Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Po niemal trzech miesiącach rywalizacji w Pucharze Świata przyszedł czas na najważniejszą imprezę sezonu. Dziś startują Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Klasycznym Lahti 2017!

Fińskie Lahti jest gospodarzem mistrzostw świata już po raz siódmy - wcześniej światowy czempionat odbywał się tutaj w latach 1926, 1938, 1958, 1978, 1989 i 2001. Złote medale w skokach zdobywali tu Jacob Tullin-Thams, Asbjørn Ruud, Juhani Kärkinen, Matthias Buse, Jens Weissflog, Tapio Räisänen, Jari Puikkonen, Adam Małysz i Martin Schmitt, a drużynowo - ekipy Finlandii, Austrii i Niemiec. Poandto Lahti jest oczywiście żelaznym punktem Pucharu Świata.

Areną rywalizacji podczas mistrzostw będą dwie skocznie - duża (o nietypowym punkcie konstrukcyjnym K-116, HS-130) oraz normalna (K-90, HS-100). Na pierwszej będą rywalizowali tylko panowie (konkurs indywidualny i drużynowy), na drugiej - panowie i panie (dwa konkursy indywidualne oraz konkurs drużyn mieszanych).

Pierwsze skoki na Salpausselce już dziś - na godzinę 15:00 czasu obowiązującego w Polsce zaplanowano oficjalny trening kobiet; mężczyźni pojawią się na tej samej skoczni jutro. Na walkę o medale musimy jednak poczekać do piątku i soboty.

Mistrzostwa Świata Lahti
 
21 lutego 2017 (wtorek)
13:00
odprawa techniczna (kobiety)
15:00
oficjalny trening (kobiety) - HS-100
 
22 lutego 2017 (środa)
9:00
odprawa techniczna (mężczyźni)
11:00
oficjalny trening (kobiety) - HS-100
13:00
odprawa techniczna (kobiety)
14:00
oficjalny trening (mężczyźni) - HS-100
 
23 lutego 2017 (czwartek)
11:00
oficjalny trening (kobiety) - HS-100
13:00
kwalifikacje (kobiety) - HS-100
14:00
odprawa techniczna (kobiety)
15:30
oficjalny trening (mężczyźni) - HS-100
18:00
odprawa techniczna (mężczyźni)
 
24 lutego 2017 (piątek)
11:30
oficjalny trening (mężczyźni) - HS-100
13:30
kwalifikacje (mężczyźni) - HS-100
15:00
odprawa techniczna (mężczyźni)
15:30
seria próbna (kobiety) - HS-100
16:30
konkurs indywidualny (kobiety) - HS-100
 
25 lutego 2017 (sobota)
15:30
seria próbna (mężczyźni) - HS-100
16:30
konkurs indywidualny (mężczyźni) - HS-100
19:00
odprawa techniczna (mix)
 
26 lutego 2017 (niedziela)
15:30
seria próbna (mix) - HS-100
16:30
konkurs drużyn mieszanych - HS-100
 
27 lutego 2017 (poniedziałek)
16:00
oficjalny trening (mężczyźni) - HS-130
 
28 lutego 2017 (wtorek)
16:00
oficjalny trening (mężczyźni) - HS-130
18:00
odprawa techniczna (mężczyźni)
 
1 marca 2017 (środa)
15:00
oficjalny trening (mężczyźni) - HS-130
17:00
kwalifikacje (mężczyźni) - HS-130
18:00
odprawa techniczna (mężczyźni)
 
2 marca 2017 (czwartek)
16:30
seria próbna (mężczyźni) - HS-130
17:30
konkurs indywidualny (mężczyźni) - HS-130
 
3 marca 2017 (piątek)
16:30
oficjalny trening (mężczyźni) - HS-130
18:00
odprawa techniczna (mężczyźni)
 
4 marca 2017 (sobota)
15:15
seria próbna (mężczyźni) - HS-130
16:15
konkurs drużynowy (mężczyźni) - HS-130

W Lahti zabraknie indywidualnych obrońców tytułów z konkursów męskich - Rune Velta zakończył karierę, a Severin Freund jest kontuzjowany. Grono faworytów jednak i tak jest liczne - wysoką formę ostatnio prezentowali m.in. Stefan Kraft, Andreas Wellinger, Peter Prevc i Polacy - z Kamilem Stochem i Maciejem Kotem na czele.

Oprócz skoczków z Zębu i Zakopanego na mistrzostwa pojedzie czterech naszych reprezentantów - Piotr Żyła, Dawid Kubacki, Jan Ziobro i Stefan Hula. W każdym z konkursów indywidualnych (a właściwie w kwalifikacjach do nich) i w rywalizacji drużynowej zobaczymy tylko czterech z nich - o tym, kto wystąpi w zawodach, zdecydują oficjalne treningi.

Niestety konkursy mężczyzn będą jedynymi, podczas których zobaczymy naszych reprezentantów - Polaków zabraknie w zawodach kobiet i drużyn mieszanych, bowiem Polski Związek Narciarski zdecydował się nie wysłać naszych pań do Lahti.

Mistrzostwa świata w Lahti będą obszernie pokazywane przez telewizję - zarówno Telewizję Polską, jak i Eurosport.

W TVP1 będzie można obejrzeć wszystkie konkursy mężczyzn oraz kwalifikacje do konkursu na skoczni normalnej, TVP Sport pokaże dodatkowo kwalifikacje na dużej skoczni i konkursy kobiet oraz drużyn mieszanych. Wszystko to ponadto będzie można śledzić na stronie Sport.tvp.pl.

O wiele prościej wygląda to w przypadku Eurosportu - na głównym kanale zobaczymy bezpośrednie transmisje ze wszystkich pięciu konkursów oraz z kwalifikacji mężczyzn.

Obaj nadawcy będą również pokazywali rywalizację w innych dyscyplinach (biegi narciarskie, kombinacja norweska) - tutaj jednak publiczny nadawca bardzo ograniczył transmisje w kanałach otwartych.

Kibice, którzy nie będą mogli oglądać zawodów w TV, z pewnością chętnie skorzystają z internetowej usługi Eurosport Player oraz z licznych powtórek, które będzie pokazywać Eurosport.


Do dyspozycji użytkowników naszego portalu pozostaje także relacja LIVE, dzięki której będzie można śledzić wyniki treningów, kwalifikacji, serii próbnych i konkursów.


Rywalizacja toczy się nie tylko na skoczni. Nie słabnie popularność Typera - naszego konkursu dla kibiców skoków narciarskich! Wszystkich, którzy jeszcze nie wytypowali wyników zawodów w Typerze, zapraszamy do wzięcia udziału w zabawie! Na zgłoszenie swoich typów macie jeszcze sporo czasu - przyjmowanie ich zamykamy na dziesięć minut przed rozpoczęciem zawodów.

Mamy także dobrą wiadomość dla wszystkich, którzy nie typowali wcześniejszych konkursów, lub typowali, ale niezbyt celnie - w przypadku mistrzostw świata będziemy prowadzić odrębną klasyfikację, w której każdy użytkownik ma nową szansę na zwycięstwo!

Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2017 - wszystkie artykuły
Komentarze
m.
Ok, uznajmy ze jestes eskpertem, ale takimi samymi ekspertami jestesmy wszyscy tutaj. Zadowolony?
(22.02.2017, 09:56)
Jacek32
@fax
Raczej od jego fuksa ;] bo później co wyczyniał na Mistrzostwach chluby mu raczej nie przynosi, a 10 rocznica będzie właśnie tego jak nam medal pięknie skopał w drużynie w czasie konkursów...
(22.02.2017, 09:16)
fax
Tak w ogóle to dzisiaj mija 20 lat od 5. miejsca Roberta Matei w Trondheim :D
(22.02.2017, 08:20)
Jacek32
@Malgosia
Jestem eskpertem! jestem nim!!1 tylko ty mnie nei rozumiesz, a moje nazwisko nie musi krążyć w internecie ponieważ moja skromna osoba ceni sobie dane prywatne, ja nie szumię w internecie jak wasi ulubiency Koty np którzy mają chyba po 10 stron internetowych.. jeszcze Macieja Kota się mniej bym czepiał ale jego brata który nie osiągnął nawet tyle co Toniu.. ja wolęnie być taki internetowy jak teraz jest moda, wszędzie pchają wszyscy swoje mordy w zdjęcia jak nawiedzeni.. ja taki nie jestem. Jestem skromny i uczciwy. Gdybym zwracał wszystko na to co piszecie to bym dostał jakiegoś mentla w głowie i już go z resztą mam.. , skąd mam pamiętać wszystko? Skoro na Ciebie napadłem to coś musiałaś przeskrobać nie ma bata... bez powodu bym nic ci nie pisał musiałem mieć jakiś POWÓD! MUSIAŁEM!!! rozumiesz teraz czy nie??? Ja nie atakuję nikogo bez powodu, to nie pozwala moja natura.. I ja się nie ośmieszam tylko mnie źle rozumiecie..ale kiedyś zrozumiecie.. już ja o to zadbam
Ale z czym mam sobie dać spokój bo nie wiem?
@Areq
Zdaje sobie z tego sprawę, ale dlaczego się nie chwalić tym co się ma i co się wie? Czemu się nie chwalić że się kocha tą dyscyplinę sportu i jest w jej dziedzinei znawcą? Przeciez to nic złego.. tylko można przez to zyskać poklask i szacunek.. co złego w tym że napiszę że jestem miłośnikiem skoków narciarskich i wielkim pasjonatem.. chyb
(22.02.2017, 00:29)
Malgosia
@Jacek32
Jest jak najbardziej odpowiednie, bo ekspertem nie jesteś. Google powinno wiedzieć o takiej sławie jak ty, a jednak jedyną osobą, którą wyszukuje pod nazwiskiem, które podałeś to mąż Agaty Mróz. I wszystko jasne.
A co do wzmianki o mnie, to jak jest w końcu? Wypisywałam dziwne rzeczy czy nie pamiętasz? Zdecyduj się na jedną wersję, bo ośmieszasz się dalej. Nie tylko ze względu na swoje wypowiedzi na temat skoków. Daj sobie spokój.
(21.02.2017, 23:26)
Areq
@Jacek32
Tak nazwałem Cię pseudoekspertem. To nie było obraźliwe, tylko prawdziwe. To że (jak sam powiedziałeś) obejrzałeś wiele konkursów nie czyni Cię ekspertem, przykro mi. Każdy z nas tutaj obejrzał wiele konkursów, niektórzy pewnie więcej niż Ty ale nikt tutaj nie zgrywa wielkiego specjalistę.
(21.02.2017, 23:25)
kibic (fan Zografskiego)
@Jacek32: skoro tak się rzucasz to wytłumacz na czym polegały te specjalne przygotowania do MS w Lahti. Ja widziałem, że cała czołówka pojechała na PS do Azji więc jakiegoś bezpośredniego przygotowania, kosztem PS nie było. Poza tym skoki to dość specyficzna dyscyplina i wątpie, że da się zaplanować szczyt formy na jakiś odległy termin. To nie sport siłowy czy wytrzymałościowy. Skoki to dość nieprzediwdywalny sport. Jeden zawodnik skacze dobrze a w jednej chwili się zatnie i nikt tak narpawde, łącznie z trenereami, nie wie co się stało. Z kolei inny zawodnik, dotychczas średniak wyskakuje jak królik z kapelusza i wygrywa przez jakiś czas, po czym następuje zmiana itd. Nawet Małysz miał wzloty i upadki, teraz Schlierenzauer i wielu innych.
(21.02.2017, 21:44)
Jacek32
@Malgosia
Czy użycie słowa "pseudoeskpert" w moim kierunku jest kulturalne? Chyba inaczej definiujemy to słowo.. Sformułowanie "pseudoekspert" jest dla mnie obraźliwe i krzywdzące. A jak miałem się zwracać do Ciebie jak się z Tobą nie zgadzałem i wypisywałaś dziwne rzeczy, dla mnie jakieś dziwne.. Widocznie musiałaś coś wypisywać złego skoro ciebie nazywałem tak? Nie pamiętam o co biegało już..
@kibic (fan Zografskiego)
I właśnie to stanowi wyjątkowość.. Ingebrigsten czy Benkovic mogą na siebie mówić mistrzu i my możemy tak do nich mówić. Mimo że skoczkowie to raczej słabi byli.. ale Mistrzowie Świata... i Ingebristen taki szpec od mamutów na małej skoczni mistrzem.. kto by pomyślał kto by pomyślał..
(21.02.2017, 21:42)
Malgosia
@Jacek32
Nie bądź śmieszny, to pierwsze co chciałabym ci przekazać, zarówno w temacie skoków, jak i twojej hipokryzji. "Stanowczo sobie nie życzysz" żeby ktoś do ciebie pisał, mimo, że robi to w kulturalny sposób. Chyba zapominasz w jaki sposób zwracałeś się do mnie. To takie nieprofesjonalne, panie ekspercie. Po drugie znów kierujesz w moją stronę zarzuty, których nie poczyniłam. Gdzie napisałam, że nie rozumiem przygotowań skoczków do MŚ? Wiem o tym doskonale, a mimo to fakt przygotowań nie gwarantuje zdobycia mistrzostwa. I tutaj się powtórzę - decyduje o tym też wiele innych czynników, w odróżnieniu od KK. Ponadto nikt nie podważa wartości medalu MŚ czy tym bardziej IO. Odpowiedzi układasz pod siebie i swoje teorie, żeby brzmiały nieco bardziej wiarygodnie, ale tak niestety nie jest. Dodatkowo nie obchodzi nas kim jesteś, bo tutaj działasz w dokładnie takim samym charakterze jak każdy inny. Tak więc pozostaje ci być niespełnionym, samozwańczym ekspertem z wybujałą wyobraźnią.
(21.02.2017, 21:03)
kibic (fan Zogrfskiego)
@Jacek32: Mistrz Benković czy mistrz Velta mówi, że to bardziej szczęściarze niż mistrzowie. Zresztą takich asów jest więcej, np. Franci Petek czy Tommy Ingebrigtsen (0 zwycięstw w pucharze świata).
(21.02.2017, 20:52)
M.
W Polsce medal igrzysk jest znacznie więcej wart od KK, bo daje emeryturę olimpijską, co w przełożeniu na liczbę lat przez którą się ją dostaje daje duży zarobek:)
(21.02.2017, 20:51)
Jacek32
@Malgosia
Widocznie się zaliczasz
Ale tak ciężko Ci zrozumieć że skoczkowie czynią przygotowania specjalnie na tą imprezę? Ruszcie trochę tymi umysłami i nie róbcie z tego świata ludzi mniej.. a tak wogóle nie rozumiem co daje ta rozmowa? To jakby o wyższości Wielkanocy od Bozego Narodzenia dyskusja..
@placek08
I własnie o to chodzi. Do tej imprezy trzeba się przygotować specjalnie i nie raz na rok przed Mistrzostwami są już czynione przygotowania. I dlatego jest tak ważny konkurs mistrzostwski. Po za tym sama nazwa Mistrz, mówi wszystko. Czy za zdobycie Kuli ktoś kogoś nazywa Mistrzem? Chyba raczej nie..

I co może medal Igrzysk Olimpijskich złoty jest mniej ważny od kuli zaraz dojdziemy pewnie do takiego stwierdzenia? Jakie cechy?
@Areq
To do mnie niby? Stanowczo sobie nie życzę pisania do mnie w ten sposób, jestem wielkim pasjonatem i miłośnikiem skoków narciarskich a pseudoekspertem to jest Kurzajewski nie ja.
(21.02.2017, 20:44)
kibic (fan Zografskiego)
To nie mój pomysł ale chyba wiadomo o jakie kwalifikacje chodzi.
(21.02.2017, 20:32)
TomaszB
@kibic (fan Zografskiego)

Z jakich klasyfikacji można wliczać wyniki?
(21.02.2017, 20:29)
kibic (fan Zografskiego)
Ktoś tu napisał, że można wliczać do zawodów wyniki z klasyfikacji. To jest genialne rozwiązanie. Nie potrzeba dodatkowego terminu, rośnie prestiż kwalifikacji a co najważniejsze, MALEJE ryzyko przypadkowości. Aż dziwne, że nikt z FIS-u na to nie wpadł.
(21.02.2017, 20:16)
Areq
Nie przejmujcie się tym pseudoekspertem. Każdy kto się z nim nie zgadza to "dziwny przypadek" lub człowiek z "dziwnym poczuciem humoru".
(21.02.2017, 19:26)
Malgosia
Kula nie jest tyle warta? Widocznie zaliczam się do grupy "dziwnych przypadków" wspomnianych w ostatnim zdaniu, ale całe szczęście nie jestem sama. Owszem, tytuł mistrza świata to ogromne wyróżnienie, ale tak jak już się pisało we wcześniejszych komentarzach - często trafia do zawodnika, po którym byśmy się tego nie spodziewali, bo na jego zdobycie wpływa zbyt wiele czynników, nie zawsze zależnych od samego skoczka. KK dowodzi o dominacji i formie danego zawodnika. To nie jest jednorazowy wyskok, a praca przez cały sezon, a co za tym idzie - skoczek utrzymujący się w czołówce na pewno utkwi w pamięci kibiców, czego nie będzie można powiedzieć o co niektórych przypadkowych Mistrzach świata, którzy zaraz po tym kończyli swoje kariery.
(21.02.2017, 19:20)
SkaczJaKamil
No oczywiście, KK jest bardziej wartościowa. Zdobywa ją najlepszy skoczek sezonu, a nie przypadkowy skoczek, który akurat trafił na dobre warunki wietrzne. Niekiedy zdarza się, że mistrzostwo świata przyznaje się po jednej serii konkursowej. Poza tym konkurs pucharu świata jest bardziej pasjonujący, bo każe miejsce się liczy, a w konkursie mistrzostw świata liczą się tylko 3 miejsca, a reszta nie ma znaczenia, czy to będzie 4, 10 czy też 30 miejsce.
(21.02.2017, 19:16)
placek08
@Jacek32
W MŚ może zadecydować dyspozycja dnia czy wiatr albo sędziowie. Oczywiście, ranga jest bardzo duża, ale KK jest moim zdaniem równie ważna, a dużo lepiej oddaje klasę zawodnika.
(21.02.2017, 19:14)
Jacek32
To jest najważniejsza impeza sezonu zy sie komuś to podoba czy nie. Poza tym ja tak też uważam. To zawsze są emocje większe niż przy pucharze, i Kula nie jest tyle warta co Mistrzostwo, które zdobędie Stoch w tym sezonie.Zarówno na skocznio dużej jak i mała, zobaczycie że tak będzie. Wierze mocno w Stocha! Niespodzianka będzie jak będzie jakaś loteria jak w Azji ostatnio ale trzeba mieć nadzieje ze loterii nie będzie i konkurs będzie równy. A nie wyskoczy znów jakis Kuettel z pudelka czy inny Velta. Ja wierzę że medal zdobędzie Stoch i to złoty. Musi to wygrać! gratuluje poczucia humoru jeśliu twierdzicie e Kula jest ważniejsza od Mistrzostwa.. dziwne przypadki chodzą po tym świecie..
(21.02.2017, 18:32)
Kamillo819
Formuła z Mistrzostw Świata w Lotach - 4 serie decydują o tytule. Tak powinno być na imprezach rangi mistrzowskiej oraz IO. Jak na razie mamy (i będziemy) mieli sporo uwag i skądinąd słusznych zastrzeżeń, że to jest zbyt losowe by mówić o "najlepszym na świecie".
(21.02.2017, 18:30)
M.
oczywiście rozumiem wasze obiekcje, ale powtórzę - w większości sportów imprezy mistrzowskie mają w sobie dużo z losowości i dyspozycja z całego sezonu bardzo często nie przekłada się na osiągnięcia na imprezach mistrzowskich. zresztą, czasami potrzeba, całkiem zwyczajnie, szczęścia. Kto obstawiał, że Portugalia zdobędzie mistrzostwo Europy w piłce nożnej? Mało kto. I nawet po mistrzostwach nie mozna było z łatwoscią powiedzieć o nich: "najlepsza drużyna w Europie", bo dzwinie to brzmiało. Zgadzam się, że w mistrzostwach świata w skokach dobrym rozwiązaniem, niestety niewykonalnym, byłoby przeprowadzanie trzech serii (albo co najmniej trzech, można by wyniki z kwalifikacji włączyć do wyników konkursu), byłoby to bardziej miarodajne i eliminowało nieco czynnik losowy. Dlatego czekam niecierpliwie na Raw Air, którego wyniki powinny dość dobrze odzwierciedlać kto w danym momencie był najlepszym zawodnikiem na świecie.
(21.02.2017, 17:59)
marmi
Dla mnie, tak jak dla wielu ważniejsza jest również Kryształowa Kula, ale jednak wygranie konkursu MŚ jest ważniejsze od dowolnego zwykłego konkursu PŚ.
(21.02.2017, 17:22)
marmi
Zawsze tak było, jest i będzie. Nic tu się nie zmieniło jeśli chodzi o MŚ i żadne narzekania tu nie pomogą.
Faktem jest, że każda reprezentacja traktuje MŚ jako imprezę docelową, do której dostosowuje się przygotowania, starty w PŚ, celuje z optimum formy itd. Tak więc nie jest to TAKI SAM konkurs jak każdy inny, wciąż jednak pojedynczy konkurs na każdy tytuł. Można powiedzieć, że każdy skoczek szczególnie ten konkurs chce wygrać, do niego się specjalnie przygotowuje ale na to nakłada się jeszcze natura, która może zmienić wyniki, na co nie nie poradzimy.
Najlepiej byłoby oczywiście rozgrywać 4 serie w 2 dni tak jak w lotach ale chyba nie ma na to szans (bo za długie transmisje?). Dodałbym jednak przepis, który uniemożliwia zakończenie konkursu po jednej serii. Jeżeli nie można przeprowadzić drugiej przez wiatr, to powinno się ją przekładać na następny dzień do skutku, w końcu to są mistrzostwa świata.
(21.02.2017, 17:21)
fah
MŚ to 2 konkursy(indywidualne) jak każde inne. Wielu traktuje go/je jako najważniejsze w sezonie z powodu rangi. Ale o klasie zawodnika świadczą poczynania w całym sezonie a nie w jednym czy dwóch konkursach. Właśnie wspomniane przykłady kiedy ktoś fartem bądź chwilową super formą wygra takie zawody a potem wielkie nic. Zostanie niby zapisany w statystykach i teoretycznie za 10 czy 20 lat ludzie przypomną sobie, że jakiś powiedzmy no-name wygrał MŚ a wiele o nim wczesniej czy później nie słyszano.
(21.02.2017, 15:53)
Malgosia
A ja zgadzam się z kibicem. To znaczy rozumiem, o co mu chodzi. Konkurs jak każdy inny, z tą różnicą, że nagrodą jest medal i tytuł, który stanowi jakiś prestiż, a nie kolejne punkty, które można nadrobić w następnym konkursie. Na medal wpływa wiele czynników i chociaż Velta z tego co pamiętam był w top10 to faworytami byli inni, a jednak to do niego uśmiechnęło się szczęście. Wiadomo, że jest to konkurs do którego zawodnicy przygotowują się szczególnie, ale nie zawsze te wyniki są miarodajne. Taki jest sport i po coś są tego typu imprezy.
(21.02.2017, 15:15)
kibic (fan Zografskiego)
@M mistrzostwa świata powinny być tak zorganizowane, żeby wyłonić mistrza prawdziwego a nie szczęśliwego. To, że lamentowanie nic nie da, nie oznacza, że nie można o tym podyskutować i napisać co się komuś w tym nie podoba. Mistrzostwa świata to maszynka do zarabiania pieniędzy i stąd taki a nie inny system. Jedne z zawodów nazwiemy mistrzostwami i od razu mamy grubą kasę bo oglądalność rośnie. Ale nie wiem czemu kibice bardziej cenią złoto MS od PS. Wygrana jednego konkursu a wygrana w całym sezonie. Chyba wiadomo co jest oznaką klasy zawodnika.
(21.02.2017, 15:14)
Sweet
M. Nic mniej nic więcej sama prawda ! Po co skoczyć do rzeki? Po co istnieć? Po co woda płynie?
(21.02.2017, 15:11)
M.

Mistrzostwa Świata oznaczaja dokladnie to, co oznaczaja - mistrzostwa świata. Nic więcej. Nic mniej. Równie dobrze można tak samo mówić w przypadku każdego jednego sportu poza tenisem, gdzie czegoś takiego nie ma. Po co konkursy mistrzowskie, skoro często nie oddają dyspozycji w ciągu całego sezonu? Po co sport? Po co życie? Nie lepiej skoczyć do rzeki?
(21.02.2017, 14:35)
kibic (fan Zografskiego)
@SpodSklepu: tym bardziej to przykre.
(21.02.2017, 14:35)
SpodSklepu
@fan Zografskiego
Nie był bym pewny, czy Bystoel szczyci się medalem olimpijskim- pewnie już dawno go "upłynnił"...
(21.02.2017, 14:31)
kibic (fan Zografskiego)
@Areq: facet, który wygrywa jeden poważny konkurs w życiu, nosi zaszczytny tytuł mistrza świata, i jeszcze się pisze o nim, że osiągnął szczyt, tak że może zrezygnować ze skakania. Natomiast facet, który od 3 lat jest w pierwszej dwójce PS, który jeden sezon całkowicie zdominował, wygrywając 15 konkursów, nie jest mistrzem świata. Więc według niektórych nie osiągnął szczytów. Właśnie ten system mnie wnerwia.
Co do IO to są specyficzne zawody, wykraczające swym znaczeniem poza zakres sportu i trudno je porównywać do MS. Ale jestem też zdania, żeby na takich zawodach, medalistów wyłaniac po dwóch dniach i po przynajmniej 4 seriach skoków, żeby ograniczyć do minimum wpływ przypadku na końcowe wyniki. Ubolewam też, że jest spore grono wybitnych skoczków, którzy nie zostali mistrzami olimpijskimi indywidualnie np: Małysz, Goldberger, Goldberger, Ahonen i wielu innych. Ahonen to chyba nawet medalu nie ma indywidualnie. Natomiast taki Bystoel szczyci się złotem.
(21.02.2017, 14:21)
Jacek32
Tak ruszają Mistrzostwa a z nimi moje typy wg moich obserwowań i przewidywań ja również pozwolę sobie na umieszczenie moich typów na skocznię zarówno dużą jak i małą:
mała:
1.Stoch
2.Einsenbi chler
3. Wellinger albo Domen
duża:
1.Stoch2.Domen
3. Einsenbichler albo ktoś z Norwegii
Tak będzie ;]
A ci którzy typują Kota na wygraną to mają niezłe poczucie humoru, powiedziałbym nie najwyższych lotów..
(21.02.2017, 13:32)
Areq
@kibic (fan Zografskiego)
Nie musiał wygrać konkursu PŚ, bo wygrał mistrzostwo świata. Dla niektórych zawodników jest to jeden z najważniejszych celów jakie może osiągnąć skoczek narciarski. Nic dziwnego, że już potem nie skaczą. Akurat z Benkoviciem sytuacja była inna, bo jeśli dobrze pamiętam zrezygnował ze względu na matkę (bała się o niego).
Idąc twoim tokiem rozumowania tak samo nie powinno się tytułować zwycięzców IO, bo to przecież tylko 2 konkursy na ponad 100.
(21.02.2017, 13:28)
kibic (fan Zografskiego)
@Fanka: zawodników z lepszymi osiągnięciami od Velty jest całe multum. Przykładowo Freitag wygrał prawie tyle konkursów PS (5) co Velta ma miejsc na podium (6). Przypominam: Velta nie wygrał ani jednego konkursu w PS.
I teraz jeszcze odnoście zakończonych karier: tak się skłąda, że wszyscy z tych przypadkowych mistrzów z ostanich lat, pokończyli przedwcześnie kariery. Benković, Bystoel (złoto IO - hańba!) się zapił a Velta stacił motywacje. No k...a nawygrywał się facet!
(21.02.2017, 13:15)
ryba_czwa
szkoda, że nie ma kobiecej drużynówki, myślę że przy takiej liczbie zawodniczek można by wprowadzić taki konkurs
(21.02.2017, 13:01)
weno
@sarz
Zgadzam się, o kolejności mogą decydować niuanse, zwłaszcza na średniej skoczni. Ale sądzę, że:
- w obu konkursach min. 5/6 faworytów znajdzie się w czołowej szóstce
- ta murowana szóstka będzie taka sama na obu skoczniach
(21.02.2017, 12:52)
Fanka
@ kibic (fan Zografskiego)
Nie mogę zgodzić się z Tobą, że Rune Velta nie był "prawdziwym" mistrzem świata. Przecież w sezonie 2014/2015 (wtedy, kiedy zdobył tytuł) prezentował się dobrze, kilkakrotnie stając na podium konkursów PŚ, a wcześniej miał również indywidualny medal MŚ w Lotach z Vikersund. Na pewno jego złoto na mniejszej skoczni było sporą niespodzianką (chyba wielu kibiców spodziewało się "dubletu" Severina Freunda, który wówczas dominował na skoczniach), ale z całą pewnością znacznie mniejszą, niż złoto R. Benkovica w 2005 r. Zresztą R. Velta wyjechał z Falun z największą liczbą medali (zdobył krążek w każdej z 4 konkurencji, w której startował) spośród wszystkich zawodników w skokach. Szkoda, że jego kariera tak szybko się zakończyła.
(21.02.2017, 12:49)
Palacz zwlok
Co za brednie - fajnie zografskiego. To jest najważniejsza impreza sezonu i kto trafi z formą, wygrywa. Proste. Schlierenzauer wszystkie niemal imprezy docelowe przegrywał, zawodzil, właśnie dlatego wielkim skoczkiem nigdy nie był.
(21.02.2017, 12:43)
kibic (fan Zografskiego)
Czemu najważniejsza impreza sezonu? Konkurs jakich w sezonie jest ok. 30 a nawet teoretycznie łatwiejszy, bo na MS zjeżdza się więcej buloklepów. Nie rozumiem tego nazewnictwa. Jeden konkurs z 30 decyduje kto nosi zaszczytny tytuł mistrza świata. Tylko, że taki Velta czy Benković prawdziwymi mistrzami nie byli. Wygrali po jednym konkursie i mieli to szczęście, że akurat te konkursy nazywały się mistrzostwami świata. Prawdziwymi mistrzami są z obecnie skaczących: Szchielernzauer, Stoch, Freund, Prevc, Amman: zawodnicy z medalami i każdy z ponad 20 wygranymi zawodami PS na koncie.
(21.02.2017, 12:34)
sarz
To, że Kot wygrał ostatnie zawody na normalnej skoczni, nie znaczy, ze jest murowanym faworytem do złota na normalnej skoczni, ale szansa na jakikolwiek medal jest możliwa i to bardzo. Według mnie i Kamil i Maciek zdobędą medal, ale jaki i na jakiej skoczni, nie chce prorokować.
(21.02.2017, 12:15)
weno
Moje typy:
HS-100
1. Kot
2. Kraft
3. Stoch
4. Wellinger
5. P. Prevc
6. Tande

HS-130
1. P. Prevc
2. Kraft
3. Wellinger
4. Tande
5. Stoch
6. Kot

Zabawa polega właściwie tylko na ustawieniu kolejności. Opieram się na wynikach ostatnich konkursów, z tym, że w Pjongczang na dużej skoczni zadziałała raczej loteria, a dwa konkursy w Sappopro pokazały tę samą szóstkę (wyjątek: dalsze miejsce Kamila w pierwszym konkursie). Jeśli w Lahti nie porządzi wiatr, powinno być bez niespodzianek.
(21.02.2017, 11:43)
Xyz
Nie Mają znaczenia :)
(21.02.2017, 11:35)
patrickalex
witam. czy ktoś się orientuje czy miejsca zajęte w czasie MŚ mają znaczenie w generalnej klasyfikacji PŚ?
(21.02.2017, 11:29)
Kibic
"Związek Narciarski zdecydował się nie wysłać naszych pań do Lahti."

Słuszna decyzja!!!
(21.02.2017, 10:54)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
MŚ Lahti: Startuje najważniejsza impreza sezonu, pierwsze skoki już dziś
MŚ Lahti: Startuje najważniejsza impreza sezonu, pierwsze skoki już dziś

MŚ Lahti: Startuje najważniejsza impreza sezonu, pierwsze skoki już dziś

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich