporo...

Chociaż w kwalifikacjach na Wielkiej Krokwi możemy wystawić dwunastu zawodników, to o udział w niedzielnym konkursie indywidualnym powalczy tylko dziesięciu - będą to skoczkowie kadry A (Kamil Stoch, Piotr Żyła, Dawid Kubacki, Maciej Kot, Stefan Hula, Jakub Wolny), kadry B (Aleksander Zniszczoł) oraz kadry C (Tomasz Pilch, Bartosz Czyż, Paweł Wąsek). Jednocześnie dwóch innych zawodników - Przemysław Kantyka i Krzysztof Leja - pojedzie do Japonii, by w Sapporo walczyć o punkty Pucharu Kontynentalnego.

Tym samym w najbliższy weekend odpoczywać będzie całkiem sporo skoczków trenujących w kadrach - Krzysztof Miętus (A), Bartłomiej Kłusek, Andrzej Stękała, Łukasz Bukowski, Krzysztof Biegun, Stanisław Biela (B), Kacper Juroszek, Karol Niemczyk i Damian Skupień (C). Zdaniem sztabów szkoleniowych ich obecna dyspozycja nie gwarantuje osiągnięcia dobrych wyników podczas zawodów tej rangi.

Aktualizacja:

Za pośrednictwem mediów społecznościowych początkowo powołany do składu Klemens Murańka poinformował, że z powodu choroby nie wystartuje w zawodach Pucharu Świata w Zakopanem. Tym samym nasza reprezentacja zostaje zmniejszona do dziesięciu skoczków.

W Zakopanem odbędą się dwa konkursy - w sobotę drużynowy, w niedzielę indywidualny. Treningi i kwalifikacje zaplanowano na piątek. Z kolei program Pucharu Kontynentalnego w Sapporo obejmuje trzy konkursy indywidualne (jeden na obiekcie normalnym, dwa na dużym).

Puchar Świata Zakopane
 
26 stycznia 2018 (piątek)
11:00
odprawa techniczna
16:00
oficjalny trening (dwie serie)
18:00
kwalifikacje
 
27 stycznia 2018 (sobota)
15:00
seria próbna
16:00
konkurs drużynowy
 
28 stycznia 2018 (niedziela)
15:00
seria próbna
16:00
konkurs indywidualny

Puchar Kontynentalny Sapporo
 
25 stycznia 2018 (czwartek)
12:00
odprawa techniczna
 
26 stycznia 2018 (piątek)
0:30
oficjalny trening (HS-100)
1:30
seria próbna (HS-100)
2:30
konkurs indywidualny (HS-100)
 
27 stycznia 2018 (sobota)
0:30
oficjalny trening (HS-137)
1:30
seria próbna (HS-137)
2:30
konkurs indywidualny (HS-137)
 
28 stycznia 2018 (niedziela)
1:00
seria próbna (HS-137)
2:00
konkurs indywidualny (HS-137)
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2018 - wszystkie artykuły
Komentarze
troolol
jak taki mądry to poleć tam i skocz
gdyby taki stękała czy miętus skakał to byłoby to pośmiewisko na cały świat. Poza tym aby startować w pś trzeba mieć minimum jeden punkt z tąd lub jeden punkt z pk z tego lub zeszłego roku nie pamiętam dokładnie jak to było ale jakoś tak. Po rozważeniu tycg wymagań zostają biela,stękała,miętus i biegun. i czy ty byś któregoś z nich wystawił? raczej nie
(26.01.2018, 00:57)
Borsuk
A tak w ogóle to prawda jest taka, że wizy do Japonii i bilety lotnicze trzeba było wykupić dawno temu, więc decyzja kto ma jechać zapadła też już dawno temu i zadecydowały względy ekonomiczne czyli dziadowskie oszczędności. Najtaniej byłoby w ogóle nie jechać do Japonii.
(26.01.2018, 00:26)
Borsuk
O to mi chodzi, że walczymy o jakieś przyszle dodatkowe miejsca w CoC, przy czym nie odsadzamy pełnej puli ani w PS ani w PK. Walczymy o coś na przyszłość czego nawet juz teraz nie jesteśmy w stanie sensownie zagospodarowac. Jest najważniejsza w sezonie impreza w kraju i jakas szansa dla zaplecza na pokazanie się a my dwóch wysyłamy do Azji a resztę na trybuny w Zakopanem. Skoro PK jest taki ważny to dlaczego wystawiamy tylko dwóch? A jeśli wycieczka do Japonii jest za droga to po co w ogóle jedziemy, zamiast wystawić ich na najważniejszych zawodach w kraju. To się nie trzyma kupy, a zawodnicy nie są po to by zdobywać jakieśtam 5 miejsce w CoC, zwłaszcza jeśli nie mamy nawet 4 dobrych na zawody w CoC w Japonii to po co nam 5 miejsce w tym CoC?
(26.01.2018, 00:22)
znawca
@Borsuk o co ci chodzi? Po pierwsze nie utrzymać bo obecnie mamy 4 miejsca tylko wywalczyć 5-te i jedzie w tym celu kantyka takie ma zadanie. Leja przy okazji by im było raźniej. Reszta skoczków którzy by tam mogli zapunktować wystapi w kwalifikacjach w zakopanym. Miejsca potrzebne będą na przyszły period bo nawet J. Wolny będzie delegowany na CoC
(25.01.2018, 23:08)
Borsuk
Walczymy o miejsca w CoC, żeby utrzymać 5 miejsc startowych, po czym na zawody jedzie 2. To po kiego grzyba nam te miejsca? Gdzie tu sens? Niewystawianie pelnej kwoty narodowej to zwykłe marnotrastwo, a jeśli jest taka nędza, że aż nie mamy 12 zawodników, to może by tak w końcu poszukać przyczyn i coś z tym zrobić. W końcu ktoś za to bierze pieniądze...
(25.01.2018, 22:55)
Pawmak
@ jb
No właśnie, na uniwersjadzie i w FIS Cup startuje się w ramach kariery, a w tym sezonie nawet na MP (ani na FIS Cup w Zakopanem) nie wystąpił (choć deklaracji o końcu nie znam, a na stronie FIS nadal ma status aktywny).
(25.01.2018, 21:13)
znawca
Idea przeliczników wiatru jest dobra tylko wymaga dopracowania, bo uśredniony czynnik wiatru nie oddaje warunków. Np: jeżeli na skoczni k120 mamy kilka wiatromierzy powiedzmy jeden na progu drugi na buli trzeci na 100metrze i tak co 10 m aż do HS to zawodnik skaczący 115m nie może mieć wyliczanego wiatru ze wszystkich wskaźników bo wtedy wyliczana jest jakaś absurdalna wartość.
Proponowałbym Fis-owi zlecenie wykonania takiego systemu naukowcom z instytutu.
(25.01.2018, 20:59)
znawca
@Hala no to jeszcze niech w samych slipkach skaczą i tym samym skończą się oszustwa na kombinezonach. Zastanów się co piszesz...
(25.01.2018, 20:40)
HALA
Głupi wiatr i przeliczniki , chce żeby w halach skakali. Skocznie sie obuduje czymś i już będzie hala. Pamiętacie , jak na ostatnich MŚWL bawili sie belkami
(25.01.2018, 20:24)
jb
@Pawmak Przecież napisałem, że ostatni jego start to uniwersjada w lutym 2017 r. W tamtym sezonie Jakub Kot wystąpił jeszcze chyba tylko w MP. Od roku nigdzie nie wystartował. Z tego, co wiem, to pracuje i studiuje, na dodatek ma 10 miesięczne dziecko na utrzymaniu. Gdzieś mówił, że start na uniwersjadzie ma być jego ostatnim.
(25.01.2018, 19:27)
Zdenek
Moim zdaniem Biegun i Stekala powinni wystąpić w PS Zakopane
(25.01.2018, 18:45)
Pawmak
@ jb
Zależy, co to znaczy kariera. W każdym razie w zeszłym sezonie jeszcze był czynnym zawodnikiem (i nie na tej zasadzie, co np. Szwedzi startujący w mistrzostwach kraju po zakończeniu kariery), a w tym sezonie już chyba w ogóle nie skacze.
(25.01.2018, 18:30)
CinyCH2
@nieznany
przyznaję Ci rację w 100%
(25.01.2018, 17:52)
CinyCH2
@placek08
Fakt, Kraft nie był anonimowy zawodnikiem, chciałem tylko podać przykład, że zawodnik z grupy narodowej też potrafi zrobić wynik. Ja nie mówię że Stękała czy Biegun stanieli by na podium, ale nie startując nie osiągnął na pewno nic, a przecież znają tą skocznie, więc zawsze tliła by się nadzieja :)
(25.01.2018, 17:51)
nieznany
Stefan Kraft zaczal swoja przygode z PS od udzialu w krajowce w 2012. Odpadl w kwalifikacjach, zajmujac 63. lokate na 67 sklasyfikowanych zawodnikow, przegrywajac m.in. z dwoma Kazachami.
Dwa dni pozniej byl tylko nieznacznie lepszy, zajal 54. lokate w gronie 62 skoczkow, przegrywajac po raz kolejny z Kazachem.
Kraft mial szczescie, ze nie byl w kadrze Polski, bo zapewne nie dopuscili by go do startu, bo "obecna dyspozycja nie gwarantuje osiągnięcia dobrych wyników podczas zawodów tej rangi"
.
(25.01.2018, 17:50)
jb
@Jacek Katos Jacy młodzi? Wskazałem niżej, że żaden z młodych (poza zgłoszonymi) nie ma prawa startu w PS. Mają je tylko niespełnieni półemeryci.

@Pawmak J. Kot zakończył karierę po sezonie 2014/15, od tego czasu skacze jedynie amatorsko w pojedynczych zawodach (podobnie jak Ł. Rutkowski), ostatnio na uniwersjadzie. Kastelik podobno ostatnio trenował w październiku, zapowiadał nawet start w Lotosie, ale podobno do dzisiaj nie wznowił treningów.
(25.01.2018, 17:48)
placek08
@CinyCH2
Może i masz trochę racji, ale wtedy Kraft miał na koncie już 5 zwycięstw w CoC. A u nas jest problem z punktami FisCup.
(25.01.2018, 17:46)
CinyCH2
Powiedzcie mi, czy Stefan Kraft nie wystąpił w austriackiej części TCS jako zawodnik z grupy narodowej, po czym w Bischofshofen zajął 3 miejsce i od tego zaczęły się jego sukcesy. Myślę, że skoro mamy możliwość wystawienia zawodnika, to powinniśmy z niej skorzystać. Może akurat któryś wyskoczyłby jak Ziobro w Engelbergu...
(25.01.2018, 17:39)
znawca
Daniel Andre Tande nie wystapi, ciekawe kogo dokoktuja do składu
(25.01.2018, 17:16)
Jacek Katos
Taka możliwość to nie okazja dla nas zobaczenia o dwóch reprezentantów więcej, ale dla młodych, dla których taka konfrontacja na zawodach tej rangi może być bardzo ważnym punktem w zdobywaniu doświadczenia i nauki na przyszłość. I nawet gdyby mieli spieprzyć swoje skoki to przegrywać też trzeba się nauczyć (czyt. podnosić z porażki). Zła decyzja.
(25.01.2018, 17:02)
Pawmak
Jeszcze Kastelik, Kłusek i J. Kot, ale oni chyba przynajmniej w tej chwili nie skaczą (też właśnie nie wiadomo, ale na to wygląda). Z wymienionych pewnie Biegun i Stękała. Jeden wygrał konkurs PŚ, drugi był raz 6. Bez przesady - jeśli nawet prawdopodobnie się nie zakwalifikują, to co z tego? Może akurat, a korona Polsce z głowy nie spadnie, jeśli jacyś skoczkowie będą pod koniec stawki w kwalifikacjach...
(25.01.2018, 16:52)
jb
Ci, którzy chcą młodych w kwalifikacjach, niech wskażą,kogo widzieliby na tych dwóch dodatkowych miejscach w kwalifikacjach. W grę wchodzą następujący zawodnicy mający prawo startu w PS: Miętus, Stękała, Biegun, Biela, Ł. Rutkowski - i to wszystko. Nikt z innych jeszcze startujących nie ma prawa, żadnej młodzieży, żadnego debiutanta. No więc który z nich powinien walczyć o to, aby nie być ostatni w kwalifikacjach?
(25.01.2018, 16:44)
Fanka
@ tlen
O ile w ogóle będziesz miał za kogo ściskać kciuki. Podobno są niekorzystne prognozy pogody. Zatem może być taka sytuacja, jak w 2015 r., kiedy piątkowe kwalifikacje przełożono na niedzielę. Ale z drugiej strony - nie miałabym nic przeciwko pełnej powtórce z 2015 r., jeśli chodzi o wyniki ;-).
(25.01.2018, 13:11)
tlen
Leja w Japoni odda 6 skokow konkursowych i co najmniej 6 treningowych-próbnych. W Zakopanem , prawdopodobnie, jeden w kwalifikacjach i dwa probne.. Ma tez spore sznse na zdobycie punktów, kto wie? Moze nawet tylu by zalapac sie do 50 tki? To mozliwe trzy konkursy trzy razy miejsca w pierwszej piatce i juz:)
Co prawda obsada silna, ale.. neiliczna-41 skoczkow. To dobra decyzja, jak sie sparwdzi to za chwile dlugi period Pk i tam bedzie mial pewne miejsce.
Jako kibic zas, nei potrafie zrozumiec decyzji o nie obsadzeniu wszystkich miejsc. chcialbym 12 razy zaciskac kciuki , w kwalifikacjach , a nie tylko 10:)
(25.01.2018, 12:49)
M.
Mówienie, że Kantyka i Leja będę chcieli kończyć kariery przez takie sytuacje jak ta - że teraz jadą do Sapporo jest obrazaniem ich.
(25.01.2018, 12:17)
asd
I oto mi chodzi o psychike zawodnika ma się wykazać psychiką jak gladiator przez te 4 dni :D
(25.01.2018, 11:58)
CinyCH2
@asd
Widzę w tym pomyśle dużo problemów logistycznych, taką grupę ludzi trzeba gdzieś zagospodarować, a z reguły w pobliży skoczni zazwyczaj przestrzeń jest ograniczona. Po drugie czas trwania takiego konkursu (250 skoczków) powoduje, że pierwszy i ostatni skoczek mogliby skakać w warunkach diametralnie odmiennych, co nie pozwalało by oceniać poziomu zawodników obiektywnie.
(25.01.2018, 11:51)
asd
Dla mnie ogromną atrakcją byłby konkurs raz do roku w którym w I fazie kwalifikacji startuje 250 skoczków, w II fazie 100, i III konkursie głównym 50-ciu 3 dniowy maraton sprawdzanie psychiki najlepszych (KAŻDY SKOK WLICZANY W NOTĘ ŁĄCZNĄ!).
Co wy na to? Chodiz o popularyzacje skoków na świecie!!!
(25.01.2018, 11:42)
Fileep86
Ludzie, jakich młodych?! Przecież wszyscy juniorzy z prawem startu w Pucharze Świata są zgłoszeni! Kantyka leci robić limit do Sapporo, pewnie bardziej opłacało się go wysłać w duecie z Leją niż samego. Jaka jest sytuacja Kastelika to chyba wiadomo. Kogo więc wy chcecie wystawić, 23/4 latków, którzy mają problem z punktowaniem w FIS Cup? Po co?!
(25.01.2018, 10:27)
Fanka
@ grzegorz11, zielu, nieznany
Macie rację. Nawet, gdyby tych 2 brakujących zawodników nie weszło do konkursu głównego (lub nie zdobyli punktów - bardzo rzadko zdarza się, żeby zawodnik w swoim debiucie w PŚ od razu zapunktował), mogliby zadebiutować na dużej imprezie. Takie doświadczenie to kolejny ważny krok w rozwoju młodego sportowca.
I taka ciekawostka: spośród zawodników, którzy byli zgłoszeni ostatnio na Mistrzostwa Świata w Lotach w swoim pierwszym występie w konkursie PŚ w Zakopanem punkty zdobył jedynie S. Hula. To było 12 lat temu.
(25.01.2018, 10:21)
grzeegorz11
Rozumiem, że do Japonii pojechało tylko 2 skoczków ze względu na poziom i wysokie koszty. Ale w Zakopanem i tak będziemy mieli przedskoczków to można zgłosić tych co są uprawnieni do występów w Pucharze Świata. Koszty żadne a zaliczą chociaż start.
(25.01.2018, 10:08)
grzeegorz11
Niemcy, Austriacy czy Norwegowie zawsze wykorzystują limit.
Wstawić do kwalifikacji tych co zapunktowali w FIS w Planicy lub nawet innych. Co nam szkodzi. Najwyżej nie wejdą do głównego konkursu.
(25.01.2018, 10:06)
zielu
@MM @nieznany Zgadza się. Wstawić dwóch młodych. Przynajmniej będą mieli zaliczony debiut w PŚ , nawet jak ich przygoda skończy się na kwalifikacjach. Lepszej okazji nie może być - na "swojej" skoczni, dopingowani przez naszych kibiców. A ze strony PZN praktycznie brak kosztów, nie trzeba płacić za przeloty, hotele.
(25.01.2018, 09:43)
nieznany
Kolejna blazenada PZsNm. Nie dac poskakac na SWOJEJ skoczni w obecnosci SWOICH kibicow dwom zawodnikom, ktorzy sa na miejscu. To znakomita recepta na zawieszenie/zakonczenie karier przez kolejnych skoczkow.
Nie gwarantuja wynikow? A kto bedzie sie skupial na wynikach skoczkow nr 11-12? Ktos ich zauwazy?
To od postawy Stocha, ewentualnie jego kolegow z medalowej druzyny MSwL zalezy czy weekend w Zakopanem bedzie udany. Podobnie jak w TCS uwage Niemcow skupial Freitag czy Wellinger, a nie anonimowy Hoffmann, ktory w kwalifikacjach walczyl o unikniecie ostatniej lokaty.
(25.01.2018, 09:09)
MM
Choroba Murańki - dać dwóch młodych.
(25.01.2018, 08:35)
Janusz40
Wklejam swój wpis sprzed kilku dni i dyskusję po nim, ponieważ mam nadzieję, że ktoś zwróci na to uwagę trenerom i zawodnikom; wydaje mi się to WAŻNE..



@Janusz40
Zgodzę się z Tobą, początkowo myślałem że te mniejsze prędkości na progu naszych zawodników (ten problem występuje od lat) jest spowodowany serwisem, złym smarowaniem lub innymi niedociągnięciami, ale prędkości Kubackiego temu zaprzeczają. Może przyczyną jest waga i budowa ciała Kamila przez co słabo się rozpędza, za to w powietrzu jest to atutem. I podpisuję się pod zdaniem, że poprawiając prędkość na progu mógłby wygrywać z większą przewagą.(24.01.2018, 17:53)
Janusz40
CinyCH 2
Prędko ść uzyskana przez odepchnięcie od belki jest niewielka i nie może być mowy o jej "wytraceniu". Zawodnik nabiera cały czas większej prędkości i największą ma na progu. Oczywiście składa się na nią szereg czynników, ale prędkość początkowa może tylko wynik poprawić. wiem, że czołowi zawodnicy np. A. Małysz, czy S. Aman nie odpychają (odpychali) się, mieli tez małą prędkość na progu a wygrywali zawody. To też rozumiem, ale gdyby jeszcze poprawili tę prędkość - wówczas wygrywaliby bardziej przekonująco...(24.01.2018, 17:36)
CinyCH2
@Janusz 40
Odepc hnięcie się od belki nic nie da, jeśli zawodnik nie ma prawidłowej sylwetki dojazdowej, to i tak wytraci prędkość uzyskaną podczas odepchnięcia. Myślę że Kamil powinien ćwiczyć właśnie ten element.(24.01.2018, 12:06)
cedryk
Skoki kobiece to parodia i akurat dobrze że są zaniedbane w Polsce(24.01.2018, 10:14)
Janusz40
Czy ktoś w końcu podpowie Kamilowi, żeby się odepchnął od belki - zyskałby na prędkości. Prawie wszyscy się odpychają a prędkość, to najważniejszy warunek do uzyskania odległości. Norwegowie mają wszyscy bardzo dobrą prędkość na progu. Podejrzewam, że gdyby mieli taką jak Kamil, to zajmowaliby miejsca w drugiej dziesiątce... (24.01.2018, 06:56)
marmi
(25.01.2018, 07:45)
Padre
Niewazna ilosc , jakosc wazniejsza
(25.01.2018, 00:46)
gdzoe jest klusek?
Klusek juz skonczył kariere???
(24.01.2018, 23:44)
znawca
@jb może tak być ale myślę, że gdyby zdecydowali się J. Wolnego wysłać na Coc to wtedy na cały period by powalczył o zwycięstwo w periodzie a przynajmniej o podwyższenie kwoty do 7-ego zawodnika w PŚ i tym samym 5-ego w Coc więc Jakubem Wolnym może sztab szkoleniowy ugrać 2 pieczenie na jednym ogniu. Oczywiście wszystko się wyjaśni po zakopanym co będzie...
(24.01.2018, 23:09)
jb
@ znawca Rzeczywiście, masz rację, uciekł mi jeden period. Czyli w następnym będziemy mieli pewnie 5 skoczków, chyba że w Japonii Leja będzie w każdym konkursie w pierwszej piątce. A co do Wolnego, to nie zdziwię się, jeśli go wyślą na COC do Kligenthal - wystarczyłoby mu wtedy jakieś 60 pkt w dwóch konkursach, aby wrócić do 50-tki.
(24.01.2018, 22:52)
Wojtasierda - Fan Kamila Stocha
@Ktoś

Kto by mógł przewidzieć , że Murańka zachoruje ?
(24.01.2018, 22:20)
Ktoś
Choroba Murańki i już 10 masakra.
(24.01.2018, 22:16)
Wojtasierda - Fan Kamila Stocha
Startować w Zakopanem powinni :
Kamil Stoch
Stefan Hula
Dawid Kubacki
Piotr Żyła
Maciej Kot
Jakub Wolny
Aleksander Zniszczoł
Tomasz Pilch
Krzysztof Leja
A w Sapporo :
Andrzej Stękała
Przemysław Kantyka

Wracając do PŚ , to wiele tutaj osób "wciska" PZN aby wykorzystali limit. Myślicie , że jak mamy limit to " O! Mamy limit! To wykorzystajmy se go! Weźcie byle jakich skoczków , po to żeby się limit zapełnił! " ? No po co brać byle jakich skoczków , jak niektórzy powinni zostać w domu ?
(24.01.2018, 22:15)
znawca
jadą we dwójkę by im raźniej było i popieram taką decyzję sztabu. A co do nabierania doświadczenia przez poszczególnych zawodników to najpierw trzeba się wzbić na pewien poziom by był sens posyłania na zawody wyższej rangi, bo ja gdybym był skoczkiem to wolałbym ciężko trenować w kraju niż zaliczać końcowe miejsca na zawodach 2-iej lub 3-iej kategorii w zależności na jakim etapie kariery bym był.
(24.01.2018, 22:11)
znawca
@Joorny nie ma sensu wysyłac do Sapporo nikogo jeśli by kantyka nie leciał. PZN to ni e biuro podróży dla turystów. według mnie gdyby zrezygnowali z walki o to 5-te miejsce w coc na przyszły period to bym nie wysłał nikogo w tak daleką i drogą podróż, a za te pieniądze opłaciłbym kilka dni w instytucie lotnictwa by mogła kadra b i c po trenować w tunelu aerodynamicznym i myślę ze takie rozwiązanie bardziej by zaprocentowało niż pusty przelot do Sapporo
(24.01.2018, 22:00)
Joorny
@M: chodzi o motywację dla skoczka...postawcie się na miejscu Kantyki - słabsi od niego Murańka, Czyż, Wąsek startują w Zakopanym a on musi lecieć do dalekiej Japonii po to aby wyskakać miejsce gorszym od niego, którzy zostali powołani na zawody wyższej rangi...
(24.01.2018, 21:57)
M.
@Pawmak: tutaj ciężko przewidywać. Może nie chcieli Kantyki samego wysyłać? Może Leja wolał lecieć do Japonii? W każdym razie - jak będzie się dobrze prezentował w PK, to swoją szansę w PŚ dostanie:)
(24.01.2018, 21:54)
M.
@Joorny: w jaki sposób zawodnik występujący w kwalifikacjach z kwoty narodowej ma nabrać doświadczenia w skakaniu na najwyższym szczeblu?

marmi dobrze zauważył - chodzi o limity. skoczkowie jadą do Japonii walczyć o swoje - o to, by mogli w dalszej częsci sezonu rywalizować. Postawcie się na ich miejscu - czy wolelibyście wystąpić w Zakopanem i liczyć na to, ze jakimś cudem uda się awansować do konkursu, oddać jeden skok i iśc na spacer? Czy może jednak nie dośc, że odbyć daleką podróż w ciekawe miejsce świata, to jeszcze jechać tam w celu rywalizacji o najwyższe lokaty?

Ale nie, według niektórych niech skaczą tutaj, oddadzą jeden skok, a następny period niech przepadnie. Nie, gdzie tam logika, zdrowy rozsądek, po co to komu.

Wystawianie kogokolwiek innego byłoby absurdem. Nikt sobie nie zasłużył.
(24.01.2018, 21:52)
Pawmak
Kantyka chyba walczy o jakąś kwotę, ale Leję mogli dać, a skoro nie ma Murańki, to spokojnie i Stękałę albo Bieguna. A na PK takich to tym bardziej, skoro i tak nasza reprezentacja jedzie... Że do Sapporo nie jadą uczestnicy MŚJ, to zrozumiałe, ale starszych by mogli wysłać więcej.
(24.01.2018, 21:52)
znawca
@jb -będzie 5-ciu na koniec tego periodu wolny będzie w 50-ce ale gdy tylko następny się zacznie wtedy wypada.A do kwot jest brany koniec periodu a nie początek.A ty chyba omijasz jeden period. w sumie dobrze napisałeś w następnym sezonie wypada wolny no i taka różnica w następnym a nie w tym, pozdrawiam ;)
(24.01.2018, 21:51)
Szymon
Kantyka i Leja powinni tu startować
(24.01.2018, 21:34)
jb
@znawca Będzie 4, bo w następnym periodzie z 50-tki wypada Wolny.

@wojtek959 Uważasz, że to będzie coś dla np. Czyża, gdy w kwalifikacjach skoczy 50 metrów mniej od najlepszych?
(24.01.2018, 21:25)
Joorny
Na to miejsce zasłużył Kantyka...ale oczywiście limity...Kantyka będzie miał 22 lata w tym roku i tylko 2 razy startował w kwalifikacjach do PŚ...kiedy ma nabrać doświadczenia na najwyższym szczeblu ? a na ten moment jest numerem 9 w polskich skokach...
(24.01.2018, 21:25)
wojtek959
A gdzie mają mlodzi nabierać rutyny jak nie w TAKICH zawodach i to jeszcze w Zakopanem ?? Może pkt by nie zdobyli ale byloby to COS dla takiego mlodziana , startować przy TAKIEJ publice. Powinni wystawić pełną, dostępną pule 12 zawodn.
(24.01.2018, 20:58)
znawca
Nie rozumiem po co na siłę 12-ego zawodnika szukacie jak nawet nie ma w tej chwili 8-ego 9-ego 10-ego i 11-ego na zawody PŚ. Na Coc ledwie 5-ciu się znajduje. Naprawdę już wystarczająco wielu jest u nas kandydatów na podpisanie listy uczestników kwalifikacji.
(24.01.2018, 20:39)
znawca
kantyka zdobędzie punkty w Sapporo i następny period będziemy mieli 5 skoczków w kwocie. A ktoś kto nie widzi Kantyki na Sapporo to niech sobie cichutko siedzi i nie wypowiada się, bo nie ma bladego pojęcia z czym to się je. Taka moja rada.
(24.01.2018, 20:31)
Gustlik
więc do wyboru na to 1 miejsce byli : Krzysztof Biegun , Stanisław Biela , Krzysztof Miętus , Andrzej Stękała

Najlepsze wyniki ma Biela, więc on powinien zając te 12 miejsce, a Biegun i Stękała powinny jechać do Sapporo.

51..Stanisł aw Biela 72
81..Krzysztof Biegun 36
96..Andrzej Stękała 24
143..Krzysztof Miętus 6
(24.01.2018, 20:24)
exciter
"Zdaniem sztabów szkoleniowych ich obecna dyspozycja nie gwarantuje osiągnięcia dobrych wyników podczas zawodów tej rangi." To bardzo eufemistyczne acz zgodne z prawdą stwierdzenie :)
(24.01.2018, 20:22)
jb
@Ogar Odejmij od tych 22 czterech, którzy praktycznie już nie skaczą (Kastelik, J. Kot, Ł. Rutkowski, Ziobro).
(24.01.2018, 20:11)
Niunia
Sapporo to wiadomo loteria, więc mogliby wysłać pełną obsadę. Pamiętam że kiedyś wygrywał tam Jakub Kot
(24.01.2018, 20:06)
jb
Oczywiście można by wystawić w Zakopanem Bielę czy Miętusa - ale czy jest tego jakiś głębszy sens, skoro nie mieliby żadnych szans na punkty w PS, a i awans do 50-tki byłby dla nich w obecnej formie wielkim sukcesem...
(24.01.2018, 20:05)
Ogar
22 skoczków ma prawo startu w PŚ !!! a tylko 7 więcej w PK !!!
(24.01.2018, 20:04)
jb
Marmi ma rację - chodzi o kwoty w COC. W rankingu po kolejnym periodzie z 50-tki wypadnie nam Wolny - czyli nasza kwota mogłaby spaść do 3 miejsc! Jednak najprawdopodobniej awansuje Kantyka (dzięki temu, że spadnie też kilku innych zawodników). Z kolei Leja to jedyny zawodnik z dalszego zaplecza, który ostatnio punktował w COC, więc skoro zapowiada się raczej słaba obsada w Japonii, ma szanse na awans w rankingu - choć pewnie nie na tyle, żeby zapewnić nam piąte miejsce w kolejnym periodzie: do tego musiałby zdobyć jakieś 120 punktów w tym periodzie
(24.01.2018, 20:00)
placek08
Trochę z innej beczki: czy wymieniony w artykule Kłusek nie zawiesił/zakończył kariery?
(24.01.2018, 19:45)
marmi
@Menager
Zrozum, że większość tych skoczków nie ma prawa startu w PŚ, a niektórzy także w COC...
@Kongo
No mogli ich wysłać albo inną dwójkę. Zależy jeszcze jakie jest uzasadnienie takich decyzji, w artykule o tym nie ma mowy...
(24.01.2018, 19:42)
Menager
Ja bym zorganizował konkurs wśród tych skoczków : Krzysztof Miętus, Krzysztof Biegun, Andrzej Stękała, Stanisław Biela, Damian Skupień, Kacper Juroszek, Karol Niemczyk, Łukasz Bukowski, Kacper Stosel, Szymon Pawłowski, Dawid Jarząbek, Dominik Kastelik, Mateusz Gruszka, Artur Kukuła, Łukasz Rutkowski, Mateusz Rajda, Szymon Jojko, Jakub Chowaniec, Krzysztof Kieta, Wiktor Pękala, Arkadiusz Jojko, Wiktor Fickowski, Łukasz Stawowy, Adam Ruda, Andrzej Zapotoczny, Jakub Kot, Łukasz Podżorski, Grzegorz Miętus, Tomasz Byrt, Konrad Janota, Andrzej Gąsienica, Michał Gut-Chowaniec, Kacper Kupczak, Krystian Karpiel, Jan Łowisz, Wojciech Marusarz, Marcin Budz, Piotr Świerczek, Kamil Gałysa
i zwycięzca zawodów uzyskałby prawo startu w PŚ ZAKOPANE, natomiast 2 kolejnych uzyskałby prawo startu w PK SAPPORO
(24.01.2018, 19:33)
Ktoś?
Ja bym wystawił
1. Stefan Hula
2. Kamil Stoch
3. Dawid Kubacki
4. Piotr Żyła
5. Tomasz Pilch
6. Jakub Wolny
7. Aleksander Zniszczoł
8. Przemysław Kantyka
9. Klemens Murańka
10. Maciej Kot
11. Krzysztof Leja
12. Paweł Wąsek
Coc:
1. Bartosz Czyż
2. Andrzej Stękała
3. Stanisław Biela
4. Krzysztof Biegun
(24.01.2018, 19:29)
Kongo
Dziwię się że do Sapporo nie wysłali Stękałę i Bieguna
(24.01.2018, 19:23)
marmi
Należy powiedzieć, że nie mają szans a nie "nie gwarantują", ale...
@jan
O ile komentarz Maćka nie ma sensu (Ziobro nie chce skakać, nie w tym związku/kadrze) to argument o punktach PK jest też chybiony. W gronie nie wystawionych jest kilku mających "dożywotnio" zagwarantowane prawo startu dzięki zdobyciu punktów PŚ.
Ale oczywiście nie można wystawić "jakiegoś" skoczka :)
@alvaro9
Trzeba się też troszczyć o COC i liczbę skoczków jakich możemy tam wystawić. Z tym jest bardzo kiepsko i trzeba się starać o zwiększenie limitu. Murańka, Zniszczoł czy Pilch na pewno z niego nie wypadną, za to Kantyka może łatwo awansować do 50. CRL. Leja ma co prawda punktów mało, ale chyba zdaniem PZN daje nadzieje na ich regularne zdobywanie...
(24.01.2018, 18:53)
boblo
lepiej wziasc Leje i kantyke zamiast czyza i waska
(24.01.2018, 18:47)
jan
@Maciek
Aby wystartować w PŚ trzeba najpierw zdobyć punkty w PK. I tu jest słaby punkt naszych skoczków.
(24.01.2018, 18:36)
aaa
Głupia decyzja. Najwyżej smoczy 80 metrów... Mam wrażenie zw w pzn pracują idioci
(24.01.2018, 18:31)
alvaro9
nie rozumiem po co wysyłają Kantykę i Leję do Sapporo skoro spokojnie mieli by szanse na kwalifikację do konkursu... nie mogli się zdecydować któremu dać szansę i zdecydowali się odesłać obu czy jak?
(24.01.2018, 18:30)
ciekawy
czy wie ktoś co się dzieje z Kastelikiem?
(24.01.2018, 18:28)
CinyCH2
@Maciek
Ziobro popełnił błąd piorąc brudy w mediach, ciężko będzie mu wrócić do środowiska, które tak krytykuje.
(24.01.2018, 18:25)
Maciek
Albo zaprosić Janka Ziobrę...
(24.01.2018, 18:18)
Maciek
Głupota, dać jakiegoś nawet słabego Zakopiańczyka, na swojej skoczni może mieć "dzień konia".
(24.01.2018, 18:14)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Zakopane: Polska nie wykorzysta pełnej kwoty!
PŚ Zakopane: Polska nie wykorzysta pełnej kwoty!

PŚ Zakopane: Polska nie wykorzysta pełnej kwoty!

Kalendarium
Timi Zajc
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich